Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niinpä, Ano 11.00. Vähän veteen kirjoitettu tuo toteamus on, En tiedä uskotaanko nikin tuovan vakuuttavuutta, lukijahan sen ratkaisee, mutta ajattelisin enempi jatkuvuutta, vastuukysymystä.
Vai onko sekin vain luulottelua, että kokee rekattuna isompaa vastuuta sanoistaan ?
07.10.2022 11:52
Missä mielessä, Ano 10.57 ?
07.10.2022 11:47
Ehkä näin, Ano 10.56. mutta Ano ei leimaudu samalla tavalla. Hänen sanomisiaan tuskin puidaan vuosikymmeniä.
07.10.2022 11:46
Anteeksi nyt, Ano 9.43. Mutta tekee kyllä mieli esittää vastakysymys:
uskallatko itse tulla valmiiseen pöytään rekattuna ?
07.10.2022 10:44
Hyvä ehdotus, Ano 8.37. "Mutku" jotkut meistä, minä ainakin, ovat "periaatteen ihmisiä", haluavat pelata avoimin kortein, eikä omaa luontoaan vastaan oikein voi toimia.
07.10.2022 08:51
Kiitos muistuksesta, aloittaja ja nimen taustaselvityksestä.
Äkkiseltään laskien minunkin tutuissa on kuusi kappaletta tuon nimen (Pirkko/Pirjo) kantajia, täälläkin heitä on ainakin yksi..)) Ei muuta kuin onnittelemaan..))
07.10.2022 08:41
Sittenpähän tulee huomatuksi, Ano 15.26..))
06.10.2022 15:30
Kiitos kannustuksesta, Ano 17.37. Taidan kuitenkin jättää väliin. Liian vaikea tehtävä minulle, tämänhetkisessä ilmapiirissä.
Mielestäni täällä kyllä jo on vilkasta keskustelua ja iloakin - ainakin silloin tällöin..))
Hyviä kirjoittajia riittää myös, kannustetaan heitä !
06.10.2022 15:29
Kiva että tieto tuli tähän ketjuun. Tuntematon kirjailija minulle, mutta kirja vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta. Koskettaa varmasti meidän ikäisiä. Kirjailija on syntynyt 1940.
06.10.2022 15:15
Heh, tuossa toisessa ketjussa toivottiin iloa takaisin, täältähän sitä löytyi, Anot 12.39 ja 13.01..))
Vedet silmissä sai nauraa..))
Jokapäiväisen leivän kanssa toimin kuten moni muukin: pakasteeseen ja sieltä tarpellinen määrä käyttöön. Ei tule homepilkkuja...
06.10.2022 14:59
Savon suuntaan kulkevat minunkin mietteeni aamutuimaan, brinkkala. Toivottavasti lämpimät ajatukset kantavat Savoon saakka..))
Nyt käy kateeksi, brinkkala. Pitäisköhän muuttaa sinne päin ? Olen parina päivänä katsastanut omat sienimaani: vain valekantarelli ja pieni sillihapero (?) pistivät silmään ja sentään kuljin "pitkiä" matkoja. Omassa pihassa vain punakärpässieni on satoisa .
Kerran kyllä näin lenkkipolun varressa suomumustesieniä, seisoivat kuin hattivatit rivissä.
En ole niitä koskaan poiminut, vaikka sienioppaan mukaan ovat kolmen tähden sieniä.
Kovasti nyt hehkutetaan näitä metsän antimia: taitaa olla karpalokin jo kypsymässä. Lenkkipolun varrella näin poimijoita, pari nuorta äitiä lapsineen. Pienet pojat tulivat juttusille, toivat minulle maistiaisiakin ja lupasivat tuoda ämpärillisen mustikoitakin (ensi vuonna ?)..))
Sadetta on täälläpäin riittänyt. Jospa se nostaisi pintaan sieniä, että saisi edes sen sienisalaatin joulupöytään..))
06.10.2022 11:48
Hieno esittely Einhornin kirjasta, Ramoona. Luin sen niin kauan sitten, että olen jo unohtanut..)) Ehkä se on kuitenkin "kovalevyllä" tallessa ja vaikuttaa sieltä, vaikka sitä ei itse tunnista.
Toivon mukaan.
06.10.2022 11:24
Olen aina ollut huoleton pukeutumiseni suhteen, vähän sellainen pobo (porvariboheemi). Värien kanssa olen kyllä ollut tarkka. Ne eivät saa riidellä keskenään.
Murretut värit ovat tulleet mieluisiksi vanhemmiten, vain punainen on pysynyt. Nyt beige, lila ja hento sininen ovat käytössä. Vihreä ja ruskea ovat minullakin poisluetut niin luontoihminen kuin olenkin.
06.10.2022 10:41
Kierrätetty tuoli tietenkin, Ano 8.21, ajan hengen mukaisesti. Hinta määräytyy pärstäkertoimen mukaan, mutta ei hätää: naamaria saa käyttää ja tuolin saa maksaa erissä..))
06.10.2022 10:26
Heh, minä olin jo valmistautunut siihen, että nojatuoli on viety kierrätykseen, ettei ole paikkaa missä hengähtää, lepuuttaa jäseniään, selvittää päätään ja tapaa ikätovereita..))
Kehnoksi on tuolin kunto todettu, mutta eilisestä vilkkaasta keskustelusta päätellen kierrätyksen idea on tarttunut ja ollaan (ehkä) valmiita kunnostustalkoisiin. Sopivaa sadepäivän puuhaa, eikö ?
Mutta rajojakin on jo asetettu: vain kiltit saavat istahtaa. Minä olen ymmärtänyt, että tämän ikäluokan kiltteyskasvatus on onnistunut. Mutta onko se joillakuilla onnistunut liiankin hyvin niin että vanhana rupeaa rettelöimään, velkomaan elämältä sitä, mistä jäi paitsi ?
Itsestään pitäisi alkaa, mutta kun itsestään ei kuulemma voi todistaa..)) Ehkä täytyy ynnätä niitä palautteita mitä on muilta tullut ? Olen varma, ettei kukaan ole ollut niin osaston, ettei löytäisi niitä omasta historiastaan - siis hyviä muistoja ajasta, ystävistä, läheisistä...
Ehkä ne on jo menetetty ajassa, mutta tallella ne ovat silti, näin tahdon uskoa.
Kansalliskirjailijamme Aleksis Kivi vakuutti: "Onni voi kestää hetken, mutta tuntuu aina".
demeter1
06.10.2022 10:20
Niin, Ano 18.09. Huomionhakuisina kai rekattuja pidetään ja ehkä monet negatiiviset palautteet tulevat siitä ennakkoluulosta, että rekatut kuvittelevat olevansa "muita parempia".
Käsittääkseni useimmilla (?) meistä on jonkinlainen "eettinen imperatiivi", halutaan ottaa "täysi vastuu" omista kirjoituksista ja ehkä haemme myös muita enemmän tuttuutta, vertaisuutta, tahdomme vaihtaa kuulumisia, jakaa elämänsisältöämme muiden kanssa.
Kuten tiedetään tässä on omat riskinsä ja yhä harvempi sen näkyy enää ottavan..))
05.10.2022 18:35
Oletko lukenut Nojatuolia, kirjoittanut sinne, Ano 17.18 vai intätkö vain inttämisen ilosta ? Hellittelet omia mielikuviasi ja ruokit ennakkoluulojasi, ellei sinulla ole edes kokemuksia aiheesta. Onko se sinusta reilua ?
05.10.2022 18:09
Ehkä kirjoittaja, Ano 16.05, tarkoittaa hänelle räätälöityä, hänen omia näkemyksiään myötäilevää tekstiä..))
Sellaista ei se kuuluisa Vanha Erkkikään taida pystyä tuottamaan...
Mutta kiitos Anot 15.52 ja 16.12. että muutkin ottavat kantaa, pyytävät tarkennusta näihin Anojen, mielestäni turhan ylimalkaisiin moitteisiin, joita ei koskaan perustella eikä tarkenneta, kun yritetään selvittää, mistä on kysymys.
Mutta hyvä, että nyt yritetään...
05.10.2022 17:03
Tuollainen kokemus minullakin oli, "pitkään" mukana olleena, Ano 15.52.
05.10.2022 16:02
Ei siis mitään uutta auringon alla, Ano 14.59..))
"Joka kerran keksitään, sitä aina epäillään"... Joskus toivoo, ettei näin olisi.
05.10.2022 15:20
46 / 342