Hyvät kirjallisuudenystävät, tässä on tarjolla syksyn kirjallisuuspaketti - 937 kirjaa

Anonyymi-ap

15

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos! Kyllä on mahtava kulttuuripläjäys. Pitääkin vähän tarkemmin tutkia ajan kanssa. Mitäpä itse löysit?

      • Anonyymi

        En ole päässyt alkuunkaan. Lukiessani menneellä viikolla Kjell Westön
        uutuusromaanin arvostelua vasta tuli mieleen kaivaa esiin tämä kulttuuritoimituksen
        sivu, mitä kaikkea uutta on.

        Olisi pitänyt ennakoida, tutkia uutuudet jo kesällä ja tilata kirjat samantien kirjastosta.
        Nyt on uutuuksiin pitkät jonot.
        Palaan asiaan, kun olen poimintoja ja huomioita tehnyt.

        Tietääkö kukaan mitkä mahtavat olla tämän syksyn "hittikirjat" ?
        Minulla ei ole hajuakaan . . .
        Westö voi olla yksi niistä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole päässyt alkuunkaan. Lukiessani menneellä viikolla Kjell Westön
        uutuusromaanin arvostelua vasta tuli mieleen kaivaa esiin tämä kulttuuritoimituksen
        sivu, mitä kaikkea uutta on.

        Olisi pitänyt ennakoida, tutkia uutuudet jo kesällä ja tilata kirjat samantien kirjastosta.
        Nyt on uutuuksiin pitkät jonot.
        Palaan asiaan, kun olen poimintoja ja huomioita tehnyt.

        Tietääkö kukaan mitkä mahtavat olla tämän syksyn "hittikirjat" ?
        Minulla ei ole hajuakaan . . .
        Westö voi olla yksi niistä ?

        Suurin osa ihan vieraita uusia nimiä minulle. Anneli Kanto on sina hyvä, samoin Raija Oranen.


    • Anonyymi

      Anneli Kantoa en ole ollenkaan lukenut. Hän oli hiljattain jossakin
      televisio-ohjelmassa ja ilahduin siitä maanläheisestä myönteisyydestä,
      mitä hän ilmensi puheissaan. Hän kertoi omasta linjastaan kirjoittaa,
      josta varmaan pitäisin, koska hän ei kirjoita "moderneja kokeellisia"
      romaaneja, joista ei saa selkoa mitä kirjailija yrittää viestittää.
      Jos haluan koota palapelin, kokoan. Palapelimainen kirja täynnä
      hämäriä symboleja ei aukea minuntasoiselleni kansanihmiselle
      enkä jaksa yrittää ratkoa niitten sanomaa. Kirjalta odotan muuta.
      Saatanpa tutustua Anneli Kantoon !

    • Tuli niin pitkä lista, että rupesi melkein "ahistamaan" ! Jokaiselle jotakin, ja täytyyhän kirjan puolesta nyt tehdä voitavansa, kustantajienkin.
      Bongasin sieltä vain muutaman tutun, Westö, jonka kirjat olen lukenut kaikki, Tritonusta lukuunottamatta. Mazzarella, jonka kirjoja minulla on paljon hyllyssänikin ja Anna-Leena Härkönen, jota tykkään lukea sujuvuuden, sarkasmin ja mustan huumorin vuoksi, vai ovatko sarkasmi ja musta huumori sama asia ?..))

      Kun olen antanut itselleni lupauksen, etten enää osta lisää kirjoja niin taitaa mennä aikaa ennenkuin saan yhtäkään käsiini. Tai ehkä saankin, lainaamalla tutulta. Hänen kotikirjastonsa on vielä isompi kuin omani eikä hänellä ole ostokieltoa päällä.

    • Anonyymi

      Paketti on sen verran laaja, että päätin lähteä sitä "avaamaan"
      kuukausi kerrallaan.
      Paketissahan on kirjat jaoteltu aiheen ja ilmestymisajankohdan mukaan
      kuukausittain alkaen kesäkuusta 2023 vuoden loppuun asti ilmestyvät.

      Olen kirjaston käyttäjä.
      Kesäkuun tietokirjoista tilaan ainakin filosofi Timo Airaksisen kirjan
      "Lukea, kirjoittaa, ymmärtää"
      Pohdintaa millaista kirjallisuutta Suomessa julkaistaan ja kritiikistä.

      Kalle Kniivilän kirjan "Maa, joka heräsi" on kirja siitä miksi ja miten
      Ukraina ei ole Venäjä. Sen tilaan myös.
      Kniivilä on ansioitunut aiheittensa kirjoittaja. Ytimekästä tekstiä.

    • Anonyymi

      Löytö. Erikoisuus. Ehdottoman kiinnostavaa.
      Raamatussa on erilaisia tapahtumia, joille on tieteellinen selitys.
      Niistä kirjoittavat tiedemies Markus Hotakainen
      ja Vanhan testamentin eksogetiikan dosentti Pekka Särkkä
      https://vastapaino.fi/sivu/tuote/kun-aurinko-seisahtui/4944057

      Kirja olisi heti ladattavissa, se voisi olla kuunneltuvaksikin sopiva,

    • Anonyymi

      Suomessa on valtavasti kirjallisuudentarjontaa ollakseen näinkin pieni maa.
      Meillä ei kirjailija usein pääse rikastumaan, lukijakuntaa on vähän ja
      ilmeisesti se tulee vähentymään.

      Ilta-Sanomissa kirjoitetaan:
      "Lukutaito avaa ihmisille uusia maailmoja ja vie heidät tiedon äärelle
      Lukeminen ei enää kiinnosta nuorempia polvia. Suurin osa nuorista pitää kaunokirjallisuuden lukemista tylsänä. He hakevat mieluummin elämyksiä älypuhelimesta, peleistä, somesta, sarjoista ja elokuvista."
      https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000009833204.html

      On jotenkin "sääli", että nuoremmat eivät "löydä" kirjoja,
      koska muualta saa helpommin pikaelämyksiä.
      Tuntuu, että ihminen menettää jotain hyvää ja kehittävää, jos ei lue,
      vaikka se on tietysti vain "kirjahullun" subjektiivinen käsitys.

      • Kyllä nuo kirjallisuuden lukemisen hyödyt ja nautinnot ovat ihan tutkittua ja yleisesti koettua tietoa, ei vain kirjallisuuteen hurahtaneiden subjektiivista käsitystä. :) Lukuharrastuksen väheneminen on tietenkin menetys, ei kirjaa mikään pikaelämys kuitenkaan korvaa. Ihmeen paljon Suomessa silti ilmestyy vuosittain uusia kirjoja, joten kyllä lukijakuntaakin pitää vielä olla myös nuoremmissa polvissa. Esiin nousee myös hyvinkin nuoria kirjailijoita raikkain ajatuksin ja ajankohtaisin teemoin. Löysin Kotiliedestä listan kirjallisuuden terveyshyödyistä, mm. masennuksen, unettomuuden, stressin ja Alzheimerin ehkäisyyn ,' sekä empatiakykyyn.

        https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/kulttuuri/lukemisen-terveyshyodyt/

        Huimaavan pitkästä listasta poimin muutaman kotimaisen uutuuden, jotka kiinnostavat.
        Minäkin pidän A-L Härkösestä, sekä persoonana että kertojana. Hannu Mäkelän Tunturit puhuvat puhuttelee minua jo nimeltään. Sirpä Kähkösen kirjat luen aina, Mari Mörö ja Outi Pakkanen ovat myös luottonimiäni. Westön kaikki kirjat eivät ole minuun kolahtaneet, mutta onhan hän hyvä kirjailija,


    • Anonyymi

      Pitääpäs tilata Hannu Mäkelän uutuus myös.
      Viimeinen häneltä lukemani kirja oli "Valo".
      Se on yksi koskettavimmista lukemistani kirjoista.
      Se liittyy hänen edesmenneeseen vaimoonsa.
      https://www.is.fi/viihde/art-2000005826333.html

      Vihjeeksi niille, jotka eivät jaksa lukea"tiiliskiviä" "Valo" on pieni kirja.

      • Anonyymi

        Kertooko kirja siitä venakosta? Mäkelällä ollut eukkoja kai puolenkymmentä, joitten kanssa ängennyt vihille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertooko kirja siitä venakosta? Mäkelällä ollut eukkoja kai puolenkymmentä, joitten kanssa ängennyt vihille.

        Ei ole harvinaista jos menee kolmannen kerran naimisiin. Tietenkin jokainen
        toivoo avioliitostaan "ikuista". Aina ei niin käy.
        Tämä viimeinen oli ehkä viimeinen. Hän ei enää myöhemmällä iällä odottanut
        löytävänsäkään elämänkumppania.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minulla on ongelma kirjojen kanssa joista haluan päästä eroon. Useita tunnettuja,mm. keltainen kirjaston sepitelmiä olemattomasta juutalaisten kuolemista ja vainosta. En halua pitää esillä hyllyssä yhtäkään valheiden propagandan ja aivopesu tarkoitiksessa perusteella sepitettyä tarinaa kuten Sophien valinta josta tehty elokuva ja sen näyttelijä on tranny Meryl niminen biologinen mies. Ne kaikki tunnetut esillä pidetyt HulluWoodin pervot ovat miehiä ja pedoja inverttejä. Ei normaali human ihmisiä ole siellä ollut huipulla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe