Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sovinnollinen+viesti+vaihteeksi,+Korppis.+Ettei+vain+olisi+manipulointia,+jonka+avulla+yrität+todistella++omaa+nuhteettomuuttasi:+SINÄ+et+muistele+menneitä+(etenkään+omia+sanojasi+tai+tekemisiäsi)+SINÄ+olet+kannustava,+aina+valmis+aloittamaan+alusta.
Muistat+varmasti,+että+olet+itse+ehdottanut+lähestymiskieltoa+meidän+kahden+välille.+Itse+yritin+sitä+noudattaa,
+sinä+et.+Heti+kun+tuli+otollinen+tilaisuus+tölväistä,+se+unohtui+ja+tännekin+uudelleen+tultuasi+leimasit+ensi+töiksesi+demeterin+syypääksi+nuivaan+vastaanottoon+ja+muistit+mainita,+että+demeter+tykkää+kehuista..))
Niin,+että+toivoisin+edelleen+tuota+lähestymiskieltoa+voimaan,+mutta+tarvittaessa+olen+siitä+kyllä+itsekin+valmis+luopumaan,+jos+tilanne+niin+vaatii.++Yksikään+rekattu+kirjoittaja+ei+ole+antanut+sinulle+suoraa+palautetta+ja+syyn+varmasti+aavistat:+kukaan+ei+halua+joutua+sinun+maalituksesi++kohteeksi,+enkä+halua+minäkään.+Jos+tilanne+vaatii+sitä,+että+poistun+palstalta,+siinä+ei+ole+mitään+tavatonta.+Niinhän+se+on+muuallakin.+Kiusatut+poistuvat,+kiusaajat+jäävät.
09.09.2022 17:03
Niin,+Ano+15.59,+tai+"sydämen+kyllyydestä+suu+puhuu".+Mieluummin+miten+vain..))
09.09.2022 16:08
Aivan,+Ano+15.56.+En+minä+nyt+ihan+osattomaksi+tunnustaudu..))+Näin+se+menee:+"kell+onni+on"".))+Kunpa+me+kaikki+vain+näkisimme,+mikä+voimavara+meillä+on+toisissamme,+jopa+täällä+virtuaalimaailmassa...
Ystävällinen+viesti+toiselta+kirjoittajalta+voi+muuttaa+omaa+oloa+enemmän+kuin+uskomme...
09.09.2022 16:03
Tyhmä+tai+liikaviisas,+Ano+15.08..))+Puolueettomuus+varmasti+onnistuu+paremmin,+jos/kun+ei+itse++joudu+silmätikuksi,+maalituksen+kohteeksi.
Stalkkaaminen,+maalitus,+edellyttää+nähdäkseni+tunnistettavuuutta+ja+pitkää+yhteistä+palstahistoriaa.+Sitä+kun+heitetään+kehiin,+saadaan+yleensä+jonkinasteinen+sotatila+aikaiseksi+ja+meteliin+on+aina+helppo+mennä+mukaan,+siinä+kun+on+imua,+draamaa+ja+dynamiikkaa,+mikä+vetoaa+ainakin+niihin,+joilta+se+puuttuu+omasta+elämästä.
Se+on+tietysti+valitettavaa,+että+keskinäinen+eripura+karkottaa+uudet+tulijat+täältä,+vaikka+uskon+useampien+kirjoittajien+suntautuvan+myönteisesti+uusiin+kirjoittajiin+-+elleivät+sitten+liian+rehvakkaalla+mukaan+tulolla+pistä+silmään,+aiheuta+epäluuloa..))+Enkä+nyt+tietenkään+tarkoita+sinua,+Ano+15.08...
09.09.2022 15:53
Juuri+noin,+Ano+13.46,+ainakin+minä,+elämääni+tänne+avannut,+olen+asian+kokenut+kuin+kirjoituksesi+ensimmäisessä+kappaleessa+kuvaat.
Jos+on+avoin+luonteeltaan,+eikä+katso+olevansa+sellainen,+jonka+asiat+kiinnostavat+niin+paljon,+että+ne+painetaan+muistiin+ja+otetaan+myöhemmin+esille+repostelumielessä,+tekee+helposti+tuollaisen+virhearvion.+Ainakin+itse+olen+tehnyt.+On+kai+sitten+aika+ottaa+opikseen.
Olen+varmasti+moneen+otteeseen+kertonut,+että+olen+itse+hakenut+täältä+vertaisuutta,+vuorovaikutusta+muiden+kirjoittajien+kanssa+ja+se+tietysti+edellyttää+tiettyä+avoimuutta+niiden+"omien"+asioitten+kohdalla.+Vaikka+koen+tuota+vuorovaikutusta,+vastakaikua,+täältä+saaneeni,+se+ei+näköjään+ole+tullut+"ilmaiseksi",+sillä+on+hintansa+ja+sitä+maksetaan+nyt.
Ei+siis+pitäisi+olla+mitään+valittamista.+Sitä+saa+mitä+tilaa+-++niinhän+täällä+sanotaan..))
09.09.2022 14:33
Jos+olet+lukenut+kertomastani,+Ano+13.24,+et+ole+kuitenkaan+nostanut+niitä+otsikoihin,+kirjoittanut+niistä+halventavaan+sävyyn.+Siinä+on+minusta+se+pointti.+Tuo+raflaava+uutisointikin+oli+pikkuisen+epätarkka:+"jalat+menivät+katki+poikki",+mikä+mielestäni+todistaa+välinpitämättömästä+suhtautumisesta+toisen+onnettomuuteen.
Kuten+on+ehkä+havaittu,+en+ole+tuon+jälkeen+kertonut+puolisostani,+mistä+korppis+taas+on+päätellyt,+että+hän+on+lähtenyt+"kävelemään",+mikä+etenkin+hänen+kohdallaan+on+aika+irvokas+päätelmä.
Uusinta+uutta+on+nyt+taas+tuo+lapsenlapsiin+kohdistuva+kuittailu.+En+usko,+että+olen+mikään+poikkeus,+kun+koen+tuollaiset+kommentit+halventavina++ja/tai+tahallisena+ilkeytenä+eikä+niitä+voi+puolustella+sillä,+että+on+itse+kertonut+niistä+täällä.
09.09.2022 13:57
Älähän+nyt+Makriina,+ilmoittaudu+syylliseksi+!+Minusta+on+ollut+selvää,+että+olet+kannanotoillasi+pyrkinyt+samaan+kuin+suurin+osa+(?)+meistä:++palstarauhaan+ja+olet+ollut+siinä+pyrkimyksessä+paljon+aktiivisempi+kuin+vaikka+minä.
Jos+päätät+lopettaa+kirjoittelun+tänne+-+ja+olen+itse+mukana+-+tulen+kaipaamaan+sinun+osallistumistasi:+selkeäsanaisia+viestejäsi,+kannanottojasi,+pitkää+perspeksiitiiviä+ajankohtaisiin+asioihin+ja+myös+sitä+hienovaraista+huumoria,+joka+olisi+ollut+omiaan+purkamaan+jännitteitä,+asettamaan+asioita+oikeisiin+mittasuhteisiin.+Ellei+niin+ole+käynyt+syy+ei+kai+ole+kenenkään+tai+sitten+kaikkien..))
Ja+emmehän+me+lopulta+voi+tietää,+millaisen+jäljen+me+tänne+jätämme,+jokin+ajatus,+näkökulma+voi+aueta+meille+myöhemmin,+emmekä+edes+muista,+kuka+sen+esitti.+Niin+on+kai+tarkoitus:+"oikea+käsi+ei+tiedä,+mitä+vasen+teki..))
Rohkenen+kyllä+toivoa,+että+sekä+SkillaN+että+sinä+edes+pistäytyisitte+täällä+ja+tiedä+vaikka+ihme+tapahtuisi:+jokin+odottamaton+liikahdus,+joka+tekisi+paluun+"entiseen"+mahdolliseksi..))
Kaikkea+hyvää+sinulle+ja+kaikille+muillekin.
demeter1
09.09.2022 13:37
Jospa+sinäkin,+Ano+12.29,++lukisit+selvitykseni+kohutusta+ylläpitoyhteydestä+tuolta+Makriinan+ketjusta.
09.09.2022 12:36
Totta.+Suuri+osa+Anoista+on+minunkin+mielestäni+puolustanut+Nojatuolia,+mutta+niinkuin+aina:+paha+kello+kauas+kuuluu.
09.09.2022 12:33
Ai+minun+vetämä+manillaköysi,+jonka+perässä+Anojen+sotajoukko+raahautuu+?..))
Mielestäni+olet+täällä+pitkään+vakuutellut,+että+sinun+perässäsi+kulkee+vain+yksi+ainoa+Ano,+nyt+heitä+sitten+onkin+koko+joukko.
Kyllä+paistinpannulla+töitä+riittää..))
09.09.2022 12:30
Heh,+johan+pistit+hyvän,+korppis:+"säälittävä+päänsilityksiä+kerjäävä+yksinäinen+uikuttaja"..))
Minä+reppana+kun+olen+kuvitellut,+että+olen+itse+oman+elämäni+paras+asiantuntija.+.))Nyt+selvisi,+että+se++onkin+korppis+!+No.+Jos+on+terävä+kieli,+kristallipallo+ja+arkistot,+niin+kukapa+sitä+"faktaa"+pystyy+kumoamaan,+ainakaan+"loogisesti"..))
09.09.2022 12:22
Jos+Ano,+11.53,+luet+minun+kokemukseni+ylläpidon+mahdollisuuksista+puuttua+keskustelun+kulkuun+tuolta+Makriinan+aloituksesta,+saat+ehkä+vastauksen+pohdintaasi.
+Pallo+taitaa+olla+meillä,+ja+jos+sen+heittää++ilmaan,+joutuu+itse+syytettyjen+penkille.
09.09.2022 12:10
Päättelen+sitä+tuosta+voimistuneesta+kritiikistä+SkillaNia+ja+meitä+vakikirjoittajia+kohtaan.
09.09.2022 11:57
Vastaan+omasta+puolestani,+Ano+11.09.+Tämä+"pohojalaanen+luonto"+on+sellainen,+ettei+tupata+jos+ei+tykätä..))
Eli+jos+tarpeeksi+tulee+takkiin:+tahallista+tai+tahatonta+väärinymmärrystä,+siis+kohdistuneena+kehen+tahansa+täällä,+tulee+ennen+pitkää+kokemus+siitä,+ettei+tämä+taida+olla+minulle+tai+kaltaisilleni+sopiva+kirjoittelualusta.
Päätelmä+ei+siitä+ole+ylimielinen+eikä+muita+mollaava,+vaan+asiantila,+mikä+täytyy+hyväksyä+missä+tahansa.+
Jos+itse+päätän+lopettaa+kirjoittamisen,+en+tee+sitä+ikävissä+tunnelmissa.+Niinä+14++(?)vuotena,+joina+olen+ikäpalstoilla+kirjoitellut,+olen+saanut+osakseni+paljon+enemmän+myötämieltä+kuin+ikävää+palautetta,+mutta+ilmeisesti+ikä+tekee+jotenkin+valikoivaksi,+alkaa+miettiä,+mihin+tämän+jäljellä+olevan+aikansa+käyttää.+Enkä+ainakaan+itse+tahtoisi+käyttää+sitä+seurassa,+jossa+vuorovaikutus+ei+toimi,+ei+löydy+sitä+yhteistä+aaltopituutta,+ei+olla+yhteisellä+asialla.
09.09.2022 11:53
Aamupäivää+!+Vähän+odottelin,+että+käräjäsalissa+meno+tasaantuisi,+mutta+niin+ei+ole+vielä+tainnut+käydä.
Vaikuttaa+siltä,+että+SkillaNin+lisäksi+syytettyjen+penkille+olen+joutunut+minäkin.+Vähän+jo+omaa+osuuttani+selvittelin+tuolla+Makriinan+ketjussa.
Jos+mitään+olen+tapahtumien+kulusta+ymmärtänyt,+joukko+Anoja+on+pyrkinyt+"kansallistamaan"+Noja-tuolin.+Ihan+oikeutettu+pyrkimys+demokratiassa,+jossa+ja+"kuka+tahansa+saa+kirjoittaa+missä+tahansa",+täälläkin.+
Eli+nyt+vaikuttaa+siltä,+että+vallankumous+on+päässyt+tavoitteeseensa.+Alusta+on+teidän,+muutosta+hakevat+Anot.+Vähän+poliittista+retorikkaa,+puhekieltä,+käyttäen+voisi+tietysti+kysyä:+"kun+valta+on+kansalla,+kenellä+se+silloin+on+?"+(Samuli+Paronen)
Jatko+näyttää,+kaikkea+hyvää+sille,
demeter1
09.09.2022 11:28
Nerokas+otsikko,+Makriina+!..))+Samoin+minäkin+Nojatuolin+koin.+Vakikirjoittajista+tuli+tuttuja,+virtuaaliystäviä+-+anteeksi+vain+Anot,+teidän+kohdalla+niin+ei+voinut+käydä,+vaikka+olisi+hallunnutkin.
Kyllä+sitä+vain+nojatuoliin+istahtaessa+tsekkasi,+ketkä+olivat+paikalla+ja+jos+joku+oli+poissa+pitempään,+huolestui.
Kun+tulin+80+:lle,+vähän+ali-ikäisenä,+kyllästyneenä+persu-puheisiin+70+:lla,+tykkäsin+täällä+vallinneesta+levollisesta+ilmapiiristä,+viihdyin+ja+koin+itseni+hyväksytyksi.+
Turvapaikkaa+kertoivat+hakeneensa+myös+pari+muuta+ali-ikäistä+ja+ainakin+sinä,+Makriina,+koit+meidän+ali-ikäisten+tuoneen+tänne+eripuraa,+saaneen+monet+Anot+aktivoitumaan+ja+ottamaan+esille+palstahistoriaa+aikaisemmista+ikäryhmistä.+Emme+osanneet+alkaa+puhtaalta+pöydältä.+Ainakaan+minä+en+osannut,+vaikka+yritin.
Tuo+mittava+stalkkausoperaatio,+jonka+korppis+täällä+minuun+kohdistuen+käynnisti,+sai+monet+Anotkin+puolustamaan+minua+ja+siitähän+riemu+repesi.++Vastakkainasettelu+oli+valmis.+Itse+en+olisi+tahtonut+näkyvämpään+rooliin+joutua,+mutta+stalkkaaja+osasi+asiansa,+nosti+esille+yksityiselämääni+kuuluvia+paljastuksia,+juoruilevaan+ja+läheisiäni+halventavaan+sävyyn.+Tiesi+kai,+ettei+niihin++oikein+kukaan+voi+olla++reagoimatta+.+Tuossa+vaiheessa+sain+Anoilta+mittavaa+tukea,+olen+siitä+edelleen+kiitollinen,+enkä+sitä+unohda.
Oma+strategiani+jatkossa+oli+yrittää+pysytellä++mahdollisimman+etäällä+stalkkaajastani.
Silloin+kun+maalittaminen+meni+mielestäni+sopivaisuuden+rajan+yli,+otin+yhteyttä+ylläpitoon+ja+pyysin+puuttumaan+korppiksen+palstakäyttäytymiseen.+Kerrottiin,+että+he+pystyivät+poistamaan+vain+sääntöjen+vastaisia,+yksittäisiä+viestejä.+Niitä+oli+niin+paljon,+etten+jaksanut+ruveta+niitä+yksittäin+ilmoittelemaan.+Kerran+ylläpito+kuitenkin+poisti+kokonaisen+ketjun,+jossa+maalitusta+oli+pitkin+matkaa.+
Korostan+nyt+vielä,+etteivät+nämä,+eikä+myöskään+viimeksi+tekemäni+ilmoitus+ylläpitoon
ollut+puoleltani+muuta+kuin+yritys+vaikuttaa+palstan+yleiseen+ilmapiiriin,+josta+käsittääkseni+moni+muukin+oli+ilmaissut+huolensa.+
Jäkiviisastelu+on+aina+keskimäärin+turhaa+ja+kuten+todettu,+täällä+ei+ole+pakko+olla+mukana+eikä+kirjoitella+tunnistettavana.
Kai+Nojatuolin+menetys+täytyy+ottaa+yhtenä+menetyksenä+muiden+joukossa,+ja+niitähän+tähän+elämänvaiheeseen+vääjäämättä+kuuluu.+
Sinulle+Makriina,+erityiskiitos+siitä,+että+ollaan+saatu+yhdessä+kirjoitella,+vaihtaa+näkemyksiä+ja+ajatuksia,+että+olen+saanut+lukea+sinun+elämänvaiheistasi+ja+ottaa+niistä+oppia+-+..))+-+nähdä+millaista+on+se+"onnistunut"+vanheneminen.+Siinäkin+SkillaN+ja+sinä+olette+olleet+kannustavia+esimerkkejä,+ainakin+minulle.
Tuli+nyt+tätä+yhteiseksi+tarkoitettua+tilitystä+tähän+vastaukseen+sinulle.+Mutta+kuten+tiedetään:+kaikkea+ei+tarvitse+lukea..))
ystävyydellä,
demeter1
09.09.2022 11:04
Huh,+huh+!+Kun+eilen+illalla+luin+ketjua,+tyrmistyin+niin,+että+menin+sanattomaksi.+
Että+ihan+jo+"yleiseen+oikeusjärjestykseen"+täällä+vedotaan,++Ano,+15.58,+katsotaan,+että+asianomainen+jäävi+todistamaan+itsestään.+Ei+muuta+kun+syytetyn+penkille,+kun+"nostaa+esille"+tuttua+ketjua+!+Itselleenkö+sitä+nostaa+?+Jos+seuraat+osallistujien+määrää+jo+sen+pitäisi+todistaa+siitä,+että+ketju+on+ollut+suosittu,+ilmeisesti+myös+niiden+keskuudessa,+jotka+siihen+eivät+kirjoita.
Ja++vielä+luonneanalyysi+päälle+?+"Muistelet"+Ano+15.58,+että+"syytetty"+on+joskus+kuvannut+itseään+sanalla+"itsepäinen".++Se+ei+sitten+sinun+tulkintasi+mukaan+sovi+"vaatimattomalle",+mikä+ominaisuus+on+täällä+nimetty+varsin+kyseenalaiseksi!
Jos+semantiikkaa,+sanojen+merkitystä,+lähdetään+puimaan+siitä+ei+loppua+tule.+Ja+ainakin+se+vie+keskustelun+aiheen+-+jos+sellaista+on+-+sivuraiteelle+ja+johtaa+tuohon+eipäs/juupas-väittelyyn.+Näin+ainakin+itse+koen.+
Kirjoitat+Ano+15.58,+samaan+tyyliin+kuin+toinen+Ano,+joka+jokin+aika+sitten+nosti+esille+minun+vastukseni+jossakin+vanhassa+ketjussa.+Halusi+ilmeisesti+todistella,+että+minä+olen+se+"rasisti",+josta+joku+on+keksinyt+syyttääkin..))+Etsivä+löytää,+ainakin+sitä+huomautettavaa.
No.+Rivijäsenen+sopii+jotakin+sietääkin,+eikä+minulla+ole+periaatteessa+valittamista.+Hyvää+palautetta+on+tullut+enemmän+kuin+olisin+ansainnut..))
Rivijäsen+on+kuitenkin+aina+korvattavissa,+SkillaNin+panos+tälle+palstalle+on+ihan+toista+luokkaa:+uupumaton+hyvän+mielen+tuottaja+hän+on+täällä+ollut+ja+omissa+vuorovaikutustaidoissaan+täysin+ylivertainen.
Onhan+näitä+"oman+ketjun"+yrittäjiä+ollut+pitkin+matkaa,+eikä+niitä+tietenkään+sovi+moittia+eikä+verrata+Nojatuoliin,+mutta+tuntuu+silti+siltä,+että+se+"vetäjän+vastuu"+painaa+monia+liikaa.
Ehkä+puuttuu+sitä+"itsepäisyyttä"+(lue:+kärsivällisyyttä,+erilaisuuden+ymmärtämistä+ja+sietoa,+luottamusta+ja+hyvää+tahtoa),+jota+jatkoon+tarvittaisiin.
Viimeksi+KK+teki+suuren+numeron+omasta+aloituksestaan,+koska+hän(kin)+tahtoi+kirjoitusrauhaa+palstalle.+
Miten+kävi+?+Hyvältä+vaikutti,+löytyi+jopa+neljä++hänen+mieleistään+kirjoittajaa
(joita+varmasti+moni+muukin+pitää+"palstan+parhaina"),+heidät+olisi+ilmeisesti+kelpuutettu+jatkoon,+muita+ei+mainittu.+Kun+huomautettiin+leikkimielisesti+"manipuloinnista",+kehumisesta,++keskustelu+tyssäsi+siihen,+vai+?
Olen+aikaisemminkin+sanonut,+että+jos+Nojatuoli+lakkaa+olemasta,+tältä+palstalta+häviää+merkittävä+tukijalka.+Se+muuttuu+satunnaisten+kävijöiden+satunnaiseksi+chattailyksi,+samanlaiseksi+kuin+moni+muukin+kirjoitusalusta.+Varmasti+hyvä+keskustelu+on+mahdollista+niinkin,+itseäni+se+ei+kovasti+kiinnosta,+mutta+enemmistö+päättää,+kuten+viime+aikoina+on+jo+nähty.+Me+pienen+elämän+kuvaajat,+vertaisuutta+hakevat,+"bloggailuun+sortujat"+jäädään+vähemmistöön..))+
Kaikki+tuki+ja+kannustus+kuitenkin+niille,+jotka+tahtovat+Nojatuolin+säilyttää+ja+tehdä+työtä+palstarauhan+eteen.+SkillaNia+ja+niitä+ilon+hetkiä,+joita+hän+on+tänne+luonut+ja+tuonut,+en+voi+koskaan+kylliksi+kiittää.+Tippa+tulee+silmään+kun+niitä+muistelen...
demeter1
07.09.2022 10:37
No,+itsekin+huomasin+tuon,+Ano+15.05.+Kaveritkaan+eivät+ole+itsestään+selvyys.+Tietysti+ajattelen+meitä+(!)+jotka+vielä+kirjoitamme+täällä.+Meillä+on+tietokone+ja+ainakin+alkeelliset+valmiudet+käyttää+sitä.+Jo+se+avaa+meille+mahtavat+näkymät:+tietoa,+seuraa,+arkistoja,+vaikka+mitä.
Jos+pystyy+liikkumaan+voi+hakeutua+erilaisiin+ryhmiin.+Eikös+näitä+eläkeläiskerhoja+ja+erilaista+ryhmätoimintaa+senioreille+ole+vähän+joka+kunnassa+?+Noita+byrokratian+koukeroita+selventämään+ainakin+omassa+kunnassani+on+Seniorineuvonta.+Sieltä+saa+neuvoa+mitä+erilaisimpiin+arjen+ongelmiin.+Tietoa+vaikka+siitä+"kolmannesta+sektorista"+ja+sen+toimijoista..))
Mutta+totta,+voihan+joku+joutua+sellaiseen+kierteeseen,+ettei+yksinkertaisesti+jaksa+hakea+apua.+"Etsivää+nuorisotyötä"+tehdään.+Pitäiskö+alkaa+tehdä+"etsivää+vanhustyötäkin"+?
Sitä+voi+oikeastaan+tehdäkin+jo.+Kuka+tahansa+voi+tehdä+sosiaalitoimeen+"huoli-ilmoituksen",+jos+näkee/tietää,+että+joku+on+selvästi+avun+tarpeessa+eikä+jaksa+apua+hakea.+Näin+olen+ymmärtänyt.+Kaikkia+tarvitaan+ja+kaikilla+on+mahdollisuus+olla+lähimmäinen,+välittää...
demeter1
05.09.2022 15:39
Hyvä+kuvaus,+Ano+13.00.+Ihan+uskottavalta+tuntuu,+siksi+tuo+näytelmä+vakuutti+ainakin+minut+näkemään+vertaisavun+merkityksen.+Jos/kun+ei+itse+tiedä,+pärjää,+kysyy+kaverilta.
05.09.2022 13:28
Niinpä,+Ano+12.30.+Juuri+tuota+avuttomuutta+byrokratian+kanssa+tuo+näytelmäkin+käsitteli.+Aliisalla+tulivat+apuun+vertaiset,+naapuri+ja+ystävät:+yksi+tiesi+yhtä,+toinen+toista+ja+apua+annettiin+kukin+omasta+tilanteestaan+käsin.+Tämän+päivän+mittareilla+mitaten+huono-osaisia+olivat+nämä+auttajatkin.+
Siksi+toivoisi,+että+tässäkin+ajassa+löytyisi+tuollaista+lähimmäisyyttä,+vertaisuutta,+koska+yksityisen+avun+varaan+joudumme+luultavasti+tulevaisuudessa+laskemaan+entistä+enemmän.
05.09.2022 13:02
52 / 342