Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Sovinnollinen+viesti+vaihteeksi,+Korppis.+Ettei+vain+olisi+manipulointia,+jonka+avulla+yrität+todistella++omaa+nuhteettomuuttasi:+SINÄ+et+muistele+menneitä+(etenkään+omia+sanojasi+tai+tekemisiäsi)+SINÄ+olet+kannustava,+aina+valmis+aloittamaan+alusta.Muistat+varmasti,+että+olet+itse+ehdottanut+lähestymiskieltoa+meidän+kahden+välille.+Itse+yritin+sitä+noudattaa,+sinä+et.+Heti+kun+tuli+otollinen+tilaisuus+tölväistä,+se+unohtui+ja+tännekin+uudelleen+tultuasi+leimasit+ensi+töiksesi+demeterin+syypääksi+nuivaan+vastaanottoon+ja+muistit+mainita,+että+demeter+tykkää+kehuista..))Niin,+että+toivoisin+edelleen+tuota+lähestymiskieltoa+voimaan,+mutta+tarvittaessa+olen+siitä+kyllä+itsekin+valmis+luopumaan,+jos+tilanne+niin+vaatii.++Yksikään+rekattu+kirjoittaja+ei+ole+antanut+sinulle+suoraa+palautetta+ja+syyn+varmasti+aavistat:+kukaan+ei+halua+joutua+sinun+maalituksesi++kohteeksi,+enkä+halua+minäkään.+Jos+tilanne+vaatii+sitä,+että+poistun+palstalta,+siinä+ei+ole+mitään+tavatonta.+Niinhän+se+on+muuallakin.+Kiusatut+poistuvat,+kiusaajat+jäävät.
  2. Nerokas+otsikko,+Makriina+!..))+Samoin+minäkin+Nojatuolin+koin.+Vakikirjoittajista+tuli+tuttuja,+virtuaaliystäviä+-+anteeksi+vain+Anot,+teidän+kohdalla+niin+ei+voinut+käydä,+vaikka+olisi+hallunnutkin.Kyllä+sitä+vain+nojatuoliin+istahtaessa+tsekkasi,+ketkä+olivat+paikalla+ja+jos+joku+oli+poissa+pitempään,+huolestui.Kun+tulin+80+:lle,+vähän+ali-ikäisenä,+kyllästyneenä+persu-puheisiin+70+:lla,+tykkäsin+täällä+vallinneesta+levollisesta+ilmapiiristä,+viihdyin+ja+koin+itseni+hyväksytyksi.+Turvapaikkaa+kertoivat+hakeneensa+myös+pari+muuta+ali-ikäistä+ja+ainakin+sinä,+Makriina,+koit+meidän+ali-ikäisten+tuoneen+tänne+eripuraa,+saaneen+monet+Anot+aktivoitumaan+ja+ottamaan+esille+palstahistoriaa+aikaisemmista+ikäryhmistä.+Emme+osanneet+alkaa+puhtaalta+pöydältä.+Ainakaan+minä+en+osannut,+vaikka+yritin.Tuo+mittava+stalkkausoperaatio,+jonka+korppis+täällä+minuun+kohdistuen+käynnisti,+sai+monet+Anotkin+puolustamaan+minua+ja+siitähän+riemu+repesi.++Vastakkainasettelu+oli+valmis.+Itse+en+olisi+tahtonut+näkyvämpään+rooliin+joutua,+mutta+stalkkaaja+osasi+asiansa,+nosti+esille+yksityiselämääni+kuuluvia+paljastuksia,+juoruilevaan+ja+läheisiäni+halventavaan+sävyyn.+Tiesi+kai,+ettei+niihin++oikein+kukaan+voi+olla++reagoimatta+.+Tuossa+vaiheessa+sain+Anoilta+mittavaa+tukea,+olen+siitä+edelleen+kiitollinen,+enkä+sitä+unohda.Oma+strategiani+jatkossa+oli+yrittää+pysytellä++mahdollisimman+etäällä+stalkkaajastani.Silloin+kun+maalittaminen+meni+mielestäni+sopivaisuuden+rajan+yli,+otin+yhteyttä+ylläpitoon+ja+pyysin+puuttumaan+korppiksen+palstakäyttäytymiseen.+Kerrottiin,+että+he+pystyivät+poistamaan+vain+sääntöjen+vastaisia,+yksittäisiä+viestejä.+Niitä+oli+niin+paljon,+etten+jaksanut+ruveta+niitä+yksittäin+ilmoittelemaan.+Kerran+ylläpito+kuitenkin+poisti+kokonaisen+ketjun,+jossa+maalitusta+oli+pitkin+matkaa.+Korostan+nyt+vielä,+etteivät+nämä,+eikä+myöskään+viimeksi+tekemäni+ilmoitus+ylläpitoonollut+puoleltani+muuta+kuin+yritys+vaikuttaa+palstan+yleiseen+ilmapiiriin,+josta+käsittääkseni+moni+muukin+oli+ilmaissut+huolensa.+Jäkiviisastelu+on+aina+keskimäärin+turhaa+ja+kuten+todettu,+täällä+ei+ole+pakko+olla+mukana+eikä+kirjoitella+tunnistettavana.Kai+Nojatuolin+menetys+täytyy+ottaa+yhtenä+menetyksenä+muiden+joukossa,+ja+niitähän+tähän+elämänvaiheeseen+vääjäämättä+kuuluu.+Sinulle+Makriina,+erityiskiitos+siitä,+että+ollaan+saatu+yhdessä+kirjoitella,+vaihtaa+näkemyksiä+ja+ajatuksia,+että+olen+saanut+lukea+sinun+elämänvaiheistasi+ja+ottaa+niistä+oppia+-+..))+-+nähdä+millaista+on+se+"onnistunut"+vanheneminen.+Siinäkin+SkillaN+ja+sinä+olette+olleet+kannustavia+esimerkkejä,+ainakin+minulle.Tuli+nyt+tätä+yhteiseksi+tarkoitettua+tilitystä+tähän+vastaukseen+sinulle.+Mutta+kuten+tiedetään:+kaikkea+ei+tarvitse+lukea..))ystävyydellä,demeter1
  3. Huh,+huh+!+Kun+eilen+illalla+luin+ketjua,+tyrmistyin+niin,+että+menin+sanattomaksi.+Että+ihan+jo+"yleiseen+oikeusjärjestykseen"+täällä+vedotaan,++Ano,+15.58,+katsotaan,+että+asianomainen+jäävi+todistamaan+itsestään.+Ei+muuta+kun+syytetyn+penkille,+kun+"nostaa+esille"+tuttua+ketjua+!+Itselleenkö+sitä+nostaa+?+Jos+seuraat+osallistujien+määrää+jo+sen+pitäisi+todistaa+siitä,+että+ketju+on+ollut+suosittu,+ilmeisesti+myös+niiden+keskuudessa,+jotka+siihen+eivät+kirjoita.Ja++vielä+luonneanalyysi+päälle+?+"Muistelet"+Ano+15.58,+että+"syytetty"+on+joskus+kuvannut+itseään+sanalla+"itsepäinen".++Se+ei+sitten+sinun+tulkintasi+mukaan+sovi+"vaatimattomalle",+mikä+ominaisuus+on+täällä+nimetty+varsin+kyseenalaiseksi!Jos+semantiikkaa,+sanojen+merkitystä,+lähdetään+puimaan+siitä+ei+loppua+tule.+Ja+ainakin+se+vie+keskustelun+aiheen+-+jos+sellaista+on+-+sivuraiteelle+ja+johtaa+tuohon+eipäs/juupas-väittelyyn.+Näin+ainakin+itse+koen.+Kirjoitat+Ano+15.58,+samaan+tyyliin+kuin+toinen+Ano,+joka+jokin+aika+sitten+nosti+esille+minun+vastukseni+jossakin+vanhassa+ketjussa.+Halusi+ilmeisesti+todistella,+että+minä+olen+se+"rasisti",+josta+joku+on+keksinyt+syyttääkin..))+Etsivä+löytää,+ainakin+sitä+huomautettavaa.No.+Rivijäsenen+sopii+jotakin+sietääkin,+eikä+minulla+ole+periaatteessa+valittamista.+Hyvää+palautetta+on+tullut+enemmän+kuin+olisin+ansainnut..))Rivijäsen+on+kuitenkin+aina+korvattavissa,+SkillaNin+panos+tälle+palstalle+on+ihan+toista+luokkaa:+uupumaton+hyvän+mielen+tuottaja+hän+on+täällä+ollut+ja+omissa+vuorovaikutustaidoissaan+täysin+ylivertainen.Onhan+näitä+"oman+ketjun"+yrittäjiä+ollut+pitkin+matkaa,+eikä+niitä+tietenkään+sovi+moittia+eikä+verrata+Nojatuoliin,+mutta+tuntuu+silti+siltä,+että+se+"vetäjän+vastuu"+painaa+monia+liikaa.Ehkä+puuttuu+sitä+"itsepäisyyttä"+(lue:+kärsivällisyyttä,+erilaisuuden+ymmärtämistä+ja+sietoa,+luottamusta+ja+hyvää+tahtoa),+jota+jatkoon+tarvittaisiin.Viimeksi+KK+teki+suuren+numeron+omasta+aloituksestaan,+koska+hän(kin)+tahtoi+kirjoitusrauhaa+palstalle.+Miten+kävi+?+Hyvältä+vaikutti,+löytyi+jopa+neljä++hänen+mieleistään+kirjoittajaa(joita+varmasti+moni+muukin+pitää+"palstan+parhaina"),+heidät+olisi+ilmeisesti+kelpuutettu+jatkoon,+muita+ei+mainittu.+Kun+huomautettiin+leikkimielisesti+"manipuloinnista",+kehumisesta,++keskustelu+tyssäsi+siihen,+vai+?Olen+aikaisemminkin+sanonut,+että+jos+Nojatuoli+lakkaa+olemasta,+tältä+palstalta+häviää+merkittävä+tukijalka.+Se+muuttuu+satunnaisten+kävijöiden+satunnaiseksi+chattailyksi,+samanlaiseksi+kuin+moni+muukin+kirjoitusalusta.+Varmasti+hyvä+keskustelu+on+mahdollista+niinkin,+itseäni+se+ei+kovasti+kiinnosta,+mutta+enemmistö+päättää,+kuten+viime+aikoina+on+jo+nähty.+Me+pienen+elämän+kuvaajat,+vertaisuutta+hakevat,+"bloggailuun+sortujat"+jäädään+vähemmistöön..))+Kaikki+tuki+ja+kannustus+kuitenkin+niille,+jotka+tahtovat+Nojatuolin+säilyttää+ja+tehdä+työtä+palstarauhan+eteen.+SkillaNia+ja+niitä+ilon+hetkiä,+joita+hän+on+tänne+luonut+ja+tuonut,+en+voi+koskaan+kylliksi+kiittää.+Tippa+tulee+silmään+kun+niitä+muistelen...demeter1