Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Onko+eläkeläinen+ainoa,+joka+(pakostakin)+ottaa+huomioon+ympäristön
ja+vähentää+kulutusta+?"+kysyy+aloittaja.
Taitaa+olla+niin.+Toinen+ryhmä+voisi+olla+tiedostavat+nuoret,+kyllä+he+ainakin+yrittävät,+siitä+kiitos+ja+kunnia+heille.
Mistä+löytyy+se+tulevaisuuden+usko+ja+toiveikkuus,+mitä+lapset+ja+nuoret+kuitenkin+tarvitsevat+selvitäkseen+niistä+mittavista+ongelmista,+mitä+on+tulossa,+mitkä+ovat+läsnä+jo++jo+tässäkin+ajassa+?+Ihan+kysymyksen+heittäisin+ilmaan,+koska+itse+en+tiedä.
31.07.2022 19:13
Oletkos+pannut+merkille,+Ano+8.21,+miten+käy+jos+täällä++kiittää+tai+jos+kiitetään+?+.))
Kyllä+myönteisen+palautteen+antajalle+tulee+vähintäinkin+"nuolemissyytös"+ja+jos+sattuu+olemaan+myönteisen+palautteen+kohde,+todistellaan+vuolaasti,+että+palaute+on+manipulointia,+sitä+ei+pidä+ottaa+todesta..))
Hienosti+tässä+ketjussa+on+tuota+asiaa+valotettu+ja+pohdittu.+Olikohan+"nuolemista"+?..))
Aloittajan+kysymykseen,+miksi+ei+voi+myöntää+virheitään,+en+osaa+vastata,+ainakaan+kenenkään+muun+puolesta.+Kai+virheiden+myöntäminen+tekee+ihmisestä+haavoittuvan+ja+sen+myöntäminen+on+monille+ylivoimaisen+vaikeata.+Luottamusta+kai+pitäisi+olla+enemmän,+itseensä+ja+muihin.
29.07.2022 09:16
Kiitos+sinullekin+palautteesta,+Ano15.26.+Kaikki+ei+tykkää+kaikista,+se+on+selvä.
Olen+aikaisemminkin+sanonut,+että+lukija+on+täällä+sittenkin+avainasemassa.+Jos+hän+itse+on+ystävällinen+ja+vastaanottava,+myös+hänen+palautteensa+on+sitä.
28.07.2022 18:54
Kiitos+synninpäästöstä+ja+kehuista,+Ano+15.13.+Vaikka+olisivat+ylisanojakin,+minulle+kelpaa,+lämmittävät+mieltä..))
28.07.2022 18:43
Joudutaan+kisaan,+Makriina.+Minulla+on+altto+jo+valmiiksi..))
28.07.2022 13:12
D.+voisi+lyhentää+ja+tarkentaa+sanamuotoaan,+toivoo/neuvoo+Ano+7.26.
Tarkoitatko+lyhentää+kirjoituksiaan+?+Siitä+olen+yhtä+mieltä.+Jos+kirjoittaa+täällä+"yleisellä+palstalla"+rivijäsenenä,+pitkä+kirjoitus+voi+kertoa+jonkinasteisesta+tilannetajun+puutteesta.
Puolustaudun+vain+sillä,+että+tämä+uusi+tilanne,+liikuntakyvyn+palautuminen,+on++vienyt+minut+ylikierroksille+ja+uskon/toivon,+että+tämä+menee+ohi..))
Tuota+sanamuodon+tarkistamisekehotusta+en+oikein+ymmärtänyt.+Jos+tarkoitit+tuota+puheena+ollutta+zombie-sanaa,+ainakin+Ano+7.29+ymmärsi+tarkoitukseni.+Puhuin+itsestäni,+en+halventanut+ketään+muuta.
28.07.2022 11:14
Pahoittelen,+Ano+15.37.+Yleensä+yritän+olla+tarkkana+kielen+kanssa,+mutta+joskus+nämä+laina-+/taI+slangisanat+tarttuvat.+Itseänikin+ärsyttää+kun+telkkarissakin+puhutaan+"biiseistä",+"plääneistä"++ja+"leveleistä"+kun+pitäisi+puhua+kappaleista,+suunnitelmista+tai+tasoista,+kun+kerran+Suomessa+ollaan+ja+suomenkielinen+sanakin+on+olemassa...
27.07.2022 17:20
Totta,+Ano+14.54.+Mummo+taisi+vähän+liioitella,+ainakin+käyttää+huolimattomasti+tuota+sanaa,+kuten+monta+muutakin+sanaa..))++Onneksi+on+teitä+tarkentajia.
27.07.2022 17:10
Samaa+mieltä,+Ano+16.22.+Onni+voi+minustakin+löytyä+noista+mainitsemistasi+pienistä+asioista.
Silti+katson,+että+se+voi+löytyä+myös+sieltä,+minne+en+itse+yllä,+mistä+en+pääse+osalliseksi.+Yritetään+sietää+sitäkin+onnea..))
27.07.2022 10:32
Niinpä,+Ano+9.59,+"leuhkimissyytös"+taitaa+tulla+helposti+jos+matkoistaan+tai+taide-elämyksistään+kertoo...))+Etenkin+jos+on+niistä+itse+innoissaan.
Vaikka+on+täällä+mielestäni+kirjoittajia,+jotka+osaavat+tehdä+tuon+ilman,+että+herättävät+ärtymystä.+Olisiko+"pärstäkerroin"+vaikuttamassa+?+Tai+se,+että+rekatut+pistävät+helposti+silmään.+ovat+liikaa+esillä..))
25.07.2022 11:07
Siinäpä+se,+Ano+23.16.+Mistä+löytää+aihe,+josta+mahdollisimman+monet+ovat+kiinnostuneita+?
Nojatuolissa+se++on+mielestäni+löydetty:+oma+arki.+Itse+en+ainakaan+osaa+parempaa+aihetta+keksiä.
Arjestahan+voi+löytää+vaikka+mitä+kun+päästää+oman+mielikuvituksensa+vapaaksi...
Ja+kyllä+ne+"kieroutuneet+persoonatkin"+näyttävät+kiinnostusta+herättävän,+elleivät+muuten+niin+varoittavana+esimerkkinä+ja+hyveellisempien+analysoinnin+kohteena...))
25.07.2022 09:23
Outo+juttu+varmasti,+Ano+21.19/eilen..))+Että+kirjoittaa+tänne+päivittäin+ja+sitähän+nyt+tunnetusti+pidetään+merkkinä+siitä,+että+sitä+"oikeata"+elämää+ei+ole.+
Minusta+se+voisi+myös+olla+merkki+päinvastaisesta.+Että+kirjoittaa+runsaudestaan,+tahtoo+jäsentää+omaa+tapahtumistaan,+jakaa+sitä+muiden+kanssa.+Etenkin+yksineläjillä+tuo+tarve+on+mielestäni+aika+yleinen,++ymmärrettäväkin,+joten+eiköhän+sallita+se+heille/meille,+kun+otetaan+lukuun,+että+lukeminen+on+täällä+vapaaehtoista+ja+kirjoittaja+kuitenkin+aina+asettaa+itsensä+alttiiksi+muiden+arvostelulle,+eikä+tilastakaan+näyttäisi+täällä+olevan+puutetta.
25.07.2022 09:09
Sorry.+Viittasin+"väärään"+Anoon.+Tarkoitin+vastauksen+Anolle+22.10.+Vai+onko+välii+?..))
25.07.2022 08:56
Noin+minäkin+ajattelen,+Ano+21.27.+Täällä+on+vain+hyvätahtoista+väkeä,+joka+ei+suhtaudu+itseensäkään+turhan+vakavasti..))
Kuten+noista+hukkaamistarinoistakin+voi+päätellä...
25.07.2022 08:54
"Pitkin+hampain"+hän+sen+kuulemma+kuitenkin+vastaanotti.+Siis+Erno,+Finlandia-palkinnon...))
25.07.2022 08:03
Hyvä+täsmennys,+Ano+21.58/eilen.+Samaan+tyyliin+olen+joskus+pähkäillyt,+kun+joku+on+ylpeänä+esitellyt+"omia"+ajatuksiaan..))
Kaiken+aikaahan+me+olemme+jollakin+tasolla+vuorovaikutuksessa+ympäristön+ja+toistemme+kanssa,+saamme+vaikutteita+niistä.+
Hyvä+sinä,+kun+olet+noin+hyvä+Paasilinnan+tuotannon+tuntija+!+Minulla+on+Ernolta+vain+muutama+teos:+"Yksinäisyys+ja+uhma",+"Alamaisen+kyyneleet"+ja+sitten+näitä+aforismeja.
Sielunveljenä+pidän+häntä.
25.07.2022 08:01
Päivää.+Oudon+pysähtyneeltä+vaikutti+näkymä+ikkunasta+aamulla,+vai+onko+tämä+vain+sitä+"sunnuntaiaamun+rauhaa",+minkä+sanotaan+kadonneen+meidän+kiireisestä+ajasta+?
Arvelinkin,+että+SkillaN+aloittaa+uuden+ketjun,+kun+entinen+jäi+ikäänkuin+polkemaan+paikoilleen..))+
Onneksi+elämästä+löytyy+muitakin+aiheita++ja+kun+tuossa+viikolla+olin+"miesseurassa"+ja+kuuntelin+heidän+puhettaan,+tuli++kyllä+väistämättä+mieleen+Antti+Tuurin+romaanihenkilön+sanat:+"viisaus+on+vanhoissa+naisissa"+-+jos+heistä+sitten+löytyy+muutakin..))
Jollakin+tavalla+naisen+psyyke+tuntuisi+joustavammalta,+heidän/meidän++on+helpompi+siirtyä+"aiheesta"+toiseen,+ohittaa+asiat,+joille+emme+voi+mitään+ja+löytää+se,+mikä+rakentaa,+ei+hajota,+eikä+jähmetä.
Meidän+kunta+alkaa+antaa+neljänsiä+koronarokotuksia+jo+nyt.+Että+ei+muuta+kuin+aikaa+varaamaan.+Tapasin+eilen+kauppareissulla+itseäni+nuoremman+tutun,+joka+puuskutti+kulkiessaan+enemmän+kuin+minä..))+Hän+kertoi+vaivansa:+vettä+keuhkoissa.+Arveltiin,+että+yksi+näistä+viimeaikaiseista+koronaviiruksen+muunnoksista+olisi+syypää.+Onhan+toki+muitakin+syitä,+mutta+kun+kyse+on+verrattain+nuoresta+henkilöstä,+eikä+uusien+muunnosten+oireistoa+vielä+tunneta+tarkasti+-+niin+olen+ymmärtänyt+-+niin+otettiin+sekin+vaihtoehto+esille.+Kokeita+tehdään+kuitenkin+koko+ajan,+seuranta+päällä.
Mustikkasato+kypsyy+kovaa+vauhtia,+kerrotaan,+ja+meidän+pikku+"torilla"+litra+maksoi+kymmenen+euroa.+Paljon+vai+vähän,+en+osaa+sanoa,+mutta+tuntuu+että+kotimainen+marja+on+sittenkin+aina+hintansa+väärti.+
Hyvää+sunnuntaipäivää+kaikille.
demeter1
24.07.2022 13:22
No,+sinä+jaksat+sentään+yrittää,+Makriina..))+Itse+olen+jo+joutunut+tyytymään+siihen,+että
jään+tämmöiseksi,+keskeneräiseksi.+Onneksi+voin+todeta+laillasi,+että+olen+aina+saanut+olla+hyvässä+-+ainakin+itseäni+paremmassa+-+seurassa+ja+oppia+muilta..))
Opittavaa+silti+olisi,+mutta+jos+valtiomiehiin+palataan,+niin+ehkä+sopii+todeta+Churshillin+
tapaan:+"olen+aina+valmis+oppimaan,+mutta+en+erityisemmin+välitä+tulla+opetetuksi..))
Jokohan+tuli+provo+?+..))
24.07.2022 12:18
Hyvä+ohje,+Makriina,+oliko+itse+Mauno+Koivistolta+?+Ettei+pidä+provosoitua.+
"Mutku"+jokaisen+sanan+sisältöä+voidaan+tutkita+niin+monella+tavalla,+jollekin+esitetty+aihe+voi+näkyä+provona,+jollekin+taas+innostavana+keskustelun+avauksena.
Muistelen,+että+sinäkin+olet+tehnyt+aiheesta+pari+kiinnostavaa+aloitusta,+mutta+"vatvottavaa"+tuntuu+silti+riittävän.+Eli+kiusaaminen+on+edelleen+"valtakunnantason"+ongelma+ja+kai+se+näkyy+vähintäinkin+heijastusvaikutuksena+täälläkin.+
Tuon+kaipauksen+"isompiin+ympyröihin"+tunnistan+kyllä+itsessäni,+vaikka+pandemiaeristys+toi+mukanaan+"uuden+elämänasenteen"+:+menee+se+elämä+näinkin,+typistettynä..))+
Toivottavasti+tämä+yhteiskunnan+avautuminen+ei+aiheuta+ikäviä+vastareaktioita.
24.07.2022 11:20
Hyvä+artikkeli+minustakin.+Kiitos+"löytäjälle".+
Itse+olin+huojentunut+kun+luin+tuosta+"oikeasta"+suhtautumisesta+kiusaajaan/kiusaamiseen.+"Ymmärrys"+ei+auta,+eikä+vastaansanominen,+sanktio:+eristäminen+ja+välinpitämättömyys,+ovat+ainoat+keinot+hänen+pysäyttämiseensä.
Kiusattua+on+joskus+syyllistetty+"pitkävihaisuudesta",+siitä+ettei+voi+unohtaa+eikä+antaa+anteeksi+kiusaajalleen.+Minusta+niin+ei+pidäkään+tehdä.+Unohtaminen/anteeksianto+vain+antaa+kiusaajalle+"luvan"+jatkaa+kiusaamistaan.
24.07.2022 10:41
58 / 342