Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. "Onko+eläkeläinen+ainoa,+joka+(pakostakin)+ottaa+huomioon+ympäristönja+vähentää+kulutusta+?"+kysyy+aloittaja.Taitaa+olla+niin.+Toinen+ryhmä+voisi+olla+tiedostavat+nuoret,+kyllä+he+ainakin+yrittävät,+siitä+kiitos+ja+kunnia+heille.Mistä+löytyy+se+tulevaisuuden+usko+ja+toiveikkuus,+mitä+lapset+ja+nuoret+kuitenkin+tarvitsevat+selvitäkseen+niistä+mittavista+ongelmista,+mitä+on+tulossa,+mitkä+ovat+läsnä+jo++jo+tässäkin+ajassa+?+Ihan+kysymyksen+heittäisin+ilmaan,+koska+itse+en+tiedä.
  2. Päivää.+Oudon+pysähtyneeltä+vaikutti+näkymä+ikkunasta+aamulla,+vai+onko+tämä+vain+sitä+"sunnuntaiaamun+rauhaa",+minkä+sanotaan+kadonneen+meidän+kiireisestä+ajasta+?Arvelinkin,+että+SkillaN+aloittaa+uuden+ketjun,+kun+entinen+jäi+ikäänkuin+polkemaan+paikoilleen..))+Onneksi+elämästä+löytyy+muitakin+aiheita++ja+kun+tuossa+viikolla+olin+"miesseurassa"+ja+kuuntelin+heidän+puhettaan,+tuli++kyllä+väistämättä+mieleen+Antti+Tuurin+romaanihenkilön+sanat:+"viisaus+on+vanhoissa+naisissa"+-+jos+heistä+sitten+löytyy+muutakin..))Jollakin+tavalla+naisen+psyyke+tuntuisi+joustavammalta,+heidän/meidän++on+helpompi+siirtyä+"aiheesta"+toiseen,+ohittaa+asiat,+joille+emme+voi+mitään+ja+löytää+se,+mikä+rakentaa,+ei+hajota,+eikä+jähmetä.Meidän+kunta+alkaa+antaa+neljänsiä+koronarokotuksia+jo+nyt.+Että+ei+muuta+kuin+aikaa+varaamaan.+Tapasin+eilen+kauppareissulla+itseäni+nuoremman+tutun,+joka+puuskutti+kulkiessaan+enemmän+kuin+minä..))+Hän+kertoi+vaivansa:+vettä+keuhkoissa.+Arveltiin,+että+yksi+näistä+viimeaikaiseista+koronaviiruksen+muunnoksista+olisi+syypää.+Onhan+toki+muitakin+syitä,+mutta+kun+kyse+on+verrattain+nuoresta+henkilöstä,+eikä+uusien+muunnosten+oireistoa+vielä+tunneta+tarkasti+-+niin+olen+ymmärtänyt+-+niin+otettiin+sekin+vaihtoehto+esille.+Kokeita+tehdään+kuitenkin+koko+ajan,+seuranta+päällä.Mustikkasato+kypsyy+kovaa+vauhtia,+kerrotaan,+ja+meidän+pikku+"torilla"+litra+maksoi+kymmenen+euroa.+Paljon+vai+vähän,+en+osaa+sanoa,+mutta+tuntuu+että+kotimainen+marja+on+sittenkin+aina+hintansa+väärti.+Hyvää+sunnuntaipäivää+kaikille.demeter1
  3. Hyvä+ohje,+Makriina,+oliko+itse+Mauno+Koivistolta+?+Ettei+pidä+provosoitua.+"Mutku"+jokaisen+sanan+sisältöä+voidaan+tutkita+niin+monella+tavalla,+jollekin+esitetty+aihe+voi+näkyä+provona,+jollekin+taas+innostavana+keskustelun+avauksena.Muistelen,+että+sinäkin+olet+tehnyt+aiheesta+pari+kiinnostavaa+aloitusta,+mutta+"vatvottavaa"+tuntuu+silti+riittävän.+Eli+kiusaaminen+on+edelleen+"valtakunnantason"+ongelma+ja+kai+se+näkyy+vähintäinkin+heijastusvaikutuksena+täälläkin.+Tuon+kaipauksen+"isompiin+ympyröihin"+tunnistan+kyllä+itsessäni,+vaikka+pandemiaeristys+toi+mukanaan+"uuden+elämänasenteen"+:+menee+se+elämä+näinkin,+typistettynä..))+Toivottavasti+tämä+yhteiskunnan+avautuminen+ei+aiheuta+ikäviä+vastareaktioita.