Juhannuksenvietto, - yksin, kaksin vai seurassa?

Anonyymi-ap

Yksin vietän, lapset on kaukana maailmalla.
Naapurit menevät mökeilleen,
Sukulaiset ovat kaukana, ei jaksa huonoilla jaloilla lähteä minnekään.
Junissa taitaa olla ruuhkaa.

Jospa jotain keksisi.
Uusia perunoita ja mansikoita ostin.

37

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      JOS mentäs johonki kylpylään nauttimaan täyshoidosta,,,

      mistä löytyis ihana viihtyisä täydenpalvelun kylpylä,
      onko kylpylöissä asiakkaitten turvallisuus varmaa,
      onko semmosta suomessa

      ja jos on mitä maksaa juhannuksen vieto tai viikko kylpylässä täyshoidossa,

      • Anonyymi

        Taita olla kaikki paikat jo buukattu täyteen juhannuksena kylpylöissä. Minut on kutsuttu toisen yksinäisen lesken luo kylään hän on kälyni. Hänellä on pieni rivitalopiha, voi vähän kaasulla grillata ja saunoa. Vien tuliaisena saunasiiderit ja rose viiniä kun siitä tykätään. Ostin myös nätin säätä kestävän pöytäliinan hänen ulkopöydälleen. Hauskaa pidetään, kuunnellaan juhannusradiota.


    • Anonyymi

      Kaksin pirttihirmun kaa .-Saunotaan ja syödään hyvin :)

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Kahdestaan vaimoni kanssa ja ensimmäisen kerran kymmeniin vuosiin kotona.

    • Anonyymi

      Omassa mökissä me mummo ja ukki, viereisilä tonteilla lasten mökit. Syödään yhdessä juhla- aterioita noiden nuorten mökeillä ja aina on joku sauna lämmmin. Saadaan me vanhat osallistua voimien ja halun mukaan.Kaikkein mukavinta on seurata pienimpien vesileikkejä ja lasten urheilukilpailu on pitkä perinne monessa polvessa.

    • Heräsin kymmentä vailla 12 viime yönä. Tuli ilmoitus kännykkään, kymmenen minuutin päästä alkaa Juhannus. No, perskutirallaa niinkö en muka tiennyt.

      Kaksin mekin puolisoni kanssa.

      Kuopus piipahti mökillä, korjasi laituria ja veti veneen vesirajaan, joten pääsen pian kaislikon reunaan ahvenia narraamaan.

      Ajelemme iltapäivällä mökille, pistän rantasaunan tulille, otan grillimakkaroita mukaan kiusmakkaroiksi. Siinäpä perinteinen alku juhannuksen viettoon. Joskohan uskaltaisin jättää talviturkin Nuasjärveen. Saunavastakin pitänee tehdä.

      Ei minulla ole suuria juhannuksen vietto suunnitelmia. Ne ajat on ohi kun niemellä oli vilskettä ja vilinää. Tietty noista ajoista on ihania
      muistoja, mutta nyt aika on ajanut ohi juhlinnan ja nuorisollakin on omat menonsa.

      Leppoisaa Jussia

      • Anonyymi

        Ei kai ne sinun lapset sentään ihan nuorisoa ole
        enää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne sinun lapset sentään ihan nuorisoa ole
        enää.

        Vietätkö juhannuksen yksin vai kaksin?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vietätkö juhannuksen yksin vai kaksin?

        Minä vietän juhannusta viiden porukassa, iältään 9-77 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä vietän juhannusta viiden porukassa, iältään 9-77 v.

        Hyvää Juhanuksen aikaa teille kaikille, ikäryhmässä vanhukset, keski-ikäiset ja lapset.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Huonoille teille ei pidäkään mennä viettelysten myötä.

    • Anonyymi

      Ihan niin täälläkin lapset ja lastenlapset ovat kukakin tahollaan ystäviensä parissa.
      Ja itse syön sillit ja perunat , ja mansikat kerman kanssa.
      Kissa seuranani

      • Anonyymi

        Yksin olen viettänyt.

        Ajattelin, että jotain hyötyäkin on oltava.
        Joten olen netin ja TV:n katsomisen lomassa siivoillut, aina vähän aikaa.
        Hyvä kuin mikä.
        Hyötyä. Ei vain lokoilemista.

        Tuossa tuuletin pörrää, ulkona on ihan liian kuumaa.


    • Anonyymi

      Yksin olen, koska petikaveri makaa sairaalassa. Tunnelma ei ole kovin
      korkealla, mutta yritän piristäytyä muistelemalla mukavia menneitä.

      • Anonyymi

        Pian on tämä juhannusaatto lopuillaan, ja pääsee nukkumaan.

        Meinaan kuitenkin istua ulkona ja nauttia juhannusaatosta.
        Ei oo kuin kerran vuodessa.
        Vielä itse juhannuspäivä huomenna.
        Niin ja onhan se vielä toinenkin juhannuspäivä sunnuntaina!

        Söin lohta ja suklaata.


      • Toivottavasti pääset sinne sairaalaan katsomaa "potilasta" ja ei mitään vakavaa ole tiedossa, vaikka mistä sen tietää näissä lukemissa?

        Minäkin mukamas varatuin ruokien puolesta hyvin, mutta kuinka p000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000M

        0000000000000000000000000YVÄ MINÄ'V

        Hvä minä. Koneeni on sekaision


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Toivottavasti pääset sinne sairaalaan katsomaa "potilasta" ja ei mitään vakavaa ole tiedossa, vaikka mistä sen tietää näissä lukemissa?

        Minäkin mukamas varatuin ruokien puolesta hyvin, mutta kuinka p000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000M

        0000000000000000000000000YVÄ MINÄ'V

        Hvä minä. Koneeni on sekaision

        Yritä kohta uudestaan. Miten niiden ruokien kanssa kävi?


    • Kaksin olen kissani kanssa ja ihan huokaisen.
      Tässä lähiomaisten kanssa tullut oltua pitkä tovi, joka on tietysti ihanaa, mutta vanha tarvitsee huokaisuhetkensä.
      Silloin, kun olin nuorempi ja suurinpiirtein aina töissä juhannuksenakin, harmitti, kun olisi halunnut muitten mukaan.
      Kun sitten tuli vanhaksi, juhannuskin meneti merkityksensä, en enää välikään mistään riennoista.'
      Hyvä näin. Hyvää juhannusta teille kaikille.

    • Juhannuspäivä jo puolivälissä ja aurinko paistaa. Käväisin kasvihuoneella hakemassa kaksi suurta lavakurkkua ja tein voileivän: matjessilliä, kurkkua revityllä rukiilla. Kahvia kuppi.
      Eilen iltapäivällä vietettiin Juhannusta perhepiirissä tyttären luona. Yhdeksän henkeä koolla, tyttären teini-ikäiset pojat mukaanluettuna. Grillattiin picanhaa, olin tehnyt chimichurrikastiketta. Kanankoipia, makkaroita. Lisäksi uusia perunoita ja raikas, suuri salaatti. Eturuuaksi leikkele-ja juustotarjotin, jälkiruuaksi jäätelöä ja mansikoita, kotimaisia tietenkin, Ulvan mansikkatilalta Uppsalan läheltä. Ruoka oli hyvää ja riittoisaa, nostettiin pari maljaa keskikesän kunniaksi, mutta hyvin rauhallisesti.
      Tänään taidan lämmittää saunan ja pelata mölkkyä miehen ja aikamisespoikien kanssa pihalla.

    • Kaverin ja kissani kanssa. Tytär on Virossa, ajelevat autolla tuttujen kanssa monessa paikassa siellä.
      Vettä tuli koko aatto-illan kaatamalla.
      Saunassa käytiin, siinäpä se olikin, telkkarista katsottiin Votkaturistit ja Keihäsmatkat.
      Oli ne aikoja silloin.

      • Anonyymi

        Eka kertaa tein kävelyretken metsään.
        Keräsin koivunlehtiä ja kuusen kerkkiä.
        Olisi pitänyt kerätä aikaisemmin, mutta kun vasta nyt pääsin metsään.

        Parempi myöhään, jos silloinkaan.


    • Nykyisin pakkaa käydä niin, että jos/kun tekee suunnitelmia, ne muuttuvat muuksi ennenkuin toteutuvat.
      Olin suunnitellut viettäväni Juhannuksen yksikseni, on ollut niin paljon tapahtumista viime aikoina - siis minun mittarillani mitaten.
      Nuoremman pojan perhe meni pojan appivanhempien luo saareen, vanhempi poika oli kotosalla ja pikkumies oli tulossa mummon luo, paremman seuran puutteessa..))kun kaveritkin olivat juhannuksenvietossa muualla. Vietin sitten aaton heidän kanssaan, vuoroin täällä, vuoroin siellä.
      Kroketti, tikanheitto, jalkapallo - kyllä siinä mummo väsyi niin, että torkahtelin telkkarin ääressä, kun katselin (uusintana) Judya - elokuvaa Judy Garlandin elämästä, josta Renee Zeilweger palkittiin Oscarilla. Uskomatonta näyttelijäntyötä. Ulkonakökin oli saatu muistuttamaan esikuvaa lähes täydellisesti.
      Tänään oli sitten (onneksi) tarjolla rikkumatonta rauhaa. Päätin katsella Teemalta Aki Kaurismäen työläistrilogian, mutta nukahtelin Arielin kohdalla..))
      Mietin Kaurismäen suosiota maailmalla ja kun tämän uuden hallituksen kohdalla nyt pahoitellaan Suomi-kuvan muuttumista huonommaksi, mitä ovat tehneet Kaurismäen maailmalla palkitut elokuvat ? Kyllä kai meni maankuvaa välittävät ?

      Eipä Louis Eduardin palkittua kirjaa "Ei enää Eddy" Ranskassakaan juuri hehkutettu, kun katsottiin, ettei kirjassa kuvattua köyhyyttä Ranskassa ole. Ehkä ei ole Kaurismäen kuvaamaa ankeuttakaan Suomessa..)) Ainakaan en tunnista, vai olenko vain kieltäytynyt näkemästä sitä ?
      Helteet eivät ole minua haitanneet. Sisällä ilmalämpöpumppu huolehtii viilennyksestä, verraton vehje, mutta sadetta odottelen hartaasti. Meillä on onneksi pihakaivo kasvien/kukkien kasteluun ja vesileikkeihin (!) mutta tekee silti pahaa katsella kuivuudesta kärsivää luontoa.
      Onneksi palstalla on myös kesäisiä viestejä, ainakin täällä 80+:lla. Muualla taidetaan enempi purkaa pettymystä uuden hallitusohjelman tiimoilta ja onhan maailmanpolitiikassakin uutta kaiken aikaa. Seuraan niitä, mutta kiivailla en jaksa.
      Oikeastaan voi vain ihmetellä sitä uskonvarmuutta, millä lähes jokainen katsoo tietävänsä miten yhteisiä asioita tulisi hoitaa...

      • Anonyymi

        Aika nuoria lastenlapsia sinulla, kun leikkivät mummon kanssa. Minun lastenlapsilla on jo omialapsia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika nuoria lastenlapsia sinulla, kun leikkivät mummon kanssa. Minun lastenlapsilla on jo omialapsia.

        Sanos muuta, Ano 18.15..)) Olin 30 kun esikoinen syntyi, hän taas oli 42 kun sai poikansa.

        Toisaalta tuntuu ihan ansaitsemattomalta onnelta, saada seurata pieniä lapsia vielä.
        Harmillista on tietysti se, ettei aina jaksa pysyä heidän vauhdissaan ja tietysti jää myös näkemättä se, miten aikanaan asettuvat omaan eläämäänsä.
        Kaikkea ei voi saada..))


    • Anonyymi

      Mitä ei näe sitä ei ole. Joopa joo.

      • Jos minua tarkoitat, Ano 18.17, niin totta puhut. En silti katso olevani täysin pihalla osattomien todellisuudesta, tunnen sitä ehkä keskivertoa enemmän työhistoriani ja vapaaehtoistyöni vuoksi.


    • Anonyymi

      Kun ikää tulee yksi sun toinen jää juhannuksena kaupunkiin lähes samoista syistä kuin aloitteen tekijä. Ainakin Vuokra kerrostaloissa. Eipä tuo enää ihmelistä ole, kun arkikin samanlaista. Lämpimin terveisin Helsingistä.

    • Tässähän tämä juhannus on mennyt.
      3pitkähköä sadekuuroa on päivänmittään tullut. Luonto kiittää.
      Tuossa 3 pikkumattoa pesin pihassa painepesurilla ja yhden ihan vanhanaikaisesti isomman rannalla.
      Kottikärryillä kyöräsin sen aalamökin terassille märkänä lääh ja puuh pieni ylämäki.
      Kolme päivää vielä tätä hengenrauhanvetoa, sitten taas väkee tulee.
      On se ihanaa, kun tykkäävät tästä paikasta, jota itse rakastan suuresti.

      • Olen muuten tässä kesän mittaan kysellyt, parikin kertaa, mitä tarkoittaa tuo ruskealle pohjalle joihinkin aloituksiin laitettu erilainen luku.
        Tietääkö joku?


      • Anonyymi

        Juuri noin minullakin. Tämä rakastakin rakkaampi suvun yhden perheen entinen asuinpaikka ja nyt yhteinen kesäpaikka, on muistoja ja yhteistä historiaa tulvillaan. Aivan ihanaa, että lastemme ja heidän jälkeläistensä polvet myös tämän rakkauden jakavat.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Olen muuten tässä kesän mittaan kysellyt, parikin kertaa, mitä tarkoittaa tuo ruskealle pohjalle joihinkin aloituksiin laitettu erilainen luku.
        Tietääkö joku?

        Eipä näy mulla mitään ruskeaa lukua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näy mulla mitään ruskeaa lukua.

        Oikean reunan peukun vasemmalla puolen ruskea soikilo jonka sisällä luku nollasta ylöspän, ei kaikissa aloituksissa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Oikean reunan peukun vasemmalla puolen ruskea soikilo jonka sisällä luku nollasta ylöspän, ei kaikissa aloituksissa.

        Ei näy, josko teillä rekatuilla vaan….:


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei näy, josko teillä rekatuilla vaan….:

        Voi olla , kiitos kun vastasit.


    • Anonyymi

      Kohta taas on juhannus,

      yksin vietän kuten alotuksentekijäki vuosi sitten,

      onkohan alotuksentekijä vielä elossa,

      tämä loppuelämä on tosi työlästä, hengissä olen vielä
      muttt kuinka kauan, jää nähtäväksi,
      eilen melkein jokuolin, jäin kuitenki vielä henkiin,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      317
      10696
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2361
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      43
      2189
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1944
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1868
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      162
      1838
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1398
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      18
      1335
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1334
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1329
    Aihe