Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Toki,+jos+vain+saan+käsiini,+Ano+15.10.+Muut+Kinnusen+kirjat+olenkin+jo+lukenut.+Kertoja+vailla+vertaa...
Kiitos+linkistä.+
Hieno+sitaatti+muuten:+”Ei+tästä+elämästä+kukaan+selviä+ehjänä.+Ainoa+mistä+ihminen+voi+yllättyä,+on+se+millä+tavalla+kukakin+menee+rikki.”
Jos+on+ollut+jo+lähtiessä+rikki,+voi+myös+yllättyä+siitä,+jos+eheytyy,+vähänkin..))
Melkein+harmittaa,+että+nyt+Kinnusen+varhaisempaa+tuotantoa+myydään+pokkareina+ja+halvalla.+Ihmisarvon+perään+kysellään,+eikö+myös+kirjan+?
Juha+Hurmeen+kirjaa+"Niemi",++kustantaja+joutui+polttamaan+ison+läjän,+ettei+olisi+ollut+peräti+20000.
17.07.2022 15:50
Eiköhän+tuo+aikaa+myöten+tasoitu:+naisleskien+määrä+suhteessa+miehiin.+Nyt+kun+sukupuoleten+välinen+tasa-arvo+on+(lähes)+saavutettu+ja+lasikattokin+rikottu..))
Vähän+tulee+surku+miehiä.+Tilastoista+olemme+saaneet+lukea,+että+mies+ei+pärjää+yksin+niin+hyvin+kuin+nainen+-+siis+leskeytyessään/erotessaan.++Onneksi+on+tulossa+uusi+sukupolvi+miehiä,+jotka+osaavat+multitaskata,+tarttua+myös+"naisten+töihin"...))
Tosin+jotkut+väittävät,+ettei+sekään+ole+hyvä+järjestys,+ollaan+liian+samanlaisia+ja+jännite+puuttuu...
17.07.2022 13:11
Minä+sain+Bollan+lahjaksi,+Ano+11.25.+samoin+Juha+Hurmeen+Niemen,+vaikka+se+on+vielä+lukematta.
Vaikka+kirjan+julkaisukynnys+on+tunnetusti+korkea,+kiinnostavia+kirjoja+ilmestyy+silti+liian+paljon..))+Siis+siihen+nähden+mihin+omat+rahkeet+riittävät...
17.07.2022 11:46
Tritonusta+en+minäkään++arvannut+hakea+käsiini,+Ano+10.38.+Kirjailija+itse+oli+vierailulla+meidän+kirjapiirissä+ja+esitteli+sitä+ja+juuri+tuo+vähäinen+klassisen+musiikin+tuntemus+esti+minuakin+kiinnostumasta+kirjasta+enemmän..))
17.07.2022 11:41
Noinhan+se+taitaa+olla+kuten+kuvaat,+Ano+10.55.+Meitä+on+moneksi:+kirjoittajia+ja+myös+lukijoita,+koska+sanotaanhan,+että+lukija+kirjoittaa+viestin+uudelleen+omassa+päässään..))
Ja+ehkä+on+epärealisista+odottaa,+että+oma+viesti+menee+perille+sellaisena+kuin+sen+tarkoitti.+Jos+se+menee,+se+taitaa+kyllä+olla+erityinen+ilon+aihe.+Uskon+silti,+että+niinkin+voi+täällä+käydä.+Aina+kannattaa+yrittää..))
17.07.2022 11:32
Olen+pahoillani,+jos+koit+tulleesi+väärin+ymmärretyksi+ja/tai+kaltoinkohdelluksi+täällä,+Ano+11.14.+Toivon+sinulle+"parempaa"+onnea+muualla.+Oletko+kokeillut+leipäjonoja,+Hurstia+tai+kirkon+diakoniatyötä+?+Ehkä+ne+mainitiinkin+jo.
Voimia+sinulle.
17.07.2022 11:24
Niin+Ano,+9.52.+Tottahan+tuo+on:+suomalainen+on+pidätyväinen,+ei+tahdo+avata+"sieluaan"+markkinatorilla.+Ja+sellaisena+Some+on+mielestäni+nähtävä.+Täällä+normaalit+käytössäännöt+unohtuvat,+täällä+voi+"puhua"+sellaista,+mitä+ei+naamakkain+kehtaisi.+Ellei+itsestään+olisi+kovin+tarkka,+jopa+läheiset+saatetaan+ryvettää,+jos+heidät+on+joskus+maininnut.+
Ja+vaikka+itse+näkisi,+ettei+ole+millään+tavalla+yleistä+kiinnostusta+herättävä,+aina+voi+löytyä+niitä,+jotka+haluavat+päteä,+nostaa+omaa+profiiliaan+toisen/toisten+kustannuksella.+
Niin,+että+ehkä+tuo+varovaisuus+tulee+ymmärrettäväksi+tätä+kautta+?
Anteeksi+tämä+rönsy.+Meni+sivupolulle+itse+aiheesta,+mihin+mielestäni+tulikin+hyviä+vastauksia.
17.07.2022 10:25
Mielenkiintoinen+tilanne+ja+keskustelu+kehkeytyi+tuosta+avunpyynnöstä.+Oikeastaan+kaikki+tulikin+sanotuksi,+minkä+itsekin+olisin+tahtonut+sanoa.
Jokaisen+omaa+vastuuta+tahtoisin+minäkin+painottaa,+vaikka+meillä+periaatteessa+on+"yhteiskunta",+joka+huolehtii+meistä+vauvasta+vaariin,+ainakin+teoriassa.
Jos+kääntyy+yksittäisen+ihmisen+puoleen,+hänen+tulisi+saada+enemmän+informaatiota+kokonaistilanteesta.+Muuten+on+vaara+joutua+tietynlaisen+hyväksikäytön+uhriksi.+Vaikka+epäitsekkyys+nähdään+hyveenä,+sokeata+sen+ei+mielestäni+pitäisi+olla.+Sanoihan+Jeesuskin:+"rakasta+lähimmäistä+niinkuin+itseäsi".
17.07.2022 09:55
Löytyi+sittenkin+joku,+joka+oli+lukenut+tuon+Rikinkeltaisen+taivaan..))
Olet+ilmeisesti,+Ano+9.22,++analyyttisempi+lukija+kuin+itse+olen+kun+teet+havaintojasi.+Enpä+tullut+ajatelleeksi+tuota+kirjan+nimeä,+mitä+sillä+tahdottiin+viestittää,+jos+jotakin,++jäi+minullekin+epäselväksi.+
En+ole+lukenut+Westöltä+muuta,+siksikin+kirja+saattoi+tehdä+ison+vaikutuksen.
17.07.2022 09:35
Älähän+nyt+Eliaana.+Sinun+"höpöttelysi"+on+pientä+omaani+verrattuna..))+Kiva+kuulla+että+löysit+sopivan+avun+polvivaivoihisi.+Etsivä+löytää...
17.07.2022 09:11
Odotanko+syksyn+kirjasatoa+?+No+en.+Melkein+"ahistaa"+kun+arvaan,+että+hyviä+tarjouksia+tulee+taas+lisää,+ja+lukemattomien+kirjojen+lista+on+muutenkin+pitkä.
Edellisessä+kirjaketjussa+hehkutin+Kjell+Westön+Rikinkertainen+taivas-kirjaa.+Ei+löytynyt+muita+lukijoita+täältä,+mutta+veljentyttö+tarttui+syöttiin.+Odotan+hänen+kommenttejaan.
Jossakin+kirjaketjussa+esiteltiin+ansiokkaasti+Katriina+Rannen+kirjaa+"Maa+kuin+veri",+joka+kuvasi+suomalaisen+siirtokunnan+elämää+Argentiinassa+vuosisadan+alussa.+Olen+vasta+alussa+kirjaa,+mutta+hieno+lukukokemus+siitä+varmasti+tulee.+
Kesä+ei+ole+ainakaan+minulle+otollista+aikaa+lukuharrastukselle,+liikaa+muuta+tekemistä+ja+kun+väsyneenä+tarttuu+kirjaan,+ei+jaksa+lukea,+keskittyminen+herpaantuu+ja+silmät+väsyvät.+
Tuo+Pirkko+Lahden+kirja+vaikuttaa+mielenkiintoiselta+ja+linkitetty+haastattelu+oli+omiaan+puhumaan+sen+puolesta.+Katriina+Järvisen+pari+kirjaa+olen+lukenut+je+erityisesti+Laura+Kolben+kanssa+kirjoitettu+teos+luokkaretkistä+oli+kiinnostava+ja+mieltä+avartava.
Luokkaerot+nousivat+yhdeksi+pääteemaksi+myös+tuossa+Westön+kirjassa.+Aletaankohan+niistä+taas+puhua+?
Minusta+Pirkko+Lahti+on+aikaisemminkin+painottanut+tavallisen,+arkisen+elämän+merkitystä+ihmisen+mielenterveyden+tukijana.+Emme+me+kaikki+tarvitse+"ammattilaisten"+apua+elämästä+selvitäksemme+ja+jokainen+meistä+on+potentiaalinen+tuen+antaja+muille,+jos+niin+tahdomme.
17.07.2022 08:55
Kiva+kuulla,+että+SkillaNin+uudessa+kodissa+esineet+ovat+löytäneet+paikkansa+ja+arkiset+asiat+tulevat+toimitetuiksi.+Siitä+kai+se+kodikkuus+ja+viihtyminen+alkaa+?
Aina+löytyy+meiltä+näitä+ihmettelijöitä+ja+neuvojia..))+Minäkään+en+"uskaltanut"+raportoida+jääkaapin/pakastimen+sulattamisesta,+kun+arvelin,+että+heti+tulee+ihmetystä+ja+neuvoa+siitä,+milloin+tuo+toimi+pitäisi+tehdä..))+Ei+kesällä+eikä+kuumalla+tietenkään.+Iso+operaatio+se+minulle+olikin+,+kun+roudasin+tavarat+talon+toisesta+päästä+toiseen+ja+kun+en+vielä+ole+täysin+"kyykistymistaitoinen",+lujille+otti.+
+Paljon+pakastimessa+on+näitä+pikkuannoksia,+joita+kehotettiin+tekemään+ennen+lonkkaleikkausta,+ettei+toipilaana+tarvitse+kovasti+kokkailla.
Tänäänkin+sain+niistä+itselleni+"juhla-aterian",+peurapaistin.+Nyt+ei+tällaistakaan+herkkua+taida+juuri+olla+tarjolla+kun+metsästäjä-/kalastajalanko+on+poissa.
Veljentyttö+oli+laittanut+huokaukseni+talteen+ja+toi+minulle+tuliaisina+erilaisia+kotimaisia+kalasäilykkeitä:+lahna,+säyne,+pasuri,+muikku,+lueteltiin+jonkun+purkin+kyljessä+ja+särki+tuntui+olevan+aineosana+muissakin+säilykkeissä.+Kovasti+särkeä+on+mainostettukin,+yritetty+sen+mainetta+parantaa.+
Eihän+säilyke+tietysti+ole+tuoreen+kalan+veroista,+mutta+jos+ahvenfile+maksaa+yli+30+euroa+kilo,+ei+sitä+ihan+arkiruuaksi+laita.+Siis+minä+en+laita..))
Tämä+samainen+veljentyttö+muistaa+minua+aina+niin+runsailla+tuliaisilla,+että+melkein+nolostun+ja+mietin,+olenko+liikaa+mainostanut+köyhyyttäni..))+Kuulemma+en,+vaan+olen+joskus+"auttanut"+häntä,+milloin,+en+tiedä.+Kai+kyse+on+vain+sellaisesta+normaalista+"avusta",+mitä+me+annamme+toisillemme+ihan+huomaamatta,+eivätkä+monet+sitä+edes+noteeraa,+vastavuoroisuudesta+puhumattakaan.+
Nyt+on+sitten+särvintä+pitkäksi+aikaa,+kiitollinen+olen.
Ylltysvieraista+oli+puhe.+Minäkään+en+ole+niistä+ennen+tykännyt,+vaikka+aina+jotakin+tarjottavaa+pakastimestakin+löytyy.+Syytän+osoittain+hidastumistani+ja+huonoa+stressinsietokykyä.+Jos+jotakin+isompaa+tahtoisi+tarjota,+niin+eipä+ole+hääviä+sitä+kiireellä+saada+pöytään+ja/tai+askaroida+vieraiden+silmien+alla.
Toisaalta,+ehkä+"vieraatkin"+saavat+hyväksyä+sen,+että+palvelutaso+madaltuu+vuosi+vuodelta+ja+kun+ruokailijoiden+vaatimustaso+taas+kasvaa,+yhtälö+ei+toimi.
Vaikka+kyllä+se+oikeastaan+toimi+ihan+hyvin,+kun+toinen+veljentyttö+poikkesi+ohikulkumatkallaan,+eikä+selvästi+odottanut+mitään+isoa+kattausta.+Kertoi+itsekin+tinkineensä+omasta+vaatimustasostaan+vieraiden+kestityksessä.+
Silti+tykkään+mieluummin+tavata+ystäviä+kotona+kuin+missään+muualla.+Lenkillä+voisi+olla+toinen+vaihtoehto,+milloin+se+on+mahdollista.+Baareista/ravintoloista+en+tykkää.+Niistä+puuttuu+se+rauha+ja+intiimiys,+mitä+ystävien+tapaamisessa+kaipaan.
Hurja+kokemus+Eliaanalla,+tuo+läheltä+piti+tilanne.+Niin+äkkiä+kaikki+voisi+olla+toisin.
Ihan+samalla+tavalla+koen+itsekin+tuon+yksin+elämisen+ja+pidän+sen+suomaa+vapautta+suurena+etuoikeutena.+SkillaN+tuolla+listasikin+niitä+asioita,+mitä+jokainen+voi+tehdä+silloin+jos+yksinäisyys+tuntuu+pahalta.++
70+:lla+näkyi+olleen+keskusteluakin+siitä,+miten+ikääntynyt+ystäviä/seuraa+saa.+Joku+katsoi+siellä,+että+kiinnostus+ihmisiin+on+avainsana.+Niin+itsekin+ajattelen.
Juttusille+toisten+kanssa+voi+ryhtyä+melkein+missä+ja+milloin+vain.+Ei+siitä+yleensä+huonoa+tykätä,+ellei+nyt+ihan+iholle+mene+tai+ryntää+rymistellen+toisen+reviirille.+
Makriina+otti+tuolla+esille+eri+ikäpolvien+yhdessä+asumisen.+Muutama+vuosi+sitten+asuntomessuilla+oli+muutama+kahden+sukupolven+mallitalo,+nuorelle+perheelle+isompi+asunto,+isovanhemmille+pienempi.+En+ole+huomannut,+että+olisi+saavuttanut+isompaa+suosiota+ja+kuten+Makriina+kirjoitti,+jännitteitä+taitaisi+tulla+liikaa+ja+"vanhat"+ovat+ne,+jotka+saavat+väistyä+ja+joustaa.+Harvalle+taitaisi+sopia.+
Poika+toi+muuten+minulle+eilen+ensimmäiset+mustikat.+Niitä+on+kuulemma+runsaasti+tässä+lähelläkin,+mutta+pelkään+pahoin,+ettei+minusta+vielä/enää+(?)+ole+poimijaksi.+Ostaa+voi+aina+ja+myyjiäkin+riittää.++Joku+taisi+täällä+kirjoittaakin+siitä,+että+hyvän+tilin+voi+ahkera+marjastaja+tehdä,+verotonta+tuloahan+marjastus+on...
Epävakaiseksi+meni+sää,+mutta+pärjätään+silti...))
demeter1
16.07.2022 14:25
Samaa+mieltä+Ano+12.31.+Tuota+kaikkea+Sanna+Marin+on+minunkin+mielestäni.+Presidentiksi+en+häntä+silti+äänestäsi.+Eikä+hän+ehdolla+olekaan,+oman+ilmoituksensa+mukaan.
Suomi-kuvan+viejänä+Marin+varmasti+olisi+paikallaan,+mutta+ajattelemmeko+edelleen+sitä,+mitä+muut+meistä+ajattelevat+?..))
Presidentti-instituution+edustajaksi+tarvitaan+mielestäni+sittenkin+enemmän+ikää+(!)+ja+tiettyä+arvokkuutta,+mitä+nuoresta+ihmisestä+harvoin+löytyy.
Pekka+Haavisto+olisi+minun+suosikkini.+Kun+hän+kisasi+paikasta+Sauli+Niinistön+kanssa,+hän+oli+minusta+täysin+tasavertainen+ehdokas,+mutta+Saulilla+oli+Jenni,+joka+varmasti+lisäsi+hänen+kannatustaan.+Pekka+Haaviston+Anotonio+ei+tainnut+samaan+pystyä,+valitettavasti.
16.07.2022 12:46
Kiva+"nähdä"+sinuakin,+ynnämuu.+Olen+sitä+mieltä,+että+helle+vei+voimat+itse+kultakin,+nuoremmatkin+valittavat.+Yhteinen+koettelemus+sekin.
Ylläpito+ei+mielestäni+juurikaan+pysty+vaikuttamaan+keskustelujen+kulkuun.+Ihmettelen,+kun+moni+sanoo,+että+poistot+onnistuvat+nappia+painamalla.
Omalla+kohdallani+on+nyt+ollut+"hiljaista",+ei+ole+tarvinnut+kutsua+ylläpitoa+hätiin,+mutta+onhan+tuostakin+kokemusta+ollut.
Toivotaan,+että+tämänhetkinen+sopu+säilyy+ja+saamme+pidettyä+"jengin"+koossa.+Eikä+tietysti+ole+syytä+sulkea+"vieraampiakaan"+ulkopuolelle,+vaikka+itse+olisi+mieluiten+tutussa+seurassa..))
14.07.2022 09:56
Niin+se+taitaa+olla,+SkillaN:+kärsivällisyyttä+tässä+joutuu+kasvattamaan+!+Minulla+sitä+ei+ole+koskaan+liikaa+ollut.
Ison+urakan+sinä+olet+kuitenkin+tehnyt+ja+kun+olen+itseäni+ja+omaa+taakkaani+peilannut+sinun+elämänmuutokseesi+niin+hävettää+kyllä+vähän+tämä+voimattomuuteni...+
Ja+saman+olen+kokenut:+arjen+(pienikin)+puuhastelu+auttaa+pitämään+itseään+pinnalla,+vaikka+täytyy+myöntää,+että+itsetyytymättömyyttä+sekin+joskus+aiheuttaa,+kun+ei+mielestään+ole+enää+yhtä+"pätevä"+kuin+ennen.
Onneksi+on+ihmisiä,+täälläkin,+joille+voi+sydäntään+purkaa+ja+saada+sitä+kautta+uutta+virtaa,+uutta+ymmärrystä+oman+osansa+kestämiseen..))
14.07.2022 07:54
Kiitos+kannustuksesta+Makriina.+Jospa+se+"huono+onni"+on+tarpeenkin+välillä,+tasoittamaan+tätä+omaa+kohtaa,+kun+sunnuntailapsena+olen+saanut+elämästä+rutkasti+hyvääkin.
Ja+vaikka+elämä+ei+ole+oikeudenmukainen,+kohtuullinen+se+melkein+aina+on.+Vanha+kansa+katsoi,+ettei+kukaan+saa+isompaa+kuormaa+kuin+pystyy+kantamaan.
Kiva+lukea+mökkiajastasi.+Noin+se+taitaitasi+käydä+minullakin.+Vaikka+ikävöin+lapsuudenkotiani,+jonne+en+tänäkään+kesänä+taida+päästä,+tiedän,+että+olo+siellä+ei+olisi+enää+sellaista+kuin+ennen+ja+luultavasti+minäkin+kaipaisin+tänne+"kaupunkikotiini"...))
14.07.2022 07:29
Ai+niin+!+Vielä+piti+kommentoida+tuota+kirjoitusta,+jossa+paheksuttiin+sitä,+että+joku+ilkesi+viedä+vauvan+kirpputorille..))
Ihan+vannoutuneena+ja+toivottavasti+myös+ammattitaitoisena+kierrättäjänä+on+pakko+puuttua+puheeseen..))
Mietitäänpä+meidän+vauvojen+osaa.+Joka+päivää+saamme+tietoja+ilmanlaadusta,+millaista+ilmaa+on+tarjolla+hengitettäväksemme.+Usein+se+vaihtelee+huonon+ja+välttävän+välillä,+on+se+joskus+"hyvääkin".
Asuntojen+homeongelmat+ovat+arkipäivää+ja+näille+isoille+asioille,+joille+emme+välttämättä+mitään+voi,+vauvat+altistuvat+joka+päivä.+Tuskin+sitä+altistusta+pikku+käynti+kirpputorilla+ratkaisevasti+lisää+?
Siihen+kierrätyspisteeseen,+jossa+itse+tein+vapaaehtoistyötä+ei+juuri+koskaan+tullut+epäkuranttia+tavaraa.+Jos+tuli,+se+heitettiin+armotta+roskiin.+Niin+että+pikkuisen+pidän+hätävarjelun+liioitteluna+tuota+kirpputorien+leimaamista+epäsuotavien+tartuntojen+lähteenä.
demeter1
13.07.2022 20:47
Iltaa+!+Pakko+huokaista+vähän.+Niin+lujille+on+ottanut+tämä+aika:+nuorten+perheiden+loma,+langon+hautajaiset+ja+lukuisat+sukulaisten+yhteydenotot.+Suurin+osa,+elleivät+kaikki,+menevät+tietysti+sinne+bonuspuolelle+jos+niitä+mitataan,+mutta+yhtä+kaikki,+nekin+voivat+ruuhkautuessaan+aiheuttaa+väsymystä.+Ainakin+vaativat+sitä+multitaskaamista,+monen+asian+samanaikaista+hoitoa,+jossa+ikäihmiset+eivät+enää+ole+parhaimmillaan.
Täältä+lukemastani+ja+ainakin+pari+asiaa+jäänyt+mietityttämään.+Taisi+olla+jo+aikaisemmassa+Nojatuolissa,+missä+oli+ihan+asiallinen+mielipide,+palaute,+nojatuolista.+Pidettiin+Nojatuolia+sisäänpäinlämpiävänä.+Eikö+ystävyys,+mitä+ainakin+itse+Nojatuolissa+olen+saanut+kokea,+ole+aina+"sisäänpäinlämpiävää"?+Muita+poissulkevana+en+sitä+pidä,+mutta+ilmeisesti+tuohon+ystävyyteen+tarvitaan+kuitenkin+tiettyä+samanhenkisyyttä+tai+ainakin+hyvää+tahtoa.+Se+onko+rekattu+tai+Ano+ei+mielestäni+ole+ratkaisevaa.
Toinen+kiinnostava+aihe+oli+vanhusten+kunnioitus.+Onko+se+kadonnut+?+Paljon+hyviä+vastauksia+tuli+ja+olen+samaa+mieltä+siitä,+ettei+vain+vanhusten+kunnioitus+ole+kadonnut,+vaan+se+on+kadonnut+tai+ainakin+vähentynyt+kaikkien+ikäryhmien+kohdalla.+Sehän+on+nähty+syyksi+myös+silloin+kun+vihapuhetta+on+yritetty+hillitä.
Tuosta+juttelin+"nuorten",+yli+viiskymppisen..))+tuttujeni+kesken.+Hekin+tunnistivat+saman+ilmiön+etenkin+suhteessaan+heitä+nuorempiin.+Minusta+näistä+ikäpalstoista+80++on+vielä+sellainen,+jossa+tuota+keskinäistä+kunnioitusta+löytyy+selvästi+muita+enemmän.+Päteminen+ja+keskinäinen+kilpailu+on+vähäisempää,+vertaisuutta+on+enemmän,+muissakin+ketjuissa+kuin+Nojatuolissa+!+
Eräs+toinen+kirjoittaja+tuolla+70++sanoi+viisaasti+kun+itse+kuvasin+vähän+kärjekkäästi+iikääntyneitä+pariskuntia+ja+heidän+keskinäisiä+välejään,+hän+sanoi+"he+yrittävät+vain+selvitä"+ja+siitä+kai+viime+kädessä+on+kyse+meillä+kaikilla.+Emme+kai+me+enää+ole+kasvattamassa+tai+esittelemässä+meriittejämme,+selviäminen+on+ajankohtaisempaa..))+Minulla+ainakin.
Edellinen+Nojatuoli+näyttää+saaneen+jatkoa.+Joku+siellä+kirjoitti,+että+kiusattu,+kaltoin+kohdeltu,+ei+unohda.+Olen+samaan+mieltä.+Itselläni+oli+pitkään+sellainen+ajatus,+että+kaikkia+ihmisiä+täytyy+ymmärtää.+Sain+aiheesta+realiteettiterapiaa+kun+lyhyen+aikaa+tein+töitä+kriminaalien+parissa.
Tänä+päivänä+näen+narsismin,+psykopatian+ja+erilaiset+luonnehäiriöt+pahan+ilmentyminä,+enkä+tahdo+niitä+ymmärtää,+tunnistaa+vain+ja+pysyä++niistä+erossa.
Sehän+taitaa+olla+käypä+suhtautuminen+muuallakin.+Irti+sanoutuminen.+Ellei+sitä+tee,+ruokkii+pahaa.+Koulukiusaamisen+kohdalla+tätä+on+ainakin+painotettu.
Niin,+että+vaikka+tuo+keskinäinen+kinaaminen+on+ikävämpää+kuin+sovussa+eläminen,+se+taitaa+sittenkin+olla+aika+väistämätöntä+silloin+kun+erilaisia+ihmisiä+on+koolla+ja+vetäytyminen+jostakin+riitatilanteesta+voi+olla+ihan+terve+reaktio.+Vai+olenko+ihan+hakoteillä+tässä+?
Sadetta+on+saatu,+ukkostakin,+ja+niitä+taitaa+olla+tarjolla+myös+jatkossa.+Minun+koronanjälkeinen+lamani+tuntuu+jatkuvan,+vaikka+lääkitys+on+lopetettu+ja+jalka+ja+kädet+ovat+käytössä.+Ei+tahto+uskoa,+että+toipuminen+vie+pitkän+aikaa+eikä+senkään+jälkeen+ole+välttämättä+entisellään,+vaikka+läheiset+jo+tekevät+tulevaisuuden+suunnitelmia+kuin+kahta+kärvistelyvuotta+ei+olisi+ollutkaan.+
Toisaalta+on+ollut+hyvä+lukea+täältä,+että+moni+kirjoittaja+kuitenkin+tuntuu+olevan+"täydessä+iskussa",+aktiiviinen,+elää+kuten+ennenkin..))
Mukavia+päiviä+kaikille,
demeter1
13.07.2022 20:22
Olen+pahoillani+niistä+ikävistä+viesteistä,+mitä+olet+saanut+menetyksesi+vuoksi,+mimmimummi.++Onneksi+ymmärtäjiäkin+on+joukossa.
Sen+ylimalkaisen+seurailun+perusteella,+mitä+olen+sinun+ja+hunksin+suhteesta+ymmärtänyt,++suhteenne+oli+ainutlaatuinen,+ei+sille+voikaan+odottaa+laajaa+ymmärrystä.
Kuten+taisin+jo+aikaisemmin+sanoa,+olen+iloinen+siitä,+että+hunksilla+oli+kaltaisesi+uskollinen+ystävä+ja+surusi+syvyys+kertoo+paljon+sinusta+ihmisenä,+erityinen+olet+,+kuten+hunksikin+oli.
Se,+että+muistat+häntä+hänen+viimeisessä+ketjussaan,+jaat+suruasi,+ei+pitäisi+olla+kenelläkään+ongelma,+vielä+vähemmän+pilkan+tai+patologisoinnin+aihe.+
No.+NIinkuin+on+usein+todettu,+viestit+kertovat+aina+lähettäjästään,+minkä+me+kenellekään+voimme+?+Kaikkea+hyvää+sinulle.+Olet+aina+ollut+lempparikirjoittajiani+täällä..))
demeter1
07.07.2022 08:36
NIin.+Ajankohta+kuntoutumiseen+on+paras+mahdollinen,+Beng.+Melkein+kaikki+antamasi+vinkit+otin+käyttöön,+vaikka+ensin+vastustelin+esim.+tuota+sukanvetolaitetta,+enkä+tajunnut,+että+sitä+tosiaan+tarvitaan.
Hyvä+jos+pärjäsit+ilman+noita+"huumeita".+Minulle+yritettiin+antaa+ensin+Panacodia+mutta+siitä+ei+ollut+apua,+Tramalista+oli+alkuun,+ennenkuin+haittavaikutukset+tulivat.+Inhottavin+tuttavuus+oli+kuitenkin+Inhixa-napapiikki,++jota+jouduin+käyttämään+kuukauden,+estämään+laskimotukoksia.+Piikittää+nyt+itseään+!
Mulla+tuo+kumartuminen+on+käynyt+hyvin,+kun+heitän+leikatun+jalan+taakse+suoraksi+ja+kumarrun+sauvaan+tukien+eteenpäin.+Pihtiä+en+juuri+ole+käyttänyt+mutta+sensijaan+olen+kaivannut+tuota+pitkävartista+"selänrasvauslaitetta",+sinäkö+vai+joku+muu+siitä+kertoi+?
Kunhan+pääsen+shoppailemaan,+hankin+sellaisen...
04.07.2022 14:09
60 / 342