Kesälukemiseksi?

Mitä olette lukeneet viime aikoina?
Suosituksia?
Mieluummiin romaaneja, dekkareita, feel good-jirjallisuus ei tahdo olla tarpeeksi kiinnostavaa aiheiltaan.

190

1428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suosituksia:
      - Tiu Tau Tilhi, Juha Hurme
      - Tekoäly 1-2-3, Kolari, Kallio
      - Antto Terras, koko tuotanto
      - hömppäpuolelta Heleena Lindroothin tuotanto
      - Marja Aarnipuron tuotanto
      - Seppo Jokisen tuotanto

      tässä muutamia,

    • Anonyymi

      Tämän sivun Pseudoblokki politikko prosenttijengineen kääntää päivängin yöksi kun vain joku Marinin nimenkin sivulle kirjoittaa niin silloin herää intensiiviset tunteet eräällä.

    • Anonyymi

      Taidan lukea Täällä pohjantähden alla uudestaan.

      • Anonyymi

        Eikö ole hankala selällään lukea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole hankala selällään lukea?

        Ajattelin lukea sen pienissä osissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin lukea sen pienissä osissa.

        Ätmin kuva, oikein vaaleena naisena! Huh huh, kaikkee sitä näkee! Onko ongelmia?


    • Hain juuri kirjastosta suomalaista historiallista puoliviihdettä, Kaari Utrion Vendela, Anu Kaipaisen Kaarinan veriballadin ja sitten vähän eksotiikkaa, Anja Snellmanin Kaikkien toiveiden kylä.
      Odotuslistalla Milka Hakkaraisen uusimmalle dekkarille Hiidenjumi.

    • Juha Hurme Jari Tervo mainitakseni, E-kirjaa käytän. ostin hätäpäissään Populismin anatomia kirjan, voi olla et jää lukematta.
      Lahja kirja Elisalta - Raija Oranen " ISO " Mäntän suurmiestä Gösta Serlachius, romaani aloittamatta. Luen kun sille päälle sattuu.

      • Anonyymi

        annan ohjeen kun pertikki et tiedä
        ampparilukijana

        Oranen on kovan linjan änkyrästalinisti tällainen huumoriton todella kova

        joka pehmeni sitten pelleksi
        mutta halusi kirjoittaa ensin sukukirjoja fiktiivisistä suvuista
        ja lopulta poliitikoista kova linssilude muttei aivan onnistunut
        elämässä tosi paljon traagisia tapahtumia


      • Anonyymi kirjoitti:

        annan ohjeen kun pertikki et tiedä
        ampparilukijana

        Oranen on kovan linjan änkyrästalinisti tällainen huumoriton todella kova

        joka pehmeni sitten pelleksi
        mutta halusi kirjoittaa ensin sukukirjoja fiktiivisistä suvuista
        ja lopulta poliitikoista kova linssilude muttei aivan onnistunut
        elämässä tosi paljon traagisia tapahtumia

        Pitää kysyä sinulta ensin mitä kannattaa lukea ettei lue mikä ei kelpaa sinulle.


      • Anonyymi

        Olisi ehkä aiheellista lukea kuinka takki käännetää.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Pitää kysyä sinulta ensin mitä kannattaa lukea ettei lue mikä ei kelpaa sinulle.

        Ei voi olla totta! On sulla herkkä hipiä.

        Tuossahan vaan kirjoitettiin Orasesta, eikä siitä mitä sinun pitäisi lukea ja kelpaako lukemisesi muille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla totta! On sulla herkkä hipiä.

        Tuossahan vaan kirjoitettiin Orasesta, eikä siitä mitä sinun pitäisi lukea ja kelpaako lukemisesi muille.

        Ylempänä tyyppi on persu jonka tarkoitus on solvata, ilmaisen kirjan sisältö selviää kun luen sen.


      • Anonyymi

        Netistä voi hakea khazarian mafia jutut ja satanismi ja salaseurat yms.


    • Anonyymi

      Luen parhaillaan Lucinda Rileyn Seitsemän sisarusta -sarjan neljättä kirjaa. Juuri minun mieleistäni lukemista yleensäkin Rileyn teokset, ei mitään totista torvensoittoa, suosittelen.

    • Anonyymi

      Tutustu Orbaniin jos et vielä tunne. "Hauska" heppuli. Sujuva kirja.
      https://kirja.fi/collections/risto-majaniemi/products/orban-euroopan-paha-poika-9789523757110

    • Anonyymi

      Luin entisen puolustusvoimain komentajan kenraali Puheloisen muistelmat, jossa hän käsittelee myös Suomen nykyistä asemaa ja käynnissä olevaa Ukrainan sotaa.

    • Anonyymi

      Kesälukemisenikin on tietokirja. Sorry, ei ole romaanivinkkiä.
      Tilasin kirjastosta kasan uudehkoja kirjoja eri aiheista.
      Viimeksi luin minkälaista on olla kunnanjohtaja - poliittisten koirien
      "kusitolppa". Epäilin onko kirja kovin kiinnostava vai "kuiva", mutta oli
      kiinnostava !
      Kirja avasi kunnanjohtajan työstä puolia, joita en tiennyt olevan olemassakaan.
      Poliittiset klikit (kunnanvaltuustot ym.) tuhoavat kateuttaan ja tyhmyyttään
      hyvät kehityssuunnitelmat.

      Kyseisessä kunnassa vihreät estivät työllistävien yritysten saamisen kuntaan
      (jokainen uusi yritys olisi ollut "ympäristöhaitta) ja kokoomusklikki sabotoi minkä
      kerkesi kunnan kehittämistoimintaa,
      ja mustamaalasi kunnanjohtajaa paikallislehdessä, jonka omisti
      - kokoomuslainen.

      Kunnanjohtaja oli sitoutumaton, mutta liittyi myöhemmin Keskustaan
      saadakseen edes joltain taholta tukea pyrkimyksilleen.
      Eipä tullut sieltäkään tukea.

      Sen sijaan tuli uupumus, sydänvaivat, masennus ja avioero kaiken seurauksena.
      Kunnanjohtajan ammatillisen koulutuksen hankkineen vaimon ei sallittu saada kunnasta työpaikkaa,
      koska kateellisten mielestä kunnanjohtajan vaimon ei pidä viedä keltään
      mahdollista työpaikkaa.
      Olipa värikäs kertomus "junttikylästä", jossa ei omaa etua ymmärretä,
      vaan alkeelliset luonteenpiirteet, kauna ja kateus vievät voiton.

      https://www.mediapinta.fi/isbn/978-952-464-709-0

    • Anonyymi

      Runoja. Neruda, Baudelaire, jne.
      Mukava ottaa laukkuun mukaan.
      Lukaista vaikka puiston penkillä, autossa jne.
      Ihan kokoomateosta ei.
      Tiili on painava jo.
      Beng

      • Anonyymi

        Neruda osallistui Trotskin murhayritykseen Stalinin määräyksestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neruda osallistui Trotskin murhayritykseen Stalinin määräyksestä

        No. Neruda on kupsahtanut samoin Trotski ja Stalin, mutta runot elävät.
        Kumpainenkin ehdotukseni on 60- ja 70-luvuilla minuun vaikuttaneita.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. Neruda on kupsahtanut samoin Trotski ja Stalin, mutta runot elävät.
        Kumpainenkin ehdotukseni on 60- ja 70-luvuilla minuun vaikuttaneita.
        Beng

        tottakai kannattaa lukea diktatuurin väkivaltaisuuksia suunnitelleiden tukijoiden kirjoja niin että napa narisee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tottakai kannattaa lukea diktatuurin väkivaltaisuuksia suunnitelleiden tukijoiden kirjoja niin että napa narisee

        Pablohan murhattiin.
        Sai sekä Nodel- että Stalin -palkinnot.
        Oletko lukenut Nerudaa.
        Tuskin olet!
        Mutta leuat heiluvat kuin sivuleikkurin terät!
        Oletko saanut kirjallisuuspalkintoja
        Tuskin olet!
        Beng
        Lorca.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pablohan murhattiin.
        Sai sekä Nodel- että Stalin -palkinnot.
        Oletko lukenut Nerudaa.
        Tuskin olet!
        Mutta leuat heiluvat kuin sivuleikkurin terät!
        Oletko saanut kirjallisuuspalkintoja
        Tuskin olet!
        Beng
        Lorca.

        Nodel -> Nobel


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pablohan murhattiin.
        Sai sekä Nodel- että Stalin -palkinnot.
        Oletko lukenut Nerudaa.
        Tuskin olet!
        Mutta leuat heiluvat kuin sivuleikkurin terät!
        Oletko saanut kirjallisuuspalkintoja
        Tuskin olet!
        Beng
        Lorca.

        Runojen lukeminen on jäänyt minulta aivan satunnaiseksi.
        Eino Leinon vuodenaikarunot oli lukupiirissä käsiteltävänä. En jaksanut edes niitä kaikkia.
        Nerudaa ja Lorcaa olen lukenut muutaman runon verran. Sen verran että tiedän ketä olivat.
        Joan Manuel Serrat, katalonialainen laulaja on tehnyt useita lauluja Antonio Machadon runoihin. Todella hyviä tekstejä ja muutenkin runon ja laulun välinen symbioosi toimii minulla hyvin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Runojen lukeminen on jäänyt minulta aivan satunnaiseksi.
        Eino Leinon vuodenaikarunot oli lukupiirissä käsiteltävänä. En jaksanut edes niitä kaikkia.
        Nerudaa ja Lorcaa olen lukenut muutaman runon verran. Sen verran että tiedän ketä olivat.
        Joan Manuel Serrat, katalonialainen laulaja on tehnyt useita lauluja Antonio Machadon runoihin. Todella hyviä tekstejä ja muutenkin runon ja laulun välinen symbioosi toimii minulla hyvin.

        13:35
        Suhtaudut ylimielisesti mainitsemiini kirjailijoihin. Kokeilin.
        Kuvittelin, että jos todella olet asunut samoilla huudeilla kuin Neruda ja Lorca, olisi niistä tihkunut jotain.
        Ehkei sinulla ole kanttia kävellä kaiken yli, mikä ei ole sinusta lähtöisin.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        13:35
        Suhtaudut ylimielisesti mainitsemiini kirjailijoihin. Kokeilin.
        Kuvittelin, että jos todella olet asunut samoilla huudeilla kuin Neruda ja Lorca, olisi niistä tihkunut jotain.
        Ehkei sinulla ole kanttia kävellä kaiken yli, mikä ei ole sinusta lähtöisin.

        Beng

        Mistähän ihmeestä sait sellaisen käsityksen että suhtauduin ylimielisesti.
        Neruda oli chileläinen ja Lorca espanjalainen, ne huudit oli kaukana mun huudeista, mutta vaikka tiedän ja tunnustankin että ihan kelpo runoilijoita, niin runous ei ole koskaan ollut minun juttuni.


    • Anonyymi

      Ajatellut lukea Emma Hambergin kirja ” Je m’appelle Agneta ,” kunhan ensin tilaan sen

    • Anonyymi

      Nappasin kirjastosta paremman puutteessa matkaan kirjan; Passipoliisina Tehtaankadulla.
      Se osoittautui hauskasti ja mielenkiintoisesti , kirjoitetuksi muistelukirjaksi nuoren poliisin ajasta , Tampereen poliisikoulusta helsinkiläiseksi passipoliisiksi

    • Anonyymi

      Uusi sanonta: Feel good-kirjallisuus

      ”Tämän kesän trendi on ehdottomasti feel good -kirjallisuus, mikä tarkoittaa hyväntuulista, suomennettua kaunokirjallisuutta, joka kiinnostaa nyt selvästi lukijoita. Näissä ihmissuhdetarinoissa on yleensä onnellinen loppu”,
      kertoo WSOY:n kustannustoimittaja Anna-Riikka Carlson.

      Mikä taso feel good-kirjoissa on ?
      Ovatko kirjat entistä ns. kioskikirjallisuutta ?
      Romanttisa hömppää ?

    • Anonyymi

      Miksi pitää tuokin teema olla englanniksi?!

      • Uskoisin että sille ei ole vielä keksitty osuvaa suomenkielistä nimeä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Uskoisin että sille ei ole vielä keksitty osuvaa suomenkielistä nimeä.

        Mielihyvä kirjallisuutta se on suomeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielihyvä kirjallisuutta se on suomeksi.

        Ok. Täällä Ruotsissa sitä kutsutaan yleisesti feel good-nimellä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Luin entisen puolustusvoimain komentajan kenraali Puheloisen muistelmat, jossa hän käsittelee myös Suomen nykyistä asemaa ja käynnissä olevaa Ukrainan sotaa.


      Puheloinen on erinomainen kaveri työväenluokasta noussut pskasakin arvostelija

      Katainen leikkasi ja vältteli vastuuta. Työväenluokkaisesta perheestä puolustusvoimain komentajaksi noussut Ari Puheloinen kertoo muistelmissaan, miten Kataisen hallitus leikkasi liikaa armeijan määrärahoja, vaikka näki Venäjän varustautuva

      Puheloinen kertoo kirjassaan myös, miten helmikuussa 2012 tiedotustilaisuudessa Katainen kieroili ja vältteli vastuuta julistamalla, että leikkaukset on tehty armeijan omasta suunnitelmapyynnöstä ilman poliittista manipulointiohjausta, mikä kuulostaakin lapselliselta hätävalheelta

      https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5696794

    • Anonyymi

      Totta joo. Kattaisen johdolla useana vuotena leikattiin puolustusvoimain määrärahoja, lopuksi ite Kattainen, järjesteli itsensä kesken kauden EU:n hommiin.

    • Anonyymi

      Ei keväällä ja kesällä mitään lueta. Nyt olemme ulkotyöntekijöitä aina kun vain kynnelle kykenemme.
      Laisukrit niitä kirjoja kesällä riippukeinuissa lukevat!

      • Anonyymi

        Maalaisilla on ulkotöitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maalaisilla on ulkotöitä.

        Minä olen päivällä ulkotöissä, mutta luen illalla tai paremminkin keskiyön jälkeen sängyssä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä olen päivällä ulkotöissä, mutta luen illalla tai paremminkin keskiyön jälkeen sängyssä.

        Pane se ukkosi ja sen aikamiespoika ulkotöihin! .Sinulla on niin paljon sisätöitkin, kun ne kymmenen lajin brunssit teet ja kuorit jopa potut äijille päivällisellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pane se ukkosi ja sen aikamiespoika ulkotöihin! .Sinulla on niin paljon sisätöitkin, kun ne kymmenen lajin brunssit teet ja kuorit jopa potut äijille päivällisellä.

        :)
        Olen lopettanut kaiken perunoiden kuorimisen paitsi kun jos teen muussia.
        Mies tekee lähes kaikki ulkotyöt, hoitaa nurmikon, kitkee porkkanat jne. poika hoitaa kastelun joka päivä. Minä istun tietskarin ääressä ja kirjoitan mun seuraavaa romaania :)
        Muuten, ihan vain selvyyden vuoksi, ne kymmenen ruokalajin brunssit ovat kymmenen ERI päivän ruokalistaa. Kesäisin korvataan kaksi niistä muroilla ja jugurtilla.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        :)
        Olen lopettanut kaiken perunoiden kuorimisen paitsi kun jos teen muussia.
        Mies tekee lähes kaikki ulkotyöt, hoitaa nurmikon, kitkee porkkanat jne. poika hoitaa kastelun joka päivä. Minä istun tietskarin ääressä ja kirjoitan mun seuraavaa romaania :)
        Muuten, ihan vain selvyyden vuoksi, ne kymmenen ruokalajin brunssit ovat kymmenen ERI päivän ruokalistaa. Kesäisin korvataan kaksi niistä muroilla ja jugurtilla.

        Joko taas. Totta vai tarua?
        Noin kymmenen minuutin välein:

        2023-05-25 20:13:25
        "Minä olen päivällä ulkotöissä, mutta luen illalla tai paremminkin keskiyön jälkeen sängyssä."

        2023-05-25 20:24:30
        "Mies tekee lähes kaikki ulkotyöt, hoitaa nurmikon, kitkee porkkanat jne. poika hoitaa kastelun joka päivä. Minä istun tietskarin ääressä ja kirjoitan mun seuraavaa romaania :)"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko taas. Totta vai tarua?
        Noin kymmenen minuutin välein:

        2023-05-25 20:13:25
        "Minä olen päivällä ulkotöissä, mutta luen illalla tai paremminkin keskiyön jälkeen sängyssä."

        2023-05-25 20:24:30
        "Mies tekee lähes kaikki ulkotyöt, hoitaa nurmikon, kitkee porkkanat jne. poika hoitaa kastelun joka päivä. Minä istun tietskarin ääressä ja kirjoitan mun seuraavaa romaania :)"

        On tää nyt vaikeeta käsittää.
        Miten voi olla niin käsittämätöntä että teen molempia, vuorotellen :)
        Kirjoitan aamusta, käyn ulkona ja hoidan puutarhaa, kastelen tarvittaessa, dokumentoin kukkien puhkeamista (tänään kukkivat syreenit, iirikset, rhodo,jne), kirjoitan tovin ennen lounaan tai brunssin valmistamista ja iltapäivällä nukun pitkät päikkärit.
        Mies hoitaa loput ulkotyöt iltapäivällä paitsi kastelun, jonka hoitaa poika.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        On tää nyt vaikeeta käsittää.
        Miten voi olla niin käsittämätöntä että teen molempia, vuorotellen :)
        Kirjoitan aamusta, käyn ulkona ja hoidan puutarhaa, kastelen tarvittaessa, dokumentoin kukkien puhkeamista (tänään kukkivat syreenit, iirikset, rhodo,jne), kirjoitan tovin ennen lounaan tai brunssin valmistamista ja iltapäivällä nukun pitkät päikkärit.
        Mies hoitaa loput ulkotyöt iltapäivällä paitsi kastelun, jonka hoitaa poika.

        Päätä jo, kumpi se kastelee, äitipuoli vai peräkammarin poika! . Miksi ja mihin sinun pitää kukkien puhkeamiset dokumentoida, tuntuu ihan turhalta hommalta,, eikö niistä voi vaan nauttia? Milloin brunssi muuttuu lounaaksi?
        On tää tosiaan vaikeeta käsittää kun kerrot niin ristiriitaisesti, uskottavuus puuttuu..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päätä jo, kumpi se kastelee, äitipuoli vai peräkammarin poika! . Miksi ja mihin sinun pitää kukkien puhkeamiset dokumentoida, tuntuu ihan turhalta hommalta,, eikö niistä voi vaan nauttia? Milloin brunssi muuttuu lounaaksi?
        On tää tosiaan vaikeeta käsittää kun kerrot niin ristiriitaisesti, uskottavuus puuttuu..

        Mitäs jos keksisit jonkun paremman harrastuksen kuin seurata minua palstoilla (kuin hai laivaa, kuin lokit kalastajalalusta, kuin korppikotkat haavoittunutta eläintä)?
        Selvitetään vielä tämäkin pieni epäjohdonmukaisuus kertomuksestani:

        minä kastelen aamupäiväkierroksen yhteydessä kasvihuoneessa ja ja kukkapenkit, rapun ja amppelien kesäkukat tarpeen mukaan.

        Poika kastelee säännöllisesti joka päivä illalla kasvimaat, kasvihuoneella ja kaikki ulkokukat. Myös yrttipuutarhan ja istutetut pensaat ja hedelmäpuut. Maaperä on hiekkainen eikä säilytä kosteutta kauaa.

        Laitan facebookiin ja instagramiin lähes joka aamu kuvia kukistani ja kaikesta mitä pihalla ja kasvimaalla näkyy uutta. Minulla on pieni, mutta uskollinen seuraajajoukko, etenkin kaukana, joiden mielestä on kiinnostavaa seurata vuodenaikojen vaihtelua pohjoisen luonnossa. Heillä kun ei ole vuodenaikoja niin kokevat sen eksoottisena.

        Brunssi on sekä aamiainen että lounas, Päivän ensimmäinen ateria, joka tarjotaan lounasaikaan. Meillä on eri nimityksiä sille, mies sanoo useimmiten aamiainen, minä sanon brunssi ja poika kutsuu sitä lounaaksi.

        Taitaa olla asia nyt selvitetty.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Mitäs jos keksisit jonkun paremman harrastuksen kuin seurata minua palstoilla (kuin hai laivaa, kuin lokit kalastajalalusta, kuin korppikotkat haavoittunutta eläintä)?
        Selvitetään vielä tämäkin pieni epäjohdonmukaisuus kertomuksestani:

        minä kastelen aamupäiväkierroksen yhteydessä kasvihuoneessa ja ja kukkapenkit, rapun ja amppelien kesäkukat tarpeen mukaan.

        Poika kastelee säännöllisesti joka päivä illalla kasvimaat, kasvihuoneella ja kaikki ulkokukat. Myös yrttipuutarhan ja istutetut pensaat ja hedelmäpuut. Maaperä on hiekkainen eikä säilytä kosteutta kauaa.

        Laitan facebookiin ja instagramiin lähes joka aamu kuvia kukistani ja kaikesta mitä pihalla ja kasvimaalla näkyy uutta. Minulla on pieni, mutta uskollinen seuraajajoukko, etenkin kaukana, joiden mielestä on kiinnostavaa seurata vuodenaikojen vaihtelua pohjoisen luonnossa. Heillä kun ei ole vuodenaikoja niin kokevat sen eksoottisena.

        Brunssi on sekä aamiainen että lounas, Päivän ensimmäinen ateria, joka tarjotaan lounasaikaan. Meillä on eri nimityksiä sille, mies sanoo useimmiten aamiainen, minä sanon brunssi ja poika kutsuu sitä lounaaksi.

        Taitaa olla asia nyt selvitetty.

        Ai niin ja ennen kuin unohtuu:
        mies kastelee aamupäivällä jos on jotain unohtunut ja paikkaa muiden jälkiä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ai niin ja ennen kuin unohtuu:
        mies kastelee aamupäivällä jos on jotain unohtunut ja paikkaa muiden jälkiä.

        "minä kastelen aamupäiväkierroksen yhteydessä kasvihuoneessa ja ja kukkapenkit, rapun ja amppelien kesäkukat tarpeen mukaan."
        "Ai niin ja ennen kuin unohtuu: mies kastelee aamupäivällä "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pane se ukkosi ja sen aikamiespoika ulkotöihin! .Sinulla on niin paljon sisätöitkin, kun ne kymmenen lajin brunssit teet ja kuorit jopa potut äijille päivällisellä.

        Taas tuli kiven alta tuokin esille.
        Ompa lukenut tarkoin Paloman kirjoituksia ja kuten tavallista muunnellut ne omien aivojensa tuloksena kuten se mahtuu hänen maailmaansa.
        Panee ajattelemaan MIKSI ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuli kiven alta tuokin esille.
        Ompa lukenut tarkoin Paloman kirjoituksia ja kuten tavallista muunnellut ne omien aivojensa tuloksena kuten se mahtuu hänen maailmaansa.
        Panee ajattelemaan MIKSI ?

        Kertoisitko minulle, mikä tämän palstan tarkoitus sitten on?

        Eikö olekaan tarkoitus se, että lukee toisten kirjoituksia?

        Onko se rikos, jos jollakulla on hyvä muisti?

        (en ole tuo, jolle kommentoit)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätä jo, kumpi se kastelee, äitipuoli vai peräkammarin poika! . Miksi ja mihin sinun pitää kukkien puhkeamiset dokumentoida, tuntuu ihan turhalta hommalta,, eikö niistä voi vaan nauttia? Milloin brunssi muuttuu lounaaksi?
        On tää tosiaan vaikeeta käsittää kun kerrot niin ristiriitaisesti, uskottavuus puuttuu..

        Ilmeisesti sinulle näyttää olevan vaikea käsittää kaikki mitä Paloma kirjoittaa , me muuta kyllä ymmärretään .
        Joten miksi yleensä kirjoittelet kommentteja kun et muuta tee kun arvostelet toista ihmistä.
        Yksinkertaisuudellehan ei kukaan voi mitään, jos sen on saanut syntymälahjana, mutta voisit hieman ajatella syitä miksi sinulla on tarve ilkeillä yhdelle ihmiselle , ja mitä sillä voitat elämässäsi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mitäs jos keksisit jonkun paremman harrastuksen kuin seurata minua palstoilla (kuin hai laivaa, kuin lokit kalastajalalusta, kuin korppikotkat haavoittunutta eläintä)?
        Selvitetään vielä tämäkin pieni epäjohdonmukaisuus kertomuksestani:

        minä kastelen aamupäiväkierroksen yhteydessä kasvihuoneessa ja ja kukkapenkit, rapun ja amppelien kesäkukat tarpeen mukaan.

        Poika kastelee säännöllisesti joka päivä illalla kasvimaat, kasvihuoneella ja kaikki ulkokukat. Myös yrttipuutarhan ja istutetut pensaat ja hedelmäpuut. Maaperä on hiekkainen eikä säilytä kosteutta kauaa.

        Laitan facebookiin ja instagramiin lähes joka aamu kuvia kukistani ja kaikesta mitä pihalla ja kasvimaalla näkyy uutta. Minulla on pieni, mutta uskollinen seuraajajoukko, etenkin kaukana, joiden mielestä on kiinnostavaa seurata vuodenaikojen vaihtelua pohjoisen luonnossa. Heillä kun ei ole vuodenaikoja niin kokevat sen eksoottisena.

        Brunssi on sekä aamiainen että lounas, Päivän ensimmäinen ateria, joka tarjotaan lounasaikaan. Meillä on eri nimityksiä sille, mies sanoo useimmiten aamiainen, minä sanon brunssi ja poika kutsuu sitä lounaaksi.

        Taitaa olla asia nyt selvitetty.

        Ihan niin, kun aamiainen viivästyy lounaan aikaan niin brunssi on nimi yhdistetylle aamiaiselle ja lounaalle .mutta sitäkään ei tämä stalkkari ei näytä ymmärtävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti sinulle näyttää olevan vaikea käsittää kaikki mitä Paloma kirjoittaa , me muuta kyllä ymmärretään .
        Joten miksi yleensä kirjoittelet kommentteja kun et muuta tee kun arvostelet toista ihmistä.
        Yksinkertaisuudellehan ei kukaan voi mitään, jos sen on saanut syntymälahjana, mutta voisit hieman ajatella syitä miksi sinulla on tarve ilkeillä yhdelle ihmiselle , ja mitä sillä voitat elämässäsi.

        "me muuta kyllä ymmärretään"

        Mitä muuta te ymmärrätte?

        Mikäli tarkoituksesi oli kirjoittaa, että "me muut ymmärrämme", niin ketkä "muut".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko minulle, mikä tämän palstan tarkoitus sitten on?

        Eikö olekaan tarkoitus se, että lukee toisten kirjoituksia?

        Onko se rikos, jos jollakulla on hyvä muisti?

        (en ole tuo, jolle kommentoit)

        Sinä puhut hyvästä muistista, mutta luet asioita mustavalkoisesti ja kuvittelet että ihminen jolla on monta asiaa elämässään päivän mittaan ehkä ihan joka päivä tee asioita saman mallin mukaan vaan työt jakaantuu perheen muidenkin jäsenien osalle.

        Palstan tarkoitus on että voidaan keskustella asioista, mutta ei mitenkään sitä että joku ottaa yhden ihmisen hampaisiinsa ja huomauttelee ilkeästi asiasta kun asiasta, ihan niinkuin se olisi maailman tärkein juttu ilkeilijälle.
        Elämässä on nyansseja. Mutta sinulla näyttää olevan hieman mustavalkoista arkipäivää.
        Yrität jotenkin koko ajan etsiä virheitä yhdestä ihmisestä ja vääntelet AINA asiat omalla taavallasi, mitä haluat todistella ja kelle.
        Jätä ilkeilemästä niin että muillakin on tilaa keskustella asioista palstalla, aiheutat vaan pahaa mieltä niille jotka todella haluavat lukea ja kertoa asioista normaaliin tapaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut hyvästä muistista, mutta luet asioita mustavalkoisesti ja kuvittelet että ihminen jolla on monta asiaa elämässään päivän mittaan ehkä ihan joka päivä tee asioita saman mallin mukaan vaan työt jakaantuu perheen muidenkin jäsenien osalle.

        Palstan tarkoitus on että voidaan keskustella asioista, mutta ei mitenkään sitä että joku ottaa yhden ihmisen hampaisiinsa ja huomauttelee ilkeästi asiasta kun asiasta, ihan niinkuin se olisi maailman tärkein juttu ilkeilijälle.
        Elämässä on nyansseja. Mutta sinulla näyttää olevan hieman mustavalkoista arkipäivää.
        Yrität jotenkin koko ajan etsiä virheitä yhdestä ihmisestä ja vääntelet AINA asiat omalla taavallasi, mitä haluat todistella ja kelle.
        Jätä ilkeilemästä niin että muillakin on tilaa keskustella asioista palstalla, aiheutat vaan pahaa mieltä niille jotka todella haluavat lukea ja kertoa asioista normaaliin tapaan

        Sinultakin näyttää tuo lukutaito puuttuvan. Josko lukisit uudestaan sen viestin mihn nyt kommentoit ja sitten voisit hävetä syytöksiäsi.


      • Anonyymi

        Siis sinä katsot oikeudeksesi nimitellä lukevia ihmisiä laiskureiksi, koska sinun maailmassasi on työn teko ainut asia mille annat arvoa.
        Joten ihmiset jotka lukevat, ovat usein hyvinkin ahkeria ihmisiä sillä kukaan ei lue kahdeksan tuntia päivässä, siis työtäkin tehsdään . Mutta lukeminen on monelle rakas harrastus ja antaa nyansseja elämään. Siinä kun joku toinen rajoittaa lukemisensa päivälehdet lukemiseen ainoastaan .
        Niin että kullakin tapansa ilman nimittelyjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "me muuta kyllä ymmärretään"

        Mitä muuta te ymmärrätte?

        Mikäli tarkoituksesi oli kirjoittaa, että "me muut ymmärrämme", niin ketkä "muut".

        No ne muuta ovat niitä jotka kertovat asiaa mikä kuuluu aloitukseen , siis sehän oli sitä että mitä kukin on ajatellut kesä lukemiseksi .en ole nähnyt muiden täällä ilkeilevän ja nokkivan Ainoastaan sinä olet kun haukka esillä joka kertaa ilkeilemässä kun Paloma kirjoittaa jotain.
        Onko hän todella ottanut sinulta jotain kallisarvoista elämässäsi koska kohtelet häntä epäinhimillisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinultakin näyttää tuo lukutaito puuttuvan. Josko lukisit uudestaan sen viestin mihn nyt kommentoit ja sitten voisit hävetä syytöksiäsi.

        En katso asioita samalla mittakaavalla kun sinä teet.
        Minulla ei ole mitään halua etsiä toisten teksteistä yksityiskohtia mistä voisin saada aikaaan jotain ilkeää toista kohtaan. Olen ainoastaan vastannut aloittajan kysymykseen kesäkirjasta.
        Niin että sinä tutkit omaamalla omituisella tavallasi hänen kirjoituksiaan .
        Ja sitten kirjoittelet muka ” paljastuksia” yrittäen vahingoittaa toista joka mutkassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En katso asioita samalla mittakaavalla kun sinä teet.
        Minulla ei ole mitään halua etsiä toisten teksteistä yksityiskohtia mistä voisin saada aikaaan jotain ilkeää toista kohtaan. Olen ainoastaan vastannut aloittajan kysymykseen kesäkirjasta.
        Niin että sinä tutkit omaamalla omituisella tavallasi hänen kirjoituksiaan .
        Ja sitten kirjoittelet muka ” paljastuksia” yrittäen vahingoittaa toista joka mutkassa.

        Miten sinä voit tietää anonyymeistä, kuka mitäkin kirjoittaa?

        Miltä sinusta tuntuisi, jos minä nyt väittäisin, että se olet sinä, joka täällä ilkeilet aloittajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En katso asioita samalla mittakaavalla kun sinä teet.
        Minulla ei ole mitään halua etsiä toisten teksteistä yksityiskohtia mistä voisin saada aikaaan jotain ilkeää toista kohtaan. Olen ainoastaan vastannut aloittajan kysymykseen kesäkirjasta.
        Niin että sinä tutkit omaamalla omituisella tavallasi hänen kirjoituksiaan .
        Ja sitten kirjoittelet muka ” paljastuksia” yrittäen vahingoittaa toista joka mutkassa.

        Onko täällä kaikki anonyyminä kirjoittavat yksi ja sama henkilö?


        EMK


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätä jo, kumpi se kastelee, äitipuoli vai peräkammarin poika! . Miksi ja mihin sinun pitää kukkien puhkeamiset dokumentoida, tuntuu ihan turhalta hommalta,, eikö niistä voi vaan nauttia? Milloin brunssi muuttuu lounaaksi?
        On tää tosiaan vaikeeta käsittää kun kerrot niin ristiriitaisesti, uskottavuus puuttuu..

        Kyllä niitä kukkia huomioidaan sillä uusia tulee koko ajan , joten kai nejokainen huomioi etekkin jos on kiinnostunut kukista. Ei siis mitään ihmeellistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "me muuta kyllä ymmärretään"

        Mitä muuta te ymmärrätte?

        Mikäli tarkoituksesi oli kirjoittaa, että "me muut ymmärrämme", niin ketkä "muut".

        Ihan oikein pilkunviilaaja, tarkoitus oli kirjoittaa sana muut mutta puhelin taas lisäsi sanoja mitkä ovat varastoituneena tietopankkina ja sitä en huomioinut. Joten pitääkö sitä pyytää jotenkin anteeksi.
        Minulle sattuu usein näitä kun en aina muista muuttaa ulkomaalaisia asetuksia suomalaisiksi , joten sinä sitten etsiskelet asioita mistä olet kärkäs huomauttelemaan.
        Yksi tuttava pisti kaikki tilinsä kiinni saman ongelman vuoksi kun lukijat eivät olleet tietoisia tekniikasta ja sen tuottamista vahingoista . Sillä pikkumaisten ihmisten päähän ei ehkä mahdu se että tekniikka muuttelee joskus sanat jopa lauseet sellaisiksi , mitä sanoja on aikaisemmin käyttänyt muissa kirjoituksissaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä kukkia huomioidaan sillä uusia tulee koko ajan , joten kai nejokainen huomioi etekkin jos on kiinnostunut kukista. Ei siis mitään ihmeellistä

        Monet ystävistäni ovat kiinnostuneista puutarhasta ja pihasta ja jokaisella kuvalla on koko joukko tykkääjiä ja kommentteja. Minä seuraan kevään edistymistä ja kesäntuloa vertaamalla tämänpäivän tilannetta Facebook-muistoihin muilta vuosilta.
        Aika normaalia touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ne muuta ovat niitä jotka kertovat asiaa mikä kuuluu aloitukseen , siis sehän oli sitä että mitä kukin on ajatellut kesä lukemiseksi .en ole nähnyt muiden täällä ilkeilevän ja nokkivan Ainoastaan sinä olet kun haukka esillä joka kertaa ilkeilemässä kun Paloma kirjoittaa jotain.
        Onko hän todella ottanut sinulta jotain kallisarvoista elämässäsi koska kohtelet häntä epäinhimillisesti

        Täällä aika moni pilkkaa palomaa, hän provosoituu helposti ja alkaa selitellä ja muutella juttujaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikein pilkunviilaaja, tarkoitus oli kirjoittaa sana muut mutta puhelin taas lisäsi sanoja mitkä ovat varastoituneena tietopankkina ja sitä en huomioinut. Joten pitääkö sitä pyytää jotenkin anteeksi.
        Minulle sattuu usein näitä kun en aina muista muuttaa ulkomaalaisia asetuksia suomalaisiksi , joten sinä sitten etsiskelet asioita mistä olet kärkäs huomauttelemaan.
        Yksi tuttava pisti kaikki tilinsä kiinni saman ongelman vuoksi kun lukijat eivät olleet tietoisia tekniikasta ja sen tuottamista vahingoista . Sillä pikkumaisten ihmisten päähän ei ehkä mahdu se että tekniikka muuttelee joskus sanat jopa lauseet sellaisiksi , mitä sanoja on aikaisemmin käyttänyt muissa kirjoituksissaan

        Minullakin olisi mahdollista käyttää tuollaista "tekniikkaa", mutta olen kytkenyt sen pois.

        Se oli tosi inhottava "tekniikka".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä voit tietää anonyymeistä, kuka mitäkin kirjoittaa?

        Miltä sinusta tuntuisi, jos minä nyt väittäisin, että se olet sinä, joka täällä ilkeilet aloittajalle.

        Ilkeilijän riippuu usein kasvatuksesta lapsesta aikuiseksi, se mitä kotona näkee ja kokee tulee olemaan perintönä jatkuvaa.
        Kun palstalaiset keskustelevat asioista asiallisesti niin silloin on kiva olla mukana omankin mielipiteensä kanssa. Mutta heti kun se tavanomainen sanojen vääntäjä ilmestyy ilkeilemään toisen kustannuksella niin moni sulkee koneen tai muuttaa toiselle keskustelu sivulle.
        Ihmettelen vaan miten neutraali aloitus kun tämä ketju alkoi, tekee eräät halukkaaksi lytätä aloittaja.
        Joten herää kysymys siitä että mikä on perimmäinen syy lyttäämiseen.
        Psykologiassa se tulkitaan kateutena toista ihmistä kohtaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä aika moni pilkkaa palomaa, hän provosoituu helposti ja alkaa selitellä ja muutella juttujaan.

        Ei ole moni oikea sana näitä on korkeintaan neljä jotka yhtyvät sen tavallisen pilkkaajan mukaan ilkeilemään , muut ovat ihan tavallisia neutraaleja ihmisiä jotka eivät koskaan edes ajattelisi loukata toisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin olisi mahdollista käyttää tuollaista "tekniikkaa", mutta olen kytkenyt sen pois.

        Se oli tosi inhottava "tekniikka".

        Minä kun en voi kytkeä sitä pois , siksi että tarvitsen päivittäin molempia . Ja en varmaan osaisikaan kytkeä pois, kun olen aika arka kokeilemaan uusia asioita mitä tulee kännyssä, tabletissa ja läppärissä esille, ja en ole mikään tekniikan nero , mutta halu on oppia , ja joskus lastenlapset kyllä opettavat, mutta kun sekin opettaminen menee niiltä niin nopeassa tahdissa ettei aina pysy mukana .
        Joka kerta todella mieli hyvä kun on oppinut jonkun uuden asian näistä koneista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole moni oikea sana näitä on korkeintaan neljä jotka yhtyvät sen tavallisen pilkkaajan mukaan ilkeilemään , muut ovat ihan tavallisia neutraaleja ihmisiä jotka eivät koskaan edes ajattelisi loukata toisia ihmisiä.

        Mistä on tämä tietosi peräisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä voit tietää anonyymeistä, kuka mitäkin kirjoittaa?

        Miltä sinusta tuntuisi, jos minä nyt väittäisin, että se olet sinä, joka täällä ilkeilet aloittajalle.

        Näkeehän se tekstistä miten kukin käsittelee lukemaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä aika moni pilkkaa palomaa, hän provosoituu helposti ja alkaa selitellä ja muutella juttujaan.

        Hän ei muuttele, mutta eräille ehkä on selitettävä oikein kartan kanssa että menee jakeluun


    • Anonyymi

      Stalker on upea taidepläjäys kirjaksi muiden kirjojen joukossa.

      • Anonyymi

        Hänellä on paljon seuraajia (=stalkkereita) etenkin kaukana, joiden mielestä on kiinnostavaa seurata vuodenaikojen vaihtelua pohjoisen luonnossa.


    • Anonyymi

      Pitkä takaa-ajo, blood and gold, lohikäärmeen kynsissä ja koston enkelit.

    • Anonyymi

      Mikä olikaan tämän ketjun tarkoitus?
      Oliko se tuoda palstalle tuollainen uusi sanonta, kuin " feel good", vai mikä?

      Paljon on tullut suosituksia kirjoista, mutta niihin ei aloittaja ole kommentoinut, mutta kun joku sohasee yksityistä elämää, niin johan alkaa näppäimet laulamaan.

      Taisi tulla ketjuun ihan väärä otsikko.

      • Anonyymi

        Aloittaja on hyvin lapsellinen. Nämä palstat ovat hänen hiekkalaatikkonsa. Hän on hyvin iloinen, kun saa leikkikaverin, jonka kanssa chattailla. Hän haluaa, että hänestä puhutaan, haluaa olla keskipisteenä.
        Otsikon aiheella ei sinänsä merkitystä. Rekatulla nimellään houkuttelee leikkikaverinsa.

        Itselläni on taukoa lukemisen suhteen. Avasin ketjun poimiakseni vinkkejä tulevalle lomamatkalle.


      • Anonyymi

        No vanha sanontahan se on, ehkä sinulle uusi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on hyvin lapsellinen. Nämä palstat ovat hänen hiekkalaatikkonsa. Hän on hyvin iloinen, kun saa leikkikaverin, jonka kanssa chattailla. Hän haluaa, että hänestä puhutaan, haluaa olla keskipisteenä.
        Otsikon aiheella ei sinänsä merkitystä. Rekatulla nimellään houkuttelee leikkikaverinsa.

        Itselläni on taukoa lukemisen suhteen. Avasin ketjun poimiakseni vinkkejä tulevalle lomamatkalle.

        Aloittaja on kehityskelpoinen uuden alan aloittanut aktiviinen kirjailija joka vasta kypsänä ehti mukaan konkreettiseen kirjoittamiseen

        Nämä palstat ovat mielenkiintoisia hänen hiekkalaatikkoitaan. Hän on hyvin iloinen, kun saa leikkikaverin, jonka kanssa chattailla

        Lisäksi pitkä aika poissa suomalaisesta kieliympäristöstä ei ole olleenkaan heikentänyt suomen kieltä jota voi pitää saavutuksena kirjailijalle

        Hän haluaa, että hänestä puhutaan, haluaa olla keskipisteenä ja siinä ei ole mitään vikaa
        miksi seisoisi nurkassa kun on pullollaan mielenkiintoisia ajatuksia

        Otsikon aiheella ei sinänsä merkitystä. Rekatulla nimellään houkuttelee leikkikaverinsa mikä on hyvä keino esiintymiselle


    • Anonyymi

      Jokin dekkari sopii kesään.
      Jussi Adler-Olssenia (suosikkidekkaristini): Natriumkloridi. Aika kauhea. Suosittelen.
      Beng

    • Anonyymi

      Mikä se on tuo oranssinen lätkä numeron kanssa joka on ilmestynyt joka aloitukseen.
      Tässä ketjussa nolla. Miksi.

      • Anonyymi

        Mikä lie pisteytys olevan meneillään nyt.
        Ei se ainakaan voi tarkoittaa uusien kommenttien määrää. Tässä aloituksessa välillä nolla, sitten kolmonen, sitten taas nolla ...


    • Voisiko olla uusien kommenttien määrä siitä kun viimeiksi vilkaisit?
      Tuleeko se oranssi lätkä kaikille?
      ***
      Mutta kaikin mokomin, tämä on minun aloitukseni ja minua ei suuresti häritse pieni rönsyiiy, mutta pidetään kuitenkin keskustelu asiallisena ja minun persoonastani ja yksityiselämästäni on jo keskusteltu tarpeeksi.
      ***
      Otan mielelläni vastaan lisää kirjavinkkejä. Terapiakirjoja ja kovin syvällisiä "taide"kirjoja en jaksa nyt lukea, mutta korketasoinen, hyvin kirjoitettu dekkari, huumoriakin kaipaan ja kevyttä otetta. Ihmissuhteita, jännitystä, eksotiikkaa, selviytymis-ja kasvutarinoita.
      ***
      Isabel Allenden viimeisin, Tuuli tietää nimeni (El viento conoce mi nombre) tulossa painosta ensi kuussa.

      • Anonyymi

        Jos et halua että juttuja itsestäsi ja perheenjäsenistäsi kommentoidaan, älä esittele joka rättiäsi, ruokaasi ja pihatyötäsi palstalle jatkuvalla syötöllä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et halua että juttuja itsestäsi ja perheenjäsenistäsi kommentoidaan, älä esittele joka rättiäsi, ruokaasi ja pihatyötäsi palstalle jatkuvalla syötöllä!

        Siis sana kommentoiminen jota käytät , kuka meistä haluaisi samaa kohtelua ihmisiltä kun hän on saanut, ei se enää ole tavallisen kommenttia vaan ivaamista ja pilkkaamista.
        Kaikkihan kertovat ” räteistä,” ja ruoka jutuistaan , kuka milloinkin mitäkin keittoa keittänyt tai ostanut piirakoita tai syö vihanneksia , , miksi se sitten ei saa olla hänellekin aiheena.
        Sekin on niin että ruotsalaisilla palstoilla ei kukaan käyttäytyisi häntä kohtaan tavalla mitä tässä on nähty mutta suomalaisella piikitetään koko ajan. Ja jokainen joka asuu vieraalla maalla haluaa olla mukana kotimaaansa palstoilla, etekkin jos alkaa suomalaiset sanat unohtumaan , ja moni pettyy kun huomaa että,palstan henki ei olekaan sitä suomalaisuutta mistä hän kerran on lähtenyt, kun kotimaa ei pystynyt työllistämään omiaan
        Siksihän tämä palsta on olemassa että kirjoitellaan pikku tapahtumista kunkin elämässä siinä kun yhteiskunnallisiakin asioita käsitellään kukin kykynsä mukaisesti .
        Joten en näe mitään vikaa hänen kirjoituksissaan ainoastaan laittaa kivoja aloituksia palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sana kommentoiminen jota käytät , kuka meistä haluaisi samaa kohtelua ihmisiltä kun hän on saanut, ei se enää ole tavallisen kommenttia vaan ivaamista ja pilkkaamista.
        Kaikkihan kertovat ” räteistä,” ja ruoka jutuistaan , kuka milloinkin mitäkin keittoa keittänyt tai ostanut piirakoita tai syö vihanneksia , , miksi se sitten ei saa olla hänellekin aiheena.
        Sekin on niin että ruotsalaisilla palstoilla ei kukaan käyttäytyisi häntä kohtaan tavalla mitä tässä on nähty mutta suomalaisella piikitetään koko ajan. Ja jokainen joka asuu vieraalla maalla haluaa olla mukana kotimaaansa palstoilla, etekkin jos alkaa suomalaiset sanat unohtumaan , ja moni pettyy kun huomaa että,palstan henki ei olekaan sitä suomalaisuutta mistä hän kerran on lähtenyt, kun kotimaa ei pystynyt työllistämään omiaan
        Siksihän tämä palsta on olemassa että kirjoitellaan pikku tapahtumista kunkin elämässä siinä kun yhteiskunnallisiakin asioita käsitellään kukin kykynsä mukaisesti .
        Joten en näe mitään vikaa hänen kirjoituksissaan ainoastaan laittaa kivoja aloituksia palstalle.

        Lopeta jo tuo pasca jauhaminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et halua että juttuja itsestäsi ja perheenjäsenistäsi kommentoidaan, älä esittele joka rättiäsi, ruokaasi ja pihatyötäsi palstalle jatkuvalla syötöllä!

        Tottakai haluan että aloituksiini kirjoitetaan, mutta kirjoitan ensikäden kokemusten, elämysten, tietojen ja tuntemusten perusteella asioista jotka kiinnostavat minua ja montaa muutakin tässä ryhmässä, siitä ole koko lailla varma. Ruuanlaitto, vaatteet, puutarhatyöt, kirjat, sisustus jne. ovat suuri osa monen muunkin arkipäivää . Haluan keskustelua asioista jotka minua kiinnostavat, en "esitellä", kehuskella tai tuoda itseäni esille.
        (Esimerkki: kerron omenapuiden kukinnasta, joka on ollut vähäistä takapihallani. Se ei tarkoita sitä että kehuskelen että minulla on omenapuita :) vaan haluan keskustella kukinnan onnistumisesta tänä vuonna.)
        Eihän tuo ole niin vaikeaa?


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Tottakai haluan että aloituksiini kirjoitetaan, mutta kirjoitan ensikäden kokemusten, elämysten, tietojen ja tuntemusten perusteella asioista jotka kiinnostavat minua ja montaa muutakin tässä ryhmässä, siitä ole koko lailla varma. Ruuanlaitto, vaatteet, puutarhatyöt, kirjat, sisustus jne. ovat suuri osa monen muunkin arkipäivää . Haluan keskustelua asioista jotka minua kiinnostavat, en "esitellä", kehuskella tai tuoda itseäni esille.
        (Esimerkki: kerron omenapuiden kukinnasta, joka on ollut vähäistä takapihallani. Se ei tarkoita sitä että kehuskelen että minulla on omenapuita :) vaan haluan keskustella kukinnan onnistumisesta tänä vuonna.)
        Eihän tuo ole niin vaikeaa?

        Kyllä minua ainakin kiinnostaa ihan kamalasti se, mihin aikaan teillä kukakin kastelee puutarhassa ja kuka kastelee mitäkin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tottakai haluan että aloituksiini kirjoitetaan, mutta kirjoitan ensikäden kokemusten, elämysten, tietojen ja tuntemusten perusteella asioista jotka kiinnostavat minua ja montaa muutakin tässä ryhmässä, siitä ole koko lailla varma. Ruuanlaitto, vaatteet, puutarhatyöt, kirjat, sisustus jne. ovat suuri osa monen muunkin arkipäivää . Haluan keskustelua asioista jotka minua kiinnostavat, en "esitellä", kehuskella tai tuoda itseäni esille.
        (Esimerkki: kerron omenapuiden kukinnasta, joka on ollut vähäistä takapihallani. Se ei tarkoita sitä että kehuskelen että minulla on omenapuita :) vaan haluan keskustella kukinnan onnistumisesta tänä vuonna.)
        Eihän tuo ole niin vaikeaa?

        Sinä olet ihan itse aiheuttanut nämä ilkeydet itseäsi kohtaan. Se vain on sinulle niin vaikeaa ymmärtää.

        Olen muuten yllättynyt, että yhä tällä foorumilla kirjoittelet. Sinähän suutuit ja perustit sen oman palstan, johon ruikutit väkeää tältä foorumilta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tottakai haluan että aloituksiini kirjoitetaan, mutta kirjoitan ensikäden kokemusten, elämysten, tietojen ja tuntemusten perusteella asioista jotka kiinnostavat minua ja montaa muutakin tässä ryhmässä, siitä ole koko lailla varma. Ruuanlaitto, vaatteet, puutarhatyöt, kirjat, sisustus jne. ovat suuri osa monen muunkin arkipäivää . Haluan keskustelua asioista jotka minua kiinnostavat, en "esitellä", kehuskella tai tuoda itseäni esille.
        (Esimerkki: kerron omenapuiden kukinnasta, joka on ollut vähäistä takapihallani. Se ei tarkoita sitä että kehuskelen että minulla on omenapuita :) vaan haluan keskustella kukinnan onnistumisesta tänä vuonna.)
        Eihän tuo ole niin vaikeaa?

        Tämän ikäiset ei sisusta, on jo valmiit kodit. Eikä kiinnosta millaiset citysortsit jollain on ja miten sirot sääret niistä sojottaa kuin kepit. Eri asia kirjoittaa kasveista kuin selostaa niiden mutkikkaat kastelijakuviot. Ruuastakin voi jutella mutta ne jokapäiväiset antipastolatadet yököttää .


      • Tellukka kirjoitti:

        Kyllä minua ainakin kiinnostaa ihan kamalasti se, mihin aikaan teillä kukakin kastelee puutarhassa ja kuka kastelee mitäkin.

        Ei sinua, eikä varmaan montaa muutakaan, mutta kovasti minulta sitä kyseltiin kuka tekee mitäkin ja mihin aikaan :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ihan itse aiheuttanut nämä ilkeydet itseäsi kohtaan. Se vain on sinulle niin vaikeaa ymmärtää.

        Olen muuten yllättynyt, että yhä tällä foorumilla kirjoittelet. Sinähän suutuit ja perustit sen oman palstan, johon ruikutit väkeää tältä foorumilta.

        Kyllä minä olen päässyt joidenkin maalitauluksi ihan ilmaiseksi. Mutta lohduttaudun ajattelemalla että omaa pahaa mieltään ja huonoa oloaan he täällä purkavat ja kohdistavat sen minuun joka olen esillä nimellä, kuvalla, elämänkerralla. Helppo saalis.

        Olen, tulen, menen ja palaan omien aikataulujeni mukaisesti. En ole selitystä vaille kenellekään.

        Tervetuloa vaib FB suljettuun ryhmään, jossa meitä on kymmenkunta aktiivia. Mutta omalla nimellä, omalla kuvalla. Ilman sarvia ja hampaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän ikäiset ei sisusta, on jo valmiit kodit. Eikä kiinnosta millaiset citysortsit jollain on ja miten sirot sääret niistä sojottaa kuin kepit. Eri asia kirjoittaa kasveista kuin selostaa niiden mutkikkaat kastelijakuviot. Ruuastakin voi jutella mutta ne jokapäiväiset antipastolatadet yököttää .

        Täytän elokuussa 73 vuotta ja olohuoneen sisustus menee uusiksi, mutta en siitä sen enempää tällä palstalla kirjoittele. :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä minä olen päässyt joidenkin maalitauluksi ihan ilmaiseksi. Mutta lohduttaudun ajattelemalla että omaa pahaa mieltään ja huonoa oloaan he täällä purkavat ja kohdistavat sen minuun joka olen esillä nimellä, kuvalla, elämänkerralla. Helppo saalis.

        Olen, tulen, menen ja palaan omien aikataulujeni mukaisesti. En ole selitystä vaille kenellekään.

        Tervetuloa vaib FB suljettuun ryhmään, jossa meitä on kymmenkunta aktiivia. Mutta omalla nimellä, omalla kuvalla. Ilman sarvia ja hampaita.

        Joo, turha tätä on vääntää, kun se ei mene sinulle jakeluun. Sinä et ota mitään vastuuta itsestäsi vaan syyllistät muita.

        En mistään hinnasta tulisi sinun suljettuun ryhmääsi ja tiedot kertoo, että ei siellä kukaan kirjoittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytän elokuussa 73 vuotta ja olohuoneen sisustus menee uusiksi, mutta en siitä sen enempää tällä palstalla kirjoittele. :)

        Samat sanat kyllästyttää olohuoneen huonekalut, joita kissakin on kuluttanut raapimisellaan joten niitäkin vinkkejä olis kuva lukea kuka mitenkäkin kalustaa ja saa uusia ideoita.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä minä olen päässyt joidenkin maalitauluksi ihan ilmaiseksi. Mutta lohduttaudun ajattelemalla että omaa pahaa mieltään ja huonoa oloaan he täällä purkavat ja kohdistavat sen minuun joka olen esillä nimellä, kuvalla, elämänkerralla. Helppo saalis.

        Olen, tulen, menen ja palaan omien aikataulujeni mukaisesti. En ole selitystä vaille kenellekään.

        Tervetuloa vaib FB suljettuun ryhmään, jossa meitä on kymmenkunta aktiivia. Mutta omalla nimellä, omalla kuvalla. Ilman sarvia ja hampaita.

        Se maalittaminen kertoo aika paljon ihmisistä.
        Tällä palstalla on heti joku valmiina, jos tulee esim vieras sana mitä ei Suomessa ehkä käytetä,
        erilaisia ruokia jotka myös ovat käsittelyn aiheena vaan yhdelle huomautellaan ja ne muistetaan .
        Se on sitä tyypillistä käyttäytymistä kun sanovat että joku yrittää olla ”hienoa ”
        Vaikka vaan puhuu ihan tavallisista arkipäivän asioista omassa ympäristössään.

        Itse olen kiinnostunut erilaisista ruuista ja muista ostoksista ilman että edes ajattelisin että niistä ei saisi täällä puhua. Kaikki Alppien keittämisen ja ruisleivän syömiset olen huomannut ja kukaan ei niistä huomauttele negatiivisesti, mutta auta armias jos sanotaan joku ruokalaji mistä ei olla kuultukkaan niin jo alkaa nokkiminen

        . Siis itsekkin huomannut omalla kohdallani vaan niin tavallisen asian kun uusi auto jonka ostin kerran, niin sain kuulla että yritätkö olla ” hienoa” eikö tavallinen merkki kelvannut.
        Ihmettelin kovasti että mikä merkki olisi ollut se oikea minun kohdallani , kun ostin vaan sen mistä pidin,
        Niin että kun hyväksytään ihmiset sellaisina kun kukakin on, niin palstan henkikin paranee.
        Ja turhat ilkeydet sinne minne ne kuuluvat nimittäin roskiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, turha tätä on vääntää, kun se ei mene sinulle jakeluun. Sinä et ota mitään vastuuta itsestäsi vaan syyllistät muita.

        En mistään hinnasta tulisi sinun suljettuun ryhmääsi ja tiedot kertoo, että ei siellä kukaan kirjoittele.

        Siis kiinnostavaa sinänsä kun tiedätkin kertoo kuka kirjoittelee tai ei


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se maalittaminen kertoo aika paljon ihmisistä.
        Tällä palstalla on heti joku valmiina, jos tulee esim vieras sana mitä ei Suomessa ehkä käytetä,
        erilaisia ruokia jotka myös ovat käsittelyn aiheena vaan yhdelle huomautellaan ja ne muistetaan .
        Se on sitä tyypillistä käyttäytymistä kun sanovat että joku yrittää olla ”hienoa ”
        Vaikka vaan puhuu ihan tavallisista arkipäivän asioista omassa ympäristössään.

        Itse olen kiinnostunut erilaisista ruuista ja muista ostoksista ilman että edes ajattelisin että niistä ei saisi täällä puhua. Kaikki Alppien keittämisen ja ruisleivän syömiset olen huomannut ja kukaan ei niistä huomauttele negatiivisesti, mutta auta armias jos sanotaan joku ruokalaji mistä ei olla kuultukkaan niin jo alkaa nokkiminen

        . Siis itsekkin huomannut omalla kohdallani vaan niin tavallisen asian kun uusi auto jonka ostin kerran, niin sain kuulla että yritätkö olla ” hienoa” eikö tavallinen merkki kelvannut.
        Ihmettelin kovasti että mikä merkki olisi ollut se oikea minun kohdallani , kun ostin vaan sen mistä pidin,
        Niin että kun hyväksytään ihmiset sellaisina kun kukakin on, niin palstan henkikin paranee.
        Ja turhat ilkeydet sinne minne ne kuuluvat nimittäin roskiin

        Ensin siinä natkuti natkuti jurinaa ja murinaa minkälaisia toiset palstalla ovat, mutta sitten:
        "Niin että kun hyväksytään ihmiset sellaisina kun kukakin on, niin palstan henkikin paranee."

        Taitaisi olla itselläsikin vähän parannettavaa toisten hyväksymisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se maalittaminen kertoo aika paljon ihmisistä.
        Tällä palstalla on heti joku valmiina, jos tulee esim vieras sana mitä ei Suomessa ehkä käytetä,
        erilaisia ruokia jotka myös ovat käsittelyn aiheena vaan yhdelle huomautellaan ja ne muistetaan .
        Se on sitä tyypillistä käyttäytymistä kun sanovat että joku yrittää olla ”hienoa ”
        Vaikka vaan puhuu ihan tavallisista arkipäivän asioista omassa ympäristössään.

        Itse olen kiinnostunut erilaisista ruuista ja muista ostoksista ilman että edes ajattelisin että niistä ei saisi täällä puhua. Kaikki Alppien keittämisen ja ruisleivän syömiset olen huomannut ja kukaan ei niistä huomauttele negatiivisesti, mutta auta armias jos sanotaan joku ruokalaji mistä ei olla kuultukkaan niin jo alkaa nokkiminen

        . Siis itsekkin huomannut omalla kohdallani vaan niin tavallisen asian kun uusi auto jonka ostin kerran, niin sain kuulla että yritätkö olla ” hienoa” eikö tavallinen merkki kelvannut.
        Ihmettelin kovasti että mikä merkki olisi ollut se oikea minun kohdallani , kun ostin vaan sen mistä pidin,
        Niin että kun hyväksytään ihmiset sellaisina kun kukakin on, niin palstan henkikin paranee.
        Ja turhat ilkeydet sinne minne ne kuuluvat nimittäin roskiin

        Mitkä ovat turhia ilkeyksiä ja mitkä aiheellisia? kaikki kritiikki yhtä tyyppiä kohtaan kielletään, mutta se yksi saa mielestään moittia kaikkia ja koko palstaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä minä olen päässyt joidenkin maalitauluksi ihan ilmaiseksi. Mutta lohduttaudun ajattelemalla että omaa pahaa mieltään ja huonoa oloaan he täällä purkavat ja kohdistavat sen minuun joka olen esillä nimellä, kuvalla, elämänkerralla. Helppo saalis.

        Olen, tulen, menen ja palaan omien aikataulujeni mukaisesti. En ole selitystä vaille kenellekään.

        Tervetuloa vaib FB suljettuun ryhmään, jossa meitä on kymmenkunta aktiivia. Mutta omalla nimellä, omalla kuvalla. Ilman sarvia ja hampaita.

        Siis sinä saat tyydytystä luulostasi , että joillakin menee huonosti kun uskaltavat arvostella sinua? Sinulla se vasta kurjaa on, kun olet sotajalalla koko palstaa vadtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kiinnostavaa sinänsä kun tiedätkin kertoo kuka kirjoittelee tai ei

        Missä noin luki, että oikein tietoa olisi siitä, kuka kirjoittaa ja kuka ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä ovat turhia ilkeyksiä ja mitkä aiheellisia? kaikki kritiikki yhtä tyyppiä kohtaan kielletään, mutta se yksi saa mielestään moittia kaikkia ja koko palstaa.

        Kritiikki ?
        Sanotko nettikiusaamista kritiikiksi . Kritiikki ei ole toisten ivaamista eikä lyttäämistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sinä saat tyydytystä luulostasi , että joillakin menee huonosti kun uskaltavat arvostella sinua? Sinulla se vasta kurjaa on, kun olet sotajalalla koko palstaa vadtaan.

        Kukahan se on ollut sotajalalle , minä en ole koskaan nähnyt häntä sotajalalle mutta nähnyt että vaikka hän mistä asiasta hyvänsä puhuu niin alkaa lyttääminen , siis nämä muutamat ovat itse sotajalalla häntä kohtaan,
        Kyllä se ihan totta on että kun aletaan nettikiusaaminen niin se joka kiusaa ei voi hyvin mitenkään.
        Terve tasapainoinen ihminen ei tunne tarvetta nettikiusaamiseen
        Ihmettelen vaan sitä että muut näyttävät hyväksyvän nettikiusaaamisen ja kukaan ei sano mitään. Eikö uskalla ?
        Ja jos joku uskaltaa niin hänenkin sanansa tulkitaan väärin, tottakai.
        Ja ikää on jokaisella tarpeeksi, niin sitä ei voi uskoa edes että ikä ihmiset kiusaa ja hyväksyy toistenkin kiusaamisen olemalla hiljaa .
        Vai aiotko kääntää tämänkin tekstin taas joksikin muuksi, haluan vaan kertoa miten minä olen nähnyt sen ajan kun olen seurannut palstaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä minä olen päässyt joidenkin maalitauluksi ihan ilmaiseksi. Mutta lohduttaudun ajattelemalla että omaa pahaa mieltään ja huonoa oloaan he täällä purkavat ja kohdistavat sen minuun joka olen esillä nimellä, kuvalla, elämänkerralla. Helppo saalis.

        Olen, tulen, menen ja palaan omien aikataulujeni mukaisesti. En ole selitystä vaille kenellekään.

        Tervetuloa vaib FB suljettuun ryhmään, jossa meitä on kymmenkunta aktiivia. Mutta omalla nimellä, omalla kuvalla. Ilman sarvia ja hampaita.

        15:21
        Käsi sydämelle; kiinnostavatko sinua muut ihmiset tai mitä he kirjoittavat tai ajattelevat.
        Vaikuttaa, ettei.
        Henkistä padelia.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan se on ollut sotajalalle , minä en ole koskaan nähnyt häntä sotajalalle mutta nähnyt että vaikka hän mistä asiasta hyvänsä puhuu niin alkaa lyttääminen , siis nämä muutamat ovat itse sotajalalla häntä kohtaan,
        Kyllä se ihan totta on että kun aletaan nettikiusaaminen niin se joka kiusaa ei voi hyvin mitenkään.
        Terve tasapainoinen ihminen ei tunne tarvetta nettikiusaamiseen
        Ihmettelen vaan sitä että muut näyttävät hyväksyvän nettikiusaaamisen ja kukaan ei sano mitään. Eikö uskalla ?
        Ja jos joku uskaltaa niin hänenkin sanansa tulkitaan väärin, tottakai.
        Ja ikää on jokaisella tarpeeksi, niin sitä ei voi uskoa edes että ikä ihmiset kiusaa ja hyväksyy toistenkin kiusaamisen olemalla hiljaa .
        Vai aiotko kääntää tämänkin tekstin taas joksikin muuksi, haluan vaan kertoa miten minä olen nähnyt sen ajan kun olen seurannut palstaa.

        Sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        15:21
        Käsi sydämelle; kiinnostavatko sinua muut ihmiset tai mitä he kirjoittavat tai ajattelevat.
        Vaikuttaa, ettei.
        Henkistä padelia.
        Beng

        Jotkut kirjoitukset kiinnostavat, jotkut ei. Riippuu aiheesta. En jaksa seurata politiikkaa enkä kädenvääntöä perussuomalaisista ja rasisteista; tiedätte kaikki minun kantani noihin asioihin jo etukäteen.
        Kiinostukseni on sidottu aiheisiin, joista kirjoitetaan, ei niinkään henkilöihin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jotkut kirjoitukset kiinnostavat, jotkut ei. Riippuu aiheesta. En jaksa seurata politiikkaa enkä kädenvääntöä perussuomalaisista ja rasisteista; tiedätte kaikki minun kantani noihin asioihin jo etukäteen.
        Kiinostukseni on sidottu aiheisiin, joista kirjoitetaan, ei niinkään henkilöihin.

        Sinun kiinnostuksesi on sidottu sinuun itseesi ja omaan egoosi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jotkut kirjoitukset kiinnostavat, jotkut ei. Riippuu aiheesta. En jaksa seurata politiikkaa enkä kädenvääntöä perussuomalaisista ja rasisteista; tiedätte kaikki minun kantani noihin asioihin jo etukäteen.
        Kiinostukseni on sidottu aiheisiin, joista kirjoitetaan, ei niinkään henkilöihin.

        Emme tosiaankaan tiedä poliittista kantaasi eikä kiinnosta tietääkkään.
        Väiät ettet ole kiinnostunut henkilöistä, kuitenkin kirjoitat tässkin ketjussa KUKA teillä kastelee ja KUKA tiskaa, vaikka nei liity mitenkään aiheeseen. . Sinulla on nimeämiäsi suosikkeja ja inhokkeja palstalla. Olet kertonut paljon äidistdi, siskoistasi, edesmenneestä miehestäsi, lapsistasi, lapsenlapsistasi. Kaikki he ovat henkilöitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Emme tosiaankaan tiedä poliittista kantaasi eikä kiinnosta tietääkkään.
        Väiät ettet ole kiinnostunut henkilöistä, kuitenkin kirjoitat tässkin ketjussa KUKA teillä kastelee ja KUKA tiskaa, vaikka nei liity mitenkään aiheeseen. . Sinulla on nimeämiäsi suosikkeja ja inhokkeja palstalla. Olet kertonut paljon äidistdi, siskoistasi, edesmenneestä miehestäsi, lapsistasi, lapsenlapsistasi. Kaikki he ovat henkilöitä.

        Kaksi aivan eri asiaa kirjoittaa ihmisistä jotka ovat osa omaa elämää kuin spekuloida ventovieraiden ihmisten asioista keskustelupalstalla.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Kaksi aivan eri asiaa kirjoittaa ihmisistä jotka ovat osa omaa elämää kuin spekuloida ventovieraiden ihmisten asioista keskustelupalstalla.

        Olethan sinä spekuloinut ihan ventovieraista ihmisistä näillä palstoilla.
        Olet jopa tehnyt psykoanalyysejä ventovieraista kirjoittajista.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kaksi aivan eri asiaa kirjoittaa ihmisistä jotka ovat osa omaa elämää kuin spekuloida ventovieraiden ihmisten asioista keskustelupalstalla.

        Muistitko, että kyse oli kesälukemisesta eli kirjoista ja mitä ihmiset suosittelevat.
        Beng


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kaksi aivan eri asiaa kirjoittaa ihmisistä jotka ovat osa omaa elämää kuin spekuloida ventovieraiden ihmisten asioista keskustelupalstalla.

        Ovatko se pohjasakka, heikompi aines, takarivityyne, heikkoitsetuntoinen, stalkkaaja, huonosti voiva osa sinun elämääsi, kun niin usein heistä analyyseja teet. Ilmeisesti kuuluvat lähipiiriisi, jun niin varmalla otteella teet diagnooseja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistitko, että kyse oli kesälukemisesta eli kirjoista ja mitä ihmiset suosittelevat.
        Beng

        Välillä pakkaa unohtumaan kun junaa suistetaan koko ajan raiteiltaan.
        Vastasin toki sinulle niistä runoilijoista, eikä siinä ollut mitään alentuvaa. En vain lue juuri runoja.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Välillä pakkaa unohtumaan kun junaa suistetaan koko ajan raiteiltaan.
        Vastasin toki sinulle niistä runoilijoista, eikä siinä ollut mitään alentuvaa. En vain lue juuri runoja.

        11:18
        Pyysit suosituksia. Suosittelin.
        Tyrmäsit.
        Eikö silloin aloitus ole turha?
        Minä vain en....
        Beng


      • Tellukka kirjoitti:

        Olethan sinä spekuloinut ihan ventovieraista ihmisistä näillä palstoilla.
        Olet jopa tehnyt psykoanalyysejä ventovieraista kirjoittajista.

        "Anonyymi" on vain spekulatiivisesti joku henkilö. Voi olla robottikin. Kyllä niistä voi tehdä spekulatiivisia, ongelman ratkaisua etsiviä analyysejä, koska ne analyysit eivät ole kohdistuneet keneenkään.
        Tiedän että anonyymiteetissä piileskelee ihan oikeita eläviä ihmisiä, mutta koska heitä ei voi tunnistaa, niin he ovat normimääritelmien ulkopuolella.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        "Anonyymi" on vain spekulatiivisesti joku henkilö. Voi olla robottikin. Kyllä niistä voi tehdä spekulatiivisia, ongelman ratkaisua etsiviä analyysejä, koska ne analyysit eivät ole kohdistuneet keneenkään.
        Tiedän että anonyymiteetissä piileskelee ihan oikeita eläviä ihmisiä, mutta koska heitä ei voi tunnistaa, niin he ovat normimääritelmien ulkopuolella.

        "Vain spekulatiivisesti joku henkilö. Voi olla robottikin."?
        Aika halveksi toisista kommentoijista, taaskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11:18
        Pyysit suosituksia. Suosittelin.
        Tyrmäsit.
        Eikö silloin aloitus ole turha?
        Minä vain en....
        Beng

        Sinun kommenttiin hän sentään ALENTUI vastaamaan, muut hän on upeasti ohittanut eli täysin turha aloitus häneltä.
        Mikä sitten olikaan aloituksen tarkoitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko se pohjasakka, heikompi aines, takarivityyne, heikkoitsetuntoinen, stalkkaaja, huonosti voiva osa sinun elämääsi, kun niin usein heistä analyyseja teet. Ilmeisesti kuuluvat lähipiiriisi, jun niin varmalla otteella teet diagnooseja.

        Mitkään noista nimityksistä eivät ole lähtöisin minun näppäimiltäni.
        Poikkeus: stalkkaaja.
        Ja sitä harrastetaan täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttiin hän sentään ALENTUI vastaamaan, muut hän on upeasti ohittanut eli täysin turha aloitus häneltä.
        Mikä sitten olikaan aloituksen tarkoitus.

        Älä viitsi valaa öljyä liekkeihin. Bengiä vastaan minulla ei ole mitään, ei ole koskaan ollutkaan. Hän on nyt aiheettomasti närkästynyt mutta saa rauhoittua ihan itsekseen ilman että kukaan muu on pahentamassa asiaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Anonyymi" on vain spekulatiivisesti joku henkilö. Voi olla robottikin. Kyllä niistä voi tehdä spekulatiivisia, ongelman ratkaisua etsiviä analyysejä, koska ne analyysit eivät ole kohdistuneet keneenkään.
        Tiedän että anonyymiteetissä piileskelee ihan oikeita eläviä ihmisiä, mutta koska heitä ei voi tunnistaa, niin he ovat normimääritelmien ulkopuolella.

        Siis jos et voi tunnistaa ihmistä, hänestä voi tehdä koukkaavia analyysejä! Kehtaatkin vielä itse vinkua saamastasi palautteesta ja kritiikistä!
        Vai että ollaan jopa normimääritelmuen ulkopuolella. Todistat itse koko ajan ylimielistä ja loukkaavaa asennettasi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jotkut kirjoitukset kiinnostavat, jotkut ei. Riippuu aiheesta. En jaksa seurata politiikkaa enkä kädenvääntöä perussuomalaisista ja rasisteista; tiedätte kaikki minun kantani noihin asioihin jo etukäteen.
        Kiinostukseni on sidottu aiheisiin, joista kirjoitetaan, ei niinkään henkilöihin.

        Suomalaiset ovat kiinnostuneita oman maansa politiikasta.

        Sinullehan kyllä politiikka sopii silloin, kun on esim. kyse jenkeistä eli kukin kiinnostustensa mukaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Älä viitsi valaa öljyä liekkeihin. Bengiä vastaan minulla ei ole mitään, ei ole koskaan ollutkaan. Hän on nyt aiheettomasti närkästynyt mutta saa rauhoittua ihan itsekseen ilman että kukaan muu on pahentamassa asiaa.

        Mikä olet kieltämään? Tämä on yleinen palsta, ei sinun.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Älä viitsi valaa öljyä liekkeihin. Bengiä vastaan minulla ei ole mitään, ei ole koskaan ollutkaan. Hän on nyt aiheettomasti närkästynyt mutta saa rauhoittua ihan itsekseen ilman että kukaan muu on pahentamassa asiaa.

        Älä viitsi olla noin alentuva.
        Beng osaa varmasti "rauhoittua", ilman sinun ohjeitasi muille kirjoittajille.
        Sitä paitsi, näin sivusta lukijana näen, että hänen kommenttinsa ovat aiheellisia. Jätit hänen suositustensa lisäksi monen muun suositukset huomioimatta. Niiden joukossa on myös rekattujen suosituksia, jollet vaivaudu "roboteille" vastaamaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mitkään noista nimityksistä eivät ole lähtöisin minun näppäimiltäni.
        Poikkeus: stalkkaaja.
        Ja sitä harrastetaan täällä.

        Olet tunnetusti ”huonomuistinen”. Puolustit heikomman aineksen nimitystä sillä, että joku muukin oli sitä käyttänyt. Et ole noita sanoja keksinyt, mutta käyttänyt.Tässäkin ketjussa eri mieltä olevia sanot huonosti voiviksi . Itse vakuutat miten hyvin voit, mutta tekstit kertoo ihan muuta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Anonyymi" on vain spekulatiivisesti joku henkilö. Voi olla robottikin. Kyllä niistä voi tehdä spekulatiivisia, ongelman ratkaisua etsiviä analyysejä, koska ne analyysit eivät ole kohdistuneet keneenkään.
        Tiedän että anonyymiteetissä piileskelee ihan oikeita eläviä ihmisiä, mutta koska heitä ei voi tunnistaa, niin he ovat normimääritelmien ulkopuolella.

        Halveksit anonyymejä, mutta silti menet kirjoittelemaan näiden aloituksiin vai onko ne aloitukset "anonyymi-paloman"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytän elokuussa 73 vuotta ja olohuoneen sisustus menee uusiksi, mutta en siitä sen enempää tällä palstalla kirjoittele. :)

        Mitävittuainiset täällä paskiaiselämästäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttiin hän sentään ALENTUI vastaamaan, muut hän on upeasti ohittanut eli täysin turha aloitus häneltä.
        Mikä sitten olikaan aloituksen tarkoitus.

        Teikäläiset alemman tason pskaninisijät voidivat häipyä kun ei kohtelu miellytä

        Kohtelu on juuri sitä mikä alatason porukalle on passelia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teikäläiset alemman tason pskaninisijät voidivat häipyä kun ei kohtelu miellytä

        Kohtelu on juuri sitä mikä alatason porukalle on passelia

        Siinäpäs tuli ylemmän tason tosi älykäs ja fiksu kommentti.
        Onks teitä montakin tällä palstalla?


    • Anonyymi

      Phirre se jaksaa ........

      • Anonyymi

        Välillä Piryo Mariyt taitaa tsemppaa itseään anonyymisti. Vai onko pestin saanut Lutunen Lego.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välillä Piryo Mariyt taitaa tsemppaa itseään anonyymisti. Vai onko pestin saanut Lutunen Lego.

        On huomattu . . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välillä Piryo Mariyt taitaa tsemppaa itseään anonyymisti. Vai onko pestin saanut Lutunen Lego.

        Ei se ainakaan kukaan hänen kirjoittajakurssikavereistaan voi olla, tai sitten hänen kurssinsa olisi ollut turhaa.


    • Anonyymi

      massasttusstedein yliopiston valmistuneet saavat miljardööriltä 1000 dollaria
      kukin siten että 500 saa pitää itse mutta 500 pitää lahjoittaa jollekin oppilaan
      valitsemalle taholle

      lisäksi jokainen palstalainen joka osaa kirjoittaa masststustsetin tai zysskovictsin
      nimen oikein lunttaamatta saa melkein yhden pisteen

      UMass Boston graduating seniors got a surprise they likely won't forget during their commencement ceremony on Thursday.

      Speaker Rob Hale surprised all 2,523 graduates with two envelopes apiece.

      One of the envelopes included $500 as a gift to the outgoing students. The second envelope for each graduate was $500 to give to a person or organization in need.

      "For us the greatest joys we've had in our life has been the gift of giving. So each of you is getting $1,000 cash right now," Hale told graduates, prompting screams of excitement from the crowd.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joopa.

      Suosittelen jerry cottoneita sekä vanhoja pornolehtiä. Niitä eri kiva lukea kesäisin huussissa. Sekin vähissä, ei ole huussia.

      Nykyisin ei tule paljoa lueskeltua kirjoja, ikänäköä ja kehno keskittymiskyky. Aikanaan tuli kyllä luettua rutkasti, kirja per päivä tahtia. En ala suosittelemaan mitään erityistä. Mulla oli systeemi, jos hokas jonkin aiheen, tai kirjailijan, luin sitten koko tuotannon pois kuleskelemasta. Noh, pakko tunnustaa, päätalot jäi kesken, on se päätalo niin hiton kova jaarittelmaan ja kylpemään itsesäälissä.

      Aloita nyt vaikka sitten tammen keltaisesta kirjastosta. Siinä julkaistu lähinnä hyviä kirjoja, maailman eri kanteilta ja monilta hiton hyviltä kirjailijoilta. Takuukamaa.

      =DW=

    • Anonyymi

      Kellarin häkkivarastossa on meitsillä vanha siannahkainen salkku täynnä , viime vuosisadalta pornolehtiä ja Tex Willereitä.
      Olkoot muinaismuistona, jota perikunnan naiset ihmetellen läpikäyvät.

    • Ellei kenelläkään ole lisää kirjavinkkejä (mieluimmin romaaneja, käännöskirjallisuutta tai suomalaista), dekkareja, historiallista jne. niin lähden nyt muille asioille.

      • Ethän sinä ole noista toisten vinkeistä välittänyt muutenkaan niin paljon, että olisit niistä mitään keskustelua saanut aikaan.


      • Anonyymi

        Voi ei, hiekkalaatikkosi hiekka likaantui allasi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ethän sinä ole noista toisten vinkeistä välittänyt muutenkaan niin paljon, että olisit niistä mitään keskustelua saanut aikaan.

        No ei kun ne on anonyymejä, joita hän ei pidä ihmisinäkään ja hänen mielestään ne kirjavinkkien antajat voivat olla vaikka robotteja.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ethän sinä ole noista toisten vinkeistä välittänyt muutenkaan niin paljon, että olisit niistä mitään keskustelua saanut aikaan.

        Taisi ketjulla olla ihan muu tarkoitus. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei, hiekkalaatikkosi hiekka likaantui allasi.

        Taisi mennä huonot housuun, siis cityshortseihin💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kun ne on anonyymejä, joita hän ei pidä ihmisinäkään ja hänen mielestään ne kirjavinkkien antajat voivat olla vaikka robotteja.

        Mitä lisäarvoa rekisteröityminen tuo palstalle, kun monikin höpsähtänyt haluaa
        sillä vain tärkeillä, korostaa itseään ja saada huomiota ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä lisäarvoa rekisteröityminen tuo palstalle, kun monikin höpsähtänyt haluaa
        sillä vain tärkeillä, korostaa itseään ja saada huomiota ?

        Tuo se sillä tavalla lisäarvoa, että kun kirjoitan rekisteröitynä, niin kommenttini on helpompi hypätä yli sellaisten, joita ne tympii.


    • Anonyymi

      Sanoisin näin.
      Olin tylsän toteava.
      En mitenkään kiihtynyt.
      Peace, not war!

    • Anonyymi

      Tottakai jokainen keskustelisi fiksujen erikoisten persoonallisuuksien kuten Ploman kanssa

      mutta se on mahdotonta kun palstoilla viihtyvöt hiukan nyrjähtäneet psykopaattityypit ja päätään avelevat osin vainoharhaiset alkeelliset nälvijät jotka eivät pysty tuottamaan mitään keskusteluihin itse

      • Anonyymi

        "Tottakai jokainen keskustelisi fiksujen erikoisten persoonallisuuksien kuten Ploman kanssa"

        Et ehkä tiedä, että Plomalla on Facebookissa keskusteluryhmä. Voit siellä keskustella hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tottakai jokainen keskustelisi fiksujen erikoisten persoonallisuuksien kuten Ploman kanssa"

        Et ehkä tiedä, että Plomalla on Facebookissa keskusteluryhmä. Voit siellä keskustella hänen kanssaan.

        Tuntuu olevan hiljaista siellä facebookissa. Ketä kiinnostaa jonkun riisin keitot ja kasteluvuorot?


      • Anonyymi

        Fiksu :D ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu olevan hiljaista siellä facebookissa. Ketä kiinnostaa jonkun riisin keitot ja kasteluvuorot?

        Anonyymin 27.5.2023 klo 21:19:16 mukaan JOKAISTA 🙄


      • Anonyymi

        21:19
        Ja mikähän se sinä olet?


    • Anonyymi

      Nuorempana luin paljon, aina oli jokin kirja meneillään.
      Otin taukoa ja keskityin elokuviin, mikä oli tavallaan huono juttu.

      Sitten alkoi näkö huonota ja luulin, että se oli nyt tässä. Kaihileikkausten jälkeen ottikin tovin aikansa ennenkuin tajusin, että minähän näen jälleen!

      Nyt olen aloitellut uudelleen lueskelemaan. Aloitin kevyemmästä päästä: helppoja, lyhyitä dekkareita.

      Samaten olen aloitellut uudelleen tehdä käsitöitä. Pitkä, virkattu, villainen kaulahuivi on meneillään. Valmistuu varmaankin syksyyn mennessä.

      • Anonyymi

        Agatha Christien dekkarit ainakin ovat helppoa luettavaa.
        On tullut luullakseni kaikki, ainakin kymmeneen kertaan luettua läpi.

        Vanhat nuorisokirjat, esim. seikkailukirjat, ovat myös helppoa ja kevyttä luettavaa.


      • Anonyymi

        Herttaista, suomalaista kirjallisuutta. Metafyysinen muistelumatka maailmaan, Suomeen, jota ei enää ole.

        Veikko Huovisen kirjat:
        - Kylän koirat (Sotkamon koirilla 1950-luvulla meni tosi lujaa).
        - Havukka-ahon ajattelija (on tosi jännää Kainuun murretta).

        Aleksis Kiven kirjat (esim. Seitsemän veljestä), sekä runot.

        Aapeli: Pikku Pietarin piha.
        Joel Lehtonen: Putkinotko.
        S. Topelius: Lukemisia lapsille.
        *


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Agatha Christien dekkarit ainakin ovat helppoa luettavaa.
        On tullut luullakseni kaikki, ainakin kymmeneen kertaan luettua läpi.

        Vanhat nuorisokirjat, esim. seikkailukirjat, ovat myös helppoa ja kevyttä luettavaa.

        Moni tuntee karmean Aarresaaren
        mutta oletko lukenut Korallisaaren
        Käännöskirjojen kanssa voi harjoitella myös kieltä jos omistaa kirjan auomeksi voi Lontoosta ostaa sen katukau pasta englanniksi

        https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3:u9a647fdf-df2d-4614-9772-0b23f54f51d4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni tuntee karmean Aarresaaren
        mutta oletko lukenut Korallisaaren
        Käännöskirjojen kanssa voi harjoitella myös kieltä jos omistaa kirjan auomeksi voi Lontoosta ostaa sen katukau pasta englanniksi

        https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3:u9a647fdf-df2d-4614-9772-0b23f54f51d4

        Pakotan nyt itseni uudelleen aloittamaan lukemisen.

        En ole koskaan "kuunnellut" (e- ?) kirjoja, jonkun itselle vieraan ihmisen nopeaa ja monotonista pölinää. Haluan itse, hitaasti lukea. "nähdä" silmissäni kirjan kuvaamat asiat. Astua sisälle kertomukseen. Elää mukana.


    • Anonyymi

      Tässä on poistettu ihan asiallisia kirjavinkkejä, eikö palomaa miellyttäneet? Turha mitään kysellä, kun ai kuitenkaan kelpaa. Onko frouvalla huono vointi, kun ei vaivaudu kiittämään ketään?

      • Anonyymi

        Huvittavaa, ihminen aloittaa ketjun ja samalla kommenttien poiston........


    • Anonyymi

      Pikkusen narsisti ja herkkänahkainen , jätti maisteriopinnot Åbossa. Kaduttaa.

      • Anonyymi

        Maisteriopinnotko?
        Kas kun ei tohtori...
        Ei alkanut opinnot sujumaan, niin vuoden yrittämisen jälkeen lähti sukulaistensa luo jenkkeihin.


    • Anonyymi

      Haukion kirjaa myydään paljon. Kumma. Tuskin on kovin kiinnostava.
      Mitä voi presidentin rouva kertoa ? Elämän suurin menetys on ollut
      koiran kuolema. Onhan se suru sekin, mutta kuitenkin .....
      https://yle.fi/a/74-20034246

      • Voi, miusta se Jenni hHukion kirja oli hyvin mielenkiintoinen.
        Se selvensi monia asioita,
        joita joskus olen pohtinut.
        On sitä huonompiakin kirjoja kirjoitettu.
        Kuuntelin sen ja tiedä vaikka vielä ostaisin kirjankin.

        Jenni Haukio toimii paikalla,
        jollaisia Suomessa on vain yksi kerrallaan,
        muut voivat olla vain entisiä.
        Yllättävän paljon voi siltäkin paikalta saaaa aikaiseksi,
        vaikkei mitään virallista toimenkuvaa olekaan.
        Se voi olla myös hyvin yksinäinen paikka,
        sekin mirjassa tulee esille.

        Jenni Haukio on sydämeltään hyvin luontoihminen,
        miksei silloin voi surra myös menetettyä koiraansakin.
        Kenenkään surun vähättelyyn tuskin kenelläkään on oikeutta.


    • Anonyymi

      Sanos muuta. Ennen talon hyvästä oravanhaukkujasta, parkittiin isännälle komiat pitkävartiset rukkaset.

    • Anonyymi

      Viattomat kokeilut romanttisen naisviihteen tai väkivaltaisen
      miesviihteen parissa eivät ole pahasta.
      Ne voivat johtaa kovempaan kamaan, kirjallisuuteen isolla koolla.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kiinnostuin Eduard Lois'sta, joka kirjoitta ranskalaiskylien köyhistä, jotka
      äänestävät äärioikeistoa. Tulee assosiaatio Suomeen ....
      Hän on tuntematon suuruus minulle. En ole lukenut yhtään hänen kirjaansa.
      Tämä on ilmeisesti viimeisin suomeksi käännetty ?
      https://www.adlibris.com/fi/kirja/muutos-metodi-9789520446345

      • Anonyymi

        Edouard Loius kertoo: Köyhät on mitätöity näkymättömiksi. Köyhät äänestävät nyt äärioikeistoa. (epäloogista ja hirveää)
        Hän haluaa kirjoittaa köyhät näkyviksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edouard Loius kertoo: Köyhät on mitätöity näkymättömiksi. Köyhät äänestävät nyt äärioikeistoa. (epäloogista ja hirveää)
        Hän haluaa kirjoittaa köyhät näkyviksi.

        Minä olen lukenut Loisilta kaksi kirjaa: Ei enää Eddy ja Kuka tappoi isäni.

        Kun itse kuulun suuriin ikäluokkiin ja olen kokenut sodanjälkeisen ajan niukkuuden, en oikein pystynyt samaistumaan tähän Loisin kuvaamaan köyhyyteen, joka minulle näkyi enempi elämänhallinnan puutteen ja sen synnyttämän eriarvoisuuden kuvauksena.

        Kuka tappoi isäni-kirjassa näitä "murhaajia" kutsuttiin ihan nimellä: Ranskan presidenteille luettiin madonluvut ja kun päähenkilön isä oli ainakin osittain omien elämäntapojensa vuoksi menettänyt terveytensä, se meni ilman mitään vallanpitäjien piikkiin.
        Paha tietysti arvostella, kun ei tunne Ranskan yhteiskuntaa eikä politiikkaa sisältä käsin, mutta kuten sanottu, en oikein pystynyt näkemään kirjaa yleispätevänä, universaalin köyhyyden kuvauksena.

        Eddyn luin kasvu- ja selviytymistarinana eikä se tietenkään huono ollut, koskettava, suorastaan riipaiseva välillä ja kai se saattoi vakuuttaa lukijaa myös siitä, että ihminen sentään kestää paljon ja voi ponnistaa todella vaikeista oloista jos on lahjakkuutta, luonnetta ja ainakin ripaus hyvää tuuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edouard Loius kertoo: Köyhät on mitätöity näkymättömiksi. Köyhät äänestävät nyt äärioikeistoa. (epäloogista ja hirveää)
        Hän haluaa kirjoittaa köyhät näkyviksi.

        On täysin järjenvastaista, että köyhät äänestävät äärioikeistoa.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Minä olen lukenut Loisilta kaksi kirjaa: Ei enää Eddy ja Kuka tappoi isäni.

        Kun itse kuulun suuriin ikäluokkiin ja olen kokenut sodanjälkeisen ajan niukkuuden, en oikein pystynyt samaistumaan tähän Loisin kuvaamaan köyhyyteen, joka minulle näkyi enempi elämänhallinnan puutteen ja sen synnyttämän eriarvoisuuden kuvauksena.

        Kuka tappoi isäni-kirjassa näitä "murhaajia" kutsuttiin ihan nimellä: Ranskan presidenteille luettiin madonluvut ja kun päähenkilön isä oli ainakin osittain omien elämäntapojensa vuoksi menettänyt terveytensä, se meni ilman mitään vallanpitäjien piikkiin.
        Paha tietysti arvostella, kun ei tunne Ranskan yhteiskuntaa eikä politiikkaa sisältä käsin, mutta kuten sanottu, en oikein pystynyt näkemään kirjaa yleispätevänä, universaalin köyhyyden kuvauksena.

        Eddyn luin kasvu- ja selviytymistarinana eikä se tietenkään huono ollut, koskettava, suorastaan riipaiseva välillä ja kai se saattoi vakuuttaa lukijaa myös siitä, että ihminen sentään kestää paljon ja voi ponnistaa todella vaikeista oloista jos on lahjakkuutta, luonnetta ja ainakin ripaus hyvää tuuria.

        "en oikein pystynyt näkemään kirjaa yleispätevänä, universaalin köyhyyden kuvauksena."

        Universaali näyttäytyy myös paikallisena. Ei mikään ole ihan yks yhteen.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Minä olen lukenut Loisilta kaksi kirjaa: Ei enää Eddy ja Kuka tappoi isäni.

        Kun itse kuulun suuriin ikäluokkiin ja olen kokenut sodanjälkeisen ajan niukkuuden, en oikein pystynyt samaistumaan tähän Loisin kuvaamaan köyhyyteen, joka minulle näkyi enempi elämänhallinnan puutteen ja sen synnyttämän eriarvoisuuden kuvauksena.

        Kuka tappoi isäni-kirjassa näitä "murhaajia" kutsuttiin ihan nimellä: Ranskan presidenteille luettiin madonluvut ja kun päähenkilön isä oli ainakin osittain omien elämäntapojensa vuoksi menettänyt terveytensä, se meni ilman mitään vallanpitäjien piikkiin.
        Paha tietysti arvostella, kun ei tunne Ranskan yhteiskuntaa eikä politiikkaa sisältä käsin, mutta kuten sanottu, en oikein pystynyt näkemään kirjaa yleispätevänä, universaalin köyhyyden kuvauksena.

        Eddyn luin kasvu- ja selviytymistarinana eikä se tietenkään huono ollut, koskettava, suorastaan riipaiseva välillä ja kai se saattoi vakuuttaa lukijaa myös siitä, että ihminen sentään kestää paljon ja voi ponnistaa todella vaikeista oloista jos on lahjakkuutta, luonnetta ja ainakin ripaus hyvää tuuria.

        Semi-universaalia on se, että kun elämä ei mene niinkuin olisi toivonut,
        vaikka vika on itsessä syytetään vallanpitäjiä.
        Äärioikeiston kannattajat Suomessa toimivat juuri niin ja äänestävät PS:ää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "en oikein pystynyt näkemään kirjaa yleispätevänä, universaalin köyhyyden kuvauksena."

        Universaali näyttäytyy myös paikallisena. Ei mikään ole ihan yks yhteen.

        Varmasti noinkin, Ano 19.36. Sama kirja, sama kuvaus, voi vaikuttaa lukijoihin eri tavalla...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Minä olen lukenut Loisilta kaksi kirjaa: Ei enää Eddy ja Kuka tappoi isäni.

        Kun itse kuulun suuriin ikäluokkiin ja olen kokenut sodanjälkeisen ajan niukkuuden, en oikein pystynyt samaistumaan tähän Loisin kuvaamaan köyhyyteen, joka minulle näkyi enempi elämänhallinnan puutteen ja sen synnyttämän eriarvoisuuden kuvauksena.

        Kuka tappoi isäni-kirjassa näitä "murhaajia" kutsuttiin ihan nimellä: Ranskan presidenteille luettiin madonluvut ja kun päähenkilön isä oli ainakin osittain omien elämäntapojensa vuoksi menettänyt terveytensä, se meni ilman mitään vallanpitäjien piikkiin.
        Paha tietysti arvostella, kun ei tunne Ranskan yhteiskuntaa eikä politiikkaa sisältä käsin, mutta kuten sanottu, en oikein pystynyt näkemään kirjaa yleispätevänä, universaalin köyhyyden kuvauksena.

        Eddyn luin kasvu- ja selviytymistarinana eikä se tietenkään huono ollut, koskettava, suorastaan riipaiseva välillä ja kai se saattoi vakuuttaa lukijaa myös siitä, että ihminen sentään kestää paljon ja voi ponnistaa todella vaikeista oloista jos on lahjakkuutta, luonnetta ja ainakin ripaus hyvää tuuria.

        "Kun itse kuulun suuriin ikäluokkiin ja olen kokenut sodanjälkeisen ajan niukkuuden, en oikein pystynyt samaistumaan tähän Loisin kuvaamaan köyhyyteen, joka minulle näkyi enempi elämänhallinnan puutteen ja sen synnyttämän eriarvoisuuden kuvauksena."

        Sepä se. Kun on kokenut vain yhtä lajia köyhyyttä joskus kauan aikaa sitten,
        jolloin kaikesta oli pulaa ja köyhyys pikemminkin yhdisti kuin erotti ihmisiä,
        ei ehkä pysty samaistumaan nykyajan köyhyyteen jakautuneessa yhteiskunnassa.


    • Odotan Eila Roineen elämänkertaa.
      Saatan seb kuunnella vasta 6.6,
      siihen asti pitää malttaa kuunnellen muuta.

      Eilan Roineen kirjan kirjoittaja on mainio Antti Heikkinen,
      olen kuunnellut monia hyviä elämänkertoja
      miehen kirjoittamana.
      Tuskin petyn tähänkään.

    • Anonyymi

      Umberto Econ kirjat.
      Älykästä.

    • Anonyymi

      Suosittelen Umberto Econ kirjoja.
      Älykästä.
      Käynyt Suomessakin semiootikkojen seminaareissa Lauri Taarastin kutsumana? epäv.

    • Anonyymi

      Luin tänään loppuun Anja Snellmanin "Kaikkien toiveiden kylä" jossa tapahtumat sijoittuvat Kreetalle. Kreetalaisesta kulttuurista, kahden naisen ystävyydestä, turismiista, saaren historiasta...aistivoimainen, vahva, osittain järkyttäväkin kertomus siitä mitä tapahtuu kun sota tulee pienelle saarelle ja miten ikivanha kulttuuri murenee massaturismin jaloissa.
      Upea lukukokokemus, kaiken kaikkiaan.

      • Anonyymi

        Edellinen Snellmanin kirja oli floppi. Hyvin epätasainen tuotanto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen Snellmanin kirja oli floppi. Hyvin epätasainen tuotanto.

        Snellman on minulle aivan uusi tuttavuus. Otin kirjan hyllystä ihan kansikuvan perusteella, ja epätavallisen sidonnan ja formaatin, kirja on melkein neliskanttinen ja siinä on leveät läpät kansissa joita voi käyttää kirjanmerkkinä (ruotsiksi danskt band eli tansakalaine sidonta, en tiedä enkä ole löytänyt suomalaista nimeä)


    • Anonyymi

      pimatsua otti pattiin kun joutui lukioon vaikka olisi halunnut bensapojan ja jauhelijan paistamisen kotirouvana tai jotain ja todella otti päähän ettei saanut
      lakkia kun lorvi liian myöhään tenttiensä kanssa vaikka oli ylioppilas
      voi pimu parkaa
      https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009614601.html

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        kerää lintu päivässä roskiin


    • Anonyymi

      Alfred Speer osasi myös alansa.

      • Anonyymi

        se oli sosdem joka tappoi vastustajiaan


    • Anonyymi

      Fasistisen arkkitehtuurin sisustushuonelkaluja voi siis edelleen ostaa
      kaupoista kuin Artekista Alvar Aaltoa

      Mogadiscio oli myös arkkitehtonisesti viehättävä kaupunki ennen kuin se tuhottiin

      esimerkiksi Rooma Pankki
      https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mogadishu,_Bank_of_Italy.jpg

    • Anonyymi

      Suon villi laulu . Aivan järkyttävän mielenkiintoinen alusta loppuun .

    • Anonyymi

      Ensi laskenta
      Noin 300 kuoli junaonnettomuudessa
      Intialaisten maassa
      Lisää odotetaan

    • Anonyymi

      Voiko kellään nuppi olla enemmän sekaisin kuin persulla ? Ei voi. MOT.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      356
      11689
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2462
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      58
      2380
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1994
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1910
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1888
    7. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      83
      1439
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1434
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1400
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1394
    Aihe