Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7607

1. Heh, minun aikani ei sitten ollut tänään niin kallisarvoista, että saatoin istahtaa telkkarin ääreen ja seurata seremoniaa..))
    Se kiinnosti minua ilmiönä: nähdä historiallisia rakennuksia, todistaa tapahtumaa, jonka eteen oli tehty paljon työtä, kuulla monarkian historiasta, jakaa sitä tunnelmaa, mikä näkyi yleisön olemuksessa ja välittyi myös ruudun kautta, kuulla hyvin valittua ja hyvin esitettyä musiikkia. Yhtä juhlaa..))

Totta kai "totuus" näistä kuninkallisista on kaikkien tiedossa, kuningasparin lemmenviestit tulivat aikanaan julkisuuteen, eikä kumpikaan heistä nauti suurta kansansuosiota, mutta hyvin vetivät roolinsa tässäkin spektaakkelissa. Kansa sai oman sirkushuvinsa ja se kelpasi useimmille. Monarkiaa vastustavaa joukkoa ei näytetty eikä haastateltu, vai ?

En minäkään koko tapahtumaa jaksanut seurata, mutta osalliseksi pääsin silti. Eikä maksanut mitään..))
  2. Kiitti, mulle riitti..))
  3. Nytpä löytyikin oiva keino, miten välttää meidän "sinisten" aiheuttamia harmeja, Ano 14.16..)) : jättää huomiotta, mennä eteenpäin, niin helppoa se lopulta on. Teoriassa.

Kuitenkin, kuten on muistettu, tämä osio on ensi sijassa suunnattu 80+:ien kirjoitteluun.
    Ehkä silloin hyviin tapoihin kuuluisi aistia ilmapiiriä, kuulostella kirjoittajien tuntoja ja päätellä, millainen kirjoittelu sopii siihen henkeen.

Nämä sanat osoitan myös itselleni. Kirjoitinhan minäkin, että kunto on hyvä ja hyvin pyyhkii muutenkin..)) Toisaalta myönsin, että heikoilla olen silti, ainakin aika ajoin..))

Sen verran sanon puolustukseksi, että jos täällä kirjoitetaan hyvin ja ymmärrettävästi, ei tänne poikkeava voi millään tietää kokonaistilannetta, vaikka sitä, että moni kirjoittaja jo kipuilee erilaisten sairauksien kanssa, eivätkä heidän voimansa ole verrattavissa vaikka heitä 10 vuotta nuorempien voimiin. "Vuosi vanhan vanhentaa..."

Taitaa kyllä on niinkin, että myös oikeasti kahdeksankymppistenkin kunnossa ja toimintakyvyssä on eroja, eivät hekään ole samasta puusta veistettyjä. On täälläkin kerrottu tervaskannoista, jotka eivät tahdo mennä eläkeläisseuroihin, kun siellä on vain "vanhoja ihmisiä"...))

Niin, että voisikohan joskus sittenkin tinkiä tuosta "sinisten" boikotoinnista ? Se tuntuu olevan ikuinen kiistan aihe täällä - siis Anot vastaan rekatut - ja lähteä siitä, että yksi tykkää kirjoittaa Anonyyminä, toinen taas rekattuna - kuka mistäkin syystä. Molempiin valintoihin on ylläpidon hyväksyntä. Ymmärrän myös, että nämä ikäryhmäosiotkin ovat viitteellisiä, suosituksia, eivät määräyksiä. Vai miten ?
  4. Jaksat sittenkin paljon, Ano 14.31, kun olet noin mukana läheistesi elämässä - toivoa antamassa. Emme kai me muuta oikein voikaan: olla olemassa, kuulolla, läsnä ?