Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Voi+kiitos+Anot+noista+tietoiskuista+!+Uskon+niiden+palvelevan+monia+meistä,+kun+niin++eri+tavoin+tuo+ilmiö+esiintyy.+CRP+oli+ilmeisesti+omalla+kohdallani+se,+joka+vaati+tuon+uudelleen+mittauksen,+ehkä+sitten+seurannankin+jatkossa.+Tässä+viimeisessä+kokeessa+CRP+olikin+sitten+viite-arvon+sisällä.Olin+onnellinen..))
  2. Päivää+!+Kiitoksella+piti+alkaa+tämäkin+päivä+!+Kun+nyt,+toisten+verikokeitten+tulosten+tultua,+minut+kelpuutettiin+leikkauspöydälle+ja+kaikella+todennäköisyydellä+saan+"uuden+alun"+loppuelämälle,+täytyy+kiittää+kaikkia+niitä,+jotka+ovat+jaksaneet+tätä+sairaskertomustani+seurata,+rohkaista,+kannustaa+ja+myötäelää+mukanani.+Sillä+on+ollut+iso+merkitys.Ja+niille,+joita+ei+ole+"kiinnostanut",+esitän+anteeksipyynnön+näistä+"turhista+ja+tyhjistä"+puheista,+joiden+lukeminen+toki+oli+vapaaehtoista..))Ellen+olisi+tiennyt,+että+vaivani+on+hyvin+yleinen,+en+olisi+varmasti+tätä+tarinaakin+kertonut,+mutta+kun+se+on,+toiveeni+oli+tietysti+saada+ja+ehkä+antaakin+jonkinlaista+vertaistukea,+niille+jotka+ovat+kokeneet+saman+tai+joutuvat+vastaisuudessa+kokemaan.+Toisiamme+varten+kai+me+täällä+olemme,+omaa+tarinaamme+jakamassa,+vaikka+se+ei+kaikkia+kiinnostaisikaan..))+Erityiskiitos+myös+Eliaanalle,+joka+muistutti+tuosta+malala-asteisesta+tulehduksesta.+Säästit+minut+turhalta+pähkäilyltä..))+Tuohon+vaihtoehtoon+on+hyvä+tyytyä.Jos+yritän+nyt+hakea+jotakin+merkitystä+tälle+pitkälle+"via+dolorosalle",+kärsimysten+tielle,olisi+varmasti+hyvä+ajalella,+että+tämä+aika+on+ollut+jonkinlaista+velanmaksua+elämälle,+joka+on+sittenkin+tarjonnut+minulle+paljon:+hyvää+terveyttä+näihin+saakka+ja+rikkaan+elämän.+Eipä+niistä+voi+kuin+kiittää.+Paljon+on+tuottanut+iloa+ja+lohtua+myös+muiden+elämänkuvausten+ja+-tarinoiden+seuraaminen,+aina+niiden+kautta+on+voinut+avautua+sellaista,+mitä+ei+itse+ole+huomannut+eikä+keksinyt+kokeilla.+Ilman+muuta:+"yhdessä+olemme+enemmän".Hyvää+viikonloppua+ja+alkuviikkoa+kaikille+!demeter1
  3. "Hyvin+sanottu"+Makriina+!+Eikös+tuo+ollut+sen+vihapuhekampanjan+tunnuslause+?+Minäkin+sain+eilen+nuhteet+kun+puhun+omista+asioistani+täällä+ja+vielä+kuulemma+odotan,+että+muut+ovat+kiinnostuneita..))+Kuinkahan+moni+(lähes)+kahdeksankymppinen+vielä+kuvittelee+olevansa+kiinnostava+?Eiköhän+me+kaikki+olla+jo+koettu+sen+verran+ikäsyrjintää,+ohikatsomista,+aliarvioivaa+suhtautumista,+että+luulot+on+otettu+pois+?+Jos+sellaisia+on+ollutkaan.Vertaisuus+taitaa+sittenkin+olla+outo+osallistumisen+muoto+,vaikka+tasa-arvon+ja+tasavertaisuuden+nimiin+vannotaan,+sitä+peräänkuulutetaan..+Ja+outoa,+että+tuokin,+omista+asioista+kertominen+tulkitaan+huomionhakuisuudeksi+tai+itsekorostukseksi+kun+se+mielestäni+todistaa+juuri+päinvastaista:+ettei+ota+itseään+turhan+vakavasti,+hakee+yhteyttä+toisiin,+on+kiinnostunut+heistä+ja+etsii+juuri+tuota+leppoisaa+jutusteluyhteyttä,+jollaiseksi+nämä+ikäpalstat+ovat+mielestäni+tarkoitettukin.Ja+tuo+tylyttäminen,+tilille+vetäminen+milloin+mistäkin,+tuntuu+aika+tarkoitushakuiselta.+Eikö+se,+jos+mikä,+ole+sitä+itsekorostusta,+mistä+paljon+kirjoittavia+usein+syytetään+?+Toinen+kirjoittaja+kysyi,+eikö+"nojatuolilaisia"+saisi+kritisoida+?+Kukapa+sen+voisi+estää+?Mutta+kritiikkiin+ei+saisi+vastata,+niinkö?+Jos+vastaa+se+on+sitten+sitä+"kimppuun+käymistä",+vai?+"Ei+ummarra"..))No.+Kai+on+paras+jättää+käräjät+kesken+tältä+päivältä...Onneksi+kukaan+ei+lue,+kun+ketään+ei+kiinnosta..))Hyvää+sadepäivää+kuitenkin,demeter1
  4. Heh,+arvasin,+että+jokin+tylytys+tuosta+omasta+"avautumisesta"+seuraisi,+Ano+7.24..))Ole+huoleti.+Pienen+vuokra-asunnon+myynti+tulee+varmasti+ajankohtaiseksi+ennen+pitkää+ja+uskon,+että+seuraava+isompi+satsaus+terveyteen+ja+elämänlaatuun+menee+jo+omaan+piikkiini.+Hyvin+vähän+olen+näitä+julkisia+palveluja+käyttänyt,+kaihileikkauskin+tehtiin+yksityispuolella.+Olin++kyllä+nytkin+menossa+yksityispuolelle+operaatioon,+mutta+kun+samanaikaisesti+tuli+lupaus+julkiselta,+niin+tartuin+siihen.+Olisitko+itse+tehnyt+toisin+?Niin,+että+kiitos+vain+lahjasta,+veronmaksajat..))Tuosta+suhteesta+rahaan+ja+omaisuuteen+voisi+jauhaa+loputtomiin+ja+voin+kertoa,+että+olen+silläkin+alueella+ollut+ennenkin+pilkan,+tylytyksen+ja+moralisoinnin+kohteena,+muun+muassa+silloin,+kun+alensin+omaa+palkkaani+kun+katsoin,+että+se+oli+liikaa+tehdystä+työstä.Sinkkuelämässä+olin+aina+se,+jolta+lainattiin+rahaa,+kun+omat+loppuivat+ja+samat+kamut+sitten+naureskelivat+minulle+kun+elin+nuukasti++ja+harkiten.+Nythän+tuo+vippailukulttuuri+onkin+hävinnyt+kun+meillä+on+"sossu"+ja+pikavipit...Kaikki+voivat+"elää"+kuin+viimeistä+päivää+ja+elävätkin.+Kai+jokainen+meistä+tahtoo+kuitenkin+tehdä+elämästä+hyvän,+millä+keinoilla+sen+sitten+tekeekin.+Yhteisestä+kakusta+kuitenkin+lopulta+syödään+ja+vaikka+usein+kuulee+sanottavan,+että+oma+hyvä+ei+ole+muilta+pois,+joskus+se+kuitenkin+on.+Kuten+minunkin+operaationi+kohdalla:+ehkä+sekin+raha+olisi+pitänyt+kohdistaa+toisin+?..))demeter1
  5. Iltaa.+Ei+ole+demeter+vielä+päässyt+leikkaukseen.+Nuori+kirurgi+kiinnitti+huomiota+veriarvoihin,+viittaavat+kuulemma+tulehdukseen+jossakin+päin.+Itse+en+osaa+sitä+jäljittää,+ainoa+kipeä+paikka+on+tuo+leikattava+lonkka+ja+tietysti+vasemman+käden+kipeys,+mitä+olen+pitänyt+"vain+"+nivelrikkona.+Vasen+käsi+kun+on+ainoa+käyttökäsi+minulla+nyt+kun+oikea+on+aina+sauvaa+pitelemässä.+Ehkä+vasen+on+rasittunut+liiaksi.Tämä+ikävä+takaisku+on+tietysti+ankeuttanut+oloani+niin,+etten+ole+oikein+tännekään+arvannut+tulla+niitä+"säälipisteitä+keräämään"..))+Muiden+kevätpuuhastelujen+kuvauksia+olen+kyllä+lukenut,+ihan+ilokseni,+siipeillyt+niissä..))+SkillaNin+retki+Haapakoskelle+oli+sellainen,+että+aion+kertoa+siitä++"Varkauteen+menijöille",+saisi+pikkumieskin+tutustua+elävään+historiaan...Minulle+se+isoin+elämys+on+tainnut+olla+päivittäinen+teehetki+tuolla+takapihalla+uudessa+puutarhakeinussani,+lintujen+laulantaa+kuunnellen.+Tänään+siihen+tietysti+sekoittuivat+naapurin+puutarhajyrsimen+ääni,+ihan+vieressä+pärisi.+Lämmin,+kaunis+päivä+pistää+toimimaan.Minulla+on+ollut+ylimääräinen+"murhe"+pienestä+vuokra-asunnosta,+jonka+hankin+"lihavina+vuosina"+täydentämään+eläkettäni,+joka+jäi+kotivuosien+ja+keikkatyön+vuoksi+tosi+pieneksi.+Asunto+on+ollut+tyhjillään+yli+puoli+vuotta.Yhteen+aikaan+oli+pääkaupunkiseudulla+kysyntää+näistä+pienasunnoista+ja+niitä+rakennettiin+yli+tarpeen,+nyt+niiden+kohdalla+on+sitten+vuokralaisten+markkinat:+mitä+tiukempia+ehtoja+ja+vaatimuksia+vuokranantajalle+voidaan+esittää+ja+riitatilannekin+vuokralaisen+ja+vuokranantajan+välillä+on+arkipäivää.Sen+näkee+siitäkin,+että+kiinteistöväki+on+julkaissut+25-sivuisen+oppaan,+jossa+kerrotaan+molempien+osapuolien+oikeudet+ja+velvollisuudet+ja+se,+mitä+laki+niistä+sanoo.+Ennen+riitti+(melkein)+suullinen+sopimus+ja+keskinäinen+luottamus,+ei+tarvittu+välttämättä+edes+asunnonvälittäjää,+puskaradio+riitti.Tällä+kertaa++kaikki+hoitui+nyt+netissä,+kun+minusta+ei+ollut+asuntoa+näyttämään+enkä+muutenkaan+olisi+jaksanut+sitä+rumbaa,+mitä+ehdokkaiden+haastettelut+ja+luottotietojen+tarkistus+olisi+vaatinut.+Ennen+sekin+oli+ihan+mielenkiintoista..))+Ilmeisesti+tämä+nuorimies,+joka+nyt+asuntoon+muuttaa+on+sellainen,+joka+siinä+tulee+viihtymään+ja+kun+tämä+on+ilmeisesti+hänen+ensimmäinen+oma+kotinsa+hän+on+innostunut+ja+aktiivinen,+ehdottaa,+mutta+ei+vaadi.+Niinpä+ihan+mielelläni+suostuin+tiettyihin+muutostöihin,+jotka+tietysti+tulevat+kalliiksi+ja+vievät+aikaa+toteuttaa,+mutta+kai+ne+investointeina+pitää+nähdä.Tuntuu+kyllä+siltä,+että+tämä+"omistaminen"+teettää+jo+liikaa+töitä:+lapsuudenkodin+osaomistus+ja+alkeellinen+kunnossapito,+tämä+vanha+talo,+jossa+nyt+asun+"isoine"+tontteineen,++ja+sitten+tuo+pieni+vuokra-asunto,+jossa+on+yleensä+asunut+joku+nuori+opiskelija+tai+menevä+sinkku+ja+siksi+vuokralaisten+vaihtuvuus+on+ollut+suuri.+Puuhaa+on+riittänyt+ja+on+pitänyt+opetella+yhtä+ja+toista+asiaan+liittyvää.+Kun+puoliso+oli+vielä+kunnossa+hän+tietysti+osasi+ja+tiesi,+kantoi+vastuuta.+Nyt+kaikki+on+jäänyt+omalle+kontolleni+ja+palveluja+pitää+ostaa,+tietää+mitä+tulee+tehdä.En+vain+oikein+osaisi+ajatella+itselleni+muunkaanlaista+asumismuotoa.+Sisko+muutti+minun+ikäisenä+kerrostaloon+ja+ikävöi+itse+suunniteltua+ja+rakennettua+omakotitaloa+lopun+ikäänsä.+Uskon,+että+minulle+kävisi+samoin.+Ja+kun+molemmat+pojat+perheineen+asuvat+lähellä+ja+myös+tuttuja+ja+ystäviä+on+lähietäisyydellä,+niin+hyvä+vanhan+on+tässä..))Pitkä+tilitys+tuli+taas,+sopii+moittia+ken+tahtoo.+Kivastihan+täällä+juttu+taas+on+kulkenut,+uusia+kirjoittajiakin+on+ilmestynyt.+Jatketaan+samaan+malliin..))demeter1