Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
teozonen
profiilit
teozonen
teozonen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
38
Kommenttia
194
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On+tämä+kaveri+telkkarissa+ennenkin+esiintynyt+ja+tiedän+varsin+hyvin+kuka+hän+on.+Laitoin+aloituksen+kieli+poskessa,+kuten+usein+teen.
24.10.2017 14:09
"Hallaahon.äänestäjä"
Minä+olen+ollut+aina+Anneli+Saariston+ihailija+ja+saanut+tavatakin,+vaikkakin+surullisissa+merkeissä.+Istuimme+samassa+pöydässä+serkkuni+Upi+Sorvalin+hautajaisissa.+Samassa+seurassa+oli+myös+Klaus+Järvinen.
Iloisemmissa+tunnelmissa+tapasimme+aiemmin+Kaivopuiston+konsertissa,+jossa+Annnelin+säestäjänä+toimi+mainitun+Upi+Sorvalin+kymmenjäseninen+big+band+ja+Upi+esitteli+minut+ja+perheeni+Saaristolle.
26.09.2017 13:56
Dr+Feelgood+kävi+täällä+meillä+pari+kesää+sitten+ja+mä+pidin+siitä+valtavasti,+vaikka+eihän+siinä+bändissä+ole+yhtään+aivan+alkuperäistä+jäsentä+jäljellä.
26.09.2017 13:45
Arroganttius+kumpuaa+huonosta+itsetunnosta.
25.09.2017 16:45
@hunksz
"Ei+tarvitse+turhaa+kirjoitella."
Jos+aloitus+oli+mielestäsi+turha,+miksi+vaivautua+vastaamaan?
25.09.2017 16:06
Mä+olen+meedio+kato.+Me+median+edustajat+olemme+meedioita..+;-)
25.09.2017 16:04
Öh,+tuota...taisin+arvata+tuon.+:-D
25.09.2017 15:52
Oh+Yeah!+Se+kyllä+käy.
25.09.2017 15:38
Tuosta+olen+samaa+mieltä,+että+on+pirstaleista+nykyään.+Kimmo+Pohjonen+on+mielenkiintoinen+hemmo.
25.09.2017 15:37
Olen+syntynyt+1953,+joten+1963+olin+kymmenen+ja+silloin+me+systerin+kanssa+ekat+Beatlesit+ostettiin.
25.09.2017 15:33
En+maininnut+klassista+musiikkia,+mutta+sitä+kuuntelen+aika+paljon+ja+tunnenkin+jonkun+verran.+Lapsuudenkodissani+kuunneltiin+tiistain+sinfoniakonsertti+aina+sunnuntaisin+tuli+radiosta+paljon+klassista+musaa.+Meillä+oli+myös+mittava+kokoelma+Deutche+Gramophonon+levyjä+ja+vain+klassista.
25.09.2017 15:31
Näistä+mainituista+taiteilijoista+toinen+on+saanut+sekä+valtion+että+yksityisten+säätiöiden+apurahoja+muistaakseni+yhteensä+viisitoista+vuotta,+mutta+myynyt+samalla+teoksiaan+mm.+Helsingin+halinto-oikeuden+aulaan,+eduskuntaan,+Pakilan+kirkkoon+ja+Kuopion+Johanneksen+kirkkoon.+Loisena+++en+häntä+kuitenkaan+pidä,+koska+omalla+työllään+hän+pääosin+on+elänyt+ja+aika+laadukkaasti.+Minulle+hän+maksoi+reilun+palkan+assarin+hommista.
Toinen+taas+ei+ole+ikinä+saanut+apurahoja+ja+myyntikin+on+ollut+heikkoa.+Siksi+oli+pakko+lopettaa+taiteilijan+työ,+vaikka+erittäin+laadukaan+taidekoulun+on+käynyt.+Seinilläni+riippuu+kolme+hänen+maalaamaansa+taulua.
16.09.2017 18:11
Mikä+on+"Palkattu"+voi+olla+keino-taiteilijakin.?+Taiteilijat+ovat+taiteilijoita,+jotka+saavat+elantonsa+taiteellisestä+työstä,+mutta+taidetta+harrastavat+ovat+sitten+joko+työttömiä+tai+työssä+käyviä.+Eräs+ystäväni,+entinen+taiteilija+sai+tapella+työvoimaviranomaisen+kanssa+tovin,+ennen+kuin+hänet+hyväksyttiin+työttömäksi+työnhakijaksi,+koska+oli+aiemmin+ollut+yrittäjän+asemassa+taiteilijana.+Eikä+noista+vuosista+kertynyt+latin+latia+eläketuloa+tulevaisuudelle,+koska+yrittäjien+eläkemenot+ovat+niin+isot,+että+niitä+harva+pystyy+maksamaan.
Toinen+taiteilijaystäväni+on+edelleen+yrittäjätaiteilija,+mutta+onkin+maksanut+eläkettä+itselleen+MYELin+muodossa,+koska+maksu+on+pienempi+kuin+muilla+yrittäjillä.
Mistä+tiedän+tämän?+Olen+toiminut+kyseisten+taiteilijoiden+assistenttina.
16.09.2017 17:45
Ne+papat,+jotka+veroja+maksavat+betalar+juu,+koska+palkkatuki+maksetaan+verovaroista.++Olen+muuten+itsekin+sekä+pappa+että+skattebetalare.
16.09.2017 16:56
"ppaap"
Meillä+on+yksi+pitkäaikaistyötön+työllistetty+palkkatuella+kyläavustajaksi,+mutta+hänelle+maksetaan+palkka+aivan+työehtosopimuksen+mukaan.+Vahinko+vain+on+se,+että+hänen+työsuhteensa+kestää+vain+vuoden+ja+sitten+joudumme+palkkaamaan+uuden.
16.09.2017 15:52
Ja+sun+liipalaapaa-vastaukset+saa+multa+mulkeropeukun.+Luulet+vaikuttavasi+fiksulta+ollessasi+arvoituksellinen,+mutta+tuohon+jorinaan+ei+putoa+enää+kukaan.
16.09.2017 12:18
Älä+sinä+aloitusta+arvostele,+vaan+vastaa+kysymykseen.+Vastaaottokeskukset+ovat+monesti+kylmäveristä+businesstä+ja+niissä+vapaaehtoisina+työskentelevät+jonkun+liiketoiminnan+hyväksi.+Kyllä+niitä+turvapaikanhakijoita+täällkin+oli+ja+aika+suolaiset+rahat+heistä+kuittasi+kaksi+tahoa.+Toinen+oli+yritys,+joka+toimi+varsinaisena+majoitusfirmana+ja+toinen+se,+joka+asuintilat+firmalle+vuokrasi.
16.09.2017 11:54
"H"
Miten+tämä+liittyy+aloituksen+aiheeseen?
16.09.2017 11:40
No,+mä+olen+asunut+Helsingissä+ensimmäiset+40+vuottani,+mutta+sitten+muutin+muualle+Uudellemaalle.++Onhan+sielläkin+esim.+kaupunginosayhdistyksiä+ja+sen+sellaista,+mutta+itsestä+riippuu,+haluaako+olla+mukana.+Suurin+osa+Helsingissä+asuvista+on+muualta+tulleita,+joten+homma+ei+oikein+kaikille+ole+avautunut,+kuinka+siellä+asutaan.
Se,+mitä+me+teemme+kyläyhdistyksessä,+on+toki+idyllistä+ja+useimmiten+kivaa,+mutta+ei+täysin+ongelmatonta.+Tahtoo+vähän+olla+niin,+että+aktiivit+tekevät+kaiken+ja+muut+vain+toivovat,+että+joku+tekisi+jotain.
16.09.2017 10:15
Tuossa+on+monta+pointtia,+jotka+voi+helposti+allekirjoittaa.+Aloituksessa+sanon+olevani+eläkkeellä+ja+kyllä+se+pitää+paikkansa,+mutta+teen+silti+työtä+myös+edelleen+ja+vapaaehtoistyö+on+mahdollista+siksi,+että+työn+voin+tehdä+kotoani+käsin+milloin+vain.+Kirjaston+hoitaminen+on+sidottu+kaupungin+palvelusopimuksen+mukaan+tiettyihin+aukioloaikoihin+ja+niistä+on+pidettävä+kiinni,+mutta+muut+hommat+hoidetaan+silloin+kuin+itselle+sopii.+Oma+työni+on+kustannusalan+hommaa,+joka+ei+mitenkään+ole+sidottu+aikaan.
16.09.2017 09:40
2 / 10