Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"miten+eri+uskonnot+paratiisi-+tai+vastaavia+paikkoja+jakavat,+on+mielestäni+merkityksetöntä+näiden+erottamiseksi+toisistaan."
Olen+tuosta+eri+mieltä.+On+merkityksellistä,+kuinka+sinne+paratiisiin+pääsee.+Jos+sinne+joutuu+omin+voimin+ja+teoin+yrittämään,+niin+se+on+aika+raskasta.+Mutta+kun+sinne+pääsee+ilman+omia+tekoja,+niin+elämä+on+kevyempää.
"Käytännössä+yksikään+uskonto+ei+siis+pidä+elämää+itseisarvona,+vain+välineenä+kuoleman+jälkeisen+saavuttamiseksi."
Tuota+pohdin.+Saatat+olla+oikeassa.+Elämästä+voi+silti+nauttia+ja+juhlia+sitä,+että+meillä+elämä+on.
16.04.2018 20:03
Minä+näen,+että+kristinusko+pohjautuu+nimenomaan+elämään.+Ero+muihin+uskoihin+tulee+siitä,+että+kristinuskossa+ikuista+elämää+ei+saavuteta+tekojen+kautta+vaan+pelkästään+uskomalla,+armon+kautta.
16.04.2018 16:00
Se+saattaa+näyttää+siltä,+mutta+kyllä+kristinuskossa+päämäärä+on+kuoleman+jälkeinen+elämä,+ei+kuolema.+Kuolema+on+vain+se+portti,+josta+täytyy+läpi+mennä.+Siihen+saakka+meidän+tulee+elää+ja+rakastaa+lähimmäisiämme+ja+Jumalaa.
16.04.2018 15:46
"Kristinuskon+keskeinen+sanoma+on+siis,+että+teloitettuun,+tapettuun,+Jeesukseen+uskomalla+voit+saada+kuolemasi+jälkeen+ikuisen+olemuksen,+ja+että+tämä+elämä+on+vain+väliaikainen+koetinkivi+tuota+uskoa+varten."
Kristinuskon+sanoma+on+ehkä+enemmänkin+se,+että+Jeesus+kuoli+meidän+tähtemme,+mutta+Hän+nousi+kuolleista+ja+elää.+Ja+Hänen+kauttaan+me+voimme+pelastua.
16.04.2018 15:34
Useinhan+se+usko+leviää+epäonnistuneen+uskovan+kautta+tai+elämässään+paljon+pahaa+kokeneen+kautta.+Siellä+se+armo+näkyy+hyvin.
16.04.2018 14:44
Usko+on+mielenkiintoinen+asia.+Se+herättää+intohimoja+suuntaan+jos+toiseen.+Sen+aitoutta+toisessa+ihmisessä+arvostellaan+ja+saatetaan+aika+heppoisilla+perusteilla+tuomita+toinen+helvettiin.+Sitä+yritetään+vähätellä+ja+perustella+epätodeksi.+Jos+esität+jotain+uskoon+liittyvää,+niin+sille+pyydetään+tieteellisiä+todisteita.+Mutta+jos+minä+olen+kokenut+jotain,+niin+kuinka+muuten+voin+sen+todistaa+kuin+kertomalla+siitä?+Kuulija+joko+uskoo+minua+tai+ei.+Uskon+sanotaan+tulevan+kuulemisesta+ja+siihen+sisältyy+Raamatun+tekstit,+mutta+myös+muiden+uskovaisten+henkilökohtaiset+todistukset.+Varmasti+niissä+todistuksissa+osa+saattaa+olla+pelkkää+valetta,+mutta+ei+kai+kaikki+uskovaiset+sentään+valehtele.+Loppupeleissä+kuitenkin+minä+uskon,+vaikka+se+jonkun+muun+mielestä+on+typeryyttä.
"Siksi+antamamme+kuva+Hänestä+on+aina+vaillinainen+ja+värittynyt"
Kuvan+jonka+Hänestä+annamme+tulisi+myös+näkyä+meidän+sanoistamme+ja+teoistamme.
16.04.2018 01:54
Ai,+olisko+pitänyt+olla+kreatonisti+vastatakseen?+No,+ehdin+jo+vastata,+että+ei+voi+mitään.+My+bad.
16.04.2018 00:23
"Nouseeko+kreationismi+tilalle?"
Eiköhän+siinä+tapauksessa+tilalla+ole+jotain+muutakin+teoriaa.+En+usko,+että+kreationismi+nousee+tilalle,+mutta+onhan+se+yksi+mahdollisuus.
+"Näettekö+Suomen,+jossa+kouluissa+aletaan+opettaa+Raamattua+biologian+tilalla?"
Miksi+Raamattua+pitäisi+opettaa+biologian+tilalla?+En+keksi,+miksi+näin+olisi.+Mielelläni+näkisin+Suomen,+jossa+voidaan+opettaa+sekä+biologiaa+että+Raamattua.+Raamattuhan+ei+ole+mikään+biologian+oppikirja.
"Mitätöityvätkö+samalla+kaikki+muutkin+Raamatun+kanssa+ristiriidassa+olevat+luonnontieteen+osa-alueet?"
Mitkä+luonnontieteen+osa-alueet+esimerkiksi?
"Mitkä+tieteen+osa-alueet+lähtevät+huimaan+laukkaan+kreationismin+ansiosta?"
Tuskin+mitkään+niistä,+jotka+nytkään+eivät+ole+kreatonismin+ansiosta+lähteneet+huimaan+laukkaan.+
+"Millä+tavoin+ihmsten+elämänlaatu+nousee?"
Tuskin+siitä+elämänlaatu+yleisesti+nousee,+jos+evoluutioteoria+kumotaan.+Tiedemiehille+voi+käydä+jopa+päinvastoin+jos+heidän+koko+elämäntyönsä+valuu+viemäriin.
16.04.2018 00:22
On+meilläkin+hoitotahto,+jonka+voi+tehdä+tahtoessaan.
08.04.2018 19:28
Yleensä+jaksavat+siihen+saakka+kunnes+alan+kysellä+perusteita.+:)
07.04.2018 22:00
Kyllä+tuon+lain+laatiminen+on+aika+haasteellista.
07.04.2018 21:55
Monet+vanhuksethan+tekevät+itsemurhan+yksinäisyyden+takia.+Surullista.
07.04.2018 21:45
Varmasti+on+paljon+erilaisia+tilanteita.+Lueskelin+tuossa+noita+saattohoito-ohjeita,+joita+netistä+löytyy.+Siellä+mm.+sanottiin+siitä+syömisestä+ja+juomisesta,+että+ne+eivät+ole+sille+kuolevalle+niin+huono+asia+kuin+miltä+se+saattaa+omaisesta+näyttää.+Jokainen+on+omanlaisensa+ja+toivottavasti+hoito+sen+mukaista.+Saattohoito+pitäisi+ehdottomasti+saada+hyvälle+tasolle+koko+maassa+ja+varmasti+siihen+suuntaan+ollaan+menossa.
07.04.2018 21:37
Niin+se+on.+Olisi+vain+mukavaa+kun+ihmiset+vastaisivat+loppuun+saakka+eivätkä+katoaisi+heti+kun+pyytää+lisätietoa.+Ehkä+se+asia+ei+ole+selkeä+sille+sanojallekaan+ja+siksi+katoaa+keskustelusta.
07.04.2018 21:31
Olen+samaa+mieltä.+Haukkuminen+ei+ole+oikea+tapa+kommunikoida.
07.04.2018 21:25
En+ole+mikään+asiantuntija+tälläkään+saralla,+mutta+on+siinä+joku+ero,+annetaanko+sitä+lääkettä+oireen+helpotukseen+vai+elämän+lopettamiseen.
07.04.2018 21:23
Suloinen+kuin+mikä!
07.04.2018 00:43
Ok.+Olen+sitten+varmaan+niitä,+joiden+ei+kuulu+ymmärtää.
07.04.2018 00:30
Hyvin+pidetty+koira.+:)
07.04.2018 00:27
Valloittavan+näköinen.+
Risto+Rasalla+on+muuten+hieno+runo:
Koira+tulee+illalla+kotiin.+
Kun+se+kiertyy+paikalleen+ja+nukahtaa,+
alkaa+sen+sydänlämpö+levitä+huoneisiin.
07.04.2018 00:07
103 / 308