Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+usko+tarkoita+sitä,+etteikö+voisi+käyttää+lääketiedettä+avuksi+sairauksissaan.+Tai+muitakaan+tieteen+saavutuksia.
23.07.2018 18:32
Kylläpä+meni+häränpyllyä+tämä+juttu.+:D+
Olet+sinä+taitava.
23.07.2018 17:02
Saatko+sinä+Raamattua+lukemalla+sellaisen+käsityksen,+että+Jumalan+viesti+olisi,+että+kun+tulet+uskoon,+niin+voit+lakata+tekemästä+mitään?
23.07.2018 15:54
En+luule.+En+kuitenkaan+usko,+että+Jumalan+tarkoitus+olisi+se,+että+äiti+hylkäisi+lapsensa+hyvinvoinnista+huolehtimisen+niin+kauan+kuin+äiti+siihen+kykenee.+Ethän+sinäkään+voi+lopettaa+toimintaasi+vain+sillä+verukkeella,+että+Jumala+huolehtisi+sinusta?+Täytyyhän+sinun+käydä+töissä,+jos+sinulla+on+töitä,+hoitaa+ihmissuhteistasi,+tehtävästäsi+seurakunnassa+jne.
23.07.2018 15:46
Taidat+olla+aika+kärsimätön.+
Olen+nähnyt+Billy+Elliotin.+Se+tulee+nykyisin+vähän+väliä+telkkarista,+joten+turha+mennä+elokuviin+sitä+katsomaan.+Tuskin+se+edes+missään+on+tällä+hetkellä+esityksessä.+Sallisin+poikani+harrastaa+balettia+enkä+usko,+että+taide+tekee+kenestäkään+sen+paremmin+homoja+kuin+heteroitakaan.
Huomasin+tuolla+muuten+yhden+mielenkiintoisen+mielipiteen+toisessa+ketjussa:
Tomi.Robinson
23.7.2018+15:06
Kysyppäs+tätä+itseltäsi.+Miksi+ihmeessä+teidän+hihhuleiden+pitää+jatkuvasti+tehdä+näitä+homo,+homo,+homo,+homo,+homo+jne+avauksia?+Onko+kyse+että+"siitä+puhe+mistä+puute"?+Eli+fiksummin+sanottua+ihminen+pelkää+omaa+piilohomouttaan+ja+sen+vuoksi+pitää+koko+ajan+toitottaa+että+"minä+et+ole+homo!".
23.07.2018 15:39
Niin+että+vauvatko+eivät+ole+ihmisiä?
23.07.2018 15:08
Me+taidamme+puhua+nyt+vähän+eri+asioista.+Minä+yritän+miettiä+tuota+aloituksen+olettamusta:+Jos+tietäisit+kuolevasi+huomenna.+Minä+luulen,+että+uskova+äiti+olisi+iloinen+päästessään+taivaaseen,+mutta+sen+viimeisen+päivän+todennäköisesti+yrittäisi+hoitaa+asiat+niin,+että+lapsen+tulevaisuus+olisi+turvattu.+Mikäli+siis+ei+olisi+täysin+lamaantunut+tiedosta.+Aika+vaikea+on+kuvitella+tuon+äidin+vain+iloitsevan+ja+riemuitsevan+omasta+kohtalostaan+ja+jättävän+lapsen+"Jumalan+hoidettavaksi".+Siinähän+voi+mennä+monta+päivää+ennen+kuin+ruumis+löydettäisiin.
23.07.2018 14:32
Kiitos.+En+usko,+että+kovin+moni+vanhempi+ajattelisi+vain+omaa+turvallisuuttaan.+Vanhemmuus+ja+lapsen+suojelu+on+varmaan+aika+primitiivisiä+reaktioita,+tosin+onhan+niitä+poikkeuksiakin.+Raamatun+sanoma+on+nimenomaan+rakkaus,+mutta+ei+itsekkyys.
22.07.2018 23:45
Eihän+se,+että+yrittäisi+huolehtia+lapsistaan,+poissulje+rakkautta+Jumalaan.
22.07.2018 23:41
Muistan+kyllä+Aabrahamin.+Minä+uskon,+että+Jumala+ei+ole+tarkoittanut,+ettei+meidän+itse+tulisi+tehdä+asioiden+hyväksi+mitään.+Onhan+lähimmäisenrakkaus+kuitenkin+aika+vahva+sanoma+Jeesukselta.+Jättäisikö+isä+pelastamasta+lapsensa+hukkumiselta,+toteamalla,+että+luotan+Jumalaan?
22.07.2018 20:53
Nyt+onkin+kyse+siitä,+että+saa+tietää+kuolemastaan+päivää+ennen.+Pitäisi+ehkä+kysyä+joltain+pienen+lapsen+äidiltä+asiasta.
22.07.2018 20:42
Uskon+kyllä,+että+mies+ei+mene+gynekologille.+Mutta+uskon+myös,+että+tuossa+tilanteessa+voisi+mennä,+niin+halutessaan.+Niin+kuin+sanoit,+heillä+on+parempi+valmius+siihen,+koska+tekevät+sitä+työkseen.
22.07.2018 20:37
Varmaan+paljolti+noin.+Miesten+kannattaisi+käydä+säännöllisesti+PSA-testissä.
22.07.2018 20:31
Ei+syöpä+tule+vain+isoihin+rintoihin.+Etkö+ole+kuullut,+että+miehellekin+voi+tulla+rintasyöpä?
22.07.2018 20:28
Vaikea+on+kuvitella,+että+esim.+pienen+lapsen+äiti+olisi+täysin+välinpitämätön+lapsestaan,+varsinkin+jos+tällä+ei+ole+isää+pitämässä+huolta.
22.07.2018 20:26
Miehiä+ei+taideta+kutsua+mammografioihin+vielä+nykypäivänä.+Jos+mies+löytää+kyhmyn+rinnastaan,+hän+todennäköisesti+voi+mennä+myös+gynekologille,+jotka+tekevät+tarvittaessa+rinnan+palpoinnin.+Toki+sen+voi+tehdä+yleislääkärikin,+mutta+tässä+oli+kyse+siitä,+voiko+mies+käydä+gynellä+vai+ei.
Virtsavaivoissakin+kannattaa+aloittaa+yleislääkäristä.
22.07.2018 20:22
Olet+ihan+oikeassa.+Ei+uskova+käsittääkseni+jää+mitään+tästä+maailmasta+kaipaamaan+kuoltuaan.+Mutta+ajattele+nyt,+jos+ihmiselle,+jolla+on+vaikkapa+kotieläimiä+tai+lapsia,+varsinkin+pieniä+lapsia,+kerrottaisiin,+että+kuolet+huomenna,+niin+eikö+olisi+aika+inhimillistä+olla+huolissaan+heistä?
22.07.2018 20:15
Rintasyövän+tunnistamisessa+voi+gynekologi+olla+kokeneempi.+Tarkoitatko+muuten,+että+jos+miehellä+on+vaikkapa+kurkku+kipeänä,+niin+pitäisi+mennä+urologille?
22.07.2018 20:10
Tuo+on+ihan+totta.+On+kuitenkin+realismia,+että+jos+ihmiselle+tänään+sanotaan,+että+kuolet+huomenna,+voi+ensimmäinen+reaktio+olla+järkytys,+shokki,+uskovaisellekin.+Mutta+toki+on+niitä+uskovia,+jotka+pystyvät+heti+suhtautumaan+siihen+hyvin.
22.07.2018 20:06
Siitä+vain+aikaa+tilaamaan.+Hän+voi+tutkia+ainakin+rintasi+jos+ei+muuta.
22.07.2018 20:02
22 / 308