Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luin+jostakin,+että+miehelle+voisi+periaatteessa+siirtää+naisen+kohdun.
16.10.2017 18:32
En+ole+sukupuolineutraali,+haluan+olla+se+mikä+olen.+Jos+sukupuolen+näkyminen+mahdollisesti+uudistettavassa+hetussa+jää+pois,+niin+eiköhän+sen+voi+hoitaa+muullakin+tavalla.
16.10.2017 18:26
Selvä.+Et+siis+halua+keskustella.
16.10.2017 18:13
Kysyin+sinulta.
En+tiedä,+oletko+sanonut+noin,+sitä+en+kysynyt+enkä+väittänyt.+Kysyin+siinäkin+sinun+näkemystäsi+asiaan.
16.10.2017 18:11
Mitä+tuo+kohta+sinun+mielestäsi+tarkoittaa?+Oletko+muuten+sitä+mieltä,+että+Jumala+ei+rakastanut+sinua+ennen+kuin+tulit+uskoon?
16.10.2017 18:05
Matt.+5:46-48
Sillä+jos+te+rakastatte+niitä,+jotka+teitä+rakastavat,+mikä+palkka+teille+siitä+on+tuleva?+Eivätkö+publikaanitkin+tee+samoin?+Ja+jos+te+osoitatte+ystävällisyyttä+ainoastaan+veljillenne,+mitä+erinomaista+te+siinä+teette?+Eivätkö+pakanatkin+tee+samoin?+Olkaa+siis+te+täydelliset,+niinkuin+teidän+taivaallinen+Isänne+täydellinen+on."+
Kuka+tuossa+puhuu+ja+kenelle?
16.10.2017 18:02
10+käskyähän+on+annettu+meille,+ei+Jumalalle.+Kyllä+minusta+Raamatusta+käy+ilmi+se,+että+Jumala+rakastaa+meitä.
16.10.2017 17:54
Oli+hyvä+ja+ajatuksia+herättävä+saarna.+Kyllä+tuo+rakkauden+käsky+tuntuu+olevan+vaikea+meille+ihmisille,+niin+kuin+tästäkin+keskustelusta+huomaa+joidenkin+osalta.+Välillä+tuntuu,+että+on+sellaista+kummallista+sokeutta+ja+hurskastelua+liikkeellä,+suorastaan+ilkeilyä,+jolla+ei+pitäisi+olla+mitään+tekemistä+rakkauden,+minkään+tyyppisen+rakkauden+kanssa.
1+Joh.+4:9-11
Siinä+ilmestyi+meille+Jumalan+rakkaus,+että+Jumala+lähetti+ainokaisen+Poikansa+maailmaan,+että+me+eläisimme+hänen+kauttansa.+Siinä+on+rakkaus+-+ei+siinä,+että+me+rakastimme+Jumalaa,+vaan+siinä,+että+hän+rakasti+meitä+ja+lähetti+Poikansa+meidän+syntiemme+sovitukseksi.+Rakkaani,+jos+Jumala+on+näin+meitä+rakastanut,+niin+mekin+olemme+velvolliset+rakastamaan+toinen+toistamme.
16.10.2017 13:12
No+ei+näköjään,+kyllä+sinä+sitkeä+olet.+😂😂😂😂😂😂
14.10.2017 12:50
Se+olisi+kyllä+todella+järkevää+ja+tärkeää.+Myös+esim.+panostaminen+parisuhteiden+hoitoon+ym.+ja+niihin+kouluttaminen+vaikkapa+parisuhdekoulutuksin+olisi+aika+järkevää+avioliiton+puolesta+toimimista.
14.10.2017 10:14
Kiitos+linkistä.+Täytyy+tutustua.
14.10.2017 00:16
Juu,+täällä+tuntuu+olevan+nyt+taas+jotain+häikkää.+Ollut+jo+useamman+päivän.
14.10.2017 00:15
Minä+kävin+lapsena+pyhäkoulua.+Muistan+että+sieltä+sai+sellaisia+tarroja,+lampaita,+tähtiä,+paimenia+ym.+joita+sitten+sai+liimata+tarrapohjalle.+Muistan+myös+niitä+tarinoita,+joita+siellä+kerrottiin.+Myös+kansakoulussa+uskontotunnilla+opettaja+luki+meille+Raamatun+kertomuksia.+Se+opettaja+oli+lempeä.
14.10.2017 00:13
"Kun+lapsille+eripuolilla+maailmaa+opetetaan+erilaisia+tarinoita+Jumalista+niin+tekeekö+lapsuudessa+opittu+tarina+siitä+totta?+Voiko+lapsena+oppia+sellaista+mikä+ei+olekaan+totta?"
Kyllä+lapsena+voi+oppia+uskomaan+sellaista,+joka+ei+ole+totta.+Esim.+juuri+joulupukki,+isän+kaikkivoimaisuus+jne.+Niistä+vaan+sitten+jossain+vaiheessa+yleensä+pääsee+irti,+mutta+siihen+saakka+se+on+lapselle+totta.+Onhan+ihmisillä+omituisia+uskomuksia+asioista+vielä+aikuisenakin,+jotka+on+lapsuudessa+omaksuttu.+
Uskon,+että+olen+Jumalan+valittu+ja+sitä+kautta+olisin+tullut+kristinuskon+piiriin,+olisinpa+missä+päin+tahansa+elämäni+aloittanut.+Jollain+tavalla+Jumala+olisi+minut+kutsunut+tähän+oikeana+pitämääni+uskoon,+niin+kuin+on+monelle+muulle+tehnyt.
13.10.2017 23:57
Oletko+koskaan+uskonut+joulupukkiin?
13.10.2017 23:47
Russellilla+on+ihan+hyviä+ajatuksia.+Mietin+vaan,+että+voiko+pelko+tosiaan+luoda+uskoa+johonkin?+Siis+voinko+alkaa+uskoa+jotain,+vain+siksi,+että+pelkään?+
Russell+sanoo+myös:+"Vaikka+kaikki+asiantuntijat+olisivat+yksimielisiä,+he+voivat+hyvinkin+olla+väärässä."
13.10.2017 23:21
Luin+jostain,+että+lapsella+on+jonkilainen+jumalausko,+jonka+kohde+toki+varmaan+sitten+riippuu+siitä+kulttuurista,+missä+hän+elää.
"Ihminen+haluaa+elää+uskomuksessa,+että+hän+ymmärtää+ympärillään+vallitsevan+todellisuuden+ja+jos+ei+hän+sitä+muuten+koe+hallitsevansa,+niin+hän+muokkaa+sen+mielikuvituksissaan+sellaiseksi+että+hän+uskoo+hallitsevansa+sitä,+edes+osittain.
Siitä+se+jumaluskokin+nousee,+kuolemanpelosta+ja+halusta+olla+muka+ymmärtävinään+tätä+raadollista+todellisuutta."
En+tiedä,+olenko+täysin+samaa+mieltä+tuosta,+mutta+saatat+olla+oikeassakin.+Pienellä+lapsella,+joka+minäkin+olin+alkaessani+uskoa,+ei+ehkä+ole+vielä+kykyä+tuollaiseen+ajatteluun.+Minulle+kerrottiin+Jumalasta+ja+Jeesuksesta+ja+se+tuntui+todelliselta,+eikä+se+ole+siitä+muuksi+muuttunut,+vaikka+tietoa+(toivottavasti)+onkin+vuosien+varrella+karttunut.
13.10.2017 23:09
Mistä+käännöksestä+tuo+on?
13.10.2017 23:03
Room.+10:9-13
Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;+sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan.+Sanoohan+Raamattu:+"Ei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+joudu+häpeään".+Tässä+ei+ole+erotusta+juutalaisen+eikä+kreikkalaisen+välillä;+sillä+yksi+ja+sama+on+kaikkien+Herra,+rikas+antaja+kaikille,+jotka+häntä+avuksi+huutavat.+Sillä+"jokainen,+joka+huutaa+avuksi+Herran+nimeä,+pelastuu".+
Joh.+11:25-26
Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+ylösnousemus+ja+elämä;+joka+uskoo+minuun,+se+elää,+vaikka+olisi+kuollut.+Eikä+yksikään,+joka+elää+ja+uskoo+minuun,+ikinä+kuole.+Uskotko+sen?"+
Mark.+16:16
Joka+uskoo+ja+kastetaan,+se+pelastuu;+mutta+joka+ei+usko,+se+tuomitaan+kadotukseen.+
Matt.+5:20
Sillä+minä+sanon+teille:+ellei+teidän+vanhurskautenne+ole+paljoa+suurempi+kuin+kirjanoppineiden+ja+fariseusten,+niin+te+ette+pääse+taivasten+valtakuntaan.
13.10.2017 20:09
Hyvä,+mutta+vaikea+kysymys.+Olen+itse+viime+aikoina+miettinyt+paljon+sitä,+että+miksi+ihminen+uskoo+johonkin+ja+johonkin+muuhun+sitten+taas+ei.+Ihan+siis+yleiselläkin+tasolla,+ei+vain+uskovaisuuden+kohdalla.+Ihmiset+uskovat+paljon+asioita,+joita+ei+ole+todistettu+tieteellisesti.
Itse+olen+kasvanut+Jumalauskoon+lapsesta+saakka.+Minulla+ei+ole+mitään+syytä+olla+uskomatta.+Yleensä+menetän+uskoni+esim.+johonkin+ihmiseen,+jos+hän+pettää+tai+valehtelee+minulle.+Raamattu+ei+ole+vielä+sellaista+tehnyt,+joten+ehkä+siksikin+uskon+Jumalaan.+
Ei+ehkä+kovin+tyhjentävä+vastaus,+mutta+tällainen+pohdinta+nyt.
13.10.2017 19:34
230 / 308