Haluatko, että sinun sukupuolesi mies tai nainen näytetään edelleenkin sinun henkilötunnusessasi vai haluatko olla sukupuolineutraali?
Lyhyt perustelu.
Haluatko olla mies, nainen vai sukupuolineutraali?
47
218
Vastaukset
- olen.mies.enkä.häpeä
Haluan ehdottomasti olla omaa sukupuoltani ja haluan sen näkyvän myös herussani. Minun ei tarvitse alistua pienen marginaalin pompotukseen.
Minulla ei ainakaan ole mitään hävettävä sukupuolessani ja haluan sen näyttää myös sotuni loppuosassa 😳
Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:
Ei hätää, kyllä sinussa riittää monia muita hävettäviä piirteitä.
Joko olet hävennyt itsesi loppuun 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
Joko olet hävennyt itsesi loppuun 😂😂😂
En ehdi kun pitää hävetä sinua.
En ehdi kun pitää hävetä sinua.
Älä ole niin epäitsekäs 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
Älä ole niin epäitsekäs 😂😂😂
Minä ajattelen muita ihmisiä, toisin kuin sinä.
Minä ajattelen muita ihmisiä, toisin kuin sinä.
No, sepä hyvä 😂😂😂
- VaimosiYrjö
Mikä se on?
- lippalakista.sen.näkee
Eipä väliä haluaako vai ei, kun ne sukupuolen tunnukset poistuu kuitenkin.
Ei ole mitään tarvetta muuttaa. Olen ihan tyytyväinen siihen sukupuoleen, mksi olen syntynyt, enkä halua, että sotu tunnustani lähdetään muuttamaan.
Minä en häpeä miessukupuolisuuttani enkä heterouttani mutta puolustan homojen oikeutta olla sitä mitä ovat ja tunnukset voi muuttaa mielestäni miksi tahansa.
sage8 kirjoitti:
Minä en häpeä miessukupuolisuuttani enkä heterouttani mutta puolustan homojen oikeutta olla sitä mitä ovat ja tunnukset voi muuttaa mielestäni miksi tahansa.
Niin minustakin transut ja muut saavat muuttaa tunnuskensa miksi haluavat mutta muiden ei ole siihen alistuttava.
torre12 kirjoitti:
evita- Et voi sille mitään, että taitaa kaikkien sotu-tunnukset muuttua. En voi minäkään.
Eihän sitä ole vielä lopullisesti lukkoon lyöty, että se muuttuisi kaikilta.
evita- kirjoitti:
Eihän sitä ole vielä lopullisesti lukkoon lyöty, että se muuttuisi kaikilta.
Kyllä vihervasemmisto sen taas tasa-arvo ja syrjintä kysymyksensä läpi ajaa. Ja ennen sitä on jo sukupuolet poistettu 😏
usko.vainen kirjoitti:
Kyllä vihervasemmisto sen taas tasa-arvo ja syrjintä kysymyksensä läpi ajaa. Ja ennen sitä on jo sukupuolet poistettu 😏
Keskusta, Kokoomus ja Perussuomalaiset on eduskunnan enemmistö. Niin on äänestetty.
torre12 kirjoitti:
Keskusta, Kokoomus ja Perussuomalaiset on eduskunnan enemmistö. Niin on äänestetty.
Ja juuri kun totesin toisessa ketjussa kuinka täällä uskovat vääristelevät.
Minähän olen kehossani , kehoni on miehen keho eli jos se munasta katsotaan siihen tunnukseen jokin symboli niin kai se ihan sama on? Kertoo ainoastaan vaan tästä ihmisten maailman järjettömästä lokeroimisesta asioita erilaisiin kehyksiin. Miksi henkilötunnus? No tietenkin että sinua voidaan seurata helpommin...alkua sille merkille mistä porukka täällä sillointällöin vauhkoaa.
usko.vainen kirjoitti:
Onko sinulle ongelma, että on naisia ja miehiä, uroita ja naaraita?
Ei tietenkään , Jumala on meille antanut "roolit" joissa olemme mutta mielestäni henkilötunnus ei ole millään muotoa liitännäinen Jumalaan.
Metsäfilosofi kirjoitti:
Ei tietenkään , Jumala on meille antanut "roolit" joissa olemme mutta mielestäni henkilötunnus ei ole millään muotoa liitännäinen Jumalaan.
Henkilötunnuksen sukupuolikoodilla erotetaan ketkä kutsutaan armeijaan, rintasyöpäseulontoihin, irtosoluseulontoihin, eturauhasseulontoihin jnejne
usko.vainen kirjoitti:
Henkilötunnuksen sukupuolikoodilla erotetaan ketkä kutsutaan armeijaan, rintasyöpäseulontoihin, irtosoluseulontoihin, eturauhasseulontoihin jnejne
Ihmisten juttuja kaikki , lähtö tulee silloin kun Jumala sen on päättänyt eikä silloin kuin ihminen sen kuvittelee olevan.
Metsäfilosofi kirjoitti:
Ihmisten juttuja kaikki , lähtö tulee silloin kun Jumala sen on päättänyt eikä silloin kuin ihminen sen kuvittelee olevan.
Niin, kuolemaan ei sentään kutsuta hetun perusteella 🤗
En tiedä sotusta, mutta minä haluan ehdottomasti synnyttää, nyt kun se on myös meille miehille mahdollista!
torre12 kirjoitti:
Huh. Minä en kyllä halua!
Miksi ihmeessä et? Nyt on oikein trendikästä miehen synnyttää. Se on vain fundamentalistien kristillistä propagandaa, että mies muka ei voi synnyttää.
Kristitty.net kirjoitti:
Miksi ihmeessä et? Nyt on oikein trendikästä miehen synnyttää. Se on vain fundamentalistien kristillistä propagandaa, että mies muka ei voi synnyttää.
Ei vaan sovi. Olisin peräti jo noin 80- vuotias kunnes lapsi olisi täysi-ikäinen.
- nettikristitylle
kehno yritys sarkasmissa Kristitty.net, ei kannata vielä sitä leipäduunia lopettaa
Kristitty.net kirjoitti:
Hyvä 😂
Mutta sitä samaa minäkin olen pohtinut, kun täälläkin eräs, että synnyttäisikö sen vauvan sitten b-portaan kautta vai hieman ahtaammasta reiästä, voi tulla rumaa jälkeä.
Kristitty.net kirjoitti:
Mutta sitä samaa minäkin olen pohtinut, kun täälläkin eräs, että synnyttäisikö sen vauvan sitten b-portaan kautta vai hieman ahtaammasta reiästä, voi tulla rumaa jälkeä.
Kerrottakoon tässä, että molemmat poikani tulivat keisarinleikkauksella. Lopputulos hyvä.
Ihan sama. Olen asunut parissa maassa, joissa yhdessä on lainvastaista luoda ja käyttää henkilötunnusta. Siellä sitä pidetään totalitaarisen valtion merkkinä ja yksilönvapauden rajoittamisena. Toisessa maassa on käytössä sosiaaliturvatunnus, joka ei perustu syntymäaikaan tai sukupuoleen.
- Ldkdk
Miten siellä erotellaan armeijaan kutsuttavat ja onko siellä rintasyöpä tai eturauahassyöpä seulontoja?
Ldkdk kirjoitti:
Miten siellä erotellaan armeijaan kutsuttavat ja onko siellä rintasyöpä tai eturauahassyöpä seulontoja?
Ekassa maassa erillinen Krankenversichertennummer.
Toisessa maassa minulla oli työnantajan puolesta vakuutuspaketti.- Ldkdk
Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:
Ekassa maassa erillinen Krankenversichertennummer.
Toisessa maassa minulla oli työnantajan puolesta vakuutuspaketti.Et vastannut kysymykseeni.
Ldkdk kirjoitti:
Et vastannut kysymykseeni.
Molemmissa maissa ammattiarmeija.
"Krankenversichertennummer"
Tietää kenelle kutsut seulontaa lähetetään.
Vakuutuspaketteja on erilaisia, mutta kaikissa on jonkinlainen terveydenseuranta mukana jo siitä syystä, että sillä päätetään vakuutuksen vuosittainen hinta.
Haluan olla nainen. Ei ole väliä millainen tunnukseni on ja käykö siitä sukupuoleni ilmi. Minua ei haittaa ,jos tunnukset muuttavat. En ole ihmisten tunnuksia tähänkään asti tarvinnut kysellä, enkä varmaankaan muistaisi edes, mikä on miehen ja mikä naisen tunnuksen loppuosa. Se ei hetkauta minun elämääni suuntaan tai toiseen. Ja jos viranomainen haluaa teitää mikä sukupuoleni on, varmasti keinoja löytyy vaikka siitä tunnuksestani se ei selviäisi.
- ei_huoleta_tämä_minua
Eipä se paljoa itseä hetkauta, näkyykö sukupuoleni tunnuksessani tai ei. Lähinnä mietin että minkä verran aikaa kuluu, että opin muistamaan uuden tunnuksen. Yllättävän nuori keksintö on muuten koko henkilötunnussysteemi, kun lukee Wikipediasta artikkelin "Henkilötunnus": https://fi.wikipedia.org/wiki/Henkilötunnus Itselle kyllä ihan täysin yhdentekevä kysymys. Jos kerta aikovat moista uudistusta, niin kait samalla lisäävät väestörekisteriin sitten ainakin lisäruksin "muunsukupuolinen" sukupuoli-kohtaan. Joidenkin syöpien rutiinitarkastukset ihan varmasti onnistuu ilman, että sukupuoli tulee ilmi henkilötunnuksesta.
- SuomalainenmiesSS
Kaikkea hullua sitä kysytyäänkin. Tottakai Jeesukseen uskova aito suomalainen mies. Miehenä on tosi mukava olla. Ihanan vaimon kanssa on mukavaa yhteistä matkaa jatkaa.
Älä! Minä olen ateisti ja aito suomalainen mies. Ja ihanan miehen kanssa on mukavaa yhteistä matkaa jatkaa.
En ole sukupuolineutraali, haluan olla se mikä olen. Jos sukupuolen näkyminen mahdollisesti uudistettavassa hetussa jää pois, niin eiköhän sen voi hoitaa muullakin tavalla.
- khdbkfb
Kukaan ei valua olla sukupuolineutraali, varsinkaan transut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 634916
- 733992
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2563626- 1183148
- 482954
- 232618
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2792322Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192246- 381953
- 1081902