Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihan+hyvä+neuvo+se+on,+et+vain+tainnut+ymmärtää+pointtia.+Jos+haluat+keskustella+jonkun+täällä+kirjoittavan+kanssa,+niin+keskustele+hänen+kanssaan,+äläkä+toistele,+mitä+joku+kolmas+osapuoli+hänen+kertoo+sanoneen.+Tällä+nimittäin+nämä+keskustelut+ovat+julkisia+ja+tuon+henkilön+kommentit+voi+lukaista+ihan+itse,+ettei+tarvitse+muiden+käsityksiä+toistella.
05.09.2017 22:07
Oliko+tuo+hänen+parhainta+tuotantoaan?+En+tunne+ko.+henkilöä,+mutta+eipä+vaikuttanut+kovin+asiantuntevalta.
"Kansalaisella+ei+siis+olisi+esimerkiksi+oikeutta+kohdella+naista+naisena,+jos+tämä+on+julistautunut+transmieheksi.+Opettajalla+ei+olisi+oikeutta+kutsua+transtyttöä+pojan+nimellä+ja+niin+edelleen."
Mitähän+tuokin+oikein+tarkoittaa?+Kuinka+kohdellaan+naista+naisena+noin+niin+kuin+erityisesti.+Eikö+häntä+tulisi+kohdella+tasa-arvoisena+ihmisenä?+Opettaja+toivottavasti+kutsuu+oppilaitaan+heidän+omilla+nimillään+tai+lempinimillä,+jotka+oppilaat+ilmoittavat.+Itsekin+jouduin+pyytämään+erästä+opettajaa+kutsumaan+minua+eri+nimellä+kuin+mitä+hän+käytti.+Eipä+ollut+mitään+ongelmaa+siinä.
Minä+luulen,+että+se+ongelma+ei+tule+olemaan+niin+suuri+kuin+täällä+annetaan+ymmärtää.+Minulla+ei+ole+tapana+kurkkia+ihmisten+housuihin+nähdäkseni,+kumpaa+sukupuolta+he+ovat.+Toivottavasti+ei+muidenkaan.
05.09.2017 22:00
Liekö+leikattuja?
05.09.2017 21:50
Ihan+vain+vinkkinä+sinulle,+että+jos+haluat+keskustella+jonkun+henkilön+kanssa,+niin+keskustele+silloin+sen+ko.+henkilön+kanssa,+äläkä+toistele+totuutena,+mitä+joku+kolmas+osapuoli+on+asiasta+sanonut.+Käytät+muuten+paljon+sellaisia+ilmaisuja,+joita+täällä+viljellään.+Pistää+vähän+miettimään,+että+kenenkähän+sanoja/ajatuksia+kirjoittelet.
05.09.2017 21:36
Mikäli+koet+minun+kaksi+tarkentavaa+kysymystäni+jo+kiusaavaksi+kuulusteluksi,+niin+kannattaa+ehkä+miettiä,+pystyykö+täällä+osallistumaan+keskusteluihin.+Ei+kannata+menettää+mielenrauhaansa+tämän+palstan+takia.
05.09.2017 12:27
Kannattaa+välillä+miettiä+jotain+muutakin+niin+ei+uraudu.+Mieti+vaikka+kuulaita+syysaamuja,+kun+usva+nousee+pellon+päälle+ja+aurinko+vilauttelee+säteitään+vielä+lämmittäen.+Mieti+vaikka+sitä,+kuinka+metsässä+kulkiessa+voi+aistia+luonnon+voiman+ja+kauneuden.+Mieti+vaikka+tuntematonta+vastaantulijaa,+joka+hymyilee+sinulle+yllättäen+ja+kuinka+voisit+itse+tehdä+samoin.+Mieti+kuinka+voisit+ilahduttaa+jotain+ihmistä,+itseäsi+tai+jotain+muuta.+Mieti+vaikka+lempiharrastustasi,+rakasta+ihmistä+tai+eläintä,+kiitollisuuden+aiheitasi.
05.09.2017 12:17
Meidän+asiahan+ei+sinänsä+loppunut.+Minun+pari+kommenttiani+sinulle+vain+tuntuivat+sinusta+kiusaavalta+kuulustelulta,+joten+siksi+keskustelua+on+turha+jatkaa.
05.09.2017 11:21
Tarkoitukseni+ei+ole+kiusata+eikä+kuulustella.+Emme+siis+jatka+keskustelua+tässä.
05.09.2017 10:39
"Mun+mielestäni+kirkossa+ei+pitäisi+vihkiä+avioliittoon+ketään,+koska+kukaan+ei+voi+täysin+varmuudella+tietää+vihittävien+uskon+tilannetta."
Kyllä+sen+voi+tietää.+Voi+tulla+vaikka+kysymään+täältä+suomi-palstalta,+jos+ei+itselle+sitä+"lahjaa"+ole+annettu.+Ei+ole+tosin+minulle+ihan+selvinnyt+se+metodi,+mutta+varmuus+tuntuu+löytyvän.
05.09.2017 10:12
Oletko+tehnyt?
Onko+tässä+ketjussa+joku+erityinen+homoseksuaali,+jolle+parannusta+julistat?
05.09.2017 10:03
Kuin+myös+sinun.
05.09.2017 09:52
Hyvää+yötä+täältäkin.+Kai+sitä+kohta+joutaa+unille.
05.09.2017 00:24
Haluaisiko+hän+tuoda+esiin,+että+ei+ole+muslimi+ja+ajattelee+kristityn+olevan+sen+vastakohta?
05.09.2017 00:22
Hyväksyminen,+itsensä+ja+toisten,+tekisi+elämästä+varmaan+piirun+verran+helpompaa.+Paitsi+tietysti+niille,+joille+helpotusta+tuo+toisten+paheksuminen.+Kumpia+mahtaa+olla+enemmän?
05.09.2017 00:15
Ongelmaa+voi+tulla+siitäkin,+että+heitä+leikellään+jo+ennen+kuin+he+voivat+itse+sanoa,+kumpaa+sukupuolta+kokevat+olevansa,+jos+nyt+siis+kumpaakaan.+Ja+ongelmaa+tulee+varmaan+siitäkin,+että+asioita+hyssytellään+ja+piilotellaan,+jolloin+lapselle+helposti+tulee+sellainen+kuva,+että+hänessä+on+jotain+vikaa.
04.09.2017 23:26
Kiitos+kysymästä.+Yritän+välttää+ihmisten+ahdistelua+täällä.
04.09.2017 21:50
Valitettavasti+en+voi+tässä+tilanteessani+syödä+sieniä,+en+määrättyjä+enkä+määräämättömiä.+Ehkä+vielä+joskus,+jos+Luoja+suo.
04.09.2017 21:30
Jollekin+se+on+mahdotonta,+jollekin+mahdollista.
04.09.2017 21:26
Niin,+sitä+voi+olla+vaikea+ymmärtää.
04.09.2017 21:21
Vaikkapa+se,+jolle+ei+anneta+mahdollisuutta+olla+rauhassa.
04.09.2017 21:13
268 / 308