Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Riippuu+tilanteesta+ja+asiasta.+Siinä+kohtaa+ei+kuitenkaan+ole+merkitystä,+onko+solvaaja+tai+solvattava+ateisti+vai+uskova.
28.08.2017 18:21
Mikäli+tarkoitat,+että+otanko+kantaa+solvaaviin+ateisteihin,+niin+en+ota,+koska+se+ei+ole+aloittajan+aiheena.+Tähän+aloitukseen+vastaukseni+tiivistettynä+oli+tämä:+Mielestäni+pitäisi+voida+keskustella+sopuisasti,+olipa+vakaumus+mikä+tahansa.
28.08.2017 18:04
Tervehtimisiäkin+on+niin+monenlaisia,+jotkut+käyvät+helpommin,+jotkut+tuntuvat+epämukavilta.+Hienoa,+että+sinulta+homma+sujuu.+Kaikille+asia+ei+ole+ihan+niin+helppo.
28.08.2017 17:57
No+löysit.+Olen+tuohon+kysymykseen+vastannut+hyvin+rehellisesti+kun+usko.vainen+sitä+minulta+kysyi+aihetta+käsittelevässä+ketjussa,+voit+lukea+vastaukseni+sieltä.+Tässä+ketjussa+ei+liene+syytä+poiketa+sille+sivupolulle.
28.08.2017 15:09
Olipa+mennyt+ihan+ohi+tämä+aloitus.
Ihan+mielenkiintoinen+pohdinta.+Jos+tuo+on+tutkittua+ja+todistettua+asiaa,+niin+ei+kai+sitä+silloin+käy+kiistäminen.+Itse+en+historiaa+niin+hyvin+tunne,+että+voisin+kovin+älykkääseen+keskusteluun+siitä+käydä.+Minua+kiinnostaisi+kyllä+tietää,+vieläkö+tuo+sumerilaisten+uskonto+on+jossain+päin+voimissaan.+Täytyy+tutustua+aiheeseen+vielä+tarkemmin.+Kiitos+linkistä.
28.08.2017 15:06
En+ole+ateisti.
28.08.2017 14:53
Sinä+se+et+ainakaan+ole,+mikä+tuli+todistettua.+Kiitos.+:)
28.08.2017 14:23
Tämän+keskustelun+aihe+ei+ole+nikkien+listaus.
28.08.2017 14:17
"Ja+siksi+väittely+ateistien+kanssa+on+vain+riitaa!"
Olen+tästä+hieman+eri+mieltä.+Uskovissa+ja+ateisteissa+on+ihan+fiksuja+ihmisiä,+jotka+pystyvät+väittelemään+menemättä+riidan+puolelle.+Eikä+niiden+väittelyiden+aina+tarvitse+liittyä+uskontoon,+voihan+sitä+väitellä+mitä+moninaisimmista+asioista.+Mutta+kyllä+usko+tietenkin+on+tulenarka+aihe,+joka+helposti+sytyttää+keskustelijat+riitaan+ja+sotiinkin+saakka,+jopa+vaikka+keskustelijat+olisivat+molemmat+uskossa.
28.08.2017 13:43
Ihan+hyviä+kysymyksiä.+
Eri+mieltä+oleminen+on+kai+aika+luonnollista+kun+ihmisistä+on+kyse.+Riitely+ryöstäytyy+helposti+käsistä+varmaankin+silloin,+jos+ei+ole+oppinut+rakentavia+tapoja+ratkoa+erimielisyyksiä+tai+tuntee+riittämättömyyttä+ilmaista+omaa+kantaansa.+Lisäksi,+jos+riitelyssä+ei+kuunnella+toisen+mielipiteitä,+niin+sekin+synnyttää+halun+"huutaa"+vähän+kovempaa.+Ihmisellä+on+tarve+tulla+nähdyksi+ja+kuulluksi.+
En+pidä+riitelyä+sinänsä+pahana,+mutta+sen+pitäisi+pysyä+tietyissä+rajoissa.+Kun+lähdetään+suomimaan+toisen+henkilöä+tai+siirrytään+epäasiallisuuksiin,+niin+riita+alkaa+muuttua+ikäväksi.+
Toisaalta+mietin+myös+tuota+riitely+-sanaa.+Kaikki+väittely+ei+ole+riitaa,+vaikka+se+usein+saattaa+siltä+näyttää+asiaa+ulkoapäin+seuraavasta.+Väittely+voi+olla+hyvinkin+antoisaa+ja+virkistävää,+kunhan+pysytään+siinä+toisen+ja+hänen+mielipiteidensä+kunnioittamisessa.+Itse+sorrun+täällä+välillä+kiihkeisiinkin+keskusteluihin+ja+kyllähän+ne+välillä+ovat+aika+ikäviä+riitojakin,+kieltämättä.+Itse+yritän+kyllä+olla+menemättä+henkilökohtaisuuksiin+ja+pitää+kieleni+kurissa.+Joskus+vaan+on+sanottava+se+mikä+sanottava+on.+Ja+usein+se+on+nautittavaakin,+kun+vastapuoli+on+hyvä+keskustelija.+
Hyvä+neuvo+oli+tuo,+että+ei+kannata+niitä+lukea+niitä+ketjuja,+jos+ne+ahdistavat.
28.08.2017 10:17
"Tuo+kuvauksesi+sopii+kuin+nyrkki+silmään+mitä+tulee+teidän+ateistien,+agnostikkojen+ja+Jumalan+sanan+vastustajien+kirjoituksiin.+
Mitä+lienet+odottanut+palstalle+tullessasi?+Kun+lohkaiset+jotakin+loukkaavaa+ja+väheksyvää,+minkälaisa+vastausta+mahdat+odottaa?+Eivätkö+käyttäytymissäännöt+koske+teitä?"
Mielenkiintoista,+kuinka+asiat+voidaan+kokea+eri+tavalla.+Minä+olen+saanut+ateistien+osalta+vain+asiallista+keskustelua.+Ne,+jotka+ovat+minulle+ikävästi+sanoneet+tai+jopa+yrittäneet+loukata,+ovat+minun+tapauksessani+olleet+uskoviksi+itseään+nimittävät.+Tosin+harva+sellainenkaan+onneksi.
28.08.2017 09:01
Jokainenhan+ei+ole+sitä+lukenut+eikä+jokainen+ole+tuominnut.+Mutta+niin+kuin+kirjoitin,+en+voi+asiaa+selitellä,+koska+se+vaatisi+usko.vaisen+kommenttien+tänne+kopioimisen,+enkä+minä+aio+sitä+tehdä.
28.08.2017 00:58
Juttu+on+nyt+niin,+että+voidakseni+selittää+sitä+esimerkkiasiaa,+minun+pitäisi+kopioida+tänne+usko.vaisen+joitain+kommentteja+siitä+keskustelusta.+Minusta+se+ei+ole+korrektia+häntä+kohtaan,+joten+en+suostu+sitä+tekemään,+vaikka+kuinka+minua+haukkuisitte.+Koska,+vaikka+hän+ei+kunnioitakaan+minua,+niin+minä+kunnioitan+hänen+oikeuttaan+mielipiteisiinsä.+(kopsasin+tämän+tuosta+ylempää+sinua+varten+tähän,+tämän+kummempia+versioita+en+aio+kirjoitella)
28.08.2017 00:45
Kovasti+on+kuitenkin+kyselty+asian+perään.+Olemme+eri+mieltä+solvaamisesta+ja+mokaamisesta+edelleen.
28.08.2017 00:30
Koskapa+tuo+yksi+ketju+poistettiin,+niin+laitan+nyt+tänne+tämän+selvitykseni,+jonka+edelliseen+ehdin+kirjoittaa.
Juttu+on+nyt+niin,+että+voidakseni+selittää+sitä+esimerkkiasiaa,+minun+pitäisi+kopioida+tänne+usko.vaisen+joitain+kommentteja+siitä+keskustelusta.+Minusta+se+ei+ole+korrektia+häntä+kohtaan,+joten+en+suostu+sitä+tekemään,+vaikka+kuinka+minua+haukkuisitte.+Koska,+vaikka+hän+ei+kunnioitakaan+minua,+niin+minä+kunnioitan+hänen+oikeuttaan+mielipiteisiinsä.
28.08.2017 00:17
Mikä+minua+pitäisi+hävettää?
28.08.2017 00:05
Sinä+voit+kutsua+minua+ihan+niin+kuin+sinusta+tuntuu+oikealta+ja+ihan+missä+yhteydessä+niin+valitset+tehdä.
Juttu+on+nyt+niin,+että+voidakseni+selittää+tuota+asiaa+tarkemmin,+minun+pitäisi+kopioida+tänne+usko.vaisen+joitain+kommentteja+siitä+keskustelusta.+Minusta+se+ei+ole+korrektia+häntä+kohtaan,+joten+en+suostu+sitä+tekemään,+vaikka+kuinka+minua+haukkuisitte.+Koska,+vaikka+hän+ei+kunnioitakaan+minua,+niin+minä+kunnioitan+hänen+oikeuttaan+mielipiteisiinsä.+
Jos+te+ette+ymmärrä+tuota+IR:n+tekstiä,+niin+se+on+voi+voi.
28.08.2017 00:05
Jos+se+helpottaa+oloasi,+niin+siitä+vaan.+Mutta+miksi+niin+sanoisit?+Olenko+loukannut+sinua+jotenkin?
27.08.2017 23:35
Sinä+ilmeisesti+viittaat+siihen+keskusteluun,+jossa+olin+osallisena.+Onko+asiallista+esittää+vääristeltyjä+ja+pätkittyjä+lauseita+jostain+keskustelun+osasta?+Onko+asiallista+esittää+noita+heittoja+rekkamattoman+nikin+suojista?
27.08.2017 23:31
Olen+samaa+mieltä,+että+nuo+tilanteet+ovat+epämukavia,+vaikka+niissä+hyvä+tarkoitus+onkin.+Toivottavasti+kuitenkin+uskallat+mennä+tilaisuuksiin+mukaan.
27.08.2017 23:11
275 / 308