Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kylläpä+täällä+hurskaus+loistaa.+
Onko+sinusta+kovin+kristillistä+ja+rakkaudellista+huudella+rekkaamattomilla+nikeillä+niitä+"ojennuksiaan"?+Ei+täällä+nimittäin+niin+montaa+"oikeauskoista"+voi+olla,+että+riittäisi+kaikkiin+niihin+erilaisiin+nikkeihin+joita+täällä+esiintyy+ojentelemassa.
Kuka+sinulle+on+antanut+vallan+säätää+täällä+jotain+ehtoja?+Keskustelut+pysyvät+täällä+asiallisina,+kun+jokainen+meistä+pitää+vain+huolen+niistä+omista+kirjoituksistaan,+että+ne+ovat+asiallisia.+
Mitä+vänkäämiseen+tulee,+niin+yksin+ei+kukaan+voi+vängätä,+eikös+vaan?
Pidetään+tämä+keskustelupalstana+eikä+ojentelupalstana,+niin+me+kaikki+voimme+hyvin+ja+keskustelu+voi+sujua+ihanassa+rakkauden+ilmapiirissä.
Sopisiko+tällainen+järjestely?
07.08.2017 17:45
Siis+oletko+ihan+tosissasi?+Vai+provosoitko+vaan?+Aika+hupaisaa+joka+tapauksessa.
07.08.2017 17:31
Kyllähän+täällä+saa+pitää+varansa,+ettei+tule+vainoharhaiseksi.+Harras+kristitty+tuskin+suostuisi+kuvaamasi+kaltaiseen+salaseuraan.+Enkä+oikein+jaksa+uskoa,+että+aikuiset+ihmiset+ylipäänsä+viitsisivät+moiseen+ryhtyä.+Mutta+saahan+sitä+uskoa+mitä+vaan.😂
07.08.2017 15:24
Apua!+Sehän+on+viimeistään+sitten+todiste+siitä,+että+olemme+yksi+ja+sama+henkilö.
07.08.2017 13:30
Ok.+Ehkä+siihen+kommentointitapaan+turtuu.+Eriäviä+näkemyksiä+saakin+tulla,+sehän+on+keskustelun+suola,+mutta+on+niin+monta+tapaa+esittää+asiansa.+Onko+muuten+herja+sinusta+sama+kuin+eriävä+näkemys?
07.08.2017 13:29
Ei+tarvitse+pahoitella,+syy+ei+ole+sinun,+eikä+tämä+minua+haittaa+ollenkaan.+
Äsken+muuten+mietin+tuossa,+että+olisipa+aika+hilpeää,+jos+täällä+olisikin+vain+kolme+ihmistä,+jotka+eri+nikeillä+kirjoittelisivat+toisilleen.+Ne,+jotka+sinua+suomivat,+olisivat+yksi+ja+sama+henkilö,+sinä+ja+me+sinua+"puolustavat"+olisimme+yksi+ja+sama+henkilö+(eli+sinä/minä)+ja+sitten+nuo+nikit,+jotka+eivät+usko+Raamattuun+olisivat+kaikki+yksi+ja+sama+henkilö.+
Sitten+kun+sen+jalostaa+oikein+pitkälle,+niin+ehkä+täällä+olenkin+vain+minä+ja+keskustelen+keskenäni.+😱
07.08.2017 13:21
"Yleensäkään+kaikki,+jotka+kirjoittavat+valtavat+määrät,+eivät+ole+enää+terveellä+pohjalla.+Tästä+saa+myös+kuvan,+että+päivystetään+melkein+vrk:n+ympäri.+Ja+se+loma,+kuka+tänne+nyt+lomallaan+tulisi?+Ihmisillä+parempaakin+tekemistä+on+lomalla."
Monet+ihan+terveet+ihmiset+kirjoittavat+valtavat+määrät,+esimerkkinä+vaikkapa+kirjailijat.+
Ihanaa,+jos+sinulla+on+parempaakin+tekemistä+lomalla.+Kaikki+me+olemme+erilaisia,+silti+arvokkaita.+En+voi+puhua+kaikkien+ihmisten+puolesta,+mutta+omasta+puolestani+voin+sanoa,+että+tulin+tänne+keskustelemaan+itselleni+tärkeästä+asiasta+ihmisten+kanssa,+jotka+jakavat+kiinnostukseni+kohteen.+Mukavia+keskusteluhetkiä+sinulle.
07.08.2017 12:55
Aivot.Hoi,+jos+huomaan+sinun+kimppuusi+käytävän+joukkovoimalla+ja+väärin+sanojasi+tulkiten,+sinua+parjaten,+tulen+puolustamaan+myös+sinua.+Riippumatta+siitä,+kuka+sinä+luulet+minun+olevan.+Se+on+käsittääkseni+sitä+ihmisen+rakastamista,+jota+kristittyjen+tulisi+elää.+Sen+verran+voisin+sanoa+Eerikan+ja+minun+eroavaisuuksista,+on+se,+että+hän+käsittääkseni+on+vapaakirkollinen,+minä+olen+ev.lut.+Mutta+tokihan+voin+feikata+senkin.
07.08.2017 12:37
Aivot.Hoi,+sinulla+on+toki+oikeus+mielipiteeseesi,+mutta+kyllä+minä+olen+ihan+tällä+yhdellä+ja+samalla+nikillä+kirjoitellut+siitä+lähtien+kun+sen+rekisteröin.+Sitä+ennenkään+en+vaihdellut+nikkiä.+Ei+minulla+ole+tarvetta+siihen.+Onko+niin,+että+jos+puolustaa+jotain+nikkiä+(tai+hänen+kirjoituksiaan),+niin+ei+voi+olla+eri+henkilö+kuin+se,+jota+puolustaa?+
Tulipa+taas+vähän+lisää+mittaa+tälle+keskustelulle.+😀
07.08.2017 12:16
Olisi+kyllä+mielenkiintoista+tietää,+kuinka+monta+satunnaista+kävijää+on+täältä+lähtenyt+paha+maku+suussaan?+Itse+uutena+palstalaisena+olen+hämmästynyt+siitä+epäkristillisyydestä,+joka+monen+uskovaksi+itseään+sanovan+näppäimistöstä+lähtee,+kun+joukolla+käydään+yhden+kirjoittajan+kimppuun.+Oikeasti+hämmästelen+sitä+luetunymmärtämisen+puutetta,+jota+nämä+"ojentajat"+osoittavat.+Jos+Eerika+kirjoittaisi,+että+aurinko+lämmittää,+niin+varmaan+tulisi+ojennusta+siitä,+että+ei+kuu+mitään+lämmitä.+Se+olisi+oikeastaan+aika+hupaisaa,+ellei+se+olisi+niin+surullista.
07.08.2017 11:47
1+Kor.+13.+
1.+Vaikka+minä+puhuisin+ihmisten+ja+enkelien+kielillä,+mutta+minulla+ei+olisi+rakkautta,+olisin+minä+vain+helisevä+vaski+tai+kilisevä+kulkunen.+
2.+Ja+vaikka+minulla+olisi+profetoimisen+lahja+ja+minä+tietäisin+kaikki+salaisuudet+ja+kaiken+tiedon,+ja+vaikka+minulla+olisi+kaikki+usko,+niin+että+voisin+vuoria+siirtää,+mutta+minulla+ei+olisi+rakkautta,+en+minä+mitään+olisi.+
Tuossa+se+on+sanottu+aika+selkeästi.+Jäljellä+ei+ole+paljonkaan+jos+armo+puuttuu.+Voisiko+toisten+uskon+arviointi+olla+jonkinlaista+epävarmuutta+omasta+uskonvarmuudesta?+Mielestäni+tämän+palstan+tarkoitus+ei+ole+ojentaa+toinen+toisiamme,+vaan+keskustella+rakentavasti+ja+rakkaudella.+Silloin+se+oma+sanomakin+tulee+paremmin+vastaanotetuksi.+Eri+mieltähän+voi+ja+saakin+olla.+Ja+jos+me+täällä+pystyisimme+keskustelemaan+ilman+toistemme+rääpimistä,+niin+eikö+se+olisi+uskomattomillekin+parempi+todistus+Jumalasta?
07.08.2017 11:11
Täällähän+on+eri+kirkkokuntiin+kuuluvia+ja+uskomattomia+ihmisiä+keskustelemassa.+Menetkö+sinä+esim.+vapaakirkkoon+(mikäli+siis+olet+ev.lut.)+kertomaan,+että+he+ovat+väärässä?+Käytkö+helluntaissa+ojentamassa?+Ojennatko+esim.+pappia,+jos+hän+hautajaisissa+sanoisi+jotain,+joka+ei+ole+sinun+ymmärryksesi+mukaista?+Kerrot+siellä,+että+tämä+vainaja+ei+kylläkään+oikeasti+ollut+uskossa+ja+siksi+menee+helvettiin,+että+pappi+kuule,+älä+sellaista+ala+väittää?
Eikö+tämä+ole+keskustelupalsta+eikä+ojennuspalsta?+Pyydä,+että+Suomi24+tekee+uuden+palstan+niille,+jotka+haluavat+pääasiassa+ojentaa+toisia.+Sinne+tulisi+varmaan+ryntäys+"vääräuskoisista",+jotka+haluavat+ojennusta.
07.08.2017 10:59
Minä+muistan.+😎
07.08.2017 01:13
Kiitos+vastauksista.
07.08.2017 00:21
Tuota+kysymystäkö?+No,+onhan+se+vähän+outo.
07.08.2017 00:16
Oliko+se+1+Piet.+3?
06.08.2017 23:11
Ole+hyvä.+Tässä+sitten+vastavuoroisesti+nämä:
Mitä+tarkoittaa+tuo+"kysyy+sen+toivon+perustusta"?+
Tarkoittaako+se,+että+mitä+vaan+minulta+kysytään,+niin+siihen+pitää+vastata?+
Onko+esim.+kantani+homoseksuaalisuuteen+minun+toivoni+perusta?
Ja+mitä+tarkoittaa+tuo+"sävyisyydellä+ja+pelolla"?
Otin+noista+pari+pois.+😃
06.08.2017 22:49
Olipa+vaikea+kysymys.+En+kyllä+osaa+tuohon+vastata+kun+ei+ole+kokemusta+asiasta.
06.08.2017 22:26
Ok.+No,+kävin+vastaamassa.
06.08.2017 20:52
Itse+olen+hetero,+joten+tuo+asia+ei+ole+noussut+minulle+pohdinnan+aiheeksi.+On+monia+asioita,+jotka+minun+täytyy+ensin+ratkaista+omalla+kohdallani.+Mutta+näkemykseni+tästä+on+se,+että+Raamatun+sanoma+näyttää+siltä,+ettei+se+olisi+Jumalan+tahdon+mukaista.+Olen+kuitenkin+kuullut,+että+asiaan+olisi+muitakin+tulkintoja+ja+että+alkuperäistermeissäkin+olisi+jotain+epäselvää.+Näitä+en+ole+siis+vielä+ehtinyt+etsiä,+enkä+selvittää,+että+millaiset+ne+perustelut+ovat+ja+pystytäänkö+niillä+selittämään+tuo+Raamatun+paikka+toisin.+Olisi+mielenkiintoista+lukea+niistäkin.+Asia+ehkä+selviää+jossain+vaiheessa,+mutta+tämän+hetkinen+tilanne+kohdallani+on+se,+että+en+todellakaan+osaa+varmaksi+sanoa+puoleen+tai+toiseen.+Kantani+ei+siis+ole+vielä+selvinnyt+edes+itsellenikään.
Sen+tiedän,+että+ihmisiä+tulee+kohdella+hyvin+ja+kunnioittaen+sekä+rakastaen.
06.08.2017 20:50
301 / 308