Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Juuri+näin+-+Kuusenjuuret+on+tosiaan+ilmituonut+arkkipiispan+idean,+että+Jumalaan+kai+sitten+jotenkin+uskotaan,+mutta+Jumalan+Sanaan+ei+ihan+kokonaan+uskota."
Arkkipiispa+on+varmasti+oikeassa,+minä+sen+sijaan+en+ole+tainnut+asiaa+käsitellyt.+Ja+minä+en+kuitenkaan+ole+yksi+niistä+joka+ei+usko+Jumalan+sanaan.
30.04.2018 17:17
"Jos+olet+valmis+keksimään+omiasi+jopa+luomiskertomukseen+niin+ilmeisesti+sinulla+on+ihan+omat+tulkintasi+kaikesta+muustakin."
Mistä+tiedät,+ettei+Jumala+olisi+käyttänyt+evoluutiota?+Käsittääkseni+luomistapahtumaa+ole+kovin+tarkkaan+kerrottu.+Siis+sitä+mekanismia.
En+ole+keksinyt+omiani,+tuo+on+vain+minun+tulkintani+luomisesta,+mutta+voin+toki+olla+väärässäkin+asian+suhteen.+Tottakai+minulla+on+omat+tulkintani+niin+kuin+sinullakin.+Kielessä+on+paljon+sanoja,+jotka+voivat+tarkoittaa+montaa+eri+asiaa,+minun+täytyy+valita+se,+mikä+parhaiten+sopii+kontekstiin+ja+järkeen.+
"Kyyhkyjä+ovat+sinun+silmäsi,"
Et+varmaankaan+usko,+että+Raamatussa+kerrotaan+naisesta,+jolla+silmien+paikalla+on+kyyhkyjä?
30.04.2018 15:42
Saathan+sinä+uskoa+mitä+vain.+Se+ei+vaan+ole+totuus.
30.04.2018 15:34
"Kyyhkyjä+ovat+sinun+silmäsi,"
Tämäkinkö+on+luettava+niin+kuin+se+on+kirjoitettu?+Eli+jollain+naisella+on+silmien+sijaan+kyyhkyjä?
30.04.2018 15:32
Eiköhän+lähimmäisiä+ole+kaikki+ihmiset?+Varsinkin+ne,+jotka+ovat+meidän+vaikutuspiirissämme.
29.04.2018 23:46
Kiitos.+Kyllä+siellä+vastauksia+oli.
29.04.2018 23:38
Hyvää+asiaa.+Pari+kohtaa+herätti+kysymyksen.
"Jumala+puhuu,+mutta+ei+koskaan+Raamatun+ohi,+yli+ja+lisäksi.+Eikä+koskaan+Raamatun+vastaisesti."
Onko+tuo+Raamatussa+jossain+kohtaa+kirjoitettu?
"Jumalan+oma+puhe+Raamatussa+on+elävää,+uutta+luovaa+ja+uudestisynnyttävää+sanaa.+Siinä+on+Pyhä+Henki+läsnä.
Me+emme+ole+apostoleja+emmekä+profeettoja."
Miksi+sitten+toiset+saavat+profetioita?+Raamatussa+sanotaan+Korinttolaiskirjeessä,+että:+"Tavoitelkaa+rakkautta+ja+pyrkikää+saamaan+hengellisiä+lahjoja,+mutta+varsinkin+profetoimisen+lahjaa."
Eikö+tämä+siis+päde+enää+tänä+päivänä?
29.04.2018 23:32
Raamattuahan+luetaan+tulkiten.+Nekin,+jotka+sanovat,+etteivät+tulkitse,+niin+tulkitsevat.+Voiko+oikeastaan+mitään+lukea+tulkitsematta?
29.04.2018 23:14
Luin.+Kiitos+ja+hyvää+yötä.
29.04.2018 23:12
Uskon+Jumalan+sanaan.+Sinun+ei+sitä+tietenkään+tarvitse+uskoa,+mutta+näin+se+vaan+on.+Ja+totesithan+sinäkin,+että+tuo+luomiskertomus+ei+ole+pelastuskysymys.
29.04.2018 23:07
Tuo+on+aika+heppoinen+perustelu.+Jos+sanon+olevani+uskova,+niin+enkö+silloin+usko+Raamattuun?
29.04.2018 22:46
Mistä+päättelet,+että+en+usko+muita+kohtia+Raamatusta?
29.04.2018 22:36
No+en+kyllä+ole.+
Sinä+sanoit+vastaavasi+kaikkiin+kysymyksiin,+vastaa+siis+siihen,+jonka+tänne+sinulle+kopioin.
29.04.2018 22:32
Sitähän+minä+tässä+olen+tehnyt+melkein+koko+päivän.
29.04.2018 22:28
Etkös+sinä+juuri+kehoittanut+minua+jankkaamasta+aiheesta?+😀
29.04.2018 22:27
Minä+keskustelen+täällä+muidenkin+kanssa.+Sinähän+voit+keskittyä+vastaamaan+siihen+kysymykseeni,+jonka+kopioin+sieltä+toisesta+ketjusta.
29.04.2018 22:24
Kiitos.+Hyvää+selvitystä+evoluutiosta.
29.04.2018 22:21
Pohdin+minä.
Tässäpä+tämä+uudelleen:
Mistä+päättelet,+että+en+usko+muita+kohtia+Raamatusta?
29.04.2018 22:15
"Itse+olen+ajatellut,+että+vähän+sama+kuvio+se,+että+Jaakob+syntyessään+oli+aika+"normaali"+mies+mutta+Eesau+oli+syntyessään+ja+eläessään+täysin+karvojen+peitossa.+Nykyäänkin+syntyy+aina+joskus+lapsia+jotka+ovat+karvojen+peitossa+kokonaan.+Tällaisia+täysin+dramaattisia+muutoksia+nyt+vaan+tapahtuu.+Jumala+on+asettanut+geenistöömme+jotain+sellaista+mitä+tiede+ei+ole+vielä+osannut+selittää."
Kiitos+kommentistasi,+Mielenkiintoinen+tulkinta.
"Näin+on+-+-+ja+siksi+onkin+hyvä+luottaa+siihen+mitä+on+sanonut+eikä+siihen+mitä+EI+OLE+sanonut!"
Varmaan+totta+tuokin.+Mutta+kun+tässä+nyt+pohdiskeltiin+tuota+luomistapahtumaa,+niin+esitin+oman+näkemykseni+asiasta.+Voin+toki+olla+täysin+väärässä.+Uskon+kuitenkin,+että+Jumala+pystyy+tekemään+kuinka+vain.
29.04.2018 22:06
"Jumala+kuitenkin+antoi+ilmoituksensa+meille+ja+meitä+ihmisiä+varten!+Eli+uskon+että+Hän+käyttää+meidän+tajuaamme+aikaa.
Mitä+aikamääriin+tulee,+niin+tuon+Jumala+ilmoittaa,+että+yksi+päivä+voi+olla+tuhat+vuotta+tai+tuhat+vuotta+voi+olla+yksi+päivä.+Näissä+aikarajoissa+Jumalan+meille+ilmoittama+aikamäärä+voi+liikkua+-+-+puoleen+tai+toiseen.+Mutta+miljardeista+vuosista+ei+ole+ollut+puhetta.+
Eli+ei+yli+sen+mitä+on+kirjoitettu!"
Kunnioitan+uskoasi.
"Sinähän+olet+todennut,+että+uskot+evoluutioon+eli+olet+myös+evoluutikko."
En+ole+evoluutikko.
"Miten+voidaan+selittää+evoluution+keinoin+tuo,+että+tuhatvuotisessa+valtakunnassa+eläinten+käyttäytyminen+muuttuu+jyrkästi.+Miksi+aasi+osaakin+yhtäkkiä+puhua?"
Enpä+tunne+evoluutioteoriaa+niin+hyvin,+että+siltä+pohjalta+osaisin+vastata.+Tuossa+tapauksessa+uskon,+että+se+on+Jumalan+teko+eikä+siihen+välttämättä+tarvita+evoluutiota.+Jumala+on+kaikkivaltias.
29.04.2018 21:55
92 / 308