Kuka on minun lähimmäiseni?

ModernisoituKertomus

"Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa. Me rakastamme, koska Jumala on ensin rakastanut meitä. Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt. Tämän käskyn me olemmekin häneltä saaneet: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään."
-Johannes

Muuan Raamatun tuntija halusi panna Jeesuksen testiin. Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni ikuisen elämän?"

Jeesus sanoi hänelle: "Mitä Raamatussa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"

Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko omaisuudellasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää."

Mies tahtoi osoittaa, että hän noudatti lakia, ja jatkoi: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"

Jeesus vastasi hänelle näin: "Eräs vanha arvorouva oli kävellen Eirasta Arabianranta, kun puukkojoukkio yllätti hänet. Rosvot veivät häneltä vaatteetkin päältä ja pieksivät hänet verille. Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät naisen henkihieveriin. Samaa tietä sattui tulemaan luterilainen, mutta rouvan nähdessään hän väisti ja meni ohi. Samoin teki paikalle osunut helluntailainen: kun hän näki rouvas henkilön, hänkin väisti ja meni ohi. Mutta sitten tuli samaa tietä muuan arvoliberaali homoseksuaali hipsteri muslimi. Kun hän saapui paikalle ja näki arvorouvan, hänen tuli tätä sääli. Hän meni rouvas henkilön luo, valeli tämän haavoihin antiseftistä puhdistusainetta ja sitoi ne. Sitten hän nosti rouvan reppuselkään, vei hänet lähimpään sairaalaan ja piti hänestä huolta. Seuraavana aamuna hän otti kukkarostaan luottokortin, antoi sen sairaalan virkailijalle ja sanoi: 'Hoida häntä. Jos sinulle koituu enemmän kuluja, minä korvaan ne.' Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn naisen lähimmäinen?"

Raamatun tuntija vastasi: "Se, joka osoitti hänelle pyyteetöntä hyvää yahtoa suoraan sydämmestää ."

Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."

67

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinäpä se on...mene ja tee sinä samoin. Helppo kirjoittaa esiin, vaikeampi toteuttaa käytännössä.

      • Aivan, toteuttaminen onkin se oma juttunsa.


      • saanko.kysyä
        mummomuori kirjoitti:

        Aivan, toteuttaminen onkin se oma juttunsa.

        Milloin olet ajatellut alkaa toteuttaa lähimmöisen rakkauttasi uskovia, Patmosta ja Aa:ta kohtaan.


      • Vain puutteenalaisia pitäisi auttaa, sieltä kurjimmasta päästä, ja kaikki maailman ihmiset ovat nykyisin lähimmäisiämme.

        Käytännössä vaikeaa, kuten Eerika totesi.


      • saanko.kysyä kirjoitti:

        Milloin olet ajatellut alkaa toteuttaa lähimmöisen rakkauttasi uskovia, Patmosta ja Aa:ta kohtaan.

        Entä itse.... milloin sinä olet ajatellut alkaa toteuttamaan lähimmäisen rakkauttasi?
        Mummomuorihan tekee sitä koko ajan, ota esimerkkiä hänestä.


      • saanko.kysyä kirjoitti:

        Milloin olet ajatellut alkaa toteuttaa lähimmöisen rakkauttasi uskovia, Patmosta ja Aa:ta kohtaan.

        Totta kai rakastan niitäkin yksittäisiä ihmisiä, jotka noihin kuuluvat. Mikäs sen estää?


      • kerro.toki
        mummomuori kirjoitti:

        Totta kai rakastan niitäkin yksittäisiä ihmisiä, jotka noihin kuuluvat. Mikäs sen estää?

        Miten osoitat tuota "rakkauttasi"?


      • KissaRakkautta
        kerro.toki kirjoitti:

        Miten osoitat tuota "rakkauttasi"?

        Näykkimällä ja nuolemalla... ei ku se olikin kissat.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Totta kai rakastan niitäkin yksittäisiä ihmisiä, jotka noihin kuuluvat. Mikäs sen estää?

        "Se, joka toteuttaa taivaallisen Isäni tahdon, on veljeni ja sisareni ja äitini." Matteus 12:50


      • kerro.toki kirjoitti:

        Miten osoitat tuota "rakkauttasi"?

        Ihan samoin kuin kaikille muillekin. Ei rakkaus tarkoita, että hyväksyy aivan kaiken, mitä toinen tekee tai sanoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se, joka toteuttaa taivaallisen Isäni tahdon, on veljeni ja sisareni ja äitini." Matteus 12:50

        Luuk:
        10:36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
        10:37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin."


    • 8102

      Kuka on sinun lähimmäisesi?

      • kyssäri

        Keneltä kysyt? Aloittajalta?


      • Neulansilmäkamera

        Jeesus vastasi hänelle näin: "Eräät köyhät hakivat ruokaa leipäjonosta jota laupeudenveli Heikki Hursti heille järjesti. Rosvot päättivät viedä resurssit leipäjonotoiminnalta ja vaativat ruoka-avun tarvitsijoita menemään yhteisruokailuun kerran viikossa sekä osallistumaan ruoka-avun töihin sen ehtona ja vastikkeena että nämä saisivat parasta ennen päivätyn ruuan leipäjonosta elääkseen. Nämä fariseukset kun eivät halunneet näyttää että maassa on puutetta ja vaivaa, koska olisivat itse halunneet jakaa keskenään verokymmenykset, joista osa käytettiin huono-osaisimpien apuun. Ja Jeesus sanoi vielä: Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.


      • KyösiEiOleKameli
        Neulansilmäkamera kirjoitti:

        Jeesus vastasi hänelle näin: "Eräät köyhät hakivat ruokaa leipäjonosta jota laupeudenveli Heikki Hursti heille järjesti. Rosvot päättivät viedä resurssit leipäjonotoiminnalta ja vaativat ruoka-avun tarvitsijoita menemään yhteisruokailuun kerran viikossa sekä osallistumaan ruoka-avun töihin sen ehtona ja vastikkeena että nämä saisivat parasta ennen päivätyn ruuan leipäjonosta elääkseen. Nämä fariseukset kun eivät halunneet näyttää että maassa on puutetta ja vaivaa, koska olisivat itse halunneet jakaa keskenään verokymmenykset, joista osa käytettiin huono-osaisimpien apuun. Ja Jeesus sanoi vielä: Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.

        Helpompaa on tunkeä köyttä neulansilmästä kuin rikkaan ymmärtää valtakuntaa.


      • Neulansilmäkamera kirjoitti:

        Jeesus vastasi hänelle näin: "Eräät köyhät hakivat ruokaa leipäjonosta jota laupeudenveli Heikki Hursti heille järjesti. Rosvot päättivät viedä resurssit leipäjonotoiminnalta ja vaativat ruoka-avun tarvitsijoita menemään yhteisruokailuun kerran viikossa sekä osallistumaan ruoka-avun töihin sen ehtona ja vastikkeena että nämä saisivat parasta ennen päivätyn ruuan leipäjonosta elääkseen. Nämä fariseukset kun eivät halunneet näyttää että maassa on puutetta ja vaivaa, koska olisivat itse halunneet jakaa keskenään verokymmenykset, joista osa käytettiin huono-osaisimpien apuun. Ja Jeesus sanoi vielä: Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.

        Tälläiset aloitukset ja näihin kommentoinnit eivät kiinnosta moniakaan palstan uskovia mutta annapa olla kun aloituksessa vilahtaa sana homo tai joku yhdentekevä aihe jostain typerästä "liberaalit ovat syntisiä" niin kyllä tulee 200-400 kommenttia.


      • sage8 kirjoitti:

        Tälläiset aloitukset ja näihin kommentoinnit eivät kiinnosta moniakaan palstan uskovia mutta annapa olla kun aloituksessa vilahtaa sana homo tai joku yhdentekevä aihe jostain typerästä "liberaalit ovat syntisiä" niin kyllä tulee 200-400 kommenttia.

        No, miten aloitus sinua kiinnostaa ja mistä siinä haluat keskustella?


      • usko.vainen kirjoitti:

        No, miten aloitus sinua kiinnostaa ja mistä siinä haluat keskustella?

        Pelle. Tässä on jo keskustelu. että jos kiinnostaa, niin osallistu.

        Mutta et sinä osaa keskustella, vaan haluat kiinnittää huomiosi ihmisiin sinänsä.


      • tyyrikselle
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Pelle. Tässä on jo keskustelu. että jos kiinnostaa, niin osallistu.

        Mutta et sinä osaa keskustella, vaan haluat kiinnittää huomiosi ihmisiin sinänsä.

        Se on hyvä, ette sinä halua koskaan kiinnittä huomiota usko.vaiseen sinänsä.


      • tyyrikselle kirjoitti:

        Se on hyvä, ette sinä halua koskaan kiinnittä huomiota usko.vaiseen sinänsä.

        Siis sellaisiin, jotka esittävät pöllöjä juttuja. Tuohon, että tässä on keskustelu. johon hän osallistuisi, jos hänen ehdottamansa henkilö kertoisi mistä hän haluaisi keskustella. Onhan se tolloa.


    • Eiköhän lähimmäisiä ole kaikki ihmiset? Varsinkin ne, jotka ovat meidän vaikutuspiirissämme.

      • taas.tulkitset.omiasi

        Jos noin on muksi sitten ei sanota, että kaikki ihmiset?


      • Nykyisin, kun tiedetään kaukaisten maidenkin ihmisten hädästä, niin on aika luonnollista, että kaikki ihmiset ovat lähimmäisiämme.

        Joillekin uskoville lähimmäisiä ovat vain lähimmät uskonveljet ja sisaret ja joillekin uskoville esim. Matt. 25:31-45 ei kerro lähimmäisistämme mitään mutta minusta se on asian tarkoituksellista väistämistä.


      • RakastaVihamiestäsi
        sage8 kirjoitti:

        Nykyisin, kun tiedetään kaukaisten maidenkin ihmisten hädästä, niin on aika luonnollista, että kaikki ihmiset ovat lähimmäisiämme.

        Joillekin uskoville lähimmäisiä ovat vain lähimmät uskonveljet ja sisaret ja joillekin uskoville esim. Matt. 25:31-45 ei kerro lähimmäisistämme mitään mutta minusta se on asian tarkoituksellista väistämistä.

        Karkeasto lähimmäinen on se joka tekee sinulle hyvää (laupeuden teon), kaikki muut ovat vihamiehiä, mutta loppupeleissä sillä ek ole mitään väliä sillä Jeesus vaatii meitä yhtä paljon kumpaistakin ja antamaan heille anteeksi.


      • muikunpäälle
        sage8 kirjoitti:

        Nykyisin, kun tiedetään kaukaisten maidenkin ihmisten hädästä, niin on aika luonnollista, että kaikki ihmiset ovat lähimmäisiämme.

        Joillekin uskoville lähimmäisiä ovat vain lähimmät uskonveljet ja sisaret ja joillekin uskoville esim. Matt. 25:31-45 ei kerro lähimmäisistämme mitään mutta minusta se on asian tarkoituksellista väistämistä.

        Se on vain sinun tulkintasia.

        Mitä nyt olet vaatimassa uskovilta?


      • taas.tulkitset.omiasi kirjoitti:

        Jos noin on muksi sitten ei sanota, että kaikki ihmiset?

        Anteeksi, mutta en ymmärrä tuota kommenttiasi.


      • torre
        muikunpäälle kirjoitti:

        Se on vain sinun tulkintasia.

        Mitä nyt olet vaatimassa uskovilta?

        Heh. Jeesus antaa ymmmärtää, että kaikki jotka jätät oman onnensa nojaan, ovat tavallaan lähimmäisiäsi: Jeesuksia. Siis uskoville eritoten.


      • fmss
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Anteeksi, mutta en ymmärrä tuota kommenttiasi.

        Miksi käytetään sanaa lähimmäinen eikä kaikki ihmiset jos lähimmäinen tarkoittaa kaikkia ihmisiä?


      • fmss kirjoitti:

        Miksi käytetään sanaa lähimmäinen eikä kaikki ihmiset jos lähimmäinen tarkoittaa kaikkia ihmisiä?

        Miksi Raamatussa on tuhansia vuosia sitten kirjoitettuja kirjoituksia, joiden tarkkaa merkitystä emme tiedä?


      • fmss kirjoitti:

        Miksi käytetään sanaa lähimmäinen eikä kaikki ihmiset jos lähimmäinen tarkoittaa kaikkia ihmisiä?

        En osaa sanoa, kieltä käytetään monilla tavoilla.


      • fmss
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        En osaa sanoa, kieltä käytetään monilla tavoilla.

        Mistä päättelet, että lähimmäinen Raamatussa tarkoittaa kaikkia ihmisiä eikä vain jotain määrättyä joukkoa?


      • fmss kirjoitti:

        Mistä päättelet, että lähimmäinen Raamatussa tarkoittaa kaikkia ihmisiä eikä vain jotain määrättyä joukkoa?

        Roomalaiskirjeessä sanotaan: "Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset. Käskyt "Älä tee aviorikosta", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse", samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain."

        Emmehän varmaankaan ole oikeutettuja tappamaan ketään tai varastastamaan keltään?


      • fmss
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Roomalaiskirjeessä sanotaan: "Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset. Käskyt "Älä tee aviorikosta", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse", samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain."

        Emmehän varmaankaan ole oikeutettuja tappamaan ketään tai varastastamaan keltään?

        Paavali puhuu tuossa vain uskoville sisarilleen ja veljilleen eli lähimmäisilleen.


      • fmss kirjoitti:

        Paavali puhuu tuossa vain uskoville sisarilleen ja veljilleen eli lähimmäisilleen.

        Tarkoitatko, että voimme ruksata yli tuon opetuksen, että se ei koskisi myös meitä?

        Kerro sinä vuorostasi, mitä lähimmäinen sinulle tarkoittaa?


      • fmss
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tarkoitatko, että voimme ruksata yli tuon opetuksen, että se ei koskisi myös meitä?

        Kerro sinä vuorostasi, mitä lähimmäinen sinulle tarkoittaa?

        Jos koet olevasi Paavalin sisar tai veli niin toki se koskee myös sinua. Mutta paavali ei velvoita sisariaan ja veljiään rakastamaan kaikkia ihmisiä.


      • fmss kirjoitti:

        Jos koet olevasi Paavalin sisar tai veli niin toki se koskee myös sinua. Mutta paavali ei velvoita sisariaan ja veljiään rakastamaan kaikkia ihmisiä.

        Emmekö me uskovat ole sisaria ja veljiä uskossa?

        Jeesus sanoo: Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,

        ja

        Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?


      • fmss
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Emmekö me uskovat ole sisaria ja veljiä uskossa?

        Jeesus sanoo: Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,

        ja

        Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

        Lähimmäinen ei ole kaikki ihmiset.


      • fmss kirjoitti:

        Lähimmäinen ei ole kaikki ihmiset.

        Kuka sitten on lähimmäinen?


      • fmss
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kuka sitten on lähimmäinen?

        Ihminen jonka kanssa olet kontaktissa.


      • fmss kirjoitti:

        Ihminen jonka kanssa olet kontaktissa.

        Millä tavalla kontaktissa? Tarkennatko vähän?


      • fmss
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Millä tavalla kontaktissa? Tarkennatko vähän?

        Millään tavalla.


      • fmss kirjoitti:

        Millään tavalla.

        Siis myös tämä palsta on täynnä lähimmäisiä?


      • fmss kirjoitti:

        Jos koet olevasi Paavalin sisar tai veli niin toki se koskee myös sinua. Mutta paavali ei velvoita sisariaan ja veljiään rakastamaan kaikkia ihmisiä.

        Joo ei Paavali. Mutta Jeesus ehdotti jopa osoittamaan rakkautta vihamiehilleen. Paavali taas viis veisasi muista kuin hänen piirissään olevista. Kerran hän suuttui porukalleen, ja lähti Tiituksen kanssa omille teilleen. Joskus Paavali ilmoitti, että KAIKKI aasialaiset ovat kääntyneet hänestä pois.

        Lähimmäisyys oli Paavalille vaikeaa: hän ehdotti, että muidenkin pitäisi jäädä naimattomiksi.


      • fmss
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Siis myös tämä palsta on täynnä lähimmäisiä?

        Ei suinkaan. Täälä ei ole ihmisiä vaan nimimerkkejä.


      • fmss kirjoitti:

        Ei suinkaan. Täälä ei ole ihmisiä vaan nimimerkkejä.

        Oletko sinä vain nimimerkki? Minä ainakin olen ihminen, joka käyttää nimimerkkiä ja tässä keskustelussa kohtaan sinut. Etkö pidä näitä keskusteluja kohtaamisena?


      • fmss
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Oletko sinä vain nimimerkki? Minä ainakin olen ihminen, joka käyttää nimimerkkiä ja tässä keskustelussa kohtaan sinut. Etkö pidä näitä keskusteluja kohtaamisena?

        Kyllä, minä olen sinulle vain nimimerkki kuten sinäkin olet minulle.


      • fmss kirjoitti:

        Kyllä, minä olen sinulle vain nimimerkki kuten sinäkin olet minulle.

        Sinä olet minulle ihminen, joka kirjoittaa nimimerkillä. On aika erikoista ajatella, ettei täällä ole ihmisiä vaan pelkkiä nimimerkkejä. Kyllähän se teksti tulee ihmiseltä. Ehkä se tosin selittää sen, kuinka jotkut täällä kirjoittavat.


      • fmss
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Sinä olet minulle ihminen, joka kirjoittaa nimimerkillä. On aika erikoista ajatella, ettei täällä ole ihmisiä vaan pelkkiä nimimerkkejä. Kyllähän se teksti tulee ihmiseltä. Ehkä se tosin selittää sen, kuinka jotkut täällä kirjoittavat.

        Et ole, lopeta kerjäämisesi!


      • fmss kirjoitti:

        Et ole, lopeta kerjäämisesi!

        Kerjäämiseni? En minä kerjää. Kerroin vain, että sinä olet minulle ihminen. Sinä saat ihan vapaasti pitää minua ihan minä vain.


      • fmss
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kerjäämiseni? En minä kerjää. Kerroin vain, että sinä olet minulle ihminen. Sinä saat ihan vapaasti pitää minua ihan minä vain.

        Et ole lähimmäiseni ja PISTE!


      • fmss kirjoitti:

        Et ole lähimmäiseni ja PISTE!

        Sinä olet minun lähimmäiseni, omankin määritelmäsi mukaan, koska me olemme tässä juuri kontaktissa keskenämme.


      • miten.se.on
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Sinä olet minun lähimmäiseni, omankin määritelmäsi mukaan, koska me olemme tässä juuri kontaktissa keskenämme.

        Onko homoseksuaalinen kontakti synti lähimmäisen kanssa?


      • miten.se.on kirjoitti:

        Onko homoseksuaalinen kontakti synti lähimmäisen kanssa?

        Miten se tähän keskusteluun liittyy?


      • miten.se.on
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Miten se tähän keskusteluun liittyy?

        Minä kysyn tätä puolta lähimmäisyydesrä.


      • miten.se.on kirjoitti:

        Minä kysyn tätä puolta lähimmäisyydesrä.

        Miksi?


      • miten.on
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Miksi?

        Vastaa niin kerron sitten.


      • miten.on kirjoitti:

        Vastaa niin kerron sitten.

        Jospa kerrot ensin. Tuo kontakti muuten ei ollut minun määritelmäni.


    • riparilla

      Rippikoulusta muistelen, että lähimmäisen ja muun ihmisen erottaa se, että lähimmäinen on lähempänä. Ei siis pidä tehdä niin, että hyljeksii lähimmäisiään, mutta muka kompensoi tämän laiminlyönnin olemalla mielestään hurskas ja auttamalla jollain muulla tavalla valitsemiaan ihmisiä.

      • Jaa a

        Luuk. 6:32
        Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat


    • Hieno mukaelma! "Arvoliberaali homoseksuaali hipsteri muslimi" teki kyllä aivan oikein auttaessaan, mutta se ei poista hänen syntejään Jumalan edessä. Jokainen tuomitaan edelleen tekojensa mukaan. Ja hyvillä teoilla EI ANSAITA pelastusta! Joten arvoliberaali homoseksuaali hipsteri muslimin täytyisi edelleen tehdä parannus synneistään, kääntyä Jumalan puoleen, uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen ja käydä kasteella ja täyttyä Pyhällä Hengellä astuakseen sisälle Jumalan kuningaskuntaan. Sen jälkeen alkaisi kristillinen vaellus ja pyhittyminen jokapäiväisessä elämässä - ja tässä vaiheessa voi vielä ajautua pois pelastuksen tieltä, pois Jumalan kuningaskunnasta.

      • Jeesus kuitenkin sanoo, että muita ihmisiä auttamalla pelastuu, ja oman onnensa nojaan jättämällä "heitetään ikuiseen kärsimykseen".

        Pelkkä taivaaseen pääsyn odotus ei taida auttaa.

        pertsa2012 on tainnut vihdoin tajuta olleensa eksyttäjä väärillä profetioillaan: tänä vuonna piti tulla jo ylöstempaus, mutta heikolta näyttää. Onneksi hän itsekin tajuaa edes sen verran. Hän on siirtynyt sivuun.


      • torre12 kirjoitti:

        Jeesus kuitenkin sanoo, että muita ihmisiä auttamalla pelastuu, ja oman onnensa nojaan jättämällä "heitetään ikuiseen kärsimykseen".

        Pelkkä taivaaseen pääsyn odotus ei taida auttaa.

        pertsa2012 on tainnut vihdoin tajuta olleensa eksyttäjä väärillä profetioillaan: tänä vuonna piti tulla jo ylöstempaus, mutta heikolta näyttää. Onneksi hän itsekin tajuaa edes sen verran. Hän on siirtynyt sivuun.

        "Jeesus kuitenkin sanoo, että muita ihmisiä auttamalla pelastuu, ja oman onnensa nojaan jättämällä "heitetään ikuiseen kärsimykseen"."

        Viittaat ilmeisesti vähimpiin veljiin - ja lampaisiin ja vuohiin? Siinä on kyse kokonaan uskovista. Lampaat ovat uskovia jotka ovat auttaneet huonompia osaisia veljiä ja vuohet taas sellaisia uskovia, jotka eivät ole auttaneet huonompia osaisia uskovia veljiään.

        "Pelkkä taivaaseen pääsyn odotus ei taida auttaa."

        Ei auta. Taivaaseen kun ei edes kukaan pääse. Jeesus on tulossa tänne Maan päälle. Ja lopussakin Jumala itse muuttaa uuden maan päälle asumaan ihmisten keskelle.

        "tänä vuonna piti tulla jo ylöstempaus, mutta heikolta näyttää."

        Ylöstempauksia ei tapahdu ennen suuren ahdistuksen ajan loppua. Tempaus on Herraa vastaan yläilmoihin josta palataan Hänen kanssaan takaisin tämän Maan päälle. Kun Ahdistuksen aika alkaa, niin siitä kestää 7 vuotta ennen kuin kyseinen tapahtuma käy toteen. Eli Jeesus ei palaa ainakaan vielä 7 vuoteen.

        Näillä näkymin itse veikkaisin että Jeesus palaa takaisin 2040-luvulla tai vähän sen jälkeen. Ellei mitään kovin mullistavaa käy ja profetiat ala toteutumaan kiihtyvällä tahdilla. Juutalainenkin ajanlasku on vasta vuodessa 5778 ja 6000 vuotta pitäisi tulla täyteen Jeesuksen palatessa. Toki juutalaisessa ajanlaskussa on ollut paljon virheitä ja olemme todellisuudessa paljon lähempänä vuotta 6000.


      • * "huonompi osaisia", eikä huonompia osaisia. :D


      • George_L kirjoitti:

        "Jeesus kuitenkin sanoo, että muita ihmisiä auttamalla pelastuu, ja oman onnensa nojaan jättämällä "heitetään ikuiseen kärsimykseen"."

        Viittaat ilmeisesti vähimpiin veljiin - ja lampaisiin ja vuohiin? Siinä on kyse kokonaan uskovista. Lampaat ovat uskovia jotka ovat auttaneet huonompia osaisia veljiä ja vuohet taas sellaisia uskovia, jotka eivät ole auttaneet huonompia osaisia uskovia veljiään.

        "Pelkkä taivaaseen pääsyn odotus ei taida auttaa."

        Ei auta. Taivaaseen kun ei edes kukaan pääse. Jeesus on tulossa tänne Maan päälle. Ja lopussakin Jumala itse muuttaa uuden maan päälle asumaan ihmisten keskelle.

        "tänä vuonna piti tulla jo ylöstempaus, mutta heikolta näyttää."

        Ylöstempauksia ei tapahdu ennen suuren ahdistuksen ajan loppua. Tempaus on Herraa vastaan yläilmoihin josta palataan Hänen kanssaan takaisin tämän Maan päälle. Kun Ahdistuksen aika alkaa, niin siitä kestää 7 vuotta ennen kuin kyseinen tapahtuma käy toteen. Eli Jeesus ei palaa ainakaan vielä 7 vuoteen.

        Näillä näkymin itse veikkaisin että Jeesus palaa takaisin 2040-luvulla tai vähän sen jälkeen. Ellei mitään kovin mullistavaa käy ja profetiat ala toteutumaan kiihtyvällä tahdilla. Juutalainenkin ajanlasku on vasta vuodessa 5778 ja 6000 vuotta pitäisi tulla täyteen Jeesuksen palatessa. Toki juutalaisessa ajanlaskussa on ollut paljon virheitä ja olemme todellisuudessa paljon lähempänä vuotta 6000.

        Ai. Vaikea sanoa ovatko he "uskovia"- tarinan mukaan pelastetut olivat kovasti yllättyneitä. Uskovathan eivät yllättyisi lainkaan.

        Ja Jeesusko kehoitti uskovia auttamaan toisiaan? Taidat olla käsittänyt todella väärin.

        pertsa2012on vaan pannut sellaista, että 10. riemuvuosi on päättynyt ja vuosi 2018 on lopun aikojen alku. "Jos uskomme ennen suurta ahdistusta tapahtuvaan ylöstempaukseen. niin on aika valmistautua lähtöön".


      • torre12 kirjoitti:

        Ai. Vaikea sanoa ovatko he "uskovia"- tarinan mukaan pelastetut olivat kovasti yllättyneitä. Uskovathan eivät yllättyisi lainkaan.

        Ja Jeesusko kehoitti uskovia auttamaan toisiaan? Taidat olla käsittänyt todella väärin.

        pertsa2012on vaan pannut sellaista, että 10. riemuvuosi on päättynyt ja vuosi 2018 on lopun aikojen alku. "Jos uskomme ennen suurta ahdistusta tapahtuvaan ylöstempaukseen. niin on aika valmistautua lähtöön".

        Kaikki kolme vertausta, talenteista, tyhmistä ja viisaista neitsyistä ja vuohista ja lampaista koskevat uskovia ja heidän tekojaan ja tekemättä jättämisiään. Siinä missä uskosta osattomien tuomion painopiste on tekemisissä, niin uskovilla se on tekemättä jättämisissä. Ilmestyskirjassa, joka on osoitettu kokonaan uskoville, sanotaan että pelkurit heitetään tuliseenjärveen - siis pelkuri uskovat. Pelkurit ovat sellaisia jotka eivät ole ihmispelossa uskaltaneet TEHDÄ sitä minkä he ovat tienneet oikeaksi.

        "Ja Jeesusko kehoitti uskovia auttamaan toisiaan?"

        Todellakin.

        Ensimmäisestä Johanneksen kirjeestä:

        "Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt. Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä."

        ________________

        "pertsa2012on vaan pannut sellaista, että 10. riemuvuosi on päättynyt ja vuosi 2018 on lopun aikojen alku. "Jos uskomme ennen suurta ahdistusta tapahtuvaan ylöstempaukseen. niin on aika valmistautua lähtöön"."

        Ei pertsa ainakaan aikaisemmin ole uskonut " ENNEN suurta ahdistusta tapahtuvaan ylöstempaukseen"... Onko mieli sitten muuttunut? Toki riemuvuosi tarkoitti jotakin lopunaikojen kannalta, mutta ei mitään tempausta sentään.


    • Lähimmäinen on apua tarvitseva ihminen. Kenet kohtaat, olipa hän kuka tahansa, et jätä auttamatta jos hän apua tarvitsee.

      Sanotaan, että meidän ei tule rakastaa pelkästään kaikkein läheisimpiä ihmisiä, vaan myös kaukana olevia, joita emme ole edes tavanneet.
      Kun katsoo tämän ajan perheitä kuinka paljon on rikkinäisyyttä, syrjäytyneisyyttä, perheväkivaltaa, lapset ja nuoret voivat huonosti, vanhuksista ei välitetä, onko tuo rakkaus läheisiinkään aina niin päivänselvää. Ehkäpä meidän tosiaan olisi se rakastaminen aloitettava aivan niistä kaikkein läheisimmistä ihmisistä.
      Kun kerran ei voi toista rakastaa, ellei rakasta itseään, kuinka voi rakastaa kaukaisia, ellei rakasta edes niitä kaikkein läheisimpiäkään.

      • "Kun kerran ei voi toista rakastaa, ellei rakasta itseään, kuinka voi rakastaa kaukaisia, ellei rakasta edes niitä kaikkein läheisimpiäkään. "

        Niinpä!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2762
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      93
      2069
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe