Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Aberkios
profiilit
Aberkios
Aberkios
Vapaa kuvaus
Aloituksia
11
Kommenttia
1122
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Koomikkotaustasta+saattaa+olla+kirkon+hommissa+etua,+ainakin+huumorintajusta.+Mutta+kaipa+on+pystynyt+sitä+tavanomaista+sirkusta+työpaikallaan+vetämään.+Minä+en+pystyisi+vakavalla+naamalla+samaan,+on+meinaan+sen+verran+koomista+hommaa.+Joten+peukut+Laajasalolle.
23.09.2017 16:26
16.09.2017:+
"Suomessa+ei+ole+vastaavaa+perinnettä+kuin+Yhdysvalloissa,+jossa+rikkaat+kotirouvat+rahoittavat+yksityisiä+järjestöjä+tai+toimivat+näissä+järjestöissä.+Tätä+köyhäinhoito+järjestelmää,+joka+perustuu+yksityisten+toimijoiden+varaan+ei+ole+muissa+kuin+kristillisissä+piireissä.+Vain+niillä+on+kyllin+kattavat+verkostot+ja+vapaaehtoisia+toimijoita+riittävästi."
Ja+tänään:"Oletin+sinun+kovasti+haluavan+sellaisia+järjestöjä+lisää?+Eli+jotka+eivät+ole+millään+tavalla+kristillisiä.+Sehän+oli+se+sinun+ongelmasi?+Näin+sen+ymmärsin."+
Siis+oletit+minun+haluavan+järjestöjä,+jotka+eivät+ole+millään+tavalla+kristillisiä.+Ja+tämän+asian+hoitaisivat+tietenkin,+TADAA:++amerikkalainen+järjestelmä,+joka+perustuu+yksityisten+toimijoiden+varaan+ja+joita+ei+ole+muissa+kuin+kristillisissä+piireissä.+No+niinpä+tietysti.+Ei-kristillisten+järjestelmien+puutteen+hoitaisi+järjestelmä+joita+on+vain+kristillisissä+piireissä!+No+kuinkas+muuten?
"Eikö+pikemminkin+voisi+valittaa+siitä,+miksi+ei+muita+vastaavia+toimijoita+ole?+Miksi+kukaan+ei+lähde+kehittämään+Amerikan+mallin+mukaan+tällaisia?"<
+Ensimmäinen+ja+tuo+edellinen+sitaatti+olivatkin+sitten+yks+kaks+muuttuneet+"varsin+ironisessa+mielessä"++heitetyiksi+esimerkeiksi.+Eivät+ne+olleet+sellaisia+vielä+osioissa+selitys+nro+1,+tai+selitys+nro+2.++Mutta+tilanteet+muuttuvat+ja+selitykset+niitten+mukana!
+"Siksi+ihmettelen+sitä,+että+olet+noin+aggressivinen."<+
Ihmeellistä+tosiaankin,+miten+sitä+huomaa+itsekin,+ettei+ihmeemmin+tykkää+kun+saa+kuulla+olevansa+tarkoituksellisesti+väärinymmärtävä,++lapsenomainen+märisijä.+Eivätkä+nuo+"mitäs+menet"+ja+"tee+itte"+-kommentit+asiaa+auttaneet.+En+mielestäni+ole+perimmiltäni+aggressiivinen+kirjoittaja,+mutta+minusta+saa+kyllä+äkkiä+kaverin,+jos+ryhtyy+kovin+tikulla+tökkimään!
23.09.2017 14:16
"Oletteko+muuten+huomanneet,+että+mummomuorilta+Suomi+tulee+aina+pienellä+alkukirjaimella?"<
Totta+kai+on+huomattu.+Miten+sen+olisi+voinut+olla+huomaamattakaan?+On+vaan+ollut+muutoinkin+niin+paljon+kommentoitavaa+noissa+sepustuksissa,+etten+ole+näihin++asioihin+viitsinyt+puuttua.+
On+mummomuorilta+näämmä++jo+selityskin+tullut:+"Ei+todellakaan+ole.+Jos+luet+tarkasti,+niin+Suomi+on+kirjoitettu+isolla,+kun+puhe+on+maannimestä+ja+pienellä+kun+puhutaan+vaikka+suomalaisuudesta."
Ja+tosiaan,+selitys+se+on+huonokin+selitys.+Ja+tämä+oli+tosi+huono.
Tässä+pari+esimerkkiä,+lukekaahan+nyt+oikein+tarkasti:
"Yleisin+näkyi+olevan+se,+että+ne+on+tarkoitettu+suomessa+pysyvästi+asuvilla+ja+sosiaaliturvaan+oikeutetuille,"
"En+todellakaan+halua+mitään+Amerikan+mallia+suomeen."
Itse+asiassa+mummomuorin+viesteissä+Suomi+on+kirjoitettu+isolla+alkukirjaimella+vain+silloin+kun+hän+lainaa+muiden+tekstiä,+tai+kun+Suomi+sana+on+virkkeen+alussa,+eikä+mummomuori+pääse+asiaa+väistämäänkään.+
Vinkkinä+mummomuorille+mainittakoon,+että+kyllä+sen+pystyy+väistämään,+kunhan+kirjoittaa+eteen+jonkin+sanan,+ihan+minkä+tahansa.+Vaikkapa+"Tuotanoinniin+suomessa+asuvilla..."!
23.09.2017 11:44
Ehkä+et+tällä+kertaa+(:D)+lukenut+viestiä+ihan+tarkkaan!
22.09.2017 23:16
:D+Saman+kaltainen+tyttö+oli+Lahden+Hennalassa.+Suoritin+siellä+Aukin.+Vääpeli+varusteiden+jaossa+kehoitti+olemaan+varovainen+poletteihin+kiinnitettävien+joukko-osastotunnusten+eli+"satiaisten"+kanssa,+jotta+niiden+piikit+eivät+katkea.+"Sotilaskodissa+ei+vielä+ole+huoltokoulun+satiaisia,+joten+teillä+on+toistaiseksi+tämän+varuskunnan+ainoat+huoltokoulun+satiaiset.++Yksikään+ei+poistu+kasarmin+alueelta+ilman+niitä+tunnuksia,+joten+toimikaa+sen+mukaan".+
Sotilaskodissa+oli+töissä+"Hyrylän+tytön"+vastine.+Tukeva+ja+homssuinen+tytteli.+Olin+jonkun+kerran+yöllä+kasarmialueen+vartiossa.+Aina+oli+sotkun+tyttö+puskassa+eri+soltun+kanssa.+Ja+kolmena+yönä+tuli+varuskunnan+homo+sotilaspappi+uuden+hoidon+kanssa+kuusiaidan+läpi.+Mutta+sehän+ei+kuulu+tähän.
Viikonloppu+ja+sen+myötä+iltavapaa+lähestyi.+Olin+sotkun+ensimmäisessä+pöydässä+munkkikahveilla.+Rompekioskille+oli+pitkä+jono+ja+myyntivuorossa+kyseinen+tytteli.+Jonon+ohi+marssi+joukkuetoveri+Rusi,+varsinainen+touho,+ja+huusi+"kysyisin+vaan,+että+joko+teillä+on+huoltokoulun+satiaisia"?+Koko+sotkun+toimita+pysähtyi,+ja+tuli+täysin+hiljaista.+Kaikkein+mielenkiintoisinta+oli+tytön+ilme,+ensin+aivan+pöllähtänyt+ja+sitten+mietteliäs.+Mietti+varmaan,+että+kuka+niitten+satiaisten+alkuperästä+alkaa+lukua+pitämään?
22.09.2017 16:36
Tåsså+kronologisessa+järjestyksessä+viittauksesi+Amerikan+malliin:
#16.09.2017,+07:56
"Suomessa+ei+ole+vastaavaa+perinnettä+kuin+Yhdysvalloissa,+jossa+rikkaat+kotirouvat+rahoittavat+yksityisiä+järjestöjä+tai+toimivat+näissä+järjestöissä.+Tätä+köyhäinhoito+järjestelmää,+joka+perustuu+yksityisten+toimijoiden+varaan+ei+ole+muissa+kuin+kristillisissä+piireissä.+Vain+niillä+on+kyllin+kattavat+verkostot+ja+vapaaehtoisia+toimijoita+riittävästi."
+
#19.09.2017,+08:17
"Eikö+pikemminkin+voisi+valittaa+siitä,+miksi+ei+muita+vastaavia+toimijoita+ole?+Miksi+kukaan+ei+lähde+kehittämään+Amerikan+mallin+mukaan+tällaisia?"<
Kyllä+nämä+viittaukset+aikalailla+kehumiselta+vaikuttavat.+Nostat+nämä+ihan++esimerkin+asemaan.+Kuitenkin+olet+aina+siitä+mainittuani+rientänyt+kieltämään+asian.+Ja+perään+laittanut+heti+uudet+kaihoilut,+miksi+kukaan+ei+tee+niin+kuin+Amerikassa+tehdään!+Ja+taas+kun+tästä+mainitsen,+niin+eikun+kieltämään+kaikki!+Kerta+vielä,+niin+olet+tasoissa+Pietarin+kanssa!+Saas+nähdä+koska+kukko+laulaa!+Kai+sinä+olet+hoksannut,+että+minä+näen+nämä+sinun+kirjoituksesi?
#21.09.2017,++08:17
Käytit+energiaasi+todistaaksesi,+ettet+ole+kannattanut+Suomen+hallituksen+politiikkaa:+"En+todellakaan+kannata+tätä+uusliberalistista+politiikkaa,+joka+ajaa+meitä+Amerikan+malliin".+Aha!+Ei+kukaan+tosin+ole+niin+väittänytkään.+Tuokin+oli+osa+todisteluketjua,+jonka+oli+tarkoitus+todistaa,+että+minä+jatkuvasti+ymmärrän+sinun+kirjoituksesi+väärin.+No,+se+todistelu+meni+reisille!
#22.09.2017,++11:12
"En+todellakaan+halua+mitään+Amerikan+mallia+suomeen.+Sen+olen+täällä+jo+useammassa+ketjussa+kyseenalaistanut+vahvasti."<
Just,+todella+vahvasti+olet+todistanut.+Mutta+ihan+päinvastaista+kuin+yrität+selittää!+:D+:D
#22.09.2017,++11:12
Eivät+”uskikset”+sen+enempää+ukot+kuin+ämmätkään+jaa+”almuja”,+vaan+tekevät+sitä+työt,+mitä+näemmä+nykyään+tarvitaan.+Tähän+työhön+tulevaisuudessa+tarvitaan+muitakin+toimijoita.+Ihan+niitäkin,+joita+sinä+tai+tuttavasi+voivat+käyttää+ilman+”näppylöitä”.+
Kiitti+vaan,+mutta+en+näe+tarvetta+kyseislle+palveluille.
Katolisten+hyväntekeväisyysorganisatioiden+työssä+on+mukana+nunnia,+jotka+aivan+taatusti+kokevat+jakavansa+almuja.+Katolisen+uskon+mukaan+kun+"almujen+antaminen+köyhille+on+todistus+veljellisestä+rakkaudesta+ja+Jumalalle+mieluinen+oikeudenmukainen+teko".+
Nämä+rikkaat+ei-katoliset+kotirouvat+eivät+ehkä+koe+olevansa+osa+almujenjakojärjestelmää,+vaikka+keräävät+rahaa+ihan+samaan+tai+samankaltaiseen+toimintaan+kuin+katoliset+kotirouvat+ja++nunnat?+Suurella+osallla+näistä+toimijoista+on+soppakeittiöitä,+joissa+jaetaan+ruokaa+asunnottomille+ja+yömajojen+asukeille,+mutta+silti+ei+mielestäsi+ole+kyse++almujen+jakamisesta?+
Semantiikkaanko+tämä+jämähti?+Sinun+mielestäsi+kun+valtion+rahan+jakamisestakin+tulee+oitis+hyväntekeväisyyttä,+jos+sitä+jakamaan+käytetään+jotain+muuta+tahoa+kuin+valtion+tai+kuntien++instanssia.+Vaikka+muutoin+se+ei+sitä+olisi.
Sinua+on+näillä+palstoilla+runsain+mitoin+kiitelty+vittuilusta.+Nytkin+minulle+osoittamassasi+vastauksessa+nillität+kuinka+ei+toimita+oikein,+ja+kuinka+vain+märistään.+Väliin+toteat,+"en+nyt+väitä+että+sinä+sellainen+olisit"+ja+jatkat+nillittämistä.+Nyt+ja+aiemmin+natiset+siitä,+että+en+anna+mallia+toiminnan+kehittämisestä,+kun+taas+sinä+olet+sellainen+"persoona",+että+vastaavissa+tilanteissa+teet+kaiken+niin+kuin+pitää.+
Olen+osoittanut+missä+on+toimittu+väärin+ja+miten.+Kuten:+-Tukipäätösten+teossa+on+suosittu+uskonnollisia+toimijoita,+muiden+hakijoiden+kustannuksella.+Voisitko+keksiä+mikä+olisi+tapa+korjata+tilanne?+Olisiko+se+vinoutuneen+tukipolitiikan+korjaaminen.+-Myöntämisperuste+muuttui+päinvastaiseksi+kesken+hakuprosessin.+Olisiko+korjaustapa+välttää+tämän+kaltaista+suhmurointia?
Otetaan+esimerkki:+ajat+autolla+T-risteykseen,+jossa+on+oikealle+kääntymisen+kieltävä+liikennemerkki,+käännyt+siitä+huolimatta+oikealle.+Poliisi+tulee+ja+pysäyttää.+Ryhdytkö+vänkäämään+poliisin+kanssa,+koska+ei+ollut+ilmoitettu+mihin+suuntaan+olisi+pitänyt+kääntyä?
22.09.2017 15:51
Saat!
21.09.2017 14:34
Kerrotko+vielä+mihin+tuo+liittyy?+Onko+joku+ollut+eri+mieltä,+vai+miksi+katsoit+tarpeelliseksi+tulla+ilmoittamaan?+Vai+päsähtikö+vain+yht´äkkiä+mieleesi?
Minä+esitin+epäilynäni,+että+hän+ei+ymmärrä+itse+omia+kirjoituksiaan,+saati+toisten!+Mutta+onhan+se+hienoa,+että+toiset+ymmärtävät+vaikka+itse+ei+ymmärtäisikään!
21.09.2017 11:05
Kerrataas+vielä:+Sinä,+et+tiedä+yhtään+mitään+minun+tekemisistäni+tai+tekemättä+jättämisistäni,+joten+älä+tule+minua+ja+minun+tekemisiäni+mestaroimaan.+Jos+asiat+yhteiskunnassa+ovat+menossa+väärään+suuntaan,+tai+on+vaarassa+niin+käydä,+niin+kaikilla+on+täysi+oikeus+sitä+kritisoida.+Ilman,+että+joku+tulee+nillittämään+tai+mestaroimaan.+Tai+kehottaa+hoitamaan+itse+kyseinen+ongelma.+Ei+ole+mitään+järkeä+siinä,+että+jokainen+joka+huomaa+jonkin+ongelman,+alkaa+itse+konkreettisesti+värkätä+sen+ja+jokaisen+muunkin+havaitsemansa+ongelman+kimpussa.+Näinkö+sinun+mielestäsi+pitäisi+todellakin+toimia?+
#"Aina+kun+jotain+kehottaa+tekemään+jotain,+seuraa+useimmiten+suuttumus.+On+paljon+helpompaa+esittää+kielteistä+arviointia+kuin+tehdä+itse+mitän+sen+eteen,+että+tilanne+muuttuisi."
Oletko+huomannut,+että+herätät+aika+usein+tuota+suuttumusta?+Vai+onko+mennyt+sekin+ohi?
"Aina+kun+kehottaa,+niin+useimmiten".+Siis+aina+kun+kehottaa,+niin+useimmiten".+Tuossako+oli+jotain+järkeä?
#"Otetaan+vielä+kerran.+En+todellakaan+kannata+tätä+uusliberalistista+politiikkaa,+joka+ajaa+meitä+Amerikan+malliin."<
+
Siinähän+otat,+mutta+minähän+en+ole+tuollaista+väittänytkään.+Sinulla+on+ilmiselviä+vaikeuksia+ymmärtää+kirjoitettua+tekstiä.+Mutta+yksiselitteisesti+kannatat+Amerikan+mallia+hoitaa+sen+politiikan+"hedelmiä".+Ja+sitten+minä+olen+tässä+se+väärinymmärtäjä!+Tziisus!+Helpostihan+sen+noin+käsittää,+jos+ei+itse+ymmärrä+edes+omia+kirjoituksiaan,+eikä+toisten+kirjoituksia+senkään+vertaa!
Olet+ihan+onnesta+mykkyrässä,+kun+saat+joka+välissä+ajaa+kuin+käärmettä++pyssyyn+tätä+uskis-ämmien+almujen+jakoon+perustuvaa+hyväntekeväisyysmallia.
#"Muita+syitä+et+ole+tuonut+esiin.+Tämän+Niikon+tapauksen+olemme+täällä+jo+käsitelleet."
En+vai?+Luepa+vielä+kerran,+ja+tällä+kertaa+selvin+päin!
21.09.2017 10:17
Ymmärrät+järjestelmällisesti+ja+tahallisesti+kaiken+väärin.+Tai+sitten+et+kertakaikkiaan+ymmärrä.+Kaiketi+olet+siitä+Amerikan+mallista+niin+ylenmäärin+hurmioitunut,+että+kaikki+muut+mielipiteet+menevät+kuin+vesi+hanhen+selästä!
+Olen+kyllä+selvillä+näistä+ruoanjakelusysteemeistä.+Ja+niistä+syistä,+miksi+ei-uskonnollisia+toimijoita+juurikaan+ole.+Olen+näitä+syitä+kerrannut+kertaamasta+päästyäni.+Joten+sinun+ei+tarvi+tulla+minulle+niiden+vähyydestä+nillittämään.+Mitä+taas+tulee+minun+tekemisiini,+niin+sinun+asiasi+ei+ole+tulla+niistäkään+minulle+mestaroimaan.+Sinä+et+tiedä+mitä+teen+ja+olen+tehnyt,+joten+tiedän+omat+tekemiseni+paremmin+vastakin,+ja+täysin+ilman+sinun+ohjeistustasi!+Voitko+kuvitella?
Ei+tosiaankaan+kiinnosta+asian+enempi+vatvominen.+Hjalliksen+työryhmän+miljoona+ei+tule+millään+tavalla+minua+tai+lähipiiriäni+koskettamaan,+joten+minun+puolestani+survokoon+sen+vaikka+Mika+Niikon+perseeseen!
20.09.2017 10:43
Olen+jo+mennyt+laskuissa+sekaisin,+kuinka+monta+kertaa+eri+palstoilla+olen+nämä+samat+asiat+kirjoittanut.+
Eerikatässämoi:
#"Luulen+jakajien+painottumisen+noihin+uskonyhteisöihin+johtuvan+siitä,+että+muut+toimijat+eivät+sitä+tee.+Siinä+on+kuitenkin+oma+hommansa+ja+tekijöitä+ei+taida+ihan+helposti+löytyä."<
Paha+tehdä+jos+ei+ole+resursseja.+Luuletko,+että+tällaisen+projektin+voi+polkaista+käyntiin+ilman+niitä,+ja+ennen+kaikkea++ilman+rahaa?+Monin+paikoin+eivät+saaneet+aloitukseensa+tukea,+koska+toimijoita+oli+jo,+eikä+päällekkäisten+toimintojen+aloittamista+ja+rakenteiden+rahoittamista+katsottu+tarpeelliseksi,+eikä+järkeväksi.+Nämä+jo+toiminnassa+olleet+olivat+juuri+näitä+uskonnollisia+yhteisöjä.+
#"Jossain+vaiheessa+eu-+kasseja+jakoivat+työttömien+yhdistykset,+mutta+ilmeiseti+toimijat+loppuivat,+koska+he+ovat+tainneet+lopettaa+sen+touhun."
+Kyllä+näitä+edelleen+on,+mutta+jossain+muistaakseni+loppui,+koska+ei+saanut+mitään+tukea,+jossain+meni+toimitilat,+jossain+toiminnan+aloittamisen+tai+sen+jatkamisen+esti+aiemmin+mainitsemani+"meillä+on+vakiintuneet+yhteistyötahot,+joiden+kanssa+jatkamme".+Seurakunnilla+ja+hihhulikirkoilla+on+töissä+täydellä+työmarkkinatuella+väkeä,+joiden+osalta+tuki+hyödynnetään+täysimääräisesti+ja+sitten+ulos.+Jokin+esti+näitä+yhdistyksiä+saamasta+samaa+etua,+en+enää+muista+mikä.+
#"Kauppojen+ylijäämäruokaa+voi+varmasti+alkaa+jakaa+suurin+piirtein+kuka+vaan,+mutta+jos+ei+ole+tekijöitä,+on+hyvä,+että+edes+seurakunnat+sitä+tekevät."<
+Et+taida+(btw)+olla+kovin+perehtynyt+aiheeseen.+Kai+sitä+ruokaa+voisi+jakaa,+mutta+jos+sitä+ei+saa,+niin+ymmärrettävästi+sitä+on+aika+paha+jakaa.+Eikö?+Kun+on+ne+"vakiintuneet+yhteistyötahot,+näetkös".+
Merkittäviä+kuivaelintarvikkeiden+luovuttajia+ovat+elintarviketukut+ja+-teollisuus.+Näistä+kun+ei+lähetetä+myyntiin+elintarvikkeita,+joiden+jäljellä+oleva+myyntiaika+on+kolme+kuukautta+tai+sen+alle.+Nämä+tahot+haluavat+keskittää+kaiken+toiminnan+tehokkaasti.+Eivät+ne+ala+jaella+tai+luovuttaa+näitä+eriä+sinne+sun+tänne.+Kaikki+pois+kertarysäyksellä+ja+sillä+hyvä.+Seurakuntayhtymillä+on+jakeluvarastonsa,+joka+voi+ottaa+vastaan+kaiken+heti.
Kuinka+monen+jakajan+luulet+pääsevän+kauppoihin+sitä+ylijäämäruokaa+hakemaan?+Eivät+ne+halua,+että+siellä+elintarviketiloissa+kovin+monet+ylimääräiset+ramppaavat!+Kaupat+haluavat+niputtaa+ylijäämäruuan+yhteen+paikkaan+ja+yhteen+läjään,+joka+viedään+kerralla+pois.+EU-ruokatuen+jaossa+on+omat+kommervenkkinsä,+joiden+vuoksi+sitä+ei+jaeta+sinne+sun+tänne.+Yksi+syy+taisi+olla+se,+että+eri+jakelupaikkoja+kiertävä+saisi+vain+oman+osansa+siitä,+ei+enempää.
Sen+lisäksi+elintarvikevalvonnalla+on+sääntönsä++tilojen+ja+kuljetuskaluston+suhteen.+
Helposti+pilaantuvaa+ruokaa+saa+jakaa+vain+jos+on+niitä+varten+kylmäkalusto.+Rahoitusta+niihin+ei+saa,+koska+uusiin+rakenteisiin+ei+saa+tukea.+Paitsi+jos+porukalla+on+tukena++kansanedustaja,+joka+hakee+tukemalleen+projektille+valtion+rahaa.+Ja+käteen+lyödään+yli+3+varttimiljoonaa+euroa,+myös+niihin+rakenteisiin,+joihin+muut+eivät+rahaa+saa.+Tässähän+tapauksessa+oli+rahoituksen+saannin+perusteena+juuri+kylmäkaluston+tarve.+Joka+taas+hakuperusteissa+oli+rahoituksen+saannin+este,+mutta+TADAA+Niikon+hakemuksen+saavuttua+muuttuikin+rahoitushakemuksen+läpimenon+perusteeksi!+
Kyseessä+oli+Sosiaali-+ja+terveysministeriön+kertaluontoinen+tuki.+Sattumaa+tietysi+oli,+että+rahoitusta+runsaskätisesti+saaneen+tahon+keulahahmo+ja+sitä+myöntäneen+ministeriön+ministeri+olivat+samasta+puolueesta.
Mitään+epäselvää,+saati+epäilyttävää+tuohon+ei+tietenkään+liittynyt.+Elämmehän+sentään+kansainvälisesti+tunnustetussa+maailman+vähiten+korruptoituneessa+maassa!
19.09.2017 23:08
pertsa2012+kirjoitti:+"Kirkolla+on+oikeus+vaatia+papilta+pysyttäytymistä+tunnustuksen+rajojen+sisäpuolella+ja+homoparien+vihkiminen+ei+ole+vielä+Kirkon+hyväksymää.+Kyllä+se+erottaminen+onnistuu."<
Erottaminen+ei+todennäköisesti+onnistuisi,+sillä+se+ei+saa+milloinkaan+olla+ensisijainen+keino+erimielisyyksien+ratkaisemiseksi.+Tässä+tapauksessa+ennen+erottamista+olisi+käytettävissä+vihkimisoikeuden+menettäminen.+Kirkko+voi+,+niin+halutessaan,+pyytää+vihkiluvan+myöntäneeltä+maistraatilta,+että+tämä+peruu+Sadinmaalle+myönnetyn+vihkimisluvan.+On+vielä+epäselvää,+onko+kirkko+menossa+edes+tähän.
19.09.2017 12:15
Mummomuori+kirjoitti:+"Kela+ei+ole+järjestö+eli+yhdistys,+eikä+sen+toimenkuvaan+kuulu+hyväntekeväisyys."<+
Missä+sanotaan+että+kyseisen+tuen+jakajan+pitäisi+olla+yhdistys?+Onko+kyseisen+tuen+jakajaksi+ehdotettu+Suomen+ev.lut.kirkko+mielestäsi+yhdistys?+Onko+nyt+puheena+oleva+urheilun+ja+liikunnan+tukena+jaettava+valtion+raha+mielestäsi+hyväntekeväisyyttä?+Onko+asumistuki+hyväntekeväisyyttä?
"Mitä+ihmettä+siis+odotat,+kun+menet+selkeästi+uskonnollisen+viitekehyksen+omaavan+toimijan+luo?+Ei+niiden+ole+tarkoituskaan+olla+sekulaarisia!"
+Minä+olen+sitä+rallia+käynyt+katsomassa+ja+kuulemassa+tasan+yhden+kerran,+joten+minun+menemisistäni+ei+kannata+olla+huolissaan.+Minun+puolestani+saavat+siellä+tatuoida+kävijän+otsaan+ristin+tai+Hyvän+paimenen+sauvoineen+ja+lampaineen,+ja+vaikka+molemmat.+Mutta+yhteiskunnan+ei+pitäisi+ohjata+sinne+ulkopuolisia+ihmisiä+hakemaan+sieltä+sellaista+tukea,+jolla+ei+ole+mitään+yhtymäkohtaa+seurakuntaan.
"Jokainen+voi+itse+valita,+mihin+paikkaan+menee.+Diakonin+luokse+meneminen+on+oma+vapaa+valinta,+ei+sellainen+pakko+kuten+Kelalle+tai+työkkäriin.+Joten+aika+lapsenomaista+on+siitä+valittaa.+"<+
On+sinne+pakko+mennä+tukea+saadakseen,+jos+se+kerran+on+ainoa+paikka,+mistä+sitä+tukea+saa.+Siis+jos+puheena+olevan+tuen+jakaminen+sinne+siirtyy,+Sinun+mielestäsi+ilmeisesti+olkoon+kakarat+ilman+urheilutukea,+jos+isä+tai+äiti+ei+halua+sitä+kirkosta+käydä+pokkaamasta.+Aika+karua+on!
"On+niitä+leipäjonoja,+joihin+voi+kuka+tahansa+mennä,+joten+eikö+kannata+mennä+niihin,+jos+tulee+näppyjä+kristinuskosta?"<
Oletko+varma?+Tamperelainen+ystäväni+oli+kysynyt+muistaakseni+sossusta+tamperelaisista+ruoanjakelupisteistä.+Oli+seurakuntayhtymää,+babtistikirkkoa,+helluntaiseurakuntaa+ja+sitä+sun+tätä+seurakuntaa,+mutta+ei+tuo+kaverini+löytänyt+siitä+listasta+yhtään+uskonnosta+vapaata+toimijaa.+Tampere+on+sentään+aika+iso+kylä.+Itse+katsoin+äsken+netin+listaa+ruoanjakajista+kautta+maan.+No,+Mäntyharjulta+ainakin+löytyisi+ja+Vaasasta.+Täytyypä+vinkata+kaverille,+että+käväisee+niissä!+
Näissä+muissa+seurakunnissa+ruoanhakija+joutuu+keskelle+jumalanpalvelusta.+Ev.lut.+seurakunnissa+sentään+selviää+uskonto-osiosta+siellä+"kerjuulisenssin+haussa".+Oletkin+kaiketi+sitä+mieltä,+että+jos+vähävarainen+ei+diggaa+seurakuntaa,+eikä+siksi+halua+hakea+esim.+EU-ruoka-apua+seurakunnasta,+niin+olkoot+ilman,+saavatpahan+kunnon+uskikset+sitten+senkin+edestä!
"...miksi+ei+muita+vastaavia+toimijoita+ole?+Miksi+kukaan+ei+lähde+kehittämään+Amerikan+mallin+mukaan+tällaisia?"<+
Tuo+miksi+ei+ole,+on+jo+käyty+läpi+ainakin+kerran+tai+kaksi.+Menköön+vielä+kerran.+Kun+sitä+tukea+ei+anneta+jos+rakenteet+eivät+ole+valmiina,+ja+ne+rakenteet+ovat+valmiina+monasti+vain+näillä+uskonnollisilla+toimijoilla.+Sen+vuosia+sitten+tehdyn+jutun+mukaan+myös+jakeluun+ruokaa+antavat+tahot+ilmoittivat,+että+heillä+"on+jo+vakiintuneet+yhteistyötahot",+eli+ne+yhdet+ja+samat+kirkot+ja+seurakunnat.+Vaikka+valheellisesti+perustellaan,+niin+uskonnolliset+toimijat+kyllä+saavat+rahaa+myös+niihin+rakenteisiin,+vaikka+muut+eivät+saakaan.+Tämän+osoitti+kansanedustaja+Mika+Niikon+tapaus.
Aiemmin+kirjoittamasi+perusteella+päättelin,+että+"pidät+Amerikan+mallia+hyvänä,+jopa+esimerkillisenä".+Sinä+kielsit+näin+olevan.+Nyt++kuitenkin:+"+Miksi+kukaan+ei+lähde+kehittämään+Amerikan+mallin+mukaan+tällaisia?++Aiemmin+totesit+myös:"Tätä+(Yhdysvaltain)+köyhäinhoito+järjestelmää,+joka+perustuu+yksityisten+toimijoiden+varaan+ei+ole+muissa+kuin+kristillisissä+piireissä."+<
Siis+jälleen+uusi+kristillinen+järjestelmä+pitäisi+saada.+Mutta+tällä+kertaa+Amerikan+mallin+mukaan+pykätty?+Sitten+ihmettelet,+että+miksette+mene+niihin+uskonnottomiin+paikkoihin,+jos+uskonto+aiheuttaa+näppylöitä!+Eikö+tämä+ihailemasi+amerikkalaiseen+tapaan+kristillinen+hyväntekeväisyys+sitten+aiheuta+näppylöitä?+Annatko+näppylättömyystakuun?
Mikäs+tuo+nyt+sitten+oli,+jos+ei+vahva+kannanotto+"hyvän+ja+esimerkillisen+Amerikkalaisen+systeemin"+puolesta?+Parissa+päivässä+takki+kääntyi,+että+heilahti!
19.09.2017 11:58
Ehkä+minä+sitten+vain+olen+joutunut,+tahi+päässyt,+näkemään+ihmisistä+sen+nurjemman+puolen.
19.09.2017 00:55
Eerikatässämoi+kirjoitti:+"Tuossa+seurakunnassa,+jossa+itse+palvelen,+musiikki+soi+paitsi+viihdyttäen,+myös+estämässä+ääniä+kuulumasta,+näin+itse+ajattelen+sen+olevan.+Kukaan+ei+varmaankaan+halua+kaikkien+odottajien+kuulevan+asioitaan."<
Kyllähän+minä+tämän+puolen+asiassa+olen+ymmärtänyt,+mutta+eihän+se+asiaa+miksikään+muuta.+Virret+raikaavat,+eivät+suinkaan+"viihdyttäen",+silloin+kun+virsiä+ei+halua+kuulla.+Kuten+minäkin+saattajana+jouduin+noin+puolitoista+tuntia+kuulemaan.+Kai+sitä+muusiikkia+maailmasta+löytyy,+ei++sen+uskonnollista+tarvitse+olla,+vaikka+kuinka+seurakunnan+tiloissa+oltaisiinkin.+Onhan+sitä+klassista+musiikkia+pilvin+pimein.+Oviin+on+myös+mahdollista+saada+äänieristykset+suht+edullisesti,+jos+halua+löytyy.+Mutta+taidetaan+niitä+virsiä+soittaa+osin+ihan+vaan+kiusallaan!
Mitä+taas+tuohon+vaitiolovelvollisuuteen+tulee,+niin+sitähän+minä+olen+tässä+monta+päivää+yrittänyt+tolkuttaa,+ettei+sitä+tietoa+noin+vain+saa.+Ja+toiseen+suuntaan+se+tieto+saatavana+olevista+eduistakin+kulkee+paremmin+kun+se+yhteys+on+jo+olemassa.+Eli+juuri+sille+oman+seurakunnan+omalle+katraalle.+Siksi+tällaisten+seurakuntiin+liittymättömien+tukien+tulisi+tulla+puolueettomalta+taholta.+Seurakunta+ei+sellainen+ole.
18.09.2017 23:22
Nimimerkki+on+otettu+oman+etunimeni+mukaan.+Sillä+ei+ole+yhteyttä+mihinkään+historian+henkilöön.+Olen+selittänyt+asian+täällä+aiemmin,+mutta+se+poistettiin+sääntöjen+vastaisena,+joten+en+siihen+enää+palaa.
18.09.2017 19:23
qwertyilija+kirjoitti:+"Oletan,+että+vakavaa+moitetta+seuraa+Sadinmaalle+seuraavassa+tuomiokapitulin+istunnossa+kovempi+rangaistus.+Eli+rangaistuksena+tuo+olisi+se+ensimmäinen+porras.+"<
En+oikein+jaksa+uskoa+tuohon+"tårta+på+tårta"+-skenaarioon.+Tuomiokapitulin+kokouksissa+on+sentään+vakiojäsenenä+paikalla+lakimiesasessori.+Siis+ainakin+paikalla+jollei+esittelijänä.+Tiettävästi+kaikki+"tapaukset"+ovat+olleet+tuomiokapitulin+tiedossa+sen+tehdessä+tuota+"vakavaan+moitteeseen"+johtanutta+päätöstään.+Eli+kun+päätös+on+tehty+niin+asia+on+ns.+pois+pöydältä.+
Tuolla+Sadinmaan+itserankaisulla+eli+jalkapuussa+istumisella+puolestaan+ei+ole+yhtymäkohtaa+tuomiokapituliin,+sillä+se+ei+ole+ollut+siinä+keississä+osapuolena.+Se+on+ainoastaan+Sadinmaan+keino+saada+asialle+näkyvyyttä,+joten+se+ei+itse+asiassa+ole+rangaistus+lainkaan,+niinpä+sitä+ei+pidä+sellaisena+myöskään+käsitellä.+Ei+vakavissaan+eikä+leikinpäin.+
En+ole+nähnyt+tuomiokapitulin+päätöstä,+mutta+olettaisin,+että+siinä+ei+vedottu+kirkkolakiin,+eikä+sen+paremmin+mihinkään+muuhunkaan+lakiin.+Todennäköisesti+päätöksen+perusteena+on+ollut+kirkon+vihkimiskäytäntöön+ottaman+kannan+ja+vihkijöille+antaman+ohjeistuksen+vastainen+toiminta.+Sen+pitävyys+joutuisi+testiin,+mikäli+Sadinmaa+valittaa+hallinto-oikeuteen.
Hallinto-oikeuden+istunnot+ovat+suljettuja+tilaisuuksia,+joten+siellä+eivät+valituksen+kohteena+olevan+tapauksen++osapuolet+ole+paikalla.+Hallinto-oikeus+kuulee+kirjallisesti+ensin+tuomiokapitulia,+jonka+jälkeen+Sadinmaalta+pyydetään+vastaselitys.+Pyynnöstä+ja+perustellusta+syystä+käsittely+voi+olla+myös+suullinen.+Tämä+keissi+tuskin+ainakaan+asian+vaativuuden+tai+monitahoisuuden+vuoksi+edellyttäisi+suullista+käsittelyä.
Tuomiokapituli+todennäköisesti+esittää+lausunnossaan+hallinto-oikeudelle,+että+kyseessä+on+työnohjaukseen+oleellisesti+liittyvä+huomautus+ohjeistuksen+vastaisesta+käytännöstä.+Tuomiokapitulilla+olisi+ollut+mahdollisuus+antaa+myös+astetta+jämäkämpi+huomautus,+eli+varoitus.+Eikä+silloinkaan+oltaisi+menty+ohi+työnohjauskäytännöstä.+Näillä+perusteilla+hallinto-oikeus+voi+jättää+asian+käsittelyyn+ottamatta.
Tämä+ei+ole+missään+määrin+oma+henkilökohtainen+kannanottoni+asiaan.+Eli+siitä+mikä+olisi+oikein+ja+mikä+väärin,+tai+mitä+pitäisi+tapahtua.+Ainoastaan+käsitykseni+mahdollisen+oikeustapauksen+kiemuroista.
18.09.2017 18:35
Pe.ku+kirjoitti:+"Eihän+tuo+poissuljettu+vaihto-ehto+ole+ja+sitten+se+on+varmaa,+jos+Sadinmäki+vie+sen+oikeuteen."<
No+kukas+tämä+Sadinmäki+sitten+on,+ja+missä+roolissa+hän+veisi+asioita+oikeuteen?
18.09.2017 14:25
Aloitan+tällä+kerralla+lopusta:+"Edelleen+kysyn,+mikä+estää+tekemästä+tällaista+verkostoa+jonkun+maanlaajuisen+verkoston+kautta?"
Niinpä,+ja+mikähän+olisi+sellainen?+TADAA:+Kela!
Olen+kuullut+ainakin+kolmelta+suurelta+paikkakunnalta,+millaista+se+on+seurakuntaan+kuulumattomasta+asioida+diakonien+toimistoissa.+Ovat+kyllä+tunteneet+olevansa+lapsipuolen+asemassa,+kun+ovat+kertoneet,+etteivät+ole+kyseisen+seurakunnan+jäseniä,+eivätkä+minkään+muunkaan+seurakunnan++jäseniä.
Ensin+on+odotettu++puolesta+tunnista+tuntiin+audienssia+käytävässä,+jossa+virret+raikuu.+Välillä+vaan+joku+käy+CD:tä+vaihtamassa.+Pöydät+ovat+täynnä+esitteitä+ja+seinät+huoneentauluja.+"Jeesus+sanoo:+tulkaa+luokseni+te+työtä+tekevät+ja+raskautetut".+Toisaalla+taas:+"Työttömien+uskovien+piiri+kokoontuu+seurakuntatalolla+tiistaisin++klo+12+-14.+Tule+sinäkin+mukaan!"+jne+jne.
Sisällä+toimistossa+työnnetään+nenän+alle+eläkeläisten+päiväkerhoa+ja+sunnuntaikerhoa,+jos+on+eläkeläinen.+Jos+taas+on+perheellinen,+niin+lykitään+pyhäkouluesitteitä,+nuorten+kerhon,+äitien+kerhon+ja+isien+kerhon+esitettä,+teemalla+ja+ilman,+sun+muuta++"Jeesus-kerhon+esitettä".+Kutsutaan+vähävaraisten+joululounaalle,+"jossa+on+hyvää+ruokaa+ja+monipuolista+ohjelmaa,+puhetta+ja+musiikkiesityksiä".+Monipuolista!?+Just!
Kun+sitten+viimein+pääsee+ulos,+niin+saatteeksi+tulee+"siunattua+joulua",+"Jumalan+siunausta",+"siunattua+kotimatkaa"+yms.
Kun+tuolla+yhden+palstan+leipäjonokeskustelussa+kauan+sitten+kerroin+näistä+samoista+asioista,+niin+heti+tuli+kommenttia:+"no+voi+voi,+kyllä+olikin+kauheeta+kärsimystä",+"kyllä+pitäis+nyt+vähän+kestää,+kun+kerran+kerjuulle+menee",+"ei+se+ketään+pahenna+kuulla+välillä+vähän+Jumalan+sanaa",++"kyllähän+sitä+seurakunta+sentään+saa+itse+päättää,+mitä+omissa+tiloissaan+tekee".
Niinpä+"saa+itse+päättää+mitä+tiloissaan+tekee".+Siksi+on+väärin,+että+uskonnottomat+ihmiset+joutuvat+nöyristelemään+"kerjätessään"+näissä+seurakuntien+tiloissa.+Monet+ovat+"tykänneet+kyttyrää",+ja+aiheesta.
Itse+kuskasin+kerran+eläkeläisystävääni+hakemaan+diakonissalta+jotain+ihme+kerjuulisenssiä+leipäjonoa+varten.+Joutuu+kuulemma+parin+kuukauden+välein+sen+uusimaan.+Hän+sai+eteensä+koko+seurakuntatalon+kattauksen+uskonnon+tuputusta.+Minä+vain+sen+mitä+aulassa+oli+tarjolla,+mikä+ei+sekään+ollut+vähän!+Sekä+kaikkiaan+lähes+puolitoista+tuntia+virsiä+ja+kuumimpia+Jeesus-hittejä.
Uskovaiset+eivät+pidä+tuota+minään.+Mitähän+mahtaisivat+sanoa,+jos+joutuisivat+itse+hakemaan+"kerjuulisenssinsä"++stalinistikommunistien+päämajasta?+Parin+tuttavapiirini+kuuluvan+ja+muutaman+ulkopuolisten+kommentit+kokemuksistaan+eivät+ole+olleet+mairittelevia,+vaikka+kukaan+heistä+ei+tietääkseni+kommunisti+olekaan.
Ehkä+joskus,+kunhan+tuo+Hallapersujen+puolue+tuosta+paisuu,+niin+se+ottaa+hoitaakseen+kaiken+avustustoiminnan.+Kenties+silloin+jokainen+kerjuulisenssin+uusija+joutuu+tekemään+natsitervehdyksen!
18.09.2017 11:53
"mainosta+jossa+miehet+ihailee+aurinolaskua+käsi+kädessä.nyt+on"
Mitä+pahaa+siinä+on?+Ei+luulisi+ainakaan+liian+rietasta+olevan!
17.09.2017 19:00
45 / 57