Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
3090
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+siirtänyt+sukututkimuksen+aloittamista+jo+vuosia.+Ehkä+aika+oli+nyt+kypsä+ja+sain+itsestäni+irti+niin+paljon,+että+pääsin+vauhtiin.+Toinen+siskoistani+on+myös+innokkaana+mukana+ja+pari+muuta+sukulaista.+Tuntuu+hyvältä+tonkia+historian+pölyttyneitä+lehtiä.+Ja+mielikuvitus+laukkaa+mukavasti+ja+värittää+tapahtumia+mistä+on+saanut+jotain+selville.
27.02.2018 14:23
Tuo+saada+ihminen+huonoon+valoon+muiden+silmissä+toteutuu+varsinkin+työelämässä+hyvin.+Jatkuvaa+kilpailua+ja+tönimistä,+edetään+kyynärpää+taktiikalla+ja+panetellaan+muita.
No,+joo+on+sitä+myös+arkielämässä.+Ja+kun+joutuu+jonkun+ihmisen+hampaisiin,+ihmetellä+täytyy+kuinka+paljon+voimavaroja+käytetään+toisen+lyttäämiseem.
27.02.2018 14:20
Vastaan+kyllä+mielelläni+muuten+kysymyksiin,+mutta+viime+aikoina+ovat+yleistyneet+utelut+tyyliin:+Koska+meinaat+jäädä+eläkkelle?+Käsittääkseni+se+on+ihan+minun+oma+asiani+ja+ymmärrän+kyllä+että+jonkun+mielestä+voi+olla+kohteliasta+kysyä+vanhalta+ihmiseltä+tämän+eläkkeelle+jäämisestä.+Minusta+se+ei+tunnu+mukavalta.
27.02.2018 14:10
Työpaikallani+suurin+osa+on+minua+nuorempia+ja+olen+huomannut+miten+nykyään+viljellään+juuri,+juuri+niin,+juurikin+niin+ja+aivan+juuri+näin+sanoja.+Ihan+kuin+asiasta+tulisi+jotenkin+merkittävämpää+tällä+tavalla?
19.02.2018 18:30
Syreeni
Olen+huomannut+viime+aikoina+tuon+”itseasiassa”+sanan+väärinkäytökset.+Eikai+nyt+kaikkea+puhuttua+voi+tehdä+tärkeäksi+lisäämällä+lauseeseen+itseasiassa+sanan.
19.02.2018 18:23
Hyvä+vastaus,+on+totta+miten+jotkut+vastaavat+aina+hyvä+kysymys.+Samoin+tuo+henkilökohtaisuudesta+jauhaminen.
19.02.2018 18:18
Varmaan+jokainen+käyttää,+mutta+ei+sentään+joka+onneksi+joka+lauseessa.
19.02.2018 18:16
Samoin+minua+tympivät+englannin+kieliset+lainasanat,+joita+vilisee+suomen+kielisessä+puheessa.+Jotkut+ihan+selvästi+yrittävät+osoittaa+kielitaitoaan,+minusta+hölmöä.
19.02.2018 18:13
On+huomattu+tämäkin,+ihmetyttää+miten+joku+alkaa+jakamaan+puhelinkeskustelujakin+eri+osiin,+melko+kummallista.+Itse+kiitän+keskustelun+lopuksi,+jos+siihen+ilmenee+aihetta.
18.02.2018 14:50
Minustakaan+se+ei+kuullosta+hyvältä+ja+siksi+halusin+tuoda+asian+julki+ja+aloitin+tämän+keskustelun.+Lisäksi+kopioidaan+ja+matkitaan+liian+paljon++toisia,+onkohan+jo+perustettu+johonkin+julkkis-koulu,+missä+nämä+kaikki+kynnelle+kykenevät+opettelemat+samoja+tarinoita?
18.02.2018 14:47
Kiitos+Bengalitikku
Kuulin+myöhemmin+siskoltani,+että+isälläni+oli+ollut+jotakin+muistisairautta+aivan+viime+aikoina,+mutta+halusin+jotenkin+sulkea+silmäni+siltä+ja+uskoa+hänen+paranemiseensa.+Nimenomaan+annoin+hänen+puhua+hänelle+tärkeistä+asioista+ja+annoin+hänen+vaan+toistaa+ikivanhoja+tarinoita.+No,+tiettyyn+rajaan+saakka.+Olen+silti+onnellinen+niistä+viimeisistä+päivistä,+jotka+vietin+yhdessä+hänen+kanssaan+ja+kaipaan+häntä+paljon.
18.02.2018 14:44
Ainakin+isäni+kohdalla+oli+kyse+juuri+tällaisesta+muistisairaudesta.
18.02.2018 14:40
No+ei+tietenkään+kaikkea+voi,+eikä+tulekaan+tarkkaan+harkita.+Kyllä+tähän+maailmaan+puhetta+mahtuu+ja+aina+kuitenkin+on+parempi,+kun+ihmiset+puhuvat+toisilleen.+Mutta+jos+jokainen+lause+alkaa+sanoilla+sanotaanko+näin+että...
Ainakin+isälläni+paheni+tuo+samojen+juttujen+kertominen+iän+myötä,+en+itse+viitsinyt+asiasta+sanoa,+vaan+lähdin+tupakalle+tjn.
18.02.2018 11:55
Alivaltiosihteeristä+tuttu+tuo+Heikura,+on+todella+hyvä+kaveri+ja+tarkka+havainnoimaan+asioita.+Useimmiten+näissä+toistoissa+on+kyse+siitä,+että+sanoja+ei+itse+käsitä+toistavansa+jotain+asiaa.+Vähän+sama+kuin+joillakin+ihmisillä+on+ikävä+tapa+kertoa+jotain+samaa+juttua,+kertomusta+tai+tarinaa.+Jossain+kymmenennen+kerran+paikkeilla+alkaa+vaan+kyllästyttämään,+hehee.
18.02.2018 11:30
Ja+minä+lisään+vielä+poliitikkojen+tyhjänpäiväiset+puheet+samanlaisella+poliitikon+kaikkitietävällä+minä+olen+oikeassa+äänellä.
18.02.2018 08:47
Isoisäni+ei+olisi+halunnut+asua+näin+venäjä+myönteisessä+maassa.+Isäni+jo+aikoinaan+aloitti+kritisoimisen+ja+näköjään+minä+jatkan.
18.02.2018 08:10
Hyvän+esimerkin+otit+esille.+Luulen+että+nämä+ihmiset+eivät+itse+tiedosta+ongelmaa+eivätkä+kuule+miten+toistavat+koko+ajan+samoja+sanoja.+Huomautin+kerran+tällaiselle+”tavallaan”+-+sanaa+jatkuvasti+toistavalle+ihmiselle.+Hän+kertoi+ettei+itse+huomaa+sitä,+tällöin+muuta+muu+tyyppi+sanoi+samaa,+että+hän+jankuttaa.+Tämän+jälkeen+tavallaan+ihminen+vähensi+ja+lopulta+lopetti+tuon+ärsyttävän+toiston.
18.02.2018 08:05
Vastarannankiiski+ei+totu+yhtään+mihinkään,+jos+ei+tahdo.
18.02.2018 07:57
Ei+oikein+suomi24+pysy+mukana,+kun+kuuskymppiset+mättävät+tänne+viestejä,+hehee.
18.02.2018 07:55
Toivottavaa+olisi,+että+esiintyjät+itse+katsoisivat+myös+ohjelmaa+ja+näkisivät+nämä+tuotanoin+-hokemien+jatkuvat+toistot.
18.02.2018 07:52
134 / 155