Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<Jos+et+pysty+vastaamaan+kysymykseen+koskien+videon+väitteitä+vaan+haluat+välttämättä+tuoda+oman+mielipiteesi+esiin+siitä,+että+homous+on+syntiä,+niin+ethän+jätäthän+ystävällisesti+kirjoittelusi+väliin.>>
Videossa+tuotiin+aika+puutteellisesti+asioita+esille.+Esim.+ei+tiedetty+Sodoman+ja+Gomorran+tuomion+syistä+tuon+taivaallista.+Väitettiin,+että+homous+oli+syynä+kaupungin+tuhoamiseen.+Tosiasiassa+syynä+oli+se,+että+ihmiset+olivat+kauttaaltaan+täynnä+vihaa.+Baruch+Kormanilta+oli+tästä+hyvä+video,+jossa+asiaa+valaistiin.+Raamatun+yksiselitteinen+kanta+on+se,+että+ihmiselle+ei+ole+annettu+oikeutta+itse+valita+sukupuoltansa,+vaan+se+kertoo+suuresta+itsekkyydestä.+Alla+oleva+video+(vaikka+pääasiassa+käsitteleekin+sapattia)+sivuaa+myös+tätä+aihetta.+Videossa+on+suomenkielinen+tulkkaus.
https://www.youtube.com/watch?v=cl8WFOZokgk
17.02.2019 11:08
<<Jos+henkilö+seurakuntaelämänsä+aikana+laiminlyö+sapatin+viettämisen,+uskotellaan+hänen+pelastuksensa+käytännössä+olevan+mennyttä.>>
En+ota+tuohon+kantaa,+mutta+siihen+otan,+että+sapatti+on+todella+tärkeä.+Alla+olevassa+videossa+Baruch+Korman+opettaa+sapatista.+Suomenkielinen+tulkkaus.
https://www.youtube.com/watch?v=OcJBn2Uq3zI
17.02.2019 10:53
Tiedätkö+mitä+tapahtuu+niille+ihmisille,+jotka+eivät+tiedä+mitään+Jumalasta?+
https://www.youtube.com/watch?v=535S374dhK8
Videossa+Baruch+Korman+käsittelee+Room.+1:16+monipuolisesti.+Suomenkielinen+tulkkaus.
17.02.2019 10:48
Evankeliumissa+on+kysymys+Jeesuksen+uskosta.+Tämä+tuottaa+myös+meille+uskon.+Mutta+onko+vanhurskas+elävä+uskosta?+Näinhän+usein+opetetaan.+Habakukin+kirja+selvittää+tätä+uskomusta.+Uskolla+pitää+olla+jonkunlainen+vaikutus+meidän+elämässämme+myös+tässä+ajassa.+Menevätkö+sellaiset+helvettiin,+jotka+eivät+ole+koskaan+kuulleet+Jeesuksesta?
Erinomainen+video,+jossa+käsitellään+roomalaiskirjeen+1:16.++SUOMENKIELINEN+TULKKAUS.
https://www.youtube.com/watch?v=535S374dhK8
17.02.2019 10:43
<<En+ole+ikinä+kuullut,+että+adventistit+käyttäisivät+sanaa+advis+kenestäkään+adventistista+vaikka+olin+ollut+nelisenkymmentä+vuotta+adventisti.+Puhuimme+adeista+ja+advareista.+Ei+ikinä+adviksista.+>>
Olet+tässä+varmaan+oikeassa.+En+tunne+asiaa+niin+hyvin.+Minulle+tuli+alussa+Adviss-nimestä+mieleen+Adentisti,+Mutta+tämä+on+siis+ollut+vain+minun+ajatukseni.+Anteeksi+siis+yleistyksestä.
11.02.2019 23:13
Sama+kuukausi,+mutta+kaksi+eri+nimeä.
11.02.2019 21:58
Sen+verran+vielä+jatkan,+että+olen+laittanut+Baruch+Kormanin+videoita+tekstitiedostoon+Raamatun+mukaiseen+järjestykseen.+Siten+löydän+helposti+videon,+jota+haluan+kuunnella.+Hän+ei+ole+vielä+opettanut+kaikkia+Raamatun+kirjoja+videoissa,+mutta+odotan+innolla+jokaista+hänen+videotaan.+
Siunausta+ja+hyvää+ystävänpäivää!
11.02.2019 21:53
Niin.+Jokainen,+joka+todella+on+kiinnostunut,+saa+tietoa+jos+vain+haluaa.+Tällä+palstalla+EI+ole+todella+Raamatusta+kiinnostuneita+-+kyllä+ne+ovat+muualla+(niin+kuin+alussa+sanoitkin).+Ei+ole+oikein+keskustella+tällä+palstalla.+Täällä+kuluttaa+vain+kallista+aikaa+jumalattomien+trollien+kanssa+väitellessä.+On+joskus+hyvä+olla+itsekäs+ja+jättää+tämä+trolliporukka+omaan+uskoonsa.+He+ovat+uskonsa+valinneet.+Valtaosalle+täälläkin+kirjoittelevista+tämä+on+"hauska+trollauspalsta".+
Minä+olen+kirjoittanut+tänne+niitä+asioita,+joista+itse+olen+tullut+siunatuksi.+Mutta+eipä+täällä+ole+kovin+suurta+kiinnostusta+Raamattua+kohtaan+näyttänyt+olevan.+Moni+täällä+kirjoitteleva+on+valintansa+tehnyt+eikä+sitä+enää+voi+eikä+halua+muuttaa.+Monet+ovat+hylänneet+Pyhän+Hengen,+kieltävät+jatkuvasti+kirjoituksissaan+Jeesuksen+Jumaluuden,+samoin+Pyhän+Hengen+Jumaluuden.+Jos+Pyhä+Henki+ei+vedä+tai+herätä+kiinnostusta,+niin+se+on+jokaisen+oma+asia.+Täällä+kirjoittelevat+ovat+täysi-ikäisiä.+
Lisäksi+täällä+ei+onneksi+kirjoittele+nuoret+-+ei+ainakaan+meidän+nuoret.+He+ovat+naureskelleet+minulle,+että+mitä+hyvää+näen+kirjoitella+trollien+kanssa?+He+ovat+täysin+oikeassa.+Miksi+kirjoitella.+On+parempi+kuluttaa+aikansa+vaikka+kuunnellen+Baruch+Kormania+ja+tutkia+Raamattua+hänen+johdollaan.+Hänellä+on+suunnattoman+paljon+upeita+videoita,+joissa+hän+opettaa+Raamattua+sana+sanalta.+Niistä+saa+elämän+leipää.+Tulen+aina+onnelliseksi+kuunnellessani+Baruchia.+Sen+sijaan+kun+kirjoittelen+täällä,+en+voi+sanoa+tulevani+onnelliseksi+-+päin+vastoin.+
Siunausta+sinulle,+yritän+nyt+pitää+paussia+täällä+kirjoitteluuni.
11.02.2019 21:42
Oletko+tietoisesti+valinnut+
a)+Jeesuksen+Jumaluuden+kieltämisen,
b)+Pyhän+Hengen+Jumaluuden+kieltämisen?
Raamatun+mukaan+sekä+Jeesus+on+Jumala+että+Pyhä+Henki+on+Jumala.+Tästä+ei+ole+epäilystäkään.+Jota+asia+kiinnostaa,+niin+Baruch+Korman+opettaa+netissä+Raamattua+sana+sanalta.+Heiltä+kuulee+totuuden,+joka+oikeasti+haluaa+totuutta+etsiä.
11.02.2019 21:28
Olet+täysin+väärässä.+En+jaksa+sinulle+enää+asiaa+selostaa,+koska+olet+tietoisesti+suuntasi+valinnut.+Sen+sijaan+sellainen+joka+haluaa+kuulla+totuuden,+niin+kuunnelkoon+esim.+Baruch+Kormanin+video+John+Cahpter+14+Part+2,+jossa+Baruch+opettaa+jälleen+erinomaisesti+Jeesuksen+Jumaluutta+ja+selvittää+juurta+jaksaen+John.+14:sta+lukua.
11.02.2019 21:23
Kannattaisiko+vaihtaa+opettajaa?
11.02.2019 21:01
<<Jos+Ananias+valehteli+Jumalalle,+se,+oliko+Isä+Jumala+jotenkin+itse+läsnä+tapahtumassa+ei+mitenkään+vaikuta+asiaan.+Voit+uskonnollisessa+kokouksessa+sanoa+"Olen+Väinämöinen",+ja+valehdella+-+niin+ihmisille+kuin+Jumalallekin,+samalla+kertaa.+>>
Olet+väärässä.+Tässä+Raamatun+paikassa+todellakin+osoitetaan,+että+Pyhä+Henki+on+Jumala.+
Apt.+5:3+kertoo,+että+Ananias+yritti+pettää+Pyhää+Henkeä.+Sen+sijaan+Apt.+5:4+kertoo,+että+Ananias+oli+valehdellut+Jumalalle.+Näillä+on+yhteinen+konsepti,+niin+kuin+Baruch+Korman+opettaa+alla+olevassa+videossa+Apt:n+5:3-4+jakeita.
https://www.youtube.com/watch?v=x6tqBe1w4qQ
Baruch+Korman+sanoo,+että+vaikka+sanaa+"kolminaisuus"+ei+esiinny+Raamatussa,+niin+tämä+konsepti+on+nähtävissä+monissa+Raamatun+kohdissa,+esim.+tässä.+Suosittelen+Baruchin+videoita.
11.02.2019 21:01
Artikkeli,+josta+olit+ottanut+viimeisen+lauseen+menee+näin:
Heinäkuun+12.+päivän+saarnassaan+Wilson+palasi+konferenssin+hallitsemaan+teemaan:+Osallistujien+tulee+soveltaa+omaa+elämäänsä+oppimaansa+voidakseen+jakaa+sen+tehokkaasti+muiden+kanssa.+”Elämäntapa+olisi+mallinnettava”,+hän+sanoi.+”Vältä+haitallisia+elämäntapoja.+Näytä+Kristuksen+rakkaus+kaikessa+mitä+teet.+Wilson+lisäsi:+”Haluan+kertoa+teille,+että+olen+surullinen,+kun+kuulen+paikoista,+jotka+ajattelevat,+että+koska+puhut+terveellisestä+elämästä,+olet+fanaatikko;+jos+puhut+pyhäkköpalvelusta+ja+sen+täydellisyydestä+ja+Jeesuksen+vanhurskaudesta,+että+olet+jonkinlainen+mulkku;+jos+puhut+Jeesuksesta+pikaisesta+paluusta,+että+olet+fanaatikko;+jos+puhut+Raamatun+arvojen+ja+Profetian+Hengen+edistämisestä,+että+kuulutte+toiseen+vuosisataan.+”Haluan+kertoa+teille+veljet+ja+sisaret:+Jumalan+sanan+ja+profetian+hengen+periaatteet+ovat+tänään+yhtä+tuoreita+kuin+ne+olivat+silloin+kun+ne+kirjoitettiin”,+hän+sanoi+saaden+”aamenet”+yleisöltä.
Wilson+kertoi+viettäneensä+tuntikausia+iloiten+ja+rukoillen+konferenssin+osanottajien+kanssa+edellisellä+viikolla,+mutta+oli+huolissaan+joistakin+niistä+asioista,+joita+he+olivat+jakaneet.
Sitten+Wilson+kiinnitti+huomionsa+siihen,+mitä+adventistit+syövät:+"Nancy+ja+minä+olemme+olleet+kasvissyöjiä+koko+elämämme+ajan,"+hän+sanoi+viittaamalla+hänen+vaimonsa,+joka+oli+salissa.
”Se+ei+tarkoita,+että+olisin+lähempänä+Jumalan+valtakuntaa+kuin+henkilö,+joka+syö+lihaa”,+hän+sanoi.+”Se+tarkoittaa+yksinkertaisesti+sitä,+että+yritän+noudattaa+Jumalan+terveyssääntöjä+niin,+että+aivojen+etupohjat+ja+herkät+hermopäät+voivat+saada+ihmeellisesti+Pyhän+Hengen+vaikutelman.”
Tässä+ei+ole+mitään+sen+kummempaa+kuin+se+tosiasia,+että+kasvikset+hoitavat+aivoja.+Tästä+on+paljonkin+artikkeleja,+esim.
https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/ravitsemusneuvoja/kasviksilla-pidat-aivot-terassa
https://www.terve.fi/artikkelit/miten-voit-hoitaa-aivojasi
11.02.2019 20:18
Kenen+valhetta+sinä+uskot?
11.02.2019 19:55
Pyydän+etukäteen+anteeksi,+jos+loukkaannuit+noista+kysymyksistäni.+Ei+sinun+tarvitse+tietenkään+minulle+vastata+mitään.
11.02.2019 19:51
<<Ei+tämä+mitään+herkkua+ole.+>>
Ei+niin.+Joillekin+sen+sijaan+on+herkkua,+nimittäin+saada+pilkata+Jumalaa.+Mutta+ajattelepa+miten+Jeesusta+pilkattiin.+Jeesus+ei+ole+antanut+meille+Raamatussa+ruusuista+kuvaa+täällä+olo+ajastamme.+Raamattu+on+niin+realistinen+kuvaus+-+niin+menneestä,+tästä+ajasta+kuin+tulevasta.+Raamatussa+annetaan+USKOVILLE+ohjeita+ja+neuvoja,+joten+tiedämme+mitä+on+odotettavissa.+Pääasia+on,+ettemme+mene+mukaan+paholaisen+juoniin,+koska+tämäkin+palsta+on+paholaisen+temmellyskenttä.
Minä+olen+täällä+-+en+siksi+että+voisin+väitellä+trollien+ja+jumalattomien+kanssa+-+vaan+siksi,+että+haluan+jakaa+omaa+iloani+juutalaisesta+uskosta.+Siitä+uskosta,+joka+oli+Jeesuksella,+opetuslapsilla,+apostoleilla+ja+alkuseurakunnalla.+Olen+täällä+siksi,+että+voisin+kertoa+ilosanomaa+Jeesuksesta+-+Yeshuasta+-+Yehoshuasta….
11.02.2019 19:47
<<ja+elämme+yhä+kuudetta+päivää>>
Emme+elä+kuudetta+päivää.+Elämme+seitsemän+päivän+jaksoissa.+Kuutena+päivänä+tehdään+viikon+työt+ja+toimet,+ja+seitsemäs+päivä+pyhitetään+Herrallemme.+
<<Vielä+Jumala+ei+voi+katsoa+meitä+ja+sanoa+että+HYVÄ.>>
Jumala+katsoi+luomaansa+maailmaa+ja+kaikki+oli+hyvää,+myös+Jumalan+luoma+ihminen+(Aadam+ja+Eeva).+Synti+sitten+on+heikentänyt+(ja+heikentää+jatkuvasti)+tuota+alkuperäistä+täydellistä+luomusta.+Uudessa+maassa+ei+tietenkään+ole+enää+syntiä.+:)
11.02.2019 19:28
<<Jokainen+rike+syy-seuraussuhteineen+käydään+läpi+pienintä+piirtoa+myöten+ja+ikuinen+elämä+on+mitäpä+muutakaan+kuin+syntyä+tänne+uudestaan+uutena+ihmisenä.>>
Raamattu+ei+opeta+näin.+Raamatun+opetus+on:+Jeesus+on+meidän+syntiemme+sovittaja.+Tähän+liittyy+
1)+Anteeksiantamus:+Silloin+kun+kadutaan+syntejä+ja+hyljätään+syntielämä,+niin+syntejämme+ei+enää+muisteta+eikä+nimeämme+pyyhitä+pois+Karitsan+kirjasta.+Kukaan+ei+silloin+ole+meitä+syyttämässä.+Tällöin+ei+myöskään+käydä+läpi+meidän+elämämme+rikkeitä,+sillä+Jeesuksen+synnitön+elämä+luetaan+meidän+hyväksemme.+Eikö+olekin+ihmeellistä!
2)+Ne,+jotka+ovat+saaneet+syntinsä+anteeksi,+heidän+syntejään+ei+enää+muisteta.+He+saavat+iankaikkisen+elämän+ja+elävät+iankaikkisesti+Jeesuksen+kanssa.+Ihminen+syntyy+uudesti+ainoastaan+hengellisesti.+Ihminen+ei+synny+enää+uudestaan+uutena+ihmisenä+(siis+vauvana).+Sen+sijaan+ne,+jotka+eivät+ole+ottaneet+Jeesusta+vastaan+henkilökohtaisesti+omana+Vapahtajanaan,+eivätkä+uudestisynny+hengellisesti,+eivät+peri+iankaikkista+elämää.+Heidän+kohtalonsa+on+iankaikkinen+ja+lopullinen+kuolema.
11.02.2019 19:16
<<Yksi+motiiveistani+olla+tällä+palstalla+on+olla+paljastamassa+valheopettajat+ja+pakanalliset+koirasudet+lammasten+vaatteissa,+jotka+vaanivat+totuudesta+tietämättömiä+ihmisiä.>>
Onneksi+nykyään+kaikki+todella+tietoa+etsivät+osaavat+etsiä+sitä+muualta+kuin+tältä+palstalta.+Jeesukseen+uskovien+juutalaisten+opetusta+on+netissä+niin+runsain+mitoin,+että+varmasti+jokainen+halukas+löytää+oman+suosikkievankelistansa.+
<<+on+julistaa+totuutta.+No+tämä+totuus+ei+tietenkään+kaikille+kelpaa+ja+silloin+on+heti+hyenalauma,+ateistit+ja+Jumalan+kieltäjät+minun+kimpussani+pilkkaamassa+ja+jakelemassa+minun+virheitäni+ja+syyttämässä+ja+antamassa+väärää+todistusta+minusta>>
Näin+jokaisen+uskovan+kimpussa+täällä+ja+muuallakin.+Tämä+menee+vain+aina+pahemmaksi.+Joskus+tuntuu,+että+mitä+hyödyttää+kirjoitella+täällä+trollien+kanssa.+Melkein+kaikki+uskovaiset+ovat+tämän+palstan+jättäneetkin.+Mutta+on+ilahduttavaa,+että+joku+Herran+omakin+jaksaa+täällä+välillä+kirjoitella,+niin+kuin+esim.+sinä.:)
11.02.2019 19:02
Jos+kanta+ei+selviä+ketjusta,+niin+kenenkään+ei+tarvitse+(eikä+ole+aikaa)+käydä+lävitse+aikaisemmin+nimimerkin+kirjoittamia+viestejä.+:)
11.02.2019 18:48
106 / 305