Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. <<tuota+aikaa+on+lyhehhetty>>Tässä+osuikin+silmiini+rabbi+Schneiderin+uusin+video+(tänään+tehty),+jossa+hän+opettaa,+miksi+päivät+on+lyhennetty.+https://www.youtube.com/watch?v=_sTzR8yL0cs
  2. Ei+enää+kukaan+päätä,+sillä+viisaat+ovat+aikoinaan+päättäneet.+Sinä+et+päätä,+vaikka+kuinka+haluaisit.+Minä+en+poe+luottamuspulaa+Raamattuun.+Tosin+meidän+vanhassa+Perheraamatussa+on+enemmän+kirjoja+(mukana+ovat+myös+nk.+Apokryfiset+kirjat).+Makkabealaiskirjeet+ovat+hyödyllisiä+lukea,+koska+niissä+kerrotaan+siitä,+minkä+vuoksi+juutalaiset+viettävät+hanukkaa.+Esterin+kirjassa+taas+on+tapahtuma,+joka+kertoo+siitä,+miksi+juutalaiset+viettävät+puurimia.+Nämä+kirjeet+tai+kirjoitukset+on+kerätty+Jeesuksen+kuoleman+jälkeen.+Pyhä+Henki+on+tuolloin+ollut+erittäin+voimakkaana+läsnä.+Joten+ei+pienintäkään+epäilystä+kirjoitusten+Jumalallisesta+luonteesta.+Uusi+testamentti+on+sopusointuinen+kokonaisuus+ja+piste.+Aina+kaikkea+voi+spekuloida,+jolla+siihen+on+intohimo.+Minä+olen+löytänyt+Jumalan+Raamatusta+ja+se+minulle+riittää.+Olen+henkilökohtaisesti+KOKENUT+Jumalan+läsnäolon.+Se+on+minulle+selvin+todiste+Jumalan+olemassa+olosta+sekä+siitä,+että+Raamattu+on+totta+ja+Jumala+PUHUU+juuri+Raamatun+kautta+JA+että+Pyhä+Henki,+on+vetänyt+minut+Herran+luokse.+Pyhä+Henki+joka+muuten+on+myös+JUMALA.+Jumala+on+kolmiyhteinen,+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki.+Raamattu,+sekä+Uusi+että+Vanha+testamentti,+ovat+sopusointuinen+kokonaisuus,+Jumalan+ja+Jeesuksen+todistus+meille.+Ne,+jotka+eivät+ymmärrä+Raamattua+tai+sitä+kaikin+voimin+kritisoivat,+saavan+minun+puolestani+kritisoida.+Se+ei+minun+uskoani+Jumalaan+-+siis+Isään,+Poikaan+ja+Pyhään+Henkeen+-+hetkauta.+Usko+on+vahva,+koska+Pyhä+Henki+(eli+siis+Jumala)+asuu+minussa.+Tiedän,+mihin+uskon,+koska+Pyhä+Henki+ohjaa+minua+oikeaan.+Heti+sydämessä+tunnen,+ettei+joku+ole+oikein+-+niin+kuin+sinun+ainainen+solvaus+Jeesuksesta,+Pyhästä+Hengestä+ja+Raamatusta,+jossa+on+Jeesuksen+todistus.
  3. <<No+kun+ei+levännyt.>>2.+Moos.+20:10,11mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi+sapatti.+…+Sillä++kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan++ja+maan+ja+meren+ja+kaiken,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemännen+päivän+hän+lepäsi...<<Jeesus+ei+ole+Jumala>>Joh.+1:1Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.+Mikään,+mikä+on+syntynyt,+ei+syntynyt+ilman+häntä...Joh.+1:14Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme....Joh.+1:18...Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala....Tästä+on+sinunkin+kanssasi+keskusteltu+monet+kerrat,+joten+usko+minun+puolesta+niin+kuin+haluat.+<<,+eikä+Jumalakaan+levännyt+töistään+päivänä,+joka+asetettiin+määräykseksi+israelilaisille+tuhansia+vuosia+jälkeenpäin.+Koska+sapatti+asetettiin+vasta+kauan+jälkeen,+ei+Jumala+levännyt+töistään+sapattina.>>Sapatti+asetettiin+luomisessa,+niin+kuin+edellä+kommentoin.+Katso+2.+Moos.+20:10,11.<<Nythan+vaan+sattuu+olemaan+niin,+että+jos+minä+sanon+nyt+että+Jumala+lepäsi+luomistyöstään+pöpättinä+eikä+sapattina,+niin+minun+väittämäni+on+kiistatta+oikea,+>>Voitko+antaa+tuohon+Raamatunpaikan?<<Toisaalta,+asetettiinko+sapatti+kymmeniä+tuhansia+vuosia+myöhemmin,+Tai+satoja+tuhansia.+Tai+miljoonia.+Tai+kymmeniä+miljoonia.+Tai+satoja+miljoonia...+mielenkintoinen+kysymys,+koska+maa+on+paljon+vanhempi+kuin+oletettu+6000+vuotta.+Tai+ehkä+koko+stoori+on+vain+urbaania+legendaa.+>>Maa+ei+ole+vanhempi+kuin+tuo+Raamatun+ilmoitus.+Raamattu+on+myös+tuossa+suhteessa+totta+ja+sinun+uskosi+miljooniin+vuosiin+on+todella+suurta+uskoa.
  4. Tätäkään+emme+saa+selville+tässä+ajassa.+Herran+päivä+voi+olla+tuomion+päivä,+niin+kuin+kirjoitit.+Se+voi+olla+sunnuntai.+Mutta+se+voi+olla+myös+sapatti,+koska+sapatilla+ja+kuningaskunnalla+on+yhteys.+Baruch+Korman+ei+väittänyt,+ettei+kyseinen+päivä+(Ilm.+1:10)+voisi+olla+tuomion+päivä,+mutta+hän+piti+enemmän+todennäköisemmältä,+että+päivä+olisi+nimenomaan+sapatti.