Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meillä+on+kotona+ollut+lampaita,+joten+uskon+tietäväni.+LUONNOSTAAN+lampaat+poikivat+keväällä.+Näin+vain+on.+Ammattikasvatuksessa+(tehokasvatuksessa)+lampaat+laitetaan+poikimaan+useimmin.
Lainaan+seuraavan+kohdan,+kohdasta+alla+olevasta+linkistä.
"Lampaan+vuosikierto
Normaalissa+vuosikierrossa,+joka+on+lampaalle+luontaisin,+uuhi+karitsoi+kerran+vuodessa,+astutukset+tapahtuvat+syksyllä+ja+karitsointi+keväällä.+Se+perustuu+laitumien+runsaaseen+käyttöön,+ja+karitsat+laitetaan+teuraaksi+suoraan+laitumelta.+"
http://www.lammaswiki.fi/doku.php?id=lammaswiki:alkeita_aloittelevalle_lampurille
04.02.2019 10:16
Tiedätkö,+että+ateistit+ne+vasta+ottavatkin+pedon+merkin.
04.02.2019 10:08
Baruch+opettaa,+että+lunastuksen+kautta+voimme+tämän+ymmärtää.
04.02.2019 10:04
Minusta+kirkko+on+täyttänyt+sen+tehtävän+ihan+hyvin+siihen+nähden,+että+sielunvihollinen+on+esteenä+aina+siellä,+missä+evankeliumia+julistetaan.
04.02.2019 09:30
Tuossa+Matteuksen+evankeliumissa+(24:14)+tarkoitetaan+siis+kirkon+ajan+loppua.+Kun+evankeliumi+on+saarnattu+kaikessa+maailmassa,+niin+kirkkoa+ei+enää+tarvita.+Tämä+on+ymmärrettävää+ja+järkevää.
04.02.2019 08:58
<<Jumalan+pitää+oikein+olla+että+antaa+käskyn+jota+Jeesus+joutuu+sitten+kohta+oikomaan+?>>
Tämänkin+uskoisin+sinun+tietävän,+että+Jeesus+itse+piti+sapatin.+Myös+opetuslapset,+apostolit+ja+alkuseurakunta+pyhittivät+sapatin+päivän.+Juutalaiset+pyhittävät+edelleenkin+sapatin+päivän.+Ilmeisesti+haluat+vain+väittää+vastaan+vastaanväittämisen+ilosta.
03.02.2019 19:55
<<Kertoisitko+nyt+siis,+miten+"sapatti+luodaan"+???>>
Etkös+tuotakaan+muka+ole+tietävinäsi.+Jumala+eli+Jeesus+loi+auringon+ja+kuun,+joiden+tarkoitus+on+näyttää+aikoja.+Tämän+vuoksi+on+ilta+ja+aamu.+Seitsemännen+päivän,+sapatin,+Jumala+siunasi+ja+pyhitti.+Myös+meidän+tulee+pyhittää+sapatti.
03.02.2019 19:52
<<Tekikö+Jeesus+työtä+sapattina?+>>
Ei,+sillä+Jeesus+noudatti+täydellisesti+Tooraa.
<<Onko+sairaiden+parantaminen+työtä?+>>
Jeesus+päästi+sairaat+synnin+kahleista.+Tämä+ei+Jeesuksen+opetuksen+mukaan+ole+työtä,+jota+sapattina+ei+voi+tehdä.
<<Entä+evankeliumin+julistaminen?+>>
Evankeliumia+julistetaan+aina+kuin+vain+mahdollista.+Adventtikirkossa+papit+todellakin+julistavat+evankeliumia+sapattina.+Näin+oli+myös+Jeesuksen+aikoina.+Jeesus+opetti+myös+sapattina+synagogassa.
03.02.2019 19:49
Mikäs+teitä+exapin+kanssa+oikein+riivaa?+Onko+hauskaa+morkata+jatkuvasti+adventisteja,+sapattia,+jne...+Saatteko+siitä+paljonkin+mielihyvää?
03.02.2019 19:45
Mitähän+mahdat+tarkoittaa?
03.02.2019 19:43
<<+Jeesus+itse,+sapatin+Herrana,+uudelleenmääritteli+sapattikäskyn+merkityksen+kun+hän+sanoi,+että+rakasta+Jumalaa+yli+kaiken+ja+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi.+Ne+olivat+Jeesuksen+mukaan+kaikkein+tärkeimmät+käskyt.>>
Jeesus+itse+noudatti+sapattia.+Hän+oli+lain+täyttymys+-+ei+lain+loppu,+niin+kuin+virheellisesti+opetat.+Myös+alkuseurakunta+pyhitti+sapattia.+Juutalaiset+pyhittävät+tänä+päivänäkin+sapattia.+Siinä+sinulle+nieltävää.+Haluat+väheksyä+Jumalan+käskyjä+irrottamalla+sapatin+muista+käskyistä.+Kaksoiskäsky+ei+ole+käskyjen+muuttamista,+vaan+10+käskyä+ovat+samat+kuin+rakkauden+kaksoiskäsky+(kts.+kommenttini+aiemmin).+Tästä+on+keskusteltu+sinun+kanssa+jo+lukemattomia+kertoja+aiemmin,+joten+en+viitsi+sen+enempää.+Sinä+olet+valintasi+tehnyt,+ja+julistat+omaa,+Raamatunvastaista+oppiasi.
03.02.2019 19:41
<<Niinpä+ja+käskyihin+kuuluu+myös+muut+9+ja+vuotuiset+juhla-ajat.>>
Ihmettelen+sitä,+että+miksi+adventistit+eivät+"herää"+Herran+juhlien+viettoon,+vaikka+asian+pitäisi+olla+niin+selvä.+Kun+sapatti+selvisi+minulle+aikoinaan,+niin+aloin+heti+pyhittää+sapattia.+Samoin+kun+Herran+juhlat+avautuivat,+niin+aloin+heti+viettämään+niitä.+Tässä+ei+pitäisi+olla+mitään+kovin+vaikeaa.+Ehkä+vaikeus+on+adventisteilla+siinä,+että+Jumalan+aikataulu+ei+ollut+avata+juhlia+vielä+Whiten+aikaan,+eikä+Whitellä+sen+vuoksi+ollut+juhlista+mitään+hajua...+Adventisteille+Whiten+opetus+on+selkeästi+tärkeämpää+kuin+Raamatun+opetus,+jos+nämä+kaksi+ovat+ristiriidassa,+niin+kuin+nyt+ovat+näissä+Herran+juhlissa.
03.02.2019 19:25
Toora+osoitti+selvästi,+mikä+Jumalalle+on+syntiä,+ja+että+synnin+palkka+on+kuolema.+Me+emme+kylläkään+kivitä+ketään.+Jeesus+tulee+pian+itse+tuomitsemaan.
03.02.2019 13:39
<<Mutta+kun+se+Jeesus+ei+antanutkaan+sitä+sapattikäskyä>>
Jeesus+on+Luoja,+ja+Jeesus+LOI+sapatin.+Jeesus+myös+itse+käski+pitää+HÄNEN+käskynsä,+johon+sapatti+kuuluu.
Joh.+14:15
Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni.
03.02.2019 13:37
Mielenkiintoinen+huomio+on,+kun+vertaa+eri+pääsiäisiä.+Omerin+laskemisen+aikoihin+(juutalaisen+kalenterin+mukaan)+on+muslimien+Ramadan.+Tässä+on+kuukauden+heitto+Raamatulliseen+Toora-kalenteriin.+Tätä+en+ollut+aiemmin+huomannut.
03.02.2019 13:28
Muuten+tuosta+videosta+selvisi+sekin,+että+pääsiäinen+on+maailman+vanhin+juhla,+mitä+vietetään!
03.02.2019 13:25
Jeshuan+sikiäminen+tapahtui+syksyllä+lehtimajan+juhlan+aikaan+ja+syntyminen+keväällä.+Täsmälleen+samaan+aikaan+kun+paimenet+olivat+vartioimassa+kedolla+lampaita,+jotka+synnyttivät+uhrikaritsat.+Lampaita+vartioitiin+yöllä,+siltä+varalta,+että+jos+synnytyksessä+tarvittaisiin+apua+ja+että+kaikki+menisi+hyvin.+Muulloin+lampaita+ei+vahdittu+yöllä.+On+Raamatun+täydellisyyttä,+että+uhrikaritsat+syntyivät+samaan+aikaan+kuin+todellinen+meidän+uhrikaritsammekin+syntyi+(Jeesus+-+Jeshua).+Nämä+uhrikaritsat+uhrattiin+sitten+VUODEN+vanhoina+seuraavana+pääsiäisenä.+Siis+ei+puolentoista+vuoden+vanhoina+vaan+vuoden+vanhoina.+On+myös+erinomaisen+hyvin+ymmärrettävä,+että+Luoja,+joka+on+kaiken+luonut,+syntyy+juuri+silloin,+kun+kaikki+luonnossakin+syntyvät.+Jumala+on+täydellinen.
03.02.2019 13:07
Tämä+Raamatullinen+uusi+vuosi+on+mitä+todennäköisimmin+myös+Herramme+Jeshuan+todellinen+syntymäpäivä,+ja+se+aloittaa+Raamatullisen+kalenterin.
03.02.2019 12:59
Raamatullinen+uusi+vuosi+alkaa+siis+auringonlaskusta+perjantaina+8.3.2019.
03.02.2019 12:58
Laitan+linkin+Raamatulliseen+kalenteriin,+jossa+päivät+Raamatun+mukaisesti.
http://torahcalendar.com/Calendar.asp?YM=Y2019M1
03.02.2019 12:50
112 / 305