Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä+juhlin+oman+pelastumiseni+tähden.+Jeesus+-+Jeshuan+veri+vuodatettiin+tuolloin+ristillä.+Jeshua+haudattiin+ja+nousi+haudasta+3.+päivänä.+Pyhä+Henki+vuodatettiin+tarkalleen+omerin+laskemisen+jälkeen.+Nämä+juhlat+pitäisi+olla+meille+kristityille+erityisen+arvokkaita+ja+tärkeitä+-+onhan+niissä+lopuksi+kyse+meidän+jokaisen+syntivelan+maksusta,+helluntaita+vietämme+Pyhän+Hengen+vuodatuksen+muistoksi.+Tuolloin+Toora+kirjoitettiin+meidän+lihatauluihin+-+sydämiimme.
03.02.2019 12:49
Omeria+aletaan+laskemaan+happamattoman+leivän+jälkeisenä+viikon+1.+päivänä.+Eli+sapatti-iltana+23.3.+(1.+päivä+alkaa+siis+jo+tuolloin).
03.02.2019 12:44
Meillä+on+jo+50-päiväinen+Omerin+kalenteri+valmiina.+Raamatussa+Jumala+käskee+laskemaan+50+päivää+pääsiäisestä+helluntaihin.
03.02.2019 12:13
<<Olen+juuri+toipumassa+kokonaan+myös+pyöräilymatkani+vammasta,+jossa+kaikki+selkälihakset+olivat+poissa+paikoiltaan...+Minua+ei+olisi+kukaan+pystynyt+avaamaan,+ja+siksi+oli+pakko+tehdä+homma+itse.
Olen+sitten+hullun+kiiltoa+silmiin+tavoitellen+kiihottanut+itseni+rajuihin+liikkeisiin+lihaksien+avaamiseksi.+Sydän+oli+kerran+pysähtyä,+kun+siellä+menee+suuria+verisuonia.+Kerran+väänsin+leukaluuta+niin+että+ikeneen+kolmen+hampaan+pituinen+haava+kun+leukaluu+liikahti.
Verenpaine+nousi+ensin+öisin+200:sataan+yläpaine.
Tiedän+kaikki+ne+tilanteet+missä+selkä+meni+sijoiltaan+polkupyörän+päällä.+Olen+sitten+roikkunut+tangolla+selkä+vinossa+ja+aiheuttanut+lisää.+
Pyöräilyssä+hankitut+atleetit+katosivat,+mutta+paidan+hartian+sauma+kokoiselleni+paidalla+näyttää+että+minulla+on+normaali+levyiset+hartiat,+vaikka+niistä+katosikin+50%.
Kaikille+60-+vuotiaille+käy+niin+elleivät+raskasta+rautaa+nostele.+Liikunnallinen+elämä+jatkuu.
Raskaita+pyöräilymatkoja+ei+ole+pakko+tehdä,+vaan+voi+tyytyä+lähiseutuihin.>>
Ota+vain+ihan+iisisti.+Miksi+60-vuotiaalla+pitäisi+olla+2+x+normilevyiset+hartiat?+Pyöräily+on+hyvä+asia,+mutta+kohtuus+kaikessa.
<<Lihakset+saa+sijoiltaan,+mutta+kaupunkiajossa+se+ei+onnistu.>>
Kiva+juttu.+Tunsin+erään+"rallimieheksi"+tituleeratun,+joka+kierteli+kesäisin+sinun+ikäisenä+ja+vanhempanakin+pyörällä+Suomea.
03.02.2019 02:32
<<Vain+adventistit+joutuvat+vainotuiksi+ja+vihan+kohteeksi,+koska+he+pitävät+sapatin+käskyn,+>>
Tuossa+ei+puhuta+adventisteista.+Eli+ne,+jotka+pitävät+käskyt+ja+joilla+on+Jeesuksen+todistus.
03.02.2019 02:10
Tempaus+on+sitä,+kun+uskovat+temmataan+Jeesusta+vastaan+taivaaseen.+Uskovat+saavat+tällöin+ylösnousemusruumiin+ja+ovat+Jeesuksen+kanssa+1000+vuotta+taivaassa.
03.02.2019 02:05
<<Onneksi+adventisteilla+on+helppo+helvetti+opin+mukaan+-+läpihuutojuttu?>>
Adventisteille+helvetti+on+kauheampi+ja+lopullisempi+kuin+monissa+muissa+uskonnoissa,+ei+mitenkään+läpihuutojuttu.
03.02.2019 02:03
Adventisteille+syntiä+on+kaikki+se,+mikä+erottaa+Jumalasta.
03.02.2019 02:01
Ehtoollisella+ei+saa+sieni-infektiota,+silla+jokaisella+on+oma+vati+++oma+pyyhe+++oma+vesi.+Sieni-infektio+ei+aiheuta+laskimotulehdusta.+Tarinasi+ei+ole+edes+huvittava.
03.02.2019 02:00
<<Millään+muulla+kirkolla+ei+ole+puhdistautumisrituaalia+ehtoollisen+yhteydessä+kuin+adventtilahkolla.+>>
Käsittääkseni+ortodoksipapit+pesevät+toistensa+jalat.
03.02.2019 01:53
<<Kaikki+on+pappeja>>
Taivaassa+millenniumin+aikana,+mutta+vain+pelastuneet.
03.02.2019 01:50
<<Vieläkin+löytyy+adventisteja+jotka+uskovat+että+sapatti+on+sinetti+ja+sunnuntai+pedonmerkki.>>
Jeesus+itse+sanoo:
Joh.+14:15
"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."
Koska+sapattikäsky+on+yksi+käsky+muiden+käskyjen+joukossa,+niin+myös+sapattikäskyä+tulee+noudattaa,+aivan+niin+kuin+muitakin.+Juuri+sapattia+pyhittämällä+osoitamme+konkreettisesti+rakkautta+Jumalaa+kohtaan.+Kun+taas+huolehtimalla+vähäosaisista+osoitamme+rakkauttamme+lähimmäistämme+kohtaan.+Mutta+Jeesus+ei+ole+muuttanut+sapattia+sunnuntaille+tai+poistanut+sapattia.+Se+on+edelleen+käskyissä.+Emme+myöskään+saa+palvoa+kuvia+jne.
03.02.2019 01:47
Sapattia+pitämällä+osoitamme+rakkautemme+Jumalaa+kohtaan.+Sanoihan+Jeesus+itse:
Joh.+14:15
Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni.
Sapattikäsky+on+yksi+käsky+muiden+joukossa,+jota+ei+ole+poistettu+käskyjen+joukosta.
<<Joudun+tekemään+ajoittain+työtä+viikonloppuisin>>
Sinun+täytyy+itse+päättää,+mitä+työtä+voit+hyvällä+omallatunnolla+tehdä+sapattina.+Siinä+toinen+ei+voi+kovin+paljon+ohjata.+Tämä+on+sinun+ja+Jumalan+välinen+asia.+Jos+saat+sapatin+vapaaksi+työssäsi,+niin+sittenhän+ei+ole+tällaista+pohtimista.+Mutta+jos+viikonloppuna+joutuu+tekemään+töitä,+niin+sinun+on+itse+asia+selvitettävä+itsellesi.+Minulla+on+ollut+töitä+(hoitoalalla)+viikonloppuna,+enkä+kokenut+siinä+olevan+ongelmaa.+Nykyään+viikonloput+ovat+vapaat,+joten+olen+siitä+tietenkin+onnellinen.
03.02.2019 01:23
<<+Tahtooko+Jumala+vahingoittaa+ihmisiä+sapatin+käskyn+kirjaimellisen+pitämisen+kautta?+Lääkäri+ei+saa+parantaa,+palomies+ei+tulta+sammuttaa,+poliisi+ei+saa+varjella+kansalaisia+ja+hissin+huoltomies+ei+saa+korjata+hissiä+sapattina.+Niinkö?>>
Jumala+ei+tahdo+tietenkään+vahingoittaa+ketään.+Tiedän+esim.+adv-lääkäreitä,+jotka+eivät+ota+palkkaa+sapattina+tai+lahjoittavat+palkan+hyväntekeväisyyteen.
<<…..+Ja+jos+sattuisi+sähköt+katkeamaan+pakkasella,+niin+olisiko+lupa+sytyttää+tuli+kaminaan+tai+takkaan,+jotta+vesiputket+eivät+jäätyisi+ja+jotta+emme+palelisi?+>>
Totta+kait+välttämättömät+työt+pitää+tehdä.
03.02.2019 01:02
<<Onko+sapattina+lupa+tehdä+töitä+ja+kotiaskareita?+Eikö+mitään?+Kenties+jotakin?+Jos+jotakin,+niin+missä+on+luettelo+niistä+teoista,+joita+on+lupa+sapattina+tehdä?+Raamatussa+ei+sellaista+luetteloa+ole+tai+jos+on,+niin+en+ole+sitä+sieltä+vielä+löytänyt.+Olen+sen+sijaan+löytänyt+sieltä+tukun+asioita,+joita+ei+ole+lupa+sapattina+tehdä+(aika+vähän+taitaa+olla+lupa+sapattina+tehdä).>>
Sapattina+on+lupa+tehdä+hyvää.+Laitan+sinulle+kunnon+adv-pastorin+sapattisaarnan.
Tässä+pastori+C.+D.+Brooks+puhuu+sapatin+lahjasta.+
https://www.youtube.com/watch?v=za0kEqWavFg
02.02.2019 23:24
Tiedän+monia+hellareita,+jotka+pyhittävät+sapatin.
02.02.2019 23:20
<<mutta+miksi+pitää+sitten+noudattaa+niitä+muita+yhdeksää+käskyä?+>>
Raamatussa+Kymmenen+käskyn+laki+(+2:+Moos.+20:1-17)+voidaan+jakaa+seuraavasti:
Rakasta+Jumalaa+yli+kaiken:+2.+Moos.+20:2-11
"2+»Minä+olen+Herra,+sinun+Jumalasi,+joka+johdatin+sinut+pois+Egyptistä,+orjuuden+maasta.+
3+»Sinulla+ei+saa+olla+muita+jumalia.+
4+»Älä+tee+itsellesi+patsasta+äläkä+muutakaan+jumalankuvaa,+älä+siitä,+mikä+on+ylhäällä+taivaalla,+älä+siitä,+mikä+on+alhaalla+maan+päällä,+äläkä+siitä,+mikä+on+vesissä+maan+alla.+5+Älä+kumarra+äläkä+palvele+niitä,+sillä+minä,+Herra,+sinun+Jumalasi,+olen+kiivas+Jumala.+Aina+kolmanteen+ja+neljänteen+polveen+minä+panen+lapset+vastaamaan+isiensä+pahoista+teoista,+vaadin+tilille+ne,+jotka+vihaavat+minua.+6+Mutta+polvesta+polveen+minä+osoitan+armoni+niille+tuhansille,+jotka+rakastavat+minua+ja+noudattavat+minun+käskyjäni.+
7+»Älä+käytä+väärin+Herran,+Jumalasi,+nimeä,+sillä+Herra+ei+jätä+rankaisematta+sitä,+joka+käyttää+väärin+hänen+nimeään.+
8+»Muista+pyhittää+lepopäivä.+9+Kuutena+päivänä+tee+työtä+ja+hoida+kaikkia+tehtäviäsi,+10+mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti.+Silloin+et+saa+tehdä+mitään+työtä,+et+sinä+eikä+sinun+poikasi+eikä+tyttäresi,+orjasi+eikä+orjattaresi,+ei+juhtasi+eikä+yksikään+muukalainen,+joka+asuu+kaupungissasi.+11+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaiken,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemännen+päivän+hän+lepäsi.+Sen+vuoksi+Herra+siunasi+lepopäivän+ja+pyhitti+sen.+"
Rakasta+lähimmäistä+niin+kuin+itseäsi:+2.+Moos.+20:12-17
"12+»Kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi,+että+saisit+elää+kauan+siinä+maassa,+jonka+Herra,+sinun+Jumalasi,+sinulle+antaa.+
13+»Älä+tapa.+
14+»Älä+tee+aviorikosta.+
15+»Älä+varasta.+
16+»Älä+todista+valheellisesti+toista+ihmistä+vastaan.+
17+»Älä+tavoittele+toisen+taloa.+Älä+tavoittele+hänen+vaimoaan,+älä+orjaa+tai+orjatarta,+älä+hänen+härkäänsä,+älä+hänen+aasiaan+äläkä+mitään,+mikä+on+hänen.»+"
Osoitamme+rakkautemme+Jumalaa+kohtaan+pyhittämällä+Jumalan+itsensä+siunaaman+ja+pyhittämän+päivän.+Ei+ole+merkityksetöntä,+että+mitä+päivää+pyhitämme.
02.02.2019 23:18
Aivan.+Näin+opettaa+myös+Baruch+Korman.+On+kuitenkin+osattava+erottaa,+että+missä+Raamatun+kohdassa+puhutaan+Israelista+uskovina+ja+missä+syntyperäisistä+israelilaisista.
01.02.2019 19:46
Riippuu+siitä+puhutaanko+"hengellisestä"+vai+syntyperäisestä+israelilaisesta.
01.02.2019 14:30
Uskon,+että+sinunkin+makuaistisi+on+kokenut+uudistumisen+sitten+kun+olemme+saaneet+ylösnousemusruumiin+ja+nautimme+yhdessä+Jeesuksen+kanssa+aitoa+käymätöntä+rypälemehua.+On+suuri+ilo+saada+nauttia+aitoa+Luojan+luomaa+käymätöntä+rypälemehua.
Uskon,+että+Raamatussa+väki,+joka+joi+Jeesuksen+tekemää+viiniä,+joi+aitoa+puhdasta+mehua,+joka+oli+niin+herkullista,+että+se+"vei+kielen+mennessään".
01.02.2019 09:32
113 / 305