Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesus+ei+kuitenkaan+syntynyt+hanukkana+vaan+keväällä,+silloin+kun+koko+luomakunta+herää+ja+syntyy+talven+horroksen+jälkeen.
09.12.2018 11:43
Tiedot+Jeesuksen+syntymästä+jossain+vaiheessa+hävitetty+melko+perusteellisesti.+Mutta+kyllä+sekin+selviää.
09.12.2018 11:41
<<Apostoli+Paavali+kehoittaa+Timoteusta+nauttimaan+myös+viiniä:
"Älä+enää+juo+vain+vettä,+vaan+käytä+vähän+viiniä+vatsasi+tähden+ja+usein+uudistuvien+vaivojesi+vuoksi."+(1.+Tim.+5:23)>>
Eipäs+kehottanut.+Paavali+antoi+lääkkeen+Timoteuksen+vatsavaivoihin.+Silloin+lääketiede+ei+ollut+niin+kehittynyttä.
09.12.2018 11:37
Paavalin+piti+uhrata,+koska+se+oli+maassa+sellainen+laki.+Kuitenkin+Paavali+kirjoitti,+että+Jeesus+oli+kertakaikkinen+uhri+eikä+uutta+uhria+tarvita.+Eikö+sinulle+riitä+Jeesuksen+uhri?
09.12.2018 11:34
Kuitenkin+muistaakseni+vuoden+1.+päivä+(keväällä)+on+määrätty+pyhäpäiväksi.+Joten+Jeesuksen+syntymäpäivä+lienee+sapatti?
09.12.2018 11:32
Laitetaan+tähän+Raamatun+paikka,+jonka+Jonathan+Cahn+otti+myös+esille+videossaan.
Joh.+10:22+KJV
"And+it+was+at+Jerusalem+the+feast+of+dedication,+and+it+was+winter."
Tämä+tarkoittaa+sitä,+että+Jerusalemissa+vietettiin+hanukkaa+(=the+feast+of+dedication),+ja+oli+talvi.
09.12.2018 11:12
lisäys.+Eli+niin+kuin+logossasi.+Joten+jos+sinulla+on+Menora,+niin+pistä+kynttilät+palamaan.
09.12.2018 11:08
Minulla+on+muuten+9-haarainen+hanukkakynttelikkö,+vaikka+Jonathan+Cahnilla+on+7-haarainen.
09.12.2018 11:07
Tiesitkö+muuten,+että+hanukkaa+vietettiin+AINOASTAAN++UUDESSA++TESTAMENTISSA.
09.12.2018 11:06
Jeesuksen+aikana+vietettiin+hanukkaa+eikä+Jeesus+kieltänyt+sen+viettämistä.+Päin+vastoin.+Jos+hän+ei+olisi+hyväksynyt+hanukkaa,+ei+hän+olisi+kävellyt+Salomon+pylväskäytävässä.+Hanukasta+kerrotaan+siellä+samassa,+missä+laistakin+ja+käskyistä+ja+Messiaasta+ja+kaikista+muistakin+Vanhan+testamentin+tapahtumista.
Nyt+on+muuten+hanukan+viimeinen+päivä+eli+kaikki+kynttilät+palavat.+Alla+linkki+Jonathan+Cahnin+hanukka-videoon.+Hanukka+kuvaa+omistautumista.
https://www.youtube.com/watch?v=deK4TOJ2cNE
09.12.2018 11:04
Logosi+ei+sovi+hengelliselle+palstalle:(
09.12.2018 10:53
<<"Hän+antoi+lain,+joka+ei+häviä."+(Ps.+148:6)+>>
Kyllä.+Laki+ei+häviä+ja+Jeesus+täytti+KAIKKI+kirjoitukset,+jotka+viittasivat+Messiaaseen.+Jeesus+täytti+myös+uhrilain.+Todella+TÄYTTI.+Tämän+vuoksi+emme+saa+enää+uhrata.+Miksi+uhraisit?+Eikö+Jeesuksen+uhri+riitä?
Mitä+tulee+Herran+juhliin,+niin+Jeesus+tuli+jo+1.+kerran,+joten+näiden+juhlien+kautta+voimme+muistella+noita+tapahtumia.+Mutta+tämä+on+vapaaehtoista.+Mitä+tulee+Jeesuksen+2.+tulemiseen,+niin+Herran+syksyn+juhlat+kertovat+siitä.+Minä+ainakin+mielelläni+odotan+Jeesusta+silloin+kun+on+juhla-aika.+Tosin+aina,+mutta+juhlat+mielestäni+auttavat+valmistautumisessa+paremmin.
09.12.2018 10:47
<<Raamattu+on+KIRJA,+josta+kukaan+ei+voi+t+i+e+t+ä+ä+,+että+se+on+Jumalan+Sanaa.+Et+Sinäkään+"oikeaoppisine"+vaatimuksinesi+ja+tulkintoinesi...+>>
On+täysin+selvää,+että+Raamattu+ON+Jumalan+sanaa.
09.12.2018 10:42
<<Jeesus+ei+kumonnut+ainuttakaan+lain+käskyä,+joten+kaikki+käskyt+uhraamisesta+ovat+edelleen+voimassa.>>
Jeesus+ei+kumonnut+uhraamislakia+vaan+TÄYTTI+sen.+Siksi+EI+tarvitse+eikä+saakaan+uhrata.+Joka+vielä+uhraa,+niin+hän+halveksii+Jeshuan+uhria.
09.12.2018 10:40
Minulle+tulee+aina+hyvä+mieli+kuunnellessani+tuota+laulua.
09.12.2018 10:27
Huomasitteko+tuon+Kampalan+kuoron+(joka+aloituksessa)+kommentit?+On+ikävää,+että+niin+monet+ovat+peukuttaneet+alaspäin+ja+arvostelleet+kommenteissaan+naiskuorolaisten+meikeistä.+Ihan+uskomatonta!+Meikki+sopii+asuihin+erinomaisesti+ja+sopii+senkin+puolesta,+että+laulu+on+hyväntuulinen.
09.12.2018 10:26
Olen+varmasti+pelastettu.+Jeesus+-+Jeshua+on+minut+pelastanut+omalla+kalliilla+verellään.+Siitä+ei+ole+epäilystäkään.+Mutta,+jos+hylkään+Jeesuksen,+niin+menetän+pelastumiseni.+En+aio+hylätä+Jeesusta,+sillä+rakastan+Jeesusta+yli+kaiken+ja+lähimmäistäni+niin+kuin+itseäni.
09.12.2018 01:02
<<Pitäisikö+loukkaantua+vai+kiittää+;)+Kyllä+yli+40+vuotta+kirkon+jäsenenä+kertoo+jotakin.+Oletko+kenties+sitä+mieltä+että+ollakseen+adventisti+pitää+uskoa+kaikki+28+opinkohtaa?+Vai+tarvitaanko+siihen+jotakin+vielä+lisää?+>>
Kiitä+mieluummin.+En+ainakaan+halunnut+loukata+sinua+-+niin+kuin+en+ketään+muutakaan.+Adventistin+ei+tarvitse+myöskään+uskoa+kaikkia+opinkohtia.+Kuitenkin+tällä+palstalla+ei+vain+ole+kuin+muutama+samoihin+asioihin+vastaamaan+kyllästynyt+adventisti.+Muut+ovat+enemmän+tai+vähemmän+ex-adventisteja+tai+ateisteja.
<<Usko+tai+älä,+adventistit+eivät+ole+homogeeninen+ryhmä+jotka+kaikki+uskoisivat+täsmälleen+samalla+tavalla.+Monet+adventisteista+eivät+edes+muista+kaikkia+Adventtikirkon+opetuksia+ja+elävän+omalla+tavallaan+opetusten+jäädessä+sivuun+jokapäiväisessä+elämässä.+Toiset+taas+ovat+kasvaneet+uskossaan+ja+jättäneet+joitain+uskomuksia+syrjään.>>
Tiedän,+eikä+tarvitsekaan+olla+homogeeninen+ryhmä.+Asioista+on+hyvä+keskustella+ja+niistä+keskustellaankin+sapattikouluissa.
<<Kuka+siis+oikeasti+on+adventisti+ja+kuka+ei.+Sinusta+minulla+on+sellainen+kuva,+että+et+hallitse+kaikkia+opinkohtia+ja+julistaessasi+niin+voimallisesti+vanhoista+juutalaisista+juhlista+unohdat,+että+kirkkomme+ei+pidä+näitä+juhlia+tarpeellisena.+Onneksi+asia+ei+vaikuta+pelastukseen+puolin+ja+toisin.>>
En+ole+kaikista+opinkohdista+samaa+mieltä,+esim.+jäännöksestä.+Haluan+tuoda+esille+Herran+juhlia,+sillä+kirkko+jostain+syystä+vähättelee+Herran+juhlia.
<<Mietin+tässä,+että+pitäisikö+erota+kirkosta+vai+ei.+Jos+eroan,+kukaan+muu+ei+siitä+saa+tietää+paitsi+ne,+joille+kerron+itse.+Huomasin+sen+puolisoni+eroamisen+yhteydessä.+Toisaalta+kirkonmenoissa+on+mukava+käydä+ja+samalla+tavata+ystäviä.+>>
Sama+minulle.+Jos+eroat+kirkosta,+niin+et+voi+saada+kirkollista+vihkimistä.+Mutta+jos+olet+jo+naimisissa,+niin+eihän+siinä+ole+mitään+ongelmaa.+Huomautan,+että+mikä+onkaan+päätöksesi,+niin+kymmenyksiä+voi+maksaa+vaikka+ei+kirkkoon+kuuluisikaan.+Jos+et+maksa+kymmenyksiä,+niin+kipin+kapin+maksamaan.+Olen+itse+huomannut,+että+Jumala+siunaa+kymmenysten+maksajaa.
09.12.2018 00:56
<<.+joka+kuuluu+samaan+aikaan+myös+kahteen+eri+pakanalliseen+kirkkoon+eli+luterilaiseen+sekä+adventtikirkkoon.+>>
Sekä+luteri-+että+adv-kirkko+ovat+kristillisiä+kirkkoja.+Mukava+kuulua+kumpaankin+-+ja+olla+myös+Messiaaninen.:)
<<Mutta+myönnettäköön,+että+onhan+näistä+pakanaperinteistä+todellakin+niiiiiiin+vaikeata+päästä+eroon...!>>
Minulla+ei+ole+pakanaperinteitä.+En+vietä+sydämessäni+enää+joulua+enkä+pyhitä+sunnuntaita.+Se,+jos+kuuluu+kristilliseen+kirkkoon+(tai+vaikka+usempaankin)+ei+ole+pakanallista.
09.12.2018 00:43
<<Niin+varmaan+voisin.+Mutta+hyödyttäisikö+se+ketään+???>>
Äläpä+yritä+luistella+tilanteesta.+Käännä,+jos+osaat.
<<Otetaanpa+sen+sijaan+järki+käteen.
Jos+joku+juopi+rypälemehua+silleen+reilusti+,+seuraava+lasillinen+rypälemehua+maistuu+ihan+samalalta+kuin+edellinen,+jos+ei+laatu+laske.>>
Olet+tainnut+ottaakin+järkesi+käteen.+Mutta+jos+järki+pidetään+päässä,+niin+kysynpävaan-nimimerkki+tarkoitti,+että+kun+juhlavieraat+olivat+saaneet+kylliksensä+hyvää+viiniä,+niin+sitten+tarjottiin+huonompaa+(eli+vain+juopoille).+Hyvä+viini+kun+ei+päihdytä.
09.12.2018 00:27
128 / 305