Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. Tiedot+Jeesuksen+syntymästä+jossain+vaiheessa+hävitetty+melko+perusteellisesti.+Mutta+kyllä+sekin+selviää.
  2. <<Pitäisikö+loukkaantua+vai+kiittää+;)+Kyllä+yli+40+vuotta+kirkon+jäsenenä+kertoo+jotakin.+Oletko+kenties+sitä+mieltä+että+ollakseen+adventisti+pitää+uskoa+kaikki+28+opinkohtaa?+Vai+tarvitaanko+siihen+jotakin+vielä+lisää?+>>Kiitä+mieluummin.+En+ainakaan+halunnut+loukata+sinua+-+niin+kuin+en+ketään+muutakaan.+Adventistin+ei+tarvitse+myöskään+uskoa+kaikkia+opinkohtia.+Kuitenkin+tällä+palstalla+ei+vain+ole+kuin+muutama+samoihin+asioihin+vastaamaan+kyllästynyt+adventisti.+Muut+ovat+enemmän+tai+vähemmän+ex-adventisteja+tai+ateisteja.<<Usko+tai+älä,+adventistit+eivät+ole+homogeeninen+ryhmä+jotka+kaikki+uskoisivat+täsmälleen+samalla+tavalla.+Monet+adventisteista+eivät+edes+muista+kaikkia+Adventtikirkon+opetuksia+ja+elävän+omalla+tavallaan+opetusten+jäädessä+sivuun+jokapäiväisessä+elämässä.+Toiset+taas+ovat+kasvaneet+uskossaan+ja+jättäneet+joitain+uskomuksia+syrjään.>>Tiedän,+eikä+tarvitsekaan+olla+homogeeninen+ryhmä.+Asioista+on+hyvä+keskustella+ja+niistä+keskustellaankin+sapattikouluissa.<<Kuka+siis+oikeasti+on+adventisti+ja+kuka+ei.+Sinusta+minulla+on+sellainen+kuva,+että+et+hallitse+kaikkia+opinkohtia+ja+julistaessasi+niin+voimallisesti+vanhoista+juutalaisista+juhlista+unohdat,+että+kirkkomme+ei+pidä+näitä+juhlia+tarpeellisena.+Onneksi+asia+ei+vaikuta+pelastukseen+puolin+ja+toisin.>>En+ole+kaikista+opinkohdista+samaa+mieltä,+esim.+jäännöksestä.+Haluan+tuoda+esille+Herran+juhlia,+sillä+kirkko+jostain+syystä+vähättelee+Herran+juhlia.<<Mietin+tässä,+että+pitäisikö+erota+kirkosta+vai+ei.+Jos+eroan,+kukaan+muu+ei+siitä+saa+tietää+paitsi+ne,+joille+kerron+itse.+Huomasin+sen+puolisoni+eroamisen+yhteydessä.+Toisaalta+kirkonmenoissa+on+mukava+käydä+ja+samalla+tavata+ystäviä.+>>Sama+minulle.+Jos+eroat+kirkosta,+niin+et+voi+saada+kirkollista+vihkimistä.+Mutta+jos+olet+jo+naimisissa,+niin+eihän+siinä+ole+mitään+ongelmaa.+Huomautan,+että+mikä+onkaan+päätöksesi,+niin+kymmenyksiä+voi+maksaa+vaikka+ei+kirkkoon+kuuluisikaan.+Jos+et+maksa+kymmenyksiä,+niin+kipin+kapin+maksamaan.+Olen+itse+huomannut,+että+Jumala+siunaa+kymmenysten+maksajaa.