Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo+Raamatun+kohta+(Luuk.+23:32-47)+vain+avautui+Baruch+Kormanin+erinomaisen+opetuksen+johdosta.+Kiitos+Herralle+näistä+viisaista+juutalaisista.
27.11.2018 09:49
<<Jaahas...kun+sinä+nyt+niin+kehut+noilla+tiedoillasi,+niin+kerropa+minulle,+että+mistä+sinä+sen+oikein+TIEDÄT?+
Onko+itse+Jumala+tullut+kuiskuttelemaan+henkilökohtaisesti+sinunkin+korvaasi,+vai+mihin+moinen+VARMUUS+perustuu?+>>
Katsos+Jumala+ASUU+jokaisessa+uskovaisessa+Pyhän+Henkensä+kautta.+Sen+tuntee,+ystävä+hyvä.
<<Ehkä+teidän+kannattaisi+vielä+hiukan+neuvotella+tuosta+pikku+jutusta,+ettei+tuu+sitten+mitään+yllätyksiä+teidän+kahden+hengen+eriseuralle...>>
Uskon+Raamattuun+ja+Jumalan+käskyyn:+"Älä+tapa".
27.11.2018 09:45
<<No+kun+kerran+olet+vieläpä+adv.+palkkalistoilla+ja+puolustat+tuota+oppia+henkeen+ja+vereen,+niin+olisikohan+jo+korkea+aika+ottaa+selvää+mitä+uskoo+ja+mitä+puolustaa?+Mietihän+nyt+vähän.+>>
Tarkista+aikamuoto.
<<Kirjoitat+täällä+julkisesti+adventismista,+josta+et+ole+koskaan+edes+ottanut+selvää+mitä+se+se+pitää+sisällään.+Tuo+ei+täällä+vakuuta+ketään,+kuten+olet+itsekin+jo+huomannut,+vaan+päin+vastoin.+Kävisitkö+nyt+katsomassa+vaikka+kohdat:+12,+seurakunta+ja+13,+jäännös+ja+sen+lähetystehtävä.>>
Opinkohdat+on+otettu+vain+siksi,+että+pääpiirteittäin+tiedettäisiin+(siis+ulkopuoliset),+mitä+adventistit+ajattelevat.+Nämä+eivät+ole+Raamattu.+Minä+uskon+Raamattuun+ja+olen+ollut+uskossa+jo+ennen+kuin+liityin+adventtikirkkoon+(siis+luterilaisena),+joten+vaihdos+oli+sapatin+vuoksi.+Tosin+kuulun+myös+ev.-lut.+kirkkoon.+Siis+oikein+huvittaa,+miten+jotkut+jaksavat+jauhaa+opinkohdista.+Ne+ovat+Raamatulliset,+jos+joku+ei+vastaa+Raamattua,+niin+entä+sitten?+Raamattu+vie+kuitenkin+voiton.+Sanopa+missä+kirkossa+on+sapattisin+Jumalanpalvelukset?
<<Adv.+ovat+jakaneet+Jumalan+kansan+kahteen+osaan.+Näkyvään+ja+näkymättömään.+Itse+opettavat+olevansa+tuo+näkyvä+kansa,+johon+muiden+uskovaisten,+jotka+ovat+näkymätöntä+kansaa+tulee+liittyä.+Huh+huh,+myös+messiaanisten+juutalaisten+pitäisi+adventtikirkon+virallisen+opin+mukaan+liittyä+lopunajan+Jumalan+kansaan+adventtikirkkoon.+Tämä+on+järkyttävää+korvausteologiaa.>>
Olet+täysin+väärässä.+Olen+omin+korvin+kuullut+adv.+pasrorin+saarnaavan,+ettei+ole+väliä+onko+adventisti,+messiaaninen+baptisti,+messiaaninen+juutalainen+jne.+Eli+jotka+pyhittävät+sapatin,+ja+ovat+uskollisia+käskyille,+niin+ei+ole+väliä,+mihin+kuuluu.+Olet+täysin+oman+luulosi+varassa.+Myös+Kai+Arasola+kirjoitti+muistaakseni,+että+opinkohtia+ei+olisi+tullut+lyödä+lukkoon.+Hänkin+on+hyvin+avarakatseinen.+En+epäile,+etteikö+tuollaista+näkemyksesi+mukaista+linjaa+olisi+adventisteissa,+mutta+minä+en+sellaista+ainakaan+edusta.+Messiaanisten+juutalaisten+ei+tarvitse+adventismissa+tulla+adventisteiksi,+toisin+kuin+väität.+
Jäännöksestä+eri+mieltä+kuin+adventistit+yleensä,+mutta+so+what.+En+ole+ainoa,+joka+on+asioista+eri+mieltä.+
<<Nyt+kysyn+sinulta:+Onko+tämä+raamatullista+oppia???+>>
Oppi+on+Raamatullista+ja+Raamattua+luetaan+ja+tutkitaan+sapattisin+kirkossa.+Se+on+erittäin+hyvä+asia.+Mutta+olen+sitä+mieltä,+että+Raamattu+avautuu+täydellisesti+juutalaisten+toimesta,+niin+kuin+on+nyt+käymässäkin.+Sen+vuoksi+adventistit+ym.+seurakunnat+saavat+tavallaan+alkaa+puhtaalta+pöydältä.+Heittää+pois+aikaisemmat+opetukset+ja+rehellisesti+tutkia+Raamattua.+Tämä+on+muutoksen+aikaa+oikeastaan+kaikissa+seurakunnissa.+On+selvää,+että+kaikki+seurakuntalaiset+eivät+ole+valmiita+muutokseen+vaan+pysyvät+silmät+ummessa+omissa+perinteissänsä.
Mielestäni+jos+ajatellaan+adventisteja,+niin+en+käsitä+sitä,+että+niin+monet+adventistit+eivät+ole+kiinnostuneita+Herran+juhlista.+Vaikka+itse+niitä+ei+viettäisikään,+niin+olisihan+niistä+hyvä+saarnata+ainakin+kirkossa+niinä+aikoina.+Jumala+on+tarkka+aikatauluista.+On+sääli,+että+niin+monet+adventistit+hylkäävät+nämä+juhlat.
27.11.2018 09:24
Tuo+luku+40+tarkoittaa+muutosta.
27.11.2018 08:56
Korjaa+toki,+kun+huomasit,+että+kirjoitin+väärin.+Piti+tietenkin+olla,+että+Jeesus+oli+kiusattavana+40+päivää+ja+Israelin+kansa+oli+erämaassa+40+vuotta.+Jeesus+oli+kuolemansa+jälkeen+maan+päällä+40+päivää,+ennen+kuin+Hänet+otettiin+pilvissä+taivaaseen.+Tästä+10+päivän+päästä+vuodatettiin+Pyhä+Henki.+Tämä+tapahtui+Shavuotina+eli+helluntaina,+jota+juutalaiset+viettivät+50+päivää+pääsiäisestä+(huomaatko,+että+40+++10+=+50)+Eikö+olekin+huikeaa!
26.11.2018 21:35
No,+adventistit+eivät+ole+niin+syli+avoinna+uusia+kasvoja+kohtaan+kuin+helluntailaiset.+Adventistit+tutkivat,+kuuntelevat+ja+katselevat+ensin,+ennen+kuin+hyväksyvät+joukkoonsa.+Vieraat+saavat+tulla+ja+mennä+ja+mieluusti+taas+tulla+ja+mennä.
26.11.2018 21:06
Etkö+vielä+tiedä+sitä,+että+Messiaaniset+kommentoivat+yli+seurakuntarajojen.+Ei+näet+ole+pelkoa,+että+pakanaopit+tarttuvat,+kun+itse+tukeutuu+Raamattuun.
26.11.2018 21:02
Etkö+huomannut,+että+Kristitty.net+nimitti+adventisteja+rakkaiksi+ja+muita+jumalattomiksi+pakanoiksi?+:)
26.11.2018 21:00
Minä+olen+Kabbalaa+vastaan.+Samoin+kuin+Talmudia....+Annatko+tarkoituksella+minusta+väärän+todistuksen?
26.11.2018 20:58
<<+Jos+heprea+on+pyhä+kieli,+miksi+Uutta+testamenttia+ei+kirjoitettu+hepreaksi?+>>
Kiitos+linkistäsi.+Kävin+sen+lukemassa,+josta+yllä+oleva+lainaus.+Kuuntelin+tänään+Baruch+Kormanin+videon,+jossa+hän+mainitsi,+että+vaikka+Uusi+testamentti+onkin+kirjoitettu+kreikaksi,+niin+Jeesus+puhui+kuitenkin+hepreaksi.+Tämä+on+tietenkin+totta.+Eli+tietyt+sanat+on+ymmärrettävä+hepreankielen+valossa.+Olen+kanssasi+samaa+mieltä+siinä,+että+Raamattua+ei+lueta+lukuarvoilla+ja+numeroilla.+Vaikka+kuitenkin+Raamatussa+tietyt+luvut+toistivat,+esim.+maailma+luotiin+7+päivässä,+seitsemän+enkeliä,+seitsenhaarainen+kynttelikkö,+7+Herran+juhlaa+jne...+Myös+Jeesus+oli+kiusattavana+30+päivää,+Israelin+kansa+oli+erämaassa+30+vuotta,+Jeesus+oli+kuolemansa+jälkeen+maan+päällä+30+päivää+jne...+Kiinnostavaa.
26.11.2018 20:57
Höpsis.+Jeesus+ei+halunnut,+että+kukaan+kutsuisi+itseään+rabbiksi,+jonka+merkitys+oli+silloin+"Mestarini",+ja+jota+silloiset+rabbit+nimenomaan+halusivat+korostaa.+Näin+ei+ole+nykyisten+rabbien+suhteen.+Jeesus+kielsi+myös+kutsumasta+ketään+isäksi.+Minä+kutsun+kyllä+omaa+isää+isäksi.+Olen+opettanut+myös+lapsilleni+kutsumaan+isää+isäksi.+Näissä+tarkoituksissa+isä+ei+tarkoita+Isää+(siis+Taivaallista+Isää),+ja+lapset+tietävät+sen.+Myöskään+rabbi+ei+tarkoita+Rabbia+(eli+Mestaria+eli+Jeesusta),+ja+minä+tiedän+sen.+Sinulla+jää+moni+erinomainen+rabbien+video+kuulematta,+mutta+omapa+on+asiasi.
26.11.2018 20:39
Miksi+käytät+monta+eri+nimimerkkiä?+Siksikö,+että+saisi+sen+vaikutuksen,+että+sinun+mielipiteilläsi+olisi+toisiakin+kannattajia?
26.11.2018 20:23
Miksei?+Baruch+Korman+kuuluu+adventistien+palstalla,+niin+kuin+mihin+tahansa+kristilliselle+palstalle.
26.11.2018 20:14
Sitten+on+vielä+turvakaupungin,+joihin+on+voinut+paeta,+jos+on+tehnyt+syntiä+vahingossa.+Näistä+on+sitten+armahdettu+joka+7.+vuosi+tai+ylipapin+kuoltua.+Olikohan+se+näin?
26.11.2018 20:07
<<+Me+emme+ole+Efraim,+me+olemme+pakanoita+ja+sellaisena+pysymme.+Jumala+hoitaa+kadonneet+heimot,+jos+hoitaa.
Tosin+Raamattu+sanoo,+että+Kristuksen+armosta+on+meidät+pakanat+oksastettu+Israeliin,+pyhään+perheeseen,+Room.+11+ja+Ef.+2.+>>
Noin+minäkin+haluaisin+ajatella+-+tai+oikeastaan+ajattelen+-+ja+olen+kirjoitellutkin.+Mutta+on+merkillistä,+että+niin+monet+vielä+haihattelevat+kadonneitten+heimojen+perään.+Olen+samaa+mieltä,+että+me+olemme+pakanoita,+jotka+on+oksastettu+jaloon+öljypuuhun.+Me+olemme+kuitenkin+villioliivipuun+oksia,+eikä+meistä+tule+jaloja+oksia.+Pysymme+villioliivipuun+oksina,+vaikka+olemmekin+oksastettu+jaloon+puuhun.+Näin+on.
26.11.2018 20:04
Kyllä+juutalaiset+rabbit,+jotka+uskovat+Jeshuaan,+ovat+sitten+viisaita.👍🏼😍😘+🤗😇
26.11.2018 19:51
Laitan+tähän+rabbi+Baruch+Kormanin+videon+aiheesta.+
https://www.youtube.com/watch?v=0BuQw0VKSOw
Suosittelen.+Baruch+Korman+kuuluu+rabbien+eliitttiin.+Ehdottomasti+kannattaa+katsoa,+jos+osaa+vähänkään+englantia.
26.11.2018 19:47
lisäys:+Jeshua+kuoli+prikulleen+oikeaan+aikaan+meidän+synteihimme.
26.11.2018 19:42
lisäys:+vaikka+emme+olekaan+kaikista+asioista+samaa+mieltä.+:)
26.11.2018 18:37
Jumala+yhdistää+todella+uskovat,+kuten+Kristitty.net-nimimerkin,+SAI:n,+kysynpävään-nimimerkin,+ja+minut+Yksi_uskon,+ja+monet+monet+muut,+jotka+haluavat+etsiä+totuutta+ja+olla+uskollisia+Herralle.
26.11.2018 18:36
135 / 305