Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. <<Jaahas...kun+sinä+nyt+niin+kehut+noilla+tiedoillasi,+niin+kerropa+minulle,+että+mistä+sinä+sen+oikein+TIEDÄT?+Onko+itse+Jumala+tullut+kuiskuttelemaan+henkilökohtaisesti+sinunkin+korvaasi,+vai+mihin+moinen+VARMUUS+perustuu?+>>Katsos+Jumala+ASUU+jokaisessa+uskovaisessa+Pyhän+Henkensä+kautta.+Sen+tuntee,+ystävä+hyvä.<<Ehkä+teidän+kannattaisi+vielä+hiukan+neuvotella+tuosta+pikku+jutusta,+ettei+tuu+sitten+mitään+yllätyksiä+teidän+kahden+hengen+eriseuralle...>>Uskon+Raamattuun+ja+Jumalan+käskyyn:+"Älä+tapa".
  2. <<No+kun+kerran+olet+vieläpä+adv.+palkkalistoilla+ja+puolustat+tuota+oppia+henkeen+ja+vereen,+niin+olisikohan+jo+korkea+aika+ottaa+selvää+mitä+uskoo+ja+mitä+puolustaa?+Mietihän+nyt+vähän.+>>Tarkista+aikamuoto.<<Kirjoitat+täällä+julkisesti+adventismista,+josta+et+ole+koskaan+edes+ottanut+selvää+mitä+se+se+pitää+sisällään.+Tuo+ei+täällä+vakuuta+ketään,+kuten+olet+itsekin+jo+huomannut,+vaan+päin+vastoin.+Kävisitkö+nyt+katsomassa+vaikka+kohdat:+12,+seurakunta+ja+13,+jäännös+ja+sen+lähetystehtävä.>>Opinkohdat+on+otettu+vain+siksi,+että+pääpiirteittäin+tiedettäisiin+(siis+ulkopuoliset),+mitä+adventistit+ajattelevat.+Nämä+eivät+ole+Raamattu.+Minä+uskon+Raamattuun+ja+olen+ollut+uskossa+jo+ennen+kuin+liityin+adventtikirkkoon+(siis+luterilaisena),+joten+vaihdos+oli+sapatin+vuoksi.+Tosin+kuulun+myös+ev.-lut.+kirkkoon.+Siis+oikein+huvittaa,+miten+jotkut+jaksavat+jauhaa+opinkohdista.+Ne+ovat+Raamatulliset,+jos+joku+ei+vastaa+Raamattua,+niin+entä+sitten?+Raamattu+vie+kuitenkin+voiton.+Sanopa+missä+kirkossa+on+sapattisin+Jumalanpalvelukset?<<Adv.+ovat+jakaneet+Jumalan+kansan+kahteen+osaan.+Näkyvään+ja+näkymättömään.+Itse+opettavat+olevansa+tuo+näkyvä+kansa,+johon+muiden+uskovaisten,+jotka+ovat+näkymätöntä+kansaa+tulee+liittyä.+Huh+huh,+myös+messiaanisten+juutalaisten+pitäisi+adventtikirkon+virallisen+opin+mukaan+liittyä+lopunajan+Jumalan+kansaan+adventtikirkkoon.+Tämä+on+järkyttävää+korvausteologiaa.>>Olet+täysin+väärässä.+Olen+omin+korvin+kuullut+adv.+pasrorin+saarnaavan,+ettei+ole+väliä+onko+adventisti,+messiaaninen+baptisti,+messiaaninen+juutalainen+jne.+Eli+jotka+pyhittävät+sapatin,+ja+ovat+uskollisia+käskyille,+niin+ei+ole+väliä,+mihin+kuuluu.+Olet+täysin+oman+luulosi+varassa.+Myös+Kai+Arasola+kirjoitti+muistaakseni,+että+opinkohtia+ei+olisi+tullut+lyödä+lukkoon.+Hänkin+on+hyvin+avarakatseinen.+En+epäile,+etteikö+tuollaista+näkemyksesi+mukaista+linjaa+olisi+adventisteissa,+mutta+minä+en+sellaista+ainakaan+edusta.+Messiaanisten+juutalaisten+ei+tarvitse+adventismissa+tulla+adventisteiksi,+toisin+kuin+väität.+Jäännöksestä+eri+mieltä+kuin+adventistit+yleensä,+mutta+so+what.+En+ole+ainoa,+joka+on+asioista+eri+mieltä.+<<Nyt+kysyn+sinulta:+Onko+tämä+raamatullista+oppia???+>>Oppi+on+Raamatullista+ja+Raamattua+luetaan+ja+tutkitaan+sapattisin+kirkossa.+Se+on+erittäin+hyvä+asia.+Mutta+olen+sitä+mieltä,+että+Raamattu+avautuu+täydellisesti+juutalaisten+toimesta,+niin+kuin+on+nyt+käymässäkin.+Sen+vuoksi+adventistit+ym.+seurakunnat+saavat+tavallaan+alkaa+puhtaalta+pöydältä.+Heittää+pois+aikaisemmat+opetukset+ja+rehellisesti+tutkia+Raamattua.+Tämä+on+muutoksen+aikaa+oikeastaan+kaikissa+seurakunnissa.+On+selvää,+että+kaikki+seurakuntalaiset+eivät+ole+valmiita+muutokseen+vaan+pysyvät+silmät+ummessa+omissa+perinteissänsä.Mielestäni+jos+ajatellaan+adventisteja,+niin+en+käsitä+sitä,+että+niin+monet+adventistit+eivät+ole+kiinnostuneita+Herran+juhlista.+Vaikka+itse+niitä+ei+viettäisikään,+niin+olisihan+niistä+hyvä+saarnata+ainakin+kirkossa+niinä+aikoina.+Jumala+on+tarkka+aikatauluista.+On+sääli,+että+niin+monet+adventistit+hylkäävät+nämä+juhlat.