Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

  1. <<alkuseurakunnan+aikaan+heillä+oli+ympärielikkauksen+liitto,+ja+heidän+piti+muuttaa+mielensä+ja+uskoa+Jeesuskeen+Vapahtajana,+Jeesuksen+syntymästä+Vapahtajan+kertoo+Vanhan+liiton+kirjoitukset,+joita+HE+tutki.>>Ei+ihan+noinkaan.+Messiaaniset+juutalaiset+ympärileikkaavat+tänä+päivänäkin.+Tietenkin.+Jeesuskin+oli+ympärileikattu.+Paavali+ympärileikkaa+jopa+Timoteuksen.+Katso+alla.Apt.+16:1-3+"1+Paavali+saapui+sitten+Derbeen+ja+Lystraan.+Lystrassa+oli+Timoteus-niminen+opetuslapsi,+jonka+äiti+oli+kristitty+juutalainen+mutta+isä+kreikkalainen.+2+Hän+oli+hyvässä+maineessa+Lystran+ja+Ikonionin+veljien+keskuudessa.+3+Paavali+halusi+ottaa+Timoteuksen+matkalle+mukaan,+ja+siksi+hän+ympärileikkasi+tämän."<<nyt+eletään+v.+2000+-lukua,+ja+ympärileikkausken+liitto+on+historiaa+sen+jälkeisille+aikakaudelle,+kun+kastekäskyä+julistettu:>>Ympärileikkaus+on+edelleen+voimassa+juutalaisilla.+Ainoastaan+korvausteologia+opettaa+toisin.
  2. <<...+sanookin+Raamatussa,+että+Jeesus+KAVALLETTIIN?>>Kavallettiin+kyllä.+Jeesus,+joka+on+Jumala,+tiesi+tämän+jo+etukäteen.+Tämä+oli+Jumalan+suunnitelma.+Tätä+voi+olla+vaikea+ymmärtää.<<Hänen+oma+uskonsa,+kuule,+loppui+tähän+vapaaehtoisuuteen,+kun+johti+Jeesuksen+seuraajien+surmaamisia,+kuten+oli+Jeesuksen+surmankin+takana+-+samoin+Stefanoksenkin+surman+takana+vielä+noin+kuusi+vuotta+myöhemmin+Jeesuksen+kuolemaa.>>Jeesuksen+julkinen+toiminta+kesti+pari+vuotta,+ei+kuutta.+Jos+tarkoitat+Paavalia,+niin+hän+ei+tuolloin+ollut+kohdannut+Jeesusta.+Voit+lukea+Raamatusta,+miten+Saulista+tuli+Paavali,+joka+oli+tämän+jälkeen+toinen+mies.Apt.+9:1-6"Saul+uhkui+yhä+vihaa+ja+murhanhimoa+Herran+opetuslapsia+kohtaan.+Hän+meni+ylipapin+luo+2ja+pyysi+tältä+Damaskoksen+synagogille+osoitettuja+kirjeitä,+jotka+valtuuttaisivat+hänet+vangitsemaan+tuolle+tielle+lähteneet,+sekä+miehet+että+naiset,+ketkä+vain+käsiinsä+saisi,+ja+tuomaan+heidät+Jerusalemiin.3Matkalla,+Saulin+ollessa+jo+lähellä+Damaskosta,+taivaasta+leimahti+yhtäkkiä+valo+hänen+ympärilleen.+4Hän+kaatui+maahan+ja+kuuli+äänen+sanovan:+»Saul,+Saul,+miksi+vainoat+minua?»+5Hän+kysyi:+»Herra,+kuka+sinä+olet?»+Ääni+vastasi:+»Minä+olen+Jeesus,+jota+sinä+vainoat.+6Nouse+ja+mene+kaupunkiin.+Siellä+saat+kuulla,+mitä+sinun+on+tehtävä.»<<Augsburgin+tunnustus:<<<Opetetaan,+että+Kristuksen+ruumis+ja+veri+ovat+leivän+ja+viinin+muodossa+TODELLISESTI+läsnä+ja+että+ne+siinä+jaetaan+ja+nautitaan.<>>Joidenkin+kirkkokuntien+opeissa+opetetaan,+että+leipä+ja+veri+muuttuvat+oikeasti,+mutta+ei+kaikkien.+En+ota+siihen+kantaa.+Jeesus+käski+nauttimaan+ehtoollisen+Hänen+muistokseen.+Hän+oli+opetuslastensa+kanssa+seder-aterialla+päivää+ennen+oikeaa+seder-ateriaa.+(Tuolloin+tyypillistä,+että+rabbi+opetti+oppilailleen+tavan+esim.+päivää+ennen+oikeaa+sederiä)++Jeesus+ristiinnaulittiin+seuraavana+päivänä.+Jeesus+tosiaan+opetti,+että+leipä+oli+Jeesuksen+ruumis+ja+viini+Hänen+verensä.+Tämä+on+muistoateria,+jota+vietetään+tänä+päivänäkin.+Matt.+26:26-29"terian+aikana+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+sen+opetuslapsilleen+sanoen:+»Ottakaa+ja+syökää,+tämä+on+minun+ruumiini.»+27+Sitten+hän+otti+maljan,+kiitti+Jumalaa,+antoi+heille+ja+sanoi:+»Juokaa+tästä,+te+kaikki.+28+Tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+kaikkien+puolesta+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.+29+Ja+minä+sanon+teille:+tästedes+en+maista+viiniköynnöksen+antia+ennen+kuin+sinä+päivänä,+jona+juon+uutta+viiniä+teidän+kanssanne+Isäni+valtakunnassa.»
  3. <<Jeesuksen+ylösnousemusjuhlan+päivä+on+sunnuntai.>>Kyllä.+Näin+on.<<+Se+sinällään+tärkeä+päivä,+sillä+jos+Jeesus+ei+olisi+noussut+ylös,+olisimme+yhä+vanhan+liiton+farisealaisessa+uskossa+intimässä+siitä+ja+taästä+lainkirjaimesta+ja+vahtaamassa+kuten+fariseukset,+että+viettääkö+joku+sapattia+Kuten+tekivät+Jeesukselle+ja+kun+Hän+ei+sitä+viettänyt,+niin+olisivat+sitä+mieltä+että+ei+voi+olla+profeetta+ja+siten+alkoivat+havitella+Häntä+tappaakseen+Hänet.+Näin+sana+meistä+opettaa.>>Jeesus+pyhitti+ja+opetti+sapattina+synagogassa.+Jeesus+oli+myös+rabbi.+Mutta+erilainen+rabbi+(ja+todennäköisesti+myös+fariseus).+Ei+hän+ollut+ainakaan+saddukeus,+sillä+he+eivät+uskoneet+ylösnousemukseen.+Saddukeukset+jotka+olivat+ylintä+papistoa,+saattoivat+surmata+tuolloin+fariseuksia.+Tosin+mitta+taisi+tulla+täyteen,+kun+Jeesus+sanoi+olevansa+Minä+olen+eli+JHWH.+Tällöin+häntä+yritettiin+kivittää.+Saddukeukset,+jotka+olivat+ylintä+papistoa,+saivat+palkan+Roomalta.+Koska+Jeesus+oli+niin+suosittu+ja+kansa+kuunteli+häntä,+niin+he+pelkäsivät,+että+kansa+tekee+Jeesuksesta+kuninkaan+ja+tulee+konflikti+Rooman+kanssa.+Siksi+Jeesus+piti+surmata.+Raamatussa+syy+Jeesuksen+surmaan+kerrotaan+selvästi+Johanneksen+evankliumissa,+josta+käy+myös+ilmi,+että+näin+piti+tapahtua,+jotta+maailma+pelastuisi.Joh.+11:47-52+"Ylipapit+ja+fariseukset+kutsuivat+neuvoston+koolle+ja+kysyivät+siltä:+"Mitä+meidän+pitäisi+tehdä?+Se+mies+tekee+paljon+tunnustekoja.+Jos+annamme+hänen+jatkaa+näin,+häneen+uskovat+kohta+kaikki,+ja+silloin+roomalaiset+tulevat+ja+ottavat+meiltä+sekä+tämän+pyhän+paikan+että+koko+kansamme.+Silloin+yksi+heistä,+Kaifas,+joka+oli+sinä+vuonna+ylipappina,+sanoi:+"Te+ette+ymmärrä+yhtään+mitään.+Ettekö+te+käsitä,+että+jos+yksi+mies+kuolee+kansan+puolesta,+se+on+teille+parempi+kuin+että+koko+kansa+joutuu+tuhoon?"++Tämä+ei+ollut+hänen+oma+ajatuksensa,+vaan+sen+vuoden+ylipappina+hän+lausui+ennustuksen:+Jeesus+oli+kuoleva+kansan+puolesta,+eikä+vain+sen+kansan+puolesta,+vaan+kootakseen+yhteen+kaikki+hajallaan+olevat+Jumalan+lapset."
  4. <<+Kaiken+lisäksi+Jeesuksen+nimeen+tekeminen+on+laittomuuden+tekemistä.+Löytyy+Matteuksen+evankeliumin+7.luvusta.+Jeesus+lupasi+lähettää+totuuden+Hengen.>>Luulen,+ettet+ole+ymmärtänyt+tuota+Raamatun+kohtaa.Matt.+7:21+"Ei+jokainen,+joka+sanoo+minulle:+"Herra,+Herra,+pääse+taivasten+valtakuntaan.+Sinne+pääsee+se,+joka+tekee+taivaallisen+Isäni+tahdon.+Monet+sanovat+minulle+sinä+päivänä:+"Herra,+Herra!+Sinun+nimessäsihän+me+profetoimme,+sinun+nimessäsi+me+karkotimme+pahoja+henkiä+ja+sinun+nimessäsi+teimme+monia+voimatekoja.+Mutta+silloin+he+saavat+minulta+vastauksen:+"En+tunne+teitä.+Menkää+pois+minun+luotani,+vääryydentekijät!".Kyse+on+Jumalan+tahdon+tekemisestä.++Jumala+tahtoo,+että+noudatamme+hänen+tahtoaan,+pidämme+hänen+käskynsä.+Varoitus+on+niille,+jotka+eivät+noudata+Jumalan+tahtoa,+eivät+pidä+Hänen+käskyjään,+ja+tekevät+ihmetekoja+-+ei+Jumalan+-+vaan+perkeleen+voimasta.+Niitä+Jumala+ei+tunne.+Jeesuksen+nimeen+tekeminen+ei+ole+laittomuuden+tekemistä,+jos+oikeasti+tekee+Jeesuksen+nimeen.+Monet+eivät+tajua,+että+kuka+on+heidän+Herra.+Onko+se+Jeesus+vai+sielunvihollinen.+Monet+myös+lankeavat+uskomaan+näihin+valheprofeettoihin.