Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

  1. <<Kun+tälläiselle+hillulille+mainitsee+evoluutio+niin+heidän+plasmat+menee+sekaisin+ja+alkaa+tulemaan+valheita.+Kun+tälläiselle+kehitysvammaiselle+mainitsee+maan+pyöreyden+niin+jotkut+väittävät+maan+olevan+litteä.+Tämä+kaikki+suoraan+Raamatusta.>>Uskovat+tietävät,+että+evoluutiota+(=muuntelua)+tapahtuu.+"Ainoastaan+lajien+sisäistä+muuntelua+on+voitu+havainnoida+luonnossa.+Tätä+kutsutaan+++mikroevoluutioksi.+(Nimitys+on+harhaanjohtava,+koska+varsinaista+"evoluutiota"+ei+tapahdu).+Lajien+sisäistä+muuntelua+tapahtuu+siis+luonnossa+jatkuvasti,+josta+kysymyksessäsikin+on+hyvä+esimerkki.+On+tärkeä+huomata,+että+lajien+sisäinen+muuntelu+voi+toimia+vain+olemassa+olevan+geneettisen+informaation+sallimissa+rajoissa.+Tämä+tarkoittaa+esimerkiksi+sitä,+että+sammakoille+voi+kasvaa+isommat+jalat,+jotka+auttavat+sitä+selviämään+paremmin+(saavat+paremmin+ravintoa,+voivat+paremmin,+voivat+todennäköisesti+jatkaa+sukuaan+tehokkaammin,+ja+niin+sammakkopopulaatiossa+voi+verrattainkin+lyhyen+ajan+kuluessa+olla+suuri+määrä+sammakoita,+joilla+on+pitkät+jalat).+On+huomattava,+että+sammakko+ei+voi+päättää+yhtenä+päivänä+kasvattaa+siipiä+(ellei+moista+informaatiota+ole+jostain+sammakolle+tuotu).++Tässäkin+kyse+on+pikemmin+rappeutumisesta+kuin+evoluutiosta+koska+geneettisen+informaation+kokonaismäärä+parhaimmillaankin+pysyy+ennallaan+-+pahimmillaan+tapahtuu+pysyvää+informaation+katoamista.Ongelma+evoluutio-termin+monikäytössä+on+se,+että+lajien+sisäisellä+muuntelulla+saadaan+ihmiset+vakuuttuneiksi+siitä,+että+esimerkiksi+makroevoluutio+(mikrobista+ihmiseksi+-evoluutio)+olisi+todistettu+asia,+mitä+se+ei+missään+tapauksessa+ole.+Lajien+sisäisestä+muuntelusta+ei+voi+mitenkään+ekstrapoloida+makroevoluutiota+–+sanottakoon+tämä+vielä+kertaalleen:+lajien+sisäinen+muuntelu+toimii+olemassa+olevan+geneettisen+informaation+rajoissa,+kun+taas+makroevoluutio+vaatisi+kokonaan+uuden+informaation+muodostumista."+lainaus:+Luominen.fiUskovat+tietävät,+että+maa+on+pyöreä.+"Historioitsija,+professori+Jeffrey+Burton+Russell+on+dokumentoinut,+että+lähes+kaikki+koskaan+maapallon+muodosta+keskustelleet+kristityt+oppineet,+ovat+myöntäneet+maapallon+olevan+pyöreän.1”Ajatus+siitä,+että+kristityt+uskoivat+aikoinaan+yleisesti+teologisista+syistä+litteään+maapalloon+on+myytti.”2+”Merkittävä+motivoiva+tekijä+tämän+myytin+levittämiselle+on+ollut+vahvistaa+darvinistista+maailmankuvaa+ja+lisäksi+tavoitteena+on+ollut+syrjäyttää+Raamatullinen+maailmankuva.”2Tiesitkö+muuten,+että+litteän+maapallon+yhdistyksen+[Flat+Earth+Society]+johtaja+uskoo+evoluutioon?"+lainaus:+Luominen.fi
  2. Arvelen+anonyymin+viittaavan+jotenkin+alla+olevaan+Raamatun+kohtaan+ja+Israelin+pelastumiseen:Room.+11:26+"...Siionista+on+tuleva+Pelastaja...Siis+kyse+on+Israelin+pelastumisesta.Room.+11+luvun+kooste:Jumala+ei+kuitenkaan+ole+kokonaan+hyljännyt+kansaansa,+sillä+siitä+pysyy+jäännös+Jumalalle+uskollisena+1-10.+Israelin+lankeamisen+kautta+on+pelastus+tullut+pakanoille+11-16,+jotka+siitä+älkööt+kerskatko,+sillä+vielä+on+koko+Israel+pelastuva+17-27;+näin+Jumala+on+jättänyt+kaikki+tottelemattomuuden+valtaan,+että+hän+kaikkia+armahtaisi+28-32.+Apostoli+ylistää+Jumalan+armon+ja+viisauden+syvyyttä+33-36.Näihin+kannattaa+syventyä+jokaisen+kristityn:+Jumala+ei+petä+lupaustaan+eikä+hylkää+kansaansa,+juutalaisia.Room.11:1-2+Minä+sanon+siis:+ei+kaiketi+Jumala+ole+hyljännyt+kansaansa?+Pois+se!+Sillä+olenhan+minäkin+israelilainen,+Aabrahamin+siementä,+Benjaminin+sukukuntaa.+2+Ei+Jumala+ole+hyljännyt+kansaansa,+jonka+hän+on+edeltätuntenut.+Juutalaiset+kompastuivat+Jeesukseen,+jotta+pakanat+(eli+me)+pelastuisimme.+Tämäkin+Jumalan+pelastussuunnitelmaa.Room.+11:11+Minä+siis+sanon:+eivät+kaiketi+he+ole+sitä+varten+kompastuneet,+että+lankeaisivat?+Pois+se!+Vaan+heidän+lankeemuksensa+kautta+tuli+pelastus+pakanoille,+että+he+itse+syttyisivät+kiivauteen.+12+Mutta+jos+heidän+lankeemuksensa+on+maailmalle+rikkaudeksi+ja+heidän+vajautensa+pakanoille+rikkaudeksi,+kuinka+paljoa+enemmän+heidän+täyteytensä!+Pakanauskovaisten+(eli+meidän)+tehtävä+on+saada+juutalaiset+kadehtimaan.13+Teille,+pakanoille,+minä+sanon:+Koska+olen+pakanain+apostoli,+pidän+minä+virkaani+kunniassa,+14+sytyttääkseni,+jos+mahdollista,+kiivauteen+niitä,+jotka+ovat+minun+heimolaisiani,+ja+pelastaakseni+edes+muutamia+heistä.+15+Sillä+jos+heidän+hylkäämisensä+on+maailmalle+sovitukseksi,+mitä+heidän+armoihin-ottamisensa+on+muuta+kuin+elämä+kuolleista?+16+Mutta+jos+uutisleipä+on+pyhä,+niin+on+myös+koko+taikina,+ja+jos+juuri+on+pyhä,+niin+ovat+myös+oksat.+Tässä+Paavali+varottaa+meitä+pakanakristityitä+ylpeilemästä:17+Mutta+jos+muutamat+oksista+ovat+taitetut+pois+ja+sinä,+joka+olet+metsäöljypuu,+olet+oksastettu+oikeiden+oksien+joukkoon+ja+olet+päässyt+niiden+kanssa+osalliseksi+öljypuun+mehevästä+juuresta,+18+niin+älä+ylpeile+oksien+rinnalla;+mutta+jos+ylpeilet,+niin+et+sinä+kuitenkaan+kannata+juurta,+vaan+juuri+kannattaa+sinua.+19Sinä+kaiketi+sanonet:+"Ne+oksat+taitettiin+pois,+että+minut+oksastettaisiin".+20+Oikein;+epäuskonsa+tähden+ne+taitettiin+pois,+mutta+sinä+pysyt+uskosi+kautta.+Paavali+varottaa+toistamiseen+pakanakristityitä+ylpeilemästä,+muuten+käy+huonosti.20Älä+ole+ylpeä,+vaan+pelkää.+21+Sillä+jos+Jumala+ei+ole+säästänyt+luonnollisia+oksia,+ei+hän+ole+säästävä+sinuakaan.+22+Katso+siis+Jumalan+hyvyyttä+ja+ankaruutta:+Jumalan+ankaruutta+langenneita+kohtaan,+mutta+hänen+hyvyyttänsä+sinua+kohtaan,+jos+hänen+hyvyydessänsä+pysyt;+muutoin+sinutkin+hakataan+pois.+23+Mutta+nuo+toisetkin,+jos+eivät+jää+epäuskoonsa,+tulevat+oksastettaviksi,+sillä+Jumala+on+voimallinen+oksastamaan+ne+jälleen.+24Sillä+jos+sinä+olet+leikattu+luonnollisesta+metsäöljypuusta+ja+vasten+luontoa+oksastettu+jaloon+öljypuuhun,+kuinka+paljoa+ennemmin+nämä+luonnolliset+oksat+tulevat+oksastettaviksi+omaan+öljypuuhunsa!Paavali+kertoo+senkin+kuinka+kauan+Israelin+paatumus+kestää.25+Sillä+minä+en+tahdo,+veljet+—+ettette+olisi+oman+viisautenne+varassa+—+pitää+teitä+tietämättöminä+tästä+salaisuudesta,+että+Israelia+on+osaksi+kohdannut+paatumus+—+hamaan+siihen+asti,+kunnes+pakanain+täysi+luku+on+sisälle+tullut,+26+ja+niin+kaikki+Israel+on+pelastuva,+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Siionista+on+tuleva+pelastaja,+hän+poistaa+jumalattoman+menon+Jaakobista.+27+Ja+tämä+on+oleva+minun+liittoni+heidän+kanssaan,kun+minä+otan+pois+heidän+syntinsä."+28+Evankeliumin+kannalta+he+kyllä+ovat+vihollisia+teidän+tähtenne,+mutta+valinnan+kannalta+he+ovat+rakastettuja+isien+tähden.+29+Sillä+ei+Jumala+armolahjojansa+ja+kutsumistansa+kadu.+30+Samoin+kuin+te+ennen+olitte+Jumalalle+tottelemattomia,+mutta+nyt+olette+saaneet+laupeuden+näiden+tottelemattomuuden+kautta,+31+samoin+nämäkin+nyt+ovat+olleet+tottelemattomia,+että+myös+he+teille+tulleen+armahtamisen+kautta+nyt+saisivat+laupeuden.+32+Sillä+Jumala+on+sulkenut+kaikki+tottelemattomuuteen,+että+hän+kaikkia+armahtaisi.
  3. Raakel+on+naisen+nimi.
  4. Miksi+haluat+tavata+aito_laisen?+En+ole+huomannut,+että+pitäisit+hänen+kommenteistaan.+Mielestäni+aito_lainen+on+paras+kommentoija+täällä.<<Mutta+tule+siis+paikan+päälle+jos+sinulla+on+kanttia.+Jos+et+tule+niin+olet+pelkkä+luuseri>>Voidaanko+kommenttisi+katsoa+kiristykseksi?