Pitääkö Luterilainen hokea koko ajan mielessä,,,,, en voi saada synnit pois elämästä ?

että mukamas oikein että olen syntinen pitää Lutherilainen omaksua. Aivan kuin Luther ja vastustaa Jeesusta joka tuli ottamaan Lutherinkin syntejä mutta mikä hän vastusti ja sai aikaan katstroofin niin ettei Lutherilaiset uskalla lähteä hakemaan ja etsimään millä hän saisi synnit pois elämästä.

Se on suoraan perkeleestä että vastustaa Syntienpoistajan ja Vapauttajan..

>> Joh. 1:29
Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
>>JA TOINEN KOHTA JOKA KÄSITTELEE SAMA AIHE ON TÄMÄ ,, SIIS POIS SYNNIT >>
1. Joh. 3:5
Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
VOI VOI LUKEKAA >> OTTAAKSEEN >>>
Hepr. 9:28
samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
HÄNET UHRATTIIN ETTÄ HÄN PYSTYISI >>>OTTAMAAN POIS<<< TEIDÄN SYNNIT KUOLEMAN KAUTTA.
Hepr. 10:4
Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
Room. 11:26
POISTAA TARKOITTAA ETTÄ HÄN OTTAA POIS >>>

ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

TÄSSÄ LUKEE SELVÄSTI ETTÄ HÄN ON ILMESTYNYT TEILLE OTTAMAAN POIS SYNNIT >> 1. Joh. 3:5

Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.

26

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi sinä Savis puhut mitään Jeesuksesta? Ethän sinä Häntä mihinkään tarvitse, koska olet omasta mielestäsi synnitön. Me syntiset sen sijaan tarvitsemme Hänen armoaan päivittäin.

      • Anonyymi

        Kerro muutama päivittäinen syntisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro muutama päivittäinen syntisi.

        Voi hellanlettas u.v., sinä se jaksat.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Voi hellanlettas u.v., sinä se jaksat.

        Lyhyempä taas loppui vapaakirkollisen (teko)hurskaus.
        😁


      • Tipale kirjoitti:

        Voi hellanlettas u.v., sinä se jaksat.

        Rakas Tipale Kyllä !!

        Jumala antaa omille Voima että me jaksetaan !!


      • Anonyymi

        Kun on peite ei voi nähdä ✡️✡️✡️romfajumalien tähtiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhyempä taas loppui vapaakirkollisen (teko)hurskaus.
        😁

        Varastetun tavaran kuljetukset ....


    • Rakas ?
      Miten hoidat syntisi ?? Helitkö ja hoivaat seń vai tuomitsetko sen ?

      • Anonyymi

        Sukset meni väärään jalkaan voiko sen saada anteeksi.


    • Rakkaat ?????????????
      Milloin ainoana syntien tekemisen puolustusta loppuu ???

    • Milloin ???

    • Anonyymi
      • Aivan Rakas !!
        Mutta siihen voi olla monilla pitkä matka Hengessä ennenkuin saavu määränpään..


      • Savis kirjoitti:

        Aivan Rakas !!
        Mutta siihen voi olla monilla pitkä matka Hengessä ennenkuin saavu määränpään..

        Vaikka olen eri mieltä siitä miten tuo Uusi liitto syntyy , mistä tuossa joku puhuu tuon linkin takana . Siis kirjoittaa noin >>
        Tuo liitto on muodostettu Jeesuksen kautta ja Jeesuksen välittämien sanojen kautta ihmisessä voi tapahtua tuo muutos. Ja sen muutoksen seurauksena ihminen haluaa toimia Jumalan tahdon mukaan.<<


      • Anonyymi

        Wikipedia hindujen jumalat . Kaikki mitä olet halunnut tietää jälleensyntymis opista manalaan NIRVANASSA .


    • Tolkun.Ihminen

      Kyllä sinulta on taidettu poistaa vähän muutakin kuin vain synti.

      • Kyllä lihakin,, koska kuolin kokonaan ja minut poistettiin.. Että voisin konaan Uutena ihmisena Uudestisyntyneenä elää Kristuksessa ja Hänen kautta !!!


      • Savis kirjoitti:

        Kyllä lihakin,, koska kuolin kokonaan ja minut poistettiin.. Että voisin konaan Uutena ihmisena Uudestisyntyneenä elää Kristuksessa ja Hänen kautta !!!

        Vai vielä sellainenkin. Tarkoitin kyllä pikemminkin , että ovat sinulta vissiin vieneet pöllön tornista jos sitä siis oli alkuunkaan.


      • Anonyymi

        Eka meni hiukset sitten kivekset lopulta esinahka ja terska ...Mooses ja laki.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kyllä lihakin,, koska kuolin kokonaan ja minut poistettiin.. Että voisin konaan Uutena ihmisena Uudestisyntyneenä elää Kristuksessa ja Hänen kautta !!!

        Mitään elämää ei tosin ole näkyvillä


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kyllä lihakin,, koska kuolin kokonaan ja minut poistettiin.. Että voisin konaan Uutena ihmisena Uudestisyntyneenä elää Kristuksessa ja Hänen kautta !!!

        Hindujen Nirvana voitti hienoa gurujen unelma on meditoida yhdellä jalalla Ganges joella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitään elämää ei tosin ole näkyvillä

        Mien vois olla Rakas ? Kun ei me voidaan nähdä toisiaan ???? No sä tarkoitat kait sitä kun en kehota sinua tekemään syntiä suuressa armossa niinkuinuuskarismaattiset ja sun ystävät?


    • Anonyymi

      Siionisti tuli pelastaja jonka TE RISTIIN NAULITSITTE.

      • Ja tarkoittaa tuo sionisti mitä rakas ??


      • Savis kirjoitti:

        Ja tarkoittaa tuo sionisti mitä rakas ??

        Arvelen anonyymin viittaavan jotenkin alla olevaan Raamatun kohtaan ja Israelin pelastumiseen:

        Room. 11:26 "...Siionista on tuleva Pelastaja...

        Siis kyse on Israelin pelastumisesta.

        Room. 11 luvun kooste:
        Jumala ei kuitenkaan ole kokonaan hyljännyt kansaansa, sillä siitä pysyy jäännös Jumalalle uskollisena 1-10. Israelin lankeamisen kautta on pelastus tullut pakanoille 11-16, jotka siitä älkööt kerskatko, sillä vielä on koko Israel pelastuva 17-27; näin Jumala on jättänyt kaikki tottelemattomuuden valtaan, että hän kaikkia armahtaisi 28-32. Apostoli ylistää Jumalan armon ja viisauden syvyyttä 33-36.

        Näihin kannattaa syventyä jokaisen kristityn:

        Jumala ei petä lupaustaan eikä hylkää kansaansa, juutalaisia.

        Room.11:1-2 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa. 2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.

        Juutalaiset kompastuivat Jeesukseen, jotta pakanat (eli me) pelastuisimme. Tämäkin Jumalan pelastussuunnitelmaa.

        Room. 11:11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen. 12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!

        Pakanauskovaisten (eli meidän) tehtävä on saada juutalaiset kadehtimaan.

        13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, 14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä. 15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista? 16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.

        Tässä Paavali varottaa meitä pakanakristityitä ylpeilemästä:

        17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta, 18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. 19Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin". 20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta.

        Paavali varottaa toistamiseen pakanakristityitä ylpeilemästä, muuten käy huonosti.

        20Älä ole ylpeä, vaan pelkää. 21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan. 22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois. 23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen. 24Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

        Paavali kertoo senkin kuinka kauan Israelin paatumus kestää.

        25 Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, 26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. 27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan,
        kun minä otan pois heidän syntinsä." 28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
        29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu. 30 Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta, 31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden. 32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Arvelen anonyymin viittaavan jotenkin alla olevaan Raamatun kohtaan ja Israelin pelastumiseen:

        Room. 11:26 "...Siionista on tuleva Pelastaja...

        Siis kyse on Israelin pelastumisesta.

        Room. 11 luvun kooste:
        Jumala ei kuitenkaan ole kokonaan hyljännyt kansaansa, sillä siitä pysyy jäännös Jumalalle uskollisena 1-10. Israelin lankeamisen kautta on pelastus tullut pakanoille 11-16, jotka siitä älkööt kerskatko, sillä vielä on koko Israel pelastuva 17-27; näin Jumala on jättänyt kaikki tottelemattomuuden valtaan, että hän kaikkia armahtaisi 28-32. Apostoli ylistää Jumalan armon ja viisauden syvyyttä 33-36.

        Näihin kannattaa syventyä jokaisen kristityn:

        Jumala ei petä lupaustaan eikä hylkää kansaansa, juutalaisia.

        Room.11:1-2 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa. 2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.

        Juutalaiset kompastuivat Jeesukseen, jotta pakanat (eli me) pelastuisimme. Tämäkin Jumalan pelastussuunnitelmaa.

        Room. 11:11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen. 12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!

        Pakanauskovaisten (eli meidän) tehtävä on saada juutalaiset kadehtimaan.

        13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, 14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä. 15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista? 16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.

        Tässä Paavali varottaa meitä pakanakristityitä ylpeilemästä:

        17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta, 18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. 19Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin". 20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta.

        Paavali varottaa toistamiseen pakanakristityitä ylpeilemästä, muuten käy huonosti.

        20Älä ole ylpeä, vaan pelkää. 21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan. 22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois. 23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen. 24Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

        Paavali kertoo senkin kuinka kauan Israelin paatumus kestää.

        25 Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, 26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. 27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan,
        kun minä otan pois heidän syntinsä." 28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
        29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu. 30 Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta, 31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden. 32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

        Aivan näin Rakas Yksi_usko !!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      295
      9606
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      67
      2173
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      41
      1970
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      31
      1817
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1808
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1746
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1308
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1262
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      48
      1175
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      48
      1164
    Aihe