Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+lukenut+kirjan+Roseniuksesta,+joka+kiinnosti+aiemmin.+Nykyään+kaikki+kristittyjen+pappien+saarnat+ovat+yhtä+ja+samaa,+vain+pienoinen+pintahenkäisy.+Messiaanisten+juutalaisten+saarnat+ovat+kyllä+aivan+toiselta+planeetalta.+Ne+ovat+niiin+syvällisiä,+ettei+enää+kiinnosta+nuo+pappien+saarnat+vähääkään.
04.05.2018 21:17
<<hirmuisella+raivolla>>
Anteeksi+voimakas+ilmaus.+Lukiessa+hänen+kastetta+käsittelevää+lukuaan+olin+kyllä+todella+ihmeissäni.+Miksi+pitää+niin+voimakkaasti+puolustella+vauvojen+kastetta,+kun+Raamatussa+sille+ei+ole+pienintäkään+perustetta.
04.05.2018 21:13
Minä+olin+yhteen+aikaan+Urho+Muroma+-fani,+kunnes+luin+yhden+hänen+kirjoistaan,+jossa+hän+hyökkäsi+"uudelleenkastajia"+vastaan+hirmuisella+raivolla.+Hän+on+Raamatunvastaisen+vauvakasteen+armoitettu+julistaja.+Mutta+kyllä+muuten+Muroma+oli+erinomainen+saarnamies.+Tosin+nykyään+kun+olen+kuunnellut+Messiaanisia+juutalaisia,+niin+kyllä+Muroma+ja+muut+jäävät+kirkkaasti+toiseksi.
04.05.2018 21:07
Sapatin+rauhaa!
04.05.2018 20:58
Itsemääräämisoikeuttako+vai+mitä+se+on,+että+sallitaan+itsemurha?+Tämä+ei+ole+Raamatullista+tietenkään.+Olihan+Raamatun+patriarkoissa+vanhoja,+jo+elämästä+kyllänsä+saaneita,+mutta+he+eivät+ottaneet+itseään+hengiltä+vaan+jaksoivat+odottaa.+He+tiesivät+kyllä,+että+parempi+elämä+on+tulossa.
04.05.2018 20:50
Kiitos.+Hieno+ja+selventävä+artikkeli,+johon+on+helppo+yhtyä.
04.05.2018 20:43
jatkan+vielä+kommenttiani.+Jos+olisin+elänyt+perheessä,+jossa+lapset+olisi+jaettu+jollakin+tavalla+vuohiin+ja+lampaisiin,+olisin+luopunut+uskostani.+Näin+ei+käynyt,+sillä+kasvoin+hyvin+suvaitsevaisessa+ja+tasa-arvoisessa+tavallisessa+luterilaisessa+perheessä.
04.05.2018 16:15
<<On+tämä+aikamoinen+farssi,+kun+isossa+perheessä+lapset+vartuttuaan+osoittavat,+ettei+vanhempien+maailmankatsomus+ole+järkevä,+vaan+valitsevat+toisen+tien.>>
Anteeksi,+olen+joskus+ajatellut,+että+ovatko+parannuksen+tehneet+lapset+ja+lapset,+jotka+eivät+ole+tehneet+parannusta,+täysin+tasa-arvoisia?+Toivotetaanko+"Herran+rauhaa"+saman+perheen+lapsille,+jotka+eivät+ole+tehneet+parannusta?
04.05.2018 16:00
Jos+on+uskon+puutetta,+niin+veli+voi+auttaa+ja+vahvistaa+uskomaan+synnit+anteeksi.
04.05.2018 15:50
>>Kol.+2:16+
Älköön+siis+kukaan+teitä+tuomitko+syömisestä+tai+juomisesta,+älköön+myös+minkään+juhlan+tai+uudenkuun+tai+sapatin+johdosta,>>
Pieni+lainaus+Bacchiocchi+kirjasta+Sapatti+ja+sunnuntai,+jossa+hän+käsittelee+Kolossalaiskirjettä:+"+Paavali+ei+lainkaan+käsittele+kysymystä+siitä,+onko+sapattikäsky+yhä+voimassa+kristillisenä+aikakautena,+vaan+vastustaa+monimuotoisia+askeettisia+ja+kultillisia+tapoja,+jotka+etenkin+kolossalaisten+ja+galatalaisten+keskuudessa+joutuivat+ristiriitaan+sen+elintärkeän+totuuden+kanssa,+että+ihminen+vanhurskautetaan+uskon+kautta+Jeesukseen+Kristukseen.
Paavali+tuomitsee+harhaopit,+joiden+yhtenä+osana+saattoi+olla+taikauskoisia+muotoja+saanut+sapatin+vietto.+Hän+ei+kumoa+itse+sapattikäskyä,+koska+tuomio+ei+kohdistu+itse+käskyyn+vaan+sen+vääristymään.+Jonkin+raamatullisen+säädöksen+väärinkäytön+moittiminen+ei+ole+itse+säädöksen+kumoamista.
Paavali+suosittelee+suvaitsevaisuutta+ja+kunnioitusta+silloinkin+kun+kysymyksessä+ovat+erimielisyydet+ruoasta+ja+päivistä,+jotka+ovat+peräisin+inhimillistä+sopimuksista+
(Room.+14:3-6+"Joka+syö+kaikkea,+älköön+halveksiko+sitä+joka+ei+syö,+ja+joka+taas+ei+syö+kaikkea,+älköön+tuomitko+sitä+joka+syö.+Onhan+Jumala+ottanut+omakseen+hänetkin.+4+Mikä+oikeus+sinulla+on+tuomita+toisen+palvelijaa?+Oman+isäntänsä+edessä+hän+seisoo+tai+kaatuu+--+vaikka+kyllä+hän+seisoo,+sillä+Herra+kykenee+pitämään+hänet+pystyssä.+5+Joku+pitää+yhtä+päivää+toista+parempana,+toiselle+kaikki+päivät+ovat+samanarvoisia.+Kukin+olkoon+omassa+vakaumuksessaan+varma.+6+Joka+kiinnittää+huomionsa+päiviin,+tekee+niin+Herran+kunniaksi,+ja+joka+syö,+syö+Herran+kunniaksi,+sillä+hän+kiittää+Jumalaa.+Joka+taas+ei+syö,+on+Herran+kunniaksi+syömättä,+ja+hänkin+kiittää+Jumalaa").+
Tämä+osoittaa,+että+kysymyksessä+päivistä,+hän+oli+liian+liberaali+ryhtyäkseen+ajamaan+sapattikäskyn+poistamista+ja+sunnuntain+vieton+omaksumista+sen+sijaan.+Jos+hän+olisi+tehnyt+niin,+hän+olisi+kohdannut+vastustusta+ja+loputtomia+vastaväitteitä+sapatin+kannattajien+taholta.+Kaiken+tällaisen+puuttuminen+on+kenties+selvin+osoitus+siitä,+että+Paavali+osoitti+kunnioitusta+sapatti-instituutiota+kohtaan.+".
04.05.2018 15:14
Onko+Jumala+olemassa?+Tietenkin+ON.+Siitä+on+todisteena+koko+luomakunta.+On+käsittämätöntä,+että+kaikki+eivät+näe+Jumalaa+missään,+vaikka+Jumala+on+kaiken+luonut.
04.05.2018 14:49
<<valtaapitävien+makeaa+elämää>>
Adventtikirkossa+ei+täällä+nyt+kovin+porhoja+ole,+en+ole+ainakaan+huomannut.
04.05.2018 14:38
<<Jalkojen+peseminen+ja+sen+vaatiminen+rituaalin+yhteydessä+adventtikirkoissa+on+kuvottavaa+ja+jopa+ihmisarvoa+loukkaavaa,+mutta+mitäpä+ne+pastorit+siellä+adventtikirkossa+eivät+keksisäkään+loukatakseen+jäseniään.+>>
Jalkojen+pesu+on+vapaaehtoista.+Joka+haluaa,+voi+siihen+osallistua,+mutta+joka+ei+halua,+niin+ei+tarvitse+osallistua.+Itse+koen,+että+ilman+jalkojen+pesua,+ehtoollinen+jää+vajaaksi.+Jalkojen+pesu+on+nöyyden+asetus.+Itse+Herramme+Jeesus+-+Jeshua+pesi+opetuslastensa+jalat+ja+jätti+meille+siltäkin+osin+esimerkin.+Tähän+sisältyy+autuuslupaus.
04.05.2018 14:31
<<Saako+tuskansa,+kipunsa+ja+tylsän+elämänsä+lopetuttaa?>>
En+kannata+eutanasiaa.+Tuskaan+ja+kipuun+on+omat+lääkkeet,+joissa+oireita+lievitetään.+Mielialalääkkeillä+voidaan+vaikuttaa+mielialaan.
04.05.2018 14:24
Eikö+kukaan+kertoisi+tälle+vanhukselle+evankeliumia?
04.05.2018 14:20
Linkki+ei+toimi+suoraan,+mutta+jos+kopioi+linkin+ja+laittaa+sen+Google-hakuun,+niin+juttu+löytyy.
04.05.2018 14:12
<<Vietetään+hautajaisia+näyttävine+seremonioineen+ja+muistotilaisuuksineen,+viedään+haudalle+valtavasti+kukkia,+kahvitellaan+vainajalle+pystytetyn+muistoalttarin+ääressä...>>
Hautajaiset+ovat+perinne,+jossa+kaukaisemmatkin+sukulaisetkin+näkevät+toisiaan.+Kukkia+ja+seppeleitä+lasketaan+ja+virsiä+lauletaan,+joskus+puheita+pidetään+vainajasta+ja+kahvitellaan+tietenkin.+Ei+minulla+ole+mitään+tuota+tapaa+kohtaan.+Kaunis+tapa.+Kukaan+ei+palvo+vainajaa+tai+ainakaan+luule,+että+vainaja+nyt+katselee+tilaisuutta.+Ei+ainakaan+niissä+hautajaisissa,+joissa+minä+olen+ollut.+
<<Annetaan+mieluimmin+kuolleiden+haudata+kuolleensa+ja+keskitytään+mieluummin+omaa+elämään.+Vainajien+palbonta+ei+kuulu+kristinuskoon,+sillä+Jeesuksen+läsnäolo+vaatii+välitöntä+seuraamista+eikä+kuolleille+ole+aikaa:>>
Mielestäni+ei+ole+kyse+vainajan+palvomisesta.+Tietenkin,+vainajan+kannalta,+on+hyvä+muistaa+ihmistä+jo+eläessään.
<<59+Eräälle+toiselle+Jeesus+sanoi:+"Seuraa+minua!"+Tämä+vastasi:+"Herra,+anna+minun+ensin+käydä+hautaamassa+isäni."+60+Mutta+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Anna+kuolleiden+haudata+kuolleensa.+Lähde+sinä+julistamaan+Jumalan+valtakuntaa.">>
Tuossa+Raamatun+kohdassa+hautajaisiin+osallistuminen+oli+miehelle+esteenä+lähteä+Jeesusta+seuraamaan+juuri+tuolla+hetkellä.
04.05.2018 14:09
Sinä+olisit+vahvoilla,+jos+kisattaisiin+palstan+tosikkomaisimmasta+ateistista.+Vaikka+luulen,+että+V.aari+veisi+siinä+voiton.
04.05.2018 13:53
Laitan+tähän+linkin,+jos+se+näkyisi
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/ulkomaat/104-vuotias-tiedemies-matkustaa-australiasta-sveitsiin-tekemään-itsemurhan/ar-AAwFr78?ocid=spartanntp
04.05.2018 13:37
<<+Tahdon+olla+sellainen+unitaari,+joka+pitää+Jumalan+lapsina+kaikkia+kristittyjä,+olivatpa+nämä+unitaareja,+areilaisia+tai+kristittyjä.+>>
Kuitenkin+vastasit+Kysynpä+vaan-nimimerkille+töykeästi,+kun+hän+nimitti+sinua+veljekseen.+Eikö+mielestäsi+kaikki,+jotka+uskovat+Jeesukseen,+ole+veljiä+Kristuksessa?
28.04.2018 23:15
236 / 305