Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

  1. <<Huomasitko+sitä,+että+valitut+ja+pyhät+istuvat+Kristuksen+valtaistuimella?+;-)+>>Ei+sanota,+että+istuvat+valtaistuimella+mutta+että+hallitsevat+yhdessä+Jeshua+-+Jumalan+kanssa.
  2. Missä+olikaan+Raamatussa+kohta,+jossa+sanottiin,+että+"pyhät+hallitsevat+Jeesuksen+kanssa+tuhat+vuotta+maanpäällä."?+Voisitko+tuoda+juuri+tuon+mainitsemasi+Raamatun+kohdan+esille+Raamatusta?+Laitan+alle+Raamattua.+Itse+en+ota+tähän+sen+kummemmin+kantaa.+Toteanpa+vain,+että+sitten+se+nähdään+kumpi+kanta+on+oikeassa.Ilmestyskirja+20:1-15Tuhatvuotinen+valtakunta1+Minä+näin,+kuinka+taivaasta+tuli+alas+enkeli,+jolla+oli+kädessään+syvyyden+avain+ja+isot+kahleet.+2+Hän+otti+kiinni+lohikäärmeen,+tuon+muinaisaikojen+käärmeen,+jonka+nimet+ovat+Paholainen+ja+Saatana,+ja+pani+sen+kahleisiin+tuhanneksi+vuodeksi,+3+syöksi+sen+syvyyteen+ja+lukitsi+ja+sinetöi+sen+jäljestä+syvyyden+oven.+Enää+ei+käärme+saa+johtaa+kansoja+harhaan,+ennen+kuin+tuhat+vuotta+on+tullut+täyteen.+Sitten+se+on+päästettävä+irti+vähäksi+aikaa.+4+Minä+näin+valtaistuimia,+ja+niille,+jotka+asettuivat+istuimille,+annettiin+tuomiovalta.+Minä+näin+niiden+sielut,+jotka+oli+mestattu+Jeesuksen+todistuksen+ja+Jumalan+sanan+tähden,+niiden,+jotka+eivät+olleet+kumartaneet+petoa+eivätkä+sen+kuvaa+eivätkä+olleet+ottaneet+sen+merkkiä+otsaansa+eivätkä+käteensä.+He+heräsivät+eloon+ja+hallitsivat+yhdessä+Kristuksen+kanssa+tuhat+vuotta.+5+Muut+kuolleet+eivät+heränneet+eloon,+ennen+kuin+tuhat+vuotta+oli+täyttynyt.+Tämä+on+ensimmäinen+ylösnousemus.+6+Autuaita+ja+pyhiä+ovat+ne,+jotka+pääsevät+osallisiksi+ensimmäisestä+ylösnousemuksesta!+Heihin+ei+toisella+kuolemalla+ole+valtaa,+vaan+he+ovat+Jumalan+ja+Kristuksen+pappeja+ja+hallitsevat+Kristuksen+kanssa+tuhat+vuotta.+Saatanan+lopullinen+tappio7+Kun+tuhat+vuotta+tulee+täyteen,+päästetään+Saatana+vankilastaan,+8+ja+se+lähtee+liikkeelle,+kiertää+maan+neljä+kolkkaa+ja+johtaa+kansat+harhaan.+Se+eksyttää+niin+Gogin+kuin+Magogin+ja+kokoaa+kansat+sotaan,+ja+joukkoja+on+kuin+meren+rannalla+hiekkaa.+9+Ne+nousevat+maan+tasangolle+ja+saartavat+pyhien+leirin+ja+rakastetun+kaupungin.+Mutta+taivaasta+iskee+tuli,+ja+se+tuhoaa+ne+kaikki.+10+Saatana,+noiden+kansojen+eksyttäjä,+heitetään+samaan+rikinkatkuiseen,+tuliseen+järveen+kuin+peto+ja+väärä+profeetta,+ja+siellä+niitä+kidutetaan+yötä+päivää,+aina+ja+ikuisesti.+Viimeinen+tuomio11+Minä+näin+suuren+valkean+valtaistuimen+ja+sen,+joka+sillä+istuu.+Hänen+kasvojensa+edestä+pakenivat+maa+ja+taivas,+eikä+niistä+jäänyt+jälkeäkään.+12+Näin+myös+kuolleet,+suuret+ja+pienet,+seisomassa+valtaistuimen+edessä.+Kirjat+avattiin,+avattiin+myös+elämän+kirja,+ja+kuolleet+tuomittiin+sen+perusteella,+mitä+kirjoihin+oli+merkitty,+kukin+tekojensa+mukaan.+13+Meri+antoi+kuolleensa,+Kuolema+ja+Tuonela+antoivat+kuolleensa,+ja+kaikki+heidät+tuomittiin+tekojensa+mukaan.+14+Kuolema+ja+Tuonela+heitettiin+tuliseen+järveen.+Tämä+on+toinen+kuolema:+tulinen+järvi.+15+Jokainen,+jonka+nimeä+ei+löytynyt+elämän+kirjasta,+heitettiin+tuohon+tuliseen+järveen.
  3. Laitetaan+tähän+Raamattua.Joh.+13:1-20Jeesus+pesee+opetuslasten+jalat1+Pääsiäisjuhla+oli+jo+tulossa,+ja+Jeesus+tiesi,+että+oli+tullut+se+hetki,+jolloin+hänen+oli+määrä+siirtyä+tästä+maailmasta+Isän+luo.+Hän+oli+rakastanut+omiaan,+jotka+olivat+tässä+maailmassa,+ja+hän+osoitti+heille+täydellistä+rakkautta+loppuun+asti.+2+He+olivat+kokoontuneet+aterialle,+ja+Paholainen+oli+jo+pannut+Juudaksen,+Simon+Iskariotin+pojan,+sydämeen+ajatuksen,+että+tämä+kavaltaisi+Jeesuksen.+3+Jeesus+tiesi,+että+Isä+oli+antanut+kaiken+hänen+valtaansa+ja+että+hän+oli+tullut+Jumalan+luota+ja+oli+nyt+palaamassa+hänen+luokseen.+4+Niinpä+hän+nousi+aterialta,+riisui+viittansa+ja+kietoi+vyötäisilleen+pellavaliinan.+5+Sitten+hän+kaatoi+vettä+pesuastiaan,+rupesi+pesemään+opetuslasten+jalkoja+ja+kuivasi+ne+vyötäisillään+olevalla+liinalla.+6+Kun+Jeesus+tuli+Simon+Pietarin+kohdalle,+tämä+sanoi:+"Herra,+sinäkö+peset+minun+jalkani?"+7+Jeesus+vastasi:+"Tätä,+minkä+nyt+teen,+sinä+et+vielä+käsitä,+mutta+myöhemmin+sinä+sen+ymmärrät."+8+Pietari+sanoi+hänelle:+"Sinä+et+ikinä+saa+pestä+minun+jalkojani!"+Jeesus+vastasi:+"Jos+minä+en+pese+sinua,+ei+sinulla+ole+sijaa+minun+luonani."+9+Silloin+Simon+Pietari+sanoi:+"Herra,+älä+pese+vain+jalkojani,+pese+myös+kädet+ja+pää."+10++Tähän+Jeesus+vastasi:+"Se,+joka+on+kylpenyt,+ei+tarvitse+pesua,+hän+on+jo+puhdas.*+Ja+te+olette+puhtaita,+ette+kuitenkaan+kaikki."+11+Jeesus+tiesi,+kuka+hänet+kavaltaisi,+ja+siksi+hän+sanoi,+etteivät+he+kaikki+olleet+puhtaita.+12+Pestyään+heidän+jalkansa+Jeesus+puki+viitan+ylleen+ja+asettui+taas+aterialle.+Hän+sanoi+heille:+"Ymmärrättekö+te,+mitä+teille+tein?+13+Te+puhuttelette+minua+opettajaksi+ja+herraksi,+ja+oikein+teette:+sehän+minä+olen.+14+Jos+nyt+minä,+teidän+herranne+ja+opettajanne,+olen+pessyt+teidän+jalkanne,+tulee+myös+teidän+pestä+toistenne+jalat.+15+Minä+annoin+teille+esimerkin,+jotta+tekisitte+saman+minkä+minä+tein+teille.+16+Totisesti,+totisesti:+ei+palvelija+ole+herraansa+suurempi+eikä+lähettiläs+lähettäjäänsä+suurempi.+17+Kun+te+tämän+tiedätte+ja+myös+toimitte+sen+mukaisesti,+te+olette+autuaat.+18+"Minä+en+sano+tätä+teistä+kaikista.+Tiedän+kyllä,+ketkä+olen+valinnut.+Tämän+kirjoitusten+sanan+on+käytävä+toteen:+'Ystäväni,+joka+söi+minun+pöydässäni,+on+kääntynyt+minua+vastaan.'+19+Minä+sanon+tämän+teille+jo+nyt,+ennen+kuin+ennustus+toteutuu,+jotta+sen+toteutuessa+uskoisitte,+että+minä+olen+se+joka+olen.+20+Totisesti,+totisesti:+joka+ottaa+vastaan+sen,+jonka+minä+lähetän,+ottaa+vastaan+minut,+ja+joka+ottaa+minut+vastaan,+ottaa+vastaan+sen,+joka+on+minut+lähettänyt."+Huomaatko,+mitä+kaikkea+jalkojen+pesuun+liittyy?+Ensiksikin+Jeesus+-+Jeshua+ei+tarkoittanut+sitä,+mitä+sinä+luulet+tämän+tarkoittavan.++Tämä+ei+ollut+tavanomainen+jalkojen+pesu.+Se+on+selvää.+Jeesus+-+Jeshua+sanoi+:"14+Jos+nyt+minä,+teidän+herranne+ja+opettajanne,+olen+pessyt+teidän+jalkanne,+tulee+myös+teidän+pestä+toistenne+jalat.+15+Minä+annoin+teille+esimerkin,+jotta+tekisitte+saman+minkä+minä+tein+teille.+16+Totisesti,+totisesti:+ei+palvelija+ole+herraansa+suurempi+eikä+lähettiläs+lähettäjäänsä+suurempi.+17+Kun+te+tämän+tiedätte+ja+myös+toimitte+sen+mukaisesti,+te+olette+autuaat.+".+On+selvää,+että+tämä+velvoittaa+kaikkia+Jeesus+-+Jeshuan+seuraajia+kaikkina+aikoina.+Lisäksi+jalkojen+pesuun+liittyy+autuuslupaus.+Enpä+lähtisi+tekemään+jalkojen+pesua+tyhjäksi.+En+todellakaan.
  4. <<Samainen+kohta+"osoittaisi+että+Jeesus+olisi+Sana".+>>Kyllä+Jeesus+-+Jeshua+on+Sana.+Katsoppa+vaikka+Johanneksen+evankeliumia.+On+todella+jumalatonta+kieltää+Jeesus+-+Jeshuan+Jumaluus.+Ja+tietenkin+mitä+suurin+synti.Johannes+1:1-181+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.Mikään,+mikä+on+syntynyt,ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.4+Hänessä+oli+elämä,ja+elämä+oli+ihmisten+valo.5+Valo+loistaa+pimeydessä,+pimeys+ei+ole+saanut+sitä+valtaansa.6+Tuli+mies,+Jumalan+lähettämä,+hänen+nimensä+oli+Johannes.+7+Hän+tuli+todistajaksi,+todistamaan+valosta,+jotta+kaikki+uskoisivat+siihen.+8+Ei+hän+itse+ollut+tuo+valo,+mutta+valon+todistaja+hän+oli.9+Todellinen+valo,+joka+valaisee+jokaisen+ihmisen,oli+tulossa+maailmaan.10+Maailmassa+hän+oli,ja+hänen+kauttaan+maailma+oli+saanut+syntynsä,mutta+se+ei+tuntenut+häntä.11+Hän+tuli+omaan+maailmaansa,+mutta+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,hän+antoi+oikeuden+tulla+Jumalan+lapsiksi,kaikille,+jotka+uskovat+häneen.13+He+eivät+ole+syntyneet+verestä,+eivät+ruumiin+halusta,+eivät+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.14+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.15+Johannes+todisti+hänestä+ja+huusi:+"Hän+on+se,+josta+sanoin:+Minun+jälkeeni+tuleva+kulkee+edelläni,+sillä+hän+on+ollut+ennen+minua."16+Hänen+täyteydestään+me+kaikki+olemme+saaneet,armoa+armon+lisäksi.17+Lain+välitti+Mooses,armon+ja+totuuden+toi+Jeesus+Kristus.18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet
  5. Minä+en+ota+kantaa,+kyselen+vain,+että+miten+on+oikein.
  6. <<Vastaavalla+tavalla+he+vääntävät+vinoon+Paavalin+sanoja+ja+sanovat+Paavalin+väittäneen,+että+Jeesus+on+Jumala,+kun+hän+sanoi,+että+"Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa".+(2Kor+5:18-21)+On+aivan+eri+asia+sanoa+"Kristus+oli+Jumala"+kuin+sanoa+"Jumala+oli+Kristuksessa",+mutta+kun+mieli+on+pimentynyt+katolisen+valheen+hengen+vaikutuksen+alla,+niin+silloin+ei+ymmärretä+edes+selvää+suomenkieltä+(Raamatun+kreikasta+ja+hepreasta+puhumattakaan).+>>Ei+ole+kyse+katolisesta+opista+vaan+siitä,+mitä+Raamatussa+lukee.+Jumala+oli+Kristuksessa+täällä+maan+päällä+n.+33+vuotta.+Kristus+näytti,+mikä+on+Jumala.+Tämähän+on+täysin+selvä+asia,+vaan+onko+se+selvä+asia+vain+sellaisille,+joille+Pyhä+Henki+on+asian+kirkastanut?+Voi+olla+niinkin.Et+ole+edelleenkään+pystynyt+selittämään,+mitä+seuraava+Raamatun+kohta+kertoo,+ellei+kyse+ole+siitä,+että+Jeesus+-+Jeshua+on+Jumala?+Olisi+vaan+kovin+mielenkiintoista+nähdä+sinun+sepustuksesi+selvää+Jumalan+sanaa+vastaan.1+Joh.+1:1-18"1+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.Mikään,+mikä+on+syntynyt,ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.4+Hänessä+oli+elämä,ja+elämä+oli+ihmisten+valo.5+Valo+loistaa+pimeydessä,+pimeys+ei+ole+saanut+sitä+valtaansa.6+Tuli+mies,+Jumalan+lähettämä,+hänen+nimensä+oli+Johannes.+7+Hän+tuli+todistajaksi,+todistamaan+valosta,+jotta+kaikki+uskoisivat+siihen.+8+Ei+hän+itse+ollut+tuo+valo,+mutta+valon+todistaja+hän+oli.9+Todellinen+valo,+joka+valaisee+jokaisen+ihmisen,oli+tulossa+maailmaan.10+Maailmassa+hän+oli,ja+hänen+kauttaan+maailma+oli+saanut+syntynsä,mutta+se+ei+tuntenut+häntä.11+Hän+tuli+omaan+maailmaansa,+mutta+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,hän+antoi+oikeuden+tulla+Jumalan+lapsiksi,kaikille,+jotka+uskovat+häneen.13+He+eivät+ole+syntyneet+verestä,+eivät+ruumiin+halusta,+eivät+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.14+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.15+Johannes+todisti+hänestä+ja+huusi:+"Hän+on+se,+josta+sanoin:+Minun+jälkeeni+tuleva+kulkee+edelläni,+sillä+hän+on+ollut+ennen+minua."16+Hänen+täyteydestään+me+kaikki+olemme+saaneet,armoa+armon+lisäksi.17+Lain+välitti+Mooses,armon+ja+totuuden+toi+Jeesus+Kristus.18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet."Miten+selität+kohdat:+"Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala."+ja+"Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala",