Palstan unitaari eksyttäjiä vastaan

Paavali, Jaakob, Pietari ja Juudas kaikki kirjeissään esittelevät itsensä Jeesuksen Kristuksen palvelijoiksi. Miksi meidän tulisi olla kenenkään ihmisen palvelijoita? Emmehän sano, että olemme Mooseksen, Paavalin, Lutherin tai Ellenin palvelijoita. Ainoastaan Jumalaa tulee palvella. Olisi syntiä ja epäjumalanpalvelemista julistaa olevansa Jeesuksen palvelija, jos Jeesus olisi vain ihminen, ei Jumala.

"Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus." (1. Kor. 10:4)

Israelilaiset erämaassa vaelluksellaan joivat vettä kalliosta, joka oli Kristus. Miten kukaan ihminen on voinut olla olemassa ennen omaa syntymäänsä?

"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa." (Kol. 1:16-17)

Miten kaikki on luotu jonkun ihmisen kautta? Miten joku ihminen on voinut olla olemassa ennen kaikkea muuta?

"Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Jeesus, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet;" (Juud. 1:5)

Nestle-Alandin uusimman painoksen mukaan Jeesus pelasti kansan Egyptistä. Miten tämä on mahdollista, jos Jeesus on vain ihminen?

50

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frrrrrrrrrrrrrrf

      Palstan unitaari eksyttäjiä vastaan
      Kristitty.net
      11.1.2018 10:46
      Paavali, Jaakob, Pietari ja Juudas kaikki kirjeissään esittelevät itsensä Jeesuksen Kristuksen palvelijoiksi. Miksi meidän tulisi olla kenenkään ihmisen palvelijoita? Emmehän sano, että olemme Mooseksen, Paavalin, Lutherin tai Ellenin palvelijoita. Ainoastaan Jumalaa tulee palvella. Olisi syntiä ja epäjumalanpalvelemista julistaa olevansa Jeesuksen palvelija, jos Jeesus olisi vain ihminen, ei Jumala.
      Onko alkuperäisiä todistuksia? Tuo sinun logiikkasi ei oikein toimi vaan voidaan yhtä hyvin väittää , että Jeesus oman todistuksensa mukaan oli Jumalan palvelija ei itsensä.
      Hän rukoili Jumalaa, ei itseään.Hän kielsi rukoilemasta muita kuin Jumalaa jne
      Vettä kalliosta? onpas lapsellinen vertaus.
      Egypti katsottiin juutalaisuudessa synnin ja rappion pesäksi , siksi vertaus.

      • Tuosta palvelija-käsitteestä on erittäin hyvä ja viimeisen päälle perusteellinen selvitys Mitch Glaserin kirjassa Jesaja 53 selityksin. Kristitty.net -nimimerkki on tämän tajunnut. Suosittelen sinullekin tuota kirjaa. Sen pitäisi kuulua kaikkien kristittyjen kirjahyllyyn yhtä hyvin kuin juutalaisten.


    • Jeesuksen Kristuksen palvelija on ylimmäisen papin, kuninkaan ja profeetan palvelija. Näillä kaikilla voi olla palvelijoita. Jeesus on myös meidän herramme, koska isä Jumala on korottanut hänet kaikkien luotujen herraksi, joten olemme myös tämän "herramme" palvelijoita, vaikka tämä herra on ihminen, niin kuin Raamattu selvästi ilmoittaa.

      Mooseksen aikana juotiin hengellistä juomaa ja syötiin hengellistä ruokaa, mutta kirjaimellisesti vettä juotiin kalliosta, joka pysyi paikallaan eikä seurannut Israelia.

      Tällaisia kohtia ei ole tarkoitettu tulkittavan kirjaimellisesti vaan ne tulee ymmärtää hengellisesti. Jos tulkitset kirjaimellisesti, niin silloin Israel sai kasteen Moosekseen (ihmiseen)...

      ja kun luemme Moosesta, niin huomaamme, että ei siellä ollut henkilöä nimeltä Kristus seuraamassa kansaa erämaassa.

      Siellä oli se enkeli, joka puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin (5Moos 34:10) ja toinen enkeli, jossa Herran nimi asui (2Moos 23:20-23) ja se toinen enkeli kulki kansan edellä (2Moos 32:34-33:2).

      Ja se kansan edellä kulkenut enkeli näkyi yöllä tulenpatsaassa ja päivällä pilvenpatsaana, ja siirtyi kulkemaan kansan takana. (2Moos 13;21-22; 14:19)

      Huomaa, että enkeliä (enkeleitä) kutsutaan Raamatussa nimillä Herra ja Jumala (jahve ja elohim), vaikka kyse on enkelistä, ei Jahvesta Elohimista (Herrasta Jumalasta) itsestään. (2Moos 3:2)

      Jokainen totuutta rakastava ja etsivä Jumalaan uskova ihminen tutkii nyt seuraavaksi Raamatusta, puhunko minä omiani vai kutsutaanko Raamatussa enkeleitä Jahveksi ja Elohimiksi (herraksi ja jumalaksi) vai ei. Huomaa, että se enkeli, joka puhui Moosekselle, ei ollut Jeesus, mutta hän ennusti Jeesuksesta eli se enkeli ennusti tulevasta Mooseksen kaltaisesta profeetasta, mutta ei ollut itse se profeetta. (5Moos 18:15-18; Apt 7:30-40)

      Tarkempi ja yksityiskohtaisempi selitys Raamatun viitteineen löytyy tuolta:

      http://www.inri.fi/jumala/kirkkauden-Jumala-ilmestyi-Aabrahamille.htm

      • >> ja kun luemme Moosesta, niin huomaamme, että ei siellä ollut henkilöä nimeltä Kristus seuraamassa kansaa erämaassa. <<

        "Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus." (1. Kor. 10:4)

        Raamatun mukaan Jeesus itse oli siellä läsnä, jo ennen kuin hän oli syntynyt, mikä todistaa, että Jeesus ei ollut vain ihminen, vaan itse Jumala.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        >> ja kun luemme Moosesta, niin huomaamme, että ei siellä ollut henkilöä nimeltä Kristus seuraamassa kansaa erämaassa. <<

        "Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus." (1. Kor. 10:4)

        Raamatun mukaan Jeesus itse oli siellä läsnä, jo ennen kuin hän oli syntynyt, mikä todistaa, että Jeesus ei ollut vain ihminen, vaan itse Jumala.

        Saanenko huomauttaa sinua siitä, että Israelia ei seurannut "kallio", mutta muuan enkeli kulki välillä kansan edellä ja välillä kansan takana. Se enkeli ei ollut Jeesus kristus, mutta jos tahdot niin uskoa, niin ole hyvä: mutta kallio ei seurannut Israelin kansaa. Sen sijaan Israelin kansa joi kalliosta, joka pysyi paikallaan eikä liikkunut mihinkään. Miten selität tämän? Älä selitä mitenkään, sillä en tahdo kuulla typeriä kommenttejasi... olet sokea sokeain taluttaja.


      • unitaari kirjoitti:

        Saanenko huomauttaa sinua siitä, että Israelia ei seurannut "kallio", mutta muuan enkeli kulki välillä kansan edellä ja välillä kansan takana. Se enkeli ei ollut Jeesus kristus, mutta jos tahdot niin uskoa, niin ole hyvä: mutta kallio ei seurannut Israelin kansaa. Sen sijaan Israelin kansa joi kalliosta, joka pysyi paikallaan eikä liikkunut mihinkään. Miten selität tämän? Älä selitä mitenkään, sillä en tahdo kuulla typeriä kommenttejasi... olet sokea sokeain taluttaja.

        Etkö osaa lukea Raamattua? Tuossa kohtaa sanotaan, että heitä seurasi kallio, ja se kallio oli Kristus. Itse ole sokeaa sokeampi.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Etkö osaa lukea Raamattua? Tuossa kohtaa sanotaan, että heitä seurasi kallio, ja se kallio oli Kristus. Itse ole sokeaa sokeampi.

        Kyllä minä osaan lukea, mitä siinä sanotaan. Osaan myös lukea alkuperäistä lähdettä, jossa sanotaan, että Israel joi kalliosta, joka kallio ei seurannut Israelia vaan pysyi paikallaan.

        2.Mooseksen kirja:
        17:6 Katso, minä seison siellä sinun edessäsi kalliolla Hoorebin luona; lyö kallioon, ja siitä on vuotava vettä, niin että kansa saa juoda." Ja Mooses teki niin Israelin vanhimpain nähden.

        4.Mooseksen kirja:
        20:10 Ja Mooses ja Aaron kokosivat seurakunnan kallion eteen, ja hän sanoi heille: "Kuulkaa nyt, te niskurit! Onko meidän saatava teille vettä tästä kalliosta?"
        20:11 Niin Mooses nosti kätensä ja iski kalliota kahdesti sauvallansa, ja siitä lähti runsaasti vettä, niin että kansa ja sen karja saivat juoda.

        Sinun mielestäsi tuo kallio seurasi Israelia ja oli elävä olevainen, henkilö nimeltä Jeesus kristus. Voit ihan vapaasti uskoa siten kuin uskot, mutta minä pidän kiinni siitä Raamatun ilmoituksesta, jonka mukaan se kallio ei liikkunut mihinkään ja olento, joka kulki välillä Israelin edellä ja välillä sen perässä, oli enkeli, ei Jumala itse.

        2.Mooseksen kirja:
        13:21 Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaksensa heidän kulkunsa, niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.
        13:22 Pilvenpatsas ei poistunut päivällä eikä tulenpatsas yöllä kansan edestä.

        14:19 Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa.

        23:23 Sillä minun enkelini käy sinun edelläsi ja johdattaa sinut amorilaisten, heettiläisten, perissiläisten, kanaanilaisten, hivviläisten ja jebusilaisten maahan, ja minä hävitän heidät.
        32:34 Mene nyt ja johdata kansa siihen paikkaan, josta minä olen sinulle puhunut; katso, minun enkelini käy sinun edelläsi. Mutta kostoni päivänä minä kostan heille heidän rikoksensa."
        33:1 Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Lähde täältä ja vaella, sinä ja kansa, jonka olet johdattanut Egyptin maasta, siihen maahan, jonka minä olen vannoen luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, sanoen: 'Sinun jälkeläisillesi minä annan sen.'
        33:2 Ja minä lähetän enkelin sinun edelläsi ja karkoitan pois kanaanilaiset, amorilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset,

        Saatat sanoa, että enkeli tosin seurasi Israelia ja kulki sen edellä, mutta se Herra, joka puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, oli Jeesus kristus eli itse Jumala, mutta tämäkin tulkintasi on väärä, ja osoitan sen Raamatun kirjoituksilla.

        2.Mooseksen kirja:
        23:20 Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        23:21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.
        23:22 Mutta jos sinä kuulet häntä ja teet kaikki, mitä minä käsken, niin minä olen sinun vihollistesi vihollinen ja vastustajaisi vastustaja.
        23:23 Sillä minun enkelini käy sinun edelläsi ja johdattaa sinut amorilaisten, heettiläisten, perissiläisten, kanaanilaisten, hivviläisten ja jebusilaisten maahan, ja minä hävitän heidät.

        Tässä puhuu se enkeli, joka ei kulkenut Israelin edellä, mutta hän ei ole Jeesus kristus vaan hän on Herran enkeli (Jumalan enkeli), joka ilmestyi aiemmin Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille.

        2.Mooseksen kirja:
        3:2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.

        2.Mooseksen kirja:
        6:2 Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra.
        6:3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.

        Stefanus sanoo tätä enkeliä kirkkauden jumalaksi (Apt 7:2), mutta onko se enkeli todella kaiken luonut Jumala tai herra Jeesus kristus vai ei? Ei ole, sillä Stefanus erottaa toisistaan sen enkelin ja Jeesuksen, josta se enkeli ennusti. (jj.30-40; 5Moos 18:15-18)

        Olen perustellut kantani Raamatun kirjoituksilla. Millä sinä perustelet oman kantasi?


      • unitaari kirjoitti:

        Kyllä minä osaan lukea, mitä siinä sanotaan. Osaan myös lukea alkuperäistä lähdettä, jossa sanotaan, että Israel joi kalliosta, joka kallio ei seurannut Israelia vaan pysyi paikallaan.

        2.Mooseksen kirja:
        17:6 Katso, minä seison siellä sinun edessäsi kalliolla Hoorebin luona; lyö kallioon, ja siitä on vuotava vettä, niin että kansa saa juoda." Ja Mooses teki niin Israelin vanhimpain nähden.

        4.Mooseksen kirja:
        20:10 Ja Mooses ja Aaron kokosivat seurakunnan kallion eteen, ja hän sanoi heille: "Kuulkaa nyt, te niskurit! Onko meidän saatava teille vettä tästä kalliosta?"
        20:11 Niin Mooses nosti kätensä ja iski kalliota kahdesti sauvallansa, ja siitä lähti runsaasti vettä, niin että kansa ja sen karja saivat juoda.

        Sinun mielestäsi tuo kallio seurasi Israelia ja oli elävä olevainen, henkilö nimeltä Jeesus kristus. Voit ihan vapaasti uskoa siten kuin uskot, mutta minä pidän kiinni siitä Raamatun ilmoituksesta, jonka mukaan se kallio ei liikkunut mihinkään ja olento, joka kulki välillä Israelin edellä ja välillä sen perässä, oli enkeli, ei Jumala itse.

        2.Mooseksen kirja:
        13:21 Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaksensa heidän kulkunsa, niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.
        13:22 Pilvenpatsas ei poistunut päivällä eikä tulenpatsas yöllä kansan edestä.

        14:19 Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa.

        23:23 Sillä minun enkelini käy sinun edelläsi ja johdattaa sinut amorilaisten, heettiläisten, perissiläisten, kanaanilaisten, hivviläisten ja jebusilaisten maahan, ja minä hävitän heidät.
        32:34 Mene nyt ja johdata kansa siihen paikkaan, josta minä olen sinulle puhunut; katso, minun enkelini käy sinun edelläsi. Mutta kostoni päivänä minä kostan heille heidän rikoksensa."
        33:1 Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Lähde täältä ja vaella, sinä ja kansa, jonka olet johdattanut Egyptin maasta, siihen maahan, jonka minä olen vannoen luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, sanoen: 'Sinun jälkeläisillesi minä annan sen.'
        33:2 Ja minä lähetän enkelin sinun edelläsi ja karkoitan pois kanaanilaiset, amorilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset,

        Saatat sanoa, että enkeli tosin seurasi Israelia ja kulki sen edellä, mutta se Herra, joka puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, oli Jeesus kristus eli itse Jumala, mutta tämäkin tulkintasi on väärä, ja osoitan sen Raamatun kirjoituksilla.

        2.Mooseksen kirja:
        23:20 Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        23:21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.
        23:22 Mutta jos sinä kuulet häntä ja teet kaikki, mitä minä käsken, niin minä olen sinun vihollistesi vihollinen ja vastustajaisi vastustaja.
        23:23 Sillä minun enkelini käy sinun edelläsi ja johdattaa sinut amorilaisten, heettiläisten, perissiläisten, kanaanilaisten, hivviläisten ja jebusilaisten maahan, ja minä hävitän heidät.

        Tässä puhuu se enkeli, joka ei kulkenut Israelin edellä, mutta hän ei ole Jeesus kristus vaan hän on Herran enkeli (Jumalan enkeli), joka ilmestyi aiemmin Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille.

        2.Mooseksen kirja:
        3:2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.

        2.Mooseksen kirja:
        6:2 Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra.
        6:3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.

        Stefanus sanoo tätä enkeliä kirkkauden jumalaksi (Apt 7:2), mutta onko se enkeli todella kaiken luonut Jumala tai herra Jeesus kristus vai ei? Ei ole, sillä Stefanus erottaa toisistaan sen enkelin ja Jeesuksen, josta se enkeli ennusti. (jj.30-40; 5Moos 18:15-18)

        Olen perustellut kantani Raamatun kirjoituksilla. Millä sinä perustelet oman kantasi?

        Apostolien teot:
        7:35 Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen enkelin kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.
        7:36 Hän (Mooses) johdatti heidät sieltä pois, tehden ihmeitä ja tunnustekoja Egyptin maassa ja Punaisessa meressä ja erämaassa neljänäkymmenenä vuotena.
        7:37 Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni (Jeesuksen), Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta.'
        7:38 Tämä (Mooses) on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli enkelin kanssa, joka (enkeli) puhui hänelle (Moosekselle) Siinain vuorella, ja oli (enkeli) myös isiemme kanssa; ja hän (Mooses) sai (enkeliltä) eläviä sanoja meille annettaviksi.
        7:39 Mutta häntä (Moosesta) meidän isämme eivät tahtoneet totella, vaan työnsivät hänet (Mooseksen) pois ja kääntyivät sydämessänsä jälleen Egyptiin,
        7:40 sanoen Aaronille: 'Tee meille jumalia, jotka käyvät meidän edellämme, sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, hänelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta.'

        Tuossa on vielä se kohta, jossa Stefanus puhuu siitä enkelistä, joka ennusti tulevasta profeetasta, joka on Jeesus kristus Nasaretilainen. Se enkeli ei siis ollut itse Jeesus kristus vaan hän ainoastaan ennusti Jeesuksesta ja vaikka sitä enkeliä sanottiin Herraksi ja Jumalaksi, niin hän oli ja on silti vain enkeli, ei Jumala itse. Tästä on seikkaperäinen selitys tuolla:

        http://www.inri.fi/jumala/kirkkauden-Jumala-ilmestyi-Aabrahamille.htm

        On hyvä, että Raamattua totena pitävät eivät voi uskoa enää siihen, että Jeesus kristus olisi ilmestynyt patriarkoille ja Moosekselle, koska Raamatun mukaan niin ei ole tapahtunut. Pitää vain tutkia Raamattua ahkerasti, jotta tämän asian huomaa. On helppo uskoa eksyttäjiä, jos ei ota itse asioista selvää, mutta jokainen itse asioista selvän ottanut hylkää nuo katoliset valheet Jeesuksen ilmestymisestä patriarkoille ja Moosekselle, koska Raamatussa ei ole sellaista asiaa sanottu.


      • unitaari kirjoitti:

        Apostolien teot:
        7:35 Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen enkelin kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.
        7:36 Hän (Mooses) johdatti heidät sieltä pois, tehden ihmeitä ja tunnustekoja Egyptin maassa ja Punaisessa meressä ja erämaassa neljänäkymmenenä vuotena.
        7:37 Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni (Jeesuksen), Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta.'
        7:38 Tämä (Mooses) on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli enkelin kanssa, joka (enkeli) puhui hänelle (Moosekselle) Siinain vuorella, ja oli (enkeli) myös isiemme kanssa; ja hän (Mooses) sai (enkeliltä) eläviä sanoja meille annettaviksi.
        7:39 Mutta häntä (Moosesta) meidän isämme eivät tahtoneet totella, vaan työnsivät hänet (Mooseksen) pois ja kääntyivät sydämessänsä jälleen Egyptiin,
        7:40 sanoen Aaronille: 'Tee meille jumalia, jotka käyvät meidän edellämme, sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, hänelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta.'

        Tuossa on vielä se kohta, jossa Stefanus puhuu siitä enkelistä, joka ennusti tulevasta profeetasta, joka on Jeesus kristus Nasaretilainen. Se enkeli ei siis ollut itse Jeesus kristus vaan hän ainoastaan ennusti Jeesuksesta ja vaikka sitä enkeliä sanottiin Herraksi ja Jumalaksi, niin hän oli ja on silti vain enkeli, ei Jumala itse. Tästä on seikkaperäinen selitys tuolla:

        http://www.inri.fi/jumala/kirkkauden-Jumala-ilmestyi-Aabrahamille.htm

        On hyvä, että Raamattua totena pitävät eivät voi uskoa enää siihen, että Jeesus kristus olisi ilmestynyt patriarkoille ja Moosekselle, koska Raamatun mukaan niin ei ole tapahtunut. Pitää vain tutkia Raamattua ahkerasti, jotta tämän asian huomaa. On helppo uskoa eksyttäjiä, jos ei ota itse asioista selvää, mutta jokainen itse asioista selvän ottanut hylkää nuo katoliset valheet Jeesuksen ilmestymisestä patriarkoille ja Moosekselle, koska Raamatussa ei ole sellaista asiaa sanottu.

        Minä perustelen kantani Raamatun sanalla. Raamatussa sanotaan:

        "Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus." (1. Kor. 10:4)

        1. Kallio seurasi heitä
        2. Kallio oli Kristus.

        Mutta sinä ummistat silmäsi Raamatun sanalta ja totuudelta.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Minä perustelen kantani Raamatun sanalla. Raamatussa sanotaan:

        "Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus." (1. Kor. 10:4)

        1. Kallio seurasi heitä
        2. Kallio oli Kristus.

        Mutta sinä ummistat silmäsi Raamatun sanalta ja totuudelta.

        Minä ymmärrän Raamatun hengellisen sanoman, mutta sinä ymmärrät vain sen kirjaimen ja eksyt, koska "kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi".

        Olen itse asiassa sitä mieltä, että Jumala on pannut sinun kaltaisiasi varten Raamattuun kirjaimen sanoman hengellisen sanoman lisäksi, koska hän näkee, ketkä seuraavat kirjainta ja ketkä kuulevat hengen äänen puhuvan heille kirjaimien lomasta.

        Kirjaimen totteleminen johtaa lopulta lähimmäisen tappamiseen, koska Jumala on käskenyt niin tehdä rangaistuksena tietyistä synneistä (esimerkiksi epäjumalan palvelemisesta tai sapatin rikkomisesta tai aviorikoksesta...)

        Meidän tulee totella enemmän Jumalaa kuin ihmisiä, joten sinulla ei ole mitään perustetta (raamatullista) kieltäytyä tappamasta niitä läheisiä, jotka ovat rikkoneet Jumalan käskyjä tavalla, joka oikeuttaa kuolemanrangaistuksen...

        Juutalaiset tappoivat Jaakobin, Johanneksen veljen, ja Stefanuksen, vaikka roomalainen esivalta ei antanut heille siihen lupaa. Toimi sinä samalla tavalla ja ala tappaa lähimmäisiäsi, jos kerran noudatat Jumalan käskyjä kirjaimellisesti ja tulkitset Jumalan sanaa kirjaimellisesti sen kaikissa kohdissa niin kuin näytät tekevän (tosin vain valituissa kohdissa, ajattelen).


      • unitaari kirjoitti:

        Minä ymmärrän Raamatun hengellisen sanoman, mutta sinä ymmärrät vain sen kirjaimen ja eksyt, koska "kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi".

        Olen itse asiassa sitä mieltä, että Jumala on pannut sinun kaltaisiasi varten Raamattuun kirjaimen sanoman hengellisen sanoman lisäksi, koska hän näkee, ketkä seuraavat kirjainta ja ketkä kuulevat hengen äänen puhuvan heille kirjaimien lomasta.

        Kirjaimen totteleminen johtaa lopulta lähimmäisen tappamiseen, koska Jumala on käskenyt niin tehdä rangaistuksena tietyistä synneistä (esimerkiksi epäjumalan palvelemisesta tai sapatin rikkomisesta tai aviorikoksesta...)

        Meidän tulee totella enemmän Jumalaa kuin ihmisiä, joten sinulla ei ole mitään perustetta (raamatullista) kieltäytyä tappamasta niitä läheisiä, jotka ovat rikkoneet Jumalan käskyjä tavalla, joka oikeuttaa kuolemanrangaistuksen...

        Juutalaiset tappoivat Jaakobin, Johanneksen veljen, ja Stefanuksen, vaikka roomalainen esivalta ei antanut heille siihen lupaa. Toimi sinä samalla tavalla ja ala tappaa lähimmäisiäsi, jos kerran noudatat Jumalan käskyjä kirjaimellisesti ja tulkitset Jumalan sanaa kirjaimellisesti sen kaikissa kohdissa niin kuin näytät tekevän (tosin vain valituissa kohdissa, ajattelen).

        Sinun hengellinen sanomasi tiedetään. Voit hengellistämällä kumota minkä tahansa Raamatun jakeen täysin mielivaltaisesti.


      • niinpäniiin
        Kristitty.net kirjoitti:

        Sinun hengellinen sanomasi tiedetään. Voit hengellistämällä kumota minkä tahansa Raamatun jakeen täysin mielivaltaisesti.

        Voit millä tahansa katolisen kirkon painotuotteella kumota mitä tahansa. Syöt vaikka mitä tahansa ristiriitaista tietoa, jossa on paavin allekirjoitus ja oman henkioppaasi yllytys mukana.

        Laki muuten kieltää pilkkaamasta Pyhää Henkeä. Vaikka kunka kuluttaisi aikaa toisten kanssa väittelyyn, niin se ei pelasta, jos on pilkannut Jumalan Pyhää Henkeä, kuten sinä olet tehnyt. Jumala on ylpeitä vastaa, mutta nöyrille Jumala antaa armon.


      • kopsattua
        Kristitty.net kirjoitti:

        Sinun hengellinen sanomasi tiedetään. Voit hengellistämällä kumota minkä tahansa Raamatun jakeen täysin mielivaltaisesti.

        Kristitty.net kirjoitti 31.12.2017 Suomi24:lle, että hänellä on Pyhältä Hengeltä saatu valtuutus antaa kadotustuomio ja sen hän jakoi. Kristitty.netillä ei ole valtuutusta eikä edes saatua ohjetta kirjoitella sellaista. Kristitty.net teki Pyhän Hengen pilkkaa käyttämällä omin luvin Pyhän Hengen auktoriteettia julistaessaan kadotustuomion. Kristitty.net ei voi enää pelastua. Kristitty.netin kirjoittamasta tuomiosta itse asiassa näkyy läpi, että hän on sen kirjoittanut omavaltaisesti, kun lopuksi vinoilee asialla.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15123209/missa-te-uhraatte-ja-missa-kasvatatte---#comment-92319245


      • kopsattua kirjoitti:

        Kristitty.net kirjoitti 31.12.2017 Suomi24:lle, että hänellä on Pyhältä Hengeltä saatu valtuutus antaa kadotustuomio ja sen hän jakoi. Kristitty.netillä ei ole valtuutusta eikä edes saatua ohjetta kirjoitella sellaista. Kristitty.net teki Pyhän Hengen pilkkaa käyttämällä omin luvin Pyhän Hengen auktoriteettia julistaessaan kadotustuomion. Kristitty.net ei voi enää pelastua. Kristitty.netin kirjoittamasta tuomiosta itse asiassa näkyy läpi, että hän on sen kirjoittanut omavaltaisesti, kun lopuksi vinoilee asialla.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15123209/missa-te-uhraatte-ja-missa-kasvatatte---#comment-92319245

        Tuo pimeä ja valheen henkeä seuraava mies kirjoitti näin:

        "Sinulla wewewewewewewew ei ole pelastusta. Minulla on Pyhältä Hengeltä saama valtuutus julistaa sinulle kadotustuomio. Sinä et voi pelastua. Oletko nyt tyytäväinen? "

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15123209/missa-te-uhraatte-ja-missa-kasvatatte---#comment-92319245

        Kristitty.net on pimeyden henkivaltojen alla ja kuulee valheen henkeä, jota pitää Jumalan Pyhänä Henkenä. Tätä asiaa on hyvä pitää esillä nyt ja siihen asti, kunnes Kristitty.net tekee parannuksen tai kunnes Jeesus saapuu tuomitsemaan hänet maan päällä ja antaa valittujen tuomita hänet tekojensa ja sanojensa mukaan.


      • kristitty.net kirjoitti näin:

        "Mistäs sinä tiedät? Sinä kun tykkäät toisille jaella kadotustuomioita, mikä näyttää olevan ainoa tarkoituksesi tällä foorumilla, miltäs nyt tuntuu, kun sinä olet itse saanut kadotustuomion? Minä tiedän, että sinun minulle aikoinaan julistama tuomio oli täyttä kusetusta ja vedätystä. Pyhä Henki ei jaa kadotustuomioita sinun kauttasi, tämän tiedän faktana. "

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15123209/missa-te-uhraatte-ja-missa-kasvatatte---#comment-92319546

        Tuo sama häiskä sai Pyhältä Hengeltä profetian, jonka mukaan minä olen vakavasti sairas enkä parane ennen kuin teen parannuksen. Myöhemmin tuo inhottava olento tunnusti kuulleensa valheen hengen ääntä ja sanoi tekevänsä parannuksen, niin että ei kuule enää sen valheen hengen ääntä, mutta miten on: eikä hän kuule edelleen sen saman saastaisen valheen hengen ääntä kirjoittaessaan täällä sen latelemia valheita ja eksytyksen sanaa?

        Minulla on merkillinen lahja ja kyky erottaa väärän hengen vallassa olevat ihmiset ja minua oksettaa lukiessani heidän viestejään. Tämä Kristitty.net on yksi niistä henkilöistä, jotka tahdon oksentaa ulos suustani (sanoo Jahve Adonaj) ja toinen on nimimerkki lateraalinen/vr62/luetaankosanaa2 ja multinikki, joka on paljastettu helluntaifoorumilla.

        Nimimerkki Yksi_usko on lähellä sitä, oksennanko hänet ulos suustani vai en (sanoo Jahve Adonaj, Israelin Jumala).

        Kas tuossapa vähän oikeaa profetiaa väärän sijaan... :-)


      • kerettiläinen-
        unitaari kirjoitti:

        kristitty.net kirjoitti näin:

        "Mistäs sinä tiedät? Sinä kun tykkäät toisille jaella kadotustuomioita, mikä näyttää olevan ainoa tarkoituksesi tällä foorumilla, miltäs nyt tuntuu, kun sinä olet itse saanut kadotustuomion? Minä tiedän, että sinun minulle aikoinaan julistama tuomio oli täyttä kusetusta ja vedätystä. Pyhä Henki ei jaa kadotustuomioita sinun kauttasi, tämän tiedän faktana. "

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15123209/missa-te-uhraatte-ja-missa-kasvatatte---#comment-92319546

        Tuo sama häiskä sai Pyhältä Hengeltä profetian, jonka mukaan minä olen vakavasti sairas enkä parane ennen kuin teen parannuksen. Myöhemmin tuo inhottava olento tunnusti kuulleensa valheen hengen ääntä ja sanoi tekevänsä parannuksen, niin että ei kuule enää sen valheen hengen ääntä, mutta miten on: eikä hän kuule edelleen sen saman saastaisen valheen hengen ääntä kirjoittaessaan täällä sen latelemia valheita ja eksytyksen sanaa?

        Minulla on merkillinen lahja ja kyky erottaa väärän hengen vallassa olevat ihmiset ja minua oksettaa lukiessani heidän viestejään. Tämä Kristitty.net on yksi niistä henkilöistä, jotka tahdon oksentaa ulos suustani (sanoo Jahve Adonaj) ja toinen on nimimerkki lateraalinen/vr62/luetaankosanaa2 ja multinikki, joka on paljastettu helluntaifoorumilla.

        Nimimerkki Yksi_usko on lähellä sitä, oksennanko hänet ulos suustani vai en (sanoo Jahve Adonaj, Israelin Jumala).

        Kas tuossapa vähän oikeaa profetiaa väärän sijaan... :-)

        Siis näinkö tämä tulee lukea?

        # MINULLA on merkillinen lahja ja kyky erottaa väärän hengen vallassa olevat ihmiset ja MINUA OKSETTAA lukiessani heidän viestejään. Tämä Kristitty.net on yksi niistä henkilöistä, jotka TAHDON (=minä, unitaari) oksentaa ulos suustani (SANOO JAHVE Adonaj) ja toinen on nimimerkki lateraalinen/vr62/luetaankosanaa2 ja multinikki, joka on paljastettu helluntaifoorumilla.

        Nimimerkki Yksi_usko on lähellä sitä, OKSENNANKO (=minä, unitaari) hänet ulos SUUSTANI vai en (SANOO JAHVE Adonaj, Israelin Jumala). #

        Sinä siis samaistat ITSESI Jahveksi, Israelin Jumalaksi?

        # Kas tuossapa vähän oikeaa profetiaa väärän sijaan... :-) #

        Menettelee joten kuten, jos se oli VITSIKSI tarkoitettu, mutta erittäin HUONO silloinkin...


      • kerettiläinen- kirjoitti:

        Siis näinkö tämä tulee lukea?

        # MINULLA on merkillinen lahja ja kyky erottaa väärän hengen vallassa olevat ihmiset ja MINUA OKSETTAA lukiessani heidän viestejään. Tämä Kristitty.net on yksi niistä henkilöistä, jotka TAHDON (=minä, unitaari) oksentaa ulos suustani (SANOO JAHVE Adonaj) ja toinen on nimimerkki lateraalinen/vr62/luetaankosanaa2 ja multinikki, joka on paljastettu helluntaifoorumilla.

        Nimimerkki Yksi_usko on lähellä sitä, OKSENNANKO (=minä, unitaari) hänet ulos SUUSTANI vai en (SANOO JAHVE Adonaj, Israelin Jumala). #

        Sinä siis samaistat ITSESI Jahveksi, Israelin Jumalaksi?

        # Kas tuossapa vähän oikeaa profetiaa väärän sijaan... :-) #

        Menettelee joten kuten, jos se oli VITSIKSI tarkoitettu, mutta erittäin HUONO silloinkin...

        En samaista itseäni Jahven ja Israelin Jumalan kanssa, mutta kirjoitin, mitä kirjoitin, humoristinen pilke silmäkulmassani. Sitä sinä et tainnut nähdä. Toisaalta, seison sanojeni takana, ja pidän väkevinä eksyttäjinä niitä, joita kirjoituksessani ruodin ja jotka (joku) on oksentava ulos suustaan. Minua henkilökohtaisesti oksettaa sellaiset ihmiset, jotka mainitsin ja uskon myös herran Jeesuksen sekä isän Jumalan ajattelevan heistä samalla tavalla.

        Annan sinulle täydet pisteet siitä, että tartuit kiinni tuohon viestiini. On hyvä...


      • unitaari kirjoitti:

        En samaista itseäni Jahven ja Israelin Jumalan kanssa, mutta kirjoitin, mitä kirjoitin, humoristinen pilke silmäkulmassani. Sitä sinä et tainnut nähdä. Toisaalta, seison sanojeni takana, ja pidän väkevinä eksyttäjinä niitä, joita kirjoituksessani ruodin ja jotka (joku) on oksentava ulos suustaan. Minua henkilökohtaisesti oksettaa sellaiset ihmiset, jotka mainitsin ja uskon myös herran Jeesuksen sekä isän Jumalan ajattelevan heistä samalla tavalla.

        Annan sinulle täydet pisteet siitä, että tartuit kiinni tuohon viestiini. On hyvä...

        Mitä kykyyn erottaa väärässä hengessä vaeltavat eksyttäjät totuuden hengessä vaeltavista Jumalan valituista, niin se kyky on minulla. Sitä sanaa en kadu enkä peru puheitani. Se on Jumalan minulle antama lahja ja uskon monella muulla Jumalan lapsella olevan se sama lahja. Se auttaa meitä, niin että emme lähde seuraamaan vierasta ääntä ja sen vieraan äänen mukanaan kuljettamia vääriä opettajia ja vääriä profeettoja. He osaavat puhua kauniisti Jumalasta ja Jeesuksesta, mutta eivät pysy totuudessa ja vääntävät vinoon pyhiä kirjoituksia.... mutta hengen antamalla lahjalla ja ymmärryksellä heidät voi tunnistaa ja erottaa toisistaan aidon ja väärennöksen... niinhän itsekin teet: erotat totuuden ja valheen ihan oikealla tavalla, mistä syystä ihmettelen sitä, että et usko varauksetta Jumalan olemassaoloon vai uskotko sittenkin?


      • Esa_S
        unitaari kirjoitti:

        Mitä kykyyn erottaa väärässä hengessä vaeltavat eksyttäjät totuuden hengessä vaeltavista Jumalan valituista, niin se kyky on minulla. Sitä sanaa en kadu enkä peru puheitani. Se on Jumalan minulle antama lahja ja uskon monella muulla Jumalan lapsella olevan se sama lahja. Se auttaa meitä, niin että emme lähde seuraamaan vierasta ääntä ja sen vieraan äänen mukanaan kuljettamia vääriä opettajia ja vääriä profeettoja. He osaavat puhua kauniisti Jumalasta ja Jeesuksesta, mutta eivät pysy totuudessa ja vääntävät vinoon pyhiä kirjoituksia.... mutta hengen antamalla lahjalla ja ymmärryksellä heidät voi tunnistaa ja erottaa toisistaan aidon ja väärennöksen... niinhän itsekin teet: erotat totuuden ja valheen ihan oikealla tavalla, mistä syystä ihmettelen sitä, että et usko varauksetta Jumalan olemassaoloon vai uskotko sittenkin?

        Niinhän sinä luulet, että sinulla jokin tuollainen kyky olisi. Niin luulevat myös jotkut adventistit kun viestivät omaa sanomaansa väkevästi eteenpäin. Ja aika moni muukin. Mutta kuka oikeasti erottaa milloin teidän viestinne on Jumalasta ja milloin se on teistä?

        Sinäkin teet virheitä ja välillä oma lihasi puhuu Jumalan sijaan. Hyvin suurella todennäköisyydellä teidän tuntemuksenne väärästä hengestä johtuvat siitä, että joku on teidän arvomaailmaanne vastaan ja kun se arvomaailma tulee Raamatusta, koette oikeutetuksi puolustella sitä itsenne sijaan Raamatulla.

        Minulla on hyvin vahva oikeudenmukaisuuden tunto. Tuo tunto on kalibroitunut Raamatun ja saamani kasvatuksen mukaisesti. Minäkin luuulin erottavani eksyttäjät. Sitten vain kävikin niin, että minulle opetettiin oikeaa, uutta totuutta vanhan totuuden sijaaan. Olin ollut varma vanhan totuuden aikana, että sitä vastaan julistajat ovat eksyttäjiä ja erotin herkästi tällaiset väärässä hengessä kulkijat. Kun sitten opin sen oikean totuuden, muuttui tuo ääni kellossani sen oikean uuden totuuden mukaiseksi. Nyt SITÄ vastaan julistajat olivat liikeellä väärässä hengessä ja eksyttäjiä. Ja kas kummaa vanha totuus ja uusi totuus olivat ristiriidassa keskenään. Molemmista olin tuntenut ihmisissä olevan väärän hengen. Kumpi tuntemus oli oikeassa? Ei kumpikaan!!! Koska minä olin ollut liikeellä omien tuntemuksieni kanssa sen sijaan, että Jumala olisi näyttänyt minulle sen opettaako joku väärää totuutta eksyttäen muut. Ja nuo tuntemukset olivat hyvin vahvoja. Olin aivan varma, että Jumala on antanut minulle kyvyn erottaa väärässä hengessä vaeltavat. Paskan marjat! Oma lihani siinä puhui!

        Minä en enää ikinä väitä, että minulla olisi kyky erottaa väärässä hengessä vaeltavat eksyttäjät.

        Joten suo anteeksi, jos en usko sinun "lahjaasi". Niin kauan kun joku ei pysty tunnustamaan sitä, että oma totuutensa on vain vaihtoehtoinen tulkinta ja mahdollisesti väärä ja että omat tuntemukset voivat vahvasti ohjata luulemaan, että pystyisi nöyränä erottamaan Jumalan totuuden omasta lihastaan mutta todellisuudessa siinä puhuukin oma liha, niin kauan en pysty uskomaan kenelläkään olevan tuollaista kykyä. En, vaikka puhuttaisiin perustavaa laatua olevista Raamatun totuuksista.

        Minua ei liikuttele tuntemukset. Uskon Jumalan voimaan, jolla hän näyttää ihan kirjaimellisesti minulle, mikäli tarpeen, että joku on eksyttäjä. Ihan fyysisesti, aivan kongreettisesti...ilman omia tuntemuksia. Miksi? Koska minun suhteeni Jumalaan on sellainen, että hän on todella vuorovaikutuksessa minun kanssani ja näyttää asioita kongreettisten ihmeidensä kautta silloin kun katsoo sen tarpeelliseksi. Vielä Jumala ei ole osoittanut minulle ainoatakaan väärän hengen vallassa julistajaa vaikka minustakin on tuntunut siltä, että jonkun julistuksessa ei ole kaikki kohdallaan.

        Nöyryyttä tässä kaivataan itse kullekin.


      • Esa_S kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet, että sinulla jokin tuollainen kyky olisi. Niin luulevat myös jotkut adventistit kun viestivät omaa sanomaansa väkevästi eteenpäin. Ja aika moni muukin. Mutta kuka oikeasti erottaa milloin teidän viestinne on Jumalasta ja milloin se on teistä?

        Sinäkin teet virheitä ja välillä oma lihasi puhuu Jumalan sijaan. Hyvin suurella todennäköisyydellä teidän tuntemuksenne väärästä hengestä johtuvat siitä, että joku on teidän arvomaailmaanne vastaan ja kun se arvomaailma tulee Raamatusta, koette oikeutetuksi puolustella sitä itsenne sijaan Raamatulla.

        Minulla on hyvin vahva oikeudenmukaisuuden tunto. Tuo tunto on kalibroitunut Raamatun ja saamani kasvatuksen mukaisesti. Minäkin luuulin erottavani eksyttäjät. Sitten vain kävikin niin, että minulle opetettiin oikeaa, uutta totuutta vanhan totuuden sijaaan. Olin ollut varma vanhan totuuden aikana, että sitä vastaan julistajat ovat eksyttäjiä ja erotin herkästi tällaiset väärässä hengessä kulkijat. Kun sitten opin sen oikean totuuden, muuttui tuo ääni kellossani sen oikean uuden totuuden mukaiseksi. Nyt SITÄ vastaan julistajat olivat liikeellä väärässä hengessä ja eksyttäjiä. Ja kas kummaa vanha totuus ja uusi totuus olivat ristiriidassa keskenään. Molemmista olin tuntenut ihmisissä olevan väärän hengen. Kumpi tuntemus oli oikeassa? Ei kumpikaan!!! Koska minä olin ollut liikeellä omien tuntemuksieni kanssa sen sijaan, että Jumala olisi näyttänyt minulle sen opettaako joku väärää totuutta eksyttäen muut. Ja nuo tuntemukset olivat hyvin vahvoja. Olin aivan varma, että Jumala on antanut minulle kyvyn erottaa väärässä hengessä vaeltavat. Paskan marjat! Oma lihani siinä puhui!

        Minä en enää ikinä väitä, että minulla olisi kyky erottaa väärässä hengessä vaeltavat eksyttäjät.

        Joten suo anteeksi, jos en usko sinun "lahjaasi". Niin kauan kun joku ei pysty tunnustamaan sitä, että oma totuutensa on vain vaihtoehtoinen tulkinta ja mahdollisesti väärä ja että omat tuntemukset voivat vahvasti ohjata luulemaan, että pystyisi nöyränä erottamaan Jumalan totuuden omasta lihastaan mutta todellisuudessa siinä puhuukin oma liha, niin kauan en pysty uskomaan kenelläkään olevan tuollaista kykyä. En, vaikka puhuttaisiin perustavaa laatua olevista Raamatun totuuksista.

        Minua ei liikuttele tuntemukset. Uskon Jumalan voimaan, jolla hän näyttää ihan kirjaimellisesti minulle, mikäli tarpeen, että joku on eksyttäjä. Ihan fyysisesti, aivan kongreettisesti...ilman omia tuntemuksia. Miksi? Koska minun suhteeni Jumalaan on sellainen, että hän on todella vuorovaikutuksessa minun kanssani ja näyttää asioita kongreettisten ihmeidensä kautta silloin kun katsoo sen tarpeelliseksi. Vielä Jumala ei ole osoittanut minulle ainoatakaan väärän hengen vallassa julistajaa vaikka minustakin on tuntunut siltä, että jonkun julistuksessa ei ole kaikki kohdallaan.

        Nöyryyttä tässä kaivataan itse kullekin.

        Nöyryyttä kaivataan, mutta aivan niin kuin Jeesuksella, apostoleilla ja profeetoilla oli kyky erottaa väärät keskuudestaan, niin se sama kyky on useimmilla Jumalan lapsilla, jotka hengessä vaeltavat. Sen tunnustaminen ei ole nöyryyttä vastaan (ei ole ylpeyttä). Muutenhan profeetat, Jeesus ja apostolit olisivat olleet ylpeitä tunnistaessaan väärät keskuudestaan!

        Olen tunnistanut näitä vääriä ja väärässä hengessä toimivia jo silloin, kun toimin trinitaarien seurakunnissa. Se kyky ja taito ei ole kadonnut sen myötä, että muutin mieleni trinitaarista oppia ja ikuista piinahelvettiä koskien. Erotan edelleen väärässä hengessä vaeltavat ja olevat - myös unitaarien joukosta. Opilla on tämän asian kanssa vain sen verran tekemistä, että valheen henki ja henget eksyttävät tiettyihin vääriin oppeihin, mutta opillisesti erehtynyt ei ole välttämättä väärän hengen vallassa ja riivattu.


    • Kolossalaiskirjeen ensimmäinen luku on erittäin monimutkainen kielellisen rakenteensa vuoksi ja sen vuoksi monitulkintainen. Useimmista tulkinnoista ja käännöksistä käy kuitenkin selvästi ilmi se, että isä Jumala on kaiken luoja - tosin Poikansa kautta. Tässäkin kohdassa sanotaan isää kaiken luojaksi ja tulkinnaksi jää se, miten hän on luonut kaiken poikansa kautta. Tulkinnallista on myös se, mitä sanalla "kaikki" tässä tarkoitetaan.

      Olemme sitä mieltä, että sanaa "kaikki" on käytetty tässä kohdassa rajoitetussa merkityksessä: "kaikki mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen." Sana "kaikki" pitää sisällään kaiken sen, mitä tässä on tarkemmin määritelty, mutta ei muuta.

      Kreikankieliset sanat valtaistuimista, herrauksista, hallituksista ja valloista sopivat vain ihmisiin (ja ehkä enkeleihin), eivät meriin, järviin, jokiin, vuoriin, laaksoihin, peltoihin, puihin, kukkiin, eläimiin, jne. Olemme sen vuoksi sitä mieltä, että Jumala (isä) on luonut poikansa kautta uusia luomuksia (Jumalan lapsia) ja kaikki he ovat tasa-arvoisia Kristuksessa olivatpa nämä sitten missä asemassa tahansa tässä yhteiskunnassa. Paavali palaa myöhemmin kirjeessään tähän aiheeseen ja korostaa tasa-arvoa kristittyjen välillä (ei tule katsoa henkilöön, asemaan, kansaan, sukupuoleen vaan kaikki ovat "yhtä Kristuksessa").

      Isä Jumala on hän, joka on luonut kaikki uudet luomukset ja hän on tehnyt sen herättämällä ensin kuolleista ylös poikansa Jeesuksen kristuksen. Niinpä kaikki muut uudet luomukset ovat luodut Kristuksen kautta ja heidän luojansa on meidän taivaallinen isämme sen sijaan, että Jeesus olisi luonut meidät.

      Näistä asioista on kerrottu tarkemmin mm. tuolla:

      http://www.inri.fi/jumala/herra-jeesus.htm#luoja
      http://www.inri.fi/jumala/Jeesus-ja-Jumala.pdf
      http://www.inri.fi/jumala/Luominen-ja-Jumala.pdf

      • Lisättäköön vielä se, että "hänen kauttaan, hänessä ja häneen" on mahdollisesti viittaus isään Jumalaan eikä Poikaan, sillä Paavali puhuu muuallakin isästä kaiken luojana käyttämällä samankaltaisia sanoja. (Room 11:36; Efe 4:6; 4:13-17) Myös Johannes puhuu isästä samalla tavalla kaiken luojana. (Ilm 10:6)

        Vaikka sanat "hänen kauttaan ja häneen" ja "hänessä" viittaisivat Jeesukseen isän sijasta, ei se tee tyhjäksi tätä tulkintaa. Oletamme siinä tapauksessa, että taivaassa on ylösnousseiden esikoisten joukko muiden odottaessa maan alla ruumiin ylösnousemusta tai eläessä maan päällä. Näin ollen sana "kaikki" viittaa edelleen "uusiin luomuksiin" eli ihmisiin, ei muuhun.


    • Juuda
      1:5 Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet;

      Bible Hubissa on luettelo kreikankielisistä versioista ja niissä kaikissa on sana "herra" (kyrios) sanan Jeesus sijaan. Heikot ovat perusteet, jos tämän jakeen perusteella sanotaan Jeesuksen eläneen Mooseksen aikana...

      http://biblehub.com/multi/jude/1-5.htm

      Joku voi vedota vielä siihen, että Juuda lainaa kirjeessään Eenokin kirjaa, jossa sana Herra viittaa Kristukseen tämän tulemuksessa, joten hänen on täytynyt tarkoittaa Kristusta myös kirjeensä alussa sanalla Herra.

      1:14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä

      Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa vaan on jälleen kerran tarkoitushakuista ja jopa epätoivoista yritystä tehdä Jeesuksesta isän vertainen Jumala tai todistaa hänen olleen olemassa ennen kuin hän syntyi ihmiseksi. Sanaa "herra" on täysin mahdollista ja luvallista käyttää samassa kirjeessä siten, että se tarkoittaa toisessa kohdassa isää Jumalaa ja toisessa kohdassa hänen poikaansa Jeesusta kristusta, meidän herraamme. Esimerkiksi Paavali toimi näin: Room 4:8; 9:28; 10:12, 16; 11:3, 34; 12:19; puhuvat selvästi isästä Herrana, mutta useimmat muut kohdat puhuvat Jeesuksesta Herrana.

      Sitten on huomattava vielä se, että kun herra Jeesus ilmestyy (Sak 14:1ss.; Apt 1:9-11), niin silloin itse Herra Jumala eli hänen isänsä ilmestyy, koska isä Jumala asuu poikansa ruumiissa ja on hänessä! (Joh 10:38; 14:9-11; 2Kor 5:18-21) Ne näemme silloin vain yhden hahmon valtaistuimella ja hän on meidän herramme Jeesus kristus: isä Jumala asuu silloin näkymättömänä henkenä poikansa ruumiissa ja me ymmärrämme sen, että "isä on pojassa ja poika on isässä".

      • Laitan tähän vielä sen Raamatun kohdan, jossa näemme vain yhden hahmon valtaistuimella ja hän on Jeesus kristus, Nasaretilainen ihminen, välimies Jumalan ja ihmisten välillä. (1Tim 2:5) Isä Jumala on silloin hänen ruumiissaan ja sydämessään niin kuin aiemminkin (isä on se näkymätön ja kuolematon Henki, joka on kaiken luonut iankaikkinen kaikkivaltias Herra Jumala). (Joh 10:38; 14:9-11; 4:24; 1Tim 6:13-16; Ilm 4:8-11)

        Ilmestyskirja:
        22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
        22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
        22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
        22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
        22:5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

        Huomaa, että valittujen otsassa on Jumalan ja hänen poikansa (uusi) nimi. (Ilm 3:12)

        Huomaa, että valtaistuimella istuminen on kielikuva hallitsemisesta ja tuomitsemisesta, sillä valitut istuvat Kristuksen kanssa valtaistuimella... (Ilm 3:21; 20:4; 1Kor 6:3)


      • unitaari kirjoitti:

        Laitan tähän vielä sen Raamatun kohdan, jossa näemme vain yhden hahmon valtaistuimella ja hän on Jeesus kristus, Nasaretilainen ihminen, välimies Jumalan ja ihmisten välillä. (1Tim 2:5) Isä Jumala on silloin hänen ruumiissaan ja sydämessään niin kuin aiemminkin (isä on se näkymätön ja kuolematon Henki, joka on kaiken luonut iankaikkinen kaikkivaltias Herra Jumala). (Joh 10:38; 14:9-11; 4:24; 1Tim 6:13-16; Ilm 4:8-11)

        Ilmestyskirja:
        22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
        22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
        22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
        22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
        22:5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

        Huomaa, että valittujen otsassa on Jumalan ja hänen poikansa (uusi) nimi. (Ilm 3:12)

        Huomaa, että valtaistuimella istuminen on kielikuva hallitsemisesta ja tuomitsemisesta, sillä valitut istuvat Kristuksen kanssa valtaistuimella... (Ilm 3:21; 20:4; 1Kor 6:3)

        On muuten merkillistä, miten virheellisesti kolmiyhteiseen jumalaan uskovat tulkitsevat ihan selvää Raamatun sanaa. Heidän mielestään Jeesus sanoo olevansa Jumala niissä kohdissa, joissa hän sanoo isän asuvan hänessä ja että hän on isässä ja isä on hänessä, mutta jo pelkällä suomenkielen sisälukutaidolla voi nähdä, että Jeesus sanoi "Jumalan asuvan hänessä" ja "hänen olevan Jumalassa". (Joh 10:35; 14:9-11)

        Vastaavalla tavalla he vääntävät vinoon Paavalin sanoja ja sanovat Paavalin väittäneen, että Jeesus on Jumala, kun hän sanoi, että "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". (2Kor 5:18-21) On aivan eri asia sanoa "Kristus oli Jumala" kuin sanoa "Jumala oli Kristuksessa", mutta kun mieli on pimentynyt katolisen valheen hengen vaikutuksen alla, niin silloin ei ymmärretä edes selvää suomenkieltä (Raamatun kreikasta ja hepreasta puhumattakaan).


      • "Ὑπομνῆσαι δὲ ὑμᾶς βούλομαι, εἰδότας ὑμᾶς ἅπαξ πάντα ὅτι Ἰησοῦς λαὸν ἐκ γῆς Αἰγύπτου σώσας τὸ δεύτερον τοὺς μὴ πιστεύσαντας ἀπώλεσεν"

        Uusimmassa Nestle-Aland painoksessa, joka perustuu viimeisimpään lutettavaan tieteelliseen tutkimukseen, lukee tässä kohtaa Jeesus. http://www.nestle-aland.com/en/read-na28-online/text/bibeltext/lesen/stelle/75/


      • Kristitty.net kirjoitti:

        "Ὑπομνῆσαι δὲ ὑμᾶς βούλομαι, εἰδότας ὑμᾶς ἅπαξ πάντα ὅτι Ἰησοῦς λαὸν ἐκ γῆς Αἰγύπτου σώσας τὸ δεύτερον τοὺς μὴ πιστεύσαντας ἀπώλεσεν"

        Uusimmassa Nestle-Aland painoksessa, joka perustuu viimeisimpään lutettavaan tieteelliseen tutkimukseen, lukee tässä kohtaa Jeesus. http://www.nestle-aland.com/en/read-na28-online/text/bibeltext/lesen/stelle/75/

        Olet siis sitä mieltä, että kaikki muut käsikirjoitukset ovat virheellisiä, mutta tuo yksi on ainoa oikea? Jep. Sehän sopii sinulle.

        http://biblehub.com/multi/jude/1-5.htm

        Totuus ei kelpaa sinulle, joten on ihan ymmärrettävää, että takerrut jokaikiseen valheeseen, jolla voit harhaoppiasi puolustaa.


      • unitaari kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että kaikki muut käsikirjoitukset ovat virheellisiä, mutta tuo yksi on ainoa oikea? Jep. Sehän sopii sinulle.

        http://biblehub.com/multi/jude/1-5.htm

        Totuus ei kelpaa sinulle, joten on ihan ymmärrettävää, että takerrut jokaikiseen valheeseen, jolla voit harhaoppiasi puolustaa.

        Nuo vanhemmat versiot eivät perustu viimeisimpään tieteelliseen tutkimukseen.


      • unitaari kirjoitti:

        On muuten merkillistä, miten virheellisesti kolmiyhteiseen jumalaan uskovat tulkitsevat ihan selvää Raamatun sanaa. Heidän mielestään Jeesus sanoo olevansa Jumala niissä kohdissa, joissa hän sanoo isän asuvan hänessä ja että hän on isässä ja isä on hänessä, mutta jo pelkällä suomenkielen sisälukutaidolla voi nähdä, että Jeesus sanoi "Jumalan asuvan hänessä" ja "hänen olevan Jumalassa". (Joh 10:35; 14:9-11)

        Vastaavalla tavalla he vääntävät vinoon Paavalin sanoja ja sanovat Paavalin väittäneen, että Jeesus on Jumala, kun hän sanoi, että "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". (2Kor 5:18-21) On aivan eri asia sanoa "Kristus oli Jumala" kuin sanoa "Jumala oli Kristuksessa", mutta kun mieli on pimentynyt katolisen valheen hengen vaikutuksen alla, niin silloin ei ymmärretä edes selvää suomenkieltä (Raamatun kreikasta ja hepreasta puhumattakaan).

        <<Vastaavalla tavalla he vääntävät vinoon Paavalin sanoja ja sanovat Paavalin väittäneen, että Jeesus on Jumala, kun hän sanoi, että "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". (2Kor 5:18-21) On aivan eri asia sanoa "Kristus oli Jumala" kuin sanoa "Jumala oli Kristuksessa", mutta kun mieli on pimentynyt katolisen valheen hengen vaikutuksen alla, niin silloin ei ymmärretä edes selvää suomenkieltä (Raamatun kreikasta ja hepreasta puhumattakaan). >>

        Ei ole kyse katolisesta opista vaan siitä, mitä Raamatussa lukee. Jumala oli Kristuksessa täällä maan päällä n. 33 vuotta. Kristus näytti, mikä on Jumala. Tämähän on täysin selvä asia, vaan onko se selvä asia vain sellaisille, joille Pyhä Henki on asian kirkastanut? Voi olla niinkin.

        Et ole edelleenkään pystynyt selittämään, mitä seuraava Raamatun kohta kertoo, ellei kyse ole siitä, että Jeesus - Jeshua on Jumala? Olisi vaan kovin mielenkiintoista nähdä sinun sepustuksesi selvää Jumalan sanaa vastaan.

        1 Joh. 1:1-18
        "1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
        Mikään, mikä on syntynyt,
        ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä,
        ja elämä oli ihmisten valo.
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.

        6 Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. 7 Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen. 8 Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.

        9 Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen,
        oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli,
        ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä,
        mutta se ei tuntenut häntä.
        11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
        hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi,
        kaikille, jotka uskovat häneen.
        13 He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."

        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
        armoa armon lisäksi.
        17 Lain välitti Mooses,
        armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."

        Miten selität kohdat: "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala." ja "Ainoa Poika, joka itse on Jumala",


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Vastaavalla tavalla he vääntävät vinoon Paavalin sanoja ja sanovat Paavalin väittäneen, että Jeesus on Jumala, kun hän sanoi, että "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". (2Kor 5:18-21) On aivan eri asia sanoa "Kristus oli Jumala" kuin sanoa "Jumala oli Kristuksessa", mutta kun mieli on pimentynyt katolisen valheen hengen vaikutuksen alla, niin silloin ei ymmärretä edes selvää suomenkieltä (Raamatun kreikasta ja hepreasta puhumattakaan). >>

        Ei ole kyse katolisesta opista vaan siitä, mitä Raamatussa lukee. Jumala oli Kristuksessa täällä maan päällä n. 33 vuotta. Kristus näytti, mikä on Jumala. Tämähän on täysin selvä asia, vaan onko se selvä asia vain sellaisille, joille Pyhä Henki on asian kirkastanut? Voi olla niinkin.

        Et ole edelleenkään pystynyt selittämään, mitä seuraava Raamatun kohta kertoo, ellei kyse ole siitä, että Jeesus - Jeshua on Jumala? Olisi vaan kovin mielenkiintoista nähdä sinun sepustuksesi selvää Jumalan sanaa vastaan.

        1 Joh. 1:1-18
        "1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
        Mikään, mikä on syntynyt,
        ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä,
        ja elämä oli ihmisten valo.
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.

        6 Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. 7 Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen. 8 Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.

        9 Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen,
        oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli,
        ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä,
        mutta se ei tuntenut häntä.
        11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
        hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi,
        kaikille, jotka uskovat häneen.
        13 He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."

        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
        armoa armon lisäksi.
        17 Lain välitti Mooses,
        armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."

        Miten selität kohdat: "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala." ja "Ainoa Poika, joka itse on Jumala",

        En tiedä, olenko selittänyt sinulle tuota kohtaa, mutta olen selittänyt sen kerta toisensa jälkeen lukemattomia kertoja tälläkin palstalla.

        Se sana, joka oli alussa Jumalan tykönä, ei ole henkilö. Se sana on abstraktio eli Jumalan sana. Jumalan on luonut sen sanan kautta tämän maailman: Jumala on luonut tämän maailman sanansa kautta, viisaudellaan, voimallaan ja taidollaan. Mikään näistä ei ole persoona, mutta Jumala on luonut niiden kautta tämän maailman.

        Jeesus kristus ei ole se Jumalan sana, joka oli alussa Jumalan tykönä ja jonka kautta tämä maailma on luotu. Jeesus sai isältään sen Jumalan sanan, joka on ollut alussa Jumalan tyköän ja jonka kautta Jumala on luonut tämän maailman. Jeesus antoi sen Jumalan sanan opetuslapsilleen ja me uskomme heidän sanansa kautta Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. (Joh 14:24; 17:6, 8, 14, 20)

        Jeesus ei ole Jumalan sana, vaikka hänet tunnetaan sillä nimellä (Ilm 19:13). Jeesus on Jumalan sanan kylväjä, ei sana itse. (Matt 13:3-23)

        Isä Jumala on luonut yksin kaiken sen, mitä on olemassa ja siitä todistivat sekä apostolit että herra Jeesus itse ilmestyksessään ja tietysti profeetat ennen heitä. (Apt 4:24-31; 17:22-31; Ilm 4:8-11; Jes 44:24; 2Moos 20:8-11)

        Olen kulkenut rinnallasi enemmän kuin kaksi virstaa. En tiedä kuinka monta virstaa jaksan vielä rinnallasi kulkea, mutta toivon sydämessäni näiden kirjoitusteni olevan johdatus monen totuutta etsivän elämässä kohti parempaa Jumalan sanan ja Jumalan tuntemusta.


      • unitaari kirjoitti:

        En tiedä, olenko selittänyt sinulle tuota kohtaa, mutta olen selittänyt sen kerta toisensa jälkeen lukemattomia kertoja tälläkin palstalla.

        Se sana, joka oli alussa Jumalan tykönä, ei ole henkilö. Se sana on abstraktio eli Jumalan sana. Jumalan on luonut sen sanan kautta tämän maailman: Jumala on luonut tämän maailman sanansa kautta, viisaudellaan, voimallaan ja taidollaan. Mikään näistä ei ole persoona, mutta Jumala on luonut niiden kautta tämän maailman.

        Jeesus kristus ei ole se Jumalan sana, joka oli alussa Jumalan tykönä ja jonka kautta tämä maailma on luotu. Jeesus sai isältään sen Jumalan sanan, joka on ollut alussa Jumalan tyköän ja jonka kautta Jumala on luonut tämän maailman. Jeesus antoi sen Jumalan sanan opetuslapsilleen ja me uskomme heidän sanansa kautta Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. (Joh 14:24; 17:6, 8, 14, 20)

        Jeesus ei ole Jumalan sana, vaikka hänet tunnetaan sillä nimellä (Ilm 19:13). Jeesus on Jumalan sanan kylväjä, ei sana itse. (Matt 13:3-23)

        Isä Jumala on luonut yksin kaiken sen, mitä on olemassa ja siitä todistivat sekä apostolit että herra Jeesus itse ilmestyksessään ja tietysti profeetat ennen heitä. (Apt 4:24-31; 17:22-31; Ilm 4:8-11; Jes 44:24; 2Moos 20:8-11)

        Olen kulkenut rinnallasi enemmän kuin kaksi virstaa. En tiedä kuinka monta virstaa jaksan vielä rinnallasi kulkea, mutta toivon sydämessäni näiden kirjoitusteni olevan johdatus monen totuutta etsivän elämässä kohti parempaa Jumalan sanan ja Jumalan tuntemusta.

        Mainittakoon vielä se, että Johanneksen evankeliumin alussa "sana" ja "valo" ovat profeetallinen viittaus tulevaan kristukseen ja se "sana" ja "valo" on löydettävissä luomiskertomuksen alusta (1Moos 1), mutta se sana ja valo ei ole henkilö luomiskertomuksen alussa (on pelkkä profetia tulevasta kristuksesta, joka ei luonut mitään luomiskertomuksen mukaan)

        Jumalan puhe luomiskertomuksen alussa ei ole henkilö, mutta sen "sanan" kautta Jumala on tämän maailman luonut, samoin kuin taidollaan, viisaudellaan ja voimallaan, jotka eivät ole henkilöitä vaan Jumalan ominaisuuksia.

        Johanneksen evankeliumi alkaa Markuksen tavoin siitä tapahtumasta, kun Johannes kastaja lähti Jumalan tyköä julistamaan sanaa tulevasta herrasta, joka on Jeesus kristus. Johannes (apostoli) ei puhu mitään Jeesuksen syntymisestä äitinsä kohdusta, vaikka niin on trinitaarien toimesta tulkittu hänen puhuneen. Kun Jumalan sana tulee lihaksi, niin se on sen lupauksen täyttymys, että Jumala on valinnut ihmisten joukosta sen ihmisen, jossa hänen sanansa asui pysyvästi ja sai aikaan sen, mitä varten hän sen sanan pojalleen antoi...

        Jeesuksen kirkkaus evankeliumin alussa on sitä kirkkautta, jonka Johannes (evankeliumin kirjoittaja tai sanelija) näki ilmestysvuorella (Matt 17) ja jonka kirkkauden herra Jeesus sai sen jälkeen, kun hänet otettiin isän tykö taivaaseen (Joh 7:37-39). Johannes ei puhu sanaakaan siitä, että Jeesus olisi ollut olemassa ennen kuin syntyi ihmiseksi, mutta toki trinitaarit näkevät monia kohtia, joiden mukaan Johannes olisi jotakin sellaista sanonut (eikä ole täysin mahdotonta sekään, että Johanneksen nimissä olisi väärennetty evankeliumia tukemaan tuota katolista opetusta).

        Jos luet kolme ensimmäistä evankeliumia ja Apostolien teot, niin et näe yhtä ainoata viittausta siihen, että Jeesus olisi ollut olemassa ennen kuin syntyi ihmiseksi Marian kohdusta. Jos Jeesuksen edeltäoleminen ja jumaluus olisi pelastuksen tärkein sanoma, niin toki noissa tärkeissä kirjoituksissa olisi siitä jotakin mainittu?


      • unitaari kirjoitti:

        En tiedä, olenko selittänyt sinulle tuota kohtaa, mutta olen selittänyt sen kerta toisensa jälkeen lukemattomia kertoja tälläkin palstalla.

        Se sana, joka oli alussa Jumalan tykönä, ei ole henkilö. Se sana on abstraktio eli Jumalan sana. Jumalan on luonut sen sanan kautta tämän maailman: Jumala on luonut tämän maailman sanansa kautta, viisaudellaan, voimallaan ja taidollaan. Mikään näistä ei ole persoona, mutta Jumala on luonut niiden kautta tämän maailman.

        Jeesus kristus ei ole se Jumalan sana, joka oli alussa Jumalan tykönä ja jonka kautta tämä maailma on luotu. Jeesus sai isältään sen Jumalan sanan, joka on ollut alussa Jumalan tyköän ja jonka kautta Jumala on luonut tämän maailman. Jeesus antoi sen Jumalan sanan opetuslapsilleen ja me uskomme heidän sanansa kautta Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. (Joh 14:24; 17:6, 8, 14, 20)

        Jeesus ei ole Jumalan sana, vaikka hänet tunnetaan sillä nimellä (Ilm 19:13). Jeesus on Jumalan sanan kylväjä, ei sana itse. (Matt 13:3-23)

        Isä Jumala on luonut yksin kaiken sen, mitä on olemassa ja siitä todistivat sekä apostolit että herra Jeesus itse ilmestyksessään ja tietysti profeetat ennen heitä. (Apt 4:24-31; 17:22-31; Ilm 4:8-11; Jes 44:24; 2Moos 20:8-11)

        Olen kulkenut rinnallasi enemmän kuin kaksi virstaa. En tiedä kuinka monta virstaa jaksan vielä rinnallasi kulkea, mutta toivon sydämessäni näiden kirjoitusteni olevan johdatus monen totuutta etsivän elämässä kohti parempaa Jumalan sanan ja Jumalan tuntemusta.

        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." (Joh. 1:14)

        Raamatun mukaan Jeesus oli tuo Sana, joka on Jumala.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." (Joh. 1:14)

        Raamatun mukaan Jeesus oli tuo Sana, joka on Jumala.

        "...Ja sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme sen kirkkautta, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta..." (Joh. 1:14)

        Jumalan sana tuli Jeesukselle ja asui hänessä pysyvästi, ja sen saman sanan Jeesus antoi opetuslapsilleen ja me uskomme sen saman sanan kautta isään Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. (Joh 14:24; 17:6, 8, 14, 20; Matt 13:3-23)

        Jumalan sana tuli lihaksi myös siten, että Jeesus syntyi ihmiseksi Jumalan sanan lupausten mukaan. Jeesus oli lihaa ja verta oleva ihminen kärsiessään ristillä kuoleman ja vielä noustuaan ylös kuolleista oli hän lihaa ja luuta oleva ihminen. Kerran ihminen on aina ihminen: pätee myös Jeesukseen.

        Mutta se Jumalan sana, joka oli Jumalan tykönä alussa ennen maailman luomista, ei ollut henkilö vaan se oli abstratkio eli Jumalan sana niin kuin kirjoitukset kiistattomasti osoittavat. Emme löydä Vanhasta testamentista isän lisäksi toista henkilöä, joka olisi luonut tämän maailman.


      • unitaari kirjoitti:

        "...Ja sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme sen kirkkautta, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta..." (Joh. 1:14)

        Jumalan sana tuli Jeesukselle ja asui hänessä pysyvästi, ja sen saman sanan Jeesus antoi opetuslapsilleen ja me uskomme sen saman sanan kautta isään Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. (Joh 14:24; 17:6, 8, 14, 20; Matt 13:3-23)

        Jumalan sana tuli lihaksi myös siten, että Jeesus syntyi ihmiseksi Jumalan sanan lupausten mukaan. Jeesus oli lihaa ja verta oleva ihminen kärsiessään ristillä kuoleman ja vielä noustuaan ylös kuolleista oli hän lihaa ja luuta oleva ihminen. Kerran ihminen on aina ihminen: pätee myös Jeesukseen.

        Mutta se Jumalan sana, joka oli Jumalan tykönä alussa ennen maailman luomista, ei ollut henkilö vaan se oli abstratkio eli Jumalan sana niin kuin kirjoitukset kiistattomasti osoittavat. Emme löydä Vanhasta testamentista isän lisäksi toista henkilöä, joka olisi luonut tämän maailman.

        Sana joka oli Jumala tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Jumala itse siis tuli ihmiseksi. Voi sinua sokeaa kun et tätä ymmärrä.


      • tarkkuuutta
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Vastaavalla tavalla he vääntävät vinoon Paavalin sanoja ja sanovat Paavalin väittäneen, että Jeesus on Jumala, kun hän sanoi, että "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". (2Kor 5:18-21) On aivan eri asia sanoa "Kristus oli Jumala" kuin sanoa "Jumala oli Kristuksessa", mutta kun mieli on pimentynyt katolisen valheen hengen vaikutuksen alla, niin silloin ei ymmärretä edes selvää suomenkieltä (Raamatun kreikasta ja hepreasta puhumattakaan). >>

        Ei ole kyse katolisesta opista vaan siitä, mitä Raamatussa lukee. Jumala oli Kristuksessa täällä maan päällä n. 33 vuotta. Kristus näytti, mikä on Jumala. Tämähän on täysin selvä asia, vaan onko se selvä asia vain sellaisille, joille Pyhä Henki on asian kirkastanut? Voi olla niinkin.

        Et ole edelleenkään pystynyt selittämään, mitä seuraava Raamatun kohta kertoo, ellei kyse ole siitä, että Jeesus - Jeshua on Jumala? Olisi vaan kovin mielenkiintoista nähdä sinun sepustuksesi selvää Jumalan sanaa vastaan.

        1 Joh. 1:1-18
        "1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
        Mikään, mikä on syntynyt,
        ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä,
        ja elämä oli ihmisten valo.
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.

        6 Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. 7 Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen. 8 Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.

        9 Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen,
        oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli,
        ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä,
        mutta se ei tuntenut häntä.
        11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
        hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi,
        kaikille, jotka uskovat häneen.
        13 He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."

        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
        armoa armon lisäksi.
        17 Lain välitti Mooses,
        armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."

        Miten selität kohdat: "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala." ja "Ainoa Poika, joka itse on Jumala",

        Jumalan Poika tarkoittaa, että Jeesus Kristus sikisi Pyhästä Hengestä. Hän oli Jumala joka tuli ihmiseksi. Hän on myös Jumalan Poika, koska häntä ei ole siittänyt kukaan mies vaan sen teki Pyhä Henki.

        Roomalaiskirje 1
        3 -- Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; 4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, 5 ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Sana joka oli Jumala tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Jumala itse siis tuli ihmiseksi. Voi sinua sokeaa kun et tätä ymmärrä.

        Jumala ei voi edes teoriassa tulla tai syntyä ihmiseksi, koska Jumala ja ihminen ovat ominaisuuksiltaan toisistaan poikkeavia ja kummallakin on oma tietoisuus, joka on eri kuin sillä toisella.

        Pakanoiden jumaltaruissa oli yleistä, että Jumala tai jumalat voivat syntyä neityestä ja ilmestyä ihmisen hahmossa, mutta niiden mukaan se jumal-sankari ei ollutkaan ihminen, toisin kuin katolisessa uskossa.

        No, katoliseen uskontoon otettiin mukaan pakanallinen usko jumalasta ihmisen ruumiista, koska oli helpompi saada ihmiset uskomaan taruihin kuin aitoon evankeliumiin. Sen vuoksi tarut on sisällytetty Raamattuun ja tulkittu kirjoituksia niiden tueksi.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/02/15/katoliset-tarut-jeesuksesta-paljastettuna/


      • tämäontotuus_
        unitaari kirjoitti:

        Jumala ei voi edes teoriassa tulla tai syntyä ihmiseksi, koska Jumala ja ihminen ovat ominaisuuksiltaan toisistaan poikkeavia ja kummallakin on oma tietoisuus, joka on eri kuin sillä toisella.

        Pakanoiden jumaltaruissa oli yleistä, että Jumala tai jumalat voivat syntyä neityestä ja ilmestyä ihmisen hahmossa, mutta niiden mukaan se jumal-sankari ei ollutkaan ihminen, toisin kuin katolisessa uskossa.

        No, katoliseen uskontoon otettiin mukaan pakanallinen usko jumalasta ihmisen ruumiista, koska oli helpompi saada ihmiset uskomaan taruihin kuin aitoon evankeliumiin. Sen vuoksi tarut on sisällytetty Raamattuun ja tulkittu kirjoituksia niiden tueksi.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/02/15/katoliset-tarut-jeesuksesta-paljastettuna/

        Jumala tietää tämän asian sinua paremmin. Jumala tuli ihmiseksi, koska niin lukee Raamatussa.

        Jes 9:5: Sillä lapsi on syntynyt meille,
        poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on
        Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä JUMALA,
        Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.


      • ggtgtfrrffrfr
        unitaari kirjoitti:

        Jumala ei voi edes teoriassa tulla tai syntyä ihmiseksi, koska Jumala ja ihminen ovat ominaisuuksiltaan toisistaan poikkeavia ja kummallakin on oma tietoisuus, joka on eri kuin sillä toisella.

        Pakanoiden jumaltaruissa oli yleistä, että Jumala tai jumalat voivat syntyä neityestä ja ilmestyä ihmisen hahmossa, mutta niiden mukaan se jumal-sankari ei ollutkaan ihminen, toisin kuin katolisessa uskossa.

        No, katoliseen uskontoon otettiin mukaan pakanallinen usko jumalasta ihmisen ruumiista, koska oli helpompi saada ihmiset uskomaan taruihin kuin aitoon evankeliumiin. Sen vuoksi tarut on sisällytetty Raamattuun ja tulkittu kirjoituksia niiden tueksi.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/02/15/katoliset-tarut-jeesuksesta-paljastettuna/

        Pakanalliset pelastajasankarit olivat puolijumalia niin kuin VT ssa kuvatut jättiläiset jotka olivat Jumalan poikien ja ihmisten tyttärien jälkeläisiä. vrt, jeesuksen syntymätarina.
        Jeesuksen uskottiin olleen joissakin alkukristittyjen piireissä enkelin jälkeläinen ei suinkaan LuojaJumalan.Tunnen vain yhden enkelin joka oli alusta asti mukana luomisessa ja hän oli kirkkain kaikista Lusifer, eli langennut enkeli.


      • unitaari kirjoitti:

        Jumala ei voi edes teoriassa tulla tai syntyä ihmiseksi, koska Jumala ja ihminen ovat ominaisuuksiltaan toisistaan poikkeavia ja kummallakin on oma tietoisuus, joka on eri kuin sillä toisella.

        Pakanoiden jumaltaruissa oli yleistä, että Jumala tai jumalat voivat syntyä neityestä ja ilmestyä ihmisen hahmossa, mutta niiden mukaan se jumal-sankari ei ollutkaan ihminen, toisin kuin katolisessa uskossa.

        No, katoliseen uskontoon otettiin mukaan pakanallinen usko jumalasta ihmisen ruumiista, koska oli helpompi saada ihmiset uskomaan taruihin kuin aitoon evankeliumiin. Sen vuoksi tarut on sisällytetty Raamattuun ja tulkittu kirjoituksia niiden tueksi.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/02/15/katoliset-tarut-jeesuksesta-paljastettuna/

        >> Jumala ei voi edes teoriassa tulla tai syntyä ihmiseksi <<

        Kuitenkin Raamatun mukaan Jumala tuli ihmiseksi, kuten Johannes sanoo, Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.


      • Isäkin
        tämäontotuus_ kirjoitti:

        Jumala tietää tämän asian sinua paremmin. Jumala tuli ihmiseksi, koska niin lukee Raamatussa.

        Jes 9:5: Sillä lapsi on syntynyt meille,
        poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on
        Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä JUMALA,
        Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Tuon Jesajan jakeen perusteella Jeesus sitten on myös "Iankaikkinen ISÄ" eikä vain Poika.


      • Yksi_usko
        unitaari kirjoitti:

        Jumala ei voi edes teoriassa tulla tai syntyä ihmiseksi, koska Jumala ja ihminen ovat ominaisuuksiltaan toisistaan poikkeavia ja kummallakin on oma tietoisuus, joka on eri kuin sillä toisella.

        Pakanoiden jumaltaruissa oli yleistä, että Jumala tai jumalat voivat syntyä neityestä ja ilmestyä ihmisen hahmossa, mutta niiden mukaan se jumal-sankari ei ollutkaan ihminen, toisin kuin katolisessa uskossa.

        No, katoliseen uskontoon otettiin mukaan pakanallinen usko jumalasta ihmisen ruumiista, koska oli helpompi saada ihmiset uskomaan taruihin kuin aitoon evankeliumiin. Sen vuoksi tarut on sisällytetty Raamattuun ja tulkittu kirjoituksia niiden tueksi.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/02/15/katoliset-tarut-jeesuksesta-paljastettuna/

        <<Jumala ei voi edes teoriassa tulla tai syntyä ihmiseksi, koska Jumala ja ihminen ovat ominaisuuksiltaan toisistaan poikkeavia ja kummallakin on oma tietoisuus, joka on eri kuin sillä toisella. >>

        Sinähän se vasta oletkin korottanut itsesi Jumalaa ylemmäksi. Olet olevinasi Jumalaa viisaampi tietoinesi. Voin sanoa sinulle suoraan: Olet täydellisesti eksynyt kieltäessäsi Jeesuksen.


      • unitaari kirjoitti:

        En tiedä, olenko selittänyt sinulle tuota kohtaa, mutta olen selittänyt sen kerta toisensa jälkeen lukemattomia kertoja tälläkin palstalla.

        Se sana, joka oli alussa Jumalan tykönä, ei ole henkilö. Se sana on abstraktio eli Jumalan sana. Jumalan on luonut sen sanan kautta tämän maailman: Jumala on luonut tämän maailman sanansa kautta, viisaudellaan, voimallaan ja taidollaan. Mikään näistä ei ole persoona, mutta Jumala on luonut niiden kautta tämän maailman.

        Jeesus kristus ei ole se Jumalan sana, joka oli alussa Jumalan tykönä ja jonka kautta tämä maailma on luotu. Jeesus sai isältään sen Jumalan sanan, joka on ollut alussa Jumalan tyköän ja jonka kautta Jumala on luonut tämän maailman. Jeesus antoi sen Jumalan sanan opetuslapsilleen ja me uskomme heidän sanansa kautta Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. (Joh 14:24; 17:6, 8, 14, 20)

        Jeesus ei ole Jumalan sana, vaikka hänet tunnetaan sillä nimellä (Ilm 19:13). Jeesus on Jumalan sanan kylväjä, ei sana itse. (Matt 13:3-23)

        Isä Jumala on luonut yksin kaiken sen, mitä on olemassa ja siitä todistivat sekä apostolit että herra Jeesus itse ilmestyksessään ja tietysti profeetat ennen heitä. (Apt 4:24-31; 17:22-31; Ilm 4:8-11; Jes 44:24; 2Moos 20:8-11)

        Olen kulkenut rinnallasi enemmän kuin kaksi virstaa. En tiedä kuinka monta virstaa jaksan vielä rinnallasi kulkea, mutta toivon sydämessäni näiden kirjoitusteni olevan johdatus monen totuutta etsivän elämässä kohti parempaa Jumalan sanan ja Jumalan tuntemusta.

        <<Isä Jumala on luonut yksin kaiken sen, mitä on olemassa >>

        Sinähän kirjoitat aivan niin kun käärme opetti puutarhassa. Lue oikein tarkkaan tuo Raamatun kohta: "1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. 2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona. 3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä...10 Maailmassa hän oli, ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä, mutta se ei tuntenut häntä...11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan...14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta....18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Mutta joka ei halua tätä uskoa, niin eihän ketään voi pakottaa uskomaan Raamattuun tai Jeesukseen. Jotka yrittävät omin voimin Sanaa ymmärtää, eivät sitä ymmärrä. Raamattu on kirjoitettu niin, että vain Herran omat ymmärtävä Pyhän Hengen avulla Raamattua.

        Joh. 1:1->
        Sana tuli ihmiseksi

        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
        Mikään, mikä on syntynyt,
        ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä,
        ja elämä oli ihmisten valo.
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.

        6 Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. 7 Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen. 8 Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.

        9 Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen,
        oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli,
        ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä,
        mutta se ei tuntenut häntä.
        11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
        hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi,
        kaikille, jotka uskovat häneen.
        13 He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."

        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
        armoa armon lisäksi.
        17 Lain välitti Mooses,
        armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.


    • Kristitty.net kirjoittaa palstan unitaarieksyttäjiä vastaan. Hän samaistaa itsensä tässä apostoli Johannekseen, joka kirjoitti dokatisteja vastaan ja apostoli Paavaliin, joka puolusti kristittyjen vapautta harhaoppien keskellä. Kristitty.net luulee suuressa omassa egossaan, että Jumala on lähettänyt hänet tänne paljastamaan unitaarisen eksytyksen ja kirjoittamaan hänen tahdostaan ne asiat, jotka hän on kirjoittanut. No, väärän hengen oma ja valheen henkeä kuulevalta ei voi paljon muuta odottaa.

      • saviseutulainen

        "Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen"


        Haluan nyt osoittaa joitakin vastaavia Raamatun jakeita. Niistä ensimmäisissä Jumala Kaikkivaltias puhuu, toisissa Jeesus. Molemmat sanomat saman asian itsestään, että he ovat "A ja O, ensimmäinen ja viimeinen". Nämä Raamatun jakeet näyttävät meille, että Jumala ja Jeesus ovat yksi, että he ovat sama Jumala, kuitenkin eri olemuksessa.

        Tässä puhuu Vanhan testamentin Jumala, Israelin kuningas, Herra Jumala, Sebaot, Kaikkivaltias:

        Jes. 44:6: "Näin sanoo HERRA, Israelin Kuningas, ja sen Lunastaja, HERRA Sebaot, Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa."
        Ilm. 1:8: "Minä olen A ja O, sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias."

        Alla olevissa Raamatun jakeissa puhuu Jeesus:

        Ilm. 1:17–18: "Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: " Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut ja katso, minä elän [siis tässä puhuu Jeesus] aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."

        Ilm. 22:12–13, 16: "Katso, minä tulen pian [ siis Jeesus puhuu tässä] ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.  Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu… Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa, hänen suvustansa, se kirkas kointähti "

        Jeesusta kutsutaan Jumalaksi useissa Raamatun teksteissä, ja Herra Sebaot, Israelin Jumala sanoo Jes. 44:6:ssa, ettei ole muuta Jumalaa hänen rinnallaan. Ei ole muuta logiikkaa kuin että Jeesus ja Jumala ovat yksi, siis samaa olemusta, sama Jumala.

        ( Lennart Jareteg )


        -


        Joh. 1:1–3: "Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."

        Joh. 1:14: "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme"

        1 Tim. 3:16: "Ja tunnetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."

        Jes. 9:5: "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Miika 5:2–3: "…sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista. Sen tähden Herra antaa heidät alttiiksi siihen aikaan asti, jolloin synnyttäjä on synnyttänyt."

        Joh. 8:58: "Jeesus sanoi heille: ’Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennen kuin Aabraham syntyi, olen minä ollut.’ "

        Fil. 2:5–7: "Joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisen kaltaiseksi ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen"


      • <<Kristitty.net kirjoittaa palstan unitaarieksyttäjiä vastaan.>>

        Hyvä, että kirjoitti, tulipahan tuokin oppi nyt tutuksi. Jeesuksen kieltäjiä näyttää riittävän, ja vielä innokkaita sellaisia.


    • "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" (Joh. 14:9)

      Jeesus sanoo, että joka on nähnyt hänet, on nähnyt isän. Tämä on mahdollista ainoastaan mikäli Jeesus on itse Jumala ja Jumala on kolmiyhteinen. Mutta meidän unitaari ystävämme sulkevat silmänsä Raamatun totuuksilta.

      • Unitarismi on järkeisoppia, kuten ateismikin. Yritetään saada Kaikkivaltias Jumala järkeistetyksi ihmisen tasolle.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Unitarismi on järkeisoppia, kuten ateismikin. Yritetään saada Kaikkivaltias Jumala järkeistetyksi ihmisen tasolle.

        Kolmiyhteysoppi on mystiikkaa, jossa tekemällä teennäisesti - PUHTAASTI ihmisjärjellä, koska edes sanaa kolmiyhteys ei ole Raamatussa - luodaan mysteeri, jota ei voi kukaan ymmärtää, se on vain pakko uskoa.

        Se on järkeisoppia siinä mielessä, että kukaan ei ennen 200-lukua esittänyt kolmiyhteysoppia, se on tehty järkeilemällä koska sitä ei Raamatusta löydy.

        Se taas ei ole järkeisoppia, tai sitten täytyy järjen olla todella sairas. sen perusteella ettei sitä voi järjellä selittää, eikä Raamatulla perustella.

        Unitarismi on uskoa siihen, mitä Raamattu sanoo, eli että Isä on ainoa Jumala, ja Jeesus on messias, ihminen, Hänen poikansa.


      • qåaäzm
        Exap kirjoitti:

        Kolmiyhteysoppi on mystiikkaa, jossa tekemällä teennäisesti - PUHTAASTI ihmisjärjellä, koska edes sanaa kolmiyhteys ei ole Raamatussa - luodaan mysteeri, jota ei voi kukaan ymmärtää, se on vain pakko uskoa.

        Se on järkeisoppia siinä mielessä, että kukaan ei ennen 200-lukua esittänyt kolmiyhteysoppia, se on tehty järkeilemällä koska sitä ei Raamatusta löydy.

        Se taas ei ole järkeisoppia, tai sitten täytyy järjen olla todella sairas. sen perusteella ettei sitä voi järjellä selittää, eikä Raamatulla perustella.

        Unitarismi on uskoa siihen, mitä Raamattu sanoo, eli että Isä on ainoa Jumala, ja Jeesus on messias, ihminen, Hänen poikansa.

        Kun katolinen kirkko oli voimissaan, sitä oppia tuputettiin kuolemankin uhalla. Onko tämä kristityn toimintaa tällainen, ja onko oppikaan Jumalasta kun sitä piti verisesti puolustaa? Katolisen kirkon uhreja sanotaan olevan miljoonia peräti. Että silleen.


    • Kuka.Hän.on

      Luehan unitääri tämä.
      Ilm.19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
      12. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
      13. ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
      14. Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
      15. Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
      16. Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe