Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

  1. Julama+loi+ihmisen+Sanallaan.+Tiedätkö,+että+tuo+Sana+on+juuri+Jeshua.+Jumala+on+Jeshuassa+luonut+kaiken+mitä+luotu+on.+Jeshua+ei+ole+luotu+vaan+Luoja.+Jeshua+on+ollut+aina.
  2. <<Adventisti+veli+tai+sisar!+..+Näin+Jumala+kutsuu+sinua+ulos+suuresta+Babylonista,+joka+rakentuu+katolisten+isien+oppien+varaan,+joista+tärkeimmät+ovat+oppi+sielun+kuolemattomuudesta+ja+ikuisesta+piinahelvetistä+sekä+oppi+kolmiyhteisestä+jumalasta+ja+Jeesuksesta+kristuksesta+isän+vertaisena+jumalana+ja+kaiken+luojana.+Luovu+noista+harhaopeista+ja+olet+sisällä+todellisessa+Jumalan+seurakunnassa,+joka+ei+ole+Adventistikirkko+vaan+niiden+pyhien+ja+valittujen+yhteisö,+jotka+Jeesus+tunnustaa+omikseen+isän+edessä+tulemuksessaan.+>>Kylläpä+sitä+ollaan+mairittelevasti+niin+sisarta+ja+veljeä.+Sen+verran+adventisteista,+että+adventistit+eivät+usko+muuhun+kuin+Raamattuun.+Adventistit+eivät+usko+sielun+kuolemattomuuteen+eikä+ikuiseen+piinahelvettiin.+Kolmiyhteisestä+Jumalasta+adventisteilla+on+Raamatullisempi+käsitys+kuin+sinulla,+joka+onneton+et+ymmärrä+Jeshuan+olemusta+lainkaan.+Suosittelen+sinulle+käydä+läpi+pari+hyvää+luentoa,+joihin+annan+linkit.+(Muuten+en+missään+tapauksessa+halua+olla+sinun+harhaisessa+seurakunnassasi.)Jos+haluat,+niin+voit+nöyrtyä+ottamaan+Jumalan+sanaa+vastaan+ja+korjata+omat+harhaiset+oppisi.+Laitan+tähän+lainauksia+alla+olevasta+Michael+Brownin+videosta,+jossa+hän+selittää+erinomaisesti+Jeshua+Messian+olemusta.https://www.youtube.com/watch?v=wqDbB7pQ9nsTässä+seuraavat+Raamatunkohdat,+joita+hän+selittää:Hebr.+1:1-4,8"Jumala+on+puhunut+meille+Pojassaan1+Monet+kerrat+ja+monin+tavoin+Jumala+muinoin+puhui+isillemme+profeettojen+suulla,+2+mutta+näinä+viimeisinä+aikoina+hän+on+puhunut+meille+Pojassaan,+jonka+hän+on+pannut+kaiken+perilliseksi+ja+jonka+välityksellä+hän+myös+on+luonut+maailmat.+3+Poika+on+Jumalan+sädehtivä+kirkkaus,+hänen+olemuksensa+kuva,+ja+hän+ylläpitää+kaikkea+olemassa+olevaa+sanansa+voimalla.+Toimitettuaan+puhdistuksen+synneistä+hän+on+asettunut+korkeuksissa+istuimelleen+Majesteetin+oikealle+puolelle.+4+Näin+hänestä+on+tullut+enkeleitä+suurempi,+yhtä+lailla+kuin+hänen+saamansa+nimi+on+enkelien+nimiä+ylhäisempi.+Jumalan+Poika+on+enkeleitä+suurempi5+Ei+Jumala+ole+yhdellekään+enkelille+milloinkaan+sanonut:--+Sinä+olet+minun+Poikani,+tänä+päivänä+minä+sinut+synnytin.Ei+myöskään+näin:--+Minä+olen+oleva+hänen+Isänsä,+ja+hän+on+oleva+minun+Poikani.8+Mutta+Pojastaan+hän+sanoo:--+Jumala,+sinun+valtaistuimesi+pysyyajasta+aikaan,ja+sinun+kuninkaanvaltikkasion+oikeudenmukaisuuden+valtikka."Kol.+1:15-19"15+Hän+on+näkymättömän+Jumalan+kuva,esikoinen,+ennen+koko+luomakuntaa+syntynyt.16+Hänen+välityksellään+luotiin+kaikki,kaikki+mitä+on+taivaissa+ja+maan+päällä,näkyvä+ja+näkymätön,valtaistuimet,+herruudet,kaikki+vallat+ja+voimat.Kaikki+on+luotu+hänen+kauttaanja+häntä+varten.17+Hän+on+ollut+olemassa+ennen+kaikkea+muuta,ja+hän+pitää+kaiken+koossa.18+Hän+on+myös+ruumiin+pää,+ja+ruumis+on+seurakunta.+Hän+on+alku.+Hän+nousi+esikoisena+kuolleista,+jotta+hän+olisi+kaikessa+ensimmäinen.19+Jumala+näki+hyväksiantaa+kaiken+täyteyden+asua+hänessä"Joh+1:1-5,+14"1+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.Mikään,+mikä+on+syntynyt,ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.4+Hänessä+oli+elämä,ja+elämä+oli+ihmisten+valo.5+Valo+loistaa+pimeydessä,+pimeys+ei+ole+saanut+sitä+valtaansa....14+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.15+Johannes+todisti+hänestä+ja+huusi:+"Hän+on+se,+josta+sanoin:+Minun+jälkeeni+tuleva+kulkee+edelläni,+sillä+hän+on+ollut+ennen+minua."16+Hänen+täyteydestään+me+kaikki+olemme+saaneet,armoa+armon+lisäksi.17+Lain+välitti+Mooses,armon+ja+totuuden+toi+Jeesus+Kristus.18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet."Tässä+selvästi+sanotaan,+että+Jeshua+on+Jumalan+Sana,+joka+tuli+lihaksi.+Eikö+olekin+selvää?++Pyhä+Henki+kirkastaa+sanaansa.+Michael+Brown+selostaa+Jeshuan+olemusta+ottamalla+myös+VT:n+kohtia,+kuten+Genesis+18:1,+22-23,+33;+19:1+sekä+Exodus+24.1,9-10.Minulle+Sana+ja+Raamattu+on+kristallin+kirkas+ja+Sana+eli+Jeshuan+Jumaluus+kirkastuu+kirkastumistaan.+Valitettavasti+adventistit+ovat+Raamattua+lukevia,+joten+sinun+oppiisi+tuskin+kukaan+lankeaa.
  3. Minä+en+vaivaudu+enää+ajattelemaankaan+kristittyjen+sepustuksia.+Messiaaniset+juutalaiset+osaavat+koko+Raamatun+vain+niin+paljon+paremmin.+Kristityt,+jotka+ovat+lukeneet+ja+YMMÄRTÄVÄT+vain+UT:n.+Vaikka+adventistit+ovat+lukeneet+myös+VT:a,+niin+hekään+eivät+ymmärrä+VT:a+niin+kuin+juutalaiset.+Laitan+tähän+lainauksia+alla+olevasta+Michael+Brownin+videosta,+jossa+hän+selittää+erinomaisesti+Jeshua+Messian+olemusta.https://www.youtube.com/watch?v=wqDbB7pQ9nsTässä+seuraavat+Raamatunkohdat,+joita+hän+selittää:Hebr.+1:1-4,8"Jumala+on+puhunut+meille+Pojassaan1+Monet+kerrat+ja+monin+tavoin+Jumala+muinoin+puhui+isillemme+profeettojen+suulla,+2+mutta+näinä+viimeisinä+aikoina+hän+on+puhunut+meille+Pojassaan,+jonka+hän+on+pannut+kaiken+perilliseksi+ja+jonka+välityksellä+hän+myös+on+luonut+maailmat.+3+Poika+on+Jumalan+sädehtivä+kirkkaus,+hänen+olemuksensa+kuva,+ja+hän+ylläpitää+kaikkea+olemassa+olevaa+sanansa+voimalla.+Toimitettuaan+puhdistuksen+synneistä+hän+on+asettunut+korkeuksissa+istuimelleen+Majesteetin+oikealle+puolelle.+4+Näin+hänestä+on+tullut+enkeleitä+suurempi,+yhtä+lailla+kuin+hänen+saamansa+nimi+on+enkelien+nimiä+ylhäisempi.+Jumalan+Poika+on+enkeleitä+suurempi5+Ei+Jumala+ole+yhdellekään+enkelille+milloinkaan+sanonut:--+Sinä+olet+minun+Poikani,+tänä+päivänä+minä+sinut+synnytin.Ei+myöskään+näin:--+Minä+olen+oleva+hänen+Isänsä,+ja+hän+on+oleva+minun+Poikani.8+Mutta+Pojastaan+hän+sanoo:--+Jumala,+sinun+valtaistuimesi+pysyyajasta+aikaan,ja+sinun+kuninkaanvaltikkasion+oikeudenmukaisuuden+valtikka."Kol.+1:15-19"15+Hän+on+näkymättömän+Jumalan+kuva,esikoinen,+ennen+koko+luomakuntaa+syntynyt.16+Hänen+välityksellään+luotiin+kaikki,kaikki+mitä+on+taivaissa+ja+maan+päällä,näkyvä+ja+näkymätön,valtaistuimet,+herruudet,kaikki+vallat+ja+voimat.Kaikki+on+luotu+hänen+kauttaanja+häntä+varten.17+Hän+on+ollut+olemassa+ennen+kaikkea+muuta,ja+hän+pitää+kaiken+koossa.18+Hän+on+myös+ruumiin+pää,+ja+ruumis+on+seurakunta.+Hän+on+alku.+Hän+nousi+esikoisena+kuolleista,+jotta+hän+olisi+kaikessa+ensimmäinen.19+Jumala+näki+hyväksiantaa+kaiken+täyteyden+asua+hänessä"Joh+1:1-5,+14"1+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.Mikään,+mikä+on+syntynyt,ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.4+Hänessä+oli+elämä,ja+elämä+oli+ihmisten+valo.5+Valo+loistaa+pimeydessä,+pimeys+ei+ole+saanut+sitä+valtaansa....14+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.15+Johannes+todisti+hänestä+ja+huusi:+"Hän+on+se,+josta+sanoin:+Minun+jälkeeni+tuleva+kulkee+edelläni,+sillä+hän+on+ollut+ennen+minua."16+Hänen+täyteydestään+me+kaikki+olemme+saaneet,armoa+armon+lisäksi.17+Lain+välitti+Mooses,armon+ja+totuuden+toi+Jeesus+Kristus.18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet."Tässä+selvästi+sanotaan,+että+Jeshua+on+Jumalan+Sana,+joka+tuli+lihaksi.+Eikö+olekin+selvää?+Vai+pitääkö+olla+juutalainen+tai+sydämeltään+juutalainen,+että+selvää+sanaa+ymmärtää,+niin+kuin+se+kuuluu+ymmärtää?+Pyhä+Henki+kirkastaa+sanaansa.+Minulle+Sana+ja+Raamattu+on+kristallin+kirkas+ja+Sana+eli+Jeshuan+Jumaluus+kirkastuu+kirkastumistaan,+mitä+enemmän+tutkin+Messiaanisten+juutalaisten+luentoja.
  4. Ei+ole+mitään+uutta+keksittyä+eikä+hömppää.+Kyseessä+on+alkuseurakunnassa+ollut+tapa,+joka+on+meillä+unohtunut.+Jälleen+kerran.
  5. Jatkan+Batya+Woottenin+kirjasta,+jossa+hän+selvittää+Jerobeamin+syntiä.+"Pohjoisen+kuningaskunnan+perillisiä+näyttävät+vaivaavan+samat+ongelmat+kuin+heidän+esi-isiään.+Heidän+ensimmäinen+kuninkaansa+Jerobeam+halveksi+Herran+määräämiä+juhlia+ja+keksi+omia+juhliaan+niiden+tilalle+(2.+Moos.+31:16-17,+Dan.+7:25,+1.+Kun.+12:7-33).+Kuten+Jerobeam,+kirkkokin+myöhemmin+syyllistyi+samanlaisiin+virheisiin+muuttaessaan+sapatin+ja+monet+juhlapäivät.+Kuninkaallisen+papiston,+joka+julistaa+Israelin+jakaantuneen+kuningaskunnan+ennalleenasettamista,+täyttyy+avoimesti+katua+ja+sanoutua+irti+tästä+epäraamatullisesta+toiminnasta.+Kuitenkin+kun+arvioimme+alkuseurakunnan+toimia,+on+hyvä+muistaa,+että+juutalaiset+karkottivat+synagogistaan+ne+veljensä,+jotka+kuuluivat+"tieksi"+kutsuttuun+lahkoon.+Tämä+aiheutti+kaunaa,+joka+johti+myöhemmin+väkivaltaan.+Sitten+kun+"tien"+vaeltajista+suurin+osa+oli+ei-juutalaisia,+ei-juutalaiset+iskivät+takaisin+juutalaisille.+Vielä+tänä+päivänäkin+he+iskevät+takaisin,+usein+jopa+väkivaltaisesti.+Juutalainen+uskova+Victor+Buksbazen+kuvaa+tilannetta+kirjassaan+The+Feast+of+Israel.+"Juutalaisilla+kristukseen+uskovilla+on+ollut+ongelma+alusta+alkaen.+Lopulta+se+johti+siihen,+että+heidät+ajettiin+ulos+synagoogasta+erilliseen+kristilliseen+yhteisöön,+kirkkoon...."+En+lainaa+ja+kirjoita+nyt+enempää+alkuseurakunnasta,+se+olisikin+uuden+aloituksen+aihe.+Mutta+palataan+Jerobeamin+syntiin.+Voimmeko+me+tehdä+saman+synnin?+Mikä+se+oikein+on?
  6. Kerroppa+tarkemmin,+että+mitä+työtä+Jeesus+mainitsemassasi+jakeessa+tarkoitti?+Opetuslapsille+tuli+nälkä+ja+he+katkoivat+tähkäpäitä+ja+söivät+niitä.+Tämän+nähdessään+fariseukset+syyttivät+heitä+työn+teosta+(fariseuksilla+oli+n.+2000+ylimääräsitä+sääntöä+sapatille,+mikä+on+työtä+mikä+ei).+Tähän+Jeeuss+vastasi,+että+"ettekö+ole+laista+lukeneet,+että+papit+tekevät+temppelissä+sapattinakin+työtä+mutta+ovat+silti+syyttömät".+Tarkoittaako+tämä+sinun+mielestä,+että+kaikki+saavat+tehdä+ansiotyötä+sapattina?+Se+on+vale.+Suuri+ja+iljettävä+vale.Matt.+12:1-81+Niihin+aikoihin+Jeesus+kerran+kulki+sapattina+viljapellon+laitaa.+Hänen+opetuslastensa+tuli+nälkä,+ja+he+alkoivat+katkoa+tähkäpäitä+ja+syödä.+2+Fariseukset+näkivät+sen+ja+sanoivat+Jeesukselle:+"Katso+nyt,+opetuslapsesi+tekevät+sellaista,+mitä+sapattina+ei+ole+lupa+tehdä."+3+Mutta+Jeesus+vastasi+heille:+"Ettekö+ole+lukeneet,+mitä+Daavid+teki,+kun+hän+ja+hänen+miehensä+olivat+nälissään?+4+Hän+meni+Jumalan+huoneeseen+ja+söi+uhrileivät,+vaikka+niiden+syöminen+oli+sallittua+ainoastaan+papeille,+ei+hänelle+eikä+hänen+miehilleen.+5+Tai+ettekö+ole+laista+lukeneet,+että+papit+tekevät+temppelissä+sapattinakin+työtä+mutta+ovat+silti+syyttömiä?+6+Minä+sanon:+tässä+teillä+on+enemmän+kuin+temppeli.+7+Jos+te+ymmärtäisitte,+mitä+tämä+tarkoittaa:+'Armahtavaisuutta+minä+tahdon,+en+uhrimenoja',+te+ette+tuomitsisi+syyttömiä.+8+Ihmisen+Poika+on+sapatin+herra."