Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<+Kristinusko+on+saanut+alkunsa+jo+maailman+luomisesta+jolloin+Jeesus+jo+ennalta+asetti+uhrinsa.+Juutalaisuus+on+pelkkä+harhateille+ajautunut+halpa+kopio+kristinuskosta+jonka+juutalaiset+ovat+vääristäneet+ja+vääntäneet+oman+mielensä+mukaiseksi.+Ei+tämä+ole+mikää+uusi+oppi+vaan+ikiaikaisesti+vallinnut+oikea+totuus+joka+halutaan+vaientaa+ja+raivata+pois+tieltä.+Aadam+ja+Eeva+olivat+ensimmäiset+kristityt.>>
On+se+vain+ihme,+että+Jumala+kulki+juutalaisen+kansan+kanssa.+Profeetat+olivat+juutalaisia.+Jeesus+oli+juutalainen.+Opetuslapset+olivat+juutalaisia.+Uuden+testamentin+kirjoittajatkin+olivat+pääsääntöisesti+juutalaisia.+Olisiko+Jumalalla+tullut+virhe,+että+olisi+pitänyt+kulkeakin+kristittyjen+kanssa+että+profeettojen+olisi+pitänyt+olla+kristittyjä,+että+Jeesuksenkin+olisi+pitänyt+olla+kristitty?+Ei+Jumalalla+tullut+virhettä.+Miksi+kristityt+mielellään+isottelevat?
09.04.2019 09:53
Näin+varmaan+on.+Olisikohan+300-luku+sittenkin+oikeampi+ajankohta?
"Konstantinus+Suurta+on+sanottu+ensimmäiseksi+kristityksi+keisariksi:+hänet+tunnetaan+parhaiten+Roomassa+vainotun+kristinuskon+laillistamisesta.+Konstantinus+ja+hänen+kanssahallitsijansa+Licinius+säätivät+313+niin+sanotun+Milanon+ediktin,+joka+lopetti+kristittyjen+vainot+ja+palautti+kirkoilta+takavarikoidun+omaisuuden.+Konstantinus+vaikutti+kristinuskon+kehitykseen+myös+kutsumalla+koolle+Nikean+ensimmäisen+kirkolliskokouksen,+jossa+areiolaisuus+tuomittiin+harhaopiksi.+"+(lähde:+https://fi.wikipedia.org/wiki/Konstantinus_Suuri)
09.04.2019 09:36
Onkohan+tuossa+kyse+savolaisesta+huumorista.+Tiedä+häntä.+Mutta+isoa+h...+ei+edes+Google+tiedä.
09.04.2019 08:28
<<+vanha+kymmenen+käskyn+laki+vaihtui+uuteen+lakiin+eli+toiseen+lakiin:+>>
Ei+vaihtunut.+Mooses+antoi+10+käskyn+lain+Siinailla+israelilaisille.+Tämä+oli+sama+kuin+613+käskyä,+mutta+lyhyemmässä+muodossa,+koska+israelilaiset+olivat+oppineet+jo+tietämään+Jumalan+tahdon.+Tämä+613+käskyä+on+sama+kuin+Rakasta+Jumalaa+yli+kaiken+ja+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi.+Sama+opetus+on+tietenkin+10-käskyn+laissa.+Mitään+ei+ole+kumottu+tai+vaihdettu.+Kaikki+ovat+samaa,+rakkauden+lakia,+toinen+pidemmässä,+toinen+lyhyemmässä+muodossa.+
<<Löytyykö+sitä+kymmenen+käskyn+laista?+Ei!>>
Tietenkin+löytyy.+Tästähän+on+ollut+puhetta+lukuisia+kertoja,+mutta+sinä+et+halua+uskoa+näkemääsi.+Voisit+vähän+miettiä+noiden+käskyjen+sisältöä.+Voisit+miettiä+myös+sitä,+että+miksi+käsky+annettiin.+Eli+onko+käskyssä+kyse+Jumalan+vai+lähimmäisen+kunnioittamisesta.+Aivoja+on+lupa+käyttää.:)
Rakasta+Jumalaa+yli+kaiken:
»Minä+olen+Herra,+sinun+Jumalasi,+joka+johdatin+sinut+pois+Egyptistä,+orjuuden+maasta.
»Sinulla+ei+saa+olla+muita+jumalia.
»Älä+tee+itsellesi+patsasta+äläkä+muutakaan+jumalankuvaa,+älä+siitä,+mikä+on+ylhäällä+taivaalla,+älä+siitä,+mikä+on+alhaalla+maan+päällä,+äläkä+siitä,+mikä+on+vesissä+maan+alla.+5
Älä+kumarra+äläkä+palvele+niitä,+sillä+minä,+Herra,+sinun+Jumalasi,+olen+kiivas+Jumala.+Aina+kolmanteen+ja+neljänteen+polveen+minä+panen+lapset+vastaamaan+isiensä+pahoista+teoista,+vaadin+tilille+ne,+jotka+vihaavat+minua.+Mutta+polvesta+polveen+minä+osoitan+armoni+niille+tuhansille,+jotka+rakastavat+minua+ja+noudattavat+minun+käskyjäni.
»Älä+käytä+väärin+Herran,+Jumalasi,+nimeä,+sillä+Herra+ei+jätä+rankaisematta+sitä,+joka+käyttää+väärin+hänen+nimeään.20:7+Sananmukaisesti:+»Älä+käytä+Herran,+Jumalasi,+nimeä+petokseen,+sillä+Herra+ei+jätä+rankaisematta+sitä,+joka+käyttää+hänen+nimeään+petokseen.»+Osassa+myöhempää+perinnettä+käskyn+on+katsottu+kieltävän+Jumalan+nimen+turhan+tai+halventavan+käytön.+Alun+perin+kielto+koski+kuitenkin+väärää+valaa+(vrt.+Matt.+5:33).
»Muista+pyhittää+lepopäivä.+9Kuutena+päivänä+tee+työtä+ja+hoida+kaikkia+tehtäviäsi,+10mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti.+Silloin+et+saa+tehdä+mitään+työtä,+et+sinä+eikä+sinun+poikasi+eikä+tyttäresi,+orjasi+eikä+orjattaresi,+ei+juhtasi+eikä+yksikään+muukalainen,+joka+asuu+kaupungissasi.+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaiken,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemännen+päivän+hän+lepäsi.+Sen+vuoksi+Herra+siunasi+lepopäivän+ja+pyhitti+sen.
Rakasta+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi:
»Kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi,+että+saisit+elää+kauan+siinä+maassa,+jonka+Herra,+sinun+Jumalasi,+sinulle+antaa.
»Älä+tapa.
»Älä+tee+aviorikosta.
»Älä+varasta.
»Älä+todista+valheellisesti+toista+ihmistä+vastaan.
»Älä+tavoittele+toisen+taloa.+Älä+tavoittele+hänen+vaimoaan,+älä+orjaa+tai+orjatarta,+älä+hänen+härkäänsä,+älä+hänen+aasiaan+äläkä+mitään,+mikä+on+hänen.»
09.04.2019 08:19
Onhan+se+nyt+sanomattakin+selvää,+että+juutalaisuus+on+vanhempi+kuin+kristinusko.+Kristinuskoa+ei+ollut+olemassakaan+Jeesuksen+aikana.+Jeesus+oli+juutalainen+samoin+opetuslapset.+Kristinusko+tuli+vasta+paljon+myöhemmin.
"Kristinuskon+historia+alkoi+ensimmäisellä+vuosisadalla+Rooman+valtakunnassa."+(lähde:+https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinuskon_historia)
08.04.2019 21:40
<<+sen+tarkoitus+ole+voinut+olla+muu+kuin+herättää+Rooman+mielenkiinto+.+>>
Enemmän+Rooman+mielenkiintoa+lisäsi+se,+että+Jeesus+ratsasti+aasinvarsalla+Jerusalemiin,+mikä+oli+yksi+Messiaan+merkki.+Kansa+taas+odotti+Messiaalta+Kuningaskunnan+perustamista+ja+Roomasta+vapauttamista.+Tätä+pelkäsivät+ylipapit,+jotka+olivat+saddukeuksia+ja+Rooman+palkkalaisia.+No,+tästä+tapahtumasta+viikon+päästä+Jeesus+antoikin+henkensä+ristillä.
08.04.2019 21:32
<<temppelivälikohtausta+pidetään+totena+eikä+sen+tarkoitus+ole+voinut+olla+muu+kuin+herättää+Rooman+mielenkiinto+.+>>
Ei+tämä+välikohtaus+herättänyt+Rooman+mielenkiintoa.+Koska+Jeesus+pian+uhrattaisiin+ristillä,+niin+eläinuhreja+ei+enää+tarvittu.+Myös+temppelin+esirippu+repesi+tuolloin+(Jeesuksen+kuoltua)+ylhäältä+alas.+Uhraamista+ei+enää+tarvittu.+Jeesus+oli+kertakaikkinen+uhri.
<<emmekä+voi+tietää+mikä+siinä+esitetyistä+Jeesuksen+sanoista+on+todella+hänen,+kaikki+ainakaan+eivät+voi+olla+koska+on+ristiitaisuuksia.+>>
Uudessa+testamentissa+Jeesuksen+sanat+ovat+todellakin+Jeesuksen+sanoja+eikä+niissä+ole+ristiriitaisuuksia.
08.04.2019 21:24
<<...toivottavasti+olet+kuitenkin+OIKEUDENMUKAINEN.+Se+on+todellisuudessa+koko+Raamatussa+jauhetun+vanhurskas+sanan+ydinidea+alkuperäisen+tekstin+mukaan.+>>
Vanhurskaus+on+hankala+sana,+jota+ei+useinkaan+ymmärretä.+Se+tarkoittaa+kuitenkin+syyttömyyttä+(lähde:+http://www.kristinusko.fi/mita-tarkoittaa-vanhurskaus/)
Tässä+joitakin+Jeesuksen+sanoja,+joissa+tulee+esille+vanhurskaus+tai+ehkä+paremminkin+omavanhurskaus.
"Minä+sanon+teille:+samoin+on+ilo+taivaassa+suurempi+yhdestä+syntisestä,+joka+tekee+parannuksen,+kuin+yhdeksästäkymmenestä+yhdeksästä+vanhurskaasta,+jotka+eivät+parannusta+tarvitse"
tai+
"Eivät+terveet+tarvitse+parantajaa,+vaan+sairaat.+En+minä+ole+tullut+kutsumaan+vanhurskaita,+vaan+syntisiä+parannukseen"
tai
"Mutta+menkää+ja+oppikaa,+mitä+tämä+on:+'Laupeutta+minä+tahdon+enkä+uhria'.+Sillä+en+minä+ole+tullut+kutsumaan+vanhurskaita,+vaan+syntisiä"
(lähde:+https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhurskaus)
08.04.2019 21:02
<<Mutta+kun+Paavali+tarjosi+armon+ja+mahdollisuuden+mielellä+palvella+Jumalaa+ja+lihalla+synnin+lakia,+kun+vain+uskoo+Jumalan+kuolemaan,+jonka+Paavali+kaiken+lisäksi+itse+määräsi+kuolemaan,+niin+sitten+muka+olisi+taivas+auki+-+oppikin+on+täysin+päinvastaista+Jeesuksen+sanojen+kanssa.>>
Ei+Paavali+tuollaista+opettanut+eikä+määrännyt+Jeesusta+kuolemaan.+Suosittelen+Raamatun+lukemista+oikein+rukouksen+kanssa.
08.04.2019 20:46
No+selvästi+Pelipojuke+oli+sitä+mieltä,+että+iloisen+naurajan+ei+kannattaisi+väittää+rukousta+Jumalan+pilkaksi.+Olen+tässä+hänen+kanssaan+samaa+mieltä.
08.04.2019 20:40
Sinä+et+taida+arvatakaan,+että+miten+vastenmielistä+synti+on+Jumalalle.
08.04.2019 20:27
Luulo+ei+ole+tiedon+väärtti.+Ei+Raamatulla+eikä+Raamatun+totuudella+ole+mitään+tekemistä+luettelemiisi+synteihin.+Jotka+tuollaisia+syntejä+tekevät,+eivät+noudata+Raamattua+eikä+heissä+ole+totuutta.
08.04.2019 20:21
<<Miten+tämä+MAAILMAN+PELASTUSOPERAATIO+on+nyt+edennyt+tällä+..>>
Kun+Jeesus+kuoli+ristillä,+hän+sovitti+kaikkien+synnit+ja+maksoi+omalla+kuolemallaan+syntivelan.+Tämä+on+lahja,+jonka+jokainen+voi+ottaa+vastaan+tai+hylätä.+Tästä+valinnasta+riippuu+iankaikkinen+elämä.
08.04.2019 20:14
<<Ne+sanovat+että+messias+on+ihminen+Daavidin+jälkeläinen,+ei+jumala+eikä+syntien+anteeksiantaja,+se+kuuluu+yksin+Jumalalle.+>>
Jeesus+oli+todellakin+täysin+ihminen,+kun+Hän+oli+maan+päällä.+Hän+oli+Daavidin+jälkeläinen+ja+syntynyt+neitsyt+Mariasta.+Hän+paransi+kaikki,+jotka+tulivat+hänen+luokseen.+Hän+kuoli+ristillä+ja+Isä+herätti+Hänet+kuolleista.+Hän+oli+täysin+riippuvainen+Isästä.+Hän+ei+ollut+täällä+Jumalana+vaan+ihmisenä.+Vaikka+Hän+oli+myös+Jumala.+Hän+täytti+kaikki+Messias-ennustukset.
"Jumala+on+valmistanut+pelastuksen+kaikille+ihmisille.+Hän+esitti+pelastussuunnitelmansa+heti+syntiinlankeemuksen+jälkeen+sanoessaan+käärmeelle:+”Ihminen+on+iskevä+sinun+pääsi+murskaksi,+ja+sinä+olet+iskevä+häntä+kantapäähän.”+(1.+Moos.+3:15)+Tämä+toteutui+Jeesuksen+kuollessa+ristillä"+(lähde:+https://rll.fi/raamatusta/raamatun-peruskasitteita/)
08.04.2019 20:09
<<Oikeasti+kysymys+on+vain+siitä,+että+pyritään+antamaan+kouluissa+viimeisimmän+tiedon+karttumisen+mukaista+opetusta.>>
Oikeasti+kysymys+on+juuri+siitä,+että+tietoisesti+halutaan+aivopestä+lapset+mahdollisimman+nuorina+ja+vastaanottavaisina+uskomaan+kehitysoppiin.+Teoria,+joka+on+tämän+päivän+tieteellisten+näyttöjen+perusteella+mahdottomuus.+DNA+tutkimus+on+osoittanut,+että+tiedot+kopioidaan,+uusia+tietoja+ei+synny.+Luonnonvalinta+ei+voi+luoda+mitään+uutta.+Se,+että+kopioinnissa+tapahtuu+virheitä,+aiheuttaa+sen+että+jokainen+uusi+sukupolvi+on+rappeutuneempi+kuin+aikaisempi.+Kehitysoppi+opettaa+juuri+päin+vastoin.+Tiede+on+tänä+päivän+niin+kaukana+evoluutioteoriasta.+Mutta+eihän+evoluutioteoriaa+enää+opetetakaan,+ainakaan+meidän+lasten+mielestä.+Tämän+sanan+onkin+korvannut+evoluutio+ja+nykyään+evoluutio+tarkoittaakin+sitä,+että+kehitys+menee+päin+vastaiseen+suuntaan+eli+rappeutuu.+Tämä+on+evoluutiota.+Näin+evolutionisteilla.
08.04.2019 19:13
<<+Vertaapa+sitä+kirjallisiin+luomuksiin,+niin+saatat+yllättyä.+Oskari+Olematonko+ne+kirjalliset+teokset+teki+?+>>
Ei+ole+kirjallisia+luomuksia+ennen+6000+vuotta.+Vai+onko?+Mitkä?
08.04.2019 19:06
Kiitos,+kiitos.
08.04.2019 19:01
Yritä+saada+unirytmi+kohdalleen.+Mutta+mukava+kuulla+sinusta+pitkästä+aikaa.
08.04.2019 18:53
<<Teot+ovat+niitä+että+meihin+tulee+armon+kautta+Pyhä+Henki,+joka+johdattaa+meitä+Jumalan+mukaisiin+tekoihin>>
Ei+teot+vaan+usko.+Usko+saa+aikaan+sen,+että+Jumala+voi+muuttaa+sydämemme+Pyhän+Hengen+avulla.+Tällöin+teemme+Jumalalle+mieluisia+tekojakin.:)
08.04.2019 18:49
<<Jeesus+antoi+uuden+käskyn:+rakasta+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi+ja+Jumalaa+yli+kaiken.+Kyseessä+on+Rakkauden+laki,+>>
Ei+muuten+ollut+uusi+käsky+siinä+mielessä,+että+saman+sanoi+eräs+Jeesusta+varhaisempi+rabbi.+Kun+tältä+rabbilta+oli+kysytty+Tooraa+lyhyesti,+hän+oli+sanonut,+että+Toora+on+lyhyesti:+Rakasta+lähimmäistä+niin+kuin+itseäsi+ja+Jumalaa+kaikesta+sydämestäsi,+ja+että+kaikki+muu+Toorassa+on+selitystä.+Jeesus+sanoi+siis+samat+sanat+antaessaan+rakkauden+käskyn+(muuttaen+vain+järjestystä).+
(lähde:+rabbi+Joseph+Shulam,+Israel+Apu+-videoissa).
08.04.2019 18:46
67 / 305