Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. <<+Kristinusko+on+saanut+alkunsa+jo+maailman+luomisesta+jolloin+Jeesus+jo+ennalta+asetti+uhrinsa.+Juutalaisuus+on+pelkkä+harhateille+ajautunut+halpa+kopio+kristinuskosta+jonka+juutalaiset+ovat+vääristäneet+ja+vääntäneet+oman+mielensä+mukaiseksi.+Ei+tämä+ole+mikää+uusi+oppi+vaan+ikiaikaisesti+vallinnut+oikea+totuus+joka+halutaan+vaientaa+ja+raivata+pois+tieltä.+Aadam+ja+Eeva+olivat+ensimmäiset+kristityt.>>On+se+vain+ihme,+että+Jumala+kulki+juutalaisen+kansan+kanssa.+Profeetat+olivat+juutalaisia.+Jeesus+oli+juutalainen.+Opetuslapset+olivat+juutalaisia.+Uuden+testamentin+kirjoittajatkin+olivat+pääsääntöisesti+juutalaisia.+Olisiko+Jumalalla+tullut+virhe,+että+olisi+pitänyt+kulkeakin+kristittyjen+kanssa+että+profeettojen+olisi+pitänyt+olla+kristittyjä,+että+Jeesuksenkin+olisi+pitänyt+olla+kristitty?+Ei+Jumalalla+tullut+virhettä.+Miksi+kristityt+mielellään+isottelevat?
  2. <<+vanha+kymmenen+käskyn+laki+vaihtui+uuteen+lakiin+eli+toiseen+lakiin:+>>Ei+vaihtunut.+Mooses+antoi+10+käskyn+lain+Siinailla+israelilaisille.+Tämä+oli+sama+kuin+613+käskyä,+mutta+lyhyemmässä+muodossa,+koska+israelilaiset+olivat+oppineet+jo+tietämään+Jumalan+tahdon.+Tämä+613+käskyä+on+sama+kuin+Rakasta+Jumalaa+yli+kaiken+ja+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi.+Sama+opetus+on+tietenkin+10-käskyn+laissa.+Mitään+ei+ole+kumottu+tai+vaihdettu.+Kaikki+ovat+samaa,+rakkauden+lakia,+toinen+pidemmässä,+toinen+lyhyemmässä+muodossa.+<<Löytyykö+sitä+kymmenen+käskyn+laista?+Ei!>>Tietenkin+löytyy.+Tästähän+on+ollut+puhetta+lukuisia+kertoja,+mutta+sinä+et+halua+uskoa+näkemääsi.+Voisit+vähän+miettiä+noiden+käskyjen+sisältöä.+Voisit+miettiä+myös+sitä,+että+miksi+käsky+annettiin.+Eli+onko+käskyssä+kyse+Jumalan+vai+lähimmäisen+kunnioittamisesta.+Aivoja+on+lupa+käyttää.:)Rakasta+Jumalaa+yli+kaiken:»Minä+olen+Herra,+sinun+Jumalasi,+joka+johdatin+sinut+pois+Egyptistä,+orjuuden+maasta.»Sinulla+ei+saa+olla+muita+jumalia.»Älä+tee+itsellesi+patsasta+äläkä+muutakaan+jumalankuvaa,+älä+siitä,+mikä+on+ylhäällä+taivaalla,+älä+siitä,+mikä+on+alhaalla+maan+päällä,+äläkä+siitä,+mikä+on+vesissä+maan+alla.+5Älä+kumarra+äläkä+palvele+niitä,+sillä+minä,+Herra,+sinun+Jumalasi,+olen+kiivas+Jumala.+Aina+kolmanteen+ja+neljänteen+polveen+minä+panen+lapset+vastaamaan+isiensä+pahoista+teoista,+vaadin+tilille+ne,+jotka+vihaavat+minua.+Mutta+polvesta+polveen+minä+osoitan+armoni+niille+tuhansille,+jotka+rakastavat+minua+ja+noudattavat+minun+käskyjäni.»Älä+käytä+väärin+Herran,+Jumalasi,+nimeä,+sillä+Herra+ei+jätä+rankaisematta+sitä,+joka+käyttää+väärin+hänen+nimeään.20:7+Sananmukaisesti:+»Älä+käytä+Herran,+Jumalasi,+nimeä+petokseen,+sillä+Herra+ei+jätä+rankaisematta+sitä,+joka+käyttää+hänen+nimeään+petokseen.»+Osassa+myöhempää+perinnettä+käskyn+on+katsottu+kieltävän+Jumalan+nimen+turhan+tai+halventavan+käytön.+Alun+perin+kielto+koski+kuitenkin+väärää+valaa+(vrt.+Matt.+5:33).»Muista+pyhittää+lepopäivä.+9Kuutena+päivänä+tee+työtä+ja+hoida+kaikkia+tehtäviäsi,+10mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti.+Silloin+et+saa+tehdä+mitään+työtä,+et+sinä+eikä+sinun+poikasi+eikä+tyttäresi,+orjasi+eikä+orjattaresi,+ei+juhtasi+eikä+yksikään+muukalainen,+joka+asuu+kaupungissasi.+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaiken,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemännen+päivän+hän+lepäsi.+Sen+vuoksi+Herra+siunasi+lepopäivän+ja+pyhitti+sen.Rakasta+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi:»Kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi,+että+saisit+elää+kauan+siinä+maassa,+jonka+Herra,+sinun+Jumalasi,+sinulle+antaa.»Älä+tapa.»Älä+tee+aviorikosta.»Älä+varasta.»Älä+todista+valheellisesti+toista+ihmistä+vastaan.»Älä+tavoittele+toisen+taloa.+Älä+tavoittele+hänen+vaimoaan,+älä+orjaa+tai+orjatarta,+älä+hänen+härkäänsä,+älä+hänen+aasiaan+äläkä+mitään,+mikä+on+hänen.»
  3. <<+Vertaapa+sitä+kirjallisiin+luomuksiin,+niin+saatat+yllättyä.+Oskari+Olematonko+ne+kirjalliset+teokset+teki+?+>>Ei+ole+kirjallisia+luomuksia+ennen+6000+vuotta.+Vai+onko?+Mitkä?
  4. Kiitos,+kiitos.