Varsinais-Suomen hyvinvointialueen (Varha) lähihoitajat ovat kauhistuneet vanhuksille tarjotun ruoan ala-arvoisesta laadusta...
Sen mukaan Varhan asumisyksiköissä asuvat maksavat ruoastaan noin 600 euroa kuukaudessa."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012055367.html
Siis 600 kuussa surkeaan ruokaan???
Super: Hyvinvointialue tarjoaa niin ala-arvoista ruokaa, että vanhuksille syntyy haavoja - järkytys
93
1040
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jos olet käynyt yhdessäkään laitoksessa Suomessa, sairaalat mukaanlukien, niin varmasti olet nähnyt, mitä paskaa ih.isille syötetään.
Luokittelisin kertaalleen syödyn näköiseksi ja sitten oksennettu lautasille!
Varha on kyllä kunnostautunut kunnolla, kunon aina julkisuudessa, mutta siellähän nauttii jättipalkkaa demarit!- Anonyymi00009
Varha on demareiden vuoksi toimimaton. Demarit ovat kaikki huijareita.
- Anonyymi00029
Makasin 3 viikkoa TYKSissä ja kyllä siellä sai ihan asiallista ruokaa.
- Anonyymi00033
Ei kanta vastata sairaalan potilastieto kyselynkään kohtaan.Mitä allergioita sinulla on?-jäät pian tyystin ruuatta.
- Anonyymi00048
Vanhana ei tarvitse syödä työmiehen annoksia, vaan vähän kerrallaan.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Vanhana ei tarvitse syödä työmiehen annoksia, vaan vähän kerrallaan.
Vanhat ihmiset valiittaa koko vanhuutensa jos on vassuja.
- Anonyymi00050
Saioraala on hoitopaikka eikä mikään mäkki 24/7.
- Anonyymi00051
Anonyymi00048 kirjoitti:
Vanhana ei tarvitse syödä työmiehen annoksia, vaan vähän kerrallaan.
...sen tulet näkemään reilun puolen sadan vuoden kuluttua minkä verran tarvitsisi syödä ... ja minkä verran saat .. siis siinä tapauksessa etteivät ruskit ja kiinalaiset ole räjäyttäneet koko palloa palasiksi ...
- Anonyymi00052
Anonyymi00049 kirjoitti:
Vanhat ihmiset valiittaa koko vanhuutensa jos on vassuja.
Kokoomuslaiset vanhukset ei valita.
Eikä ole syytäkään. Palvelut pelaa, ruuat juotavat on hyviä.
Henkilökunta huippu hyvää, erikoiskoulutettua väkeä.
Ja syytä on. Kuukausi maksaa yhtä paljon, mitä vasemmistovanhukset maksaa julkisella puolenvuoden palveluista.
Erikoislääkäritkin päivystää yötäpäivää.
Niin..... rahalla saa. - Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
Saioraala on hoitopaikka eikä mikään mäkki 24/7.
Mäkistäkö sitä ravitsevaa ruokaa saa?
Epäilen, että ei. - Anonyymi00060
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ei kanta vastata sairaalan potilastieto kyselynkään kohtaan.Mitä allergioita sinulla on?-jäät pian tyystin ruuatta.
hyvinvointialueiden johtajat teloitettava heti?
Kansan oikeustaju vaatii - Anonyymi00063
Onko joka paikassa demarit kun joka puolella on kaikki päin persettä. Lopeta jo persupaska.
- Anonyymi00064
Anonyymi00060 kirjoitti:
hyvinvointialueiden johtajat teloitettava heti?
Kansan oikeustaju vaatiiOnko sun pää tutkittu ?
- Anonyymi00074
Anonyymi00009 kirjoitti:
Varha on demareiden vuoksi toimimaton. Demarit ovat kaikki huijareita.
Demarit nostavat palkkaa Varhassa, vaikka eivät ole siellä työssä. Varhassa on kymmeniä työpaikkoja, joissa ei ole kukaan koskaan ollut minuuttiakaan.
Ne ovat poliitikkojen tekemiä työpaikkoja sukulaisille ja kavereille, sekä omille firmoille. Lisäksi on satoja paikkoja, joista maksetaan konsultointi, kokous ja tavallista palkkaa, joissa ei koskaan tehdä mitään.
Kavallusta, korruptiota ja petoksia. Se on hyvinvointialueiden toiminnan perusta. - Anonyymi00078
Anonyymi00050 kirjoitti:
Saioraala on hoitopaikka eikä mikään mäkki 24/7.
Mäkki on tuhoamislaitos. Siellä myytäviä jätteitä syövä sairastuu ja kuolee.
- Anonyymi00079
Anonyymi00060 kirjoitti:
hyvinvointialueiden johtajat teloitettava heti?
Kansan oikeustaju vaatiiSiperiaan , loppuiäkseen RKP-kokoomus roistot....
- Anonyymi00108
"Eipäs purnata ruoasta. Liha on ehdottomasti vaatimukset täyttävää."
(Sinkkosen ensimmäinen repliikki)
"Minä. Olen komppanian uusi vääpeli, ja ensimmäiseksi huomautan, ettei tuo alituinen valittaminen sovi suomalaisen sotilaan arvolle. Olosuhteisiin nähden ruoka on hyvää."
(Sinkkosen vastaus Hietasen kysymykseen siitä, kuka edellisen repliikin päästi suustaan)
"On havaittu, että suurimmat purnaajat ovat tosipaikoissa raukkoja. Paremmatkin miehet ovat täyttäneet velvollisuutensa valittamatta."
(Sinkkonen järkyttyy miesten ivallisesta asenteesta)
"Hiljaa siellä! Pitäkää suunne kiinni! Te menette sinne, minne teitä käsketään, onko selvä?"
(Sinkkonen menettää malttinsa Rokan vastustaessa aliupseeritupaan majoittumista)
- Anonyymi00002
"Super: Hyvinvointialue tarjoaa niin ala-arvoista ruokaa, että vanhuksille syntyy haavoja – järkytys roihahti"
Tätähän te tilaatte, kuten Ylen tämän päivän puoluegallup kertoo.- Anonyymi00010
Jos äänestät demareita, niin äänestät omaa tuhoasi.
- Anonyymi00031
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jos äänestät demareita, niin äänestät omaa tuhoasi.
Samaa saa myös kokoomusta, persuja tai vihermmistövasemmistoja äänestämällä.
- Anonyymi00061
Anonyymi00031 kirjoitti:
Samaa saa myös kokoomusta, persuja tai vihermmistövasemmistoja äänestämällä.
kokoomus-sotet pitäisi kieltää
- Anonyymi00065
Anonyymi00031 kirjoitti:
Samaa saa myös kokoomusta, persuja tai vihermmistövasemmistoja äänestämällä.
Varsinkin persuja.
- Anonyymi00003
Perskokoomus vie rahoituksen ja elinkeinotteluelämä myy paskat sapuskat voittojen maksimoimiseksi. Ja tätä kansa haluaa lisää näköjään myös seuraavalla hallituskaudella. Vanhainkodissa on myöhäistä kiroilla äänestyspäätöksiä.
- Anonyymi00008
Persuilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. VALTAA pitää ympäri maan näissä pahoinvointilaitoksissa: demarit, kokkareet ja ketkut. Noista on nämä johtajakaarti koottu. Palkat n 20000€/kk. Pikkujohtajia onkin sitten muutama tuhat em puoluekantaisia ja palkat 10000-19000€/kk. Vieläkö ihmettelet ruuan "laatua"? Lisäksi em.puoluekantalaiset pikku "alajaoksineen" on niitä, jotka olisi valmiita murhaamaan kaikki +65 vuotiaat heti, mutta sehän ei käy päinsä vaan hoidellaan jäte"ruualla" ja lääkkeillä.
- Anonyymi00047
Anonyymi00008 kirjoitti:
Persuilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. VALTAA pitää ympäri maan näissä pahoinvointilaitoksissa: demarit, kokkareet ja ketkut. Noista on nämä johtajakaarti koottu. Palkat n 20000€/kk. Pikkujohtajia onkin sitten muutama tuhat em puoluekantaisia ja palkat 10000-19000€/kk. Vieläkö ihmettelet ruuan "laatua"? Lisäksi em.puoluekantalaiset pikku "alajaoksineen" on niitä, jotka olisi valmiita murhaamaan kaikki 65 vuotiaat heti, mutta sehän ei käy päinsä vaan hoidellaan jäte"ruualla" ja lääkkeillä.
10 v sit joku suttura aamuteeveessä keekoili 5 miljoonan vuosituloilla, ala oli vanhustenhuolto.
- Anonyymi00004
Vain vahvoista välittävä oikeisto-Suomi!
- Anonyymi00069
Juuri niin.
- Anonyymi00005
Millaista on kunnollinen ruoka hoitajien mielestä? Moni kykenee syömään vain mössöä, kun leukaperissä ja suussa on kaikenlaisia vaivoja. Kun ravinto ei imeydy kunnolla, se näkyy koko kehossa muun vanhenemisen ohella.
- Anonyymi00012
Älä sönkötä pölö.
- Anonyymi00013
Ne, jotka ei pysty enää syömään kuin mössöä, niin pitää niissäkin olla edes suolaa, vielä huonompikuntoiset on suonensisäisen varassa, mutta luuletko oikeasti, että kaikki on siinä kunnossa, ettei pysty enää pureskelemaan? Erehdyt pahasti. Toivon, että joudut vaikkapa sairaalaan, niin saat itse nauttia oikein gourmee-aterioista🤣🤣
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ne, jotka ei pysty enää syömään kuin mössöä, niin pitää niissäkin olla edes suolaa, vielä huonompikuntoiset on suonensisäisen varassa, mutta luuletko oikeasti, että kaikki on siinä kunnossa, ettei pysty enää pureskelemaan? Erehdyt pahasti. Toivon, että joudut vaikkapa sairaalaan, niin saat itse nauttia oikein gourmee-aterioista🤣🤣
Tunnen vanhusosaston erittäin hyvin. En sanonut kaikki vaan moni. On myös sellaisia kohtallaisessa kunnossa olevia, jotka haluavat kuolla ja lopettavat syömisen.
Oma lukunsa ovat omaiset, jotka ymmärrettävistä syistä eivät halua luopua läheisistään, mutta eivät halua myöskään hoitaa heitä. Laitokset ovat heidän kanssaan monesti ihmeessä. Hyvää jatkoa sinulle. - Anonyymi00021
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ne, jotka ei pysty enää syömään kuin mössöä, niin pitää niissäkin olla edes suolaa, vielä huonompikuntoiset on suonensisäisen varassa, mutta luuletko oikeasti, että kaikki on siinä kunnossa, ettei pysty enää pureskelemaan? Erehdyt pahasti. Toivon, että joudut vaikkapa sairaalaan, niin saat itse nauttia oikein gourmee-aterioista🤣🤣
Itse ollut sairaalahoidossa parissa eri paikassa ja ruoka mitä on tarjottu ollut hyvää ja toisessa paikassa, missä olin jatkohoidossa, samaa ruokaa tarjottiin myös vanhuspotilaillekin.
- Anonyymi00022
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tunnen vanhusosaston erittäin hyvin. En sanonut kaikki vaan moni. On myös sellaisia kohtallaisessa kunnossa olevia, jotka haluavat kuolla ja lopettavat syömisen.
Oma lukunsa ovat omaiset, jotka ymmärrettävistä syistä eivät halua luopua läheisistään, mutta eivät halua myöskään hoitaa heitä. Laitokset ovat heidän kanssaan monesti ihmeessä. Hyvää jatkoa sinulle.Niin minäkin ja totean kirjoitukseesi:
Tuo on kuultu ja nähty, yleisselitys, samoin kuin "on hoitovastainen"! Tiuskitaan vanhuksille tai ei puhuta mitään "ole sit siinä saatana, jos ei kelpaa" -asenne näkyy melkein kaikista "hoitajista"! Onhan se kiva katella elämäänsä kyllästyneiden ämmien turpa rutussa naamoja! Olet(te) varmaan itse tottunut siihen, ettette edes näe siinä mitään outoa. Onneksi on vielä hoitajia, joilta löytyy empatiaa ja sympatiaa ja ymmärtävät sen, että hoidan heitä niin kuin haluaisin itseänikin hoidettavan, kun sen aika on.
Antakaa ihmisarvoinen loppu! Johtajia ei hevon vittua kiinnosta, ne kerää rahat itselleen, te hoitajat voitte tehdä monen vanhuksen elämädtä parempaa vaikka puhumalla heille, kuin ihmiselle! - Anonyymi00030
Anonyymi00022 kirjoitti:
Niin minäkin ja totean kirjoitukseesi:
Tuo on kuultu ja nähty, yleisselitys, samoin kuin "on hoitovastainen"! Tiuskitaan vanhuksille tai ei puhuta mitään "ole sit siinä saatana, jos ei kelpaa" -asenne näkyy melkein kaikista "hoitajista"! Onhan se kiva katella elämäänsä kyllästyneiden ämmien turpa rutussa naamoja! Olet(te) varmaan itse tottunut siihen, ettette edes näe siinä mitään outoa. Onneksi on vielä hoitajia, joilta löytyy empatiaa ja sympatiaa ja ymmärtävät sen, että hoidan heitä niin kuin haluaisin itseänikin hoidettavan, kun sen aika on.
Antakaa ihmisarvoinen loppu! Johtajia ei hevon vittua kiinnosta, ne kerää rahat itselleen, te hoitajat voitte tehdä monen vanhuksen elämädtä parempaa vaikka puhumalla heille, kuin ihmiselle!En ole hoitaja. Yhtään asiattomasti käyttäytyvää hoitajaa en ole nähnyt, mutta syystä tai toisesta epäkohteliaita hoidettavia ja omaisia on tullut vastaan. En kiistä, etteikö hoitohenkilökunnassakin voisi olla yksittäisiä päreenpolttajia. Ruoka on monen kotiruokaa parempaa.
En tiedä, miksi hoitolaitokset on nostettu lööppeihin. Varmaan poliittisista syistä. - Anonyymi00034
Anonyymi00030 kirjoitti:
En ole hoitaja. Yhtään asiattomasti käyttäytyvää hoitajaa en ole nähnyt, mutta syystä tai toisesta epäkohteliaita hoidettavia ja omaisia on tullut vastaan. En kiistä, etteikö hoitohenkilökunnassakin voisi olla yksittäisiä päreenpolttajia. Ruoka on monen kotiruokaa parempaa.
En tiedä, miksi hoitolaitokset on nostettu lööppeihin. Varmaan poliittisista syistä.olen aloittanut hoitotyöni -72 kunnalliskoti oli silloin ja ruoka tosi hyvää ja leipä juuri leipomosta tullutta ,,kevyt rasvoista ei tietoakaan,,voita leivälle ja ruokaan..puurot keitettin rasvaiseen maitoon,,muistan kun emäntä keitti ohrapuuroa n.neljä tuntia hauduttaen,,josta tuli aivan vaalean oranssista ja hyvää oli..lauantai illataruokana oli riisipuuroa,,rosollia ja leipää ja suolapalana etikkasilakoita,,voi kun minusta tulee vielä vanhempi ja jos pääsen johokin palvelutaloon,toivottavasti ruoka on hyvää ja vielä maistuukin
- Anonyymi00041
Anonyymi00012 kirjoitti:
Älä sönkötä pölö.
Mutta,kun liike on lääke jopa ruokahalun ja makuuhaavojenkin osalta.
- Anonyymi00042
Anonyymi00012 kirjoitti:
Älä sönkötä pölö.
Eihän ne ilman sairauksia laitoksessa olisi. Munuaistautia, diabeetesta, verenpainetta, kasvaimia. Mitä tahansa ei voi syödä eikä ole varaa siihen yksilölliseen diettiin.
- Anonyymi00070
Anonyymi00030 kirjoitti:
En ole hoitaja. Yhtään asiattomasti käyttäytyvää hoitajaa en ole nähnyt, mutta syystä tai toisesta epäkohteliaita hoidettavia ja omaisia on tullut vastaan. En kiistä, etteikö hoitohenkilökunnassakin voisi olla yksittäisiä päreenpolttajia. Ruoka on monen kotiruokaa parempaa.
En tiedä, miksi hoitolaitokset on nostettu lööppeihin. Varmaan poliittisista syistä.Samoin. Hoitaja asiallisia pääosin. Olkaa potilaatkin asiallisia.jättäkää se paha sisu kotiin.
- Anonyymi00071
Anonyymi00041 kirjoitti:
Mutta,kun liike on lääke jopa ruokahalun ja makuuhaavojenkin osalta.
Miten liikut jos et pysty ?
- Anonyymi00087
Anonyymi00071 kirjoitti:
Miten liikut jos et pysty ?
On olemassa myös passiivista liikuntaa. Esim. vuodepotilasta liikutellaan hoitajan tai laitteen avulla.
- Anonyymi00006
Paine haava?
Onko ennen puhttu makuuhaavoista?- Anonyymi00038
Sama asia. Painehaava=makuuhaava.
- Anonyymi00058
Anonyymi00038 kirjoitti:
Sama asia. Painehaava=makuuhaava.
Eikö ne makuuhaavat tule siitä kun ei liikutella tarpeeksi?
- Anonyymi00084
Anonyymi00058 kirjoitti:
Eikö ne makuuhaavat tule siitä kun ei liikutella tarpeeksi?
Kyllä. Mutta ravinnolla(kin) on vaikutusta asiaan. Haavaisille potilaille annetaan proteiinipitoista muonaa.
- Anonyymi00007
Sote marinin uusimat kiitti sote sanna tästäkin.
- Anonyymi00072
Haita vittu.Sanna ei ole vähentänyt hoitaja eikä rahoitusta.äitis ja isäsi teki väärin kun sinut tekivät.
- Anonyymi00014
Tämä maa on nykyisin täysin sairas, Orpon hallituksen aikana mennyt ihan sekaisin koko maa.
- Anonyymi00018
Tämä sote on kyllä sanna marin saavutus.
- Anonyymi00023
Kokemukseni löytyy jo Marinin aikaan, jolloin tein valituksia. Nyt harmittaa se, etten ilmoittanut asiasta ip-lehtiin vaan tein valiyukset viralliselle taholle. Lopputulos: ei korppi korpin silmää noki!
Suomessa vanhusten asema on ollut jo ainakin 25 vuotta päin helvettiä. Vanhuksilla ei ole mitään arvoa, kohdellaan huonommin kuin elukoita! - Anonyymi00037
Minun mielestä asiat on hyvin saatu peiteltyä ja nykyään tullut esille hyvin että minkälainen tämä rakas suomi loppujen lopuksi on.Ja vanhusten hoito alkoi mennä retuperälle kun alkoi tulla näitä ATTENDO ym.Suljettujen ovien laitoksia.Ja näistä laitoksissa empatia on kaukana kun tarkoituksena tehdä voittoa vanhusten kustannuksella.
- Anonyymi00073
Niin on.
- Anonyymi00015
Älä nyt puutu epäolennaisuuksiin.
Sote-asioista vataavalla ministeri Rydmannilla on hyvä lauluääni ja hänellä on aikaa laulaa televisiossa virsiä, eikä enää vuosiin ole tullut mitään nöäyttöä että hän koskettelisi alaikäisiä lapsia.
Eikö kaikki ole siis kunnossa?- Anonyymi00019
Kaikki on kunossa T: sote marin
- Anonyymi00045
Eikö se kuitenkin ole demut, jotka siellä Varhassa päätöksiä tekevät?
https://www.varha.fi/fi/ajankohtaista/varhan-valtuuston-suurimmaksi-puolueeksi-sdp
Olennaista taitaa kuitenkin olla vain se, mutku persut… - Anonyymi00054
Anonyymi00045 kirjoitti:
Eikö se kuitenkin ole demut, jotka siellä Varhassa päätöksiä tekevät?
https://www.varha.fi/fi/ajankohtaista/varhan-valtuuston-suurimmaksi-puolueeksi-sdp
Olennaista taitaa kuitenkin olla vain se, mutku persut…Varhan valtuustossa on kokkareita lähes yhtä paljon, kuin demuja. Yhdessä he siellä päättävät. Sinipunayhteistyön tulosta.
- Anonyymi00066
Rydman on tyypillinen persu. Pilkallinen pikku ukko. Josta ei ole mihinkään.
- Anonyymi00017
Aivan selvä linja ollut jo pitkään, vanhukset tapetaan hiljaa hivuttamalla ala-arvoisella ruualla. Poliitikkojen ontot puheet ns. ” kunniakansalaisten” hyvästä hoivasta on niin pa-kapuhetta että ällöttää.
- Anonyymi00026
Vankiloissa saavat ravitsevan aterian neljä kertaa vuorokaudessa arkisin, kolme kertaa viikonloppuisin, niistä lämpimänä ainakin kolme.
Lehtiartikkelissa oleville vanhuksille tuodaan pakastettu ateria kahdesti viikossa jonka lähihoitajat sitten lämmittävät (jos kerkeävät) kaiken muun kiireen kanssa.
En edelleenkään ymmärrä miksi näitä vanhusten hoitopaikkoja ei voida sijoittaa vankiloiden läheisyyteen jotta vanhuksetkin saisivat ravitsevaa ruokaa joka päivä samalla kuin vangitkin.
Vangit voisivat myös niillä tunnin ulkoilutunneillaan ulkoiluttaa vanhuksiakin.
Miksi vangeista täytyy pitää parempaa huolta kuin avuttomista vanhuksista? - Anonyymi00039
Anonyymi00026 kirjoitti:
Vankiloissa saavat ravitsevan aterian neljä kertaa vuorokaudessa arkisin, kolme kertaa viikonloppuisin, niistä lämpimänä ainakin kolme.
Lehtiartikkelissa oleville vanhuksille tuodaan pakastettu ateria kahdesti viikossa jonka lähihoitajat sitten lämmittävät (jos kerkeävät) kaiken muun kiireen kanssa.
En edelleenkään ymmärrä miksi näitä vanhusten hoitopaikkoja ei voida sijoittaa vankiloiden läheisyyteen jotta vanhuksetkin saisivat ravitsevaa ruokaa joka päivä samalla kuin vangitkin.
Vangit voisivat myös niillä tunnin ulkoilutunneillaan ulkoiluttaa vanhuksiakin.
Miksi vangeista täytyy pitää parempaa huolta kuin avuttomista vanhuksista?Minä en haluaisi vanhana liikuntakyvyttömänä, että murhasta tuomittu lykkäisi pyörätuoliani.
- Anonyymi00020
Vanhusten kotiruoasta ja muusta pärjäämisestä ei useinkaan olla huolissaan, mutta kun vanhus saadaan kärrätyksi laitokseen muiden hoidettavaksi, kaikki on poskellaan.
- Anonyymi00040
Omaiset ovat huolissaan kotona asuvien vanhusten ruoasta ynnä muusta pärjäämisestä ja auttavat parhaansa mukaan.
Vasta sitten, kun vanhus tarvitsee ympärivuorokautista hoivaa, eikä omainen pysty sitä työssä ollessaan antamaan, hänelle hartaan laitospaikkaa.
Lehtien lööppeihin harvoin tehdään juttuja kotona asuvien vanhusten oloista. Toimittaja joutuisi tekemään varmaan liian kovan työn, löytääkseen juttuunsa riittävästi materiaalia näiden kaikkien yksittäistapausten joukosta.
- Anonyymi00024
Soseutettu ruoka ei ole mössöä, tai ei ainakaan pidä olla.
Ruoka on kuitenkin usein ravintoköyhää ja lähes "harmaata".
Ei hajua, ei makua, ei ulkonäköä...
Aamulla kauha puuroa, lounaaksi pottumaito kahdesta potusta ja illalla hernekeitto.
Iltapalaksi jugurtti ja soppaa.
Koitappa itse elää tuolla.- Anonyymi00025
Helposti eläisin T: sote marin
- Anonyymi00036
Ja siihen päälle kourallinen psyyke ym.lääkkeitä että myös lääkebisnes hyötyy tästä loppuprosessista.Ja sitten ihmetellään ja kammoksutaan vanhuksen hoitamista kun joudutaan jatkuvasti pesemään alle tulleet ulosteet jotka ylisuuret lääkitykset aiheuttaa.
- Anonyymi00027
Tämä on oikeiston unelmaa. Nyt säästetään Suomi kuntoon, sanoo Petteri
- Anonyymi00028
Ehkä ollaan säästämässä tarpeettomammista asioista, jotta saadaan esimerkiksi tämä asia kuntoon.
- Anonyymi00046
Kuitenkin siellä Varhassa demut tekevät päätökset:
https://www.varha.fi/fi/ajankohtaista/varhan-valtuuston-suurimmaksi-puolueeksi-sdp 🤭
- Anonyymi00032
Lisää rahaa sotimiseen niin kyllä se siitä.
- Anonyymi00035
Mää oon saanu aina hoidossa ollessani vasikanleikelettä muusilla.
- Anonyymi00059
Vasikanleike oli kyllä jauhelihapihvi, mutta muuten meni oikein. Muutama punajuuriviipale ja perinteistä kiisseliä, ihan hyvää. Mutta se annoskoko, ole urheilullinen mies ja en tule toimeen pienellä jauhelihapihvilla ja lusikallisella perunamuusia!
- Anonyymi00043
Ei kai tuo ole mikään yllätys, kun katsoo ketkä siellä päättää asioista:
https://www.varha.fi/fi/ajankohtaista/varhan-valtuuston-suurimmaksi-puolueeksi-sdp- Anonyymi00055
Demut ja kokkareet yhdessä.
- Anonyymi00090
Demareilla on vain viidesosa paikoista valtuustossa !!!
- Anonyymi00044
Se on se arvopohja.
- Anonyymi00056
Miksei Super tarjoa kunnon ruokaa?
- Anonyymi00083
Mitä muuta sulta on jäänyt väliin?
- Anonyymi00057
Köyhiltä leikattu rahat niin ettei ole millä ostaa.
- Anonyymi00067
Paljonko oli leikattu? Miksei Sote johtajat alenna palkkojaan jos rahat ei riitä palveluihin? Ne tienaa ihan helvetisti!
Miten ne edes kehtaa nostaa jättipalkkaa samaan aikaan kun vanhukaet kärsii? - Anonyymi00089
Anonyymi00067 kirjoitti:
Paljonko oli leikattu? Miksei Sote johtajat alenna palkkojaan jos rahat ei riitä palveluihin? Ne tienaa ihan helvetisti!
Miten ne edes kehtaa nostaa jättipalkkaa samaan aikaan kun vanhukaet kärsii?Vika on PERSUHALLITUKSEN.
- Anonyymi00062
Pelottaa vanheneminen joka puolella.
- Anonyymi00068
harakiri auttaa kaikkiin pelkoihin
- Anonyymi00080
Siunsote Pohjois-Karjalassa ja Lieksassa vanhuksille ja terveysaseman vuodeosastolle ruoka tulee kerran viikossa 100 km päästä Joensuusta pakasteena joita henkilökunta joutuu lämmittämään.
- Anonyymi00082
Hyvinvointialueilla päätöksiä tekee SDP ja Keskusta enemmistönsä voimalla ja TÄSSÄ on se tulos. SDP pettää aina ja kaikessa.
- Anonyymi00085
Ja kylttyyriä rikastuttavat hoitajat vähentävät vanhusten kipulääkitystä puolella, jotta saavat nappikauppaa. Kivuissa kituvat vanhukset eivät kosketa mammonanpalvojan omaatuntoa 😱
- Anonyymi00088
Missä ongelman ydin on ? Kuka päättää, että vanhuksille saa syöttää
kelvotonta ruokaa ? - Anonyymi00091
Demareilla on vain viidesosa paikoista valtuustossa, ei ne pärjää kokkareita
ja vihreitä vastaan. - Anonyymi00092
SDP on suurin puolue ja Vihreäthän on samaa vasuriporukkaa. Vasurit tekee päätöksiä enemmistön turvin ja vanhukset kärsii. Tämä totuus demarit pettää aina ja kaikessa.
- Anonyymi00093
muisti sairaat eivåt muista mitä heillä syötetään,
- Anonyymi00094
Asia korjaantuu kun nostetaan hallintovirainomaisille lisää PALKKAA.
niiden ei tarvitse pelätä että he ikinä itse vanhenee.- Anonyymi00111
Juuri niin SDP nosti edustajiensa palkkoja ja vähensi vanhusten palvelusta.
- Anonyymi00095
Ensimmäisinä kärrätään heidän lounaalle heh.
- Anonyymi00109
Ettekö te vieläkään tajua, että KAPITALISMI ON IHANAA!
- Anonyymi00112
Mutta vankiloissa tarjotaan rikollisille terveelliset sapuskat joka päivä, täytyy pittä huolta mikrojen ja makrojen tasapainosta.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194959Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä593974Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve713549Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi1002880On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622708Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472433Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592318Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl592099