Super: Hyvinvointialue tarjoaa niin ala-arvoista ruokaa, että vanhuksille syntyy haavoja - järkytys

Anonyymi-ap

Varsinais-Suomen hyvinvointialueen (Varha) lähihoitajat ovat kauhistuneet vanhuksille tarjotun ruoan ala-arvoisesta laadusta...

Sen mukaan Varhan asumisyksiköissä asuvat maksavat ruoastaan noin 600 euroa kuukaudessa."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012055367.html

Siis 600 kuussa surkeaan ruokaan???

93

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Jos olet käynyt yhdessäkään laitoksessa Suomessa, sairaalat mukaanlukien, niin varmasti olet nähnyt, mitä paskaa ih.isille syötetään.
      Luokittelisin kertaalleen syödyn näköiseksi ja sitten oksennettu lautasille!
      Varha on kyllä kunnostautunut kunnolla, kunon aina julkisuudessa, mutta siellähän nauttii jättipalkkaa demarit!

      • Anonyymi00009

        Varha on demareiden vuoksi toimimaton. Demarit ovat kaikki huijareita.


      • Anonyymi00029

        Makasin 3 viikkoa TYKSissä ja kyllä siellä sai ihan asiallista ruokaa.


      • Anonyymi00033

        Ei kanta vastata sairaalan potilastieto kyselynkään kohtaan.Mitä allergioita sinulla on?-jäät pian tyystin ruuatta.


      • Anonyymi00048

        Vanhana ei tarvitse syödä työmiehen annoksia, vaan vähän kerrallaan.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Vanhana ei tarvitse syödä työmiehen annoksia, vaan vähän kerrallaan.

        Vanhat ihmiset valiittaa koko vanhuutensa jos on vassuja.


      • Anonyymi00050

        Saioraala on hoitopaikka eikä mikään mäkki 24/7.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Vanhana ei tarvitse syödä työmiehen annoksia, vaan vähän kerrallaan.

        ...sen tulet näkemään reilun puolen sadan vuoden kuluttua minkä verran tarvitsisi syödä ... ja minkä verran saat .. siis siinä tapauksessa etteivät ruskit ja kiinalaiset ole räjäyttäneet koko palloa palasiksi ...


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Vanhat ihmiset valiittaa koko vanhuutensa jos on vassuja.

        Kokoomuslaiset vanhukset ei valita.
        Eikä ole syytäkään. Palvelut pelaa, ruuat juotavat on hyviä.
        Henkilökunta huippu hyvää, erikoiskoulutettua väkeä.
        Ja syytä on. Kuukausi maksaa yhtä paljon, mitä vasemmistovanhukset maksaa julkisella puolenvuoden palveluista.
        Erikoislääkäritkin päivystää yötäpäivää.
        Niin..... rahalla saa.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Saioraala on hoitopaikka eikä mikään mäkki 24/7.

        Mäkistäkö sitä ravitsevaa ruokaa saa?

        Epäilen, että ei.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Ei kanta vastata sairaalan potilastieto kyselynkään kohtaan.Mitä allergioita sinulla on?-jäät pian tyystin ruuatta.

        hyvinvointialueiden johtajat teloitettava heti?

        Kansan oikeustaju vaatii


      • Anonyymi00063

        Onko joka paikassa demarit kun joka puolella on kaikki päin persettä. Lopeta jo persupaska.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        hyvinvointialueiden johtajat teloitettava heti?

        Kansan oikeustaju vaatii

        Onko sun pää tutkittu ?


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Varha on demareiden vuoksi toimimaton. Demarit ovat kaikki huijareita.

        Demarit nostavat palkkaa Varhassa, vaikka eivät ole siellä työssä. Varhassa on kymmeniä työpaikkoja, joissa ei ole kukaan koskaan ollut minuuttiakaan.

        Ne ovat poliitikkojen tekemiä työpaikkoja sukulaisille ja kavereille, sekä omille firmoille. Lisäksi on satoja paikkoja, joista maksetaan konsultointi, kokous ja tavallista palkkaa, joissa ei koskaan tehdä mitään.

        Kavallusta, korruptiota ja petoksia. Se on hyvinvointialueiden toiminnan perusta.


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Saioraala on hoitopaikka eikä mikään mäkki 24/7.

        Mäkki on tuhoamislaitos. Siellä myytäviä jätteitä syövä sairastuu ja kuolee.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        hyvinvointialueiden johtajat teloitettava heti?

        Kansan oikeustaju vaatii

        Siperiaan , loppuiäkseen RKP-kokoomus roistot....


      • Anonyymi00108

        "Eipäs purnata ruoasta. Liha on ehdottomasti vaatimukset täyttävää."

        (Sinkkosen ensimmäinen repliikki)

        "Minä. Olen komppanian uusi vääpeli, ja ensimmäiseksi huomautan, ettei tuo alituinen valittaminen sovi suomalaisen sotilaan arvolle. Olosuhteisiin nähden ruoka on hyvää."

        (Sinkkosen vastaus Hietasen kysymykseen siitä, kuka edellisen repliikin päästi suustaan)

        "On havaittu, että suurimmat purnaajat ovat tosipaikoissa raukkoja. Paremmatkin miehet ovat täyttäneet velvollisuutensa valittamatta."

        (Sinkkonen järkyttyy miesten ivallisesta asenteesta)

        "Hiljaa siellä! Pitäkää suunne kiinni! Te menette sinne, minne teitä käsketään, onko selvä?"

        (Sinkkonen menettää malttinsa Rokan vastustaessa aliupseeritupaan majoittumista)


    • Anonyymi00002

      "Super: Hyvinvointialue tarjoaa niin ala-arvoista ruokaa, että vanhuksille syntyy haavoja – järkytys roihahti"

      Tätähän te tilaatte, kuten Ylen tämän päivän puoluegallup kertoo.

      • Anonyymi00010

        Jos äänestät demareita, niin äänestät omaa tuhoasi.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Jos äänestät demareita, niin äänestät omaa tuhoasi.

        Samaa saa myös kokoomusta, persuja tai vihermmistövasemmistoja äänestämällä.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Samaa saa myös kokoomusta, persuja tai vihermmistövasemmistoja äänestämällä.

        kokoomus-sotet pitäisi kieltää


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Samaa saa myös kokoomusta, persuja tai vihermmistövasemmistoja äänestämällä.

        Varsinkin persuja.


    • Anonyymi00003

      Perskokoomus vie rahoituksen ja elinkeinotteluelämä myy paskat sapuskat voittojen maksimoimiseksi. Ja tätä kansa haluaa lisää näköjään myös seuraavalla hallituskaudella. Vanhainkodissa on myöhäistä kiroilla äänestyspäätöksiä.

      • Anonyymi00008

        Persuilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. VALTAA pitää ympäri maan näissä pahoinvointilaitoksissa: demarit, kokkareet ja ketkut. Noista on nämä johtajakaarti koottu. Palkat n 20000€/kk. Pikkujohtajia onkin sitten muutama tuhat em puoluekantaisia ja palkat 10000-19000€/kk. Vieläkö ihmettelet ruuan "laatua"? Lisäksi em.puoluekantalaiset pikku "alajaoksineen" on niitä, jotka olisi valmiita murhaamaan kaikki +65 vuotiaat heti, mutta sehän ei käy päinsä vaan hoidellaan jäte"ruualla" ja lääkkeillä.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Persuilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. VALTAA pitää ympäri maan näissä pahoinvointilaitoksissa: demarit, kokkareet ja ketkut. Noista on nämä johtajakaarti koottu. Palkat n 20000€/kk. Pikkujohtajia onkin sitten muutama tuhat em puoluekantaisia ja palkat 10000-19000€/kk. Vieläkö ihmettelet ruuan "laatua"? Lisäksi em.puoluekantalaiset pikku "alajaoksineen" on niitä, jotka olisi valmiita murhaamaan kaikki 65 vuotiaat heti, mutta sehän ei käy päinsä vaan hoidellaan jäte"ruualla" ja lääkkeillä.

        10 v sit joku suttura aamuteeveessä keekoili 5 miljoonan vuosituloilla, ala oli vanhustenhuolto.


    • Anonyymi00004

      Vain vahvoista välittävä oikeisto-Suomi!

      • Anonyymi00069

        Juuri niin.


    • Anonyymi00005

      Millaista on kunnollinen ruoka hoitajien mielestä? Moni kykenee syömään vain mössöä, kun leukaperissä ja suussa on kaikenlaisia vaivoja. Kun ravinto ei imeydy kunnolla, se näkyy koko kehossa muun vanhenemisen ohella.

      • Anonyymi00012

        Älä sönkötä pölö.


      • Anonyymi00013

        Ne, jotka ei pysty enää syömään kuin mössöä, niin pitää niissäkin olla edes suolaa, vielä huonompikuntoiset on suonensisäisen varassa, mutta luuletko oikeasti, että kaikki on siinä kunnossa, ettei pysty enää pureskelemaan? Erehdyt pahasti. Toivon, että joudut vaikkapa sairaalaan, niin saat itse nauttia oikein gourmee-aterioista🤣🤣


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Ne, jotka ei pysty enää syömään kuin mössöä, niin pitää niissäkin olla edes suolaa, vielä huonompikuntoiset on suonensisäisen varassa, mutta luuletko oikeasti, että kaikki on siinä kunnossa, ettei pysty enää pureskelemaan? Erehdyt pahasti. Toivon, että joudut vaikkapa sairaalaan, niin saat itse nauttia oikein gourmee-aterioista🤣🤣

        Tunnen vanhusosaston erittäin hyvin. En sanonut kaikki vaan moni. On myös sellaisia kohtallaisessa kunnossa olevia, jotka haluavat kuolla ja lopettavat syömisen.
        Oma lukunsa ovat omaiset, jotka ymmärrettävistä syistä eivät halua luopua läheisistään, mutta eivät halua myöskään hoitaa heitä. Laitokset ovat heidän kanssaan monesti ihmeessä. Hyvää jatkoa sinulle.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Ne, jotka ei pysty enää syömään kuin mössöä, niin pitää niissäkin olla edes suolaa, vielä huonompikuntoiset on suonensisäisen varassa, mutta luuletko oikeasti, että kaikki on siinä kunnossa, ettei pysty enää pureskelemaan? Erehdyt pahasti. Toivon, että joudut vaikkapa sairaalaan, niin saat itse nauttia oikein gourmee-aterioista🤣🤣

        Itse ollut sairaalahoidossa parissa eri paikassa ja ruoka mitä on tarjottu ollut hyvää ja toisessa paikassa, missä olin jatkohoidossa, samaa ruokaa tarjottiin myös vanhuspotilaillekin.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Tunnen vanhusosaston erittäin hyvin. En sanonut kaikki vaan moni. On myös sellaisia kohtallaisessa kunnossa olevia, jotka haluavat kuolla ja lopettavat syömisen.
        Oma lukunsa ovat omaiset, jotka ymmärrettävistä syistä eivät halua luopua läheisistään, mutta eivät halua myöskään hoitaa heitä. Laitokset ovat heidän kanssaan monesti ihmeessä. Hyvää jatkoa sinulle.

        Niin minäkin ja totean kirjoitukseesi:

        Tuo on kuultu ja nähty, yleisselitys, samoin kuin "on hoitovastainen"! Tiuskitaan vanhuksille tai ei puhuta mitään "ole sit siinä saatana, jos ei kelpaa" -asenne näkyy melkein kaikista "hoitajista"! Onhan se kiva katella elämäänsä kyllästyneiden ämmien turpa rutussa naamoja! Olet(te) varmaan itse tottunut siihen, ettette edes näe siinä mitään outoa. Onneksi on vielä hoitajia, joilta löytyy empatiaa ja sympatiaa ja ymmärtävät sen, että hoidan heitä niin kuin haluaisin itseänikin hoidettavan, kun sen aika on.
        Antakaa ihmisarvoinen loppu! Johtajia ei hevon vittua kiinnosta, ne kerää rahat itselleen, te hoitajat voitte tehdä monen vanhuksen elämädtä parempaa vaikka puhumalla heille, kuin ihmiselle!


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Niin minäkin ja totean kirjoitukseesi:

        Tuo on kuultu ja nähty, yleisselitys, samoin kuin "on hoitovastainen"! Tiuskitaan vanhuksille tai ei puhuta mitään "ole sit siinä saatana, jos ei kelpaa" -asenne näkyy melkein kaikista "hoitajista"! Onhan se kiva katella elämäänsä kyllästyneiden ämmien turpa rutussa naamoja! Olet(te) varmaan itse tottunut siihen, ettette edes näe siinä mitään outoa. Onneksi on vielä hoitajia, joilta löytyy empatiaa ja sympatiaa ja ymmärtävät sen, että hoidan heitä niin kuin haluaisin itseänikin hoidettavan, kun sen aika on.
        Antakaa ihmisarvoinen loppu! Johtajia ei hevon vittua kiinnosta, ne kerää rahat itselleen, te hoitajat voitte tehdä monen vanhuksen elämädtä parempaa vaikka puhumalla heille, kuin ihmiselle!

        En ole hoitaja. Yhtään asiattomasti käyttäytyvää hoitajaa en ole nähnyt, mutta syystä tai toisesta epäkohteliaita hoidettavia ja omaisia on tullut vastaan. En kiistä, etteikö hoitohenkilökunnassakin voisi olla yksittäisiä päreenpolttajia. Ruoka on monen kotiruokaa parempaa.
        En tiedä, miksi hoitolaitokset on nostettu lööppeihin. Varmaan poliittisista syistä.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        En ole hoitaja. Yhtään asiattomasti käyttäytyvää hoitajaa en ole nähnyt, mutta syystä tai toisesta epäkohteliaita hoidettavia ja omaisia on tullut vastaan. En kiistä, etteikö hoitohenkilökunnassakin voisi olla yksittäisiä päreenpolttajia. Ruoka on monen kotiruokaa parempaa.
        En tiedä, miksi hoitolaitokset on nostettu lööppeihin. Varmaan poliittisista syistä.

        olen aloittanut hoitotyöni -72 kunnalliskoti oli silloin ja ruoka tosi hyvää ja leipä juuri leipomosta tullutta ,,kevyt rasvoista ei tietoakaan,,voita leivälle ja ruokaan..puurot keitettin rasvaiseen maitoon,,muistan kun emäntä keitti ohrapuuroa n.neljä tuntia hauduttaen,,josta tuli aivan vaalean oranssista ja hyvää oli..lauantai illataruokana oli riisipuuroa,,rosollia ja leipää ja suolapalana etikkasilakoita,,voi kun minusta tulee vielä vanhempi ja jos pääsen johokin palvelutaloon,toivottavasti ruoka on hyvää ja vielä maistuukin


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Älä sönkötä pölö.

        Mutta,kun liike on lääke jopa ruokahalun ja makuuhaavojenkin osalta.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Älä sönkötä pölö.

        Eihän ne ilman sairauksia laitoksessa olisi. Munuaistautia, diabeetesta, verenpainetta, kasvaimia. Mitä tahansa ei voi syödä eikä ole varaa siihen yksilölliseen diettiin.


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        En ole hoitaja. Yhtään asiattomasti käyttäytyvää hoitajaa en ole nähnyt, mutta syystä tai toisesta epäkohteliaita hoidettavia ja omaisia on tullut vastaan. En kiistä, etteikö hoitohenkilökunnassakin voisi olla yksittäisiä päreenpolttajia. Ruoka on monen kotiruokaa parempaa.
        En tiedä, miksi hoitolaitokset on nostettu lööppeihin. Varmaan poliittisista syistä.

        Samoin. Hoitaja asiallisia pääosin. Olkaa potilaatkin asiallisia.jättäkää se paha sisu kotiin.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Mutta,kun liike on lääke jopa ruokahalun ja makuuhaavojenkin osalta.

        Miten liikut jos et pysty ?


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Miten liikut jos et pysty ?

        On olemassa myös passiivista liikuntaa. Esim. vuodepotilasta liikutellaan hoitajan tai laitteen avulla.


    • Anonyymi00006

      Paine haava?

      Onko ennen puhttu makuuhaavoista?

      • Anonyymi00038

        Sama asia. Painehaava=makuuhaava.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Sama asia. Painehaava=makuuhaava.

        Eikö ne makuuhaavat tule siitä kun ei liikutella tarpeeksi?


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Eikö ne makuuhaavat tule siitä kun ei liikutella tarpeeksi?

        Kyllä. Mutta ravinnolla(kin) on vaikutusta asiaan. Haavaisille potilaille annetaan proteiinipitoista muonaa.


    • Anonyymi00007

      Sote marinin uusimat kiitti sote sanna tästäkin.

      • Anonyymi00072

        Haita vittu.Sanna ei ole vähentänyt hoitaja eikä rahoitusta.äitis ja isäsi teki väärin kun sinut tekivät.


    • Anonyymi00014

      Tämä maa on nykyisin täysin sairas, Orpon hallituksen aikana mennyt ihan sekaisin koko maa.

      • Anonyymi00018

        Tämä sote on kyllä sanna marin saavutus.


      • Anonyymi00023

        Kokemukseni löytyy jo Marinin aikaan, jolloin tein valituksia. Nyt harmittaa se, etten ilmoittanut asiasta ip-lehtiin vaan tein valiyukset viralliselle taholle. Lopputulos: ei korppi korpin silmää noki!
        Suomessa vanhusten asema on ollut jo ainakin 25 vuotta päin helvettiä. Vanhuksilla ei ole mitään arvoa, kohdellaan huonommin kuin elukoita!


      • Anonyymi00037

        Minun mielestä asiat on hyvin saatu peiteltyä ja nykyään tullut esille hyvin että minkälainen tämä rakas suomi loppujen lopuksi on.Ja vanhusten hoito alkoi mennä retuperälle kun alkoi tulla näitä ATTENDO ym.Suljettujen ovien laitoksia.Ja näistä laitoksissa empatia on kaukana kun tarkoituksena tehdä voittoa vanhusten kustannuksella.


      • Anonyymi00073

        Niin on.


    • Anonyymi00015

      Älä nyt puutu epäolennaisuuksiin.

      Sote-asioista vataavalla ministeri Rydmannilla on hyvä lauluääni ja hänellä on aikaa laulaa televisiossa virsiä, eikä enää vuosiin ole tullut mitään nöäyttöä että hän koskettelisi alaikäisiä lapsia.

      Eikö kaikki ole siis kunnossa?

      • Anonyymi00019

        Kaikki on kunossa T: sote marin


      • Anonyymi00045

      • Anonyymi00054

      • Anonyymi00066

        Rydman on tyypillinen persu. Pilkallinen pikku ukko. Josta ei ole mihinkään.


    • Anonyymi00017

      Aivan selvä linja ollut jo pitkään, vanhukset tapetaan hiljaa hivuttamalla ala-arvoisella ruualla. Poliitikkojen ontot puheet ns. ” kunniakansalaisten” hyvästä hoivasta on niin pa-kapuhetta että ällöttää.

      • Anonyymi00026

        Vankiloissa saavat ravitsevan aterian neljä kertaa vuorokaudessa arkisin, kolme kertaa viikonloppuisin, niistä lämpimänä ainakin kolme.
        Lehtiartikkelissa oleville vanhuksille tuodaan pakastettu ateria kahdesti viikossa jonka lähihoitajat sitten lämmittävät (jos kerkeävät) kaiken muun kiireen kanssa.
        En edelleenkään ymmärrä miksi näitä vanhusten hoitopaikkoja ei voida sijoittaa vankiloiden läheisyyteen jotta vanhuksetkin saisivat ravitsevaa ruokaa joka päivä samalla kuin vangitkin.
        Vangit voisivat myös niillä tunnin ulkoilutunneillaan ulkoiluttaa vanhuksiakin.
        Miksi vangeista täytyy pitää parempaa huolta kuin avuttomista vanhuksista?


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Vankiloissa saavat ravitsevan aterian neljä kertaa vuorokaudessa arkisin, kolme kertaa viikonloppuisin, niistä lämpimänä ainakin kolme.
        Lehtiartikkelissa oleville vanhuksille tuodaan pakastettu ateria kahdesti viikossa jonka lähihoitajat sitten lämmittävät (jos kerkeävät) kaiken muun kiireen kanssa.
        En edelleenkään ymmärrä miksi näitä vanhusten hoitopaikkoja ei voida sijoittaa vankiloiden läheisyyteen jotta vanhuksetkin saisivat ravitsevaa ruokaa joka päivä samalla kuin vangitkin.
        Vangit voisivat myös niillä tunnin ulkoilutunneillaan ulkoiluttaa vanhuksiakin.
        Miksi vangeista täytyy pitää parempaa huolta kuin avuttomista vanhuksista?

        Minä en haluaisi vanhana liikuntakyvyttömänä, että murhasta tuomittu lykkäisi pyörätuoliani.


    • Anonyymi00020

      Vanhusten kotiruoasta ja muusta pärjäämisestä ei useinkaan olla huolissaan, mutta kun vanhus saadaan kärrätyksi laitokseen muiden hoidettavaksi, kaikki on poskellaan.

      • Anonyymi00040

        Omaiset ovat huolissaan kotona asuvien vanhusten ruoasta ynnä muusta pärjäämisestä ja auttavat parhaansa mukaan.

        Vasta sitten, kun vanhus tarvitsee ympärivuorokautista hoivaa, eikä omainen pysty sitä työssä ollessaan antamaan, hänelle hartaan laitospaikkaa.

        Lehtien lööppeihin harvoin tehdään juttuja kotona asuvien vanhusten oloista. Toimittaja joutuisi tekemään varmaan liian kovan työn, löytääkseen juttuunsa riittävästi materiaalia näiden kaikkien yksittäistapausten joukosta.


    • Anonyymi00024

      Soseutettu ruoka ei ole mössöä, tai ei ainakaan pidä olla.
      Ruoka on kuitenkin usein ravintoköyhää ja lähes "harmaata".
      Ei hajua, ei makua, ei ulkonäköä...

      Aamulla kauha puuroa, lounaaksi pottumaito kahdesta potusta ja illalla hernekeitto.
      Iltapalaksi jugurtti ja soppaa.
      Koitappa itse elää tuolla.

      • Anonyymi00025

        Helposti eläisin T: sote marin


      • Anonyymi00036

        Ja siihen päälle kourallinen psyyke ym.lääkkeitä että myös lääkebisnes hyötyy tästä loppuprosessista.Ja sitten ihmetellään ja kammoksutaan vanhuksen hoitamista kun joudutaan jatkuvasti pesemään alle tulleet ulosteet jotka ylisuuret lääkitykset aiheuttaa.


    • Anonyymi00027

      Tämä on oikeiston unelmaa. Nyt säästetään Suomi kuntoon, sanoo Petteri

    • Anonyymi00032

      Lisää rahaa sotimiseen niin kyllä se siitä.

    • Anonyymi00035

      Mää oon saanu aina hoidossa ollessani vasikanleikelettä muusilla.

      • Anonyymi00059

        Vasikanleike oli kyllä jauhelihapihvi, mutta muuten meni oikein. Muutama punajuuriviipale ja perinteistä kiisseliä, ihan hyvää. Mutta se annoskoko, ole urheilullinen mies ja en tule toimeen pienellä jauhelihapihvilla ja lusikallisella perunamuusia!


    • Anonyymi00043
      • Anonyymi00055

        Demut ja kokkareet yhdessä.


      • Anonyymi00090

        Demareilla on vain viidesosa paikoista valtuustossa !!!


    • Anonyymi00044

      Se on se arvopohja.

    • Anonyymi00056

      Miksei Super tarjoa kunnon ruokaa?

      • Anonyymi00083

        Mitä muuta sulta on jäänyt väliin?


    • Anonyymi00057

      Köyhiltä leikattu rahat niin ettei ole millä ostaa.

      • Anonyymi00067

        Paljonko oli leikattu? Miksei Sote johtajat alenna palkkojaan jos rahat ei riitä palveluihin? Ne tienaa ihan helvetisti!

        Miten ne edes kehtaa nostaa jättipalkkaa samaan aikaan kun vanhukaet kärsii?


      • Anonyymi00089
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Paljonko oli leikattu? Miksei Sote johtajat alenna palkkojaan jos rahat ei riitä palveluihin? Ne tienaa ihan helvetisti!

        Miten ne edes kehtaa nostaa jättipalkkaa samaan aikaan kun vanhukaet kärsii?

        Vika on PERSUHALLITUKSEN.


    • Anonyymi00062

      Pelottaa vanheneminen joka puolella.

      • Anonyymi00068

        harakiri auttaa kaikkiin pelkoihin


    • Anonyymi00080

      Siunsote Pohjois-Karjalassa ja Lieksassa vanhuksille ja terveysaseman vuodeosastolle ruoka tulee kerran viikossa 100 km päästä Joensuusta pakasteena joita henkilökunta joutuu lämmittämään.

    • Anonyymi00082

      Hyvinvointialueilla päätöksiä tekee SDP ja Keskusta enemmistönsä voimalla ja TÄSSÄ on se tulos. SDP pettää aina ja kaikessa.

    • Anonyymi00085

      Ja kylttyyriä rikastuttavat hoitajat vähentävät vanhusten kipulääkitystä puolella, jotta saavat nappikauppaa. Kivuissa kituvat vanhukset eivät kosketa mammonanpalvojan omaatuntoa 😱

    • Anonyymi00088

      Missä ongelman ydin on ? Kuka päättää, että vanhuksille saa syöttää
      kelvotonta ruokaa ?

    • Anonyymi00091

      Demareilla on vain viidesosa paikoista valtuustossa, ei ne pärjää kokkareita
      ja vihreitä vastaan.

    • Anonyymi00092

      SDP on suurin puolue ja Vihreäthän on samaa vasuriporukkaa. Vasurit tekee päätöksiä enemmistön turvin ja vanhukset kärsii. Tämä totuus demarit pettää aina ja kaikessa.

    • Anonyymi00093

      muisti sairaat eivåt muista mitä heillä syötetään,

    • Anonyymi00094

      Asia korjaantuu kun nostetaan hallintovirainomaisille lisää PALKKAA.
      niiden ei tarvitse pelätä että he ikinä itse vanhenee.

      • Anonyymi00111

        Juuri niin SDP nosti edustajiensa palkkoja ja vähensi vanhusten palvelusta.


    • Anonyymi00095

      Ensimmäisinä kärrätään heidän lounaalle heh.

    • Anonyymi00109

      Ettekö te vieläkään tajua, että KAPITALISMI ON IHANAA!

    • Anonyymi00112

      Mutta vankiloissa tarjotaan rikollisille terveelliset sapuskat joka päivä, täytyy pittä huolta mikrojen ja makrojen tasapainosta.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4959
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      59
      3974
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      71
      3549
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

      ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      100
      2880
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

      jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2708
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

      jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

      Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2433
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2318
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

      Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      59
      2099
    Aihe