Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pointti+tuossa+videossa+on+se,+että+meidän+rukous+pitäisi+liikuttaa+Jumalaa.:)
24.03.2019 20:04
Onko+siellä+seitsemännen+päivän+baptisteja+vaan+onko+kyseessä+nimenomaan+seitsemännen+päivän+baptistit?
24.03.2019 20:02
Onhan+hellareilla+ja+baptisteilla+yhteistäkin,+kuten+aikuiskaste+ja+sunnuntain+pyhittäminen.+Muuten,+onhan+adventisteillakin+aikuiskaste+ja+seitsemännen+päivän+baptistit+pyhittävät+sapattia+niin+kuin+adventistit.
24.03.2019 20:01
Onhan+se+ihme+ystävälleni,+joka+pelkää+ukkosta.+Hän+luottaa+Jumalaan+ja+Jumala+kuulee+hänen+rukouksensa.+Ei+siihen+ole+kenelläkään+mitään+sanomista.
Voimme+ottaa+oppia+myös+Psalmista.
Ps.+51:2-8
"Jumala,+ole+minulle+armollinen+hyvyydessäsi,+pyyhi+pois+minun+syntini+suuren+laupeutesi+tähden.+Pese+minut+puhtaaksi+rikoksestani+ja+anna+lankeemukseni+anteeksi.+Minä+tiedän+pahat+tekoni,+minun+syntini+on+aina+minun+edessäni.+Sinua,+sinua+vastaan+olen+rikkonut,+olen+tehnyt+vastoin+sinun+tahtoasi.+Oikein+teet,+kun+minua+nuhtelet,+ja+syystä+sinä+minut+tuomitset.+Syntinen+olin+jo+syntyessäni,+synnin+alaiseksi+olen+siinnyt+äitini+kohtuun.+Mutta+sinä+tahdot+sisimpääni+totuuden+-+ilmoita+siis+minulle+viisautesi!+Vihmo+minut+puhtaaksi+isopilla+ja+pese+minut+lunta+valkeammaksi."
Tässäpä+meille+itse+kullekin+rukouksen+mallia.+Tärkeää+on,+että+rukoilemme+omaa+sisäistä+puhdistustamme+ja+teemme+Jumalan+tahdon.
Seuraavassa+videossa+rabbi+Schneider+opettaa+sitä,+kuinka+tärkeää+on+oman+sydämemme+puhdistus.+https://www.youtube.com/watch?v=Naozl1FQyr0
24.03.2019 19:55
Eräs+hyvä+ystäväni,+joka+pelkää+ukonilmaa,+rukoilee,+että+ukonilma+menisi+ohi.+Näin+myös+aina+tapahtuu.
Rukoilemme+usein+yhdessä,+että+Jumala+pelastaisi+ne+perheemme+jäsenet,+jotka+eivät+vielä+tunne+henkilökohtaisesti+Jeesusta.+
Rukouselämä+on+osa+elämääni.
24.03.2019 19:13
Tässä+foorumissa+ei+saa+oikeaa+kuvaa+adventismista.+Täällä+ei+kirjoittele+kuin+muutama+adventisti+silloin+tällöin.+Pääasiassa+tämän+palstan+keskusteluja+johtavat+adventtikirkosta+eronneet,+joilla+on+omanlaisensa+käsitys+adventismista.+Kommentoin+joitakin+asioita+Adviss-nimimerkin+kommentista.
<<kirkon+vaikeimpia+oppeja+ovat+tutkivan+tuomion+oppi+>>
Minä+allekirjoitan+tämän.+En+ole+oppia+koskaan+sisäistänyt,+ja+kuuntelen+tässä+opetusta+mieluummin+Messiaanisista+juutalaisilta.+
<<muutamat+opetuksen+nyanssit,+jotka+painottavat+tekojen+uskontoa+armon+sijaan.+>>
Ei+kirkko+sentään+opeta+tekoja+armon+sijaan.+Sinulla+on+tässä+oma+käsityksesi+adventistien+opetuksesta.
Tämä+adventistien+opetus+on+yhdenmukainen+Messiaanisen+juutalaisen,+Baruch+Kormanin+opetuksen+kanssa.+Hän+painottaa+myös+kuuliaisuutta,+joka+ilmenee+tekoina+(siis+Jumalan+tahdon+noudattamisena).
<<+Kirkko+painottaa+kymmenen+käskyn+lain+kuuliaisuutta+enemmän+kuin+olisi+tarpeen.+>>
Tässä+kirkko+opettaa+Raamatullisesti.+Kuuliaisuus+on+tärkeää+eikä+sitä+saa+unohtaa.+Vaikka+pelastus+onkin+armosta.+Tässä+ei+siis+ole+eroa+Baruch+Kormanin+opetuksen+kanssa.
<<Toki+kymmenen+käskyn+lain+moraalisilla+opetuksilla+on+tärkeä+roolinsa+uskovan+elämässä+mutta+kirkko+painottaa+dekalogia+jopa+niin+paljon,+että+Jeesuksen+Rakkauden+lain+opetukset+jäävät+kymmenen+käskyn+kuuliaisuuden+varjoon.>>
Ei+jää+varjoon,+vaikka+kuuliaisuutta+käskyille+tuleekin+korostaa.
<<+Muutenkin+kirkko+keskittyy+paljon+muuhunkin+kuin+vain+evankeliumiin.>>
Mitähän+tämä+vihjailu+sisältää?+Ei+aavistustakaan.+
<<Itse+en+usko+kolminaisuusoppiin,+joten+pidän+sitäkin+vääränä+oppina+Adventtikirkossa.>>
Tässä+suhteessa+olet+täysin+väärässä.+
Joh.+1:18
"Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.
Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala
ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+
on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet."
Vanhan+Perheraamatun+mukaan+tuo+kohta+kuuluu:
"Ei+kukaan+ole+Jumalaa+milloinkaan+nähnyt;+
ainokainen+Poika,+joka+on+Isän+helmassa,+
on+hänet+ilmoittanut."
Englanninkielisessä+Raamatussa+puhutaan+povesta+(bosom).+Kirkkoisien+"kolminaisuus"-käsitettä+on+vaikea+ymmärtää.+Mutta+Messiaaninen+rabbi,+Kirk+Schneider,+selventää+asiaa+Jumalan+Rakkaudella.+Jumala+on+Rakkaus.+Rabbi+Schneider+opettaa,+että+Rakkaus+luonnostaan+antaa.+Koska+Jumala+on+Rakkaus,+niin+Hän+tarvitsee+jonkun+antamaan.+Rabbi+Schneider+opettaa,+että+Hänellä+(Isällä)+on+aina+ollut+sydämessään+Hän,+jota+me+kutsumme+Pojaksi.+Tämän+vuoksi+Jeesus+sanoo,+että+jos+näet+minut+(Jeesuksen),+näet+Isän.
Joh.+1:1+sanoo:+"Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona+ja+Sana+oli+Jumala.".
(lähde:+https://www.youtube.com/watch?v=LdNmMZnghsc)+
Siis+Jumala+on+Rakkaus+ja+Jumala+näytti+ihan+konkreettisesti+Rakkauden.+Jeesus+(joka+on+yhtä+Isän+kanssa)+näytti+millaista+(ja+mikä)+on+Jumalan+Rakkaus.:)+
<<Adventtikirkon+jäsenistä+suuri+osa+on+sisäänpäin+lämpiäviä<<
Tämä+on+ehkä+suomalainen+luonteenpiirre.
24.03.2019 19:05
<<Olisiko+jollain+liikkeseen+kuuluvalla+jotain+huomauttmista+tai+muuttamista/lisäämistä+tekstiin?>>
Linkistäsi+poimin+tämän+kohdan:+"Adventtikirkolla+ei+ole+uskontunnustusta+vaan+nykyisin+28+perustavanlaatuista+opinkohtaa,+joiden+sisältöön+on+vuosien+varrella+tehty+tarkennuksia,+ja+niitä+on+lisätty+tarpeen+mukaan+virallisen+kannan+vahvistamiseksi.+Niiden+perustana+on+adventtikirkon+mukaan+aina+Raamattu.+"+Tämä+on+hyvä+muistaa,+että+Sana+elää+ja+opinkohtia+tarkistetaan+aika+ajoittain.+Senpä+vuoksi+seurakuntalaiset+eivät+edes+tiedä+opinkohtia,+sillä+yleensä+luetaan+Raamattua.+Keskustellaan+Raamatusta.+Silloin+voi+kuka+tahansa+tuoda+omia+näkemyksiään.
24.03.2019 16:48
Siis+Jumala+on+Rakkaus+ja+Jumala+näytti+ihan+konkreettisesti+Rakkauden.+Jeesus+(joka+on+yhtä+Isän+kanssa)+näytti+millaista+(ja+mikä)+on+Jumalan+Rakkaus.:)
24.03.2019 13:50
<<Jumala+joka+on+YKSI>>
Joh.+1:18
"Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.
Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala
ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+
on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet."
Vanhan+Perheraamatun+mukaan+tuo+kohta+kuuluu:
"Ei+kukaan+ole+Jumalaa+milloinkaan+nähnyt;+
ainokainen+Poika,+joka+on+Isän+helmassa,+
on+hänet+ilmoittanut."
Englanninkielisessä+Raamatussa+puhutaan+povesta+(bosom).+Kirkkoisien+"kolminaisuus"+on+vaikea+ymmärtää.+Mutta+Kirk+Schneider+ottaa+asian+selvennykseksi+esille+Jumalan+Rakkauden.+Jumala+on+Rakkaus.+Rabbi+Schneider+opettaa,+että+Rakkaus+luonnostaan+antaa.+Koska+Jumala+on+Rakkaus,+niin+Hän+tarvitsee+jonkun+antamaan.+Hänellä+(Isällä)+on+aina+ollut+sydämessään+Hän,+ota+me+kutsumme+Pojaksi.+Tämän+vuoksi+Jeesus+sanoo,+että+jos+näet+minut+(Jeesuksen),+näet+Isän.
Joh.+1:1+sanoo:+"Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona+ja+Sana+oli+Jumala.".
(lähde:+https://www.youtube.com/watch?v=LdNmMZnghsc)
24.03.2019 13:45
jatkoa
Tai+en+tiedä+alistuuko,+mutta+pitäisi+alistua.
24.03.2019 10:00
<<Siinä+missä+islam+on+nöyrtymistä+ja+alistumista,+kristillinen+usko+on+vapautta+elää+Jumalan+tahdon+mukaisesti+rakkauden+vuoksi+ja+vapaaehtoisesti.>>
Kyllä+kristittykin+alistuu+Jumalan+tahtoon.:)
24.03.2019 09:59
<<Löydät+myös+todisteet+sille,+että+Paavali+halusi+tuhota+Jeesuksen+aloittaman+liikkeen+juutalaisuuden+sisällä>>
Olen+lukenut+Uutta+testamenttia+enkä+ole+löytänyt+todisteita.+Voisitko+laittaa+todisteet,+siis+Raamatun+paikka,+niin+jatketaan+keskustelua.
24.03.2019 09:57
Tätä+epäilystä+ei+kestänyt+kauaa,+sillä+enkeli+ilmoitti+asian+Joosefille.:)
24.03.2019 09:46
Niin.+Jos+ajatellaan,+että+Jumala+on+Henki,+ja+Jeesus+on+syntynyt+siis+Hengen+voimalla+Mariasta.+Tällöin+Maria+ei+ole+menettänyt+neitsyyttänsä.+Mutta+Joosef+siitti+Jeesuksen+veljet.+Tämän+vuoksi+Maria+ei+voi+olla+ikuisesti+neitsyt.
24.03.2019 09:44
<<esim.+v-lestadiolaisuudesta+luterilaisuuteen+vaihtaneita.+>>
Valitettavasti+näin+saattaa+olla.+Jos+nuori,+joka+on+alkanut+kriittisesti+ajattelemaan+omilla+aivoillaan,+huomaa,+että+tällaisen+ahtaan+seurakunnan+ulkopuolella+onkin+mukavia,+reiluja+ja+rehellisiä+ihmisiä+(toisin+kuin+ehkä+on+opetettu),+niin+se+on+sitten+siinä.
<<+voisiko+se+ateistisuus+kuitenkin+olla+niin+surullinen+asia,+että+se+madaltaisi+teidän+uskovien+onnellisuutta?>>
Silloin+kun+ateisti+ei+ole+uskovaisen+omassa+perheessä+-+aivan+läheisin+siis,+niin+ei+kait+se+yleensä+vähennä+onnellisuutta.+Jumalattomia+on+vain+niin+paljon+ja+usko+vähenee+koko+ajan.+Tämä+on+myös+yksi+ajan+merkki+Jeesuksen+tuloa+ajatellen.+En+tarkoita+sitä,+että+evankeliumia+ei+julistettaisi.
24.03.2019 09:33
Niinpä+näyttää+olevankin.+Kuitenkin+Jeesuksella+oli+veljiä,+jotka+eivät+ole+syntyneet+Jumalasta+vaan+Joosef+on+heidät+siittänyt.+Maria+ei+tämän+vuoksi+voi+tietenkään+olla+ikuisesti+neitsyt.:)
23.03.2019 22:50
Maria+oli+neitsyt+synnyttäessään+Jeesuksen:+Jeesus+on+vain+syntynyt+neitsyt+Mariasta.+Mutta+Jeesuksen+veljet+eivät.+He+eivät+ole+Jumalia.+Jeesuksella+oli+veljiä.+Näin+minä+ymmärrän.
23.03.2019 22:49
Olit+jättänyt+(tarkoituksella?)+yhden+olennaisen+lauseen+pois+kommentistani.+Se+ei+ole+surullista,+että+ateisti+on+rehellinen+vaan+se,+ettei+hän+usko+Jumalaan.:)
23.03.2019 22:39
Jos+uskovaisen+omassa+perheessä+on+ateisti/ateisteja,+niin+uskon+sen+vähentävän+uskovaisen+onnellisuutta.
23.03.2019 22:33
Ei+kukaan+voi+täyttää+lakia.+Sen+vuoksihan+Jeesus+kuoli.+Jeesus+tuli+kiroukseksi+meidän+edestämme.+Uskomalla+Jeesukseen+vain+pelastumme.+
Gal.+3:10-11
Ne+taas,+jotka+luottavat+lain+noudattamiseen,+ovat+kirouksen+alaisia.+Onhan+kirjoitettu:+"Kirottu+on+jokainen,+joka+ei+tee+kaikkea,+mitä+lain+kirja+käskee."
On+selvää,+ettei+kukaan+tule+Jumalan+silmissä+vanhurskaaksi+lakia+noudattamalla,+sillä+"uskosta+vanhurskas+saa+elää".
(lähde:+https://www.youtube.com/watch?v=QA0eiUSJIHk)
23.03.2019 22:32
82 / 305