Mikä merkitys rukouksella on elämässäsi?

Rukous voi pitää sisällään kiitosta tai pyyntöjä ja jotkut puhuvat rukouksessa omia tuntemuksiaan ja asioitaan Jumalalle odottamatta mitään vastausta Jumalalta. Jumala on kuin näkymätön ystävä, jolle voi uskoa salaisuuksia.

Mitä sinä odotat Jumalalta ja millainen on sinun rukouksesi?

33

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VapahtajaOletSinä

Rukous on kuin runkkausta. Ei vastapuolta, ei vaikutusta. Hetken tuntuu hyvältä mutta lopulta jää vain tyhjä ja huijattu olo.

• Jumala.toimii

Rukous toi pojan, pian 40.
      Rukous toi saattohuoneesta kasvukumppanin evankeliumintyöhön, lääketiede ei enää antanut mitään toivoa, syöpä.
      Monta muutakin asiaa - jota rukous on tuonut, mutta nuo ovat elämässä näkyviä ja omin jaloin kulkevia. Jälkimmäinen rukousvastaus tuotiin Pohjois-Suomesta tänne etelään ja hän esittäytyi seurakunnalle nähtäväksi, jonka puolesta rukoilivat.
      Eli oli viimeinen hetki, jossa odotettiin jo kuolemaa - kun vielä pyysi seurakunnalta, että rukoillaan rakkaan uskonveljeni puolesta, Hän on parantumattomasti sairas ja kuolee, ellei Herra meitä auta.
      Ja se rukous kuultiin, sillä Herralla oli hänelle vielä tehtäväkenttä.
      Tuossa tehtävässä hänellä on todellinen tieto elävästä Jumalasta, joka on kaikkivoipa.
      Nyt tuo astia on jaloa käyttöä varten asetettu. Hän ei ostanut parantumista, vaan jo toivonsa menettäneenä, esirukoilijat astuivat Herran eteen.

Ja työ jatkuu. Hän on kulkenut Venäjällä, Suomessa jne. Elävä todiste.

• Juttuja piisaa, joten nimet esiin, jotta voimme tarkistaa esitetyt väitteet.

Saitte pojan rukousvastauksena, mutta mikä todistaa sen, että kyse oli ihmeestä sen sijaan, että tapahtui luonnollinen sikiäminen?

Kuka on se syövästä parantunut henkilö, josta puhut? Voitko todistaa sen, että kyse oli Jumalan tekemästä ihmeestä eikä jostakin muusta?

Juttuja piisaa, mutta todisteet ovat täysi nolla - edelleen.

• Eikiitosjeesus
        G4G kirjoitti:

Juttuja piisaa, joten nimet esiin, jotta voimme tarkistaa esitetyt väitteet.

Saitte pojan rukousvastauksena, mutta mikä todistaa sen, että kyse oli ihmeestä sen sijaan, että tapahtui luonnollinen sikiäminen?

Kuka on se syövästä parantunut henkilö, josta puhut? Voitko todistaa sen, että kyse oli Jumalan tekemästä ihmeestä eikä jostakin muusta?

Teillä on sitten ollut varsin "syvällinen" tapa rukoilla. Minä olisin kyllä osannut neuvoa ihan maallisilla käsitteillä kuinka lapsia tehdään.

• Kokeen-tein

Kaiken haluamani olen saanut ilman ruloilemistakin.

Kerran erehdyin rukoilemaan ihan kokeeksi, koska siellä Raamatussa sanotaan, että siten koetelkaa minua (jumalaa). Avaimet olivat kadonneet, eikä niitä koskaan löytynyt.
        Mitään vastausta ei siis tullut suuntaan tai toiseen ja siksi päätinkin olla enää koskaan häritsemättä sitä kuuroa vanhusta siellä taivaassa.

• G4G kirjoitti:

Juttuja piisaa, joten nimet esiin, jotta voimme tarkistaa esitetyt väitteet.

Tiedoksi G4G:lle: Ei meidän rukouksemme tarvitse vakuuttaakaan sinua, vaan Jumalaa. Ja Jumala vastaa.

• TosiTotta
        Kokeen-tein kirjoitti:

Kaiken haluamani olen saanut ilman ruloilemistakin.

Kerran erehdyin rukoilemaan ihan kokeeksi, koska siellä Raamatussa sanotaan, että siten koetelkaa minua (jumalaa). Avaimet olivat kadonneet, eikä niitä koskaan löytynyt.
        Mitään vastausta ei siis tullut suuntaan tai toiseen ja siksi päätinkin olla enää koskaan häritsemättä sitä kuuroa vanhusta siellä taivaassa.

Minäkin kadotan avaimeni - vähää väliä.
        Haen sieltä, täältä ja lopulta hermoillen.
        Itkuntirauksen jälkeen istun ja rukoilen.
        Eihän Jumalaa voi juoksupoikana pitää!
        Sitten häpeillen anon, että jos nyt kuitenkin...
        Sitten nousen rauhoittuneena palliltani.
        Kappas kummaa, tuossako ne avaimet olivatkin!

• TosiTotta kirjoitti:

Minäkin kadotan avaimeni - vähää väliä.
        Haen sieltä, täältä ja lopulta hermoillen.
        Itkuntirauksen jälkeen istun ja rukoilen.
        Eihän Jumalaa voi juoksupoikana pitää!
        Sitten häpeillen anon, että jos nyt kuitenkin...
        Sitten nousen rauhoittuneena palliltani.
        Kappas kummaa, tuossako ne avaimet olivatkin!

Kadonneen esineen etsimisessä on tosiaan hyödyllistä rauhoittua hetkeksi.

Jos rukoilu auttaa rauhoittumaan, se on varmaankin ihan hyvä konsti. Mutta menetelmä toimii erinomaisesti ilman rukousta tai edes minkäänlaista jumalauskoa.

• TosiTotta
        v.aari kirjoitti:

Kadonneen esineen etsimisessä on tosiaan hyödyllistä rauhoittua hetkeksi.

Jos rukoilu auttaa rauhoittumaan, se on varmaankin ihan hyvä konsti. Mutta menetelmä toimii erinomaisesti ilman rukousta tai edes minkäänlaista jumalauskoa.

Kiitos, v.aari, huonon suomenkielen taidon kritisoimisestani!
        Olen hakenut esiin kielioppikirjani 50:n vuoden takaa ja luen niitä nyt.
        Tosin huomaan myös kielenkäytön muuttuneen, mutta perusasiat ovat samoja.
        Minulla kun kummittelee joku ADHD-peikko jatkuvasti.
        Näen sanat aivan toisina kuin mitä ne on kirjoitettu!
        Joku placebo-efekti, joka saa uskomaan illuusioihin.
        Enpä olisi uskonut Sinun takertuvan höpinääni, jälleen kerran...

• TosiTotta kirjoitti:

Kiitos, v.aari, huonon suomenkielen taidon kritisoimisestani!
        Olen hakenut esiin kielioppikirjani 50:n vuoden takaa ja luen niitä nyt.
        Tosin huomaan myös kielenkäytön muuttuneen, mutta perusasiat ovat samoja.
        Minulla kun kummittelee joku ADHD-peikko jatkuvasti.
        Näen sanat aivan toisina kuin mitä ne on kirjoitettu!
        Joku placebo-efekti, joka saa uskomaan illuusioihin.
        Enpä olisi uskonut Sinun takertuvan höpinääni, jälleen kerran...

Mitä mahdoit lukea? En tiedä kritisoineeni sinun kielitaitoasi mitenkään tuossa edellä.

• TosiTotta
        v.aari kirjoitti:

Mitä mahdoit lukea? En tiedä kritisoineeni sinun kielitaitoasi mitenkään tuossa edellä.

v.aari, siitä on jo aikaa, jolloin sanoit minulla olevan hyvän suomen kielen taidon,
        kun ottaa huomioon, että se ei ole kotimaan kieleni ;-D
        Se murskasi sydämeni, sillä rakastan suomenkieltä! ;-(
        Mutta 30:tä vuotta Suomessa ei taannut jatkuvaa kielitaitoa,
        kun on asunut 40:tä vuotta Mustikkamaassa.

Olen tosin löytänyt myös netistä kielikursseja, mutta
        on vaikeaa löytää tasolleen sopivaa.
        Nominatiivimuodot vain kirjansivujen kanssa mukaan ja lenkille niitä pänttäämään.
        Minun on helpompi ajatella ulkoilmassa reippaasti kävellen.

Tulin vain välillä lukemaan tänne joitakin kommentoijia joista pidän.

• Uskova-mies

Rukoilen heti aamulla kun herään.
      Pyydän siunausta muutamille ihmisille ja asioille.
      Lyhyt rukous myös päivällä.
      Illalla vielä rukoilen läheisteni puolesta.Turvaudun Jeesuksen Kristuksen apuun ja armoon kaikkien puolesta.Jätän asiamme hänen armollisiin käsiin.

• allikko

Eiköhän ne asiat suju ihan samalla tavalla riippumatta siitä rukoiletko vai et. Vai oletko huomannut eroa sen välillä, kun et rukoillut ja kun rukoilit?

• Teppo.teräväinen

Rukoilin Jumalaa, että sataisi vettä ja vettä satoi.

Rukoilin Jumalaa, että aurinko paistaisi ja aurinko paistoi.

Rukoilin Jumalaa, että heräisin aamulla elossa ja heräsin elossa.

Rukoilin Jumalaa, että perheeni tulisi uskoon. Eivät tulleet.

Rukoilin Jumalaa, että läheiseni parantuisi syövästä. Ei parantunut.

Rukoilin Jumalaa, että hän puhuisi minulle ja ilmestyisi minulle. Ei puhunut eikä ilmestynyt.

• Eikiitosjeesus

Eli vaikutus plus miinus nolla. Ei vaikutusta niin mihinkään. Kyllähän se itsesuggestiona toimii vaikka rukoilisit Upponallea.

• nalleja
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

Eli vaikutus plus miinus nolla. Ei vaikutusta niin mihinkään. Kyllähän se itsesuggestiona toimii vaikka rukoilisit Upponallea.

Rukoilin uppo-nallea, että parantaisi ihottumani.

Ei parantanut.

Rukoilin uppo-nallea, että veljeni tulisi uskoon.

Ei tullut.

Rukoilin upponallea, että ei olisi niin kylmä.

Ei ollut niin kylmä, koska kevät tuli.

Upponalle on tosi jumala! Aamen!

• Olisikohan vika sinun rukouksessasi? Mietippä, miksi Jumala ei vastaa rukouksiisi? Oletko oikeasti koskaan rukoillut? Jos olet rukoillut, niin miksi Jumala ei kuule sinua? Voit itse pohtia näitä asioita.

• Rukousvastaukset

Rukoilin Lumikkia ja seitsemää pientä kääpiötä parantamaan nuhakuumeeni ja seuraavana päivänä kuume ja nuha olivat poissa.

Rukoilin Aku Ankkaa ja hänen herttaisia veljenpoikiaan poistamaan minulta selkäkivun ja seuraavana aamuna noustessani ylös huomasin, että kipu oli tiessään.

Kiitos näille edellä mainituille olennoille suunnattaman hyvästä rukousvastauksesta!

• spagatti

Minulla oli tosi paha ripuli. Rukoilin Lentävää Spagettihirviötä, että hän parantaisi ripulini. Meni vain vajaat kaksi päivää ja olin taas terve. Kiitos oi Lentävä Spagettihirviö!

• Kyllä teitä pilkkaajia nyt näyttää huvittavan. Minua säälittää teidän kommenttinne.

• TonttuToljanteri
        Yksi_usko kirjoitti:

Kyllä teitä pilkkaajia nyt näyttää huvittavan. Minua säälittää teidän kommenttinne.

Minusta ihan oivaltavia kommentteja.

Rukoukset toimii hyvin tarinoissa. Ja aina jonkin tapahtuman jälkeen. Ukkosen loputtua on hyvä kertoa että rukoilin ukkosen loppumista.

Mutta rukoilepa että ensi kesänä ei ukkostaisi ollenkaan. Jos se surkea jumalasi olisi olemassa ja olisit uskossa, niin näin kävisi.

Mutta et sinä tuota uskalla rukoilla koska tiedät että jumalasi ei kuulisi sinua, koska sitä ei ole olemassa.

• TonttuToljanteri kirjoitti:

Minusta ihan oivaltavia kommentteja.

Rukoukset toimii hyvin tarinoissa. Ja aina jonkin tapahtuman jälkeen. Ukkosen loputtua on hyvä kertoa että rukoilin ukkosen loppumista.

Mutta rukoilepa että ensi kesänä ei ukkostaisi ollenkaan. Jos se surkea jumalasi olisi olemassa ja olisit uskossa, niin näin kävisi.

Mutta et sinä tuota uskalla rukoilla koska tiedät että jumalasi ei kuulisi sinua, koska sitä ei ole olemassa.

Ei sellaisia asioita rukoilla. Sadetta ja ukkostakin tarvitaan. Mutta ystävä pelkää tosi paljon ukkosta, ja hän rukoilee, että ukkonen ei tulisi kohdalle. Hänen rukouksestako johtuu, että ukkonen tosiaan kiertää tuon alueen.:)

• TonttuToljanteri
        Yksi_usko kirjoitti:

Ei sellaisia asioita rukoilla. Sadetta ja ukkostakin tarvitaan. Mutta ystävä pelkää tosi paljon ukkosta, ja hän rukoilee, että ukkonen ei tulisi kohdalle. Hänen rukouksestako johtuu, että ukkonen tosiaan kiertää tuon alueen.:)

No voi kai siihen jonkun jumalan keksiä temppuilemaan, jos ei ole ollut koulussa hereillä.

On se kiva että jumalasi on niin suuri ja mahtava että välittää yhdestä valkoisesta heterosta, joka pelkää ukkosta. Eipä välittänyt paskaakaan Mosambikin mustista köyhistä hetki sitten, vaikka rukoilivat kädet verillä.

Mutta saahan sitä aina kuvitella että joku jumala olisi kiinnostunut juuri minusta ja minun typeristä toiveistani. Mitäpä me muista, kunhan minun hassut pyyntöni toteutetaan.

• Eräs hyvä ystäväni, joka pelkää ukonilmaa, rukoilee, että ukonilma menisi ohi. Näin myös aina tapahtuu.

Rukoilemme usein yhdessä, että Jumala pelastaisi ne perheemme jäsenet, jotka eivät vielä tunne henkilökohtaisesti Jeesusta.

Rukouselämä on osa elämääni.

• jahushua

Wau! Valtava ihme! Ukonilma meni ohitse! Kiitos Jeesus!

Kaikki perheenjäsenesi tulevat varmasti uskoon. Usko vain lujasti ja jatka rukoilemista: se tapahtuu, sillä Herra vastaa aina rukouksiin ja sehän on Jumalan tahto, että he tulevat uskoon! Se siis tapahtuu, sillä Jumala toimii aina tahtonsa mukaan, etenkin silloin, kun sitä häneltä pyydetään rukouksessa!

• jahushua kirjoitti:

Wau! Valtava ihme! Ukonilma meni ohitse! Kiitos Jeesus!

Kaikki perheenjäsenesi tulevat varmasti uskoon. Usko vain lujasti ja jatka rukoilemista: se tapahtuu, sillä Herra vastaa aina rukouksiin ja sehän on Jumalan tahto, että he tulevat uskoon! Se siis tapahtuu, sillä Jumala toimii aina tahtonsa mukaan, etenkin silloin, kun sitä häneltä pyydetään rukouksessa!

Onhan se ihme ystävälleni, joka pelkää ukkosta. Hän luottaa Jumalaan ja Jumala kuulee hänen rukouksensa. Ei siihen ole kenelläkään mitään sanomista.

Voimme ottaa oppia myös Psalmista.

Ps. 51:2-8
        "Jumala, ole minulle armollinen hyvyydessäsi, pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden. Pese minut puhtaaksi rikoksestani ja anna lankeemukseni anteeksi. Minä tiedän pahat tekoni, minun syntini on aina minun edessäni. Sinua, sinua vastaan olen rikkonut, olen tehnyt vastoin sinun tahtoasi. Oikein teet, kun minua nuhtelet, ja syystä sinä minut tuomitset. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. Mutta sinä tahdot sisimpääni totuuden - ilmoita siis minulle viisautesi! Vihmo minut puhtaaksi isopilla ja pese minut lunta valkeammaksi."

Tässäpä meille itse kullekin rukouksen mallia. Tärkeää on, että rukoilemme omaa sisäistä puhdistustamme ja teemme Jumalan tahdon.

Seuraavassa videossa rabbi Schneider opettaa sitä, kuinka tärkeää on oman sydämemme puhdistus. https://www.youtube.com/watch?v=Naozl1FQyr0

• Yksi_usko kirjoitti:

Onhan se ihme ystävälleni, joka pelkää ukkosta. Hän luottaa Jumalaan ja Jumala kuulee hänen rukouksensa. Ei siihen ole kenelläkään mitään sanomista.

"Jumala, ole minulle armollinen hyvyydessäsi, pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden. Pese minut puhtaaksi rikoksestani ja anna lankeemukseni anteeksi. Minä tiedän pahat tekoni, minun syntini on aina minun edessäni. Sinua, sinua vastaan olen rikkonut, olen tehnyt vastoin sinun tahtoasi. Oikein teet, kun minua nuhtelet, ja syystä sinä minut tuomitset. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. Mutta sinä tahdot sisimpääni totuuden - ilmoita siis minulle viisautesi! Vihmo minut puhtaaksi isopilla ja pese minut lunta valkeammaksi."

Tässäpä meille itse kullekin rukouksen mallia. Tärkeää on, että rukoilemme omaa sisäistä puhdistustamme ja teemme Jumalan tahdon.

Seuraavassa videossa rabbi Schneider opettaa sitä, kuinka tärkeää on oman sydämemme puhdistus. https://www.youtube.com/watch?v=Naozl1FQyr0

Pointti tuossa videossa on se, että meidän rukous pitäisi liikuttaa Jumalaa.:)

• Totuus.on.tämä
        Yksi_usko kirjoitti:

Sinun postaamillasi roskavideoilla ei ole mitään pointia. Se on pelkkää harhaisen ihmisraunion aivopieruja.

• Yksi_epäusko
        Yksi_usko kirjoitti:

"Onhan se ihme ystävälleni, joka pelkää ukkosta. Hän luottaa Jumalaan ja Jumala kuulee hänen rukouksensa. Ei siihen ole kenelläkään mitään sanomista."

Eikös tuo paremminkin todista epäluottamuksesta Jumalaan? Ystäväsi ei luota siihen, että Jumala varjelisi hänet, vaikka se on juurikin itse Jumala, joka ne säätkin säätää.

Ja eikö ole itsekästä pyytää, että se ukkoen kiertäisi juuri minut ja osuisi jonkun toisen kohdalle?

Minusta tuossa ei ilmene muuta kuin epäuskoa ja epäluottamusta Jumalaan ja hänen varjelukseensa.

• TosiTotta
        Yksi_usko kirjoitti:

Oletko nuori ihmistaimi? Intoileva luottamuksesi saa kysymään sitä.
        Nuoruuteen kuuluu luottamus ja halu muuttaa koko maailma hyväksi.
        Vuosien mittaan huomaa, ettei kaikki ollutkaan kultaa - vaan kissankultaa.
        Suojele itseäsi "lampaannahkoihin naamioituneilta susilta".
        On parempi elää omissa toiveajatteluissaan kuin raadollisten ihmisten,
        toivonsa menettäneiden luomassa "roskatunkiossa".
        Heidän kokemuksensa ja näkemyksensä ovat valheellisia ja haihtuvia...

• TonttuToljanteri

Rukoilun pointti on se, että epäilet jumalasi harkintakykyä. Epäilet että jumalasi ei huomaa sairasta sukulaistasi. Epäilet että jumalasi ei välitä aborteista. Epäilet ja et luota jumalaasi.

Rukous on epäluottamuslause jumalia kohtaan.

• Kiusaus-hoi

"Anna meille meidän jokapäiväinen leipämme."

Yhtään kertaan ei ole tarvinnut tuotakaan rukoilla ja leipää on ollut joka päivälle niin paljon, että osa on ehtinyt menemään jopa vanhaksi.

Vaikka sitten rukoilisin niiden Afrikassa asuvien puolesta, että heillä olisi jokapäiväinen leipä, niin eipä se toteudu koskaan kaikkien kohdalla.

"Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta."

Kiusauksia on aina, kun kulkee silmät ja korvat auki. Jopa kuurosokeat joutuvat kiusaukseen.
      Eivätkös ne kiusaukset kasvata vain luonteen lujuutta, jos niistä selviää?

Mitenkäs sille Eevalle kävi siinä tarinassa? Jahve oli vielä hyvin tietoinen siitä kiusauksesta, johon hän itse sen Eevan saattoi istuttamalla sen kauniin puun keskelle paratiisia?
      Ei voi muuta sanoa kuin, että onhan se vittumainen ukkeli se jumala.

• Voisiko joku todistaa sellaisen tapahtuman, jota ei olisi voinut tapahtua ilman rukousta ja Jumalan yliluonnollista toimintaa? Vai ovatko kaikki tapahtumat selitettävissä luonnollisella tavalla, niin että ei tarvita yliluonnollista tekijää kuten Jumalaa sen selittämiseksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe