Vapaa kuvaus

Aloituksia

97

Kommenttia

3564

1. "Kyse+on+tuossa+ollut+hieman+fyysiseksi+äityneestä+riidasta+joka+on+ollut+naisen+hallinnassa"+Kerrotko+minulle+mikä+on+riidassa+sopiva+määrä+fyysisyytta?+Saako+töniä+ja+kuinka+kovaa?Vaatteiden+repiminen?Saako+painaa+maata+vasten?Saako+vetää+tukasta?Miten+on+litsari+poskelle?Entäpä+lyönti+käsivarteen?Itse+olen+tottunut,+nollatoleranssiin+tuon+väkivaltaisuuden+kanssa+jopa+siinäkin+tapauksessa,+että+nainen+on+lyönyt+minua.No+seuraavaksi+jään+odottamaan,+että+nainen+saa+kunnolla+turpiinsa.Itse+tulkitsen+asian+niin,+että+nainen+on+onnellinen+kun+saa+jännmiespaskan+huomion+pois+itsestään+johonkin+muuhun+jä+pääsee+liittoutumaan+yhteistä+vihollista+vastaan,+jos+vaikka+ei+saisi+enemmän+turpiinsa+illalla+kotona.No+yhtä+kaikki+se+on+valinta+jännämiehen+puolesta+sen+sijaan,+että+ottaisi+taksin+turvakotiin+ja+alkaisi+etsiä+kilttiä+miestä.
  2. Niin,+kuten+sanoin,+en+tarkoita,+etteikö+olisi+parisuhteita+jotka+ovat+oikeasti+tasa-arvoisia.+Ja+sinulla+on+ilmeisesti+sellainen+ainakin+omasta+mielestäsi.+Puolisosi+mielipide+jää+tässä+nyt+kuulematta.Se+että+sinulla+on+noin+ei+tarkoita+etteikö+kertomani+pitäisi+paikkansa+ja+alkaa+olla+iso+ongelma+yhteiskunnassa:Siihen+ovat+mm.+puuttuneet+tunnetut+psykologit+Tony+Dunderfelt+ja+Heli+Vaaranen:+https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/psykologi_tony_dunderfelt_hsssa_nainen_haluaa_sankyynsa_rakastajan"Vaarasen+mielestä+naisista+on+tullut+päällepäsmäreitä+ja+miehistä+tahdottomia+apureita.""+Kiltit+miehet+eivät+Dunderfeltin+mukaan+riitä+naisille."https://www.hs.fi/elama/art-2000002879714.html"Mies+turhautuu,+sillä+hän+ei+päätä+juuri+mistään.+Miehen+tehtävänä+on+ottaa+vastaan+käskyjä+–+eikä+hän+siitä+huolimatta+useinkaan+saa+asiasta+kiitosta,+Vaaranen+sanoo.+Nainen+puolestaan+on+kiukkuinen,+koska+kokee+kantavansa+liikaa+vastuuta.""+naisen+kriteerit+muuttuvat.+Hän+alkaa+haluta+täydellisyyttä,+esimerkiksi+täydellisen+siistiä+kotia.+Neuvottelutaidot+häviävät,""Mutta+miksi+mies+alistuu+naisen+apupojaksi?”Koska+nainen+on+yleisesti+ottaen+parempi+kertomaan+tarpeistaan+verbaalisesti.+Lisäksi+naisella+on+takanaan+vankka+tyttökavereiden+tuki.+Miehellä+vastaavaa+ei+ole."Tuohon+hesarin+kirjoitukseen+viitaten.+Lähipiirissäni+on+kaksi+pariskuntaa+joissa+nainen+kieltäytyi+lukemasta+tuota+artikkelia.+Toinen+luki+sen,+mutta+kielsi+kertomasta+miehelleen.
  3. 174 / 179