Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Vai+syntyi+ne+apostoliset+kirjeet+vasta+300+luvulla+roomalaiskatolisen+kirkon+toimesta.+"
En+ole+tällaista+väittänyt.+Sisälukutaitoa,+pliis.
05.06.2018 16:24
"Tässä+avauksessa+kehuttiin+että+miten+rikkaat+saavat+lähteä+toiseen+maahan+loisimaan.+"
Aloituksessa+?+Me+luemme+näemmä+asioita+varsin+eri+tavalla.
05.06.2018 09:20
"+Oppisi+on+aika+epäraamatullinen."
Samoin+voidaan+sanoa+alkuseurakunnan+opista.+Katson,+että+se,+mitä+Jeesus+opetti,+on+minulle+tärkeämpää+kuin+se+mitä+opettivat+katoliset+isät+kolmannella+vuosisadalla+ja+sen+jälkeen.
05.06.2018 09:18
Ovatko+ateistit+mielestäsi+tuollaisia+?+Kaikki+ateistit+?
Kovinpa+on+ahdas+tuo+näkemyksesi.+Avaisit+silmäsi.
05.06.2018 09:13
Lopeta+tuo.+Tämä+ketju+ei+koske+pakolaisia,+vaan+niitä,+jotka+lähtevät+omasta+kotimaastaan+pakolaisten+vuoksi.+
Saksan+kasvanut+rikollisuus+ja+ahdistelut+pakolaisten+vuoksi+ovat+fakta.
Jos+sinulla+ei+ole+lisäargumentteja+haukkua+niitä,+jotka+tekevat+omalla+rahallaan+mitä+haluavat,+niin+voit+toki+myös+olla+hiljaa+ja+myöntää+olevasi+väärässä.+Jos+luonne+antaa+periksi.
04.06.2018 23:43
Ai,+sorry.
Katson+olevani+Jumalan+lapsi,+etsin+totuutta+Jumalasta+ja+myöskin+ihmisestä+Jeesuksesta+Kristuksesta,+jonka+Jumala+on+adoptoinut+ihmisestä+syntyneiden+joukosta.
Valitettavasti+katolisten+isien+kolmiyhteys+on+sellaista+harhaoppia,+johon+en+enää+palaa.+Sen+tueksi+korjailluista+UT:n+teksteistä+haluan+löytää+niin+alkuperäisen+ja+korruptoimattoman+totuuden+kuin+mahdollista.+Valitettavasti+nyky-UT+ei+sitä+tarjoa.+Ei+lähellekään.
04.06.2018 22:52
Voi+hömppää.+Ei+kai+tähän+voi+muuta+sanoa.
Ateisti+ei+ole+sidottu+yhteen+ainoaan+näkemykseen+asioista,+kuten+fundamentalistiset+kristityt+ovat.+Jos+tulee+uutta+tietoa+ilmi,+ateisti+on+se,+joka+tutkiskelee+sitä,+ja+uskovat+rivissä+huutavat+että+"bärkkeleen+harhoja+taas",+ja+elävät+silmät+tukevasti+suljettuna+elämäänsä+siihen+asti+kunnes+ovatten+saaneet+seuraavan+injektiopiikin+lahkoharhaansa.
04.06.2018 22:45
Ei+paha,+mutta+perustele.
04.06.2018 22:40
Vastasin+jo+aiemmin,+Johannes+on+se+opetuslapsi+josta+aiemmat+jakeet+puhuvat.
04.06.2018 22:39
Veli+on+veli.+Jeesuksen+Isä+ja+Veljien+Isä+on+sama,+Jeesuksen+omien+sanojen+mukaan,+ja+Jeesuksen+Jumala+ja+hänen+veljiensä+Jumala+on+sama,+Jeesuksen+mukaan.+Jeesus+siis+selkeästi+ilmaisi,+että+hän+on+liha+ja+vertasiinä+kuten+veljensäkin,+ja+Jeesuksella+on+luojansa,+Jumala.
04.06.2018 22:38
"Miksi+minä+olisin+kateellinen?"
No+sitähän+juuri+ihmetelen.
Jos+kerran+koet+olevasi+rikas,+niin+mikset+osta+tönöä+Balaton-järven+rannalta,+kuten+nämä+?+
"Kyse+on+siitä,+että+pistämmekö+rajat+kiinni+köyhiltä,+emmekä+enää+auta+heitä"
Ei+suinkaan.+Kysymys+on+siitä,+miksi+arvostelet+niitä+jotka+tekevät+rahoillaan+mitä+haluavat,+ja+heitä++haukutaan+"loiseläjiksi".+Miksi+?
04.06.2018 22:35
Oletko+pohjiasi+myöten+kateellinen,+kenties+?+Jos+"rikkaat"+eivät+kerran+riko+lakia+eivätkä+muuttamisellaan+riistä+keltään+mitään,+miksi+olet+niin+kade+?
04.06.2018 22:01
"Niin+Kuningas+vastaa+ja+sanoo+heille:+'Totisesti+minä+sanon+teille:+kaikki,+mitä+olette+tehneet+yhdelle+näistä+minun+vähimmistä+veljistäni,+sen+te+olette+tehneet+minulle."
"Silloin+Jeesus+sanoi+heille:+"Älkää+peljätkö;+menkää+ja+viekää+sana+minun+veljilleni,+että+he+menisivät+Galileaan:+siellä+he+saavat+minut+nähdä.""
"Mutta+hän+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Minun+äitini+ja+veljeni+ovat+nämä,+jotka+kuulevat+Jumalan+sanan+ja+sen+mukaan+tekevät.""
"Jeesus+sanoi+hänelle:+"Älä+minuun+koske,+sillä+en+minä+ole+vielä+mennyt+ylös+Isäni+tykö;+mutta+mene+minun+veljieni+tykö+ja+sano+heille,+että+minä+menen+ylös,+minun+Isäni+tykö+ja+teidän+Isänne+tykö,+ja+minun+Jumalani+tykö+ja+teidän+Jumalanne+tykö.""
Toki+veli+voi+olla+myös+ystävä.+Ei+kai+siitä+nyt+ainakaan+haittaa+ole+?
04.06.2018 21:58
Ymmärrän+pointtisi.+Ja+koska+vetoat+tähän+kohtaan,+vetoat+tietysti+myös+siihen,+että+Jeesus+sanoi+meitä+veljikseen,+eli+olemme+saman+Isän+samanarvoisia+lapsia,+eikö+?
04.06.2018 20:46
Ohhoh.+Mistäs+tämä+purkaus+nousee+?+Kateudestako+?
Kuule,+EU:n+jäsenenä+suomalaisilla+on+ihan+ne+samat+oikeudet+kuin+saksalaisillakin.+Joten+jos+SINULLA+on+fyffeä+kertynyt,+voit+ostaa+asuntosi+Balatonin+rannalta,+Pariisista,+Hampurista,+tai+ihan+mistä+huvittaa,+muuttaa+sinne...+ja+elää+OMILLA+varoillasi+ihan+missä+haluat.
Mikä+ihmeen+kommentti+tämä+"loisiminen"+on+?+Nuo+muuttavat+sinne+ja+ansaitsevat+ihan+itse+oman+elantonsa,+saamatta+yhteiskunnalta+latin+latia+-+päinvastoin+-+maksaen+veronsa+ja+ostaen+omilla+rahoillaan+mitä+tarvitsevat,+tukien+samalla+paikallista+taloutta.+Toisin+kuin+pakolaiset,+joille+annetaan.
Saanen+muistuttaa,+että+Suomi+kaipaa+KIPEÄSTI+tällaisia+muuttajia,+mutta+ei+ole+osannut+olla+riittävän+houkutteleva.+
Vapaa+kilpailu+ja+sillee...
04.06.2018 20:44
"Raukkamaista+ottaa+vastaan+rikkaita+pakolaisia,+mutta+ei+köyhiä."
Ehhh...+menikö+nyt+hiukan+puurot+ja+vellit+sekaisin+?+Ei+nämä+Unkariin+omalla+rahallaan+muuttavat+ja+sieltä+talon+ostavat+ole+mitään+pakolaisia.
Tai+siis...+ovathan+he+tavallaan+"pakolaisia"...+pakenemassa+pakolaisia+ja+heidän+aiheuttamaa+rikollisuutta+ja+turvattomuutta+-+omien+sanojensa+mukaan,+siis.+Mutta+he+eivät+ole+pyytämässä+oleskelulupaa,+vaan+ihan+laillisesti+heillä+on+oikeus+oleskella+maassa.
Sinäkin+saat+muuttaa+Saksaan,+jos+huvittaa,+ja+jos+pystyt+itse+hankkimaan+elantosi.+Älä+siis+valita.
04.06.2018 20:11
Heh,+hauska+kommentti.+Minäkin+voisin+kysyä,+oletkohan+sinä+lukenut+koskaan+Raamattua+?+
Mutta+en+kysy.+Kysyn+sen+sijaan+paljon+kiperämmän+kysymyksen.+Mutta+ennen+sitä+esitän+retorisen+kysymyksen,+joka+kuuluu+näin:
"Mikä+on+SE+YKSI+KAIKKEIN+TÄRKEIN+asia,+jonka+UT:n+kirjoittajien+tulee+meille+uskoville+viestiä+?"
Ja+retorisen+kysymyksen+vastauksena+sanon,+että+fundamentalistin+vastaus+on+tietenkin:+"Että+Jeesus+on+iankaikkinen+Jumala,+joka+on+luonut+maailman+ja+on+osa+kolminaisuutta."
Nyt+esitän+varsinaisen+kysymyksen:+Jos+edellinen+vastaus+on+kerran+tosi,+niin...
"Miksi+kukaan+muu+UT:n+kirjoittaja+ei+sano+että+Jeesus+on+iankaikkinen+Jumala,+ennen+ikiaikoja+olemassa+ollut,+niin+MIKSI+KUKAAN+MUU+KUIN+JOHANNES+EI+MUISTA+ASIAA+EDES+MAINITA+???"
04.06.2018 18:29
Raamatun+mukaan+Jeesuksesta+tuli+Jumalan+poika,+kun+Hän+herätti+Jeesuksen+kuolleista.+Toisen+kohdan+mukaan+taas+silloin+kun+Jeesus+kastettiin.+
Oppi+Jeesuksen+olemassaolosta+ennen+syntymäänsä+Joosefin+ja+Marian+fyysisenä+lapsena+maan+päälle+on+myöhään+ensimmäisellä+vuosisadalla+mukaan+tullut+myytti,+jota+ei+alkuseurakunta+tuntenut+lainkaan.
04.06.2018 18:19
"Johanneksen+evankeliumin+olisit+poistamassa+raamatusta,+koska+se+korottaa+Jeesuksen+Jumaluutta."
En+suinkaan.+Totean+vain,+ettei+sitä+kirjoittanut+opetuslapsi+Johannes.+Tai+sitten+myös+Matt,+Mark+ja+Luuk+olivat+väärässä.
Eihän+UT:n+kirjoista+ole+kuin+seitsemän+tai+kenties+kahdeksan+(eli+alle+30%)+sen+ihmisen+kirjoittamia,+joiden+kirjoittamiksi+ne+on+oletettu.+Ei+se+ole+mikään+peruste+poistaa+kirjoja+Raamatusta,+jos+niin+kuvittelet.
Ekä+ole+poistamassa+Pietarin+kirjeiden+nimellä+kulkevia+teoksiakaan.+
Ihmiset+ovat+aikojen+saatossa+kirjoittaneet+satoja+jollei+tuhansia+teoksia,+joita+on+väitetty+tai+oletettu+apostolien+kirjoittamiksi.+Evankeliumejakin+nelisenkymmentä.+
Alun+perin+noilla+ei+ollut+tekijän+nimeä,+eikä+tekijää+tiedetty,+ennen+kuin+joskus+pitkällä+toisella+vuosisadalla+alettiin+noita+arvailla+jonkun+kirjoittamiksi.+Kuten+KaiA:kin+tuossa+toi+ilmi.
04.06.2018 18:16
Joku,+jolla+oli+tiedossa+mitä+tapahtuu+kauan+Pietarin+kuoleman+jälkeen.
04.06.2018 18:09
139 / 167