Vapaa kuvaus

Aloituksia

25

Kommenttia

3337

1. Hahhahhaa.+hyvä+vitsi.Lisää+tällaisia.Yksi+asia+josta+huomaa+heti,+että+kyse+on+fiktiosta,+on+...+no,+enpä+paljastakaan.+Mutta+sellainen+merkittävä+asia+tuossa+on,+joka+erottaa+tuon+sonnan+kaikista+mahdollisisista+järjellisistä+kielistä.+Kannattaisi+varmaan+harkita+psykiatrisia+palveluja.
  2. Nythän+on+niin,+että+pelastusvarmuus++on+lähes+samanlainen+asia+kuin+usko.Jos+sinulla+on+usko+siihen,+että+Jeesus+pelastaa,+sinulla+on+myös+samaisen+uskon+kautta+carmuus+siitä+että+Jeesus+pelastaa.Onko+monimutkaista+???Jos+sinulla+on+usko+siihen+että+Jeesus+pelastaa,+mutta+ei+uskoa+siihen+että+olet+itse+pelastettujen+joukossa,+niin+silloinhan+Jeesuksen+työ+syntien+anteeksisaamiseksi+olisi+riittämätön+!+Jos+kerran+Paavali+pälpättää+juurta+jaksain+siitä+että+Jeesus+johtaa+jokaisen+perille+ihan+vain+uskon+takia+ja+tähden,+niin+mitä+ihmeen+epävarmuutta+siinä+pelastuksessa+nyt+muka+olisi+?Room+8:+"35+Kuka+voi+meidät+erottaa+Kristuksen+rakkaudesta?+Tuskako,+vai+ahdistus,+vai+vaino,+vai+nälkä,+vai+alastomuus,+vai+vaara,+vai+miekka?36+Niinkuin+kirjoitettu+on:+"Sinun+tähtesi+meitä+surmataan+kaiken+päivää;+meitä+pidetään+teuraslampaina".37+Mutta+näissä+kaikissa+me+saamme+jalon+voiton+hänen+kauttansa,+joka+meitä+on+rakastanut.38+Sillä+minä+olen+varma+siitä,+ettei+kuolema+eikä+elämä,+ei+enkelit+eikä+henkivallat,+ei+nykyiset+eikä+tulevaiset,+ei+voimat,39+ei+korkeus+eikä+syvyys,+eikä+mikään+muu+luotu+voi+meitä+erottaa+Jumalan+rakkaudesta,+joka+on+Kristuksessa+Jeesuksessa,+meidän+Herrassamme."Toisaalta,+ainoa+joka+voi+meitä+johdattaa+epävarmuuteen+pelastuksesta,+on+jokin+joka+haluaa+esittää+että+Paavalin+puheet+ovat+pehmoisia.+Kuten+nyt+esimerkiksi+Ellu,+joka+esittää+uskovaa+mutta+julistaa+ettei+Jeesuksen+tuomaan+pelastukseen+voi+luottaa,+joten+nähtäväksi+jää+kykeneekä+se+Jeesus+pelastamaan+nyt+kuitenkaan+ihan+kaikkia+jotka+häneen+luottavat...
  3. "Tämä+ihminen-Jeesus+on+nyt+taivaassa+Isä-Jumalan+ja+Pyhä+Henki-Jumalan+ja+Poika-Jumalan+kanssa,+mutta+koska+se+ihminen-Jeesus+on+vajavainen+ihminen,+ei+hän+tiedä+kaikkea,+toisin+kuin+nuo+kolme+muuta,+joista+Jumala-Jeesus+on+"Jumalan+luonto",+mutta+ei+eri+persoona+kuin+"ihminen-Jeesus"...+:)"Hymiöllisenäkin+pitää+nyt+kommentoida+paria+asiaa+tuossa+kommentissa.Ensimmäkin,+Jeesuksen+lisäksi+ei+ole+kolmea+muuta+"toisin+kuin+nuo+kolme+muuta",+vaan+vain+kaksi+muuta-+;)Toiseksi,+Jeesushan+ole+oletettavasti+ole+nyt+taivaassa+edes+"kahden+muun"+kanssa,+koska+se+"toinen+muu"+eli+PH+on+nyt+maan+päällä.+Kyllä+se+nyt+jokin+raja+pitää+olla+senkin+kanssa+voiko+PH+olla+kahdessa+paikassa+yhtä+aikaa,+eli+maan+päällä+tai+taivaassa...+;)Toisaalta+voimme+Raamatusta+lukea,+että+Jeesus+ja+PH+eivät+voi+olla+samassa+paikassa:Joh+16:7+"Kuitenkin+minä+sanon+teille+totuuden:+teille+on+hyväksi,+että+minä+menen+pois.+Sillä+ellen+minä+mene+pois,+ei+Puolustaja+tule+teidän+tykönne;+mutta+jos+minä+menen,+niin+minä+hänet+teille+lähetän."Nuo+ei+nyt+vaan+viihdy+samassa+paikassa,+joten+Jeesus+piti+hyvänä+sitä+ett+meni+pois+jotta+PH+voisi+tulla.+Ja+toisaalta,+teki+myös+selväksi+että+hän+se+PH:n+lähettää+huitsin+Nevadaan+sieltä+taivaasta.++Mikähän+lie+skisma+noiden+kahden+välillä,+jää+toki+arvoitukseksi.;+mutta+arvojärjestys+ei:+Isän+valitsema+ja+pojakseen+herättämä+Jeesus+on+PH:ta+käskyvaltaisempi,+joten+Jeesus+oikeasti+voi+heittää+mäkeen+mokoman+PH:n.+jota+ei+sillee+diggaa+Toisaalta+potenssiin+kaksi+tai+kolme:+oliskos+se+PH+nyt+sitten+Jeesuksen+kanssa+maan+päällä+vaikoko+eikökö:++paitsi+sitä+pulunkakkausinsidenttiä+siinä+kasteen+yhteydessä,+olikos+se+PH+nyt+Jeesuken+kanssa+läpi+elämänsä+vaikoko+eikökö,+kun+ei+kerran+ainakaan+Jeesus+ollut+sitä+mieltä+että+PH+olisi+ollut+maan+päällä+tämän+eläessä+???Tosin+koko+Joh+evankeliumi+on+ihan+huuhaata,+joten+turha+sillä+on+ihmisiä+kiusata,+kuten+tein+yllä.+Se+nyt+on+vaan+niin+ristiriitainen+teksti+ettei+sitä+edes+vanha+Erkkikään+voi+ottaa+tosissaan,+jos+uskoo+synoptisten+sanomaa+edes+hitusen+verran.+Ja+joka+Joh+tekstiö+uskoo+hiemankaan,+voi+sitten+heittää+vessanpönttöön+synoptiset,+taikka+vastoinpäin.+Be+my+guest.
  4. Hienoja+pointteja.+Mutta+haluan+vielä+porautua+kolmiyhteysopin+mahdottomuuksiin+ja+lisöillä+hieman."2.+Jos+kerran+kolminaisuusoppi+on+totta,+miksi+Raamattu+ei+mainitse+sitä+sanallakaan+ja+miksei+näin+tärkeää+oppia,+joka+on+juutalaisten+alkuperäistä+"yksi+Jumala"-+opetusta+vastaan,+opeteta+tai+perustella+missään+kohtaa+Raamatussa?+Miksi+sitä+ei+ylipäänsä+opeteta+Raamatussa,+niin+tärkeä+oppi+kun+kerran+on?"Niin,+vielä+enemmän+kuin+kolminaisuusoppia,+haluaisin+peräänkuuluttaa+oppia+Jeesuksen+(tai+PH:n)+jumaluudesta.Jos+nimittäin+Jeesus+olisi+Jumala,+Luojamme,+niin+eikä+sillojn+sen+olisi+se+aivan+ensimmäinen+ja+tärkein+lause+JOKAISESSA+evankeliumissa+?+JOKAISESSA+Paavalin+kirjeessä+alkuterveyhdys+olisi+tällöin+muotoa:"Armo+teille+ja+rauha+Jumalalta,+joka+on+kolmiyhteinen+Jumala+jossa+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki+ilmaisevat+roolejaan!"Sen+sijaan,+lähes+jokaisessa+Paavalin+kirjeessä+näemme+alkutervehdyksen+joka+korostaa+Isän+asemaa+AINOANA+Jumalana,+ja+Jeesusta+kristusta+isän+herättämänä+ihmisenä,+jonka+Isä+on+korottanut+Herraksi:"Armo+teille+ja+rauha+Jumalalta,+meidän+Isältämme,+ja+Herralta+Jeesukselta+Kristukselta!"Sanoit+myös:"Jos+Jeesus+oli+Jumala,+niin+miksei+hän+tiennyt+koska+hän+tulee+takaisin?+Hänhän+sanoi,+ettei+tiedä+sitä.+Sitä+ei+tiedä+poika+eikä+enkelit+vaan+Isä+yksin.+"Aikasen+hyvä+kysymys.++Myöskin+voisi+kysyä+miksei+Jeesus+tiennyt+että+Sinapinsiemen+oli+vasta+926.+pienin+kaikista+siemenistä,+tai+että+nisunjuvä+ei+suinkaan+kuole+tuottaakseen+siementä,+vaan+se+kasvava+varsi+joka+tähkän+tuottaa+on+se+sama+elävä+olento+kuin+se+nisunjyväkin,+100%+samaa+DNA:ta,+100%+samaa+elämää.+Jos+nisunjyvä+kuolisi,+se+ei+tuottaisi+hedelmää.+Voi+kokeilla+vaikka+gammasäteilyttämällä+nisunjyviä;+voin+kerta+että+itävyys+on+0.0000%.