Pelastusvarmuus

Adviss

Onko sinulla pelastusvarmuus? Oletko aivan varma siitä että pelastut? Ellen White opetti, ettei oman pelastumisensa varmuutta kannata lähteä julistamaan. Ja eikös se ole niin, että adventisti tietää varmaksi oman pelastumisensa vasta kun Jeesus tulee takaisin. Eihän hänen nimeäänkään ole käyty läpi tutkivassa tuomiossakaan ennen kuin juuri ennen Jeesuksen tuloa.

Minulla on pelastusvarmuus. Jos sinulla ei ole, niin mihin perustat väitteesi?

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen-pelastettu

"Onko sinulla pelastusvarmuus?"

Olen pelastettu! En ole minkään lahkon orja, joten olen pelastunut lahkojen huijauksilta ja rahanahneilta kirkonmiehiltä ja heidän valheiltaan. Kiitos Jumalan!

• Ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Älä kumarra herraasi, epäjumalaasi, otat nimittäin valtavan riskin jos oikea jumala vastoin kaikkea todennäköisyyttä on olemassa.

• TonttuToljanteri

Ainoa mihin kannattaa uskoa ja penninsä sijoittaa, on elämä ennen kuolemaa. Kaikki muu on taikauskoisten ihmisten kehittämää höpönlöpöä.

Joten minulla on varmuus siitä että kun elämä päättyy niin se oli siinä. Muuta ei ole, eikä tarjota ja on helpottavaa ajatella että ei edes vahingossa voi joutua jonkun huomionkipeän narsistin taivaaseen palvomaan häntä lopuksi ikuisuudeksi.

• Taivaan-helvetillisyys

Tällainen kusipää siellä teitä lahkon orjia odottaa. Pelko perseessä ja vapisevin käsin kultaharppuanne näpelöiden kumartelette sitä diktaattoria paskat housussa 24/7:

Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."

Onneksi jumalat ovat ihmisten keksimiä taruolentoja. Muutoin teille lahkon orjille koittaisi helvetilliset ajat kuoleman jälkeen.

• 12____13

Jos pelastettu tarkoittaa, että synnit on julistettu anteeksi. Jokainen voi olla siitä varma. Mutta se, saako ikuisen elämän riippuu onko ihminen vanhurskas. Oletko sinä varma, että olet vanhurskas? Onko parempi odottaa, että Jumala antaa tuomion, kuin itse julistaa itsensä vanhurskaaksi?

"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

Itse olen tullut siihen tulokseen, että parempi on odottaa, että Jumala antaa tuomion.

• Adviss

Olen varma, koska usko vanhurskauttaa. Muuta ei tarvita. Ja tietysti tahto elää Jeesuksessa. Usko on Jumalan lahja, jonka määrä ei vaikuta pelastumiseen. Miksi en siis pelastuisi?

• kysynpävaan
        Adviss kirjoitti:

Olen varma, koska usko vanhurskauttaa. Muuta ei tarvita. Ja tietysti tahto elää Jeesuksessa. Usko on Jumalan lahja, jonka määrä ei vaikuta pelastumiseen. Miksi en siis pelastuisi?

Rauhaa veli ! En ole ehtinyt näillä sivuilla käymään vähään aikaan. Kiitos hyvästä aloituksesta.
        Mitä Whiteen tulee nin hän mainitsi Pietarin joka taisi tulla vähän takki auki kun sanoi, että
        "Vaikka kaikki sinut jättäisi niin minä en" mites kävi. Itse sanoisin suunileen näin.
        Jumala on äärettömän suloinen persoona johonka haluan tutustua aina vain enemmän ja enemmän, ja uskon,että jos meillä on tänään asiat kunnossa nin olemme valmiit jos Jeesus tulisi tänään tai huomenna tai joskus tulevaisuudessa.
        Kiitos Herralle ! Siunausta sinulle !

• Nythän on niin, että pelastusvarmuus on lähes samanlainen asia kuin usko.

Jos sinulla on usko siihen, että Jeesus pelastaa, sinulla on myös samaisen uskon kautta carmuus siitä että Jeesus pelastaa.

Onko monimutkaista ???

Jos sinulla on usko siihen että Jeesus pelastaa, mutta ei uskoa siihen että olet itse pelastettujen joukossa, niin silloinhan Jeesuksen työ syntien anteeksisaamiseksi olisi riittämätön ! Jos kerran Paavali pälpättää juurta jaksain siitä että Jeesus johtaa jokaisen perille ihan vain uskon takia ja tähden, niin mitä ihmeen epävarmuutta siinä pelastuksessa nyt muka olisi ?

Room 8: "35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
      36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
      37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
      38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
      39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Toisaalta, ainoa joka voi meitä johdattaa epävarmuuteen pelastuksesta, on jokin joka haluaa esittää että Paavalin puheet ovat pehmoisia. Kuten nyt esimerkiksi Ellu, joka esittää uskovaa mutta julistaa ettei Jeesuksen tuomaan pelastukseen voi luottaa, joten nähtäväksi jää kykeneekä se Jeesus pelastamaan nyt kuitenkaan ihan kaikkia jotka häneen luottavat...

• Jopi48

Matt.26:35 Pietari sanoi hänelle: Vaikka minun pitäisi kuolla sinus kanssasi, en sittenkään minä sinua kiellä. Samoin sanoivat myös kaikki muut opetuslapset. Mark.14:31 Mutta hän vakuutti vielä lujemmin: Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, en sittenkään minä sinua kiellä. Ja samoin sanoivat kaikki muutkin. Joh.11:16. 13:37

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      43
      5754
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5275
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3678
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3643
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3116
    6. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      88
      3103
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2854
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57