Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Ei+enää+kukaan+päätä,+sillä+viisaat+ovat+aikoinaan+päättäneet.+Sinä+et+päätä,+vaikka+kuinka+haluaisit.+Minä+en+poe+luottamuspulaa+Raamattuun."
Oli+eräskin+oppi,+joka+oli+100%++harhaoppia+ensimmäisellä+vuosisadalla+kristittyjen+enemmistön+mielestä.+Samalla+vuosisadalla+kristittyjen+enemmistä+ja+kirkkoisät+olivat+kaikki+vieraasta+kulttuurista,+joka+ei+ollut+tekemisissä+Jeesuksen+opetuslasten+ja+Jerusalemin+seurakunnan+kanssa.
Samainen+oppi+oli+harhaoppia+toisellakin+vuosisadalla+useimpien+mielestä.
Ja+ihan+sama+oppi+oli+harhaoppia+useimpien+mielestä+vielä+kolmannella+vuosisadallakin.
Neljännellä+vuosisadalla+se+oppi+saavutti+vallan,+jolloin+Jerusalemin+seurakunta+oli+useimpien+mielestä+yllättäen+"täysin+harhaoppinen".++Tämä+oppi+oli+se+perusta,+jolla+RAAMATUN+kirjoitukset+sitten+valittiin+sen+jälkeen,+kun+ensin+oli+valittu+opit,+joiden+mukaan+Raamattuun+kirjoitukset+valittiin.
Viidennellä+vuosisadalla+kristittyjen+keskuudessa++sitten+lyötiin+lukkoon+ne+Raamatun+kirjat,+jotka+olivat+tämän+harhaopin+mukaisia.+Toosin,+monia+oli+jo+muokattu+tukemaan+tätä+oppia.
Mikäs+se+alkuperäinen+harhaoppi+sitten+oli+?+No+Jeesuksen+jumaluus+ja+kolmiyhteys.
Mutta+on+ihan+hienoa,+että+sinulla+on+rajaton+usko+kirjoituksiin,+joita+on+muokattu+harhaopin+mukaiseksi.+Sillä+linjalla+kun+menet,+niin+kaikki+on+niin+auvoista...
06.02.2019 17:13
"Merkitys+on+sisällöllä.+Tietenkin."
Joten+KUKA+päättää,+onko+sisältö+oikeaa+opetusta+vai+väärää+opetusta+?+Jumalako+?
05.02.2019 22:19
"2.+Moos.+20:10,11
mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi+sapatti.+…+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaiken,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemännen+päivän+hän+lepäsi..."
Niin+...+puhutaan+siis+järjestytysluvuista.+Ymmärtänet,+että+seitsemäs+on+järjestysluku,+eikä+sinänsä+sapatti.+
Israelhan+omaksui+7-päiväisen+viikon+ympärillä+olevilta+kansoilta,+eikä+suinkaan+aatulta+ja+eevalta.+vielä+Mooseksen+ja+mannan+antamisen+päivinä+sapatti+oli+israelilaislle+täysin+tuntematon+käsite.+
Niin,+juuri+niiltä+ympäriltä+olevilta+kansoilta,+joita+ei+ollut+olemassakaan+globaalin+vedenpaisumuksen+vuoksi;+juuri+niiltä+Israel+omaksui+sekä+7-päiväisen+viikon+että+vedenpaisumustarinan.++Hassua,+eikä+vain+?
Kiitos+vain,+sumerilaiset.
"<<Nythan+vaan+sattuu+olemaan+niin,+että+jos+minä+sanon+nyt+että+Jumala+lepäsi+luomistyöstään+pöpättinä+eikä+sapattina,+niin+minun+väittämäni+on+kiistatta+oikea,+>>
Voitko+antaa+tuohon+Raamatunpaikan?"
1+moos.
"Maa+ei+ole+vanhempi+kuin+tuo+Raamatun+ilmoitus.+"
Joo,+menepä+jonnekin+muualle+kuin+reinikaisen+huuhaaavideoihin+bongaamaan+vaihteeksi+jotakin,+jolla+on+oikeasti+perusteita.
05.02.2019 22:09
Ja+mikäs+sitten+ei+ole+varma+kuolema+vaan+ikuinen+elämä+maan+päällä++?
Monopoli+ja+Kalliossa+asuminen+?
Shakki+ja+Rovanimemen+markkinat+?
Kerro+nyt+toki,+jos+jokin+pelastaa+ihmisen+lajia+niin+usein+kohdanneelta+onnettomuudelta:+kuolemalta.+
Eräs+mäkikotka+sanoi:+"Elämä+on+ihmisen+parasta+aikaa."+Onko+sinulla+siihenkin+jotakin+kommentoitavaa+?
05.02.2019 21:42
Ei+pelkoa.+Kuvaamasi+ei+toteudu,
05.02.2019 21:34
Ehkä+voisin.+Mutta+olen+niin+perin+kyllästynyt+tuollaisiin+tyhjänpostaajiin,+varsinkin+kun+kyseeessä+on+massatrollaaja.
Sinulla+esimerkiksi+on+ihan+omat+mielipiteesi+postattavaksi,+Omia+mielipiteitä+on+paljon+mukavampi+lukea+kuin+Kormanilta+lainattuja+perusteettomia+sontia,+joille+minulla+on+aikalailla+zero+tolerance,+kuten+olet+kaiketi+saattanut+havaita.
Jos+jollakin+on+uskoa+omaan+hyvin+perusteltuun+mielipiteeseensä,+niin+sille+annan+arvoa.+Olipa+se+oikea+tai+väärä.+Siitä+voidaan+aina+keskustella.
05.02.2019 21:31
Et+taida+tajuta+vielä'kään+että+sinä+ja+Kormanisi+ovat+varsin+yleinen+nurunaihe+palstalla.
Sinä+suollat+typeriä+aloituksia+Kormania+ylistäen,+osaamatta+edes+itse+niitä+kommentoida+omin+sanoin.
Korman+kävi+pa***lla:+uusi+aloitus+-+hallelujaa.+Korman+keksi+vessassa+käymisen.+Jälleen+erinomaista+opetusta+Baruch+Kormanilta.
Korman+kävi+pizzalla+-+uusi+aloitus+-+hallelujaa.+Korman+keksi+uuden+dieetin.+Jälleen+erinomaista+opetusta+Baruch+Kormanilta.
Korman+sanoi+että+seurakunnan+enkeli+tarkoittaisi+se+johtajaa+kuten+on+satoja+vuosia+asia+ymmärretty+-+hallelujaa.+Jälleen+erinomaista+opetusta+Baruch+Kormanilta.
Hohhoh.+Oliko+tuo+nyt+ihan+oikeasti+ALOITUKSEN+arvoinen+asia+?
05.02.2019 21:24
Ja+minä+vastasin+ei,+ja+kerroin+syyn.+Mikä+siinä+on+solvaamista+tai+pilkkaamista+?
Jos+yski_ukko+haluaa+todistaa+väitteeni+vääräksi,+eikä+hänelle+olekin+helppoa+nyt+lainailla+tänne+Kormanin+taivaalliset+kommentit+ihan+vain+suoraan+suomennettuna+???
Joten+what's+the+problem+?+sekö,+että+kerron+miten+asiat+on+?
05.02.2019 21:10
Jospa+vaikka+yski_ukko+ymmärtäisi+sellaisen+pikku+jutun,+että+kun+häneltä+on+nyt+poistettu+propagandavideoitaan,+joita+hän+ei+pysty+itse+sanoin+selittämään,+koska+ei+tosiaankaan+niitä+omien+sanojensa+mukaan+ymmärrä,+hän+sitten+vain++julistaa+Kormanin+viestejä+ilman+mitään+kunnollisia+OMIA+perusteluja.+Paitsi+että+Korman+on+niin+komea.
Kun+hän+ei+kerran+sen+vertaa+ymmärrä+ettei+osaa+antaa+niitä+perusteluja,+niin+olkoon+levittämättä+Korman-törkyä.
Jos+minä+väittäisin+että+Jumala+on+sininen+ja+siinä+on+vaaleanpunaisia+pilkkuja+ja+keltaisia+suomuja,+ja+perustelisin+sitä+sillä+että+Atiek+Supranonku+on+näin+ylistettävän+hienolla+videollaan+saarnannut+100%:na+totuutena,+niin+saat+ihan+oikeasti+olla+ilkeä+minullekin.+Ja+sinun+silloin+kuuluukin,+jotta+henkilö+ymmärtää+kuinka+syvältä+sieltä+ruskeasta+reiästä+sellainen+keskustelu+on...+KESKUSTELU-palstalla.
05.02.2019 20:17
Ei+se+osaa+vastata,+koska+ei+ymmärrä+englantia.+Älä+kiusaa+parkaa.
05.02.2019 20:01
No,+Raamatun+mukaan+Jumala+herätti+hänet+kuolleista,+ja+olisi+varsin+oletettavaa,+että+hän+olisi+tällöin+ihminen+eikä+Jumala,+koska+Jumala+ei+voi+kuolla+ja+jos+kuolee,+niin+otaksuisin+ettei+voi+itseään+herättää.+
Mutta+toisaalta,+jos+Jumala+herättää+makaavan+ihmisen+kuolleista,+ja+tämä+sitten+nousee,+niin+lienee+oikein+sanoa+että+hän+nousi+kuolleista.
Talita+kuum,+sanoi+eräskin+merkkihenkilö+eräälle+kuolleelle+tyttöselle.
05.02.2019 20:00
Tai+psykiatria.
05.02.2019 18:11
"Missään+kohtaa+Pyhiä+Kirjoituksia+ei+sanota,+että+Hän+olisi+noussut+viikon+ensimmäisenä+päivänä+😉.+Saa+tutkia+tätä,+ennen+kuin+hutkii."
Missään+kohtaa+Pyhiä+Kirjoituksia+ei+sanota,+että+Hän+olisi+noussut+sapattina+😉.+Saa+tutkia+tätä,+ennen+kuin+hutkii.
05.02.2019 18:07
Juu,+niitä+kaheleita+on+ihan+liikaa,+jotka+asettavat+itsensä+riippumaan+laista.
05.02.2019 17:45
Jos+tuo+Johannes+olisi+ollet+hengessä+sapattina,+hän+mitä+luultavammitummin+olisi+kirjoittanut+olleemsa+hengessä+sapattina.+
Mutta+kun+ei,+niin+ei.++Taas+osui+Baruchin+kirves+kiveen.+TAAS.
04.02.2019 21:00
Ai+kun+upeaa+ilmestystä+!!!
Ninhän+asiaa+ei+ole+tulkittu+kuin+vasta+muutama+vuosisata+ennen+kuin+Baruch-rukkaa+oli+edes+olemassa+!!!+Varsin+innovatiivista+tuolta+puoskarilta.+Hienoa+plagiointia.
04.02.2019 20:57
No+jospa+en+kuuntelisikaan+tuota.+Mutta+odotan+ilolla+sanallista+kommenttiasi,+jnka+saan+sitten+mollata+maanrakoon.
04.02.2019 20:54
"Jumala+ei+anna+mahdottomia+käskyjä.+Mitkään+käskyt+eivät+ole+mahdottomia,+jotta+niitä+ei+voisi+noudattaa.+Kirjoitat+pehmosia?"
Matt+5:48+"+Olkaa+siis+te+täydelliset,+niinkuin+teidän+taivaallinen+Isänne+täydellinen+on."
Ei+mitenkään+mahdoton+käsky+?+Oletko+onnistunut+tämän+täyttämisesä+tädyellisesti+?
No+Jeesus+ei+mielestäni+ole+Jumala.+Joten+minulla+ei+ole+ongelmaa+tämän+käskyn+kanssa.+Kerropa,+antaako+Jumala+mahdottomia+käsyjä+vai+ei+?+Jos+ei+anna,+Jeesus+ei+ole+Jumala.+Jos+Jeesus+on+Jumala,+niin+edellä+kirjoittamasi+on+humpuukia:+Jumala+antaa+mahdottomia+käskyjä.
Mitenkäs+nyt+suu+pistetään+?
04.02.2019 19:53
"En+tiedä,+mutta+voisi+ajatella+niin.+Itse+en+pyhitä+sen+vuoksi+sapattia,+että+haluaisin+olla+suurempi+taivasten+valtakunnassa,+vaan+siksi,+että+Jeesus+pyhitti+ja+siunasi+sapatin."
Ai+???
Eikös+se+sapatti+olekaan+siis+ihmistä+varten+?+...vaan+Jumalaa+varten+???+Ihan+vaan+kyssärinä,+uskotko+sen+mitä+Raamatussa+sanotaan,+vai+sen+mitä+A.kirkossa+ja+messiaanisten+videoilla+sanotaan+?
04.02.2019 19:45
"Eikös+Mooseksen+sauvallaan+lyömästä+kivestä+tullut+ensiksi+kusta?"
Sitä+kusta+kuuleminen,+jonka+juurella+asunto.+sanotaan.+Vai+sanottiinkohan+vessaa+etsivästä+Joukahaisesta:+"ei+tiedä+minne+menevi,+kusta+tulevi"+?
"Muuten,+on+Mooseksen+käsialaa+sekin+kirja."+(Musta+Raamattu)
No+ei+muuten+ole.+Mooseksen+kirjoittamia+kirjoja+ei+ole+yhtä+ensimmäistäkään+maailmassa.+Ei+mustia,+ei+valkoisia,+eikä+konsanaan+Raamattuja.
04.02.2019 19:37
66 / 167