Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Jeesus+ei+sano+tässä+sitä,+että+hän+ja+Isä+tekevät+työtä+24/7+joka+päivä.+Mikä+saa+sinut+ajattelemaan+niin,+että+Jeesus+olisi+väittänyt+tekevänsä+työtä+myös+sapattina?+"
Ai+mikäkö+sai+?+No+se+mitä+tuossa+kohdassa+sanotaan:
"16+Ja+sentähden+juutalaiset+vainosivat+Jeesusta,+koska+hän+semmoista+teki+sapattina.
17+Mutta+Jeesus+vastasi+heille:+"Minun+Isäni+tekee+yhäti+työtä,+ja+minä+myös+teen+työtä"."
Kyllä+tässä+Jeesus+kristallinkirkkaasti+ilmaisee,+että+sapatti+on+hänelle+ja+Isälle+ihan+työpäivä.
03.02.2019 01:45
Nuo+ensimmäiset+kymmenisen+lukua+tulevat+pääosin+kahdesta+eri+lähteestä,+joissa+molemmissa+on+valittu+jokin+luomismyytti+ja+esitetty+sen+mukainen+"luomiskertomus".+
Näistä+eri+lähteistä+ja+parista+muustakin+lähteestä+otetut+tekstit+on+sitten+aikanaan+muokattu+ja+yhdistelty+1-+5+Moos+kirjoiksi+(Gen...Deut)+joskus+800-400+eKr.+
Molemmista+lähteistä+olevat+myytit+on+sitten+kirjattu+peräkkäin,+koska+ne+ovat+niin+ristiriitaisia+ettei+niitä+voitu+yhdistää.++Sen+sijaan+tulvakertomus,+jonka+alkuperä+molemmissa+on+itse+asiassa+sumerilaisilta+peritty+myytti,+on+kahdesta+lähteestä+ollut+yhdistettävissä,+joten+se+kertomus+onkin+sitten+(joskin+itsensä+kanssa+ristiriitaisena+kahden+lähteen+erojen+vuoksi)+yhdistetty+ikäänkuin+yhdeksi+kertomukseksi.
Ei+siinä+sen+kummempaa.+Joku+höyrypää+vain+luulee+näiden+olevan+Mooseksen+kirjoittamia...+;)
02.02.2019 12:27
"Entä+oletko+pakanakristitty+vai+juutalaiskristitty?+Vai+oletko+oikea+juutalainen+vai+valhejuutalainen?+Entä+sitten+oksastettu+juutalainen,+oksastettu+pakana+tai+oksastettu+pakanakristitty.+Vai+kävisikö+paremmin+kristitty+pakana+tai+kristitty+juutalainen?+Voitko+olla+valhekristitty?"
Onkos+tässä+nyt+käynyt+niin,+että+yll'äpito+on+vihdoin+puuttunut+massamainontaasi,+ja+poistanut+yrityksesi+postata+messiannisten+videoita,+joita+aloituksiisi+kylvät+?
Hienoa,+ylläpito+!!!
Mutta+koska+mitä+ilmeisimmin+haluat+keskustella+aiheesta,+niin+kerropa+nyt+omin+sanoin+ajatuksiasi.
Itse+asiassa,+juutalaisia+ovat+juutalaiset+(oliko+hankala+?),+pakanoiksi+aikanaan+kutsuttiin+kaikkia+ei-juutalaisia+(ei-monoteisteja),+osa+heistä+on+sitten+kristittyjä,+osa+ei.
Tässä+nyt+toki+sekin+epäkohta,+että+juutalaisethan+eivät+Mooseksen+aikaan+olleet+mitään+monoteisteja,+vaikka+VT:n+kirjat+moista+yrittävätkin+esittää.+Siellä+oli+muitakin+Jumalaia+joita+runsain+mitoin+palvottiin.
Ja+eikä+katolinen+kristinuskokaan+ole+monoteismia,+koska+Isän+rinnalle+on+nostettu+pari+muutakin+jumalehdokasta.
Joten+ehdottomasti+valtaosa+nykykristityistä+on+100%+monijumalaisia+pakanoita.
02.02.2019 12:12
"Jumala+antoi+sapatin+luomisen+yhteydessä+itselleen.++..."
Niin,+ajatuksesi+tuossa+on+muuten+oikein,+paitsi+että+ei+Jumala+antanut+itselleen+sapattia,+vaan+kertomuksen+mukaan+piti+yksittäisen+lepopäivän.+Kertaluontoinen,+siis.
Jeesuksen+sanojen+mukaan+hän+tai+Isä+eivät+pidä+lepopäiviä.
Eikä+kukaan+muukaan,+tosiaan,+ennen+mannan+antamista.+Lain+antamisen+yhteydessä+sapatti+tuli+pakolliseksi+Israelille,+muistomerkiksi+Egyptistä+vapauttamiseksi+ja+myös+luomisen+muistoksi.+Riippuen+mitä+VT:n+tekstiä+tulkitsee.
Ajan+myötä+tuohon+muistopäivään+sitten+liitettiin+kaikenlaista+roskaa.+Mutta+koskaan+sitä+ei+laajennettu+Israelin+ulkopuolelle.
02.02.2019 12:02
Sapatti+annettiin+aikanaan+merkiksi+Israelille,+jotta+se+erottaisi+Israelilaiset+naapurikansoista+konkreettisen+lain+kautta+muista+kansoista.+Aivan+samoin+pyrittiin+pitämään+Israel+etnisesti+"puhtaana"+muutenkin.+Nykyisin,+kun+yhteiskunta+ei+ole+homogeeninen,+ei+mitään+tarvetta+sapatille+ole.
01.02.2019 19:53
No+älä+sitten+postaa+asiasta+enää.
30.01.2019 19:26
Tiedätkös,+"Marcione",+mitä+Marcione+opetti++sapatista+?
30.01.2019 18:42
"olisi+ollut+monta+kymmentä+tilaisuutta+nuorisoseksiin,+nuorisoseksitarjoilua,+en+ole+kenenkään+tarjoilusta+sanaakaan+puhunut,"
No+juurihan+samassa+lauseessa+puhuit.+Oletko+valehtelija+vai+alkaako+dementia+painaa+?
Joka+tapauksessa,+lähes+ainoa+joka+haluaa+täällä+sinun+kuvitelluista+seksisuhteistasi+puhua+olet+sinä+itse.+Vanha+sanonta+sanookin:+siitä+puhe+mistä+puute.
Lopeta+nyt+jo.+Ketään+ei+kiinnosta.
30.01.2019 18:40
"Jeesus+on+Jumala+ennen+muuta+siksi,+että+jos+hän+ei+ole+Jumala,+hänen+kuolemansa+ei+olisi+riittänyt+sovittamaan+koko+maailman+syntejä"
No+kuka+sitten+väittää,+että+Jeesuksen+kuolema+sovitti+koko+maailman+synnit+?+Mietipä+sitä,+ja+havaitse,+että+vain+ne+kirjoitukset,+joiden+oletetaan+olevan+tarkoitushakuisia+väärennöksiä,+havaitaan+näin+vihjaavan.+
Mutta+jos+Jeesus+taas+olisi+Jumala,+hän+ei+olisi+voinut+kuolla,+kuten+Jumala+Raamatussa+määritellään:+hänellä+ainoalla+on+kuolemattomuus.
"Tämän+ymmärtämisessä+meillä+näyttää+olevan+iso+juopa."
Jees.+Sinä+Petri-Jumala+mietit+asioita+sokeasti+sen+mukaan+mitä+sinulle+on+uskoteltu,+minä+exap-Jumala+taas+etsin+sitä+reaalisesti+mahdollista.
27.01.2019 21:16
"Raamatussa+kannustetaan+kohtuulliseen+viinin+ja+alkoholin+käyttöön.
Ei+kuitenkaan+ole+viisasta+juoda+niin+paljon,+että+hoipertelee+humalassa.+"
No+ei+juuri+siihen,+mutta+sen+verran+runsaasti+kehotetaan+murhemielistä+nauttimaan,+että+unohtaa+köyhyytensä+ja+vaivansa.+
Paljonko+mielestäsi+pitää+vetää+sitä+alkoomahoolia,+että+unohtaa+oman+tilanteensa+?+En+tiedä+mitä+kuvittelet+asiasta,+mutta+siinä+vaiheessa+kun+unohtaa+oman+tilansa,+eivät+kai+jalatkaan+nyt+enää+oikein+kanna.
27.01.2019 20:54
"Jeesus+ei+kiellä+jumaluuttaan,+mistä+syystä+juutalaiset+halusivat+kivittää+hänet:"+Sinä+teet+itsesi+Jumalaksi,+vaikka+olet+ihminen"+(Joh.+10:33)."
Ja+TIETYSTI+unohdat+lukea+seuraavan+jakeen.+Voi+herttileijaa+teidän+marjanpoimijoiden+kanssa+!!!
Katsotaanpas:
"33+Juutalaiset+vastasivat+hänelle:+"Hyvän+teon+tähden+me+emme+sinua+kivitä,+vaan+jumalanpilkan+tähden,+ja+koska+sinä,+joka+olet+ihminen,+teet+itsesi+Jumalaksi".
34+Jeesus+vastasi+heille:+"Eikö+teidän+laissanne+ole+kirjoitettuna:+'Minä+sanoin:+te+olette+jumalia'?
35+Jos+hän+sanoo+jumaliksi+niitä,+joille+Jumalan+sana+tuli-ja+Raamattu+ei+voi+raueta+tyhjiin-"
Eli+siis+Jeesus+kutsuu+Jumaliksi+kaikkia,+joille+Jumalan+sana+tuli.+Menisikö+pieneen+ymmärrykseesi,+ettö+sana+"Jumala"+ei+ehkä+merkitsekään+tässä+yhteydessä+ainoaa+kaikkivaltiasta+???
27.01.2019 20:47
"Jeesus+sanoi+olevansa+Jumala+ilmoittaessaan,+että+"minä+ja+Isä+olemme+yhtä"+(Joh.+10:30).+"
Jos+näin+on,+niin+töysin+kiistämättömästi+mekin+olemme+osa+miljardiyhteistä+jumaluutta,+ja+minä+ja+sinäkin+olemme+Jumalia+ja+osa+miljardiyhteistö+Jumalaa+(Joh+17):
"21+että+he+KAIKKI+olisivat+yhtä,+niinkuin+sinä,+Isä,+olet+minussa+ja+minä+sinussa,+että+hekin+meissä+olisivat,+niin+että+maailma+uskoisi,+että+sinä+olet+minut+lähettänyt.
22+Ja+sen+kirkkauden,+jonka+sinä+minulle+annoit,+minä+olen+antanut+heille,+että+HE+OLISIVAT+YHTÄ,+NIINKUIN+ME+OLEMME+YHTÄ-"
Joten+tervepä+vaan+terve,+Petri.Helsinki-Jumala,+sanoopi+Exappi-Jumala.
27.01.2019 20:41
Moi+Jesse,
"(ps.+Tämä+ei+sitten+ole+krapulaisen+jorinoita)"
No,+selvittelehän+päätäsi+nyt+vaan+ihan+rauhassa.+Tiedän+ettei+se+krapula+ole+vielä+tullut,+mutta+kyllä+parin+vuosituhannen+juomisella+on+varmastikin+seurauksensa,+kun+lakkaat+sitä+viiniä+vedestä+tekemisen+sitten+jossakin+vaiheessa.+Toivottavasti+pian,+koska+kuten+mainitsit+tuossa+aiemmin,++""Minun+Isäni+tekee+yhäti+työtä,+ja+minä+myös+teen+työtä."",+ja+se+töiden+tekeminen+silleen+humalassa+ei+ole+ihan+oikein...+vink-vink.+Mutta+toki+ollessasi+itse+tuomari,+niin+ehkä+saatat+olla+puolueellinen+tuomitessasi+itseäsi+taivaallisessa+työtuomioistuimessasi.
No,+whatever,+et+nyt+ole+mikään+selvänänäkijä,+mutta+jos+hieman+viitsisit+vaikuttaa+siihen+että+nuo+tulevaisuudenkuvasi+voisit+hieman+muuttaa,+niin+olisi+hienoa.+Satuin+juuri+ostamaan+ne+20.000+banaanipuuntainta,+jotka+tulevat+tänne+istutukseen+ensi+kesänä+lämmennyttä+ilmastoa+silmälläpitäen,+joten+jos+ei+olisi+ihan+suuri+vaiva,+pyytäisin+tänne+2019-2030+ilmastoksi+sellaista+tasaista+28+astetta,+jotta+saan+panaanipusinekset+kukoistamaan.
Näin+toivoopi+rakas+exappisi.+Aamen.
27.01.2019 17:11
Kuten+hän+itse+ennustikin,+ei+juurikaan+löydä.+Sen+sijaan+hän+löytää+katolisten+isien+huijaukseen+langenneita,+jotka+yhdistivät+pakanauskontojen+kolminaisuuskäsitteen+kristinuskoon+ja+alkoivat+väittää+Jeesusta+Jumalaksi,+samalla+muutellen+tekstejä+ja+lopulta+kooten+joskus+satoja+vuosia+jälkeenpäin+sellaiset+muutamat+tekstit+jotka+sopivat+heidän+valitsemaansa+huijaukseen,+yhdeksi+kirjakokoelmaksi+jota+kutsutaan+myös+Raamatuksi.
27.01.2019 16:44
"Tässä+sanotaan+ihan+selvästi+suomenkielellä,+että+Jeesus+Kristus+on+Väkevä+Jumala+ja+Iankaikkinen+Isä!+Miten+tämä+on+mahdollista+ymmärtää+väärin?"
No+helposti.+Joku+voisi+vaikkapa+kuvitella,+että+Jumalan+poika+olisi+sama+persoona+kuin+iankaikkinen+isä+eli+oma+isänsä,+mistä+loogisesti++seuraa,+että+jos+poika+on+isä,+on+hän+siis+samalla+oma+isoisänsä.+Ja+lapsenlapsensa.+Ja+isoisoisänsä.+Ja+lapsenlapsenlapsensa.
Jeesusko+siis+olisi+Jeesuksen+lapsenlapsenlapsen+lapsi+ja+Jeesuksen+isoisoisoisän+isä+?+Et+voi+olla+tosissasi+jos+tuota+väität+oikeaksi+tulkinnaksi.
Onneksi+Jesaja+ei+kuitenkaan+lainkaan+viittaa+Jeesukseen+Jumalana,+joten+järkikultakin+säästyy+moiselta+humpuukilta.
27.01.2019 16:40
Jokaista+sellaista+paikkaa+kohden,+(kuten+nuo+Tuomaksen+sanat)+jossa+Jeesusta+väitetään+tituleeratun+Jumalaksi,+on+varmaan+kymmenen+jollei+kymmeniä+kohtia+jotka+osoittavat+hänen+olleen+vain+ihminen,+joka+kuoli+ja+jonka+Jumala+herätti+kuolleista+ja+korotti+nykyiseen+arvoonsa;+ei+Jumalaksi+vaan+ihmisten+kuninkaaksi.
Stefanus+ei+pitänyt+Jeesusta+Jumalana:
""Katso,+minä+näen+taivaat+auenneina+ja+Ihmisen+Pojan+seisovan+Jumalan+oikealla+puolella""
Paavali+ei+pitänyt+Jeesusta+Jumalana:
"Armo+teille+ja+rauha+Jumalalta,+meidän+Isältämme,+ja+Herralta+Jeesukselta+Kristukselta!"
Samoin+Pietari.
Näille+kavereilla+oli+ilmiselvää,+että+Isä+on+Jumala+ja+Jeesus+on+taivaisiin+korotettu+herra,+eikä+Jumala.
27.01.2019 11:01
Vastaa+vaan+minun+kommetteihini+suoraan,+niin+näen+ne+kirjautuessani+sisään.+
"Kysyn+sinulta+uudestaan:+oletko+uskovainen?+Vastaukseksi+käy+kyllä+tai+ei."
Kyllä.
"Olen+aiemmin+sanonut,+että+ei+se+naljailukaan+oikein+ole.+Jos+sinulla+on+vaimo,+joka+käyttäytyy+sinua+kohtaan+huonosti,+niin+keskustele+asiasta+hänen+kanssaan,+ja+jos+asiat+ei+selviä,+niin+lähde+itse+nostelemaan+suhteesta.+Ei+ole+pakko+olla+sellaisen+ihmisen+kanssa+tekemisissä,+joka+harjoittaa+henkistä+väkivaltaa."
Niin,+mielenkiintoinen+kysymys+on+toki+sekin,+miksi+mies+tai+nainen+ovat+pidempiaikaisessa+suhteessa+,+kummankin+kannalta.
Tätääb+on+myös+paljon+tieteelisesti+tutkittu,+eikä+laajalti+ole+pystytty+näyttämään,+että++sukupuolten+motiivit+yhteiselolle+olisivat+yhtenevät.
Hassua+kyllä,+miehen+motiivit+yhteiselolle+ovat+merkittävältä+osin+ns.+"varma+seksi",+ja+naisen+motiivit+jakautuvat+"pesiytymisen"+ja+"tulevaisuuden+turvaamisen"+välille.
Toki+muitakin+on+!
Mutta+joka+tapauksessa,+miehen+osalta+motiivit+ovat+ennemminkin+seksin+turvaamista,+ja+naisen+osalta+yhteiselon+turvaamista.
Näin+voimmekin+siis+kysyä:+Kummalla+sukupuolella+pitäisi+olla+suurempi+motivaatio+lähteä+pois:+miehellä,+joka+ilkeästi+sanottuna+"vain+haluaa+seksiä",++vai+naisella,+joka+haluaa+vain+turvallisen+yhteiselon,+jonne+voi+pyöräytellä+lapsosia.+(näin+siis+geeniperimän+mukaan).
No+tottakai+MIEHELLÄ,+joka+voi+sitä+seksiään+harrastaa+seuraavan+"uhrin"+kanssa+aivan+missö+ja+milloin+vain,+eikö+suinkaan+naisella,+jolla+on+lapsineen+isompi+ongelma+löytää+se+seuraava+elättäjä+iselleen+ja+katraalleen.
...+ai+niin,+mutta+se+Suomen+sosiaaliturva....+kadonneet+koiraat+kun+saa+helposti+kompensoitua+pois+ja+elatusmaksut+pyörimään+Kelan+kautta+,+lapsilisien+lisäksi.
26.01.2019 22:44
"Toisekseen+Raamattu+käskee+karttamaan+harhaoppista+kun+häntä+on+ensin+varoitettu.+On+erittäin+suuri+syntiä+vietellä+ihmisiä+harhaoppiin+tai+myötäillä+harhaoppisia.+Siinä+ei+ole+yhtään+mitään+raamatullista."
Joo,+mutta+ei+se+toimi+adventisteihin,+vaukka+heit+varoittaisi++kuinka+useasti+ja+Raamatulla+perustellen,+heillä+on+kuulemma+joku+naisprofeetta,+jonka+sanoma+menee+yi+Raamatunkin.+
Ja+se+menee+yli+hilseen:+ja++kuinka+kukaan+voi+olla+niin+typerä,+että+uskoo+naisprofeettaa+yli+Raamatun+??
26.01.2019 21:39
Nooh,+eihän+siihen+sinun+tuloosi+ole+enää+kuin+hetkonen,+joten+vietä+vaan+krapualpäivät+ihan+rauhassa,+
Johan+tuo+on+pari+tuhatta+vuotta+myöhässä+,+joten+ei+pari-kolme-vuosituhatta+lisää+tee+kesää+eikä+talvea-+varsinkaan+ilmastonmuutoksen+myötä.
Mutta+jos+kuitenkin+sen+verran+kiirhdit,+ettö+sattuisit+solmin´maan+ne+piikkarisi+ennenkuin+veden+pinta+on+noussut+yli+kilometrin,+jotta+tällä+maan+oäällä+olisi+joku+vielä+hengissäkin,+niin+olisi+kiva,++Tuo+vesi+ku+ntällä+vuosituhannella+nousee+ilmastohörhöennustajien+mukaan+sellaiset+pari+kilometriä,++Toosin+realisempi+ennuste+lienee+sen+parisen+metriä,+mutta+kyllähän+sinä+tunnet+nämä+ilmastohörhät+ja+poliitikot.
Mutta+siis+no+problem,+tule+vaan+kun+on+sellainen+olo+ettei+ole+muutakaan+tekemistä.+Kyllä+me+jaksetaan+odottaa.+Ainakin+a-kirkossa,+jossa+jokainen+tulosi+viiväsymisen++hetki+rikastuttaa.++Ainakin+joitakin,+joita+en+tässä+nimeltä+mainise,+mutta+tietänet+ketkä+he+ovat.+Paapas+muuten+rukoillen+heidänkin+puolestaan,+jos+vaikka+ns.+pelastuisivat+.
Eikähän+tämä+taas+tällä+mene+hetken+etenpäin.+Toivoopi+raskas+exappisi.+Aamen.
26.01.2019 21:20
"Et+ymmärtänyt+oikein.+Kummankaan+ei+kuulu+hallita+ja+jos+se+liitto+on+pelkkää+valtataistelua,+niin+paras+erota+ja+päättää+keskenään,+kuka+lähtee+vai+lähteekö+molemmat."
Niin,+olet+aivan+oikeassa,+enkä+suinkaan+sano+tätä+siksi+että+sitä+samaa+olen+itse+sanonut.
Mutta+otetaan+toisin+päin.+Jos+se+liitto+EI+OLE+valtataistelua,+niin+miksi+naisella+olisi+mielestäsi++oikeus+nalkuttaa+/+jankuttaa+/+verbaalisesti+dominoida+miestään+vain+siksi,+että+hän+on+tyypilisesti+verbaalisesti+parempi+argumentoija.+?+Antaako+se+mielestäsi+jonkin+oikeuden+henkiseen+väkivaltaan+?+
Raamatun+mallin+mukaisesti+naisen+tulisi+olla+miehelleen+alamainen+ja+antaa+miehen+tehdä+rauhassa+ja+moittimatta+päätöksensä+:+eli++parhaansa+perheensä+hyväksi.+Miksi+tämä+Raamatun+tarjoama+ja+ehdottama+malli+on++siis+mielestäsi+väärä+?
--+Koska+jos+se+on+oikea,+niin+nainen+ei+motkota+/nalkuta+miehelleen+eikä+arvostele+tämän+päätöksiä,+vaan+nauttii+siitä+miten+mies+toimii+Raamatullisen+ohjeen+mukaisesti.++Miköä+siinä+on+mielestäsi+väärin+???
26.01.2019 21:04
68 / 167