Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rytiputki
profiilit
rytiputki
rytiputki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
96
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"+tavalla+joita+voi+vaan+Jumala+ymmärtää"
En+ole+missään+sanonut+että+ymmärrän+asioita+lailla+Jumalan.+Jos+muka+olen,+näytä+se+kohta+niin+korjaan+moisen+virheellisen+kirjoitteluni.+Raamattu+on+Jumalan+sanaa+MEILLE,+ihmisille.+Ihminen+siis+on+kykenevä+ymmärtämään+sanaa.
26.01.2018 18:15
Näitä+on+jo+käsitelty+tuolla+ylempänä.+Lue!
26.01.2018 18:11
"Kerrot+sitte+tietäväs+ja+ymmärtäväs+mitä+Jumala+on+ajatellu+antaesansa+sanansa+tuhansii+vuosii+sitte,+taidat+olla+aikasmoinen+harvinaisuus+mailmas.+Miks+sä+oot+tämmösellä+palstalla+jos+sä+oot+yhtä+viisas+ku+Jumala?+Lopeta+sodat,+väkivalta,+nälänhätä,+eriarvosuus+ihan+ekas,+jooko."
Missä+olen+sanonut+tietäväni+mitä+Jumala+on+ajatellut?+Tiedän+toki+mitä+hänen+meille+antamassaan+sanassa+sanotaan.+En+ole+missään+väittänyt+osaavani+lukea+ajatuksia,+en+Jumalan+enkä+kenenkään+muunkaan.+Missä+olen+omasta+viisaudestani+mitään+sanonut?+Osoita+minulle+se+kohta,+ole+hyvä.+Olen+sanonut+että+Pyhässä+Raamatussa+meillä+on+Jumalan+viisaus.
26.01.2018 17:49
No+sinnehän+pääsee+sujuvasti+junalla+sitten.+Kiskot+tuo+täältä+suht+reippaasti+ylempää+Suomesta.+Postittelen+kun+ajankohta+tarkentuu.+Soppiiko+ensi+kuussa+näin+alustavasti?
26.01.2018 17:45
"Raamattu+on+kai+kirjotettu+tuhansii+vuosii+sitte,+miten+sä+tän+päivän+suomalaises+yhteiskunnas+noudatat+sellasenaan+sitä?"
Samalla+tavalla+kuin+alkukristittyjenkin+aikana.+Ei+tule+mukautua+maallisen+mukaan,+vaan+seurata+Kristusta+ja+hänen+lakiaan.
26.01.2018 17:28
Totta,+niinpä+kirjoititkin.+Missä+siis+tapaamme?+Vieläkö+treffit+kiinnostaa?
26.01.2018 17:26
Onko+siis+jokin+epäselvää?
26.01.2018 17:05
Ei+tietenkään,+vaan+vertaus.+Älä+kiertele+päivänselvää+asiaa.
26.01.2018 16:45
"+Minun+ymmärtääkseni+se+ei+ole+mitenkään+mahdollista.+"
Missä+kohdin+mielestäsi+on+pakko+tulkita?+Miksi+et+voi+hyväksyä+ajatusta,+että+Raamattu+on+tarkoitus+ottaa+juuri+niin+kuin+se+on?+Etkö+kuitenkin+pidä+itseäsi+uskovana,+ja+silloin+käsittääkseni+uskot+että+Raamattu+on+Jumalan+sanaa?+Treffit+käy,+koskapa+haluat+tavata+ihmisen+joka+ei+tulkitse.+Minä+en+tulkitse.
26.01.2018 16:29
Niinkö?+Parahin+Eerika,+minne+tehdään+treffit?+Minulla+on+aikaa+vaikka+kuinka,+kyllä+minut+voi+tavata.
26.01.2018 15:21
Edelleenkään+kyse+ei+ole+pronomineista+vaan+Jumalan+sanasta,+sen+ottamisesta+kokonaan,+kuten+se+on+tarkoitettu.
26.01.2018 15:20
Mitä+tarkoitat?
26.01.2018 15:19
Ei+siihen+täydellisesti+ole+kyennytkään+kuin+Kristus,+mutta+hänen+käskynsä+meille+oli+olkaa+täydellisiä+kuten+taivaallinen+isännekin+on.+Meidän+on+otettava+Jumalan+sana+kokonaan+ja+nooudatettava+sitä+kokonaan+ja+julistettava+sitä+kokonaan.+Se+että+emme+ihmisinä+ole+kykeneväisiä+käytännössä+täydellisyyteen+ei+ole+tekosyy+jättää+sanasta+yhtäkään+piirtoa+pois.
26.01.2018 13:17
"Kenen+joukoissa+sinä+seisot?+"
Kristuksen!+Todelliset+uskovat+ottavat+Jumalan+sanan+kokonaan.
26.01.2018 12:38
"Viimeisin+kommenttisi+antaa+minulle+suunnan+takaisin+hengelliseen+kotiini+Suomen+Evankelisluterilaiseen+Kirkkoon.+"
Mielenkiintoisesti+sinä+"suunnistat"+:D
26.01.2018 12:36
"eettisiä+ja+moraalisia+ohjeita+ja+juttuja,+mutta+niitäkään+ei+monet+uskovaisetkaan+pidä+yleensä+minkään+arvoisina.+"
Aivan!+Olet+asian+ytimessä!
26.01.2018 12:22
"Onko+sinulla+sellainen+ymmärrys+ja+viisaus+vai+ei?"
Miksi+ei+olisi?
26.01.2018 12:21
Raamatussa!
26.01.2018 10:32
Sekoitat+nyt+samaan+härdelliin+sekä+ihmisen+uskon,+joka+on+kuten+sanoit+henkilökohtainen,+sekä+Jumalan+sanan,+joka+ei+ole+henkilökohtainen,+vaan+meille+kertakaikkisesti+annettu+Jumalan+ikuisen+tahdon+kokonaisuus.
26.01.2018 10:32
Eivät+suun+tunnustukset,+uskonnollisiin+tilaisuuksiin+osallistumiset+tai+rituaalien+suorittamiset+tee+kenestäkään+uskovaa.+Sydämen+usko,+evankeliumin+vastaanottaminen,+kääntymys+ja+parannus,+ne+ovat+uskovan+tunnusmerkit.+Sopii+miettiä,+että+yhdessä+lausuttu+uskontunnustus+kirkossa+pitäisi+olla+jokaisen+sydämen+uskon+ilmaus,+jokaisen+lausujan+sydämen+sitoutumisen+Kristukseen+ja+evankeliumiin+suullinen+tunnustus.+Siis+sellaisen+ulkoinen+ilmaus+joka+on+olemassa+sisäisesti.+Pelkkä+suullinen+ilmaus+kun+toimituksen+kaavassa+on+tälle+kohtaa+merkityksi+ei+muuta+kenenkään+siäistä+tilaa+tai+ole+sen+ilmaus.+Toki+joukossa+voi+olla+myös+uskovia,+ei+sillä.+Toisekseen+rehellisyyden+nimissä+kirkkolaitoksemme+tulisi+luopua+uskontunnustuksesta,+koska+ei+se+ole+pitäytynyt+evankeliumissakaan.
26.01.2018 10:22
2 / 5