Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
92
Kommenttia
6153
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oikeasti, ketju joka koskee henkilön kuolemaa (siis ihan todellista uutisoitua aivan tuoretta) pitää taas vetää tuohon. Sori mutta on sitten totaalisen lapsellista ja naurettavaa,
24.05.2026 22:10
Kyllä ne Tokmannin lasitkin ovat varmasti ”asiansa ajavat” kos/kun ovat ns:”urheilumallin” lasit. Ihan lasit kuin lasit ei yö mielestäni ole pyöräilyyn soveltuvat (mallin tulee olla sellainen ettei hieman kovempaa vaihtia ajaessaan tapahdu isompaa tuulen pyörteilyä lasien ja silmien välissä.
En sano että hinta sinänsä on määräävä tekijä missään tapauksessa, itselläkin on helvemmanpään (20-25€) aurinko/ajolaseja jotka ovat erittäin toimivia, mutta on niissä yhä iso ero noihin Oakleyn laseihini.
Sen tietää kutodellisuudessa vasta kun ajaa pidempiä aikoja eri olosuhteissa.
24.05.2026 21:38
Oakleyn Jawbreaker (mielenkiintoinen mallinimi), nyt on ainakin yksi käytetyimpiä ellei jopa se käytetyin pyöräkäyttöön tarkoitettu aurinkolasimalli, sitä käytetään niin masto, Gravel kuin maantiepuolellakin.
Kyseessähän on vaihdettavalla linssillä oleva aurinkolasimallisto jossa on eri värisävyisiä ja eri tummuusasteilla olevia linssejä valikoimassa luokkaa +15kpl erilaista, eri käyttöympäristöihin.
Itsellä kyseistä mallia löytyy useilla eri linssivaihtoehdoilla ja en voi kuin suositella pyöräilykäyttöön, on siihen paras aurinkolasimalli mitä ikinä olen testannut.
Huonona puolena voinee olla joidenkin mielstä ulkonäkö joka ei sitten muussa käytössä välttämättä ole niin kaikkien makuun.
Ja ei tuo tietysti ihan ilmainenkaan ole.
24.05.2026 19:26
Kannattaa muistaa että tuo Sama pelko on ollut Kiovassa jo yli neljän vuoden ajan, mutta Teille Moskovaan tul pelko on saapunut (vasta) viimeaikoina, mutta tuskin ihan heti on poistumassa.
24.05.2026 13:47
Kannattaa muistaa liioittelussakin fysikaaliset tosiasiat.
Laser aseet tarvitsevat suoran ”näköyhteyden” kohteeseen. Ja kun tuo maan kaarevuus huomioidaan niin saadakseen näköyhteyden 400km:n päässä olevaan kohteeseen, tulee kohteen olla noin 13km korkeudessa, kun droonit päinvastoin lentävät matalalla.
Tietysti teidän Anolaisten litteässä maassa tuo voisi toimia…
24.05.2026 13:43
Kerrotko lisää tästä väitteestäsi:
"Zelenskyi tullaan muistamaan myös miehenä jonka vuoksi Ukraina menetti Krimin",
miten Zelenskyi joka lähti mukaan (täysin politiikan ulkopuolelta) politiikkaan vasta 2018 ja valittiin Ukrainan presidentiksi vuonna 2019 vaikutti siihen että Venäjä miehitti Krimin vuonna 2014, eli viisi vuotta ennen Zelenskyi:n valintaa Presidentiksi.
Vai mikä sinun ajatuksenkulkusi tuossa oikein on, vain vai onko kyse vain aivan totaalisesti lähihistorian tuntemattomuudesta?
24.05.2026 11:20
Kun puhutaan hyökkäyksen kohteeksi joutuneesta valtiosta niin nuo luettelemasi asiat muuttuvat yhtäkkiä toissijaisiksi ja selviytyminen on ykkösprioriteetti.
24.05.2026 11:06
Ja tästä työnteostasi olet palkkasi saanut, miten muutenkaan tuo voisi mennä?
24.05.2026 10:41
Niin, nythän tosiaan ainoat asiat mitä on tuotu tietoon on Salolta itseltään median saamat haastattelut joissa hän itsekkin sanoo että ei tiedä mitä on tapahtunut vaan liikenteen seassa kävellessään on tuntenut kipua ja sitten huomannut että verta vuotaa ja mennyt sairaalaan. Kaikki muu on sitten enemmän ja vähemmän spekulaatiota.
Tuo haavan kohta on vain hyvin erikoinen TAHALLISEEN puukotukseen, ennemmin yhä uskon tämän hetken tiedoilla että kyseessä ollut tahaton tapahtuma jonka aiheuttanut kuljetettu työkalu, rakennustarvike yms. joka sitten viiltänyt Saloa ei tarkoituksella.
Mutta kuten sanoin, asista saattaa tulla uutta tietoa joka sitten kertoo muuta, mutta tämän hetken tiedoilla ennemmin uskon tahattomaan tapahtumaan kuin tarkoitukselliseen hyökkäykseen.
Ja jos Bangkokin sairaaloihin olisi tullut useita epäiltyjä puukotusuhreja niin oletuksellisesti siitä olisi alkanut media kiinnostumaan (tai sitten ei, miljoonakaupungissa on miljoonakaupungin tapahtumat).
23.05.2026 11:35
Noh, kun vuosien varrella katsonut Thaimaan englanninkielisen median juttuja, Huumepidätyksistä, väkivallanteoista ja liikenneonnettomuuksista, niin en jaksa uskoa että tämä olisi juuri se asia mitä ei käsiteltäsii koska "ikävää mainosta turismille", jos/kun tuossa jurunaihetta ilmenee.
Eli en "osta" tuota väitettä.
23.05.2026 11:09
Niin, kyllähän tuo "useita puukotuksia" on Mika Salon omista haastatteluista peräisin. Mutta muuta tietoa näistä ei tunnu löytyvän, joten?
23.05.2026 10:54
Toisaalta, kun Salon ensimmäistä haastattelua asiasta luki, niin hän ei ollut edes itse huomannut tapahtunutta vaan ulkopuolinen henkilö oli sanonut hänelle että varta valuu pohkeesta ja "puukotuksen" puolesta oli kettonut vain lääkärin toteama että haava on kuin veitsellä leikattu. Tuolle "puukotukselle" ei ilmeisimmin ole näkijää. Ja mistään Thaimaan mediasta (Bongkok post yms) en ole huomannut jttua missä oli kerrottu useista puukotuksista.
Tuo viilllon paikka selvästi polven alapuolella on hyvin erikoinen, ennemmin olisi todennäköisempää että vaikkapa mopossa mukana ollut työkalu yms. olisi viillon tehnyt, kuin että kyseessä olisi tarkoituksellinen puukotus.
Voihan olla että tulee uutta tietoa joka muuttaa käsitykseni, mutta saa nähdä.
23.05.2026 10:43
Et varmaan edes tutustunut taustoihin yhtään muuten kuin että "persu".
Tuolla Ruutikangas Oy:llä joka nyt on mennyt konkurssiin ei ole ollut enään usempaan vuoteen mitään tekemistä tuon Ruutikankaan ampumaurheilukeskuksen kanssa.
Ruutikangas Oy kyllä aloitti tuon ampumaurheilukeskusken rakentamisen mutta sen omistajuus vaihtui 2023 kun alueen kuntien omistama yhtiö (Ruutikunnat Oy) hankki ampumaurheilukeskuksen itsellensä.
Ja tuo kuntien omistama yhtiö oli se joka nuo valtionavaut sai, ei tuo Ruutikangas Oy.
Noh tuon omistajuuden vaihdoksen jälkeen Ruutikangas Oy:llä ei ole ollut enään liiketoimintaa, niin onko tuo sitten ihme jo kolme vuotta ilman liiketoimintaa ollut yritys menee konkurssiin?
23.05.2026 00:32
Tuhoaako maailmankuva ai jos kerron että Suomessa on tälläkin hetkellä toiminnassa yli 80 yksityiskoulua (Peruskoilua ja lukiota).
22.05.2026 16:01
Itselläni aina matkoilla mukana kannettava tietokone ja nykyään yleensä myös kannettava lisänäyttö (kun osa töistä vaatii tuplanäytön käyttöä tai se ainakin helpottaa niitä runsaasti).
Thaimaan reissulla hotellihuoneessa itselläni ainakin onnistuu ne ihan samat työasiat kuin toimistolla/kotitoimistolla, eli osto-laskujen käsittely, myyntilaskutus, työvuorolistojen laadinta, etäpalaverit, sähköposteihin vastaaminen yms. asiat mitkä eivät ole millään tavoin paikkasidonnaisia toimia.
22.05.2026 12:13
Tuo Ruutikangas oy on yhtiön joka alunperin alkoi rakennuttamaan kyseistä ampumakeskusta vuonna 2019. Kyseisen keskuksen omistajuus siirtyi kuitenkin vuonna 2023 Oulun seudun kuntien omistamalla Ruutikunnat Oy:lle.
Ja tuon valtionavun saanut taho on ollut juurikin tuo alueen nykyisin omistama Ruutikunnat oy.
Alueen siirtymisen Ruutikangas Oy:ltä Ruutikunnat Oy:lle jälkeen tuon Ruutikangas Oy:n liiketoiminta käytännössä lakkasi ja yritys on nyt sitten hakeutunut konkurssiin koska sillä ei ole ollut rahaliikennettä/tuloja vuoden 2023 jälkeen.
22.05.2026 09:25
Annetaan myös ääni ”sähkikselle”.
21.05.2026 21:51
Jos et sattunut huomaamaan, niin aloittajan teksti oli artikkelista "HS 50 vuotta sitten", eli kyseinen artikkeli jossa puhuttiin noin 60-vuosittain kuolleesta ja noin tuhannesta loukkaantuneesta moottoripyöräilijästä on julkaistu alunperin Helsingin Sanomissa 15.5.1976
Nykypäivänä moottoripyöräily suomessa on paljon turvallisempaa kuin vuonna 1976
21.05.2026 01:30
Itse juuri äsken palasin kotiin "pikalomalta" itselleni aikaisemmin täysin tuntemattomasta kaupunkikohteesta, Latvian pääkaupungista Riiasta johan käytiin matkakaverin kanssa tutustumassa kolmen päivän edestä.
Tätä keskustelu kävi mielessä uuteen paikkaan tutustuessa, että mikä tekee "nähtävyydestä nähtävyyden" ja mikä sitä ei varsinaisesti ole.
Riian osalta sen vanhakaupunki on aivan "luonnollinen" nähtävyyksien joukkoon luettava asia (Riikahan on 1200-luvulla perusttetu kaupunki ja siellä on ainakin osittain säilynyt runsaasti vanhaa rakennuskantaa) joka on päässyt Unescon maailmanperintökohteiden joukkoon ja onkin kokonaisuutena hyvin vaikuttava alue (vaikka sieltä ei jäänyt mieleen samalla tavoin yksittäisiä upeita rakennuksia kuin vaikkapa Prahan vastaavasta alueesta) ja ehdottoman näkemisen arvoinen, yksin kyseisen alueen takia kannattaa matkustaa Riikaan mikäli vanhat miljööt kiinnostavat.
Jokiranta-alue sekä puistot myös erittäin v iehättäviä, mutta kun kelit eivät oikein suosineet näinä kolmena päivänä, niin niiden varsinainen "vaikuttavuus" jäi hieman oman mielikuvituksen varaan. Hienoa kyllä, mutta ei niin erikloista mitä ei muistakin paikoista löydy.
Monen matkaoppaan kehuma Riian keskustori (Kauppahalli joka sijaitsee neljässä vierekkäisessä isossa, alunperin armeijan ilmalaivojen hangaareiksi tehdyissä halleissa) itselle lievä pettymys, varmasti osalle ihmisistä iso nähtävyys, mutta ei oikein itselle.
Sitten itselleni isoin positiivinen yllätys "nähtävyytenä" oli Riian ulkopuolella oleva (reilun puolentunnin junamatkan päässä) Jurmalan ranta-alue, jossa sijaitsee yhdet pohjois-euroopan pisimmät hiekkarannat (yli 30km. lähes yhtenäinen leveä ranta-alue)
Kyllä hiekkarantoja on muuallakin, mutta kyseinen alue on alkanut muodostumaan lomanvietto-alueeksi jo 1800-luvun alkupuoliskolla ja rautatien saapuminen alueelle 1870-luvulla sitten "räjäytti pankin". Alue onkin kattava kokoelma yli 150-vuotiasta lomavillaa ja uutta majoituskantaa sopivasti sekaisin vanhaa ja uutta, sekä myös Neuvosto-aikaista rakennusta. Erittäin suositeltava tutustumiskohde ja "nähtävyys kokonaisuudessaan".
Niin, miksi puhun Riiasta Pattaya ketjussa? Nyt puhe enemmänkin siitä mikä tekee (ainakin omasta mielestäni) "nähtävyyden" ja minkäläsia nähtävyydet omasta mielestäni ovat,.
19.05.2026 22:26
Booking.com:n omalta kysymys/vastaus palstalta poimittuna seuraava vastaus:
"Voinko tehdä varauksen ilman luottokorttia?
Useimmat majoituspaikat vaativat voimassa olevan maksukortin varauksen takaamiseen. Meillä on kuitenkin tarjolla joukko majoituspaikkoja, joissa varauksen voi taata ilman maksukorttia. Voit myös tehdä varauksen toisen henkilön kortilla, jos sinulla on kortinhaltijan lupa. Tässä tapauksessa sinun tulee mainita varausta tehdessäsi Lisätietoja-kohdassa kortinhaltijan nimi ja ilmoittaa, että hän on antanut luvan kortin käyttämiseen."
19.05.2026 21:49
10 / 308