Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
2805
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
BMW+kuuluu+niihin+automalleihin,+joiden+hinta+vanhempien+autojen+hinta+tippuu+aina+uuden+mallisarjan+markkinoille+tullessa+hyvinkin+runsaasti.
Nytkin+esimerkiksi+yhtäpaljon+ajettujen+(ja+suhteellisen+samoin+varusteltujen)+vertailukelpoisten+2017+mallien+hinta+on+vanhalla+F10/11+mallilla+10000-15000€+halvempi+kuin+tuon+uuden+G30/31+mallisarjan+hinta+on.+Ja+tämä+hinta+ero+sitten+luonnollisesti+heijastuu+ketjussa+alaspäin+vanhempien+autojen+hintoihin.
Eli+jos+kyseisten+autojen+arvon-alenemaa+vain+miettii,+niin+vaikkapa+nuo+5-sarjan+BMW:t+kannattaisi+ostaa+mallisarjan+parin+ensimmäisen+vuoden+aikana+ja+vaihtaa+pois+vuotta-paria+ennen+uuden+mallin+markkinoille+tuloa+(jolloin+vaihdon+joutuu+luonnollisesti+tekemään+johonkin+toiseen+malliin/merkkiin).+Perinteisesti+BMW:llä+on+5-sarjan+malli-ikä+ollut+7-8vuoden+välillä,+ennen+uuden+mallin+saapumista+markkinoille.
14.04.2019 17:37
Muutama+(eli+kolme+taikka+neljä,+nyt+en+ole+varma)+reissua+on+tullut+Qatarilla+lennettyä+tuota+Helsinki+-+Bangkok+väliä.+
Omasta+mielestäni+erittäin+kilpailukykyinen+vaihtoehto+Bangkokin+lennoille.+Doha+on+ainakin+omalla+kohdallani+ollut+helppo+ja+nopea+vaihtokenttä+(parin+tunnin+vaihtoaika+on+erittäin+riittävä+kyseisellä+kentällä).++Mutta+silti+pitää+ottaa+huomioon,+että+kysessä+on+vaihtolento+ja+omasta+näkökannastani+katsoen+vaihtolennon+hinnoittelu+tulee+olla+aina+selvästä+vastaavaa+suoraa+lentoa+halvempi.+
Jos/kun+Qatar+on+hinnoiltaan+sen+yli+150€/hlö+(siis+meno-paluu)++halvempi+kuin+suora+lento,+niin+sitten+alan+aina+harkitsemaan+tuota+Qataria).
Monasti+vain+nuo+Qatarin+halvimmat+vaihtoehdot+ovat+kellonajoiltaan+hieman+ongelmallisia,+esim.+klo+23:20+helsingistä+lähtevällä+yölennolla+jos+lähtee,+niin+on+perillä+Bangkokiss+vasta+klo+19:00+aikaan+paikallista+aikaa+(ja+tämä+on+manasti+se+halvin+lentovaihtoehto+mitä+tarjoaa),+samoin+paluulentona+tarjoaa+edullisimpana+vaihtoehtona+monasti+yöllä+klo+02:10+Bangkokista+lähtevää+lentoa.
Nyt(kin)+kun+olen+kuukauden+päästä+lentomässä+seuraavan+kerran+tuota+H:ki-BKK-H:ki+väliä,+ja+lento+ostettu+Finnairin+tarjouksesta+465€,+niin+ei+edes+tullut+mieleenkään+miettiä+tuota+Qatarin+vaihtoehtoa,+kun+hinnat+olivat+noin+150€+kalliimmat+kuin+tuo+suora+Finnairin+lento.
13.04.2019 16:13
Kerrotko+missä+tuo+huoli+Hua+Hin:n+sanomalahdestä+oikein+on+esillä?+Tällä+palstalla+on+asiasta+keskustelta+aika-ajoin+1-2+ketjussa,+mutta+suhteellisen+vähän+laisesti+silti,+ja+silloinkin+vain+muutaman+keskustelijan+voimin+(vaikka+jokunen+keskustelija+koittanut+esiintyä+useampanakin+henkilönä).
Eli+mitään+isoa+huolta+en+itse+ainakaan+asian+suhteen+ole+huomannut.+Eikä+tuokaan+varmasti+ole+oloittajankaan+mielessä+ollut+aloitusta+tehdessä,+vaan+eiköhän+kyse+ole+vain+ja+ainoastaan+kyseisen+julkaisun+mustamaalaamisesta+(itse+en+ole+kyseistä+julkaisua+edes+ikinä+nähnyt,+ja+oletuksellisesti+en+välttämättä+ikinä+tule+näkemäänkään,+joten+mitään+tekemistä+tuon+asian+kanssa+ei+itselläni+ole,+mutta+jotenkin+tuntuu+ääliömäiseltä+koittaa+ehdoin+tahdoin+mustamaalata+toiseten+ihmisten+tekemisiä).
12.04.2019 14:50
Se+että+Finnair+olisi+varmastikkin+voinut+toimia+paremmin+tuon+kyseisen+asian+kanssa,+ei+poista+sitä+kylmää+faktaa+että+matkalle+lähdettäessä+kaikki+TÄRKEÄT+lääkkeet+tulee+pakata+käsimatkatavaroihin+mukaan,+ei+ruumaan+menevään+matkalaukkuun.
12.04.2019 14:43
Tuliko+tuo+lämpötila+yllätyksenä?+Jos+lähtee+kahden+kuukauden+reissulle+jonnekkin,+niin+varmastikkin+on+todennäköiset+ajankohdan+lämpötilat+tullut+otettua+selville,+siis+mikäli+kysessä+oli+ensimmäinen+(ja+ilmeisesti+sitten+myös+viimeinen)+matka.
Jos+kyseessä+ei+ollut+ensimmäinen+matka,+niin+sitten+nuo+lämpötilat+ei+pitäisi+tulla+yllätyksenä.+(siis+mikäli+tuon+kahden+kuukauden+matkan+olet+ylipäätänsä+tehnyt).
11.04.2019 20:19
Karttatietojen+mukaan+tuo+Khao+Wai:n+vuoristoalue+sijaitsee+noin+35km.+Pattayalta+koilisen.
10.04.2019 16:40
Kerrotko+vielä+miten+olet+tuon+kyseisen+päätelmän+asiasta+tehnyt,+oletko+itse+ollut+paikanpäällä+asian+toteamassa,+vaiko+onko+lähdemateriaalina+vaikkapa+tämä+keskustelupalsta?+Ja+kuinka+iso+otanta+henkilöitä+on+kyseessä,+joiden+perusteella+olet+tuohon+johtopäätökseen+tullut?
07.04.2019 16:24
Onko+se+sama+"kansa"+joka+luulee+että+sillä+merkittäväkin+vaikutus+Thaimaan+(taikka+vain+Pattayan)+matkailussa,+kun+todellisuus+on+että+suomalaisten+osuus+on+kokonaismatkailijamäärästä+noin+0,25%:n+luokkaa.
06.04.2019 14:21
Itse+en+ole+sinänsä+tuota+nopeudenrajoittamista+vastaan,+vaan+lähinnä+sitä+että+tuo+rajoitus+on+säädetty+selkeästi+alakanttiin+siitä,+mitä+sen+käytännön+ajosuoritteen+takia+olisi+syytä+olla.
Esimerkiksi+yhdysvalloissa+on+vastaava+nopeudenrajoittaminen+käytössä,+mutta+siellä+rajoitettu+avustamisnopeus+on+osavaltiosta+riippuen+joko+20mp/h+(=32km/h)+taikka+28mp/h+(=45km/h),+jotka+mielestäni+soveltuvat+arkipäivän+pyöräilykäyttöön+selvästi+paremmin+ja+tarkoituksenmukaisemmin,+kuin+tuo+Suomessa+käytössä+oleva+25km/h+"nopeusrajoitus".
05.04.2019 17:12
Mutta+mikä+itseasiassa+on+tuon+rannan+vaikutus+Pattayan+turismiin?
Mielestäni+se+harvoin+on+omiin+silmiini+ollut+"todella+suosittu"+ja+kansoitettu+kun+verrataan+siihen+paljonko+Pattayalla+käy+vuosittain+turisteja.+Varsinaiset+"rantalomalaiset"+(siis+kenelle+se+rannalla+oleilu+ja+meressä+uiminen+on+se+loman+päätarkoitus)+hakautuvat+paljolti+muihin+kohteisiin+Thaimaassa+kuin+Pattayalle.
Pattayalla+ranta+on+yksi+monien+"aktiviteettien"+joukossa+mitä+Pattaya+tarjoaa+turisteille,+mutta+en+usko+että+kovin+moni+matkalaisista+valitsee+Pattayaa+kohteekseen,+rannan+takia.
Pattayalta+löytyy+kyllä+paljon+hienoja+hotellialueita+joissa+on+hyvät+auringonotto+alueet+ja+isot+uima-altaat,+heille+jotka+niitä+kaipaavat+lomaltaan.
Ja+ettei+joku+luule+että+tämä+olisi+jotain+Pattayan+"haukkumista",+niin+reilun+viiden+viikon+päästä+tulee+vajaa+viikko+taasen+Pattayalla+lomailtua.
05.04.2019 16:49
Ja+tuossa+sama+vielä+virallisena+tekstinä+kansainvälisen+ajokortin+hakemisen+yhteydessä:
"Mopokortti,+samoin+kuin+traktorikorttikin,+on+kansallinen+kortti,+eli+se+ei+oikeuta+ajamaan+ulkomailla.+Poikkeuksena+tästä+on+mopokortin+voimassaolo+EU-+tai+ETA-maissa,+jota+koskeva+pykälä+on+muutettu+Suomen+ajokorttiasetukseen+vuonna+2000.+Suomalaisella+mopokortilla+saa+ajaa+vain+Suomessa+tai+muissa+EU-/ETA-maissa.
Thaimaa+on+liittynyt+vain+vuoden+1949+Geneven+tieliikennesopimukseen,+jossa+ei+mainita+mopedeja+lainkaan+ajokortin+yhteydessä.+Geneven+sopimuksen+mukaan+moottoriajoneuvon+kuljettajan+ikäraja+on+18+vuotta.+Sopimusvaltio+voi+kuitenkin+hyväksyä+(tai+olla+hyväksymättä)+toisten+sopimusvaltioiden+antamat+ajoluvat+mottoripyörien+tai+invalidiajoneuvojen+kuljettajille,+jotka+ovat+nuorempia+kuin+18+vuotta.
Kansainvälisiin+ajokortteihin+mopoluokkaa+ei+voida+yllä+mainituista+syistä+merkitä."
05.04.2019 16:26
Tiedän+kyllä,+sen+verran+on+tullut+Thaimaassa+ajettua+kaksipyöräisellä+(varmaan+vuosien+varrella++20000km.)+että+liikenteen+riskit+on+tiedossa+ihan+hyvin.+Enkä+sitä+nyt+mitenkään+erityisen+kauheana+pidä,+mutta+siihen+(liikenteeseen)+pitää+suhtautua+kuitenkin+tietyllä+"kunnioituksella",+eli+ei+aja+humalassa,+käyttää+aina+kypärää,+valitsee+sellaisen+ajokin+minkä+varmasti+itse+pystyy+hallitsemaan,+ja+varmistaa+että+ajokki+on+kunnossa,+eli+valot,+renkaat+,+jarrut+yms...
05.04.2019 16:23
Itselläni+ovat+pienimmät+moottorikoot+mitä+ole+Thaimaassa+missään+vuokraamoissa+nähnyt,+100-110cc+valmistajasta+riippuen.
Thaimaassa+ei+"tunneta"+tuota+50cc+kokoluokkaa+samalla+tavoin+kuin+tietyissä+Euroopan+maissa,+missä+se+on+lainsäädännöllisesti+luokiteltu+omaksi+ajoneuvoluokaksi,+jolla+on+omat+ajokorttivaatimukset+yms.
Thaimaassa+on+hyvin+tyypillistä,+että+paikallinen+nuoriso+(tuosta+10v.+eteenpäin)+ajelee+skootterilla+ilman+mitään+vaadittavia+lupia+(ikää+ei+ole+tarpeeksi)+ja+siihen+kukaan+ei+puutu+mitenkään,+mutta+laillista+se+ei+ole+heidänkään+kohdallaan.
Ja+kaikki+varmasti+muistavat+että+Thaimaassa+on+yksi+maailman+vaarallisimmista+liikeinnekulttuureista,+liikenteestä+tulevien+kuolonuhrien+suhde+väkilukuun+on+vuosia+ollut+koko+maailman+TOP5:n+joukossa,+ja+näistä+uhreista+iso+osa+tulee+eriasteisista+moottoripyöräonnettomuuksista.
Mutta+sitten+taas+toiseen+suuntaan+ajateltuna,+Khao+Lakin+liikenne+on+kuitenkin+Thaimaan+turistipaikkojen+mittapuulla+mietittynä+siltä+rauhallisemmasta+päästä.
05.04.2019 15:48
Laillisesti+skootterilla+(Thaimaassa+ovat+yleisesti+100-125cc)+ajaminen+vaatii+vähintään+A1+luokan+moottoripyöräkortin+(jota+15vuotiaalle+suomalaisella+vielä+voi+olla),+sekä+kansainvälisen+ajokortin+(kv-ajokortti+on+pahvinen,+eri+kieleillä+oleva+vihkonen+missä+kerrotaan+ajokorttiluokkasi,+eri+kielillä,+mm.+Thaiksi)+tämän+kotimaisen+ajokortin+parina.
Sitten+on+toinen+asia+se,+että+yleensä+vuokraamot+eivät+kysy+ajokortin+olemassaoloa+ollenkaan,+sitä+kysytään+vain+mahdollisissa+poliisi+pysäytyksissä+(Khao+lakissa+erittäin+harvinaisia).+Mutta+sitten+mahdollisen+kolarin+ja+henkilövahinkojen+sattuessa+saattaa+ilmetä+ongelmia+vakuutuskorvausten+kanssa,+koska+kuljettajalta+on+puuttunut+kyseisen+ajoneuvon+kuljettamiseen+vaadittu+ajokortti+(ja+käytännössä+suomen+näkökulmasta+katsottuna+myös+ikä,+koska+15v.+ei+voi+vielä+Suomessa+kyseistä+ajokorttiluokkaa+suorittaa).
05.04.2019 13:17
Eli+mielestäsi+sähköavusteinen+polkupyörä+(ja+sen+tekniset+ominaisuudet)+ei+kuulu+"kevytiikenne"+palstalle?+Jos+näin,+niin+mikä+olisi+sitten+soveltuvampi+palsta+kyseiselle+keskustelulle?
04.04.2019 13:05
Nyt+on+sitten+tuo+rajoittimenohitus+"palikka"+asennettu+pyörään,+ensitestin+perusteella+toimii+kuten+pitääkin+ja+tuo+25km/h+"seinä"+ei+tule+enään+vastaan.+Nopeasti+arvioituna,+sähkömoottorilla+avustettuna,+tuollainen+30-33km/h.+on+varmastikkin+aika+optimaalinen+ajonopeus+millä+on+hyvä+ajaa+pidempääkin+matkaa.
Nyt+taidan+sitten+olla+isokin+rikollinen+joidenkin+kirjoittajien+mielestä.+No,+tuolla+sitten+kaikesta+huolimata+tulee+tulevana+kesänä+jokunen+kilometri+ajettua.
03.04.2019 20:00
Itse+tarkastin+äsken+mielenkiinnosta+omat+Agodan+varaustietoni.+Viimeisen+kolmen+ja+puolen+vuoden+aikana,+jonka+olen+ollut+Agodaan+rekisteröitynä,+olen+tehnyt+sen+kautta+yhteensä+16kpl+eri+hotellivarauksia+(sekä+tehtyn+2kpl+varauksia+tulevalle+Toukokuulle)+joista+yhdenkään+kanssa+ei+ole+ollut+ongelmia.+Varaukseni+ovat+aina+löytyneet+hotellin+vastaanotosta+juurikin+sellaisena+kuin+olen+varaukseni+tehnyt,+huoneet+ja+hotellit+ovat+muutamaan+poikkeusta+lukuunottamatta+olleet+pääpiirteittäin+mitä+olen+odottanutkin+(hotellihuoneita+varatessa+pitää+mainoksia+lukea+aina+hieman+"suodattaen"+ja+tarkistaa+asioita+muutamaa+muutakin+kautta.
Eli+itse+olen+Agodan+tyytyväinen+käyttäjä+ja+käytän+heidän+palveluja+jatkossakin.
Booking.com:n+kautta+on+vuosein+varrella+myös+muutama+varaus+tullut+tehtyä,+eikä+ongelmia+ole+ollut+heidänkään+kautta.
31.03.2019 18:10
Kyllä+nuo+hotellen+sivut+(joista+sitten+löytyy+hotellin+omat+varausmahdollisuudet,+sähköposti-osoitteet+ja+puhelinnumerot)+löytyvät+ihan+kyseisten+hotellin+nimien+Google+haulla.+
Tarkistaa+ennen+hakutuloksien+avaamista,+kyseisten+tulosten+sähköposti-osoiteita,+niin+nopesti+saa+eroteltua+hakutuloksista+nuo+välitys-sivustojen+hakuosumat+pois+ja+löytää+hotellin+suoran+osoitelinkin.+Yleensä+tuo+suora+hotellin+sivujen+linkki+löytyy+viimeistään+hakutulosten+ensimmäisen+sivun+puolenvälin+tienoilta.
29.03.2019 18:00
Itse+olen+luopunut+kokonaan+paikanpäällä+(tai+sähköpostilla+suoraan+hotellista)+tehtävistä+hotellivaruksista.+Nykyään+(siinä+vaiheessa+kun+matkasuunnitelmat+selvillä)+tarkkailen+paljon+noiden+eri+hotelli+välittäjien+tarjontaa+ja+erikoistarjouksia+(mitä+minulle+tulee+tasaiseen+tahtiin+sähköpostiin).+Itselläni+huonoja+kokemuksia+suoraan+hotellilta+varattaessa,+varmasti+jollakin+on+muita+kokemuksia+asiasta.
Agodan+kautta+tulee+varmaan+löydettyä+Thaimaan+kohdalla+parhaat+tarjoukset+monasti,+ja+käytän+kyseistä+sivustoa+varmaan+3/4-osaa+hotellivarauksistani.
Nyt+tämän+tulevan+reissun+hotellit+ovat:
Bangkokissa.++Grand+sathorn+Hotel,+43m2+Deluxe+room,+37€/yö+http://www.thegrandsathorn.com/
Pattayalla+(nakluassa).+Bella+villa+Cabana+48m2,+Deluxe+seaview+room,+36€/yö.
https://www.bellavillapattaya.com/bellavillacabana/
Molemmissa+hintaan+kuuluu+aamupala.
28.03.2019 16:39
Niin,+minulla+ei+ole+mitään+Pattayaa+vastaan,+päinvastoin+siellä(kin)+tulee+käytyä+suhteellisen+usein,+viimeksi+syys-lokakuun+vaihteessa+(ensin+olin+viikon+Pohjois-Thaimaassa+moottoripyöräilemässä+ja+sitten+neljäksi+yöksi+Pattayalle),+ja+nyt+Toukokuussa+tulee+myös+oltua+osa+lomasta+myöskin+Pattayalla+(osa+Bangkokissa),+tuossa+noiden+Pattayan+käyntien+välissä+oli+Tammikuussa+viikon+reissu+Khao+lakissa.
Pattaya+on+kohteena+"helppo".+Lähellä+Bangkokia,+ei+vaadi+sisäistä+lentoa+ja+taksimatka+Bangkokista+on+nopeahko.+Pattayalla+on+hyvä+hotellitarjonta+ympärivuoden+ja+niiden+hinta-laatusuhde+on+mielestäni+suhteellisen+hyvä+muihin+Thaimaan+turistipaikkoihin+verrattuna+(esimerkiksi+Phuketissa+vastaavat+hotellit+ovat+selvästi+kalliimpia+kuin+Pattayalla).
28.03.2019 16:11
119 / 141