Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
2805
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Saavuin+Sunnuntaina+Khao+lakiin+ja+ensitöikseni+oli+edessä+skootterin+vuokraaminen+(hotellimme+sijaitsee+hieman+sivussa+khao+lakin+”pääalueista”)+liikkumisen+mahdollistamiseksi.
Nyt+kun+sesonki+on+vilkkaana+menossa,+niin+omakohtaisesti+huomasin,+ettei+ihan+helposti+asiallista+kalustoa+löydykään.+Isompaa,+sopivaa+kalustoa+ei+niissä+muutamassa+paikassa+millä+niitä+on+valikoimissa,+ei+ollut+vapaana+mitään+kelvollista+(muutaman+päivän+päästä+olisi+jotain+palautunut/vapautunut)+ja+sitten+kun+tuli+useammasta+paikasta+tuota+perus+skootterikalustoa+(PCX+yms.)+etsiskeltyä+ja+muutamaa+koeajettua,+niin+vapaana+ollut+kalusto+oli+lähes+poikkeuksetta+erittäin+kulunutta+ja+loppuunajettua+(jarrut,+renkaat,+voimansiirto+yms.)+ja+kuntoonsa+nähden+mielestäni+erittäin+kallista+(esim.+PCX:t+järjestäin+500thb./päivä+vaikka+kuinka+huonokuntoisia+olisivat+olleet).
Näitä+pikku+vuokraamoja+kun+oli+tullut+käytyä+läpi+se+6-7kpl.+huonolla+menestyksellä,+niin+sitten+kun+yhden+vuokrapaikan+pihassa+näin+tuliterän+(ajettu+600km.),+viimeisimmän+mallisarjan+PCX:n,+joka+lopulta+osoittautui+vuokraamon+pitäjän+omaksi+ajokiksi,+mutta+jonka+lopulta+neuvotteluiden+jälkeen+suostui+antamaan+vuokralle+hintaan+3300thb./6pv.+(550thb./päivä),+mutta+halusi+passini+ehdottomasti+pantiksi+vuokra-ajaksi+(muun+kaluston+olisi+antanut+ilman+passia,+5000thb:n+panttimaksua+vastaan),+niin+ei+siinä+oikein+muu+auttanut+kuin+passi+jättää+vuokrapaikan+isoon+kassakaappiin+(minkä+minulle+näytti)+säilöön+vuokrauksen+ajaksi.
Toinen+vaihtoehto+olisi+ollut+jatkaa+jo+pari+tuntia+kestänyttä+pyörän+etsintää+epävarmoin+tuloksin
16.01.2019 08:39
Tältä+menossa+olevalta+viikon+”pikalomalta”+Khao+Lakissa+ei+paljoa+kertomuksia+varmaankaan+irtoa.+Menee+paljolti+tuossa+hotellin+altaalla+uidessa+ja+pari-kolme+kertaa+päivässä+käydessä+aina+jossain+eri+ruokapaikassa+syömässä.+Hotellimme+sijaitsee+Khao+lakin+turistialueen+pohjoispäässä,+joten+jonkin+verran+tulee+tietysti+tuolla+skootterilla+ajeltua+noilla+syöntireissuilla.+Mutta+tämän+loman+pääpaino+on+ihan+vain+rentoutumisessa+ja+”laiskana”+olemisessa.+Välillä+näinkin.
15.01.2019 21:35
Mielestäni+edullisten+lentojen+ja+hotellien+”metsästäminen”+ja+halvoista+tarjouksista+toisille+vinkkaaminen+kuuluu+ilmanmuuta+matkailupalstojen+sisältöön.
Samoin+myöskin+erilaiset+matkailijoiden+matkakertomukset.
Sitten+taasen,+onko+jossain+maassa+VAKITUINEN+asuminen+enään+taasen+MATKAILU+palstan+aihe,+on+hieman+tulkinnanvarainen+asia.+Tästä+olemme+muutamaan+kertaan+jo+keskutelleetkin.
15.01.2019 20:43
Kaikkihan+on+siitä+kiinni+mitä+lomaltaan/vapaa-ajaltaan+haluaa.
Itse+toimin+yrittäjänä+(toi+oikeammin+yrityksemme+yhtenä+osakkaana)+ja+elämäni+on+hyvin+töiden+ehdoilla+elämistä.++Tykkään+työstäni+ja+en+siitä+halua+jäädä+pois,+mutta+tiedän+itseni+niin+hyvin+että+minun+"pitää+saada"muutama+pieni+7-14päivää+oleva+jakso+jolloin+vaihdan+maisemaa+ja+pääsen+isolta+osin+irti+omista+arki/työrutiineistani+(lomallakin+tietokone+mukana+ja+teen+sillä+töitä+1-2h/päivä+myös+lomallani).
Koska+osa+vuodesta+menee+työskentelyssä+yhdessä+suomen+johtavista+hihto/matkailukeskuksista+pohjois-suomessa,+niin+itselleni+se+"irtautumine"+tarkoittaa+sitten+lämpöä,+aurinkoa,+hiekkarantoja+yms.
Eli+ainakaan+itse+en+saa+sitä+kotimaan+lomailusta+mitä+lähden+ulkomailta+etsimään+(esim.+juurikin+Thaimaasta).+Se+paljonko+matkailuun+sitten+käyttää+rahaa,+on+jokaisen+oma+asia+ja+siinbä+varmasti+oma+tulotaso+näyttelee+isoa+osaa.+Itse+ainakin+koitan+kuitenkin+nuo+ulkomaanmatkani+toteuttamaan+hyvin+kohtuullisella+budjetilla.+
PS.
AY151+tänäin+klo+19:25->+Helsinki+-+Phuket,+kyydissa+ainakin+minä+ja+naisystäväni.
12.01.2019 12:11
Tuossa+alkuperäisessä+jutussa+(mistä+tuo+aloitus+on+kopiotu,+mutta+alkupäisinen+juttu+ei+ole+kokonaan+mahtunut)+sanottiin+ettei+ole+haluttu+leimautua+pelkäksi+"suomi-paariksi",+vaan+halutaan+kansainvälsitä+asikaskuntaa+suomalaisten+lisäksi.
"Siljamäki+tietää,+ettei+hän+miellytä+kaikkia+maanmiehiä.+Hän+sanoo+sen+olevan+ikävää,+mutta+ravintolabisneksessä+siitä+ei+hänen+mukaansa+ole+haittaa.
– Alusta+alkaen+tein+työtä+sen+eteen,+ettei+ravintola+profiloituisi+vain+suomalaiseksi.
Ei+ole+profiloitunut.
Nyt+kainuulaisten+Paavo+ja+Ulla+Huovisen+lisäksi+ravintolan+kymmenistä+asioista+muutama+puhuu+suomea.+Yleisin+kieli+on+ruotsi.+Saksalaisia+on+myös+paljon."
11.01.2019 13:43
Aurinkomatkat+ovat+nyt+muutaman+päivän+myyneet+noita+Bangkokin+ja+Phuketin+lentopaikkojaan+pois+tuohon+ajnkohtaan+nähden+erittäin+edulliseen+hintaan+395€/hlö.+
Itse+otimme+naisystävän+kanssa+eilennä+Phuketin+lennot+huomiselle+tuohon+samaan+hintaan+395€/hlö+(tosin+vain+viikon+perillä+oloajalla,+työasiasta+johtuen).+Tuo+sama+lento+olisi+suoraan+Finnairilta+otettuna+maksanut+elennä+851€/hlö,+eli+ihan+hyvä+"alennus"+kyseessä.+Lentohan+on+tuo+sama+Finnairin+lento+AY151/AY152
11.01.2019 13:27
Senverran+meillä+kahteen+henkeen+tavaraa+kuitenkin+mukana+ettei+pyörän+kyytiin+niitä++aleta+laittamaan.+Ihan+taksilla+mennään+kentätä+khao+lakiin,+varasin+kuljetuksen+äsken,+1300thb.
Khao+lakista+sitten+jonkinlaisen+kaksipyöräisen+kulkupelin+vuokraus.
10.01.2019 21:52
Ja+tuohon+lisäksi+otettiin+sitten+Khao+lakista+ihan+asiallisen+oleinen+4-tähden+hotelli,+hintaan+390€/viikko.+Joten+reissun+lento+ja+hotellikustannukset+790€+390€=1180€/2hlö+eli+590€/hlö.+Ihan+asaillinen+hinta+tammikuun+sesonki+huomioiden.
10.01.2019 19:01
Nyt+lennot+H:ki-Phuket-H:ki+(ylihuomenna+lähtö),+ostettu+hintaan+790€/2hlö+eli+395€/hlö.
Viikon+"pikavisiitti"+taasen+sitten+edessä.
10.01.2019 10:10
Väärin.
Asia+riippuu+siitä+koska+olet+alunperin+järjestyksenvalvojakortin+suorittanut.
"Järjestyksenvalvojakortin+voimassa+pitämiseksi+kortti+on+uusittava+osallistumalla+kertauskoulutukseen.
Jos+olet+suorittanut+järjestyksenvalvojan+koulutuksesi+ennen+1.3.2007,+tulee+sinun+käydä+kertauskoulutus+aikaisintaan+6+kk:tta+ennen+kuin+kortti+umpeutuu+ja+hyväksyttää+uusi+lupasi+vanhan+kortin+voimassaolon+aikana.+Jos+korttisi+ehtii+umpeutua,+joudut+käymään+koko+Järjestyksenvalvojan+peruskurssin+(40+h)+uudelleen.
Jos+olet+suorittanut+koulutuksen+1.3.2007+jälkeen,+lupasi+voidaan+uusia+myös+kortin+umpeutumisen+jälkeen,+kun+suoritat+kertauskoulutuksen+aikaisintaan+6+kk:tta+ennen+uuden+hyväksymisen+hakemista..
Koulutuksen+kesto+on+yksi+päivä."
07.01.2019 06:02
Se+on+varmastikkin+totta+että+jos+pituutta+alkaa+olemaan+siellä+190cm.+tienoilla,+niin+sitten+PCX+varmasti+on+auttamattomasti+pienen+oloinen.
Aerox:lla+en+ole+ikinä+ajanut,+mutta+koska+se+on+teknisesti+käytännössä+hyvin+yhteneväinen+tuon+NMAX:n+kanssa+(Molemmat+siis+Yamahan+valmisteita),+vain+erilaisella+(agressiivisemmalla)+ulkonäollä+ja+satulalla+varustettuna,+niin+uskon+sen+olevan+myös+erittäin+hyvä+valinta.
Tuo+edellisen+mallisarjan+Forza+minulla+on+ollut+vuokralla+3-4kertaa,+ihan+hyvä+pyörä+isompaa+skootteria+hakevalle+(ja+monasti+se+ainoa+iso+skootteri+mitä+osalta+vuokra-paikoista+eds+löytyy),+mutta+siinä+alkaa+jo+mallisarjan+ikä+pikkuhiljaa+näkymään.+Viimeksi+kun+itselläni+oli+isompi+skootteri+vuokralla+(viime+Toukokuussa),+niin+ajossa+oli+ensimmäistä+kertaa+Yamahan+uusi+300XMAX+ja+sitä+voin+kyllä+rehellisesti+suositella+erinomaisena+isompana+skootterina+kenelle+hyvänsä.+Tuosta+Forzastahan+tuli+viime+vuonna+uusi+malli+ja+se+pitää+ottaa+kyllä+ajoon+seuraavalla+reissulla+jos+eteen+tulee,+ulkonäöllisesti+hyvin+identtinen+tuon+XMAX:n+kanssa.
Mutta+tietysti+jos+skootterilla+pidempää+matkaa+haluaa+ajaa,+niin+kyllä+silloin+oma+ykkösvalinta+olisi+luonnollisesti+tuo+iso+Yamahan+TMAX530,+jossa+yhdistyy+moottoripyörän+suorituskyky+ja+ajettavuus,+skootterin+helppoutee+(tosin+ei+kyllä+ole+enään+mikään+keskustaruuhkassa+pujottelemiseen+tehty+peli).
07.01.2019 03:50
Itse+olen+Thaimaan+lomillani+vuokrannut+PCX:n+erittäin+useaan+otteeseen+(kun+isommalle+ei+ole+joko+ollut+tarvetta+tai+niitä+ei+ole+ollut+saatavilla)+ja+varmastikkin+useamman+tuhat+kilometriä+on+PCX:llä+tullut+taitettua.+Olen+180cm./90kg.+ja+en+koe+PCX:ä+mitenkin+pieneksi+itselleni.+
Se+kun+on+kuitenkin+sen+"puolinumeroa"+isompi+kuin+Honda+Click+ja+vastaavat+"perus-skootterit.+
Ja+tuolla+150cc.+versiolla+tulee+toimeen+mäkisemmässäkin+maastossa+(kaksi+päällä+alkaa+sitten+jo+tehon+puute+hieman+iskemään).+Erinomainen+kaupunkikulkine+jolla+voi+lähteä+hieman+pidemmällekkin+matkalle.
Tosin+tuossa+PCX:n+kokoluokassa+valitsen+nykyään+mielummin+Yamahan+vastaavan+kilpailijan+eli+NMAX:n+jos+pelkkää+kaupunki-ajokkia+olen+hakemassa.
06.01.2019 20:14
Allekirjoittanut+on+siitä+"outo+suomalainen",+että+en+ole+mikään+kovin+erikoinen+saunomisen+ystävä.+Ei+tule+Suomessakaan+käytyä+saunassa+kuin+varmaan+ehkä+joku+5-10krt./vuosi+joten+ulkomailla+(vaikkpa+Thaimaassa)+ei+kyllä+tule+saunoja+etsiskeltyä+ja+niissä+käytyä.+Eli+valitettavasti+itse+en+osaa+tuosta+aiheesta+omakohtaisesti+mitään+sanoa.
05.01.2019 19:03
Nyt+aktiivinen+matkojen+seurailu+menossa.+Ensiviikon+loppupuolella+olisi+muutaman+päivän+"aikaikkuna"+(naisystäväni+talviloma)+jonka+sisällä+voisimme+naisystäväni+kanssa+lähteä+pikaiselle+viikon+Thaimaan+reissulle+mikäli+joku+oikein+halpa+asiallinen+tarjous+löytyy+(joko+pelkkänä+lentopaikkana+taikka+lento+hotelli+pakettina).
Esimerkiksi+eilennä+illalla+tuli+tämän+päivän+lähtöön+aurinkomatkoilla+erittäin+hyvää+tarjousta+Phukettiin+lento+hotelli+(Phuket+Island+view,+Karonilla.+Hotellia+näytetään+myytävän+momondon+kautta+tällä+hetkellä+sesongilla+tuollaisella+80-90€/vrk+hinnalla),+olis+hinta+ollut+430€/hlö+(eli+860€/2hlö).
Jos+jotain+vastaavaa+löytyy,+niin+Thaimaan+reissuun+olisi+viikon+päästä+taas+vaihteeksi+lähtö.
04.01.2019 18:50
Aika-ero+suomeen+on+talvella++5h.+joten+vuodenvaihde+Thaimaassa+on+klo+19:00+suomen+aikaa.
31.12.2018 18:44
Eiköhän+passi+taida+olla+se+kaikista+yleisin+asiakirja+henkilöllisyyden+todistamiseen,+silloin+kun+ajokortti+ei+kelpaa+kyseiseen+toimenpiteeseen.
Tuota+henkilökorttia+ei+ainakaan+omassa+ystävä+piirissä+omista+kovinkaan+moni,+mutta+passi+kyllä+löytyy+kaikilta.
31.12.2018 16:42
Et+sitten+lukenut+tuota+seuraavaa+viestiäni+missä+tarkensin+tuota+ensimmäistä+viestiäni.
Ensimmäisessä+viestissänihän+kirjoitin+seuraavasti:
"Muutamaa+tiettyä+kohdetta+lukuunottamatta+Prostituutiota+ei+ole+havaittavissa+(ellei+sitä+suoranaisesti+etsi),+tai+siitä+ei+ole+ainakaan+mitään+haittaa."
Eli+tuo+lainattu+osuus+(mistä+tahallaan+lainasit+vain+jälkimmäisen+osuuden)+on+tarkasteltuna+matkailijan+näkökulmasta+joka+ei+ole+prostituutiota+etsimässä+taikka+jopa+suhtautuu+jo+pelkästään+sen+näkemiseen+negatiivisesti.+Eli+vielä+kerran:
Isoimmassa+osassa+Thaimaan+kohteista+missä+olen+käynyt,+ei+prostituutiota+ole+edes+havaittavissa+taikka+sitten+sen+määrä+ja/tai+prostituoitujen+käytös+on+sellaista+ettei+siitä+ole+mitään+haittaa+kyseisenlaisella+matkailijalle.+Se+että+muutama+tyttönen+pelaa+vaikkapa+biljardia+keskenään+taikka+joidenkin+miesten+kanssa+parissa-kolmessa+baarissa+missä+on+punavoittoinen+valaistus,+ei+varmasti+häiritse+ketään.
Tuossa+tekstissä+en+ota+minkäänlaista+kantaa++sinänsä+itse+prostituutioon,+vaan+tuo+asia+on+tuossa+käsitelty+juurikin+matkailijan+näkökulmasta+joka+ei+prostituutiota+ole+etsimässä+taikka+sitä+edes+halua+havainnoida.
Eli+Thaimaassa+on+runsaasti+kohteita+missä+tuo+prostituutio+ei+ole+ongelma+KYSEISENLAISEN+MATKAILIJAN+NÄKÖKULMASTA+KATSOTTUNA.
29.12.2018 19:43
Miksi+minun+pitäisi+asiasta+"ottaa+stressiä"+kun+en+heidän+palveluitaan+käytä?+
Itse+en+koe+"valkoisen+miehen+syyllisyyttä"+kaikista+maailman+pahoista+teiosta/asioista,+itse+vastaan+vain+omista+tekemisistäni,+en+muiden+tekemisistä.
Eli+minun+lomani+ei+mene+"pilalle"+siitä+että+näen+selkeätä+prostituution+harrastamista,+koska+en+ole+vastuussa+kummankaan+osapuolen+tekemisistä.
29.12.2018 19:10
Anteeksi+hieman+epäselvä+kirjoitukseni.+Itse+en+pidä+prostituutiota+mitenkään+haitallisena+(vaikka+itse+en+henkilökohtaisesti+heidän+palveluita+käytäkkään),+vaan+kirjoitin+tuon+lauseen+lähinnä+sellaiselta+kantilta,+että+isoimmassa+osassa+Thaimaan+(loma)+kohteista+ei+ole+prostituutiota+sillä+tavalla+näkyvissä+taikka+edes+olemassa,+että+se+haittaisi+sellaisia+henkilöitä+jotka+kyseiseen+asiaan+negatiivisesti+suhtautuvat.
Eli+ei+voida+sanoa+että+Thaimaa+kokonaisuudessaan+olisi+"ilotalo",+vaikka+muutassa+Thaimaan+kohteessa+sitä+on+runsaastikkin+tarjolla+ja+sitä+ei+voi+olla+näkemättä,+mutta+ne+kohteet+ovat+enemmän+taikka+vähemmän+poikkeuksia+kun+koko+Thaimaan+matkailua+ja+maata+mietitään.
29.12.2018 18:30
Kerrotko+missä+kaikissa+Thaimaan+kohteissa+olet+käynyt?
Itselläni+alkaa+olemaan+takana+kohta+varmaan+tuollainen+20+Thaimaan+reissua+(en+ole+pysynyt+enään+laskuissa+mukana)+ja+vaikka+itselläni+on+runsaasti+vielä+paikkoja+käymättä,+niin+silti+olen+ehtinyt+reissuillani+löytämään+hyvinkin+monen+oloista+ja+näköistä+Thaimaata.
Bangkok+on+aivan+erilainen+kohde+kuin+vaikkapa+Pohjois+Thaimaan+vuoristoseutu.+Myös+ns."turistikohteet"+poikkeavat+toisistaan+runsaasti.+Pattaya+on+aivan+erilainen+kuin+vaikkapa+Koh+Changin+viidakkosaari+taikka+vaikkapa+Krabin+kalliosaaret.
Muutamaa+tiettyä+kohdetta+lukuunottamatta+Prostituutiota+ei+ole+havaittavissa+(ellei+sitä+suoranaisesti+etsi),+tai+siitä+ei+ole+ainakaan+mitään+haittaa.
Ja+tuota+"iso+vessa"+asiaakaan+en+suoranaisesti+allekirjoita.
29.12.2018 18:06
124 / 141