Matkatoimistojen äkkilähdöt (lentopaikat) Thaimaa

Itselläni oli tarkoitus että seuraava Thaimaan matkani olisi aikaisintaan vasta Toukokuussa (viisi viikkoa sitten palasin edelliseltä Thaimaan matkaltani) eikä edes mahdollisisti vielä silloinkaan jos ensi kesälle nais-ystäväni kanssa suunnittelemamme Yhdysvaltojen matka toteutu.,
Mutta nyt olen huomannut että parin viime viikon aikana (jostain syystä on tullut monen vuoden tauon jälkeen seurattu mm.Napsua, Rantapalloa yms.) on etenkin TUI:lla ollut tarjolla suhteellisen paljon erittäin edullisia lentopaikkoja muutaman päivän päästä oleviin Thaimaan lentoihinsa. Esimerkiksi viimeviikolla oli tarjolla Krabin lento (viikko perillä) hintaan 255€/hlö kaksi päivää ennen lähtöä ja esimerkiksi nyt olisi saatavilla Phuketin lento (viikko perillä) Sunnuntaille hintaan 275€.
Muitakin alle 300€ lentoja on viime ja tälläviikolla näkynyt.

Tuollainen viikon "irtiotto" kyseisillä lentohinnoilla voisi kyllä tullakkin kysymykseen joko Joulukuun alkupuoliskolla taikka Tammikuun Puolenvälin tienoilla.
Kymmenisen vuotta sitten olen pari Phuketin reissua tehnyt Aurinkomatkojen äkkilähdöillä (toinen oli pelkkä lentopaikka, toiseen oli kuulunut myös hotelli) jotka ostettu tyyliin noin viikko ennen lähtöpäivää.
Viime vuosina olen reissannut vain pelkillä Thaimaan reittilennoilla (Finnair, Qatar ja Norwegian) ja noita äkkilähtöjä ei ole tullut katseltua.
Nyt kyselisinkin, että ovatko nuo erittäin edulliset (alle 300€) lentohinnat tyypillisiä matkatoimistojen matkailukauden alku ja loppupäähän (eli Loka-Marraskuu ja Maalis-Huhtikuu ajanjaksot), vai onko tavallista että noinkin alhaisia lentohintoja mitä nyt on näkynyt, löytyisi myös Joulu- ja Tammikuussa?

Tiedän että kysyntä vaikuttaa tilanteeseen ja vuodet eivät ole keskenään samanlaisia, mutta onko moni palstalainen onnistunut menneinä vuosina löytämään noita erittäin edullisia matkatoimistojen lentopaikkoja myös Joulu- ja Tammikuun sesonki-aikaan?

25

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äkkilähtö

      Olet ainoa matkailija tällä foorumilla.
      Äkkilähtöjä täällä on vain tietokoneelta vessaan.

    • Ettäsillee

      Kyllä ne äkkilähtöjen hinnat aasian lähes aina stoppaa siihen 400-500 € välille etenkin sesonkina.
      Mainitseemasi hintaan toki voi tuurilla saada ja silloinkin on usein muutama hajapaikka pari tuntia myynnissä.
      Viimeksi olin thaimaassa vain menolipulla ja paluulipun ostin norwegianilta 128 €.
      Hintageneraattori alensi hinnan pariksi tunniksi about 540 €;sta ja ostin sen nimenomaan norwegian.uk kautta punnilla jolloin siinäkin voi voittaa muutaman kympin valuuttakurssivaihtelua hyödyntäen.

      • Näyttäisi olevan (TUI:lla, Napsun kautta haettuna) lentopaikkoja Krabille (lennot 27.11-12.12) 280€/hlö. alkaa kyseinen ajankohta olemaan jo "sesonkiaikaa" Thaimaan matkailussa. Sääli että itselläni on pakollinen työkeikka 3.12 sekä kutsutilaisuus itsenäisyyspäivänä joista kummastakaan en pysty "luistamaan". Jos ei olisi, niin houkuttelisi lähteä kyseisellä hinnalla...


      • Ettäsillee

        Joo
        Nyt kyllä menee halvalla.
        Voi olla että TUI;lla on jäänyt alkusesongista matkat myymättä koska norwegian lanseeraa krabin uudeksi lentokohteeksi tänä syksynä ja myi hetki sitten promona mainosmielessä osan lipuista aivan pilkkahinnalla.
        Kilpailu kiristyy ja Kuluttaja kiittää.
        Sääli etten itsekkään ko.ajankohtana reissuun pääse.
        Toivotaan että äkkilähdöt jatkossakin asettuisivat tuolle hintatasolle.
        Sesongin ulkopuolella krabilla ja koh lantalla usein sataa muutaman päivän ja silloin hotellejakin saa todella halvalla .
        Jopa -70 %.
        Eikä se sade tarkoita katkeamatonta rankkasadetta vaan muutaman tunnin kuuroa,tihkua ja satetetonta poutaakin.
        Monsuunimyrskyjäkin tulee ja menee.
        Tuurista kiinni


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Näyttäisi olevan (TUI:lla, Napsun kautta haettuna) lentopaikkoja Krabille (lennot 27.11-12.12) 280€/hlö. alkaa kyseinen ajankohta olemaan jo "sesonkiaikaa" Thaimaan matkailussa. Sääli että itselläni on pakollinen työkeikka 3.12 sekä kutsutilaisuus itsenäisyyspäivänä joista kummastakaan en pysty "luistamaan". Jos ei olisi, niin houkuttelisi lähteä kyseisellä hinnalla...

        Nyt myynnissä äkkilähtönä (Napsu) TUI:n lentopaikkaa H:ki-Krabi-Helsinki 27.11-12.12, hintaan 240€/hlö. halvin hinta mitä itse olen ikänä nähnyt suoralle Thaimaan lennolle (ja vielä ajankohta Marras-Joulukuun vaihde, eli sesonki alkaisi olemaan päällä Thaimaan matkailussa).


    • eipäpaha

      Koh Lantalle näyttää olevan 2 vk hotellin kanssa 680 e

      • vähissäovat

        Joo, mutta samaanaikaan esim Karon tai Ao Nang pyytävät 2000 eur, josa asut vähänkin paremmassa hotellissa.


    • Halvallalähti

      Tui myi mulle lipun viime viikolla 200e/2vk phukettiin. Lähtö maanantaina🙂 ostajan markkinat🙏

      • EnUsko

        Aijaa lippus ja laita tilinumeros, niin laitan tililles 200 e jolloin matkas ilmainen.


      • Halvallalähti

        No eipä mua liikuta vaikket usko! Mut näin on. Lento Vaasasta. En mä, sun rahoja tarvi. Kyllä muakin ärsyttäisi jos olis persaukinen eikä saa töistä noin vaan lomaa :)


      • EnUsko
        Halvallalähti kirjoitti:

        No eipä mua liikuta vaikket usko! Mut näin on. Lento Vaasasta. En mä, sun rahoja tarvi. Kyllä muakin ärsyttäisi jos olis persaukinen eikä saa töistä noin vaan lomaa :)

        Olen jo täällä eikä mua ärsytä lainkaan että oot töissä ja siellä haaveilemassa halvoista lipuista anonyyminä anonyymeille.

        Mee Sekuun poju sinne Kauppapuistikon moottoritien alkuun, siellä tapaat kaltaisiasi.
        Kotilakin käy Raastuvankadulla, tai onhan Präntöölläkin ykköspaikka siinä torin kupeessa.

        Torin patsaan rappusille kun istahdat, niin tullaan tarjoon nappeja.


      • Halvallalähti
        EnUsko kirjoitti:

        Olen jo täällä eikä mua ärsytä lainkaan että oot töissä ja siellä haaveilemassa halvoista lipuista anonyyminä anonyymeille.

        Mee Sekuun poju sinne Kauppapuistikon moottoritien alkuun, siellä tapaat kaltaisiasi.
        Kotilakin käy Raastuvankadulla, tai onhan Präntöölläkin ykköspaikka siinä torin kupeessa.

        Torin patsaan rappusille kun istahdat, niin tullaan tarjoon nappeja.

        Ok😂 onneksi ei ole kuin 1 työpäivä enää😎


      • EnUsko kirjoitti:

        Aijaa lippus ja laita tilinumeros, niin laitan tililles 200 e jolloin matkas ilmainen.

        205€ näytti olleen halvin hinta Napsussa TUI:n 10.12 olevalle lentopaikalle Vaasa-Phuket-Vaasa (2vk) muutama päivä sitten, halvin hinta mitä ikinä olen Thaimaan lennoille nähnyt missään mitään kautta olevan, ja nyt vielä kyseessä suora lento...
        Itse pidän silmällä jatkuuko TUI:n alennusmyynti myös Tammikuun puolella, jos tammikuussa löyttyy mitään olleenkaan vastaavaa (=alle 300€), niin kyllä sitä Tammikuussa tulee taas Thaimaassa käytyä.


      • Tällä hetkellä halvin lento näyttäisi olevan TUI:n lentopaikka Ti 11.12 (paluu 26.12) olevalle lennolle H:ki-Krabi-H:ki, hintaan 340€/hlö, ei paha tuokaan (löytyy joko Napsusta taikka suoraan TUI:n sivuilta).


      • haaveita
        santtu_1975X kirjoitti:

        205€ näytti olleen halvin hinta Napsussa TUI:n 10.12 olevalle lentopaikalle Vaasa-Phuket-Vaasa (2vk) muutama päivä sitten, halvin hinta mitä ikinä olen Thaimaan lennoille nähnyt missään mitään kautta olevan, ja nyt vielä kyseessä suora lento...
        Itse pidän silmällä jatkuuko TUI:n alennusmyynti myös Tammikuun puolella, jos tammikuussa löyttyy mitään olleenkaan vastaavaa (=alle 300€), niin kyllä sitä Tammikuussa tulee taas Thaimaassa käytyä.

        Ei ollut viime viikolla lähdölle ensi maanantaina eikä Vaasalainen ole ostanut viime viikolla eikä tälläkään viikolla.


      • Halvallalähti
        haaveita kirjoitti:

        Ei ollut viime viikolla lähdölle ensi maanantaina eikä Vaasalainen ole ostanut viime viikolla eikä tälläkään viikolla.

        Laittaisin kuvan mikäli se täällä onnistuisi! 🙂 Mutta mulle on aivan sama uskoo ken haluaa😴😴


    • NytvaihteeksiLantalle

      saman näin kun hinta oli 240 e. Halvalla pääsi Vaasasta.

    • Nyt aktiivinen matkojen seurailu menossa. Ensiviikon loppupuolella olisi muutaman päivän "aikaikkuna" (naisystäväni talviloma) jonka sisällä voisimme naisystäväni kanssa lähteä pikaiselle viikon Thaimaan reissulle mikäli joku oikein halpa asiallinen tarjous löytyy (joko pelkkänä lentopaikkana taikka lento hotelli pakettina).
      Esimerkiksi eilennä illalla tuli tämän päivän lähtöön aurinkomatkoilla erittäin hyvää tarjousta Phukettiin lento hotelli (Phuket Island view, Karonilla. Hotellia näytetään myytävän momondon kautta tällä hetkellä sesongilla tuollaisella 80-90€/vrk hinnalla), olis hinta ollut 430€/hlö (eli 860€/2hlö).
      Jos jotain vastaavaa löytyy, niin Thaimaan reissuun olisi viikon päästä taas vaihteeksi lähtö.

      • Nyt lennot H:ki-Phuket-H:ki (ylihuomenna lähtö), ostettu hintaan 790€/2hlö eli 395€/hlö.
        Viikon "pikavisiitti" taasen sitten edessä.


      • Ja tuohon lisäksi otettiin sitten Khao lakista ihan asiallisen oleinen 4-tähden hotelli, hintaan 390€/viikko. Joten reissun lento ja hotellikustannukset 790€ 390€=1180€/2hlö eli 590€/hlö. Ihan asaillinen hinta tammikuun sesonki huomioiden.


      • Sensei--
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ja tuohon lisäksi otettiin sitten Khao lakista ihan asiallisen oleinen 4-tähden hotelli, hintaan 390€/viikko. Joten reissun lento ja hotellikustannukset 790€ 390€=1180€/2hlö eli 590€/hlö. Ihan asaillinen hinta tammikuun sesonki huomioiden.

        Reissuun pienoinen lisäys Phuket-Khao lak ja takaisin, joskin merkityksetön.

        Mukavaa reissua toivotan tänne thaimaahan taas.


      • NjetPropliimii

        Santtu ajaa tuon välin prätkällä. Viikoksi riittää rinkka selkään, molemmille.


      • Senverran meillä kahteen henkeen tavaraa kuitenkin mukana ettei pyörän kyytiin niitä aleta laittamaan. Ihan taksilla mennään kentätä khao lakiin, varasin kuljetuksen äsken, 1300thb.
        Khao lakista sitten jonkinlaisen kaksipyöräisen kulkupelin vuokraus.


    • Taas on noiden äkkilähtö-lentopaikkojen "kyttääminen" alkanut. Kohteina joko Krabin taikka Phuketin kenttä, Viikonpäästä Sunnuntaina olisi ensimmäinen mahdollinen lähtöpäivä ja viikon viisi alkupuoliskolla pitäisi viimeistään päästä lähtemään. Ihan vain nopea viikon pistäytyminen olisi taasen hakusessa.
      Vähemmän/kalliimpia ovat nuo äkkilähtö lennot kuin viimevuonna.

      • No niin. Krabille tulee ensiviikolla suunnattua, viikon nopea "pikapistäytyminen" tiedossa.
        Matkatoimiston lentopaikka Finnairin Krabin reittilennolle, 445€.
        Ehkä olisi voinut hieman halvemmalla saada jos olisi muutaman päivän vielä odottanut, mutta nyt kun päivämäärä lyöty lukkoon, niin voi alkaa hotelleja etsimään yms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe