Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
2805
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä,+itse+"löysin"+nuo+Thaimaan+VIP/Luxury+bussit+vasta+muutama+vuosi+sitten,+tätä+ennen+kyseisenlaiset+liikkumiset+taksilla,+pikkubussilla+yms.+Nykyään+aina+katson+yhtenä+liikkumisen+vaihtoehtona+myös+tuota+bissimatkaa.
Ajan+paljon+moottoripyörällä+Thaimaassa,+mutta+tuo+Bussi+onkin+toisenlaiseen+liikkumiseen.+Esimerkiksi+juurikin+Bangkokista+lähdettynä+"matkakohteeseen"+taikka+toisinpäin.+Moottoripyörän+vuokraus+aina+sitten+vasta+"kohteessa".+Bangkok+ei+ole+tähän+mennessä+kuulunut+kohteisiin+missä+olisin+moottoripyörää+vuokrannut.
Ja+Thaimaassa+lähes+aina+niin+paljon+matkatavaraa,+että+kaikki+eivät+mahtu+itselläni+moottoripyörän+kyytiin,+eikä+tarkoitus+olekkaan.
22.12.2018 21:12
Voisin+olettaa+ettet+ole+Thaimaan+busseissa+matkustanut?
Pidemmillä+yhteysväleillä+liikennöi+lukuisia+Luxury/VIP+busseja+joiden+matkustusmukavuus+on+erinomainen.+Istuimina+erittäin+mukavat+"laiskanlinnat"+jotka+kallistuvat+halutessaan+hyvinkin+pitkälle+taaksepäin.+Istuinten+leveys+ja+etäisyys+toisistansa+on+erittäin+suuri+ja+monasti+istuinjärjestys+on+1+2,+eli+käytävän+toisella+puolella+on+vain+yksi+istuin,+eli+siinä+saa+matkustaa+"omassa+rauhassa".+Näissä+isoissa+busseissa+on+paikat+monasti+vain+alle+30:lle+matkustajalle.+Osalla+reiteistä+on+mukana+myös+ns.bussiemäntä,+jolta+saat+tilattua+matkan+aikana,+juomia,+pientä+purtavaa+yms.
Itse+käytän+nykyään+kyseisiä+busseja+Thaimaan+sisäiseen+liikkumiseen+"muutaman+tunnin+matkaväleillä",+pidemmät+matkat+sitten+tietysti+lentäen,+esim.+Bangkok-Chiang+Mai,+Bangkok-Phuket+yms.+
Eli+Bussi+on+hyvinkin+varteenotettava+matkustusvaihtoehto+Thaimaassa,+mikäli+reitit+ja+aikataulut+vain+osuvat+(sama+tilanne+tietysti+kaikella+aikataulun+mukaisella+reittiliikenteellä).
Tuossa+vielä+esimerkkinä+kyseisenlaisista+busseista+pieni+Yuotube+pätkä,+bussiosuus+alkaa+kohdasta+4:30-
https://www.youtube.com/watch?v=Xu6DLQeWgUU
22.12.2018 20:47
Kittilässä+(suhteellisen+lähellä+Levin+matkailukeskusta)+on+Porschen+tehtaan+virallinen+talviajokoulu,+Porsche+Ice+Experience+jonne+tulee+Porschen+omistajia+ympäri+maailman+opettelemaan/oppimaan+lumella+ja+jäällä+ajoa.+Testipaikan+autovalikoimista+löytyy+lähes+kaikki+Porschen+tällä+hetkellä+myynnissä+olevat+mallit.
Nämä+Porschen+ajokoulun+vieraat+majoittuvat+Levillä,+Hotelli+Panoramassa+ja+heillä+on+käytössä+runsas+määrä+Porschen+ajokalustoa+myös+rata-ajon+ulkopuolisena+aikana+joten+kyseinen+automerkki+on+Levillä+hyvinkin+yleinen+näky.
22.12.2018 01:15
Eli+tuo+Airbnb+oli+vain+esimerkkinä+tuohon+Turo:n+autovuokrauksen+"vastaavuuteen",+eli+mikäli+tuolle+reissulle+tulee+lähdettyä,+niin+Hotelleissa+oletuksellisesesti+majoitutaan.
Koska+tuo+reissu+olisi+mahdollisesti+"kerran+elämässä"+reissu,+niin+silloin+tekisi+mieli+toteuttaa+tiettyjä+haaveita.+Tuolta+TURO:sta+kun+näyttäisi+löytyvän+paljon+sellaist+kalustoa+mitä+ei+noiden+normaalien+vuokraamojen+listoilta+löydy+(vaikkapa+tuon+Priceline.com:n+kautta+katsottuna),+eli+vuokraukseen+oliis+hakusessa+Suomalaisesta+näkövinkkelistä+katsottuna+joku+hieman+eksoottisempi+urheiluauto+(C7+Corvette,+Porsche+911+tai+jopa+Ferrari+California+yms.)+jotka+ensialkuun+katsottuna+ovat+näyttäneet+juuri+senverran+halvoiksi+hinnoitelluilta,+että+niiden+vuokrausta+voisi+ajatella.
18.12.2018 12:16
Muista+että+kaikkia+lentoreittejä+ei+lentoyhtiöt+pysty+availemaan+mielensä+mukaan.+Yksi+olennainen+kysymys+pohjoismaiden+ja+kaakkois-aasian+lentojen+välillä+on+se,+antaako+Venäjä+ylilentoluvan+ilmatilaansa+vaiko+ei,+Venäjä+myöntää+näitä+ylilentolopia+hyvinkin+kitsaasti.+Jos+taasen+lentoyhtiö+joutuu+lentämään+muuta+reittiä+kuin+Venäjän+ilmatilan+kautta,+niin+se+tarkoittaa+matkustajille+pidempää+lento-aikaa+sekä+lentoyhtiölle+kalliimpia+polttoainekuluja.
14.12.2018 10:11
Tällä+hetkellä+halvin+lento+näyttäisi+olevan+TUI:n+lentopaikka+Ti+11.12+(paluu+26.12)+olevalle+lennolle+H:ki-Krabi-H:ki,+hintaan+340€/hlö,+ei+paha+tuokaan+(löytyy+joko+Napsusta+taikka+suoraan+TUI:n+sivuilta).
06.12.2018 22:17
205€+näytti+olleen+halvin+hinta+Napsussa+TUI:n+10.12+olevalle+lentopaikalle+Vaasa-Phuket-Vaasa+(2vk)+muutama+päivä+sitten,+halvin+hinta+mitä+ikinä+olen+Thaimaan+lennoille+nähnyt+missään+mitään+kautta+olevan,+ja+nyt+vielä+kyseessä+suora+lento...
Itse+pidän+silmällä+jatkuuko+TUI:n+alennusmyynti+myös+Tammikuun+puolella,+jos+tammikuussa+löyttyy+mitään+olleenkaan+vastaavaa+(=alle+300€),+niin+kyllä+sitä+Tammikuussa+tulee+taas+Thaimaassa+käytyä.
06.12.2018 22:12
Tuota+onnettomuutta+voi+verrata+vaikka+liikenteessä+sattuvaan+kuorma-auton+ulos-ajoon+tieltä,+jossa+kuljetta+kuolee.+Jos+kuljetusliikkeen+auto,+renkaat+yms.+ovat+säädösten+mukaiset,+kuljettajaa+ei+ole+velvoitettu+ottavan+ylikuormaa,+lepoaikoja+on+noudatettu+(ja+niiden+noudattamista+on+valvottu)+yms.+niin+mistä+saat+esimiehen/työnantajan+vastuuseen+kyseisenlaisesta+kuolemaan+johtaneesta+onnettomuudesta?+Näyttätkö+jonkinlaisia+oikeuden+päätöksiä+niin+että+kaikki+on+ollut+kunnossa+ja+silti+työnantajaa/työnjohtajaa/esimiestä+oltaisiin+tuomittu?
Sama+tässäkin+asiassa,+jos+varusmies+on+saanut+asianmukaisen+ajokoulutuksen+ajoneuvoonsa,+ajoneuvo+ja+kuljettajan+varusteet+ovat+siinä+kunnossa+kuin+kuuluukin+sekä+kuljettaja+ei+ole+liian+väsynyt+ajoneuvon+kuljettamiseen+niin+kerrotko+mikä+on+peruste+millä+asiasta+nostettaisiin+syyte?+Syytteeseen+kun+vaaditaan+aina+jotain+laiminlyöntejä+yms.
Tietysti+meillä+ei+ole+vielä+tarpeeksi+tietoa+tapahtuneesta+ja+siihen+vaikuttaneista+olosuhteista,+mutta+varmasti+tyollainen+kuolemaan+johtanut+onnettomuus+tullaan+tutkimaan+tarkkaan+ja+siihen+johtaneet+syyt+tulevat+aikoinaan+julkisuuteen.
06.12.2018 14:59
Eli+julkisuuteen+tulleiden+tietojen+mukaan+kyseinen+kaatunut+laite+on+ollut+tuo+puolustusvoimienkin+käytössä+oleva+Polaris+sportsman+800+6*6+"mönkijä"+(eli+kyseessähän+on+kolmi-akselinen+ajoneuvo,+oletko+ajanut+kyseisenlaisella+menopelillä?+Minä+olen.
Tuota+malliahan+käytetään+sen+erinomaisen+maasto-ominaisuuksien+ja+kuorma-lavan+takia+ympäri+maailman,+erilaisissa+maastossa+tapahtuvissa+työ-+ja+harrastetoiminnoissa.+Suosittu+ajoneuvo+eri+maiden+armeijoiden+lisäksi+mm.+metsänhoidossa,+sähkölinjojen+asennustöissä,+riistanhoidossa,+metsästyksessä+yms.
Voit+kirjoittaa+Googleen+hakusanaksi+"polaris+sportsman+800+6*6"+ja+saat+kuvia+ympäri+maailmaa+kyseisestä+ajoneuvosta,+niin+virka+kuin+siviilikäytössä+ja+kerrotko+kuinka+monesta+ajoneuvosta+löydät+kaaret?+Itse+en+löydä+yhdestäkään+kuvasta+sellaista+mallia+(muutamassa+on+korotetut,+metalliset+lavanlaidat,+jotka+voisivat+hieman+suojata+ympäriajossa).+Osa+kuvista+on+tuosta+Polaris+Ranger+mallista+joka+on+sitten+ihan+toinen+ajoneuvo,+vierekkäin+istuttavalla+ohjaamolla+yms.+ja+käyttö+sitten+hieman+erilainen.
Eli+mikään+muukaan+taho+ei+ajoneuvoon+ole+turvakaaria+päätynyt+laittamaan,+niin+kaikki+käyttäjät+ovat+varmasti+väärässä+ja+sinä+oikeassa?+Kuten+jo+alussa+kysyin,+oletko+kyseisellä+ajoneuvolla+ikinä+ajanut+ja+sitä+maastossa+käyttänyt,+vai+onko+taas+tyypillistä+"huutelua"+taholta+jolla+ei+kuitenkaan+mitään+omakohtaista+kokemusta+asiasta+ole.
06.12.2018 14:43
Eli+missään+muualla+ei+tapahdu+kuolemaanjohtavia+onnettomuuksia?+Lähes+jokapäivä+saamme+lukea+kuolemaanjohtavista+liikenneonnettomuuksista,+työtapaturmista+yms.+miten+ne+eroavat+tuosta+maastossa+tapahtuneesta+erittäin+ikävästä+tapauksesta,+paitsi+että+kuollut+oli+varusmies.
Kaikkeen+liikkumiseen+sisältyy+aina+jonkin+asteinen+vaaran+mahdollisuus,+vaikka+mitä+tehtäisisiin.+Varusmies+voisi+vaikka+marssilla+liukastua,+lyödä+päänsä+ja+kuolla,+se+on+erittäin+ikävää+ja+valitettavaa,+mutta+sitä+vain+tapahtuu+asiassa+nimeltä+elämä.
06.12.2018 14:30
Ei+muuta+kuin+tutustumaan+ihan+maailmanlaajuisesti+kyseisiin+ajopeleihin+ja+siihen+onko+niitä+varustettu+oikeastiin+missään+päin+maailmaan+ns.turvakaarilla.+Hyvin+vähän+niitä+löytyy,+siis+kun+puhutaan+näistä+yksipaikkaisista+(taikka+jos+ovat+kaksipaikkaisia,+niin+kuljettaja+ja+matkustaja+ovat+peräkkäin)+maasto/tieliikennemönkijöistä.
Pitää+muistaa+että+turvakaaret+eivät+yksistään+pelastaisi+tilannetta.+Turvakaarellisen(kin)+mönkijän+kaatuessa+on+erittäin+todennäköinen+tilanne+että+kuljettaja+"lentää"+paikaltaan+pois+ja+saattaa+silloinkin+jäädä+mönkijän+alle,+pelkät+turvakaaret+eivät+tilannetta+kokonaan+parantaisi,+vaan+vaatisi+myös+toisenlaisen+istuimen+ja+turvavyöt,+taikka+verkon+turvakaariin,+joka+estäisi+kuljettajan+lentämisen+pois.
Nämä+asiat+taasen+nostavat+ajoneuvon+painoa+ja+erityisesti+sen+painopistettä+joka+taasen+johtaisi+entistä+helpompaan+ajoneuvon+kaatumiseen.
Isompaa+(kaksi+rinnan+istuttavia)+kalustoa+kyllä+löytyy+jotka+ovat+turvakaarellisia+(ja+niistä+jopa+isoin+osa+on+niitä),+mutta+ovat+ajoneuvona+sekä+käyttötarkoitukseen+hyvin+erilaisia+ajopelejä.
06.12.2018 14:15
Tänä+vuonna+valitettavasti+ei+pääse+linnan+juhlia+katsomaan+(eikä+kaikkina+muinakaan+vuosina+ole+päässyt,+kun+useina+itsenäisyyspäivinä+olen+ollut+töissäni),+kun+tuli+kutsu+oman+kotikaupunkini+virallisille+itsenäisyyspäivän+vastaanotolle+kaupungintalolle.+Eli+itse+juhlimassa+hieman+pienemmällä+mittakaavalla.
06.12.2018 14:01
Mönkijäonnettomuuksissa+kuolee+vuosittan+4-7ihmistä+ja+yleisin+syy+on+juurikin+maastossa+kaatuminen+niin,+että+mönkijä+kaatuu+kuljettajan+päälle,+aiheuttaen+kuolettavat+vammat.
06.12.2018 11:54
Aika+vähissä+on+tuo+"turvakaarelliset"+mönkijät+siviilipuolenkaan+ammattikäytössä.+Haittaavat+taasen+muuta+käyttöä/ominaisuuksia+suhteellisenkin+paljon.+Esimerkiksi+tihean+puuston+seassa+ajamista.
06.12.2018 11:51
Kuolema+varmasti+oli+tarpeeton,+mutta+en+näe+tuossa+mitään+eroa+vaikkapa+junan+alle+hyppäämiseen+(paitsi+että+tuolla+teolla+sai+varmasti+enemmän+mediahuomiota+aikoinaan).+Kyseinen++itsemurha+teko+on+erittäin+halpamainen,+eli+tahallisesti+hypätä+toisen+ihmisen+kuljettaman+ajoneuvon+eteen+tarkoituksenaan+tappaa+itsensä.+Teko+joka+aiheuttaa+ajoneuvoa+kuljettaneelle+ihmiselle+mahdollisesti+pahoja+ja+pitkä-aikaisia+traumoja.+Jos+päivänsä+haluaa+päättää,+niin+se+tulee+tehdä+niin,+ettei+siitä+ole+haittaa+muille,+ulkopuolisille+ihmisille.
Itse+en+näe+sotilasparaateissa+mitään+negatiivista,+itsekkin+aikoinaan+panssarivoimissa+varusmiesajan+palvelleena,+olen+sellaiseen+osallistunut.
06.12.2018 11:49
Niin,+tuo+Jyväskylän+tapaus+sattui+vuonna+2006+(eli+tosiaan+"muutama"+vuosi+sitten...)+Jyväskylän+itsenäisyyspäivän+paraatissa+ja+siinä+vanha+mieshenkilö+tahallisesti+(tapauksesta+löytyy+muutamakin+kuvatallenne)+heittäytyy+paraatissa+liikkuneen+IT-panssarivaunun+eteen,+eikä+vaunua+saada+pysäytettyä+ajoissa,+vaan+mies+kuolee+tuohon+paikkaan.+Eli+itsemurha+kyseessä.
06.12.2018 11:36
Kerrotko+jo+vihdoin+mikä+on+tuon+"pattayapoissin"+(hitto+mikä+kirjoitusasu)+määritelmä?+Riittääkö+tuon+määritelmän+täyttymiseen+vaikkapa+yksi+kahden+viikon+reissu+kerran+vuodessa,+vai+vaatiko+se+pidempiaikaista+oleskelua+kyseisellä+alueella?
Jotain+selkeämpää+määritelmää+tuolle+pitäisi+saada+että+voisi+asiaa+miettiä+ja+vastata+tarkemmin.
Itse+olen+mm.+tänä+vuonna+käynyt+kahdesti+Pattayalla+ajanjaksojen+ollen+2krt+5päivää.+pääseekö+sillä+jo+tuohon+määritelmään?
06.12.2018 11:08
Tuon+linkin+takana+olevan+jutun+mukaan+(Käännettynä),+noista+6.2+miljoonasta+(Tammi-Lokakuu,+eli10kk.+aikana)+turistista+4.8+miljoonaa+on+ollut+Thaimaan+sisäisiä+turisteja+ja+1.4+miljoonaa+ulkolaisia+turisteja.
28.11.2018 22:28
Nyt+myynnissä+äkkilähtönä+(Napsu)+TUI:n+lentopaikkaa+H:ki-Krabi-Helsinki+27.11-12.12,+hintaan+240€/hlö.+halvin+hinta+mitä+itse+olen+ikänä+nähnyt+suoralle+Thaimaan+lennolle+(ja+vielä+ajankohta+Marras-Joulukuun+vaihde,+eli+sesonki+alkaisi+olemaan+päällä+Thaimaan+matkailussa).
23.11.2018 19:14
Mikä+olisi+ollut++tuon+"budjettihuoneen"+ja+teidän+alkuperäisesti+varaamanne+huoneen+hinnanerotus?+(mitä+matka+maksoi+kokonaisuudessan+lentoineen?).
Paljonko+mielestäsi+olisi+pitänyt+saada+korvausta+että+olisitte+olleet+tyytyväisiä?
22.11.2018 14:24
125 / 141