Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
2805
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+on+taas+lukemisen+ymmärtäminen+kohdallansa.+Eli+takana+se+parisenkymmentä+Thaimaan+matkaa,+joista+yksi+tosiaan+äitini+kanssa,+yksi+(ensimmäinen)+Isäni+ja+hänen+vaimonsa+kanssa,+yksi+hyvän+ystäväni+kanssa,+viisi+nykyisen+seurustelukumppanini+kanssa+ja+loput+yksin.
Ja+kyllä,+tykkään+matkustaa+myös+yksin+se+on+ihan+tietoinen+valinta,+silloin+voin+ihan+itse+päättää+(ketään+muuta+huomioimatta)+minne+menen,+mitä+teen+(vai+teenkö+joinain+päivinä+yhtään+mitään),+eli+yksin+matkatessa+voin+tehdä+asiat+ihan+oman+haluni+mukaan.+
En+lomallani+kaipaa+muiden+seuraa,+vaan+viihdyn+mainiosti+yksin.
08.08.2018 11:02
"Valehtelet+resu...+senkin+pallomahainen+pälvikaljusika..+äitisi+kanssa+matkustat+ja+teillä+molemmilla+on+karjala+lippikset+ja+vanhat+muovikassit+missä+on+kotoa+tuotuja+voileipiä+ja+virolaista+kaljaa+kolme+tölkkiä+per+karvanokka.+"
Johan+taas+on+mielenkiintoinen+ajatusmaailma.+Ihan+kuin+se+että+olisi+joskus+ulkomaan+matkoilla+vaikkapa+omien+vanhempiensa+kanssa,+niin+se+olisi+jotenkin+nolo+ja+häpeällinen+asia.+Ei+kyllä+oikein+mahdu+omaan+ajatusmaailmaan+tuollainen+ajatuskulku.+
Vähän+olet+reissussa+ollut+ja+matkailijoita+nähnyt+jos+kyseistä+asiaa+(matkailijoita+useammassa+sukupolvessa+yhdessä+matkaamassa)+hämmästelet+ja+ihmeellisenä+pidät.+Runsaasti+näkee+(niin+Thaimaassa+kuin+muissakin+maissa)+matkoilla+että+seurue+muodostuu+vaikkapa+Isästä+ja+Äidistä,+heidän+lapsistansa+ja+jomman+kumman++(taikka+vaikka+molempien)+vanhemmista,+tuollainen+matkustaminen+on+hyvinkin+yleistä,+mutta+jos+ei+ole+matkoilla+käynyt,+niin+eihän+sitä+voi+tietää...
Tästä+on+kohta+kaksi+vuotta+kun+tosiaan+otin+Äitini+mukaan+yhdelle+Thaimaan+lomalle+(Bangkok+++Phuket+oli+kohtaina),+minusta+oli+mukava+tarjota++70v.+pirteälle+eläkeläiselle+uusi+kokemus+hänen+elämässään+jota+hän+vieläkin+monasti+lämmöllä+muistelee+kun+aina+aika-ajoin+näemme.+Mitään+hävettävää+en+tuossa+reissussa+kyllä+kokenut+olevan.
Myös+ensimmäinen+Thaimaan+matkani+vajaa+20v.+sitten+olen+matkannut+vanhempani,+eli+(nyt+jo+edesmenneen)+isäni+kanssa.+Hän+oli+aikoinaan+(90-luvulla+ja+2000-luvun+alussa)+vaimonsa+kanssa+erittäin+innokkas+matkaaja+(kävivät+Australiaa+lukuunottamatta+kaikki+mantereet+läpi)+ja+sitten+eräs+vuosi+pyysi+minua+heidän+mukana+Thamaan+matkalle.+Muutama+vuosi+tuon+kyseisen+reissun+jälkeen+aloinkin+sitten+itsekseni+reissaamaan+Thaimaassa+(kiitos+isälleni+tästä+ensimmäisen+matkan+alkusysäyksestä)+ja+nyt+niitä+matkoja+onkin+takana+jo+yli+parisenkymmentä+(mistä+siis+yksi+isäni,+yksi+äitini,+yksi+hyvän+ystäväni+ja+viisi+nykyisen+seurustelukumppanini+kanssa,+loput+olenkin+sitten+ollut+yksin+matkassa).
Eli+itse+en+näe+mitään+noloa+loman+viettämistä+vaikkapa+äitini+kanssa+(on+ikäisekseen+hyväkuntoinen,+terävä-älyinen+ja+"ajan+hermolla"+elävä+nais-ihminen+vaikka+ensivuonna+täyttääkin+jo+75v.)+kannattaa+keksiä+minua+kohtaan+jotain+muita+pilkan+ja+ivan+aiheita+kuin+tuo.
08.08.2018 00:51
Miten+muuten+määrittelet+tuon+"pattayan+suomiukon"?
Tuossa+puolentoista+kuukauden+päästä+taas+edessä+seuraava+Thaimaan+matka+jossa+alku-osa+joko+Chiang+Maissa+taikka+Udon+Thanissa+(vielä+kohde+harkinnassa+noiden+kahden+välillä)+ja+sitten+loppuosa+(4-5+päivää)+Pattayalla.
Eli+tekeekö+tuo+4-5+päivän+Pattayan+osuus+minusta(kin)+"Pattayan+suomiukon",+vaikka+en+käytä+tippaakaan+alkoholia,+en+harrasta+maksullisia+seuralaisia+reissuillani+(ja+elän+parisuhteessa+suomessa+ihan+suomalaisen+naisen+kanssa)+ja+en+saa+Kelasta+mitään+rahoja,+koska+työskentelen+aivan+täysipäiväisesti+osa-omistamassani+yrityksessä+kohtuullisella+tulotasolla+ja+hieman+on+omaisuutta+vuosien+varrella+jäänyt+vielä+säästöönkin.++Sekä+olen+ihan+kohtuullisessa+fyysisessä+kunnossa+ikäisekseni+(jo+ammattini+asettamien+"vaatimusten"+takia).
Eli+olenko+"pattayan+suomiukko"+vain+sen+takia+että+seuraavalla(kin)+lomalla+tulee+Pattayalla+muutama+päivä+vietettyä+lomastani+vai+vaatiiko+kyseinen+"titteli"+vielä+joitakin+"ominaisuuksia"+ja+kaikki+Pattayalla+kävijät+eivät+sitten+kuitenkaan+olisi+"pattayan+suomiukkoja".
07.08.2018 13:20
Siksi,+koska+Suomi+on+sitoutunut+kansainvälisiin+ilmailuliikenne+sopimuksiin,+missä+määritellään+se+asia,+että+kansainvälisistä+lennoista,+ja+niissä+käyettävistä+palveluista+eikä+esimerkiksi+polttoaineesta+peritä+veroja+eikä+veroluonteisia+maksuja+(esim.+Alv.)
06.08.2018 16:28
Ja+taas+kerran+sama+kulunut+aihe,+mistä+aloittaja+ei+edes+kunnolla+tunnu+tietävän.
Varmaan+kuitenkin+aloittaja+tietää,+että+isolla+osalla+Thaimaan+"Ladyboysta"+(eli+Katoey:sta+kuten+Thait+heitä+itse+kutsuvat)+on+joko+naishormooni+lääkitys+päällä+taikka+sitten+miehiset+sukupuolielimet+on+kokonaan+leikattu+pois.
Eli+nuo+"ladyboit"+jotka+kykenevät+olemaan+"miehisenä+osapuolena"+seksi-aktissa+ovat+selkeässä+vähemmistössä+tuossa+ryhmässä.
Kannattaa+hieman+tutustua+aiheeseen+mistä+provoja+kirjoittaa,+ennen+niiden+kirjoittamista.
06.08.2018 13:29
Pitää+muistaa,+että+ainoa+millä+tuon+asian+pystyy+todentamaan+ja+tietämään,+on+että+käy+noissa+kyseisissä+"suomibaareissa"++tarpeeksi+monessa+ja+usein,+muutenhan+tuota+ei+voi+tietää.
Ja+kun+kerran+sitten+haukkuu+kyseisten+paikkojen+asiakaskuntaa+enemmän+ja+vähemmän,+niin+voi+hyvinkin+kysyä+että+miksi+"helv***ssä"++kyseisissä+paikoissa+pitää+sitten+käydä.+
Tai+sitten+tuo(kin)+käyminen+ja+tietäminen+onkin+ihan+mielikuvituksen+tuotetta.
06.08.2018 13:19
Eipä+ole+"työ-yö"+tänäin,+päivä+mennyt+toimistohommissa+ja+vasta+parisen+tuntia+sitten+tulin+kotiin+(yrittäjän+päivät+kun+ovat+mitä+ovat...).
Tietysti+tuossa+kuviossa+pitää+ottaa+huomioon+se,+että+jos+pyörän+vuokra-aika+on+vielä+menossa+(vuokralle+antajahan+ei+osaa+kaipailla+pyöräänsä+takaisin+ennen+kuin+vuokra-aika+on+loppu),+niin+tuon+uuden+passin+saattaa+ehtiä+(ehkä)+saamaan+ja+hommaamaan+uuden+lennon+ja+poistua+maasta+ennen+kuin+vuokra-paikka+ehtii+reagoida+asiaa.+Mutta+tuo+on+tosiaan+vahva+ehkä.
Itse+olen+muutamaan+kertaan+(kun+kyse+on+ollut+uushankintahinnaltaan+kalliimmasta+ajopelistä,+mutta+kuitenkin+sellaisesta+jolla++jo+useampi+vuosi+ikää+ja++20000km+mittarissa)+kirjauttanut+vuokrasopimukseen+"kattosumma"+minkä+olen+velkaa+jos+kolaroin+ajopelin+sellaiseen+kuntoon+ettei+sitä+enään+pysty+korjaamaan+ajokelpoiseksi.
Esimerkiksi+nelivuotiaasta+Forzasta+(ajettu+muistaakseni+joku+25000-30000+km.)+sovimme+vuokrasopimukseen+kirjattuna+90000Thb:n+maksimikorvauksen.
31.07.2018 00:15
Jaa-a,+vaikea+sanoa+sen+tietää+sitten+jos/kun+kyseinen+tilanne+on+edessä.
"Pikkukalusto"+(Eli+nämä+Clickit,+PCX:t+yms.+ajopelit+jotka+maksavat+uutena+sen+50+000+-+80+000+Thb.),+jos+olisi+kyseessä,+niin+sen+varmastikkin+maksaisin+vain+pois+ja+kiroilisin+runsaasti+itsekseni.
Sitten+jos+kyse+on+kalliimmanluokan+ajopelistä+(itselläni+ollut+kalleimmat+ajopelit+uushankintahinnaltaan+luokkaa+500+000Thb.)+niin+hankalaksihan+tuo+varmaan+menisi.+
Omalla+kohdallani+sen+verran+onnekas+tilanne,+että+tilillä+löytyy+kyseitä+summaa+vastaava+Euromäärä,+mutta+jos+tosiaan+ajatellaan+että+ei+löydy+(kuten+varmastikkin+isolla+osalla+turisteista+on+tilanne),+niin+varmaan+olisi+suunta+Bangkokin+suurlähetystöön+jossa+kertoisi+passin+kadonneen/varastetus+yms.+tarinan+maasta+poispäästäkseni.+Ja+varmasti+sitten+sen+jälkeen+kyseessä+olikin+viimeinen+Thaimaan+matka+itselleni...
Itsellänihän+on+aina+niinä+kertoina+kun+olen+passin+joutunut+kaniin+jättämään,+on+kyseinen+passin+luovutus+asianmukaisesti+kirjattu+vuokrasopimukseen+ja+aina+olen+saanut+passini+takaisin+pyörää+palauttaessa+ilman+mitään+ongelmia.
30.07.2018 23:39
Mutta+toisaalta,+mitä+muita+vaihtoehtoja+vuokralle+antajalla+olisi+"suojata"+tuota+vuokralle+antamaansa+ajopeliä?+Turisti+vuokraa+pyörän,+ajaa+sen+(vaikka+kännissä)+ulos+tieltä+sellaiseen+kuntoon+ettei+sitä+saa+korjattua+ja+häipyy+kaupungista+sekä+maasta+ja+vuokralle+antaja+kokee+ison+taloudellisen+tappion.+Käsittääkseni+paikalliset+vakuutusyhtiöt+eivät+ole+kauhean+halukkaita+antamaan+"kaskovakuutusta"+noihin+vuokrapyöriin+(tai+jos+antavat,+sen+hinta+on+senverran+suuri,+että+se+saattaisi+tuplata+pyörän+päivävuokran+yms.).
Itse+olen+yleensä+saanut+"peruskaluston"+(Honda+PCX+yms.)+ilman+passin+jättämistä+vuokralle+(yleensä+sitten+maksettu+1000-8000Thb.+takuumaksu+mikä+palautettu+kun+pyörän+on+tuonut+takaisin+eikä+siinä+ole+ollut+mitään+vikoja)+antajalle,+mutta+sitten+isomman/kalliimman+ajokaluston+kohdalla+(hinnat+tuolta+150+000+Thb.+ylöspäin)+ainoa+vaihtoehto+pyörän+vuokralle+saamiseen+on+ollut+passin+jättäminen+pantiksi+vuokrapaikkaan+sen+turvaamiseksi+että+pyörä+palautuu+sinne+takaisin+ja+on+palautettaessa+ehjä,+taikka+vaikka+kolaroinnin+seurauksena+vuokralle+ottaja+maksaa+vahingot.
Pitää+muistaa+että+vaikkapa+tuollainen+uusi+Honda+Forza+300cc+maksaa+Thaimaalaisen+matalapalkka+työntekijän+vuoden+ansioita+vastaavan+summan,+joten+sellaisen+menettäminen+pienelle+vuokrapaikalle+on+erittäin+suuri+taloudellinen+takaisku.
30.07.2018 22:54
Tuo+Udon+Thani+olisi+yhä+erittäin+kiinnostava+vaihtoehto+tuohon+Syyskuun+reissun+"uutuus"+kohteeksi+(uudet+paikat+aina+kiinnostavat,+sitten+toiseksi+kohteeksi++4-5+päivää+joko+Bangkokissa+taikka+sitten+Pattayalla,+eli+tutuissa+ja+"helpoissa"+paikoissa),+mutta+kun+tosiaan+aina+olen+tottunut+Thaimaassa+(Bangkokia+lukuunottamatta)+vuokratulla+kaksipyöräisellä+kulkuneuvolla,+niin+nyt+Udon+Thanin+kohdalla+aktiivinenkaan+netti+haku+ei+ole+ole+tuottanut+kuin+neljän+Udon+Thanissa+toimivan+vuokrauspisteen+sivustot+ja+niiden+"anti"+vaikuttaa+aikalailla+huonolta,+eli+pelkkiä+"pikku"skoottereita+näyttäisi+löytyvän+heidän+listoiltaan-+Yamaha+Aerox+155+ja+Honda+PCX+150+näyttäisivät+olevan+parasta+mitä+löydetyt+vuokrauspisteet+näyttäisivät+tarjoavan,+eli+ei+kovin+kummoista.
Yksi+vaihtoehto+alkaisi+myös+mietityttämään,+eli+henkilö-auton+vuokraaminen+(olisi+sitten+ensimmäinen+kerta+Thaimaassa,+tähän+asti+aina+kaksipyöräisellä+liikkeellä),+näyttäisi+tuollaiset+kelvollista+ajopeliä+(Honda+City,+Toyota+Vios+yms.)+löytyvän+hintaluokassa+1000Thb./päivä+5000Thb./viikko,+hintaluokassa,+eli+edullisehkoja.+Onko+Udon+Thanin+kaupunkin+ja+sen+ympäristö+minkälaista+seutua+"automatkailua"+ajatellen?
30.07.2018 00:11
Onko+mitään+suosituksia+mistä+päin+kaupunkin+kannattaisi+hotellia+katsoa+ja+mistä+ei+nimenomaan+kannata.+Vaikea+pelkän+kartan+avulla+vielä+hahmottaa+kaupunkia.+Suhteellisen+edulliselta+näyttää+kyllä+hintataso+hotellien+osalta.
25.07.2018 19:54
Itsekkin+tuli+eilennä+otettua+H:ki-Bkk-H:i+lennot+tuohon+viikoille+39+ja+40+(syys-lokakuun+vaihde),+yhteensä+(vain)+sen+12päivää+perillä.
Saa+nähdä+josko+sitä+osan+reissusta+olisi+taas+Pattayallakin+(tosin+Toukokuussa+siellä+ollut+vimeksi),++kun+kyseinen+ajankohta+on+hieman+ongelmallinen+sateiden+suhteen+useissa+osissa+Thaimaata.
24.07.2018 17:57
"Santtu+toteaa+Pattayalla+sesonkivaihteluiden+olevan+pienempiä+vaikka+Pattayalla+suomiravintoloita+suljetaan+kun+ei+ole+varaa+sähköön+ja+palkkoihin,+jota+ei+ainakaan+tämän+palstan+kirjoituksia+tulkitessa+tapahdu+muilla+paikkakunnilla."
Paha+sanoa+noista+"suomiravintoloista",+kun+ei+niissä+pahemmin+(kahdsti+olen+käynyt)+tule+käytyä.+Ja+tällä+palstalla+nyt+puhutaan+mitä+puhutaan...
Ja+muista,+että+Suomalaisten+(mitkä+ilmeisesti+ovat+näiden+"suomipaikkojen"+isoin+asiakasryhmä)+matkustus-ajat+kauheasti+vaikuta+Thaimaankävijöiden+kokonaismäärässä.
"Santulla+on+näkemys+että+ulkomailta+tuotettu+liha+päätyy+Pattayalle,+ei+muualle."
Varmasti+päätyy+muuallekkin+(ainakin+Bangkokiin),+mutta+Bangkokin+ohella+Pattaya+on+ainoita+paikkoja+missä+olen+Thaimaassa+hyvälaatuista+pihviruokaa+saanut,+varmasti+joitakin+yksittäisiä+hyviä+pihvipaikkoja+löytyy+muualtakin+Thaimaasta,+otan+mielelläni+vinkkejä+vastaan+tuonkin+asian+tiimoilta.
"Väitän+Santulle,+että+et+valitse+kohdettasi+moottoripyörävalikoiman+ja+vuokrahinnan+mukaan,+vaan+olet+matkustanut+valitsemaasi+kohteeseen.
Matkaa+valmistellessasi+olet+etsinyt+pyörää+yleisimmin+maksiskootteria+ja+päätynyt+mihin+kulloinkin,+näin+ainakin+aiemmista+kirjoituksistasi+on+tulkittavissa."
Maksiskootteria,+erilaisia+moottoripyöriä,+"tavallista"+skootteria,+aina+riippuu+tilanteesta+ja+"tarpeesta".+Pattaya+on+vain+helppo+kohde+tuon+MP/Skootteri+vuokraamisen+suhteen,+isot+valikoimat+ja+edulliset+hinnat.
"Santtu+vastasi+ostoksiin,+mutta+mikä+mahtaa+olla+Thaimaasta+shoppailtu+käyttöelektroniikka+Suomeen,+jota+vain+Pattayalta+saa."
Ei+varmasti+mitään+mitä+ei+ainakin+Bangkokista+saa,+turistikohteista+sitten+myös+Phuketissa+on+ihan+hyvää+valikoimaa.
Mutta+Thaimaasta+löytyy+paljon+(muuten+hyviä)+turistikohteita+joissa+ostosmahdollisuudet+ovat+erittäin+paljon+heikommat.+Viimeaikaisista+kohteista+tulee+mieleen+ainakin+Chang+ja+Samui+tulee+mieleen+kohteina+joissa+ostos+mahdollisuudet+ovat+hyvinkin+rajoitettuja.
Ja+yhä+edelleen,+minulle+Pattaya+on+vain+yksi+kohde+lukuisten+Thaimaan+kohteiden+joukossa,+mutta+silti+noiden+omassa+avausviestissäni+lueteltujen+syiden+takia+on+se+kohde+jossa+tulee+kuitenkin+kohtuullisen+usein+käytyä.+Mielestäni+"parhaimmillaan"+kun+yhdistää+samaan+reisuussa+jonkun+rauhallisen+HYVÄN+rantakohteen+kanssa+(Pattayaa+en+itse+sellaisena+pidä).+Nytkin+Toukokuussa+kun+viimeksi+olimme+naisystäväni+kanssa+Thaimaassa,+niin+yhdistelmä+oli+Koh+Chang+++Pattaya.
Syys-Lokakuuhun+seuraavaa+reissua+suunnittelemassa+ja+tarkka+ajankohta+sekä+kohde/kohteet+vielä+auki,+ehkä+osa+Pattayalla+taikka+sitten+ei.
23.07.2018 15:07
"Ymmärsinkö+oikein+että+mainitsemasi+kohteet+ei+ole+sesonkikohteita,+eli+koko+Thaimaa+ja+Pattayalla+on+edullisimmat+hotellit."
Siis+pattayalla+sesonkivaihtelut+ovat+selvästi+pienempiä,+kuin+isossa+osassa+muista+Thaimaan+turistikohteista+ja+hotellien+hinnat+"tasaisemmat"+ympäri+vuoden.+Etenkin+Thaimaan+matkailun+sesonkiaikaan+Pattayan+hotellien+hinnat+ovat+edullisia+suhteessa+isoon+osaan+muista+kohteista+(joissa+voi+sitten+taas+olla+sesongin+ulkopuolella+löydettävissä+erittäinkin+edullisia+hotellitarjouksia).
"Pattayalle+pihviä+syömään+ja+muissa+kohteissa+pihvin+saanti+hankalaa."
Thai+keittiö+on+pääasiallinen+valintani+Thaimaan+lomien+aikana,+mutta+välillä+haluaa+jotain+muutakin,+ja+Thaimaassa+hyvän+pihvin+saaminen+ravintolasta+on+hyvinkin+haastavaa+(lähes+kaikki+parempilaatuinen+liha+joudutaan+tuomaan+ulkomailta).
"Pattayalle+matkustamisesi+vaikuttava+tekijä+oli+moottoripyörä,+ok."
Vuokraan+aina+lomillani+(paitsi+Bangkokissa)+jonkinlaisen+kaksipyöräisen+menopelin,+välillä+pienemmän+välillä+isomman,+mutta+sillä+(moottoripyörien/skootterien+saatavuudella+ja+hinnalla)+on+oma+merkityksensä.
"Et+vastannut+käytätkö+kaupallista+treenitilaa+tai+hotellisi+kuntohuonetta."
Jos+hotellilla+on+hyvä+treenitila,+niin+sitä,+jos+huono+taikka+sitä+ei+ole+ollenkaan,+niin+sitten+kaupallista+treenitilaa.
"Choppailu+oli+pääkysymykseni+johon+en+tälläkään+kertaa+saanut+vastausta,+vaikka+esitin+kysymykseni+Sinulle+jota+pidän+palstan+asianmukaisimpana+tyyppinä."
Eli+nyt+sitten+varmaan+shoppailusta+kyse?
Bangkok+on+mielestäni+ylivoimaisesti+Thaimaan+paras+ostopaikka+lähes+kaiken+suhteen,+mutta+Pattaya+on+sitten+mielestäni+kakkonen.+Itselleni+ostamiset+keskittyy+lähinnä+vaatepuoleen+(löytyy+aidoista+merkkvaatteista+halpaakin+halvempiin+kopioihin+ja+kaikkea+siltä+väliltä),+välillä+joitakin+yksittäisiä+kelloja+(ei+kalliita),+ja+käyttö+elektroniikkaa.
"Kiitos+kuitenkin+vaivannäöstäsi,+en+viitsi+lypsää+ja+tivata+tuota+ostosjuttua,+siis+Rolexeja+ja+merkkivaatteita+Pattayalle+ostamaan."
Molempia+löytyy+jos+niitä+tahto+ja+useamastakin+paikasta,+jokainen+makunsa+mukaan.
23.07.2018 13:40
Kerrotko+ensin+miten+termi+"choppailu"+liittyy+mitenkään+Thaimaan+matkailuun?+Koska+sana+chopata+tarkoittaa+joko+kitaransoiton+soittotyyliä+taikka+autojen+rakentelussa+tehtävää+kattojen+madaltamista.+Jos+tarkoitus+on+puhua+"shoppailusta"+niin+sitten+onkin+ihan+toinen+asia...
Osassa+kohteista+on+hyvä+hotellivalikoima+ja+osassa+ei.+Oman+kokemuspohjan+mukaan+Pattayalla+on+Thaimaalaiseksi+turistikohteeksi+edullisehkot+hotellit+(kokemusta+Thaimaan+kohteista,+Bangkok,+Phuket,+Chiang+Mai,+Koh+Chang,+Koh+Samet,+Rayong,+Hua+Hin,+Ao+Nang,+Khao+lak,+Koh+Lanta+ja+tietysti+Pattaya).+Ja+hintavaihtelut+sesonki/ei+sesonki+ovat+pienemmät+kuin+selkeissä+sesonkikohteissa.
Ruokapaikkoja+olen+aina+Thaimaasta+kyllä+löytänyt,+mutta+Pattayalla+löytyy+melkein+kaikkia+"keittiösuuntauksia"+oman+makunsa+mukaan,+eikä+aina+tarvitse+"tyytyä"+vaikkapa+Thai+keittiöön+(mistä+itse+pidän+paljon).+Isosta+osasta+Thaimaan+kohteita+on+vaikea+löytyy+esimerkiksi+hyvää+pihvipaikkaa+(lihan+laatu+on+monasti+huonoa),+mutta+esim.+Beefeater+(ja+muutama+muukin+paikka)+on+paikka+Pattayalla,+mistä+saa+erittäin+loistavia+pihviannoksia+jos+niitä+tekee+mieli.
Sanoisin+ennemminkin+että+Pattayalta+löytyy+mielestä+MP+kalustoa+(ja+se+on+myös+kohtuullisesti+hinnoiteltua),+kun+isossa+osassa+muista+Thaimaan+kohteista+(pois+lukien+Phuket,+Chiang+Mai+ja+Bangkok),+joutuu+tyytymään+selkeästi+"pienempään"+kalustoon,+kun+150cc.+skoottereita+isompia+ajopelejä+ei+vain+ole+saatavilla+vuokrakäyttöön+(jostain+saattaa+tuota+300cc.+Honda+Forzaa+löytyä).+Ja+tuo+on+yksi+tekijä+millä+on+omalla+kohdallani+vaikutusta.
Riippuu+hotellista,+osassa+hotelleista+sali+saattaa+olla+oikeinkin+hyvä+(esim.+Fairtex+Pattaya+hotel&sports+club+on+hotelli++missä+olen+pariin+otteeseen+yöpynyt+ja+siellä+on+aivan+kaupallisen+tason+huippuluokan+treenitilat),+jolloin+tarvetta+hakea+salia+muualta+ei+ole,+mutta+jos+Hotellin+sali+on+huono+taikka+sitä+ei+ole,+niin+Pattayalta+löytyy+useita+hyvätasoisia+salivaihtoehtoja.
23.07.2018 12:46
Pettymykseksesi+sanon+(taas+kerran),+että+en+käytä+tippaakaan+alkoholia+(enkä+muitakaan+päihteitä),+kuten+olen+aikaisemminkin+kirjoittanut.
Ravintoloissa+(ruokapaikoissa+ja+mukavilla+terasseilla+yms.)+ja+"iltaelämässä"+tulee+silti+jonkinkin+verran+Pattayallakin+käytyä+(Käyn+Thaimaan+matkoillani,+joita+on+se+1-3kpl/vuosi+paljon+muissakin+kohteissa+kuin+Pattaya).
Mutta+kerrotko+sinä+nyt+sitten+missä+noita+aloituksen+kaltaisia+miehiä+sitten+oikein+joukolla+näkee?+(osaa+varoa+sitten+kyseisiä+paikkoja).
23.07.2018 12:08
Hyvä+hotellivalikoima,+ja+suhteellisen+asiallinen+hinta/laatu+suhde+hotelleissa.
Hyviä+ruokapaikkoja+runsain+määrin.
Suhteellisen+edulliset+ostosmahdollisuudet+(turistipaikaksi).
Hyvä+valikoima+vuokramoottoripyöriä+edulliseen+hintaan.
Nopeahko+kulkeminen+Suvarnabhumin+lentokentälle.
Hyvät+kuntoilumahdollisuudet+(salit+yms.)
23.07.2018 12:00
Missä+tapaat/näet+kyseisiä+henkilöitä?+Itse+kun+olen+vaikkapa+Pattayalla+lomalla+(viimeksi+parisen+kuukautta+sitten+Thaimaan+lomalla+kuuden+päivän+Pattayan+osio),+niin+on+hyvin+harvinaista+että+edes+kuulisin+suomen+kielen+puhetta+(paitsi+mahdolisen+matkakumppanin),+saati+tietäisin+mahdollisten+suomalaisten+nais-suhteiden+tilan+yms.
Yhä+edelleen,+muistakaa+että+suomalaisten+osuun+vaikkapa+Pattayan+turistien+joukossa+on+siellä+0,3%+tietämillä,+eli+joka+kolmassadas+vastaan+tuleva+turiti+voisi+tilastollisesti+olla+suomalainen.
23.07.2018 10:24
Kyllä+Pattaya+rantakohteeksi+lasketaan,+ei+siinä+mitään.+Mutta+onko+kyseessä+HYVÄ+rantakohde,+onkin+sitten+ihan+toinen+asia+(ei+mielestäni+ole).
Eli+jos+RANTAELÄMÄ+ja+hyvä+RANTA+on+se+juttu+minkä+takia+jonkin+kohteen+valitset,+niin+parempia++vaihtoehtoja+löytyy+kuin+Pattaya.
Mutta+jos+ranta+on+vain+yksi+tekijä+vaatimusten+joukossa,+niin+sitten+Pattaya+saattaa+ollakkin+ihan+oivallinen+valinta,+ei+siinä+mitään.
Mutta+tosiaan+yksistään+RANNAN+takia+sinne+ei+kannata+mennä.
20.07.2018 12:00
Mikäli+sinun+lomasi+pääpaino+on+nimenomaan+tuo+"+rantailla,+ruskettua+rajatta+ja+pitää+hauskaa+ranta-aktiviteettia",+niin+miksi+ylipäätänsä+olisi+Pattayan+tuohon+valinnut+kohteeksesi?+Kun+Thaimaasta+löytyy+lukuisia+parempia+RANTAKOHTEITA+kuin+Pattaya.
20.07.2018 11:33
132 / 141